Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ξενοδοχείο από την Ελλάδα απέσπασε το πρώτο βραβείο στον παγκόσμιο διαγωνισμό “Γαλάζιας Σημαίας” για το 2023

Παγκόσμια διάκριση πέτυχε το Mediterranean Village Hotel and Spa, το οποίο απέσπασε το πρώτο βραβείο στο διεθνή διαγωνισμό Καλών Πρακτικών για ακτές που έχουν βραβευτεί με Γαλάζια Σημαία του FEE (Foundation for Environmental Education / Ίδρυμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης), στη θεματική ενότητα “Energy savings and management”.

   H βραβευμένη από τα Tourism Awards 2023 πεντάστερη ξενοδοχειακή μονάδα, ιδιοκτησίας της εταιρείας ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΛΑΜΠΡΟΥ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Α.Ε., που βρίσκεται στην Κατερίνη του Ν.Πιερίας κατάφερε να ξεχωρίσει στον παγκόσμιο διαγωνισμό για τις καλές πρακτικές του, στις οποίες επενδύει σε πολλαπλά επίπεδα, καθώς επιδιώκει να μετατραπεί σε “πράσινο”, δηλαδή να μειώσει τουλάχιστον κατά 80% τα απορριπτόμενα απόβλητά του και να μετατραπεί σε ενεργειακά αυτόνομο, περιορίζοντας κατά το μέγιστο δυνατό το ενεργειακό αποτύπωμά του. Για να το πετύχει αυτό, υλοποιεί σειρά δράσεων σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ).

   Ο εφετινός διαγωνισμός, όπως έχει καθιερωθεί από το Διεθνές Συντονιστικό Γραφείο, στο πλαίσιο του Προγράμματος «Γαλάζια Σημαία», αφορούσε τις καλύτερες πρακτικές που εφαρμόστηκαν σε βραβευμένες ακτές, μαρίνες ή τουριστικά σκάφη και είχε δύο θεματικές ενότητες: Τη διαχείριση και εξοικονόμηση ενέργειας και την πρόσβαση για όλους/Προσβασιμότητα.

   «Πρόκειται για μια επιπλέον αναγνώριση των προσπαθειών μας», δήλωσε η Διευθύνουσα Σύµβουλος στα MEDITERRANEAN HOTELS, Ευαγγελία Ξυπτερά, η οποία τόνισε ότι η εν λόγω βράβευση είναι ένα ακόμη τρόπος να γίνει γνωστή η προσπάθεια που καταβάλλεται από τον Όμιλο, για αειφόρο ανάπτυξη και βιωσιμότητα. «Στόχος μας είναι να γίνουν γνωστές οι δράσεις μας και να αποτελέσουν έμπνευση ώστε να ακολουθήσουν κι άλλοι το παράδειγμά μας, ‘Άλλωστε είμαστε εδώ να βοηθήσουμε και να μοιραστούμε την τεχνογνωσία με όποιον το επιθυμεί. Τα βραβεία δεν είναι ο στόχος αλλά το μέσο να διαδοθεί μια συνολική προσπάθεια, ένας αγώνας που τροφοδοτείται από την αγάπη μας για το τόπο, τον τουρισμό και την ανάγκη να κληροδοτήσουμε στη νέα γενιά ένα υγιές σύστημα», πρόσθεσε η κ. Ξυπτερά.

   Σημειώνεται ότι η “Γαλάζια Σημαία” είναι ένα παγκόσμιο (πάνω από 50 χώρες σε όλο τον πλανήτη) σύμβολο ποιότητας, το οποίο απονέμεται με αυστηρά κριτήρια σε οργανωμένες ακτές και μαρίνες τις οποίες διαχειρίζονται παράκτιοι Δήμοι, ξενοδόχοι και άλλοι φορείς ή και σε σκάφη που πληρούν τα σχετικά κριτήρια.

