Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ταινίες Πρώτης Προβολής: Ποικιλία για όλα τα γούστα

Συνεχίζεται το αδικαιολόγητο κρεσέντο με πρεμιέρες, καθώς ακόμη οχτώ νέες ταινίες βγαίνουν αυτή την εβδομάδα στους κινηματογράφους. Ταινίες για όλα τα γούστα, αλλά όχι ιδιαίτερων απαιτήσεων, απ’ τις οποίες ξεχωρίζει ελαφρώς το δράμα εποχής «Η Γυναίκα του Τσαϊκόφσκι», ενώ αξίζει της προσοχής το συγκινητικό ελληνικό ντοκιμαντέρ «Το Φωτογραφείο του Μπαμπά μου».

   Η Γυναίκα του Τσαϊκόφσκι

   (“Zhena Chaikovskogo”) Βιογραφικό δράμα, ρωσικής και γαλλικής παραγωγής του 2022, σε σκηνοθεσία Κιρίλ Σερεμπρένικοφ, με τους Αλιόνα Μιχαϊλόβα, Οντίν Λουντ Μπιρόν, Φίλιπ Αντέγιεφ, Αρτιόμ Νέμοφ κα.

   Μια βάναυση ιστορία ανεκπλήρωτου έρωτα, γυναικείας θέλησης και αρρωστημένων συμπεριφορών, στο όνομα της Τέχνης, από τον σημαντικό σύγχρονο Ρώσο σκηνοθέτη Κίριλ Σερεμπρένικοφ («Ο Πιστός»).

   Βιογραφικό δράμα εποχής, που προβλήθηκε στο Διαγωνιστικό Τμήμα του περσινού Φεστιβάλ Καννών προκαλώντας μικτές αντιδράσεις, με τους περισσότερους να την αποθεώνουν. Μάλλον, μια υπερβολή, καθώς η ταινία, που βασίζεται στην αληθινή ιστορία του γάμου του περίφημου συνθέτη Πιότρ Τσαϊκόφσκι με την Αντονίνα Μιλιούκοβα, έχει τα καλά της αλλά δεν είναι και λίγες οι αδυναμίες της.

   Και μόνο η περίπτωση ενός δυστυχισμένου γάμου, στον οποίο εμπλέκεται μια καλλιτεχνική ιδιοφυΐα τού μεγέθους Τσαϊκόφσκι και μιας γυναίκας που τον λάτρεψε παρότι γνώριζε την ομοφυλοφιλία του, είναι αρκετή για να τραβήξει την προσοχή, να δημιουργήσει μεγάλες προσδοκίες για ένα δράμα στη Ρωσία του 19ου αιώνα.

   Η ιστορία ξεκινά από την εμμονή της Αντονίνα να παντρευτεί τον διάσημο μουσουργό, τον οποίο ερωτεύτηκε ακούγοντας τις μελωδίες του. Μία όμορφη κοπέλα, της ρωσικής αριστοκρατίας αν και όχι πλούσια, που θα μπορούσε να παντρευτεί όποιον ήθελε, αλλά θα προτιμήσει τον Τσαϊκόφσκι, γνωρίζοντας ότι είναι ομοφυλόφιλος και ο οποίος δέχθηκε να την παντρευτεί μόνο και μόνο γιατί ήθελε να δώσει τέλος στις φήμες για τις ερωτικές προτιμήσεις του. Ένας γάμος καταδικασμένος, αλλά περισσότερο ένας ανεκπλήρωτος έρωτας από την πλευρά της γυναίκας, που φτάνει στα όρια της τρέλας, καθώς σχεδόν άμεσα ο Τσαϊκόφσκι προσπάθησε να την ξεφορτωθεί ταπεινωτικά.

   Ο Σερεμπρένικοφ, αφήνει αρκετά ερωτηματικά για την προσωπικότητα της Αντονίνα, την επιλογή της να παντρευτεί τον Τσαϊκόφσκι, γιατί τραβά πάνω της όλα τα δεινά, προτιμά μια δυστυχισμένη ζωή, ερωτικά άρρωστη, καθώς γνώριζε ότι πρόκειται για έναν συμβατικό γάμο. Αλλοπρόσαλλες όμως είναι και οι αισθητικές επιλογές του, με τα σκοτεινά πλάνα, εσωτερικών και εξωτερικών χώρων, φορτώνοντας την ταινία συναισθηματικά και δραματικά, ενώ και οι πομπώδεις μουσικές πνίγουν τους δυο βασικούς χαρακτήρες που ορισμένες φορές νομίζεις ότι ο χρόνος δεν συμβαδίζει με την ηλικία τους.

