Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Το ONX Studio στο 80o Φεστιβάλ Βενετίας: Προσωπικές μνήμες, οικολογική κατάρρευση και το βασίλειο των μανιταριών στο Venice Immersive

Ένα  διαφορετικό φεστιβάλ εξελίσσεται πίσω από το κόκκινο χαλί της λάμψης και των μεγάλων σταρ του 80ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας . Είναι το πρωτότυπο, τολμηρό φεστιβάλ της ψηφιακής εποχής που αποτελείται από ταινίες εικονικής πραγματικότητας και εγκαταστάσεις εμβύθισης. Πίσω ακριβώς από το Palazzo del Casino στο Λίντο βρίσκεται το λιλιπούτειο νησάκι Lazzaretto Vecchio, το οποίο  έως το 1630 λειτουργούσε ως λοιμοκαθαρτήριο.

Εκεί, μέσα σ’ ένα υπέροχα ανακαινισμένο κτίριο, οι επισκέπτες της Μόστρα βιώνουν την εμπειρία του μελλοντικού κινηματογράφου, στο Venice Immersive. Ένα τμήμα του φεστιβάλ αφιερωμένο αποκλειστικά στις τεχνολογίες εμβύθισης, το οποίο περιλαμβάνει όλα τα μέσα δημιουργικής έκφρασης εκτεταμένης πραγματικότητας: βίντεο 360 ° και έργα XR κάθε πιθανής διάρκειας, συμπεριλαμβανομένων των εγκαταστάσεων και των εικονικών κόσμων.  Φυσικά για να παρακολουθήσει κανείς αυτά τα έργα θα πρέπει να φορέσει μία ειδική κάσκα, ακουστικά και αρκετές φορές να χρησιμοποιήσει τηλεχειριστήρια, να περιηγηθεί σε διάφορα δωμάτια, να καθίσει οκλαδόν στο πάτωμα ή να ξαπλώσει αναπαυτικά σε μαξιλάρια.

Στο τμήμα Venice Immersive παρουσιάζονται 43 έργα από 25 χώρες και 24 έργα στην ενότητα Worlds Gallery που περιλαμβάνει εικονικούς κόσμους που μπορείς να τους  βιώσεις ως μέρος μιας περιπατητικής εμπειρίας.

Το ONX Studio του Ιδρύματος Ωνάση από τη Νέα Υόρκη – ένα υβριδικό στούντιο παραγωγής και ένας εκθεσιακός χώρος με μια παγκόσμια κοινότητα μελών που δημιουργούν διαδραστικά και εμβυθιστικά έργα Επαυξημένης Πραγματικότητας (XR) συμμετέχει φέτος στο Venice Immersive του Φεστιβάλ Βενετίας με τρία έργα: το «Tulpamancer» των  Matthew Niederhauser και Marc Da Costa, το «Shadowtime» των Sister Sylvester και Deniz Tortum, και το «Forager» των Winslow Porter και Elie Zananiri. Τα δύο πρώτα συμμετέχουν στο Επίσημο Διαγωνιστικό Τμήμα του Venice Immersive και το τρίτο στην ενότητα με τα καλύτερα έργα των τελευταίων ετών.

«Η επιλογή των τριών έργων που κατατέθηκαν στη Βενετία προήλθε από το σύνολο των έργων που αυτή τη στιγμή δουλεύουν καλλιτέχνες μέσα στο ONX Studio της Νέας Υόρκης. Κάποιοι από αυτούς ήρθαν τον τελευταίο χρόνο, ενώ με άλλους συνεργαζόμαστε ήδη αρκετό καιρό και τώρα βλέπουμε σιγά σιγά να  δημιουργούν ομάδες μεταξύ τους και πρότζεκτ τα οποία έχουν ένα παγκόσμιο αντίκτυπο. Αψηφώντας τα είδη, το ONX ενισχύει τη συνεργασία, τη διασταύρωση και τη διαθεματικότητα – αναζητώντας και αναδεικνύοντας τις νέες δυνατότητες της τεχνολογίας» αναφέρει στο Αθηναϊκό- Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Διευθυντής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση, Πρόδρομος Τσιαβός.

