Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξεκινούν οι αιτήσεις για 3 νέα επιδοτούμενα προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης ανέργων της ΔΥΠΑ σε Θεσσαλονίκη και Λάρισα

Από σήμερα Τετάρτη 3 Απριλίου έως και την Παρασκευή 19 Απριλίου 2024, στις 15:00 μ.μ., θα υποβάλλονται αιτήσεις για συμμετοχή σε τρία νέα προγράμματα κατάρτισης που σχεδιάστηκαν σε συνεργασία με κοινωνικούς εταίρους και τοπικούς φορείς και θα υλοποιήσουν τα Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΚΕΚ) Θεσσαλονίκης και Λάρισας της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ).

   Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, τα προγράμματα κατάρτισης είναι τα εξής:

   – «Βασική Εκπαίδευση Βιομηχανικού Εργάτη», συνολικής διάρκειας 230 ωρών, με σκοπό οι καταρτιζόμενοι να αποκτήσουν βασικές τεχνικές γνώσεις και δεξιότητες σε εργασίες μηχανουργείου, για να μπορούν να κατασκευάζουν-επισκευάζουν διάφορα είδη εξαρτημάτων και να εκτελούν οποιαδήποτε μηχανουργική εργασία, ενισχύοντας με τον τρόπο αυτό τη δυνατότητα πρόσβασής τους στην αγορά εργασίας σε ένα βιομηχανικό περιβάλλον. Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε, έπειτα από αίτημα του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ) και θα καταρτιστούν 18 άνεργοι, ηλικίας 18-50 ετών, απόφοιτοι τουλάχιστον υποχρεωτικής εκπαίδευσης, κάτοικοι της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης. Τα μαθήματα θα διεξαχθούν διά ζώσης σε εξειδικευμένα εργαστήρια της Επαγγελματικής Σχολής Μαθητείας (ΕΠΑΣ) Ωραιοκάστρου της ΔΥΠΑ.

   – «Τεχνίτης Ξύλινων Κατασκευών», συνολικής διάρκειας 180 ωρών, με σκοπό οι καταρτιζόμενοι να αποκτήσουν βασικές τεχνικές γνώσεις που αφορούν τις ξύλινες κατασκευές, όπως ανάγνωση σχεδίου, τεχνολογία υλικών, μηχανική κατεργασία ξύλου και προϊόντων του, στατικότητα κατασκευών, ενισχύοντας με τον τρόπο αυτό τη δυνατότητα πρόσβασής τους στην αγορά εργασίας σε εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην επεξεργασία ξύλου. Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε, έπειτα από αίτημα του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης και θα καταρτιστούν 18 άνεργοι, ηλικίας 18-50 ετών, απόφοιτοι τουλάχιστον υποχρεωτικής εκπαίδευσης, κάτοικοι της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, με συναφή επαγγελματική εμπειρία τουλάχιστον ενός έτους. Τα μαθήματα θα διεξαχθούν διά ζώσης σε εξειδικευμένα εργαστήρια της Επαγγελματικής Σχολής Μαθητείας (ΕΠΑΣ) Ωραιοκάστρου της ΔΥΠΑ.

   – «Κοπτική-Ραπτική», συνολικής διάρκειας 250 ωρών, με σκοπό οι καταρτιζόμενοι να αποκτήσουν βασικές τεχνικές γνώσεις και δεξιότητες στη σχεδίαση και δημιουργία πατρόν λευκών ειδών, να αναγνωρίζουν τις τεχνικές προδιαγραφές των μηχανών ραφών, να περιγράφουν τις αρχές συσκευασίας και να καθορίζουν τις διαδικασίες παραγωγής. Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε, έπειτα από αίτημα του Συνδέσμου Θεσσαλικών Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΘΕΒ), ενώ θα καταρτιστούν 15 άνεργοι, ηλικίας 18-60 ετών, απόφοιτοι τουλάχιστον υποχρεωτικής εκπαίδευσης, μόνιμοι κάτοικοι της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλίας. Το πρόγραμμα θα διεξαχθεί διά ζώσης στις εγκαταστάσεις της επιχείρησης «Μπεττίνα»-Είδη Πλεκτικής ΑΒΕΕ, που εδρεύει στη Βιομηχανική Περιοχή Λάρισας.

   Οι εκπαιδευόμενοι θα λάβουν εκπαιδευτικό επίδομα 2,50 ευρώ καθαρά ανά ώρα κατάρτισης. Επίσης, θα καλυφθούν με ιατροφαρμακευτική περίθαλψη σε όλη τη διάρκεια της κατάρτισης.

