Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Οι εννέα «φυλές» των τουριστών- Γιατί επισκέπτονται τη Θεσσαλονίκη και πόσα ξοδεύουν στην πόλη

Σε εννέα «φυλές» χωρίζονται οι επισκέπτες της Θεσσαλονίκης, όπως προκύπτει από έρευνα ετήσια έρευνα της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης για το προφίλ και τον βαθμό ικανοποίησης των τουριστών καθώς και για την απόδοση των ξενοδοχείων της πόλης, με τη συνεισφορά της «GBR Consulting», η οποία παρουσιάστηκε σήμερα, σε συνέντευξη Τύπου. Από την έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε με τη διανομή περίπου 1200 ερωτηματολογίων σε τουρίστες, στην περίοδο Οκτωβρίου- Δεκεμβρίου 2022 και Ιανουαρίου 2023, προέκυψαν εννέα διαφορετικά προφίλ για τους επισκέπτες της πόλης:
 1.Οι «χαλαροί» αποτελούν μια μεγάλη ομάδα τουριστών, έναν στους τρεις, που δεν έχουν συγκεκριμένα ενδιαφέροντα και θέλουν να βιώσουν τη Θεσσαλονίκη σε έναν χαλαρό ρυθμό, χωρίς να «γεμίζουν» το πρόγραμμά τους. Σε γενικές γραμμές οι «χαλαροί» δεν επισκέπτονται μουσεία, συναυλίες, φεστιβάλ και άλλες εκδηλώσεις. Μόλις ένας στους πέντε επισκέφθηκε το Αρχαιολογικό Μουσείο, την Αγία Σοφία, τη Ρωμαϊκή αγορά και τη Ροτόντα. Οι «χαλαροί» είναι συνήθως ηλικίας 26-45 ετών, ταξιδεύουν κυρίως με τον/την σύντροφό τους ή με φίλους, ενώ οι δαπάνες τους είναι γενικά χαμηλές. Οι «χαλαροί» αξιολόγησαν τη δημόσια καθαριότητα και την κατάσταση των δρόμων υψηλότερα από άλλα προφίλ, με βαθμούς 6,0 και 6,2 αντίστοιχα. Συνολικά από την πόλη, οι «χαλαροί» εμφανίζονται ικανοποιημένοι, αφού της δίνουν συνολικό «βαθμό» 8/10. Η πλειονότητά τους έχει επισκεφθεί περισσότερες από μία φορά τη Θεσσαλονίκη και το 81% αισθάνεται ότι υπάρχουν και άλλα πράγματα να δει στην πόλη. Το 99% των «χαλαρών» θα πρότεινε τη Θεσσαλονίκη σε άλλους και το 97% δηλώνει πως θα την επισκεπτόταν ξανά. Η μέση ημερησία δαπάνη τους διαμορφώνεται στα 83 ευρώ.
2.Οι «αρχαιόφιλοι» είναι επισκέπτες όλων των ηλικιών και επιλέγουν τη Θεσσαλονίκη για το αρχαιολογικό της ενδιαφέρον και την προσωπικότητα της, ενώ την ίδια στιγμή ενδιαφέρονται για τη γαστρονομία της. Με συνολικό βαθμό ικανοποίησης 8,1/10 οι «αρχαιόφιλοι» αξιολόγησαν την εμπειρία τους στην πόλη πάνω από το μέσο όρο. Σχεδόν όλοι θα ήθελαν να επιστρέψουν και να εξερευνήσουν πράγματα που δεν μπόρεσαν να δουν σε αυτό το ταξίδι, ενώ σχεδόν στο σύνολό τους θα την πρότειναν σε φίλους και συγγενείς τους. Ένας στους τέσσερις έκανε ένα οργανωμένο walking tour. Οι «αρχαιόφιλοι» είναι μεταξύ των ταξιδιωτών με τις υψηλότερες ημερήσιες δαπάνες (97 ευρώ).
3. Οι «φιλότεχνοι». Περίπου ένας στους τρεις  συμμετείχε σε μια οργανωμένη ξενάγηση αρχιτεκτονικής ή τέχνης του δρόμου. Πέρα από τα μουσεία της πόλης, από πλευράς εκδηλώσεων, οι φιλότεχνοι ενδιαφέρονται για το Φεστιβάλ Κινηματογράφου, που δίνει έμφαση στο ανεξάρτητο σινεμά και τους ανερχόμενους δημιουργούς από όλον τον κόσμο αλλά και για την Biennale Μοντέρνας Τέχνης, που στοχεύει στην προώθηση της ευρωπαϊκής εικαστικής σκηνής. Ένας τους τρεις φιλότεχνους παρακολούθησε κάποια πολιτιστική εκδήλωση και /ή μία θεατρική παράσταση. Το 94% αυτών αισθάνεται ότι υπάρχουν και άλλα πράγματα που θέλει να δει στη Θεσσαλονίκη και περίπου το 27% θεωρεί ότι η εμπειρία του ήταν πολύ καλύτερη των προσδοκιών του. Κατά μέσο όρο, η κατηγορία αυτή τουριστών δαπανά στην πόλη 93 ευρώ ημερησίως. 