Όπως εξηγεί, το Ίδρυμα Ωνάση πραγματοποίησε μία πολύ τολμηρή στρατηγική αλλαγή το 2019. «Από εκεί που χρησιμοποιούσε τους χώρους του στο κτίριο της πέμπτης λεωφόρου στη Νέα Υόρκη προκειμένου να αναδείξει τη σημασία του ελληνικού πολιτισμού μέσα από τις αρχαιότητες, επέλεξε να δημιουργήσει ένα στούντιο στο οποίο κρίσιμα ζητήματα που απασχολούν τη σημερινή εποχή μπορούν να διερευνηθούν από ομάδες καλλιτεχνών, προγραμματιστών, business developers.. Η επιλογή αυτή μπορεί να έμοιαζε κάπως ανορθόδοξη τότε, όμως φαίνεται να δικαιώνει το Ίδρυμα Ωνάση και ειδικότερα τον πρόεδρο του Αντώνη Παπαδημητρίου που με δική του πρωτοβουλία έγινε αυτή η μεταστροφή, καθώς και τη Διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Αφροδίτη Παναγιωτάκου  η οποία στήριξε και κατηύθυνε αυτή τη νέα δραστηριότητα από την Αθήνα. Τέσσερα χρόνια μετά βλέπουμε έργα καλλιτεχνών του ONX Studio να υπάρχουν σε όλα τα μεγάλα φεστιβάλ παγκοσμίως. Ήδη έχουν παρουσιαστεί κάποια έργα καλλιτεχνών στα φεστιβάλ South by Southwest, Τραϊμπέκα και Σάντανς, τώρα είμαστε στη Βενετία, ακολουθεί η Ars Electronica και αναμένουμε το CPH DOX στη Δανία, το IDFA στο ‘Αμστερνταμ και το RIXC στη Ρίγα. Πρόκειται για μια προσπάθεια η οποία καταδεικνύει το πώς ένα ίδρυμα με ελληνικές ρίζες μπορεί να παράγει πολιτιστικές δημιουργίες οι οποίες είναι παγκόσμιες, είναι δηλαδή κατανοητές σε διαφορετικά μέρη και ταυτόχρονα είναι και πάρα πολύ τοπικές. Το είδαμε και με έργα του ONX Studio που δημιουργήθηκαν και στην έκθεση Plasmata στα Γιάννενα και στο Cavafy Festival στη Νέα Υόρκη» σημειώνει. 

Προσωπικές μνήμες, οικολογική κατάρρευση και το βασίλειο των μανιταριών

Το «Tulpamancer», ένα από τα πιο δημοφιλή έργα στο φετινό Venice Immersive στο οποίο όλοι προσπαθούν να βρουν μια θέση, είναι μια διαδραστική εγκατάσταση- σαγηνευτική εμπειρία που κάνει τους θεατές να επιστρέφουν σε κομβικές στιγμές της ζωής τους και με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης να εξερευνούν βαθύτερες πλευρές του εαυτού τους. Οι δημιουργοί του, Matthew Niederhauser και Marc Da Costa κατασκευάζουν μια ονειρική εμβυθιστική συνάντηση με τις προσωπικές μνήμες του κοινού, με τη βοήθεια της εικονικής πραγματικότητας. Μετά από μια συνέντευξη που δίνουν αρχικά οι συμμετέχοντες σε μια κονσόλα υπολογιστή, που έχει ξεχαστεί σε μία αποθήκη από τη δεκαετία του ‘90, φορούν ακουστικά και αφήνουν φωνές να τους καθοδηγήσουν μέσα από μια σειρά μοναδικά κατασκευασμένων εικονικών κόσμων, οι οποίοι ανακαλούν και αμφισβητούν αναμνήσεις από το παρελθόν τους και εξερευνούν πιθανά μέλλοντα.