   Οι αιτήσεις θα υποβάλλονται, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, με συστημένη επιστολή ή με ταχυμεταφορά στο ΚΕΚ ΔΥΠΑ Θεσσαλονίκης (kek.thes@dypa.gov.gr, Θεσσαλονίκης 73, Ωραιόκαστρο, ΤΚ 57013, 2310699769) και στο ΚΕΚ ΔΥΠΑ Λάρισας (kek.larissa@dypa.gov.gr, Ερμογένους 10, ΤΚ 41447, Λάρισα, 2410564690, 2410564532).

   Μετά την ολοκλήρωση της υποβολής των αιτήσεων, θα ακολουθήσει η αξιολόγησή τους και, στη συνέχεια, θα αποσταλεί ενημερωτικό e-mail στους ωφελούμενους σχετικά με την οριστική επιλογή τους στα προγράμματα, καθώς και οδηγίες για τις διαδικασίες εγγραφής και παρακολούθησης των προσφερόμενων θεματικών ενοτήτων.

   Με την επιτυχή ολοκλήρωση των προγραμμάτων κατάρτισης, οι ωφελούμενοι θα λάβουν βεβαίωση επαγγελματικής κατάρτισης από το ΚΕΚ της ΔΥΠΑ.

   Για περισσότερες πληροφορίες https://www.dypa.gov.gr/nea-anakoinwseis

   Γ.Μπ.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Hλεκτρικό ρεύμα: Προς νέα άλμα η τιμή χονδρικής – Παρατείνεται ο «καύσωνας» στα τιμολόγια

Νέο άλμα στην τιμή της χονδρικής στο ηλεκτρικό ρεύμα αναμένεται σήμερα με το “δείκτη” να δείξει πιθανότατα τα 550 ευρώ τη μεγαβατώρα.

Αυτή η νέα άνοδος της τιμής του ηλεκτρικού ρεύματος οφείλεται στην πολύ υψηλής ζήτησης λόγω του καύσωνα, αλλά και των προβλημάτων στις χώρες της ΝΑ Ευρώπης.

Αυτή τη στιγμή καταγράφεται τιμή χονδρικής στο ρεύμα στα 190,13 ευρώ/MWh με μέγιστη στα 550 ευρώ/MWh στις 8 και 9 το βράδυ.

Σημειώνεται ότι και χθες η τιμή είχε σκαρφαλώσει στα 184,79 ευρώ/MWh με μέγιστη τιμή τα 500 ευρώ/MWh.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις στο Υπουργείο Ενέργειας, η αύξηση στην τιμή ενέργειας είναι αποτέλεσμα μια μοναδικής συγκυρίας.

Και αυυτό γιατί είναι σε συντήρηση το καλώδιο της Ιταλίας, έχει συντήρηση το καλώδιο μεταξύ Ρουμανίας και Βουλγαρίας με αποτέλεσμα να καθορίζει την τιμή η Ουγγαρία που είναι πολύ ψηλά και ένα πυρηνικό εργοστάσιο της Βουλγαρίας είναι εκτός λειτουργίας.

Παράλληλα, από το Υπουργείο Ενέργειας ως λόγος για την άνοδο των τιμών αναφέρεται και ο καύσωνας, ενώ η Ελλάδα έχει βάλει να λειτουργούν όλες οι μονάδες παραγωγής ενέργειας, ενώ μέρος αυτής εξάγεται καθώς είναι πολύ υψηλές οι τιμές.

NEWSIT

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ηλεκτρικό ρεύμα: Ουγγαρία, Ουκρανία και Κοζλοντούι ανέβασαν 60% την τιμή χονδρικής στην Ελλάδα

Έκρηξη στις τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος προκαλεί ένας συνδυασμός έκτακτων παραγόντων. Ενδεικτικό είναι ότι σήμερα (11.7.2024) η τιμή χονδρικής στην ελληνική αγορά έφτασε τα 184 ευρώ ανά μεγαβατώρα, σημειώνοντας ημερήσια άνοδο 60%. Πρόκειται για μια τιμή που δεν έχουμε δει από την ενεργειακή κρίση των προηγουμένων ετών.

Βασική αιτία για την κατάσταση των τιμών είναι τα όσα συμβαίνουν στην Ουγγαρία και επηρεάζουν και τις υπόλοιπες χώρες της ευρύτερης περιοχής ως «ντόμινο». Η Ουγγαρία αναγκάζεται να εξάγει μεγάλες ποσότητες ηλεκτρικού ρεύματος στη γειτονική Ουκρανία, η οποία έχει χάσει μεγάλο μέρος των μονάδων παραγωγής της λόγω του πολέμου.