4.Οι «δραστήριοι» ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 26-45 ετών, ταξιδεύουν κυρίως με τον/την  σύντροφο τους ή με φίλους και δαπανούν περίπου 109 ευρώ ημερησίως. Στην πλειονότητά τους κάνουν μια ξενάγηση με λεωφορείο και ένας στους τρεις συμμετέχει σε walking tour ή/και γαστρονομική ξενάγηση. Ένας στους πέντε επισκέπτεται τα αξιοθέατα μέσω ενός ποδηλατικού tour. Επίσης, οι δραστήριοι είναι στη δεύτερη θέση μετά τους φιλότεχνους όσον αφορά τη συμμετοχή τους σε ένα tour art του δρόμου και αρχιτεκτονικής. Οι δραστήριοι επισκέπτονται τον Λευκό Πύργο, την Αρχαία αγορά, τους ναούς της Αγίας Σοφίας και του Αγίου Δημητρίου, τη Ροτόντα και τη Μονή Βλατάδων. Επίσης, η πλειονότητά τους επισκέφθηκε το Αρχαιολογικό και το Βυζαντινό μουσείο, ενώ ένας στους τρεις βρέθηκε στο Εβραϊκό μουσείο, στο Μουσείο Μακεδονικού αγώνα και το Ολυμπιακό Μουσείο. Οι δραστήριοι παρακολουθούν επίσης πολιτιστικές εκδηλώσεις ή συμμετέχουν σε κάποιο εργαστήρι.
5.Οι «νυχτόβιοι», που ανήκουν κατά κύριο στην ηλικιακή ομάδα 18-35 ετών, επιλέγουν τη Θεσσαλονίκη για τη διασκέδαση- νυχτερινή ζωή και η προσωπικότητά της. Επίσης, δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον στις γαστρονομικές προτάσεις που προσφέρει η Θεσσαλονίκη καθώς και κατ’ αυτούς ελκυστικό εμπορικό κέντρο της. Ένας στους τρεις συμμετείχε σε ένα οργανωμένο bus tour και /ή σε ένα walking tour. Με βαθμολογία 9,1/10 είναι πολύ ικανοποιημένοι από τις εγκαταστάσεις των bar-café και 8,4 από τη σχέση τιμής / ποιότητας. Υψηλή είναι η αξιολόγησή τους και στις επιλογές διασκέδασης με βαθμό 9,0. Ωστόσο, η συνολική βαθμολογία για την εμπειρία τους στη Θεσσαλονίκη είναι 8. Ένας στους δύο νυχτόβιους δήλωσε ότι η εμπειρία του στη Θεσσαλονίκη ήταν καλύτερη των προσδοκιών του, ενώ η μέση ημερήσια δαπάνη τους στην πόλη διαμορφώνεται στα 96 ευρώ.
6. Στη Θεσσαλονίκη έχουν ζήσει για μεγάλες περιόδους διαφορετικές εθνικότητες, οι οποίες με το πέρασμα του χρόνου αφομοιώθηκαν από την πόλη και ταυτόχρονα την επηρέασαν με δικά τους στοιχεία. Οι «πατρογονικοί» αποτελούν μια ομάδα ταξιδιωτών που αναζητούν τις γενεαλογικές τους ρίζες και επιθυμούν να μάθουν περισσότερα για την οικογενειακή τους ιστορία. Οι περισσότεροι «πατρογονικοί» προέρχονται από το Ισραήλ και είναι ηλικίας 36-55. Η πλειονότητα των Ισραηλινών επισκέπτονται όχι μόνο το Εβραϊκό Μουσείο, αλλά και το Αρχαιολογικό Μουσείο, τον Λευκό Πύργο και τη Ροτόντα. Τέσσερις στους δέκα συμμετέχουν σε οργανωμένη ξενάγηση με λεωφορείο. Επισκέπτονται την πόλη είτε με οργανωμένα γκρουπ (συχνά μέσω προσιτών οικονομικά πακέτων) ή μεμονωμένα κυρίως για να αναζητήσουν ίχνη των προγόντων τους. Επίσης, ορισμένοι εξ αυτών επισκέπτονται τη Θεσσαλονίκη με επενδυτική διάθεση. Αγοράζουν παλιές κατοικίες που τις μετατρέπουν σε κατοικίες βραχυχρόνιας μίσθωσης. Κάποια ξενοδοχεία στη Θεσσαλονίκη διαθέτουν kosher εστιατόριο, το οποίο απευθύνεται αποκλειστικά και μόνο σε Εβραίους. Το 66% των «πατρογονικών» επισκέφθηκε τη Θεσσαλονίκη για πρώτη φορά. Σχεδόν όλοι θα σύστηναν την πόλη στο περιβάλλον τους. Η βαθμολογία τους για τις εγκαταστάσεις των εστιατορίων και των bar & cafes είναι 8,8, ενώ για την σχέση τιμής / ποιότητας 8,1. Η συνολική βαθμολογία για την εμπειρία τους στη Θεσσαλονίκη είναι 8,2 και η μέση ημερησία δαπάνη τους στα 91 ευρώ.