Το ενδιαφέρον σε αυτό το έργο είναι ότι η εμπειρία που προσφέρει είναι εντελώς μοναδική και εξατομικευμένη αφού κάθε θεατής που μπαίνει μέσα παρακολουθεί κάτι τελείως διαφορετικό από τους άλλους. «Οι συμμετέχοντες καλούνται να βρεθούν σε έναν κόσμο που έχει δημιουργηθεί αποκλειστικά γι’ αυτούς. Κάθε αλληλεπίδραση παράγει ένα μοναδικό έργο που διαγράφεται στο τέλος της προβολής του, αφήνοντας το μόνο να αντηχεί στο μυαλό κάθε συμμετέχοντα» επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Matthew Niederhauser.

Το  εντυπωσιακό «Shadowtime» καλεί τον θεατή να αντιμετωπίσει το σώμα του, ενώ κινείται ανάμεσα σε δύο πραγματικότητες, (την εικονική και τον φυσικό χώρο) δημιουργώντας μια εικονική ρέπλικα της πραγματικότητας εν μέσω της οικολογικής κατάρρευσης που εκτυλίσσεται στον πραγματικό κόσμο. «Η Alma, ένας μυστηριώδης οδηγός σε αυτόν τον διπλό κόσμο,  μας οδηγεί μέσα από ερωτήσεις σχετικά με την κλιματική κρίση, τις ασυμβίβαστες πραγματικότητες και τον εικονικό κόσμο ως μέρος για να βρούμε καταφύγιο» εξηγούν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ οι δημιουργοί του Shadowtime. Καθώς το έργο κάνει παραλληλισμούς ανάμεσα στην περιβαλλοντική κατάρρευση και την ιστορία της εικονικής πραγματικότητας, ο θεατής ταξιδεύει σε εντελώς νέους και φαινομενικά ρεαλιστικούς εικονικούς κόσμους μέσα από μια φουτουρο-νοσταλγική περιήγηση – κάτι που υποδηλώνει τον τρόπο με τον οποίο η αισθητική της εικονικής πραγματικότητας θα μπορούσε να μην ξεχωρίζει από τον πραγματικό κόσμο.

Κατά τη διάρκεια αυτής της εμπειρίας, μέσα σε έναν σκοτεινό θάλαμο (camera obscura), οι θεατές  διαβάζουν ένα χειροποίητο βιβλίο που επιχειρεί ν’αλλάξει την αντίληψή τους. «Με αυτή τη δουλειά τους, οι καλλιτέχνες Sister Sylvester και Deniz Tortum ουσιαστικά προσκαλούν τον θεατή να δει τη συνέχεια ανάμεσα σε τεχνολογίες οι οποίες  υπήρχαν και πριν από τον ηλεκτρονικό υπολογιστή και είχαν τον χαρακτήρα της εμβύθισης και τον κάνουν να αναρωτηθεί για τη σχέση του με το περιβάλλον αλλά και με άλλους ανθρώπους και όντα, φυσικά και ψηφιακά. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η Sister Sylvester πραγματοποιεί μία αρχαιολογία της τεχνολογίας.  Η δουλειά της  αναζητεί πάντοτε τη σχέση ανάμεσα σε διάφορες τεχνολογίες, αλλά θέτει και ερωτήματα που έχουν να κάνουν με τα όρια της ταυτότητας και τα όρια του ανθρωπίνου σώματος , με το πού ξεκινάει ο ψηφιακός και πού σταματάει ο πράγματος κόσμος» σημειώνει ο Πρόδρομος Τσιαβός.

