ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
O Αλέξανδρος Εξάρχου από το 25oInvestinGreeceForum της CapitalLink: «Η καλύτερη συγκυρία για την ελληνική οικονομία των τελευταίων 50 ετών»
H Intrakat προετοιμάζεται ήδη από τώρα για την επόμενη ημέρα της αγοράς, όταν θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης και οι ευκαιρίες του κατασκευαστικού κλάδου θα έχουν μειωθεί, στοχεύοντας σε μεγαλύτερες επενδύσεις στην αγορά της Ρουμανίας, στην εξασφάλιση περαιτέρω συμβάσεων με τις μεθόδους των ΣΔΙΤ και των Παραχωρήσεων και στην επέκταση του χαρτοφυλακίου ΑΠΕ ώστε να διασφαλιστούν νέες πηγές εσόδων για το μέλλον.
Αυτό επισήμανε ο Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της Intrakat, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου, μιλώντας από το 25o Invest in Greece Forum που συνδιοργανώθηκε στη Νέα Υόρκη από την Capital Link και το Χρηματιστήριο Αθηνών, κατά τη διάρκεια συζήτησης με θέμα τις διεθνείς επενδύσεις στην Ελλάδα, στην οποία συμμετείχαν, επίσης, οι Άλεξ Φωτακίδης (CVC), Νίκος Σταθόπουλος (BC Partners), Κώστας Παπαμαντέλλος (RWE) και Δημήτρης Αθανασόπουλος (Axia Ventures), υπό τον συντονισμό του Πάνου Κατσάμπα (Reed Smith).
Ο κ. Εξάρχου εξήγησε ότι η εταιρεία θα επιδιώξει τη συμμετοχή της σε σημαντικό αριθμό έργων του Ταμείου Ανάπτυξης, αναμένοντας αύξηση του ανεκτέλεστου κατά 1 δισ. ευρώ με 1,5 δισ. ευρώ το 2024, και το οποίο συνδυαστικά με το υφιστάμενο αναμένεται να περάσει τα 6 δισ. ευρώ. Επίσης, στοχεύει στον διπλασιασμό του ανεκτέλεστου στη Ρουμανία, καθώς και στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου ΑΠΕ. «Μιλάμε με στρατηγικούς εταίρους για τις ΑΠΕ και ελπίζουμε να φτάσουμε σε συμφωνία μαζί τους το επόμενο διάστημα. Για εμάς είναι πολύ σημαντικό θέμα, διότι θα μας ανοίξει τον δρόμο ώστε να εξασφαλίσουμε κερδοφόρες δραστηριότητες για την επόμενη μέρα του κατασκευαστικού κλάδου, όταν θα έχει ολοκληρωθεί αυτός ο κύκλος των έργων και το αντικείμενο της αγοράς θα είναι μειωμένο» τόνισε.
Ο επικεφαλής της Intrakat στάθηκε ιδιαίτερα στον ρόλο που θα έχουν οι ΑΠΕ στην ανάπτυξη της Intrakat, επισημαίνοντας μάλιστα ότι ήταν το χαρτοφυλάκιο αυτό που είχε προσελκύσει αρχικά το ενδιαφέρον της Winex Investments, όταν η τελευταία διερευνούσε να επενδύσει στον κατασκευαστικό όμιλο. Και υπογράμμισε ότι ενάμιση χρόνο μετά από αυτή την επένδυση -και μετά την εξαγορά της Άκτωρ-, η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας έχει φτάσει τα 600 εκατ. ευρώ, το ανεκτέλεστο τα 5 δισ. ευρώ, ενώ αναμένεται να επιτευχθεί κύκλος εργασιών ύψους 1 δισ. ευρώ, στοιχεία δηλαδή που τοποθετούν την Intrakat στον κατάλογο των μεγαλύτερων κατασκευαστικών εταιρειών στην Ελλάδα.
Το στοίχημα του 5ου πυλώνα
Παράλληλα, ο κ. Εξάρχου (υπό την ιδιότητα του Partner της Thrivest Holdings) αναφέρθηκε εκτενώς και στο επενδυτικό πλάνο για τον μετασχηματισμό του ελληνικού τραπεζικού συστήματος, μέσα από τη δημιουργία του 5ου τραπεζικού πυλώνα και τη συνένωση δυνάμεων μεταξύ της Attica Bank και της Παγκρήτιας Τράπεζας. Όπως εξήγησε, στόχος του εγχειρήματος είναι η δημιουργία ενός νέου τραπεζικού οργανισμού, που θα έχει πάγια στοιχεία αξίας 8 δισ. ευρώ, χαμηλό δείκτη μη εξυπηρετούμενων δανείων και ικανά κεφάλαια ώστε να χρηματοδοτήσει τις ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που σήμερα δεν έχουν πρόσβαση στις τραπεζικές πιστώσεις.