   Το εθελοντικό Πρόγραμμα “ΓΑΛΑΖΙΑ ΣΗΜΑΙΑ” (“BLUE FLAG”) ξεκίνησε πιλοτικά για πρώτη φορά στη Γαλλία, το 1985, αλλά η ουσιαστική έναρξή του ήταν την 5η Ιουνίου 1987, διεθνή ημέρα Περιβάλλοντος, οπότε και παρουσιάστηκε στο Συμβούλιο της Ευρώπης και στην Ευρωπαϊκή Ένωση ως «πρωτότυπη Περιβαλλοντική Δράση για ακτές με μεγάλο αριθμό λουόμενων».

   Από το 2000 συμμετέχουν στο εθελοντικό αυτό πρόγραμμα 49 σήμερα χώρες από όλες σχεδόν τις ηπείρους, δηλαδή όχι μόνο της Ευρώπης, και ο υπεύθυνος διεθνώς χειριστής του Προγράμματος, το Fee (Foundation for Environmental Education / Ίδρυμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης), σε συνεργασία με τους Συντονιστές των χωρών μελών του, αναμορφώνει κατά καιρούς τα κριτήρια βράβευσης, καθιστώντας συνεχώς αυστηρότερη την εφαρμογή τους, με στόχο τη βελτίωση, για τους επισκέπτες τους, των συνθηκών στις ακτές και μαρίνες που βραβεύονται. Στην Ελλάδα ο υπεύθυνος διαχειριστής του Προγράμματος είναι η Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Παράταση έως τις 25 Ιουνίου στα τρέχοντα προγράμματα κοινωνικού και ιαματικού τουρισμού για τους δικαιούχους του ΛΑΕ

Τη δυνατότητα χρήσης από τους δικαιούχους αγρότες των vouchers για τον κοινωνικό και ιαματικό τουρισμό του 2023, που έληγαν στις 30 Μαΐου, μέχρι και τις 25 Ιουνίου, δίνει το υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας και ο ΟΠΕΚΑ.
Η παράταση ισχύει και για τις επιχειρήσεις που έχουν συμβληθεί με τον ΛΑΕ/ΟΠΕΚΑ, όπως ξενοδοχεία, τουριστικά γραφεία, βιβλιοπωλεία, θέατρα.
Η καταληκτική ημερομηνία προκειμένου οι δικαιούχοι να αξιοποιήσουν τις διαθέσιμες παροχές και να επωφεληθούν από τα τρέχοντα κοινωνικά προγράμματα του ΛΑΕ/ΟΠΕΚΑ όπως κοινωνικού και ιαματικού τουρισμού, εκδρομικού προγράμματος, πρόγραμμα δωρεάν παροχής βιβλίων και θεατρικών επιχειρήσεων, είναι η 25η Ιουνίου.
Υπενθυμίζεται ότι ήδη το υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας μέσω του ΟΠΕΚΑ έχει ανακοινώσει τα προγράμματα του 2024 – Λεπτομέρειες στο Link https://opeka.gr/ypoyrgeio-koinonikis-synochis-kai-oikogeneias-opeka-11-imeres-dorean-diakopes-kai-ston-evro-gia-toys-dikaioychoys-toy-lae/

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Γαλλία: «Ο υπερτουρισμός είναι ο θανάσιμος εχθρός του τουρισμού»