Το «Forager» των Winslow Porter και  Elie Zananiri, μας βάζει να αναρωτηθούμε τι θα συνέβαινε αν μαθαίναμε περισσότερα για τα μανιτάρια και το αχανές υπόγειο δίκτυο που δημιουργούν και τροφοδοτεί κρυφά την έμβια ζωή στον πάνω κόσμο . Μια άκρως εμβυθιστική εμπειρία και μοναδική στο είδος της διαδραστική, ογκομετρική, time-lapse εγκατάσταση. Οι θεατές βιώνουν το θαύμα του βασιλείου των μανιταριών μέσα από εναλλαγή οπτικών γωνιών, ενισχύοντας τελικά μια στενότερη σύνδεση με τον φυσικό κόσμο.

«Στο έργο αυτό το οποίο σε ένα μεγάλο βαθμό προέκυψε μέσα στην πανδημία οι δημιουργοί θέτουν  ερωτήματα που έχουν να κάνουν με τα όρια της ανθρώπινης ύπαρξης. Στην ουσία το έργο μας ζητάει να αλλάξουμε οπτική και να μην σκεφτούμε ως άνθρωποι, αλλά ως μανιτάρια» εξηγεί ο Πρ. Τσιαβός. «Ετσι, αλλάζοντας την προοπτική μας, χάνοντας το ανθρώπινο σώμα και ζώντας μία διαδικασία ωρίμανσης από το σπόρο μέχρι την ίδια τη δημιουργία του μανιταριού η οποία συνοδεύεται από οσμές, ήχους και την αίσθηση του αέρα στο πρόσωπό μας, οι καλλιτέχνες δημιουργούν μια βαθιά εμβυθιστική εμπειρία εκτεταμένης πραγματικότητας στην οποία ο θεατής καλείται να αναρωτηθεί αν η ανθρώπινη είναι η μοναδική υποκειμενικότητα που υπάρχει» προσθέτει.

Οι δημιουργοί του έργου, Winslow Porter και  Elie Zananiri, αναφέρουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πως καλλιτεχνικός τους διευθυντής είναι η μητέρα- φύση και προσκαλούν το κοινό να εξερευνήσει τη μαγευτική ομορφιά ενός αόρατου κόσμου, όπου ο χρόνος, η ανάπτυξη και τα θαύματα της μυκητολογίας συγκλίνουν για να εμπνεύσουν μια βαθύτερη σύνδεση με το περιβάλλον μας.

Σχετικά με την επιλογή των τριών έργων για το Venice Immersive, ο Πρόδρομος Τσιαβός εξηγεί πως έγινε ουσιαστικά με βάση το ποια έργα θεώρησαν ότι ήταν τα πλέον ώριμα και είχαν το  μεγαλύτερο βαθμό καινοτομίας για να είναι υποψήφια στο διαγωνιστικό τμήμα του Immersive, και ταυτόχρονα αυτά που πίστευαν ότι είχαν τις περισσότερες δυνατότητες να αναδειχθούν. «Δύο από τα 28 έργα που συμμετέχουν στο επίσημο διαγωνιστικό είναι από το ONX Studio. Δεν υπάρχει άλλο στούντιο που να έχει δυο έργα στο διαγωνιστικό και τρία έργα συνολικά στο Immersive. Ελπίζουμε οι επιλογές μας να δικαιωθούν» αναφέρει ο Πρ. Τσιαβός τονίζοντας πως το ONX αποσκοπεί να γίνει ένας κόμβος σε ένα δυναμικό παγκόσμιο οικοσύστημα νέων πρακτικών και ιδεών, υποστηρίζοντας την ανάπτυξη, την εκτέλεση και την κινητικότητα νέων έργων, και συμμετέχοντας σε σημαντικούς διεθνείς χώρους επιρροής.