«Όταν είδαμε την ευκαιρία, όλα τα στοιχεία της επιτυχίας για τον 5ο πυλώνα ήταν εκεί. Ήταν πολιτική και οικονομική αναγκαιότητα οι δύο αυτές εταιρείες (η Attica Bank και η Παγκρήτια) να επιβιώσουν» τόνισε ο κ. Εξάρχου και επισήμανε ότι τότε η διοίκηση της Attica Bank εισηγήθηκε στη μετοχική ομάδα τη συγχώνευση των δύο τραπεζών ως μέσο για την ανάπτυξή τους. Και αυτό απαιτούσε, όμως, κάτι που εκείνη την περίοδο θεωρείτο σημαντικό στοίχημα: Τη θέσπιση του νέου προγράμματος «Ηρακλής» για τη μείωση των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων τους, και το οποίο θα είχε καταλυτική συμβολή στη βιωσιμότητα των δύο τραπεζικών οργανισμών.
«Μετά από μερικούς μήνες, η νομοθέτηση αυτή έγινε πραγματικότητα και αυτό προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες επιτυχίας, σε ένα εγχείρημα που αρχικά θεωρείτο ότι ήταν μία ωραία ιδέα υψηλού ρίσκου (αλλά και υψηλών αποδόσεων), εφόσον οι δύο τράπεζες συγχωνευθούν. Εάν η συγχώνευση αυτή συνοδευτεί από έναν χαμηλό δείκτη μη εξυπηρετούμενων δανείων, τότε θα μιλάμε για μία νέα τράπεζα, μία “καθαρή” αλλά και ισχυρή τράπεζα. Όλοι πιστεύουμε ότι αυτή η νέα τράπεζα θα έχει ένα σαφές μερίδιο αγοράς, το οποίο θα προέρχεται από τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις, για τις οποίες σήμερα η πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα είναι δύσκολη, και συχνά αδύνατη» σημείωσε ο κ. Εξάρχου.
Όπως τόνισε, υπάρχει χώρος για την ανάπτυξη αυτής της πελατείας στην Ελλάδα. «Η νέα τράπεζα θα είναι καλά τοποθετημένη ώστε να την εξυπηρετήσει, έχοντας περιουσιακά στοιχεία 8 δισ. ευρώ και δείκτη μη εξυπηρετούμενων δανείων χαμηλότερο του 10%. Και αυτό πιστεύουμε ότι θα συμβεί το 2024» πρόσθεσε.
Οι επενδύσεις και το οικονομικό περιβάλλον
Επιπλέον, ο κ. Εξάρχου απέκλεισε το ενδεχόμενο αποεπένδυσης της Winex Investments και της Thrivest Holdings από την Ελλάδα. «Έχουμε αποφασίσει να επενδύσουμε περαιτέρω στην Ελλάδα» είπε. «Η συγκέντρωση του κατασκευαστικού και του τραπεζικού κλάδου είναι κάτι που χρειάζεται η ελληνική οικονομία και θα κεφαλαιοποιήσουμε αυτήν την ανάγκη. Είμαστε εδώ για να μείνουμε. Θέλουμε όμως να δημιουργήσουμε αξία για τους μετόχους, κάτι που είναι τόσο σημαντικό όσο το να αναπτυχθούν οι εταιρείες μας. Και αυτό είναι κάτι που επιδιώκουμε να κάνουμε και στις δύο επενδύσεις μας» δήλωσε.
Ο επικεφαλής της Intrakat παρατήρησε, επίσης, ότι η υποστήριξη που επιδεικνύει η Ελληνική Κυβέρνηση στις επενδύσεις και η πολιτική σταθερότητα που έχει εξασφαλιστεί, προσφέρουν ένα περιβάλλον βεβαιότητας για τις πρωτοβουλίες αυτές. Και επισήμανε ότι τα επόμενα δύο – τρία χρόνια, η Ελληνική Κυβέρνηση θα έχει την ευκαιρία να αξιοποιήσει το διεθνές περιβάλλον και να φέρει μεγάλες αλλαγές. «Είναι η καλύτερη συγκυρία για την οικονομία των τελευταίων 50 ετών. Γιατί το πολιτικό περιβάλλον είναι καλό, η Πολιτεία καλωσορίζει τις επενδύσεις και ο 5ος πυλώνας θα είναι μία σημαντική στιγμή στην προσπάθεια αυτή. Η Κυβέρνηση έχει τη χρυσή ευκαιρία να δημιουργήσει ένα φιλικό περιβάλλον για τις επενδύσεις και να φέρει μία νέα εποχή στην Ελλάδα» κατέληξε.
ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
Ρωμάνος: Πώς το άνοιγμα του Εμπορικού Λιμένα Πατρών έφερε νέες μεγάλες προοπτικές
Το σφρίγος, η μακρά εμπειρία και η αξιοπιστία στη ναυτιλιακή αγορά αποδείχθηκαν όπλα ικανά , ώστε η Romanos να συμβάλει μοναδικά σε κάτι που φάνταζε σχεδόν αδύνατον: Να ανοίξει το Εμπορικό Τμήμα στο Νέο Λιμένα Πατρών και μάλιστα με μια νέα γραμμή που σύντομα συμπληρώνει τέσσερα χρόνια ζωής.
Η Romanos Ναυτιλιακά Πρακτορεία στην ουσία ξεκινά το 1947 με τον Ανδρέα Ρωμάνο. Ο Ανδρέας Ρωμάνος μιλώντας δυο γλώσσες και με παιδεία, κέρδισε τον καθολικό σεβασμό στον χώρο. Έγινε ένας μικρός μύθος αφού ξεκίνησε ως office boy για εξελίχθηκε σε έναν δάσκαλο στη ναυτιλιακή πρακτόρευση με δικό του Γραφείο. Όλα αυτά σε ένα Λιμάνι με έντονη εξαγωγική – εμπορική δραστηριότητα.
Ο Ανδρέας Ρωμάνος έμελλε να δει τον υιό του Σπύρο να συνεχίζει ότι οραματίστηκε. Το Ναυτιλιακό Γραφείο πορεύεται από το 1986 με τον Σπύρο Ρωμάνο στο τιμόνι. Η εταιρεία γίνεται γρήγορα η πλέον εξειδικευμένη στην διαχείριση δεξαμενοπλοίων. Μέχρι και σήμερα είναι ο κυρίαρχος της σχετικής δραστηριότητας. Παράλληλα μέσα από την ποιότητα των υπηρεσιών, τις υγιείς συμφωνίες και την φρεσκάδα στην λειτουργία της, κερδίζει μόνιμες συνεργασίες – εκπροσωπήσεις, όπως με την Τσαβλίρης Ναυτιλιακή, μια κορυφαία εταιρεία παγκοσμίως στις διασώσεις πλοίων και στην ρυμούλκηση τους.
Κορυφαία στιγμή και ένδειξη της δυναμικής της Romanos είναι το άνοιγμα του Εμπορικού Τμήματος στο Νέο Λιμένα Πατρών το 2018. Η εταιρεία εργαζόταν συστηματικά στο παλαιό Λιμάνι εξυπηρετώντας κρουαζιερόπλοια, συμβατικά πλοία και δεξαμενόπλοια. δεν υπήρχε όμως η δυνατότητα για εξυπηρέτηση γραμμής κοντέινερς.
Χρειάστηκαν 18 ολόκληροι μήνες στενής συνεργασίας της Romαnos με τα στελέχη του ΟΛΠΑ και κατάθεση πλήθους προτάσεων που έλυναν γραφειοκρατικά και άλλα προβλήματα, για να φτάσουμε στις 24 Ιουλίου να έχουμε την πρώτη άφιξη πλοίου με κοντέινερ στο νέο Λιμάνι. Ακόμη εξαιρετική υπήρξε η συνεργασία με τον Σύλλογο Φορτοεκφορτωτών.
Η Romanos θα καταφέρει:
α) Να ανοίξει για πρώτη φορά γραμμή με την Τουρκία (και στη συνέχεια προς και από Ευρώπη).
β) Να οργανωθεί υπερσύγχρονος χώρος εντός του Λιμένα (ενοικιαζόμενος από την Romanos), με σύγχρονα μηχανήματα, Τελωνείο, υψηλή επίβλεψη του έργου με ιδιωτική security, μοντέρνα γραφεία και ένα πλήθος μικρών κα μεγάλων υποδομών που κατέστησαν το Νέο Λιμάνι Πάτρας ελκυστικό για την μεταφορά κοντέινερς όπως σύντομα θα αποδειχθεί με αύξηση της κίνησης και νέες συνεργασίες.
