Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το 30% όλων των επαγγελματικών χώρων αναμένεται να είναι coworking spaces έως το 2030

Στα 37 δισ. δολάρια εκτιμάται ότι θα ανέλθει η αξία της διεθνούς αγοράς Coworking Spaces (συνεργατικών χώρων εργασίας) μέχρι το 2028, γνωρίζοντας ανάπτυξη και στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό, συνεχίζει την περαιτέρω ανάπτυξή της στην εγχώρια αγορά η ελληνική εταιρεία ViOS που δραστηριοποιείται στον τομέα των Coworking Spaces με την έναρξη λειτουργίας του νέου κτηρίου, τρίτου κατά σειρά, συνεργατικών χώρων εργασίας στο Μαρούσι, με στόχο να εξυπηρετήσει ανάγκες των σύγχρονων επαγγελματιών με έμφαση στην ευημερία, την τεχνολογία και την καινοτομία.

Πρόκειται για το ViOS Co-Lab, που απλώνεται σε μια έκταση 5.000 τετραγωνικών μέτρων με 650 θέσεις εργασίας, με πλήρως επιπλωμένους χώρους και ευέλικτες λύσεις εργασίας. Το κτήριο διαθέτει κοινόχρηστη αίθουσα συνεδριάσεων, τηλεφωνικούς θαλάμους και quiet working area, ενώ οι εγκαταστάσεις ευεξίας που βρίσκονται σε κοντινό κτήριο περιλαμβάνουν γυμναστήριο, σάουνα και δωμάτιο διαλογισμού. Επίσης, το Co-Lab προσφέρει υπερ-υψηλές ταχύτητες στο διαδίκτυο, έξυπνα συστήματα φωτισμού και προηγμένες λύσεις επικοινωνίας για τη διασύνδεση των ομάδων. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, το ViOS Co-Lab συνδυάζει προηγμένα μέτρα ασφάλειας και υγιεινής, όπως η απολύμανση αέρα με υπεριώδεις λαμπτήρες και η παρακολούθηση των επιπέδων CO2 στον αέρα. Η ViOS είναι η πρώτη ελληνική εταιρεία του κλάδου που απέκτησε το διεθνές πιστοποιητικό WELL που αποτελεί ένα διεθνώς αναγνωρισμένο πρότυπο που αξιολογεί και πιστοποιεί χώρους εργασίας με βάση την επίδρασή τους στην υγεία, την ευεξία και την ποιότητα ζωής των ανθρώπων που τους χρησιμοποιούν. Επιπλέον, έχει λάβει την πιστοποίηση A Energy Level Plus, ευθυγραμμίζοντας τις υποδομές της με τα κριτήρια ESG (Environmental, Social, Governance). Η ViOS, όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, δεν περιορίζεται μόνο στη δημιουργία ενός εργασιακού περιβάλλοντος υψηλής ποιότητας, αλλά επενδύει ενεργά στην ανάπτυξη των περιοχών στις οποίες δραστηριοποιείται. Μέσω της δημιουργίας χώρων που προσελκύουν επαγγελματίες και επιχειρήσεις, η ViOS συμβάλλει στην αναβάθμιση των περιοχών της, δίνοντας έμφαση στην τοπική ανάπτυξη και την κοινωνική δυναμική.

Στα 37 δισ. δολάρια θα ανέλθει η αξία της διεθνούς αγοράς Coworking Spaces

Στα 37 δισ. δολάρια εκτιμάται ότι θα ανέλθει η αξία της διεθνούς αγοράς Coworking Spaces (συνεργατικών χώρων εργασίας) μέχρι το 2028. Το Global Coworking Survey της GCUC επισημαίνει ότι το 69% των εργαζομένων σε coworking χώρους έχουν αναπτύξει νέες δεξιότητες, ενώ το 68% έχουν βελτιώσει τις υπάρχουσες δεξιότητές τους. Το 30% όλων των επαγγελματικών χώρων αναμένεται να είναι coworking spaces έως το 2030, καθώς οι οργανισμοί αντιλαμβάνονται τη στρατηγική αξία που έχουν αυτοί οι χώροι για την παραγωγικότητα, την καινοτομία και την ευημερία των εργαζομένων. Τα coworking spaces προσφέρουν στους επαγγελματίες την ευκαιρία να εργαστούν σε ένα περιβάλλον που συνδυάζει τα πλεονεκτήματα της απομακρυσμένης εργασίας με την υποδομή ενός παραδοσιακού γραφείου.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΑΑΔΕ: Ψηφιακά η απόδοση ΑΦΜ σε ανηλίκους άνω των 12 ετών χωρίς ταυτότητα

Με περισσότερη ευκολία θα γίνεται πλέον η διαδικασία απόδοσης ΑΦΜ και Κλειδάριθμου σε ανηλίκους από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), επεκτείνοντας τη δυνατότητα ψηφιακής έκδοσής τους και σε τέκνα άνω των 12 ετών που δεν διαθέτουν αστυνομική ταυτότητα.