Αποστολή: Νάντια Μπακοπούλου

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Διεθνές συνέδριο : «Χαιρώνεια, Αύγουστος 338 π.Χ.: Μια σύνοψη του ζητήματος» στο πλαίσιο του έκθεσης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης

Στο πλαίσιο της έκθεσης «Χαιρώνεια, 2 Αυγούστου 338 π.Χ.: Μια μέρα που άλλαξε τον κόσμο», το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης διοργανώνει από τις 28 Φεβρουαρίου μέχρι την 1 Μαρτίου τριήμερο διεθνές επιστημονικό συνέδριο με τίτλο «Χαιρώνεια, Αύγουστος 338 π.Χ.: Μια σύνοψη του ζητήματος». Το συνέδριο πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Columbia στη Νέα Υόρκη και την Αμερικάνικη Σχολή Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα. Η είσοδος στο συνέδριο είναι ελεύθερη.

Όπως ενημερώνουν οι διοργανωτές, μέσα από τις έρευνες μιας σειράς επιφανών αρχαιολόγων και ιστορικών, το συνέδριο θα εξετάσει τον τρόπο με τον οποίο διεξήχθη η μάχη μεταξύ των στρατών των Μακεδόνων και των ελληνικών πόλεων του νότου, αλλά και τις πτυχές της διαχείρισης της μάχης από νικητές και ηττημένους. Κορυφαίοι ειδικοί από σημαντικά ακαδημαϊκά ιδρύματα μοιράζονται τα αποτελέσματα των ερευνών τους γύρω από τη μάχη που γέννησε τον ελληνιστικό κόσμο. Στόχος του συνεδρίου είναι να προσεγγίσει ολιστικά την ιστορία της μάχης της Χαιρώνειας, προσφέροντας μέσα από την εξέταση παλαιότερων και σύγχρονων αρχαιολογικών ερευνών, ένα «βήμα» σκέψης και συζήτησης ικανό να ακολουθήσει την πορεία των πρωτοπόρων Παναγιώτη Σταματάκη και Γεωργίου Σωτηριάδη και να ορίσει τα επόμενα βήματα της έρευνας στο πεδίο.

Ομιλητές του συνεδρίου είναι οι Μαρία-Ξένη Γαρέζου, Προϊσταμένη Διεύθυνσης Διαχείρισης Εθνικού Αρχείου Μνημείων, Σοφία Ζουμπάκη, Διευθύντρια Ερευνών, Τομέας Ελληνικής και Ρωμαϊκής Αρχαιότητας (TΕΡΑ), Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, Παναγιώτης Ιωσήφ, Επιστημονικός Διευθυντής, Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης – Καθηγητής Αρχαίας Νομισματικής, Πανεπιστήμιο Radboud του Νάιμεχεν, Ολλανδία, Αναστάσιος Κακαμανούδης, Δρ. Αρχαιολογίας, Εφορεία Αρχαιοτήτων Ημαθίας, Κυριακή Καλλιγά, Δρ. Αρχαιολογίας, Εφορεία Αρχαιοτήτων Βοιωτίας, Αγγελική Κοτταρίδη, Επίτιμη Έφορος Αρχαιοτήτων, Υπουργείο Πολιτισμού, Έλενα Κουντούρη, Διευθύντρια Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, Υπουργείο Πολιτισμού, Αθανασία Κυριάκου, Επίκουρη Καθηγήτρια Κλασικής Αρχαιολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Ιωάννης Μπόγρης, Αντισυνταγματάρχης Πυροβολικού, Υποψήφιος Διδάκτωρ Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας, ΕΚΠΑ, Όλγα Παλαγγιά, Ομότιμη Καθηγήτρια Κλασικής Αρχαιολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Νικόλαος Παπαζαρκάδας, Διευθυντής, Τομέας Ελληνικής και Ρωμαϊκής Αρχαιότητας του Ινστιτούτου Ιστορικών Ερευνών, Νίκος Πετρόχειλος, Δρ. Αρχαιολογίας, Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλεως Αθηνών, Ελισάβετ Π. Σιουμπάρα, Δρ. Αρχαιολογίας, Προϊσταμένη Έργου, Υ.Σ.Μ.Α., Υπουργείο Πολιτισμού, Ιωάννης Φάππας, Επίκουρος Καθηγητής Προϊστορικής Αρχαιολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης – Επιστημονικός Διευθυντής, Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, Αλεξάνδρα Χαραμή, Προϊσταμένη Εφορείας Αρχαιοτήτων Βοιωτίας Αθηνά Χατζηδημητρίου, Προϊσταμένη Ιστορικού Αρχείου Αρχαιοτήτων και Αναστηλώσεων της ΔΔΕΑΜ/ΥΠΠΟ, Guy Ackerman, Πανεπιστήμιο της Γενεύης, Ελβετία, Margherita Bonanno, Καθηγήτρια Κλασικής Αρχαιολογίας, Πανεπιστήμιο Ρώμης, Raimon Graells y Fabregat, Καθηγητής Αρχαιολογίας, Πανεπιστήμιο Alicante, Peter Krentz, Καθηγητής Κλασικών Σπουδών και Ιστορίας, Davidson College, Maria Liston, Καθηγήτρια Ανθρωπολογίας, Πανεπιστήμιο Waterloo, Καναδάς, Thierry Lucas, Επίκουρος καθηγητής, Πανεπιστήμιο Picardie Jules Verne, John Ma, Καθηγητής Κλασικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Columbia, James Romm, Καθηγητής Κλασικών Σπουδών, Bard College, Annandale, Rémi Saou, Επίκουρος καθηγητής, Πανεπιστήμιο της Grenoble Alpes.

