Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Από την 1η Σεπτεμβρίου η πιλοτική εφαρμογή της στον Τουρισμό

Από 1η Σεπτεμβρίου θα εφαρμοστεί πιλοτικά η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας και στον τουρισμό, σύμφωνα με όσα δήλωσε σήμερα (03.06.24) η Υπουργός Εργασίας, Δόμνα Μιχαηλίδου στο ρ/σ Ένα του Πειραιά.

Η κα Μιχαηλίδου συμπλήρωσε πως από τα Χριστούγεννα θα λειτουργήσει υποχρεωτικά η ψηφιακή κάρτα εργασίας και στον τουρισμό».

«Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας στη βιομηχανία και στο λιανεμπόριο ξεκινά την 1η Ιουλίου» υπενθύμισε η ίδια.

NEWSIT

Continue Reading
Advertisement

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Eκλογές στη Γαλλία: Νίκη της αριστεράς θα προκαλέσει έξοδο από την ΕΕ – Δηλώσεις του Γάλλου ΥΠΟΙΚ

Ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας, Μπρούνο Λε Μερ (Bruno Le Maire) προειδοποίησε ότι ένας νέος αριστερός συνασπισμός που έρχεται στην εξουσία στη Γαλλία (στις εκλογές της 30ης Ιουνίου – 7ης Ιουλίου) θα οδηγήσει στην έξοδο της χώρας από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Το πρόγραμμα του Λαϊκού Μετώπου, το οποίο αποτελείται από τέσσερα αριστερά κόμματα, είναι «πλήρης τρέλα» με εγγυημένη την οικονομική κατάρρευση, δήλωσε ο Λε Μερ στον ραδιοφωνικό σταθμό Franceinfo την Παρασκευή.

Εάν η ομάδα κέρδιζε την εξουσία, θα οδηγούσε σε μαζική ανεργία και την αποχώρηση της Γαλλίας από την ΕΕ.

Οι Πράσινοι, οι Σοσιαλιστές, οι Κομμουνιστές και το ακροαριστερό κόμμα Ανυπότακτη Γαλλία ανακοίνωσαν αργά την χθες (13.06.24) ότι θα κατέβουν στο ψηφοδέλτιο ως ενιαία ομάδα, με τις δημοσκοπήσεις να δείχνουν ότι μπορεί να κερδίσει το δεύτερο μεγαλύτερο μπλοκ πίσω από τον Εθνικό Συναγερμό.

NEWSIT

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Δημόσιο: «Αύξηση» στο μισθό όσων υπαλλήλων αορίστου χρόνου βγαίνουν στη σύνταξη

Διάταξη με την οποία προβλέπεται ότι οι υπάλληλοι με σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στο Δημόσιο που συνεχίζουν να απασχολούνται μετά την υποβολή αίτησης συνταξιοδότησής τους, διατηρούν το μισθολογικό κλιμάκιο που κατείχαν έως την υποβολή της αίτησης και δεν επιστρέφουν στο εισαγωγικό κλιμάκιο, προβλέπει νομοσχέδιο που έφερε σήμερα στη Βουλή το Υπουργείο Οικονομικών.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την εν λόγω διάταξη ειδικά οι υπάλληλοι με σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και συνεχίζουν να απασχολούνται μετά την υποβολή αίτησης συνταξιοδότησής τους, διατηρούν το μισθολογικό κλιμάκιο που κατείχαν έως την υποβολή της αίτησης και δεν εξελίσσονται μισθολογικά σε ανώτερο κλιμάκιο έως τη λύση της εργασιακής τους σχέσης.

Ποσά διαφορών μισθολογικών απολαβών που έχουν καταβληθεί, μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος, σε υπαλλήλους με σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στο Δημόσιο εξαιτίας της μη κατάταξής τους στο εισαγωγικό κλιμάκιο μετά την υποβολή της αίτησης συνταξιοδότησής τους, δεν καταλογίζονται και, αν έχουν ήδη καταλογισθεί, δεν αναζητούνται.

Για τους εν ενεργεία δημοσίους υπαλλήλους που παράλληλα είναι και συνταξιούχοι, δεν υπολογίζεται το ποσό της σύνταξης που λαμβάνουν στο μισθολογικό καθεστώς τους.

Κατά τ΄ άλλα συνεχίζουν να ισχύουν οι προηγούμενες διατάξεις (άρθρο 11 του ν. 4354/2015), σύμφωνα με τις οποίες:

  • Για τη μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων όλων των κατηγοριών, από κατώτερο σε ανώτερο μισθολογικό κλιμάκιο, απαιτείται υπηρεσία ως εξής:– Για τους υπαλλήλους των κατηγοριών Υ.Ε. και Δ.Ε. Υπηρεσία 3 ετών σε κάθε μισθολογικό κλιμάκιο.– Για τους υπαλλήλους των κατηγοριών Τ.Ε. και Π.Ε. υπηρεσία 2 ετών σε κάθε μισθολογικό κλιμάκιο.
  • Για τη μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων από το κατώτερο μισθολογικό κλιμάκιο στο αμέσως ανώτερο, απαιτείται να έχει συμπληρωθεί ο καθορισμένος χρόνος υπηρεσίας στο κατώτερο μισθολογικό κλιμάκιο.