Η επέκταση αυτή αποτελεί συνέχεια των δράσεων της ΑΑΔΕ για την αυτόματη απόδοση ΑΦΜ σε ανηλίκους και διευκολύνει σημαντικά γονείς και κηδεμόνες, στις περιπτώσεις που η έκδοση ΑΦΜ, αυτόματα, δεν κατέστη εφικτή λόγω μη ταυτοποίησης της γονεϊκής σχέσης, με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία.

Στις περιπτώσεις αυτές, πλέον είναι εφικτή η έκδοση ΑΦΜ, που αποτελεί τη βάση του Προσωπικού Αριθμού, ώστε στη συνέχεια να μπορεί να εκδοθεί ταυτότητα για τους ανήλικους αυτούς, καθώς ο Προσωπικός Αριθμός έχει πλέον καταστεί υποχρεωτικός για την έκδοση ταυτότητας.

Υπενθυμίζεται ότι η ΑΑΔΕ είχε προχωρήσει, το 2023, σε αυτόματη απόδοση ΑΦΜ σε ανηλίκους άνω των 12 ετών, ενώ τον περασμένο Νοέμβριο έλαβαν ΑΦΜ αυτόματα περισσότεροι από 710.000 ανήλικοι έως 12 ετών, καθώς και ανήλικοι άνω των 12 ετών που δεν είχαν ήδη.

Για τη νέα διαδικασία επισημαίνονται τα εξής:

  • Αφορά ανηλίκους άνω των 12 ετών, κατοίκους ημεδαπής με ελληνική υπηκοότητα που δεν διαθέτουν αστυνομική ταυτότητα, εφόσον δεν έχουν ήδη λάβει ΑΦΜ αυτόματα.
  • Το αίτημα υποβάλλεται από τον νόμιμο εκπρόσωπο ή εξουσιοδοτημένο από αυτόν τρίτο πρόσωπο, με την υποβολή πιστοποιητικού γέννησης ή οικογενειακής κατάστασης αντί του δελτίου ταυτότητας και των τυχών λοιπών απαραίτητων δικαιολογητικών (Α. 1185/2023).
  • Η υποβολή του αιτήματος γίνεται μέσω της ψηφιακής πύλης myAADE (myaade.gov.gr), στην επιλογή ΑΦΜ & Κλειδάριθμος.

Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με το Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) της ΑΑΔΕ στο (+30) 213 162 1000, τις εργάσιμες ημέρες και ώρες 07:30 – 17:00.

NEWSIT

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πάνω από 200 εκατ. ευρώ σε τρία εμβληματικά έργα για ΑμεΑ με χρηματοδότηση από τα νέα Ευρωπαϊκά Ταμεία

Με στόχο την αντιμετώπιση πρακτικών και χρόνιων αναγκών των ατόμων με αναπηρία «για μια Ελλάδα με όλους για όλους», ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, ως επικεφαλής του Συντονιστικού Μηχανισμού για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία και ο αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης Κωστή Χατζηδάκης, από κοινού εισηγήθηκαν την ένταξη τριών σημαντικών δράσεων ύψους 232,4 εκατ. ευρώ στον προϋπολογισμό των νέων Ευρωπαϊκών Ταμείων, του Κοινωνικού Κλιματικού Ταμείου και του Ταμείου Εκσυγχρονισμού. Οι συγκεκριμένες δράσεις, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, προτεραιοποιήθηκαν με βασικό κριτήριο την εξυπηρέτηση αναγκών καθημερινότητας των ατόμων με αναπηρία κατόπιν συστηματικού διαλόγου με την αναπηρική κοινότητα και στο πλαίσιο της καθετοποιημένης καταγραφής των αναγκών ανά είδος αναπηρίας που πλέον ακολουθείται. Όλες είναι πλήρως εναρμονισμένες με τους στόχους της Εθνικής Στρατηγικής για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία 2024-2030.

 

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η ανακοίνωση, οι δράσεις αφορούν:

 

1. Προμήθεια 210 ηλεκτρικών λεωφορείων για τη μεταφορά μαθητών με αναπηρία και εγκατάσταση υποδομών φόρτισης σε ειδικά σχολεία.