γ) Να δημιουργηθούν οι πρώτες σημαντικές υποδομές, για την αναμενόμενη έλευση της γραμμής του εμπορικού τρένου
Η νέα αυτή δραστηριότητα πρόσθεσε δεκάδες θέσεις εργασίας, αύξησε τα έσοδα του ΟΛΠΑ ενώ επικύρωσε τις υψηλές ικανότητες της Romanos που δείχνει ότι μπορεί να ανοίγει και νέους δρόμους. Επιπλέον κατέστησε το νέο Λιμένα Πατρών σημαντικό κόμβο στον κλάδο των Διεθνών Μεταφορών.
ΣΠΥΡΟΣ ΡΩΜΝΑΝΟΣ – ΔΗΛΩΣΗ
“Η Πάτρα δεν έχει συνειδητοποιήσει τις μεγάλες δυνατότητες του Λιμένα της, παρά το γεγονός ότι στο παρελθόν σχεδόν ολόκληρη η οικονομική ζωή της στηρίχθηκε σε αυτό. Δεκάδες βιομηχανίες εγκαταστάθηκαν εδώ, η Πάτρα έγινε εμπορικός κόμβος και Πύλη προς τη Δύση, ενώ ξεκίνησε και η επιβατική γραμμή με την Ιταλία όπου κυριάρχησαν ελληνικές εταιρείες. Χιλιάδες οι εργαζόμενοι σε όλους τους κλάδους.
Το Λιμάνι είναι πάντα η Πόρτα του σπιτιού μας και σήμερα, σε μια εποχή μεγάλων προκλήσεων και στις Μεταφορές, έχει σίγουρα περίοπτη θέση, στον διεθνή χάρτη. Η στρατηγική της θέση ανάμεσα σε Ασία και Ευρώπη ακόμα και Αφρική της δίνει μεγάλα πλεονεκτήματα.
Τι πρέπει να γίνει; Να συνυπάρξει το Λιμάνι αρμονικά με την πόλη. Τότε, θα εκδηλωθούν όλες εκείνες οι ενέργειες που θα το αναδείξουν και θα φέρουν κι άλλες δραστηριότητες”.
ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
Τόκυο 2024: Με το απόλυτο 10 στα 10 στην Ιαπωνία οι ελαιώνες Σακελλαρόπουλου
Μια πολύ μεγάλη διάκριση υψηλού κύρους για Έλληνα ελαιοπαραγωγό με δέκα (10) κορυφαίες βραβεύσεις, σημειώθηκε στην Ιαπωνία, για τους βιολογικούς ελαιώνες Σακελλαρόπουλου, στον φημισμένο διεθνή διαγωνισμό ελαιολάδων της Ιαπωνίας, JAPAN Olive Oil Prize Competition 2024.
Πραγματοποιήθηκε στην πόλη του Τόκυο, από τις 3 έως τις 6 Ιουνίου 2024. Ο συγκεκριμένος διεθνής διαγωνισμός θεωρείται παγκοσμίως από τους πιο επαγγελματικούς διαγωνισμούς ελαιολάδων γιατί εφαρμόζει πολύ αυστηρά standards αξιολόγησης, βασιζόμενος στις γευσιγνωστικές μεθόδους που ορίζει το Διεθνές Συμβούλιο Ελαιολάδου.
Κατατάσσεται σε υψηλή θέση στην παγκόσμια κατάταξη EVOOWR και η γευσιγνωστική δοκιμή των ελαιολάδων στον JAPAN Olive Oil Prize Competition 2024, γίνεται από ειδικούς γευσιγνώστες ελαιολάδου (expert panel tasters) διεθνούς κύρους, με την μέθοδο της τυφλής γευσιγνωσίας (blind tasting).
Για το 2024 συμμετείχαν 550 ελαιόλαδα περίπου από 23 ελαιοπαραγωγικές χώρες όπως Ισπανία, Κροατία, Ελλάδα, Ιταλία, Πορτογαλία, Τυνησία, Η.Π.Α, Τουρκία, Ισραήλ και άλλες, με πολύ υψηλό επίπεδο ποιότητας.