7. Οι «καλοφαγάδες». Ένας στους δύο καλοφαγάδες επισκέπτεται τη Θεσσαλονίκη για πρώτη φορά. Οι ημερήσιες δαπάνες τους βρίσκονται στη δεύτερη θέση από όλα τα προφίλ (98 ευρώ) και διαθέτουν τα περισσότερα χρήματα για αγορές στην πόλη. Οι καλοφαγάδες είναι κυρίως ηλικίας 26 – 35 ετών και ταξιδεύουν με τον/την σύντροφό τους ή με φίλους. Οι σημαντικότεροι λόγοι επιλογής της Θεσσαλονίκης είναι η διασκέδαση – νυχτερινή ζωή, το γαστρονομικό της ενδιαφέρον και η προσωπικότητά της, ιδίως μετά τη διεθνή πιστοποίηση που έλαβε η Θεσσαλονίκη με την ένταξή της στο Παγκόσμιο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων Γαστρονομίας της UNESCO.. 
8.Οι «ανθρωποκεντρικοί» είναι μια ιδιαίτερη κατηγορία επισκεπτών και αναφέρεται σε Έλληνες που ζουν εντός ή εκτός Ελλάδας και σε αλλοδαπούς που ταξιδεύουν στη Θεσσαλονίκη για να επισκεφτούν φίλους και συγγενείς. Εκπροσωπούνται από όλες τις ηλικίες, αλλά ξεχωρίζουν οι ηλικιακές ομάδες 26 – 45 ετών. Περίπου ένας στους τρεις ταξιδεύει με τον/την σύντροφό του και / ή με τα παιδιά του/της και η μέση ημερήσια δαπάνης τους ανέρχεται στα 80 ευρώ. Πρόκειται για επαναλαμβανόμενους επισκέπτες της Θεσσαλονίκης. Οι ανθρωποκεντρικοί δεν χρειάζονται οργανωμένες ξεναγήσεις καθώς βρίσκουν τους οδηγούς τους ανάμεσα στους φίλους/ συγγενείς τους που θα τους ξεναγήσουν στην πόλη. Η συνολική αξιολόγηση της εμπειρίας τους είναι μόλις 7,9 βαθμοί και διαμορφώνεται κυρίως από τις χαμηλές αξιολογήσεις για τους δρόμους και τα πεζοδρόμια, τη δημόσια καθαριότητα και τα ΜΜΜ.
9.Οι «επαγγελματίες» ταξιδεύουν για να παρακολουθήσουν ή να συμμετάσχουν σε ένα συνέδριο ή μία έκθεση είτε για να συναντήσουν προμηθευτές, (δυνητικούς) επιχειρηματικούς συνεργάτες ή να επισκεφτούν κάποιο υποκατάστημα που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη. Στο είδος αυτό του τουρισμού (MICE- Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions), η Θεσσαλονίκη ήταν μεταξύ των κορυφαίων 50 Πόλεων Διεθνών Συνεδρίων για το 2021, με βάση τις επίσημες κατατάξεις για το 2021 που δημοσιεύθηκαν από το International Congress & Convention Association (ICCA).  Οι επαγγελματίες είναι ηλικίας 36-55 ετών και γνωρίζουν καλά τη Θεσσαλονίκη, καθώς την έχουν επισκεφθεί περισσότερες από μία φορές. Οι επαγγελματίες ταξιδιώτες μπορεί να παρατείνουν λίγο τη διαμονή τους για να κάνουν κάποιες περαιτέρω περιηγήσεις στα αξιοθέατα. Οι περισσότεροι ταξιδεύουν μόνοι και ακολουθούν οι επαγγελματίες που ταξιδεύουν με συναδέλφους. Ένας στους τέσσερις επαγγελματίες ταξιδιώτες συνοδεύεται από φίλους ή/και τα παιδιά του, ενώ η μέση ημερήσια δαπάνη τους στην πόλη είναι χαμηλή (77 ευρώ)._
Αλ.Γ