Η δράση δίνει λύση στη χρόνια ασυνέχεια και αναξιοπιστία των υφιστάμενων συστημάτων μεταφοράς με μισθωμένα λεωφορεία, μέσω διαγωνιστικών διαδικασιών. Οι άγονοι διαγωνισμοί συχνά αφήνουν μαθητές με αναπηρία χωρίς μετακίνηση για μεγάλα χρονικά διαστήματα, με συνέπεια τα παιδιά να στερούνται την ευκαιρία για μάθηση και κοινωνικοποίηση, ενώ δημιουργούνται σοβαρά εμπόδια στην καθημερινότητα των εργαζόμενων γονέων τους. Η παρούσα δράση αφορά στην προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων για τα ειδικά σχολεία, με ταυτόχρονη δημιουργία υποδομών φόρτισης, προσφέροντας μια ολιστική και βιώσιμη λύση για τη σταθερή και αξιοπρεπή μεταφορά περισσότερων από 12.000 μαθητών με αναπηρία. Ταυτόχρονα, συμβαδίζει με τις εθνικές και ευρωπαϊκές πολιτικές για την κλιματική ουδετερότητα, την προσβασιμότητα και την κοινωνική ένταξη.

 

Ωφελούμενοι: πάνω από 12.000 μαθητές με αναπηρία

Προϋπολογισμός: 106.800.000 ευρώ

Φορέας χρηματοδότησης: Κοινωνικό Κλιματικό Ταμείο

Χρονοδιάγραμμα: Α’ τρίμηνο 2026 – Δ’ τρίμηνο 2028.

 

2. Επιδότηση ηλεκτρικών αμαξιδίων και εξοπλισμού μετατροπής των χειροκίνητων σε ηλεκτρικά, για άτομα με τετραπληγία, παραπληγία ή ημιπληγία.

Η έλλειψη αυτόνομων μέσων μετακίνησης αποτελεί βασικό παράγοντα κοινωνικού αποκλεισμού για άτομα με παραπληγία, τετραπληγία ή ημιπληγία. Λόγω της ανεπαρκούς προσβασιμότητας στο φυσικό περιβάλλον, το ηλεκτρικό αμαξίδιο αποτελεί συχνά τη μόνη λύση για καθημερινή αυτονομία χωρίς εξάρτηση από τρίτους. Ωστόσο, το κόστος των κατάλληλων αμαξιδίων ή των συστημάτων μετατροπής υπερβαίνει σημαντικά την αποζημίωση του ΕΟΠΥΥ, με αποτέλεσμα πολλοί να μην μπορούν να τα αποκτήσουν. Η συγκεκριμένη δράση εξασφαλίζει μηδενική επιβάρυνση για τους δικαιούχους, καλύπτοντας πλήρως τη διαφορά κόστους.

Με αυτόν τον τρόπο, ενισχύεται η πρόσβασή τους σε καθαρές, προσβασιμες και βιώσιμες μεταφορές, μειώνοντας την εξάρτηση από ενεργοβόρες ιδιωτικές υπηρεσίες μεταφοράς.

 

Ωφελούμενοι: 15.000 άτομα με παραπληγία, τετραπληγία ή ημιπληγία

Προϋπολογισμός: 52.500.000 ευρώ

Φορέας Χρηματοδότησης: Κοινωνικό Κλιματικό Ταμείο

Χρονοδιάγραμμα: Α’ τρίμηνο 2026 – Δ’ τρίμηνο 2030.

 

3. Ενεργειακή αναβάθμιση 478 ειδικών σχολείων

Μέχρι σήμερα, τα ειδικά σχολεία χρησιμοποιούν θέρμανση με πετρέλαιο, η οποία είναι κοστοβόρα και δύσκολα ελεγχόμενη. Αυτό πλήττει δυσανάλογα τους πιο ευάλωτους, όπως τα παιδιά με αναπηρία, προκαλώντας ανισότητες. Οι παρεμβάσεις περιλαμβάνουν ενδεικτικά εγκατάσταση αντλιών θερμότητας, μικρών φωτοβολταϊκών, θερμομόνωση, αναβάθμιση του κτηριακού φλοιού. Στόχος είναι η εξοικονόμηση ενέργειας, η μείωση των λειτουργικών εξόδων, η βελτίωση της θερμικής άνεσης και η ασφάλεια των μαθητών και του προσωπικού. Επιπλέον, η δράση συμβάλλει στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των σχολείων, προωθώντας τη βιώσιμη λειτουργία τους και την κοινωνική ισότητα.