Για το πρόγραμμα του συνεδρίου και την κράτηση δωρεάν θέσης μέσω του συστήματος έκδοσης εισιτηρίων: https://cycladic.gr/research/chaironeia-avgoustos-tou-338-p-ch-mia-synopsi-tou-zitimatos/ . Απαραίτητη η έκδοση μηδενικού εισιτηρίου για φυσική παρουσία στην ίδια ηλεκτρονική διεύθυνση.

Το συνέδριο θα μεταδοθεί ζωντανά μέσω διαδικτύου. Η εγγραφή στη σχετική πλατφόρμα ανοίγει την Δευτέρα στις 26/2. Σημειώνεται ότι η ομιλία στις 29 Φεβρουαρίου από τη Maria Liston θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα Cotsen Hall στην Αμερικανική Σχολή Κλασσικών Σπουδών, οδός Αναπήρων Πολέμου 9, Κολωνάκι.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

«Μια νύχτα με τον σκύλο μου» του Κώστα Λεϊμονήστο Θέατρο Sureal

«Και όταν πια θα σου περάσει η στενοχώρια (πάντα παρηγοριόμαστε), θα είσαι ευχαριστημένος που με γνώρισες. Θα είσαι πάντα φίλος μου. Θα έχεις πάντα διάθεση να γελάσεις μαζί μου. Και θ’ ανοίγεις πότε – πότε το παράθυρο, έτσι, για γούστο… Και οι φίλοι σου θα παραξενεύονται που θα σε βλέπουν να γελάς κοιτάζοντας τον ουρανό. Κι εσύ τότε θα λες: “Ναι, τ’ αστέρια με κάνουν πάντα να γελώ»

