AUTO
Το Fiat Pandina συνεχίζει το θρύλο του Panda

Η Fiat μόλις παρουσίασε την τελευταία εξέλιξη του θρυλικού Panda, ενός μοντέλου που έχει διαγράψει εντυπωσιακή πορεία 40 ετών και πάνω από 8 εκατoμύρια πωλήσεων. Ονομάζεται Pandina και έρχεται να διατηρήσει την ηγετική παρουσία της μάρκας σε μια κατηγορία όπου παραδοσιακά πρωταγωνιστεί η απλότητα, η δημιουργικότητα και η πρακτικότητα. Πανεύκολο στην οδήγηση, εύχρηστο στην καμπίνα και οικονομικό στη χρήση, το μοντέλο έχει δημιουργήσει το δικό του φανατικό όσο και πιστό κοινό.
Το μοντέλο διαθέτει ένα πλήρες πακέτο υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS) που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό και περιλαμβάνει ενεργό σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος και διατήρηση της λωρίδας κίνησης, μαζί με αναγνώριση κόπωσης του οδηγού και των οδικών σημάτων. Επιπρόσθετα οι πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος κάνουν την καθημερινότητα εύκολη, επικουρούμενοι από cruise control και αισθητήρα φώτων με αυτόματη ενεργοποίηση προβολέων.
Σημαντικό μέρος της αναβαθμισμένης εμπειρίας που προσφέρει το Pandina αφορά στο εσωτερικό, όπου υπάρχει νέο σύστημα πολυμέσων και συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto. Τη μεγαλύτερη αισθητική διαφορά κάνει ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 7″ που έχει τρία διαφορετικά θέματα, δίνοντας τη σκυτάλη στο ανασχεδιασμένο τιμόνι και την νέα οθόνη αφής 7″ στο ταμπλό. Τα καθίσματα από την πλευρά τους έχουν νέες επενδύσεις από Seaqual Yarn, ένα είδος συνθετικού υφάσματος από ανακυκλωμένο πλαστικό.
Η γραμμή συναρμολόγησης θα παραμείνει εντός του εργοστασίου Giambattista Vico στο Pomigliano d’ Arco της Ιταλίας για τα επόμενα χρόνια και μάλιστα η παραγωγή θα αυξηθεί κατά 20% προκειμένου να καλύψει τη ζήτηση. Στη χώρα μας, η δυνατότητα παραγγελίας θα είναι ενεργή από το καλοκαίρι και οι πρώτες παραδόσεις αναμένεται να πραγματοποιηθούν το φθινόπωρο.
Κ.Π.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
ΕΛ.ΑΣ: «Αυτό το Πάσχα βάφουμε κόκκινα μόνο τα αβγά» – Το μήνυμα για την οδική ασφάλεια

Το δικό της μήνυμα για ασφαλή οδήγηση και τις ημέρες του Πάσχα – με αφορμή και την έξοδο των εκρομέων-, μεταδίδει η Ελληνική Αστυνομία με ένα χαρακτηριστικό σποτ.
To ιδιαίτερο αυτό βίντεο ανέβηκε σήμερα (17.04.2025) στα social media της ΕΛ.ΑΣ. και μέσω αυτού, περνά το μήνυμα για την οδική ασφάλεια.
Στο βίντεο, ένας παρουσιαστής περιγράφει τη μαζική έξοδο των εκδρομέων για το Πάσχα, τονίζοντας την ανάγκη για προσεκτική οδήγηση και υπευθυνότητα στον δρόμο.
Το μήνυμα με το οποίο κλείνει το βίντεο είναι:
«Αυτό το Πάσχα βάφουμε κόκκινα μόνο τα αβγά», τονίζοντας τη σημασία της ασφάλειας στους δρόμους.
NEWSIT
ΕΛ.ΑΣ: «Αυτό το Πάσχα βάφουμε κόκκινα μόνο τα αβγά» – Το μήνυμα για την οδική ασφάλεια
AUTO
Έρευνα για τα τροχαία: Σχεδόν οι μισοί Έλληνες παραδέχονται ότι οδηγούν με το ένα χέρι στο κινητό και το άλλο στο τιμόνι

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία έρευνας για την οδική συμπεριφορά των Ελλήνων και τις κύριες αιτίες των τροχαίων στη χώρα μας, με περίπου τους μισούς οδηγούς να δηλώνουν πως κατά τη διάρκεια της οδήγησης χρησιμοποιούν το κινητό τους.
Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα της πανελλαδικής έρευνας της Palmos Analysis που παρουσιάστηκε στην ΕΡΤ, το 47% των οδηγών παραδέχεται πως είναι στο τιμόνι με το κινητό στο χέρι, ενώ κύρια αιτία για την πρόκληση των τροχαίων δυστυχημάτων εκτιμούν πως είναι η οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ.