 

Ωφελούμενες δομές: 478 ειδικά σχολεία (Ειδικά Δημοτικά, Ειδικά Γυμνάσια και Λύκεια, ΕΝΕΓΥΛ, ΕΕΕΕΚ)

Προϋπολογισμός: 73.134.000 ευρώ

Φορέας χρηματοδότησης: Ταμείο Εκσυγχρονισμού

Χρονοδιάγραμμα: Α’ τρίμηνο 2026 – Δ’ τρίμηνο 2032.

 

Και οι τρεις δράσεις αντανακλούν πραγματικές ανάγκες της αναπηρικής κοινότητας και τη δέσμευση της κυβέρνησης για ένα πιο βιώσιμο και φιλικό προς το περιβάλλον μέλλον, με σεβασμό στην ισότητα και την προσβασιμότητα.

 

Πέραν των δράσεων που προτάθηκαν από τον Συντονιστικό Μηχανισμό, υπήρξαν από τα υπουργεία και εισηγήσεις για να ενταχθούν στο Κοινωνικό Κλιματικό Ταμείο δράσεις που υλοποιούν την Εθνική Στρατηγική για τα Δικαιώματα των ΑμεΑ, όπως η «Αναβάθμιση του στόλου ταξί για εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία» με την αντικατάσταση συμβατικών οχημάτων με βαν 6 έως 9 θέσεων, εξοπλισμένων με πιστοποιημένες ράμπες για αναπηρικά αμαξίδια και ειδικές θέσεις τοποθέτησης του αμαξιδίου), η «εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου ηλεκτρονικού συστήματος χαρτογράφησης και καθοδήγησης εμποδιζόμενων ατόμων στους σταθμούς των ΜΜΜ» σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη «Ενίσχυση των προσβάσιμων και φιλικών προς το περιβάλλον λεωφορείων», η «βελτίωση της προσβασιμότητας σε σιδηροδρομικούς σταθμούς» και η «αναβάθμιση των υφιστάμενων υπηρεσιών του μετρό», δίνοντας έμφαση στη βελτίωση της προσβασιμότητας για άτομα με περιορισμένη κινητικότητα και άτομα με αναπηρία και η «χρηματοδοτική μίσθωση ηλεκτρικών οχημάτων από ευάλωτα νοικοκυριά».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα Προβλήματα Στις Εισπρακτικές Εταιρείες και η σημασία της Διαμεσολάβησης για την Ανάσχεση των Πλειστηριασμών

Οι εισπρακτικές εταιρείες, παρότι διαδραματίζουν ένα κρίσιμο ρόλο στην αποπληρωμή των κόκκινων δανείων και στην εξυγίανση των οικονομικών των τραπεζών, δεν είναι αλώβητες από προβλήματα και προκλήσεις. Συχνά, η εφαρμογή των διαδικασιών τους, ιδίως γύρω από την αναστολή των πλειστηριασμών, μπορεί να μην είναι τόσο αποτελεσματική ή να οδηγεί σε λάθη, προκαλώντας επιπλοκές για τους οφειλέτες. Ανάμεσα στους βασικούς λόγους που συντελούν σε αυτό το φαινόμενο, μπορούμε να εντοπίσουμε τους εξής:

  1. Απουσία Ευελιξίας και Αντιμετώπισης Κατάστασης

Πολλές φορές, οι εισπρακτικές εταιρείες λειτουργούν με αυστηρά κριτήρια και προ-τυποποιημένες διαδικασίες που ενδέχεται να μην είναι κατάλληλες για να ανταποκριθούν σε τις μοναδικές και διαρκώς μεταβαλλόμενες οικονομικές καταστάσεις των οφειλετών. Η έλλειψη ευελιξίας στις πρακτικές τους περιορίζει τη δυνατότητά τους να αντιμετωπίσουν προσωπικές και ειδικές καταστάσεις με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο. Ως αποτέλεσμα, η αξιολόγηση των αιτημάτων αναστολής μπορεί να είναι λανθασμένη, με συνέπεια την αδικαιολόγητη προώθηση των πλειστηριασμών.