Ο Μικρός πρίγκιπας, Antoine de Saint-Exupery
Το «Μια νύχτα με τον σκύλο μου» αποτελεί το τρίτο θεατρικό έργο του βραβευμένου συγγραφέα Κώστα Λεϊμονή, το οποίο ανεβαίνει στη θεατρική σκηνή σε πανελλήνια πρώτη στη Θεσσαλονίκη και στο Θέατρο Sureal. Το έργο μιλά για έναν ώριμο άνδρα, ο οποίος για μοναδική συντροφιά έχει τον αγαπημένο του σκύλο, Ιβάν. Ο θεατής γίνεται μάρτυρας μιας νύχτας της καθημερινότητας του ανθρώπου αυτού και των βιωμάτων του, που σίγουρα αποτελούν και δικά μας βιώματα. Γέλιο, μοναξιά, χαρά, συγκίνηση, νοσταλγία, έκπληξη και ενθουσιασμός εναλλάσσονται, δίνοντάς μας έναυσμα να σκεφτούμε αν αξίζει τελικά τον κόπο να κρατάμε μέσα μας συναισθήματα που μας εμποδίζουν να αντιληφθούμε τη σημασία της θέσης μας ανάμεσα στο σύμπαν.Έπειτα από τη μεγάλη επιτυχία του μονολόγου «Εκτός Ύλης» με τον Γεράσιμο Σκιαδαρέση που παρουσιάστηκε για 2,5 χρόνια σε Ελλάδα και εξωτερικό με αποκορύφωμα το ανέβασμά του την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου το 2018 στη Βουλή των Ελλήνων, έχοντας σημειώσει εκατομμύρια views στα social media αλλά και την επιτυχία του αστυνομικού θεατρικού έργου «Ο Ιατροδικαστής» με τους Χάρη Σώζο και Χρήστο Ευθυμίου, ο συγγραφέας, Κώστας ΛεΪμονής, επιστρέφει έχοντας στραμμένο το βλέμμα του αυτή τη φορά στην άδολη αγάπη που μπορεί να αναπτυχθεί μεταξύ του ανθρώπου και του καλύτερού του φίλου: του σκύλου του.Την παράσταση σκηνοθετεί η έμπειρη και ταλαντούχα Ιωάννα Τάλμπη. Πρωταγωνιστεί ο καταξιωμένος ηθοποιός Δημήτρης Κωνσταντινίδης. Την πρωτότυπη μουσική της παράστασης υπογράφει ο Δημήτρης Κωνσταντόπουλος, ενώ ενδυματολογικά υπεύθυνη είναι η Σωτηρία Πορφυράκη. Βοηθός σκηνοθέτη και υπεύθυνος φωτογραφίας και βίντεο ο Δημήτρης Συμεωνίδης. Μέρος από τα πρωτότυπα βίντεο της παράστασης έχει αναλάβει ο Γιάννης Κωνσταντινίδης και δημιουργός της αφίσας είναι ο Γιάννης Γιαγκούδης.Ταυτότητα της παράστασης:
Κείμενο: Κώστας Λεϊμονής
Σκηνοθεσία: Ιωάννα ΤάλμπηΕρμηνεύει ο Δημήτρης ΚωνσταντινίδηςΠρωτότυπη μουσική: Δημήτρης Κωνσταντόπουλος
Κοστούμια: Σωτηρία Πορφυράκη
Σχεδιασμός φωτισμών: Ιωάννα Τάλμπη
Φωτογραφία/βίντεο/βοηθός σκηνοθέτη: Δημήτρης Συμεωνίδης
Βιντεογράφος: Γιάννης Κωνσταντινίδης
Σχεδιασμός αφίσας: Γιάννης Γιαγκούδης
Προώθηση – επικοινωνία: Κατερίνα Χατζηκωνσταντίνου
Βοηθός παραγωγής: Μάγια Κωνσταντινίδου
Φιλική συμμετοχή: Άννα Παρούση
Παραγωγή: ThessCultureΠληροφορίες
Θέατρο Sureal, 
Χριστοπούλου 12 (ανάμεσα Ιασωνίδου και Φιλίππου)
Τηλ. κρατήσεων: 6973560432
Πρεμιέρα 2 Φεβρουαρίου 2024 στις 21.00 και κάθε Παρασκευή και Σάββατο 
Τιμή εισιτηρίου: 12 ευρώ
Διάρκεια παράστασης: 75 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)
Κράτηση απαραίτητη
Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

ΑΝΟΙΧΤΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ 2024 ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Για ακόμη μια χρονιά, η Διεύθυνση Πολιτισμού και Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης διοργανώνει την «Ανοιχτή Θεατρική Σκηνή της Πόλης» στο Δημοτικό Θέατρο Άνετον και σε άλλους εσωτερικούς και εξωτερικούς δημόσιους χώρους.
Η «Ανοιχτή Θεατρική Σκηνή της Πόλης» αποτελεί εδώ και πάνω από μία δεκαετία ένα δημιουργικό πεδίο δράσης για τα θεατρικά σχήματα της πόλης, αναδεικνύοντας τη θεατρική πολυφωνία που διακρίνει τη Θεσσαλονίκη.
H διάρκεια της φετινής διοργάνωσης ορίζεται από τον Μάρτιο έως τον Μάιο του 2024 ενώ έχει σταθερό προσανατολισμό στην προβολή και ενίσχυση των νέων, επαγγελματικού χαρακτήρα, θεατρικών ομάδων της πόλης. Το πρόγραμμα παράλληλων δράσεων της διοργάνωσης προβλέπεται να συνεχιστεί με εργαστήρια, συζητήσεις, παρουσιάσεις και δράσεις στον δημόσιο χώρο.

Η Διεύθυνση Πολιτισμού και Τουρισμού Δήμου Θεσσαλονίκης προσκαλεί μεμονωμένους επαγγελματίες καλλιτέχνες και καλλιτέχνιδες, επαγγελματικά θεατρικά σχήματα και ομάδες της Θεσσαλονίκης να υποβάλουν τις προτάσεις τους με στόχο τη συμμετοχή τους στη φετινή διοργάνωση.

Για όσες παραστάσεις συμπεριληφθούν στο κεντρικό πρόγραμμα της «Ανοιχτής Θεατρικής Σκηνής της Πόλης 2024» προβλέπεται αμοιβή η οποία δύναται να καλύψει μέρος των εξόδων παραγωγής. Διευκρινίζεται ότι προτεραιότητα δίνεται στις ομάδες που δεν έχουν λάβει, για τη συγκεκριμένη παραγωγή, επιχορήγηση από το ΥΠΠΟ ή άλλον φορέα.
Η αξιολόγηση των προτάσεων θα γίνει από την Επιτροπή Θεάτρου Δήμου Θεσσαλονίκης με συνεκτίμηση του καλλιτεχνικού ενδιαφέροντος και των τεχνικών και οργανωτικών προϋποθέσεων της κάθε πρότασης.

Η αίτηση συμμετοχής βρίσκεται στον σύνδεσμο ΑΙΤΗΣΗ

Προθεσμία υποβολής αιτήσεων: Παρασκευή 1 Μαρτίου 2024

Τη Δευτέρα 4 Μαρτίου 2024, η Επιτροπή Θεάτρου θα προσκαλέσει εκπροσώπους από τις έγκυρες αιτήσεις που θα έχουν υποβληθεί, σε μια συνάντηση στο Θέατρο Άνετον, με σκοπό την καλύτερη κατανόηση των προτάσεών τους. Περαιτέρω ενημέρωση για αυτές τις συναντήσεις θα δοθεί εγκαίρως, μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής.


Για την ταχύτερη και ακριβέστερη διαδικασία επιλογής, συστήνεται η αποστολή των αιτήσεων νωρίτερα από την καταληκτική ημερομηνία. Οι αιτήσεις που θα αποσταλούν ή θα κατατεθούν μετά την ημερομηνία αυτή, δεν θα ληφθούν υπ’ όψιν.

Πληροφορίες δίνονται καθόλη τη διάρκεια υποβολής αιτήσεων στο politismos@thessaloniki.gr με θέμα: «Ερώτηση για την Ανοιχτή Θεατρική Σκηνή της Πόλης 2024».  https://thessaloniki.gr/open_call_open_stage_2024/
Γραφείο Τύπου Δήμου Θεσσαλονίκης
Δημαρχιακό Μέγαρο 
Βασ.Γεωργίου Α’1
Τηλ.:2313317178
press@thessaloniki.gr
Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