Την ίδια στιγμή, η συντριπτική πλειοψηφία τάσσεται υπέρ της μείωσης των υφιστάμενων ορίων ταχύτητας εντός κατοικημένων περιοχών, όπως και της τοποθέτησης καμερών στους κεντρικούς οδικούς άξονες για την καταγραφή των τροχαίων παραβάσεων και την επιβολή προστίμων.
Αναλυτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, το 87% δηλώνει ότι χρησιμοποιεί πάντα ζώνη ασφαλείας ή κράνος.
Περίπου οι μισοί (47%) παραδέχονται ότι οδηγούν με το κινητό στο χέρι, είτε πάντα (1%), είτε συχνά (4%), είτε μερικές φορές (16%), είτε σπάνια (26%). Το 58% αναφέρει ότι οδηγεί κάνοντας χρήση κινητού μέσω Bluetooth (πάντα 14%, συχνά 15%, μερικές φορές 16%, σπάνια 12%).
Το 65% των οδηγών παραδέχεται ότι οδηγεί με ταχύτητα πάνω από το επιτρεπόμενο όριο (πάντα 1%, συχνά 5%, μερικές φορές 34%, σπάνια 25%) και ένας στους πέντε (20%) παραδέχεται ότι οδηγούν μετά από κατανάλωση αλκοόλ (συχνά 1%, μερικές φορές 4%, σπάνια 15%).
Το 20% παραδέχεται ότι περνάει με κόκκινο φανάρι και το ίδιο ποσοστό λέει ότι αφήνει κάποιον χωρίς δίπλωμα να οδηγεί.
Τα κύρια αίτια τροχαίων
Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ θεωρείται από τη μεγάλη πλειοψηφία των ερωτηθέντων η κύρια αιτία για τα τροχαία δυστυχήματα στη χώρα μας (64% μεταξύ όσων οδηγούν κάποιο όχημα και 73% μεταξύ όσων δεν οδηγούν).
Ακολουθούν η υπερβολική ταχύτητα (49% και 55% αντίστοιχα), η χρήση κινητού κατά την οδήγηση (33% και 29% αντίστοιχα), ενώ αρκετά χαμηλότερα αναφέρονται η κακή κατάσταση του οδικού δικτύου (17% και 18% αντίστοιχα), η ελλιπής/χαλαρή αστυνόμευση και η ατιμωρησία (16% και 9% αντίστοιχα), η κακή κατάσταση των οχημάτων (4% και 3% αντίστοιχα) και η ελλιπής σήμανση/σηματοδότηση (4% και 2% αντίστοιχα).
Μεταξύ όσων οδηγούν, η βελτίωση της εκπαίδευσης των οδηγών καταγράφεται ως ο πιο ενδεδειγμένος τρόπος για να μειωθούν τα τροχαία στη χώρα μας (46%), ενώ όσοι δεν οδηγούν προκρίνουν την αυστηροποίηση των ποινών για τις τροχαίες παραβάσεις (49%). Μεταξύ των οδηγών ακολουθούν οι συχνότεροι έλεγχοι/αστυνόμευση (44%), η αυστηροποίηση των ποινών για τις τροχαίες παραβάσεις (41%), η βελτίωση του οδικού δικτύου και της σήμανσης (31%), η μείωση των ορίων ταχύτητας (14%) και η καθιέρωση κινήτρων για την ανανέωση του στόλου των οχημάτων (9%).
AUTO
Περίπου 1.291.000 άνθρωποι τραυματίζονται ετησίως από οδικές συγκρούσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Περίπου 1.291.000 άνθρωποι τραυματίζονται ετησίως από οδικές συγκρούσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με τους 141.000 από αυτούς τους τραυματισμούς να είναι σοβαροί. Αυτά αναφέρει έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών, η οποία υπογραμμίζει ότι η πρόοδος στη μείωση των σοβαρών και ελαφρών τραυματισμών υστερεί σε σχέση με τη μείωση των θανάτων από τροχαίες συγκρούσεις. Οι σοβαροί τραυματισμοί στα 24 κράτη μέλη της ΕΕ μειώθηκαν κατά 13% μεταξύ 2013 και 2023, ποσοστό που είναι μικρότερο σε σχέση με τη μείωση κατά 16% των θανάτων στους δρόμους. Παράλληλα η έκθεση επισημαίνει ότι το μέγεθος της μείωσης κατά την περίοδο 2013-2023 απέχει πολύ από το στόχο να επιτευχθεί μείωση 50% στη δεκαετία 2020-2030. Όλα αυτά όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει ως στόχο τη μείωση των σοβαρών τραυματισμών κατά 50% μεταξύ 2020 και 2030.