Η κατά την προηγούμενη παράγραφο εξέλιξη του υπαλλήλου γίνεται με πράξη του αρμόδιου για το διορισμό οργάνου, που δεν δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Ως προϋπηρεσία, που αναγνωρίζεται για την εξέλιξη των υπαλλήλων, που υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος, στα προβλεπόμενα μισθολογικά κλιμάκια, λαμβάνεται η υπηρεσία που προσφέρεται σε φορείς ων κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και στους επίσημους θεσμούς και όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με σχέση εξαρτημένης εργασίας δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου ή ορισμένου χρόνου. Για υπηρεσίες που παρέχονται με μειωμένο ωράριο εργασίας, αναγνωρίζεται για μισθολογική εξέλιξη τόσος χρόνος, όσος προκύπτει από το πηλίκο της διαίρεσης του συνόλου των ωρών εργασίας δια του αριθμού των ωρών εβδομαδιαίας απασχόλησης που ισχύει για τον αντίστοιχο κλάδο υπαλλήλων.

Για τον υπολογισμό της αναγνωριζόμενης κατά τα προαναφερθέντα υπηρεσίας το έτος λογίζεται για 300 ημέρες, ο μήνας για είκοσι 25 ημέρες και η εβδομάδα για 6 ημέρες εργασίας. Επιπλέον, ως προς τη μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης λαμβάνεται υπόψη η συνολική εκπαιδευτική τους υπηρεσία σε σχολεία της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης.

Απαραίτητη προϋπόθεση για την αναγνώριση των ανωτέρω προϋπηρεσιών, είναι να μην έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί για τη χορήγηση καμίας άλλης οικονομικής παροχής ή αναγνώρισης συνταξιοδοτικού δικαιώματος.

Η αναγνώριση των ανωτέρω προϋπηρεσιών πραγματοποιείται με απόφαση του υπηρεσιακού συμβουλίου ή άλλου αρμοδίου οργάνου και τα οικονομικά αποτελέσματα ισχύουν από την ημερομηνία υποβολής της σχετικής αίτησης και όλων των απαραίτητων δικαιολογητικών.

NEWSIT

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΦΚΑ: «Παράθυρο» για ξεσκαρτάρισμα και στα ασφαλιστικά χρέη – Οι νεότερες εκτιμήσεις για τα μη εισπράξιμα

Ανοιχτό αφήνουν το ενδεχόμενο να προσδιοριστούν νέα κριτήρια προσδιορισμού των χρεών προς τον ΕΦΚΑ ως ανεπίδεκτα είσπραξης αρμόδια στελέχη του Υπουργείου Εργασίας.

Σημειώνεται πως σύμφωνα με σημερινές πληροφορίες, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) θα προχωρήσει σε ανατροπές στα κριτήρια και τις προϋποθέσεις έτσι ώστε να χαρακτηριστούν τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο ως ανεπίδεκτα είσπραξης.

Συνήθως σε παρόμοιες περιπτώσεις ξεκινά η φορολογική αρχή και έπεται η ασφαλιστική. Αυτό σημαίνει πως το ενδεχόμενο μεταφοράς του νέου μοντέλου χαρακτηρισμού των χρεών από την ΑΑΔΕ στον ΕΦΚΑ είναι ανοιχτό.

Ωστόσο, οι ίδιες πηγές επισημαίνουν σε ό,τι αφορά τόσο τα φορολογικά (πχ 26 δισ. ευρώ επί συνόλου 107 δισ. ευρώ) και όσο τα ασφαλιστικά χρέη, τα ανεπίδεκτα είσπραξης ποσά είναι πιθανόν πολύ μεγαλύτερα από αυτά που, κατά καιρούς, δημοσιεύει, βάσει πληροφοριών, ο τύπος.

Σημειώνεται πως εισπράξιμα χρέη είναι αυτά που μπορούν να εισπραχθούν – κυρίως με ένδικα μέσα.

Ανεπίδεκτα είναι π.χ. τα χρέη επιχειρήσεων που έχουν κλείσει εδώ και χρόνια και τα περιουσιακά τους στοιχεία έχουν ήδη ρευστοποιηθεί (δηλαδή δεν υπάρχουν), σημειώνουν οι ίδιες, συμπληρώνοντας πως δεν υπάρχει ακόμη αντίστοιχη εκτίμηση για τα χρέη του ΕΦΚΑ.

Ανεπίσημες πάντως εκτιμήσεις αναφέρουν πως τα εκτός ρύθμισης χρέη τα οποία θα μπορούσε να εισπραχθούν ήταν πριν την πανδημία γύρω στα 5 δισ. ευρώ.

Δεδομένου, ότι τα χρέη στο ΚΕΑΟ αυξήθηκαν μεταξύ 2019 – 2024 κατά 30% -35%, ενδεχομένως να έχουν αυξηθεί τα εισπράξιμα κατά το αντίστοιχο ποσοστό, φτάνοντας στα 7 δισ. ευρώ, αναφέρουν αναλυτές στο newsit.gr.

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του ΚΕΑΟ (α’ τρίμηνο του 2024), τα ρυθμισμένα χρέη ανέρχονται 4,5 δισ. ευρώ.

Αυτό σημαίνει πως ως μη εισπράξιμα θα μπορούσαν να θεωρηθούν χρέη ακόμα και στα… 36 δισ. ευρώ ή αλλιώς 3 στα 4 του συνόλου.

NEWSIT

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