Ο καλύτερος διαμοιρασμός των τουριστικων αφίξεών στο χώρο και το χρόνο, χωρίς να πληγεί «η κότα με τα χρυσά αυγά» απαιτεί δημιουργικότητα. Αυτό επισημαίνει η γαλλική εφημερίδα Le Figaro σε δημοσίευμα της υπό τον τίτλο «Πώς οι μεγάλοι προορισμοί καινοτομούν απέναντι στον υπερτουρισμό», όπου επισημαίνονται οι αρνητικές επιπτώσεις που παρατηρούνται σε περιοχές με μεγάλες συγκεντρώσεις τουριστικών πληθυσμών. Υπενθυμίζοντας ότι και φέτος «το 95% των ταξιδιωτών θα επισκεφθούν το 5% του πλανήτη», η γαλλική εφημερίδα δημοσιεύει εκτενή ρεπορτάζ από διάφορους γνωστούς τουριστικούς προορισμούς, όπως το Παρίσι, η Βαρκελώνη, το Ντουμπρόβνικ, η Βενετία, η Νέα Υόρκη και το Μον Σεν Μισέλ στη Γαλλία.
    «Ο υπερτουρισμός είναι ο θανάσιμος εχθρός του τουρισμού», υποστηρίζει μιλώντας στην γαλλική εφημερίδα ο Ζαν-Φρανσουά Ριάλ, πρόεδρος του γαλλικού ταξιδιωτικού ομίλου Voyageurs du monde.
 Όπως σημειώνει ο Ριάλ, αναφερόμενος στην περίπτωση της Ελλάδας, «το καλοκαίρι υπάρχουν νησιά στις Κυκλάδες που δεν πηγαίνει κανείς». Και συνεχίζει: « Έχουν όμως δυσκολότερη πρόσβαση από τη Σαντορίνη, τη Μύκονο και την Πάρο όπου πηγαίνουν όλοι».
    Τα νησιά αυτά δεν προβάλλονται τόσο πολύ στους ταξιδιωτικούς οδηγούς, επισημαίνει ο Ριάλ.
Το να βγουν οι ταξιδιώτες από την πεπατημένη είναι μια προφανής απάντηση στον υπερτουρισμό, αλλά δεν είναι και τόσο απλό απλό, τονίζει ο Ριάλ, σημειώνοντας ότι «γενικότερα ο κόσμος δεν καταβάλλει προσπάθεια να ταξιδέψει κόντρα στο ρεύμα».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Προβολή Κρήτης και Χίου στην Νάπολη από την Choose Greece

Εκδήλωση παρουσίασης της Κρήτης και της Χίου έγινε από την Choose Greece στη Νάπολη, μια πόλη που θυμίζει Ελλάδα, προσκαλώντας τους Νοτιοϊταλούς να επισκεφθούν τη χώρα μας, όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Κρήτης, Κυριάκος Κώτσογλου, καλωσόρισε τους εκπροσώπους των τουριστικών γραφείων και του τοπικού τύπου καλώντας τους στην Κρήτη για να δοκιμάσουν την παγκοσμίου φήμης γαστρονομία της, τα κρασιά της, αλλά και να γνωρίσουν τις παραλίες και την ιστορία της που συνδέεται με εκείνη της Νότιας Ιταλίας.

Στο μεταξύ, τονίζεται ότι το Ηράκλειο και τα Χανιά της Κρήτης συνδέονται αεροπορικά με την Νάπολη προσφέροντας έτσι απευθείας πτήσεις και εξυπηρετώντας τους κατοίκους και των δύο περιοχών για τα ταξίδια τους. Από την πλευρά του, ο αντιδήμαρχος Χίου, Γιώργος Χριστάκης, παρουσίασε το τουριστικό προϊόν της Χίου με την παγκοσμίου φήμης μαστίχα προσκαλώντας τους Ιταλούς σε ένα μαγευτικό ταξίδι στο νησί, με περιηγήσεις στον Κάμπο της Χίου. Οι εκπρόσωποι των τουριστικών γραφείων αλλά και του Tύπου (που ξεπέρασαν τα 70 άτομα), εξέφρασαν την ικανοποίηση τους που περιοχές της Ελλάδας έκαναν παρουσίαση στη Νάπολη και που τους δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουν πιο καλά τις ομορφιές τους αλλά και για τη γνώση που πήραν για τα τουριστικά προϊόντα και τα νέα πακέτα διακοπών.

Σημαντική παρουσία είχε ο όμιλος ξενοδοχείων GRECOTEL, όπως και η ένωση ξενοδόχων Ρεθύμνου που εκπροσωπήθηκε από τον Πρόεδρό της Μανώλη Τσακαλάκη. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του ΕΟΤ.

KXA

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