Στην πραγματικότητα αυτός ο αριθμός είναι μεγαλύτερος, λόγω της μη αξιοποίησης στοιχείων στη συλλογή δεδομένων. Σύμφωνα με νέα έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών οι περισσότερες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις αποτυγχάνουν να βελτιώσουν σημαντικά την οδική ασφάλεια, εν μέρει λόγω της ελλιπούς εικόνας του αριθμού των τραυματιών στους δρόμους και της έλλειψης στοιχείων για το πού και πότε συνέβησαν τα οδικά συμβάντα.
Τα περισσότερα επίσημα στατιστικά στοιχεία συγκεντρώνονται από τις αναφορές της αστυνομίας, ενώ σπάνια καταγράφονται τραυματισμοί που αφορούν σε πεζούς και ποδηλάτες. Αν και τα νοσοκομεία συλλέγουν τα δικά τους δεδομένα, σήμερα δεν υπάρχει μια ολοκληρωμένη εικόνα των τραυματισμών.
Στην Τσεχία, σύμφωνα με τη βάση δεδομένων της αστυνομίας και το δημόσιο σύστημα υγείας, καταγράφεται μόνο το 43% των τραυματισμών. Μελέτη στην Ολλανδία διαπίστωσε ότι υπήρχε αστυνομικό αρχείο για το 65% όσων τραυματίστηκαν σοβαρά σε σύγκρουση με εμπλεκόμενο αυτοκίνητο. «Καθημερινά, σε όλη την Ευρώπη, εκατοντάδες άνθρωποι τραυματίζονται σοβαρά στους δρόμους μας. Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής υποτιμούν τόσο την κλίμακα του προβλήματος όσο και τον αντίκτυπο που μπορεί να έχουν αυτοί οι τραυματισμοί. Οι εθνικές κυβερνήσεις πρέπει να εργαστούν πιο σκληρά για να βελτιώσουν την καταγραφή των τραυματιών. Έτσι υπάρχει μια παραπλανητική εικόνα των τραυματισμών από τροχαίες συγκρούσεις», αναφέρει η διευθύντρια έργων στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών, Jenny Carson.
Η έκθεση, τέλος, αναφέρει ότι θα πρέπει οι ηγέτες να αναλαμβάνουν την ευθύνη, να διασφαλίζουν τη διαφάνεια, να εγγυώνται την χρηματοδότηση και να βελτιώνουν τη συλλογή δεδομένων, καθώς και να αναπτύσσουν συνεργασίες. Οφείλουν επίσης να διαχειριστούν τις ταχύτητες των οχημάτων σε επίπεδα κατάλληλα για το οδικό περιβάλλον και των ευάλωτων χρηστών των οδών, να σχεδιάσουν και να συντηρήσουν τις υποδομές, να προωθήσουν τις τεχνολογίες ασφάλειας οχημάτων που αποτρέπουν τις συγκρούσεις και προστατεύουν τους επιβάτες και τους ευάλωτους χρήστες της οδού σε περίπτωση σύγκρουσης και να ενθαρρύνουν την υπεύθυνη συμπεριφορά, μέσω της εκπαίδευσης και της ενημέρωσης.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ6 ημέρες ago
Τα Προβλήματα Στις Εισπρακτικές Εταιρείες και η σημασία της Διαμεσολάβησης για την Ανάσχεση των Πλειστηριασμών
-
ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ6 ημέρες ago
Στην Εύβοια το μοναδικό Wine Spa της Ελλάδας-Πως η Λένγκα Γρηγοριάδου, δημιούργησε έναν μοναδικό χώρο υψηλής ποιότητας σε υπηρεσίες και προϊόντα
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ7 ημέρες ago
«Ένα ταξίδι στην Αρχαία Ελλάδα» ξεκινά στο Σανσιντούι της Κίνας
-
ΕΛΛΑΔΑ4 ημέρες ago
Στη Ρώμη ο πρωθυπουργός για τη Διάσκεψη για την Ανάκαμψη της Ουκρανίας
-
ΕΛΛΑΔΑ7 ημέρες ago
Καιρός: Στους 42°C η θερμοκρασία την Τρίτη και την Τετάρτη – Επικαιροποιήθηκε το έκτακτο δελτίο της ΕΜΥ
-
ΕΛΛΑΔΑ7 ημέρες ago
Αγία Παρασκευή: Ψάχνουν τα κινητά του πρώην ζευγαριού και τα μυστηριώδη ταξίδια του καθηγητή – Στη ΓΑΔΑ ο σύντροφος της οικονομολόγου
-
ΔΙΕΘΝΗ7 ημέρες ago
Πυρά Τραμπ κατά Μασκ: «Εκτροχιάζεται και εξελίσσεται σε σκέτη καταστροφή» – Η ειρωνική απάντηση του δισεκατομμυριούχου
-
ΕΛΛΑΔΑ6 ημέρες ago
Ειρήνη Μουρτζούκου: Νέο βίντεο ντοκουμέντο από τη σύλληψή της – Οι 100 καταθέσεις και τα πορίσματα των γιατρών