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μαγνησία: Οι εικόνες που έπληξαν τον τουρισμό και οι νέες καμπάνιες για την αναστροφή του κλίματος

Η παραλία του Βόλου, τα τσιπουράδικα, τα σοκάκια της Παλιάς πόλης, το μυθικό βουνό των Κενταύρων το γραφικό Πήλιο… ολόκληρη η Μαγνησία είναι ένας τόπος που συγκεντρώνει δεκάδες λόγους να τον επισκεφθεί κανείς κι όμως, στον απολογισμό αυτής της χρονιάς τα νούμερα θα σημειώσουν πτώση. Τι δεν πήγε καλά φέτος; Μετά τις φυσικές καταστροφές που έπληξαν την Θεσσαλία πέρσι, στο τέλος του καλοκαιριού ήρθε να προστεθεί ένας ακόμη «πονοκέφαλος»: Οι εικόνες με τα νεκρά ψάρια σε ορισμένες παραλίες της περιοχής προς το τέλος του Αυγούστου, έδωσαν ακόμη ένα «χτύπημα» στην τουριστική κίνηση, το οποίο όπως λένε οι επαγγελματίες του κλάδου έγινε γενικευμένα.
«Πολλές φορές ο τρόπος που μεταδίδεται η πληροφορία και εκείνο που περνάει προς τα έξω προκαλεί μεγαλύτερη ζημιά από ό,τι φανταζόμαστε. Όταν βγαίνουμε και λέμε “ψόφια ψάρια στον Βόλο” πιάνει όλη τη Μαγνησία, με αποτέλεσμα να έχουμε ακυρώσεις μέχρι και στο ανατολικό Πήλιο που είναι 55 χλμ μακριά και βλέπει στο Αιγαίο», επισημαίνει μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Γιώργος Ζαφείρης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας και μέλος του ΔΣ του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Έτσι, παρόλο που ο Ιούλιος και ο Αύγουστος παρουσίασαν μια εξαιρετική άνοδο σε σχέση με πέρσι και οι επιχειρήσεις του κλάδου δούλεψαν πολύ καλά, στο σύνολο η χρονιά θα κλείσει σημειώνοντας πτώση.
Αυτό το κλίμα ή καλύτερα την εικόνα που έχει δημιουργηθεί επιθυμούν και προσπαθούν να αντιστρέψουν οι φορείς με νέες καμπάνιες για την τουριστική προβολή και προώθηση του προορισμού.
Κάτι παρόμοιο έγινε και πέρσι τον χειμώνα, καθώς οι τουριστικές επιχειρήσεις ήταν έτοιμες να φιλοξενήσουν τους επισκέπτες τα Χριστούγεννα αλλά έπρεπε να αλλάξει η εικόνα που είχε δημιουργηθεί στον κόσμο, σύμφωνα με τον κ.Ζαφείρη.
«Εμείς περιμένουμε σε συνεργασία με τον ΕΟΤ και την Περιφέρεια Θεσσαλίας αλλά και μέσω ενός κονδυλίου που έχει προαναγγελθεί για την προβολή της Θεσσαλίας, να προχωρήσουμε σε μια ολοκληρωμένη καμπάνια για την περιοχή ενώ στο μεταξύ έχουμε προγραμματίσει και τη συμμετοχή μας σε εκθέσεις τουρισμού εντός και εκτός Ελλάδας», σημειώνει ο κΖαφείρης.
Το μεγαλύτερο πλήγμα στον τουρισμό δόθηκε με την ακύρωση των συνεδρίων και των σχολικών εκδρομών μετά τα ακραία καιρικά φαινόμενα και τις καταστροφές που σημειώθηκαν. Παρόλο που η Μαγνησία επανήλθε, το κακό είχε ήδη γίνει και τα ταξίδια είχαν ήδη ακυρωθεί.
«Πέρσι τον χειμώνα, παρότι στις γιορτές των Χριστουγέννων οι πληρότητες ήταν πολύ υψηλές, ο χειμερινός τουρισμός συνολικά μειώθηκε κατά τουλάχιστον 40% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Μόνον οι σχολικές εκδρομές που ακυρώθηκαν άγγιξαν σε ποσοστό το 70%», αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας. Τώρα το επόμενο στοίχημα είναι τα Χριστούγεννα και φυσικά οι εκδρομές και τα συνέδρια που κλείνουν από νωρίς.
Νικόλ Καζαντζίδου