Οι βιολογικοί ελαιώνες Σακελλαρόπουλου, τιμήθηκαν με δέκα (10) εξαιρετικά υψηλές βραβεύσεις και στα δέκα (10) δείγματα εξαιρετικών παρθένων και gourmet ελαιολάδων τους με τα οποία συμμετείχαν στο διεθνή διαγωνισμό της Ιαπωνίας, σημειώνοντας το απόλυτο ποσοστό του 100 %, και συγκεκριμένα :
- Με 5 χρυσά και 5 ασημένια βραβεία αλλά και βαθμολογίες που έφτασαν και το 95 %, κατατάσσονται στα καλύτερα ελαιόλαδα Best Olive Oils του JOOP 2024.
Ειδικότερα, οι 10 μεγάλες βραβεύσεις στα βιολογικά gourmet ελαιόλαδα των ελαιώνων Σακελλαρόπουλου στο Τόκυο της Ιαπωνίας για το 2024 είναι:
FYLLIKON First Harvest – Χρυσό Βραβείο
AGOURELAIO Early Harvest evoo – Χρυσό Βραβείο
PLUS HEALTH GREEN EVOO – Χρυσό Βραβείο
SYLLEKTIKON Gourmet evoo – Χρυσό Βραβείο
Flavored Gourmet ENIGMA – Χρυσό Βραβείο
MASTERPIECE Blend evoo – Ασημένιο Βραβείο
ARMONIA Βιολογικό – Ασημένιο βραβείο
TREASURE Blend evoo – Ασημένιο Βραβείο
OLEOASTRON Gourmet Evoo – Ασημένιο Βραβείο
ENSTAGMA Saffran & Sage evoo – Ασημένιο βραβείο
Οι βραβεύσεις αυτές στο Τόκυο της Ιαπωνίας για το 2024, αποτελούν μία ακόμα μεγάλη διάκριση για τους βιολογικούς ελαιώνες Σακελλαρόπουλου από την Σπάρτη Λακωνίας γιατί, βάσει των αξιολογήσεων από τους εξειδικευμένους κριτές – γευσιγνώστες, τα καινοτομικά και περιορισμένης παραγωγής ελαιόλαδα αυτά ξεχώρισαν και αναγνωρίστηκαν για μια ακόμη φορά σε παγκόσμιο επίπεδο.
Ταυτόχρονα οι δέκα (10) μεγάλες αυτές διεθνείς βραβεύσεις στον JAPAN Olive Oil Prize Competition 2024, συμπληρώνουν τον μοναδικό αριθμό των 929 διεθνών βραβεύσεων για τους βιολογικούς ελαιώνες Σακελλαρόπουλου , ένας αριθμός που αποτελεί παγκόσμιο ρεκόρ που εξελίσσεται.
Παράλληλα αποτελεί ιδιαίτερη χαρά και τιμή τα βιολογικά, Single Estate ελαιοπροϊόντα των βιολογικών ελαιώνων Σακελλαρόπουλου από την Σπάρτη Λακωνίας, να αναγνωρίζονται στους μεγαλύτερους παγκόσμιους διαγωνισμούς για την υψηλή ποιότητα τους, για την καινοτομία στην παραγωγή τους, την μοναδική γεύση και τους υπέροχους συνδυασμούς τους, ενώ παράλληλα να θεωρούνται από τα κορυφαία διεθνώς.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
Η Τεχνητή Νοημοσύνη επιφέρει επαναστατικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της ναυτιλίας – ΑΙ στο επίκεντρο των Ποσειδωνίων 2024
Η ναυτιλιακή βιομηχανία, που συχνά θεωρείται συντηρητική και μετρημένη στον τρόπο με τον οποίο ενσωματώνει την τεχνολογία στη λειτουργία της, βρίσκεται στο κατώφλι μιας εποχής μετασχηματισμού, με την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) να αναδεικνύεται σε κεντρικό παίκτη. Οι απόψεις που καταθέτουν εκθέτες της ναυτιλιακής έκθεσης Ποσειδώνια αποκαλύπτουν ένα νέο τοπίο, μέσα στο οποίο οι ηγέτες του κλάδου ευθυγραμμίζονται στρατηγικά με τη δυναμική άνοδο της AI και κινούνται ήδη προς την υιοθέτησή της.