Παράλληλα, υπάρχει τεχνικό πρόβλημα στη διασύνδεση της Ουγγαρίας με τη Σερβία που δεν της επιτρέπει να καλύψει εύκολα τα όποια κενά, όπως και περιορισμένες δυνατότητες στην αντίστοιχη διασύνδεση με την Αυστρία.

Ένα επιπλέον πρόβλημα είναι το γεγονός ότι δεν λειτουργεί προσωρινά ο πυρηνικός σταθμός Κοζλοντούι στη Βουλγαρία που υπό κανονικές συνθήκες παρέχει σημαντική ποσότητα φθηνής ενέργειας.

Σε συνδυασμό με τις υψηλές θερμοκρασίες ανά την Ευρώπη, τα παραπάνω φαινόμενα οδηγούν σε ιδιαίτερη άνοδο των τιμών. Εκτός της Ελλάδας, και η Βουλγαρία με τη Ρουμανία έχουν αυτές τις ημέρες αντίστοιχα υψηλές τιμές.

Στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι η κατάσταση δεν θα συνεχιστεί επί μακρόν και αναμένουν ομαλοποίηση εντός των επομένων ημερών.

Πάντως, η πρόβλεψη είναι ότι οι τιμές θα είναι «τσιμπημένες» για το υπόλοιπο του καλοκαιριού.

Στην ελληνική αγορά αυτό σημαίνει καταρχήν ότι θα επηρεαστούν σε ένα βαθμό τα τιμολόγια λιανικής για τον Αύγουστο. Υπό πιο φυσιολογικές συνθήκες αναμενόταν να διατηρηθούν σε αντίστοιχα επίπεδα με τον Ιούλιο. Τώρα όμως αυτή η σειρά ακριβών ημερών στη χονδρική ενδεχομένως να αλλάξει τα πράγματα.

Ήδη στη χονδρική ο μέσος όρος τον Ιούλιο είναι περίπου 15% υψηλότερος από τον προηγούμενο μήνα, ξεπερνώντας τα 113 ευρώ ανά μεγαβατώρα. Απομένει να φανεί τι θα ισχύσει στο υπόλοιπο του Ιουλίου ώστε να σχηματιστεί η πλήρης εικόνα για τον Αύγουστο.

Τέλος, αξίζει να προσθέσουμε ότι αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που παρατηρείται «ντόμινο» τιμών στις ευρωπαϊκές αγορές. Στο παρελθόν και εκτός της ενεργειακής κρίσης, υπήρχαν αρκετές φορές που έκτακτα γεγονότα επηρέασαν το σύνολο των αγορών.

Παλαιότερα υπήρχαν τα προβλήματα της Γαλλίας με τους πυρηνικούς της αντιδραστήρες, ενώ πιο πρόσφατα είχαν σημειωθεί δυσλειτουργίες σε χώρες των Βαλκανίων. Πρόκειται για φυσιολογικά φαινόμενα σε μια ευρωπαϊκή αγορά ολοένα και πιο ενσωματωμένη, καθώς οι ηλεκτρικές διασυνδέσεις αναπτύσσονται διαρκώς.

NEWSIT

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γιατί μένει ψηλά η τιμή της βενζίνης – Οι 5 λόγοι που πληρώνουμε ακόμη ακριβά τη μετακίνηση με αυτοκίνητο

Καθώς κλιμακώνεται η θερινή τουριστική περίοδος, σημειώνονται ενδείξεις αύξησης των τιμών της βενζίνης. Μαζί με την αναζωπύρωση των τιμών της βενζίνης αναζωπυρώνεται η συζήτηση για τη δυνατότητα ή μη μείωσης της τιμής, μέσω μίας κυβερνητικής παρέμβασης, πχ μίας μείωσης του ειδικού φόρου κατανάλωσης, προκειμένου να ανακουφιστούν οι καταναλωτές.