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

National Geographic: Προβολή της Μήλου στις διεθνείς αγορές

Στα γεωλογικά, αρχαιολογικά, ιστορικά και μορφολογικά ενδιαφέροντα της Μήλου αναφέρεται δημοσίευμα του National Geographic με ιδιαίτερη έμφαση στο Αρχαίο Θέατρο, τις Κατακόμβες, την Αφροδίτη και τα ευρήματα στην Φυλακωπή σημειώνοντας ότι στο νησί “υπάρχουν όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου. Σε όλη τη βραχώδη ακτογραμμή, θα δείτε όλα τα διαφορετικά χρώματα. Το πράσινο είναι μπεντονίτης, το κόκκινο είναι οξείδιο του σιδήρου, το μπλε είναι αμέθυστος”. Και συμπληρώνει:”Η Μήλος προσφέρει εκπληκτικά τοπία παρόμοια με τη Σαντορίνη αλλά χωρίς πολυκοσμία. Γνωστή για την ηφαιστειακή ιστορία της, διαθέτει μια παλέτα από πολύχρωμους βράχους και πάνω από 70 παρθένες παραλίες, όπως το Σαρακίνικο ,το Κλέφτικο, τον Γέρακα , τη Φυριπλάκα και το Αμμουδαράκι. Το αφιέρωμα περιγράφει και τα γοητευτικά χωριά του νησιού, όπως ο Αδάμαντας, η Πλάκα, το Κλήμα, τα Μανδράκια και τα Πολλώνια, “όπου οι επισκέπτες μπορούν να εξερευνήσουν τον παραδοσιακό ελληνικό πολιτισμό”. Και συμπληρώνει :” Είναι ένας ιδανικός προορισμός για ταξιδιώτες που αναζητούν μια πιο ήρεμη και αυθεντική ελληνική νησιωτική εμπειρία”.
Το αφιέρωμα δημοσιεύθηκε στις 29 Αυγούστου και υπογράφεται από την Elizabeth Warkentin.