Σύμφωνα με τον Θεόδωρο Βώκο, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εκθέσεις Ποσειδώνια Α.Ε., η ζήτηση εκθεσιακού χώρου από εταιρείες προηγμένης τεχνολογίας και καινοτομίας που παρέχουν υπηρεσίες στη ναυτιλιακή βιομηχανία έχει αυξηθεί σημαντικά στα φετινά Ποσειδώνια, που θα πραγματοποιηθούν στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo της Αθήνας από τις 3 έως τις 7 Ιουνίου.
Όπως αναφέρει ο κ. Βώκος, «μία διεξοδική μελέτη για το μέλλον της Τεχνητής Νοημοσύνης στον ναυτιλιακό τομέα, με τίτλο ‘Out of the box’, η οποία εκπονήθηκε από το Lloyd’s Register και την εταιρεία συμβούλων ναυτιλιακής καινοτομίας Thetius, δείχνει ότι η αγορά συστημάτων ΑΙ και αυτονομίας στη ναυτιλιακή βιομηχανία αναμένεται να αγγίξει σε συνολική αξία τα 5 δισ. δολάρια έως το 2028. Σύμφωνα με τη μελέτη, σήμερα υπάρχουν ήδη 276 ενεργές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης για τη ναυτιλία. Η μελέτη υπογραμμίζει τη σημασία της προδραστικής επένδυσης από τους ναυτιλιακούς οργανισμούς για την ενίσχυση της κατανόησης της Τεχνητής Νοημοσύνης σε διάφορα επίπεδα. Ταυτόχρονα, προτείνει να δοθεί έμφαση σε πρωτοβουλίες εκπαίδευσης και κατάρτισης του εργατικού δυναμικού, που θα ενισχύσουν την ευαισθητοποίηση γύρω από μέτρα ασφαλείας και κανονισμούς που σχετίζονται με προηγμένες τεχνολογίες στον τομέα της ναυτιλίας».
Η EMMIS MARINE S.A., κατασκευαστής συστημάτων ηλεκτρικής τροφοδοσίας, ελέγχου και ποιότητας ισχύος, εντοπίζει μια ευρύτερη αλλαγή κλίματος στον κλάδο. Ο Ανδρέας Μισερλής, Ιδιοκτήτης & Διευθύνων Σύμβουλος, δίνει έμφαση στην τεχνολογικά προηγμένη κατάσταση του κλάδου, όπου η Τεχνητή Νοημοσύνη αναγνωρίζεται ως ζωτικής σημασίας για την αντιμετώπιση των σύγχρονων προκλήσεων. Ο κ. Μισερλής διατυπώνει μια προδραστική θέση, που ευθυγραμμίζει την τεχνολογία με τις ανάγκες του κλάδου ενσωματώνοντας την Τεχνητή Νοημοσύνη στην έρευνα και την ανάπτυξη. «Η Τεχνητή Νοημοσύνη βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της κάλυψης των τεχνολογικών απαιτήσεων της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Η δέσμευσή μας να ενσωματώσουμε την ΑΙ στο τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης και στις γραμμές παραγωγής μας, αντανακλά την προδραστική προσέγγισή μας προκειμένου να παραμείνουμε μπροστά στην εποχή του ψηφιακού μετασχηματισμού», εξηγεί.
Συνολικά, ο κατασκευαστικός κλάδος της ναυτιλίας προβλέπει ταχεία υιοθέτηση της Τεχνητής Νοημοσύνης, όπως φαίνεται και από την εταιρεία Captain Nemo. Η έμφαση που δίνει στην ανάλυση δεδομένων και στην ανάπτυξη έργων αντικατοπτρίζει την αναγνώριση των δυνατοτήτων της Τεχνητής Νοημοσύνης να βελτιστοποιήσει τις διαδικασίες και να δώσει ώθηση στην καινοτομία. «Με τα πρώτα έργα Τεχνητής Νοημοσύνης να βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη, προσβλέπουμε στην ενσωμάτωσή της στην ανάλυση δεδομένων, στην αυτοματοποίηση προτύπων και στην ανάπτυξη νέων έργων στον κλάδο των ναυτιλιακών κατασκευών», δήλωσε ο Μερκούρης Πανουτσόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας που ετοιμάζεται για την τρίτη συνεχόμενη συμμετοχή της στα Ποσειδώνια.
Όμως, η εφαρμογή της Τεχνητής Νοημοσύνης δεν περιορίζεται μόνο στον κατασκευαστικό τομέα, αλλά υιοθετείται με γρήγορους ρυθμούς και από τους τομείς των υπηρεσιών.