  1. Έλλειψη Σαφούς Επικοινωνίας

Η επικοινωνία μεταξύ των οφειλετών και των εισπρακτικών εταιρειών δεν είναι πάντα διαφανής ή άμεση. Οι καθυστερήσεις στην επεξεργασία αιτημάτων, οι ανεπαρκείς εξηγήσεις και η έλλειψη σαφήνειας ως προς τις επόμενες ενέργειες μπορεί να προκαλέσουν σύγχυση στους οφειλέτες και να τους οδηγήσουν σε λανθασμένες κινήσεις, που ενδέχεται να επιδεινώσουν την κατάσταση. Η επικοινωνία αποτελεί θεμελιώδες κομμάτι για την εξεύρεση λύσεων και όταν αυτή λείπει ή είναι ανεπαρκής, το αποτέλεσμα δεν είναι ποτέ το επιθυμητό.

  1. Ανεπαρκής Εκπαίδευση ή Εξειδίκευση

Η διαχείριση των αιτημάτων αναστολής πλειστηριασμών και αναδιάρθρωσης των δανείων απαιτεί εξειδικευμένη γνώση και εμπειρία. Ωστόσο, σε πολλές περιπτώσεις, οι υπάλληλοι των εισπρακτικών εταιρειών ενδέχεται να μην διαθέτουν την κατάλληλη εκπαίδευση ή εμπειρία για να διαχειριστούν σωστά περίπλοκες καταστάσεις. Η έλλειψη αυτής της εξειδίκευσης μπορεί να οδηγήσει σε λάθη στην αξιολόγηση των αιτημάτων και, κατά συνέπεια, στην άστοχη αποδοχή ή απόρριψή τους.

  1. Προτεραιότητα στα Συμφέροντα της Εταιρείας

Από την άλλη πλευρά, οι εισπρακτικές εταιρείες, αν και στόχος τους είναι η επίλυση των προβλημάτων των οφειλετών, συχνά δίνουν προτεραιότητα στην ταχύτητα της διαδικασίας είσπραξης των οφειλών. Αυτή η προσέγγιση ενδέχεται να τους οδηγήσει στο να παραμελούν την ανθρωπιστική πλευρά του ζητήματος και να απορρίπτουν ή να παραλείπουν τις πιο προσεκτικές διαπραγματεύσεις για αναστολή του πλειστηριασμού. Αν η εξόφληση του χρέους δεν είναι ρεαλιστική ή εφικτή, οι εισπρακτικές εταιρείες μπορούν να προχωρήσουν σε ενέργειες που δεν εξυπηρετούν τα συμφέροντα των οφειλετών.

  1. Γραφειοκρατία και Εσωτερικές Διαδικασίες

Η πολυπλοκότητα των διαδικασιών και η γραφειοκρατία ενδέχεται να καθυστερήσουν την επεξεργασία αιτημάτων. Αυτές οι εσωτερικές διαδικασίες δυσχεραίνουν τη λήψη αποφάσεων και ενδέχεται να στερούν από τους οφειλέτες την ευκαιρία να επωφεληθούν από τη δυνατότητα αναστολής του πλειστηριασμού ή άλλες λύσεις που θα μπορούσαν να τους βοηθήσουν.

Ο Ρόλος της Διαμεσολάβησης για την Επίλυση των Προβλημάτων

Εδώ είναι που η διαμεσολάβηση μπορεί να διαδραματίσει έναν καθοριστικό ρόλο. Με την εμπειρία που έχω αποκτήσει ως διαμεσολαβήτρια στον τομέα των κόκκινων δανείων, έχω διαπιστώσει τη σημασία της διαπραγμάτευσης και της αναδιάρθρωσης των δανείων για την αποφυγή του πλειστηριασμού. Παρά τις ατέλειες και τις καθυστερήσεις που συχνά παρουσιάζουν οι εισπρακτικές εταιρείες, η διαμεσολάβηση προσφέρει τη δυνατότητα να δημιουργηθούν βιώσιμες λύσεις για τους οφειλέτες και να βρεθούν οι καλύτεροι τρόποι για την αναστολή των πλειστηριασμών, ή ακόμα και για την ανάκτηση των ακινήτων μετά τον πλειστηριασμό.

Η διαμεσολάβηση λειτουργεί ως γέφυρα μεταξύ των δανειοληπτών και των εισπρακτικών εταιρειών, με στόχο την εξεύρεση της πιο συμφέρουσας λύσης για όλους τους εμπλεκόμενους. Αυτός ο ρόλος γίνεται ακόμα πιο σημαντικός όταν υπάρχουν περιπτώσεις που η οικονομική δυνατότητα του οφειλέτη επιτρέπει την αποκατάσταση του χρέους και την ανάκτηση του ακινήτου, ακόμα και μετά τον πλειστηριασμό.

 

In every success story, you will find someone who has made a courageous decision

Ρώνα Μαργιολάκη

Mark Consulting 

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