Ωστόσο, αποκλείουν, επί του παρόντος, οποιαδήποτε μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης, αρμόδιοι κυβερνητικοί παράγοντες με τους οποίους ήλθε σε επαφή το newsit.gr, αν και η Ελλάδα έχει τον 4ο πιο υψηλό τέτοιο φόρο της βενζίνης μεταξύ των χωρών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Από την άλλη μεριά, δεν διαφαίνεται καμία πρόθεση μείωσης των τιμών της βενζίνης από τις εταιρείες προμήθειας βενζίνης ή τους βενζινοπώλες.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές οι λόγοι για τους οποίους δεν πέφτει η τιμή της βενζίνης -είτε μέσω κάποιας κρατικής παρέμβασης, είτε μέσω παρεμβάσεων ή αλλαγών στην αγορά,. στην Ελλάδα είναι οι εξής:

1. Η μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης δεν θα έφερνε τελικά μείωση της τελικής τιμής

Όσον αφορά την πλευρά της κυβέρνησης, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, μία μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στη βενζίνη ή του ΦΠΑ μόνο πρόσκαιρα θα οδηγούσε σε μείωση της τιμής της, καθώς η σημερινή υψηλή ζήτηση θα οδηγούσε και πάλι την τιμή της βενζίνης στο προ μείωσης του ειδικού φόρου επίπεδο.

Έστω για παράδειγμα, πως ο εν λόγω φόρος μειωνόταν από τα 0,70 ευρώ ανά λίτρο που είναι σήμερα στα 0,50 ευρώ ανά λίτρο.

Κάτι τέτοιο θα οδηγούσε άμεσα σε μείωση της τιμής της βενζίνης κατά το αντίστοιχο ποσό, δηλαδή κατά 0,20 ευρώ λίτρο, οδηγώντας την από τα 1,8 ευρώ ανά λίτρο που είναι σήμερα περίπου στην Αθήνα στα 1,60 ευρώ ανά λίτρο. Δηλαδή θα συντελούνταν άμεσα μία μείωση της τάξεως του 11%.

Γνωρίζοντας, όμως, η αγορά πως οι Έλληνες καταναλωτές μπορούν να πληρώσουν τιμή 1,8 ευρώ ανά λίτρο (όπως συμβαίνει), θα οδηγηθούμε σταδιακά και πάλι στην τιμή 1,8 ευρώ ανά λίτρο, σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις. Μ’ άλλα λόγια, θα κέρδιζαν οι εταιρείες διύλισης και οι βενζινοπώλες, αλλά όχι οι καταναλωτές.

2. Η μείωση των φορολογικών εσόδων θα έπληττε τη δυνατότητα του δημοσίου να χρηματοδοτήσει αναγκαίες δαπάνες

Μ΄ άλλα λόγια, οι καταναλωτές δεν θα είχαν τελικά κανένα κέρδος από μία μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης της βενζίνης, ενώ το κράτος θα έχανε κρίσιμα φορολογικά έσοδα, τα οποία είναι κρίσιμα για τη χρηματοδότηση των αναγκαίων δημοσίων δαπανών χωρίς να απειλούνται οι δημοσιονομικοί στόχοι της χώρας.

Σύμφωνα με στοιχεία του ΥΠΟΙΚ, από τα 68 δισ. ευρώ των ετήσιων φορολογικών εσόδων, τα 7 δισ. ευρώ προέρχονται από ειδικούς φόρους κατανάλωσης (ποτά, καπνό, βενζίνη κλπ), εκ των οποίων κοντά στο 1/2 δηλαδή 3,5 δισ. ευρώ αφορά σε ενεργειακά προϊόντα, με σημαντικότερο εξ αυτών την βενζίνη.

3. Στόχος της κυβέρνησης (και της ΕΕ) είναι η αποτροπή της αύξησης εισαγωγών γιατί επιδεινώνεται το ήδη βεβαρυμμένο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών

Η επιβολή αυτών των ειδικών φόρων πέραν της δημοσιονομικής σημασίας, έχει και μία ακόμα, ευρύτερη οικονομική σημασία: Αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα κατανάλωσης των παραπάνω προϊόντων (δηλαδή της βενζίνης, των καπνικών προϊόντων) και άρα αποτρεπτικό παράγοντα για την εισαγωγή τους, καθώς κάθε αύξηση της εισαγωγής τους επιδεινώνει το ολοένα και πιο βεβαρυμένο έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών.

Κάθε επιδείνωση του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών της Ελλάδας αυξάνει την “ευαισθησία” της σε εξωτερικούς χρηματοοικονομικούς κινδύνους, σημειώνουν οι ίδιες πηγές, ειδικά σε συνθήκες αποσταθεροποίησης σαν τις σημερινές (πόλεμος στην Ουκρανία, στη Μέση Ανατολή, πολιτική κρίση στη Γαλλία).