Σύμφωνα με το Bureau Veritas, «η Τεχνητή Νοημοσύνη υιοθετείται ήδη από τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Οι επενδύσεις στην ΑΙ δεν αφήνουν καμία αμφιβολία ότι γίνεται βασικός παράγοντας στην ψηφιοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας, προσφέροντας οφέλη όπως μειωμένο κόστος, λιγότερους κινδύνους, μειωμένες εκπομπές αερίων, βελτιωμένες προβλέψεις και ταχύτερες παραδόσεις μέσω βελτιστοποιημένων διαδρομών. Ως νηογνώμονας χρησιμοποιούμε την ΑΙ ως μέσο για να κάνουμε την εργασία μας – και τη ναυτιλία – ασφαλέστερη και αποτελεσματικότερη», δήλωσε ο Laurent Henges, Αντιπρόεδρος Ψηφιακών Λύσεων και Μετασχηματισμού. Ως νηογνώμονας, το BV αξιοποιεί δεδομένα και την Τεχνητή Νοημοσύνη για να βελτιστοποιήσει τους τρόπους λειτουργίας και τις υπηρεσίες προς τους πελάτες της. Πιο συγκεκριμένα, η Τεχνητή Νοημοσύνη μειώνει την ανάγκη για φυσικές επιθεωρήσεις σε ένα πλοίο, καθώς τις υποκαθιστά με απομακρυσμένες και ψηφιακώς υποστηριζόμενες επιθεωρήσεις, αξιοποιώντας δεδομένα για τη δημιουργία βελτιστοποιημένων προγνωστικών μοντέλων επιθεώρησης, συνδυάζοντας τεχνικές εξαγωγής δεδομένων όπως το OCR με Robotics Process Automation για ενίσχυση της αποτελεσματικότητας διαδικασιών, και ενεργοποιώντας το Generative AI (LLM Large Language Model), άρα δημιουργώντας chatbot, τα οποία βοηθούν να απαντώνται τεχνικά ερωτήματα πελατών και να παρέχουν ταχύτερη και καλύτερη εξυπηρέτηση.
Η Verifavia, εταιρεία που ειδικεύεται σε υπηρεσίες ναυτιλιακών επιθεωρήσεων και ελέγχων, ήδη εξετάζει τις ευκαιρίες που δημιουργεί η Τεχνητή Νοημοσύνη. Η εταιρεία πιστεύει ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη φέρνει συναρπαστικές δυνατότητες στη ναυτιλία, βελτιώνοντας την πλοήγηση, την προληπτική συντήρηση και τη συμμόρφωση. Συγκεκριμένα, η εταιρεία δίνει έμφαση στην υπεύθυνη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης, ενσωματώνοντας τη βιωσιμότητα στο αφήγημά της. «Στη Verifavia, χρησιμοποιούμε την Τεχνητή Νοημοσύνη εκεί που έχει μεγαλύτερη σημασία, ιδιαίτερα στη βελτιστοποίηση των ταξιδιών, στη βελτίωση της ποιότητας δεδομένων και στη διαφάνεια της αγοράς άνθρακα. Στηρίζουμε την υπεύθυνη Τεχνητή Νοημοσύνη, διασφαλίζοντας ότι οι λύσεις μας συμβάλλουν σε ένα βιώσιμο μέλλον», δήλωσε ο Nicolas Duchene, Πρόεδρος.
Κρατικές υπηρεσίες νηολογίου πλοίων, με αντιπροσωπευτικό δείγμα το Ship Register του Σαν Μαρίνο, προβλέπουν ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη θα επισπεύσει τις διοικητικές διαδικασίες και προσβλέπουν στο να βοηθήσει στην επιτάχυνση της εγγραφής πλοίων, αποδεικνύοντας τις πρακτικές εφαρμογές της πέρα από το επιχειρησιακό πλαίσιο. «Η Τεχνητή Νοημοσύνη θα εφαρμοστεί σύντομα για να επιταχύνει τη διαδικασία νηολόγησης πλοίων, φέρνοντας αποτελεσματικότητα στις διοικητικές λειτουργίες στον ναυτιλιακό τομέα», δήλωσε ο Gianluca Tucci, Γενικός Διευθυντής του νέου Νηολογίου, το οποίο θα αξιοποιήσει τη συμμετοχή του στα Ποσειδώνια 2024 για να παρουσιάσει τις υπηρεσίες του.