https://www.nationalgeographic.com/travel/article/milos-santorini-greece-alternative

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Grecotel ενεργός υποστηρικτής δράσεων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής

Η Grecotel ενώνει τη φωνή της με την επιστημονική κοινότητα και όσους φροντίζουν να παραδώσουν στην επόμενη γενιά ένα πλανήτη απαλλαγμένο από τα φαινόμενα της κλιματικής αλλαγής και καλωσορίζει στο Ρέθυμνο το τριήμερο οικολογικό συμπόσιο «ΓΗ: Ένας Βιώσιμος Πλανήτης για όλους – Κάλεσμα για Δράση – Η αλλαγή είναι εφικτή»,  οι εργασίες του οποίου ξεκίνησαν σήμερα 10 και θα διαρκέσουν έως τις 12 Σεπτεμβρίου 2024. Διοργανωτές του συμποσίου η Ιερά Μητρόπολη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου, το Πανεπιστήμιο Κρήτης, το Εθνικό Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας και η Περιφέρεια Κρήτης.

Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, η ανάδειξη της Grecotel ως “Μέγα Χορηγού” του συμποσίου στο Ρέθυμνο,  σηματοδοτεί τις προθέσεις του ξενοδοχειακού οργανισμού,  να στρέψει το βλέμμα στις τοπικές κοινωνίες, που με την παρακίνηση και την ενημέρωση μπορούν να σταθούν απέναντι στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής. H κλιματική αλλαγή απαιτεί συνέργειες αλλά και στήριξη της ακαδημαϊκής κοινότητας και του επιστημονικού προσωπικού της χώρας. Η Grecotel αναγνωρίζοντας το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει, “δηλώνει” ενεργός υποστηρικτής πρωτοβουλιών που μπορούν να καταστήσουν μια ουσιαστική αλλαγή εφικτή και στο μέτωπο της κλιματικής αλλαγής.

Η Grecotel είναι μεταξύ άλλων μέλος του UN Global Compact Network Greece. Το Οικουμενικό Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών (UN Global Compact) είναι μια εθελοντική πρωτοβουλία, που βασίζεται στη δέσμευση των επιχειρήσεων για εφαρμογή Οικουμενικών Αρχών βιωσιμότητας και ανάληψη δράσεων υποστήριξης των στόχων των Ηνωμένων Εθνών.

Οι εργασίες του Συμποσίου, που τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου,  θα πραγματοποιηθούν στους χώρους της Ιεράς Μητροπόλεως (ανάμεσά τους και η Μονή Αρκαδίου), του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Παλαιοντολογικού Μουσείου Ρεθύμνου, παράρτημα του Εθνικού Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, πρόεδρος του οποίου είναι η Φαλή Βογιατζάκη, η ακούραστη οραματίστρια για την προστασία του περιβάλλοντος στην Ελλάδα και ψυχή και αυτής της διοργάνωσης.

Με περισσότερα από 2.000 διεθνή βραβεία και διακρίσεις που έχει λάβει ο όμιλος Δασκαλαντωνάκη-Grecotel, αναγνωρίζεται σήμερα ως ο ηγέτης της ξενοδοχειακής αγοράς, ο μεγαλύτερος ελληνικός τουριστικός όμιλος και μία από τις πλέον δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις.  Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της ICAP (Κλαδική Μελέτη για Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις, Νοέμβριος 2023), ο όμιλος κατέχει την πρώτη θέση με μερίδιο 4,5% βάσει αξίας και 3,5% βάσει συνόλου κλινών για τα ξενοδοχεία πολυτελείας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