Ωστόσο, η Ελλάδα δεν αποτελεί την απόλυτη “εξαίρεση” στην ΕΕ σε σχέση με τον ειδικό φόρο κατανάλωσης. Αν και κατέχει, όπως προαναφέρθηκε, υψηλή θέση στην κατάταξη, η ίδια η ΕΕ έχει επιβάλει σε πανευρωπαϊκό κατώτατο πλαφόν στον εν λόγω φόρο και αυτός ανέρχεται στα 0,36 ευρώ ανά λίτρο.

Εξάλλου, είναι κυρίως οι ανατολικοευρωπαϊκές χώρες, οι οποίες ανήκουν μεν στην ΕΕ αλλά όχι ακόμα στην ευρωζώνη -και άρα έχουν το δικό τους νόμισμα (πχ Ουγγαρία) – οι οποίες έχουν ακόμα σχετικά χαμηλό ειδικό φόρο κατανάλωσης.

4. Δεν φαίνεται στον ορίζοντα κάποια διακριτή προοπτική ειρήνευσης στην Ουκρανία και τη Μέση Ανατολή και μείωσης των διεθνών τιμών

Ταυτόχρονα, από την άλλη μεριά, είναι η γεωπολιτική και γεωοικονομική αβεβαιότητα εκείνη που δεν επιτρέπει κάποια μείωση των διεθνών τιμών της βενζίνης, καθώς δεν διαφαίνεται κάποιος διακριτός ορίζοντας ειρήνευσης στην Ουκρανία και στη Μέση Ανατολή, ενώ λόγω της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα έχει αυξηθεί και το κόστος μεταφοράς πετρελαίου.

5. Η Ελλάδα είναι μία μικρή αγορά που γειτονεύει με μεγάλες αγορές και δεν μπορεί να επηρεάζει σε περιφερειακό επίπεδο τις τιμές

Υπάρχει, όμως, και άλλος ένας παράγοντας -πέρα από την πρόσκαιρη (ή μη) αύξηση των διεθνών τιμών της βενζίνης λόγω των προαναφερθέντων εξελίξεων- που δεν έχει γίνει ευρέως αντιληπτός.

Σύμφωνα με αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες, ο παράγοντας, ο οποίος μάλιστα είναι μόνιμος -και όχι συγκυριακός- είναι το γεγονός ότι η ελληνική αγορά αν και μικρή με πληθυσμό μόλις 10 εκατ., γειτονεύει με άλλες εθνικές αγορές γιγάντιες με τεράστια ζήτηση, κάτι που αποτελεί μόνιμη πηγή υψηλών τιμών στη βενζίνη.

Οι αγορές αυτές δεν είναι οι άλλες από την Τουρκία με πληθυσμό 85 εκατ., η Αιγυπτος με πληθυσμό 111 εκατ. αλλά και της Ιταλίας με πληθυσμό 58 εκατ.και της Γαλλίας με 68 εκατ. ευρώ. Αυτό σημαίνει πως η Ελλάδα, λόγω του μικρού μεγέθους της ως αγορά, δεν μπορεί να επηρεάσει την πορεία των τιμών, ούτε σε περιφερειακό επίπεδο καθώς συνυπάρχει στην ίδια τοπική ζώνη (δηλαδή τη Μεσογειακή “λεκάνη”) με πάρα πολύ μεγαλύτερες εθνικές αγορές. Αυτό σημαίνει, εξηγούν οι ίδιες πηγές, πως ακόμα και αν μειωνόταν η ζήτηση στην Ελλάδα για βενζίνη για οποιαδήποτε λόγο, ελάχιστη επίδραση θα είχε στην τιμή της, καθώς αυτή καθορίζεται εκτός από τους διεθνούς παράγοντες, από ισχυρότατους τοπικούς παράντες.

Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν πως δεν ήταν η Νέα Δημοκρατία, η οποία ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας από το 2019 εκείνη που αύξησε τη φορολογία στην κατανάλωση της βενζίνης.

Ήταν, αναφέρουν τα ίδια στελέχη, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, η οποία το 2010 αύξηση τον ειδικό φόρο κατανάλωσης από τα 0,41 ευρώ ανά λίτρο στα 0,67 ευρώ ανά λίτρο και τον ΦΠΑ από το 19% στο 23%, ενώ ήταν η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία αύξησε ξανά το ΦΠΑ στην βενζίνη από το 23% στο 24%, αλλά και τον ειδικό φόρο στα 0,7 ευρώ ανά λίτρο.

NEWSIT

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