Η Τεχνητή Νοημοσύνη διαδραματίζει επίσης ρόλο στον τομέα των περιφερειακών υπηρεσιών της ναυτιλιακής βιομηχανίας, βοηθώντας εταιρείες διαχείρισης ταξιδιών ναυτιλιακών εταιρειών, όπως η GMT Greece, στην πρόβλεψη ταξιδιών και διαδρομών για εξοικονόμηση κόστους. Επιπλέον, οι εταιρείες καθαρισμού πλοίων, όπως η Greensea IQ, χρησιμοποιούν ρομπότ εξοπλισμένα με AI για να βελτιώσουν τις αυτοματοποιημένες διαδικασίες καθαρισμού, επιτρέποντας πιο αποτελεσματικές και ταχύτερες υπηρεσίες καθαρισμού κύτους.
Όμως, κάθε επαναστατική αλλαγή πρέπει να προσεγγίζεται με προσοχή, γι’ αυτό εταιρείες όπως η N. Bogdanos Marine Bureau Ltd. φέρνουν μια νηφάλια προσέγγιση για την Τεχνητή Νοημοσύνη στη ναυτιλία. Ο Αδαμάντιος Παπαπέτρος, Αντιπρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος, υπογραμμίζει τη σύνεση του κλάδου, ο οποίος θα περιμένει να δοκιμαστεί περαιτέρω η τεχνολογία AI πριν την υιοθετήσει πλήρως και την εφαρμόσει στα πλοία. «Η ναυτιλία περιμένει ιστορικά αποδεδειγμένα αποτελέσματα πριν υιοθετήσει νέες τεχνολογίες. Εφαρμογές όπως η μη επανδρωμένη πλοήγηση εξακολουθούν να μην εφαρμόζονται, ωστόσο, η έλλειψη ειδικευμένων ναυτικών θα επιταχύνει την εισαγωγή παρόμοιων εφαρμογών», ανέφερε.
Συμπερασματικά, το μέλλον της Τεχνητής Νοημοσύνης στη ναυτιλία φαντάζει δυναμικό και έτοιμο να τη μετασχηματίσει. Καθώς η βιομηχανία οδεύει προς την ψηφιακή ωριμότητα, η Τεχνητή Νοημοσύνη πρόκειται να διαδραματίσει ολοένα και πιο καθοριστικό ρόλο στη βελτιστοποίηση των λειτουργιών, τη διασφάλιση της ασφάλειας και την ώθηση του κλάδου προς ένα βιώσιμο και τεχνολογικά προηγμένο μέλλον. Η ναυτιλιακή έκθεση Ποσειδώνια αναδεικνύει τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης, σηματοδοτώντας την αυγή μιας νέας εποχής στη ναυτιλιακή καινοτομία.
Τα Ποσειδώνια 2024 διοργανώνονται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, με την υποστήριξη του Δήμου Πειραιά και της Επιτροπής Ελληνικής Ναυτιλιακής Συνεργασίας.
-
ΕΛΛΑΔΑ6 ημέρες ago
Καιρός: Σε δύο «κύματα» και με μεγάλα ύψη βροχής θα χτυπήσει η κακοκαιρία την Αττική – «Προσοχή για 30 ώρες»
-
ΕΛΛΑΔΑ6 ημέρες ago
«Έκαψε» την Ειρήνη Μουρτζούκου η μητέρα του Παναγιωτάκη: Ο καυγάς, η ζήλεια και οι απειλές και για το άλλο παιδί
-
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ6 ημέρες ago
Η ανώτερη Αγγλία «πάγωσε» το ΟΑΚΑ
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ3 ημέρες ago
Ηλεκτρικό ρεύμα: Στο τραπέζι η ενεργοποίηση του μηχανισμού ανάκτησης εσόδων με στόχο τη στήριξη τιμολογίων
-
ΕΛΛΑΔΑ6 ημέρες ago
Από σήμερα οι τριήμερες εκδηλώσεις για την επέτειο του Πολυτεχνείου – Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, μέτρα ασφαλείας
-
ΔΙΕΘΝΗ1 ημέρα ago
Κυρ. Μητσοτάκης: Η επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να μεταμορφώσει τη χώρα μας
-
ΔΙΕΘΝΗ3 ημέρες ago
Πολύνεκροι βομβαρδισμοί του Ισραήλ σε Γάζα και Λίβανο
-
ΔΙΕΘΝΗ6 ημέρες ago
Ο Κιμ Γιονγκ Ουν διέταξε να αρχίσει «μαζική παραγωγή» drones εφόδου