   Υπάρχουν όμως και τρεις τέσσερις σκηνές με την Αντονίνα, που ο Ρώσος σκηνοθέτης δείχνει τα αντανακλαστικά του ταλέντου του, την ισχύ της φαντασίας του, ενώ ταυτόχρονα, αν και όχι πάντα αποτελεσματικά, αναδεικνύει τη γυναικεία δύναμη, σε μια πατριαρχική κοινωνία και τον πληγωμένο ρομαντισμό της ρωσικής ψυχής, του μεγάλου πολιτισμού της χώρας του.

   Ο Σερεμπρένικοφ, ορισμένες φορές και χωρίς ιδιαίτερο λόγο μπερδεύει τα απλά και κάνει πιο πολύπλοκη την ιστορία του, ενώ με την εξαντλητική διάρκεια της ταινίας του (2,5 ώρες) μάλλον προτίμησε το «εγώ» του από το έργο που έπρεπε να παραδώσει. Από το καστ, ξεχωρίζει εμφανώς η δροσερή Αλιόνα Μιχαϊλοβα.

   ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Η Αντονίνα Μιλιούκοβα είναι μία όμορφη κοπέλα, μέλος της ρωσικής αριστοκρατίας του 19ου αιώνα. Θα μπορούσε να έχει όποιον θέλει, όμως αναπτύσσει μια εμμονή με τον ήδη περιζήτητο συνθέτη Πιοτρ Τσαϊκόφσκι, τον οποίο ερωτεύεται τρελά με το που ακούει τη μουσική του. Ο μοναδικός της σκοπός είναι να τον παντρευτεί και να τον στηρίζει δια βίου με όλες της τις δυνάμεις στο θεάρεστο, όπως το αντιλαμβάνεται εκείνη, έργο του. Ο συνθέτης ενδίδει για να δώσει ένα τέλος στις φήμες γύρω από το πρόσωπό του, αλλά ο γάμος αυτός δεν μπορεί να διαρκέσει…

   Flux Gourmet

   (“Flux Gourmet”) Κωμωδία, βρετανικής και αμερικάνικης παραγωγής του 2022, σε σκηνοθεσία Πίτερ Στρίκλαντ, με τους Γκουέντολιν Κρίστι, Αριάν Λαμπέντ, Μάκη Παπαδημητρίου, Ρίτσαρντ Μπρέμερ, Έισα Μπάτερφιλντ κα.

   «Μια γαστρονομική κολεκτίβα, που δεν μπορεί να διαλέξει όνομα, στεγάζεται σε μια βίλα, ένα ινστιτούτο αφιερωμένο στις μαγειρικές και διατροφικές επιδόσεις. Τα μέλη της παγιδεύονται σε εσωτερικές διαμάχες εξουσίας και σε καλλιτεχνικές βεντέτες, μόνο που η δυσλειτουργική δυναμική τους επιδεινώνεται ακόμα περισσότερο όταν πρέπει να συναναστραφούν με την επικεφαλής του ινστιτούτου. Ενώ οι διάφοροι ανταγωνισμοί ξεδιπλώνονται, ένας άλλος ένοικος αντιμετωπίζει γαστρεντερικές διαταραχές, και σε μια προσπάθεια να δώσει αυθεντικότητα στην τέχνη της, η αρχηγός της κολεκτίβας του ζητά να χρησιμοποιήσει την κατάστασή του ως μέρος της παράστασης».

   Αυτή είναι η «επίσημη» και επιεικώς δυσνόητη σύνοψη της τελευταίας ταινίας του εκκεντρικού και αιρετικού Βρετανού σκηνοθέτη Πίτερ Στρίγκλαντ, με την οποία πήγε στο Φεστιβάλ του Βερολίνου και έκανε ευρύτερα γνωστό τον δικό μας Μάκη Παπαδημητρίου, που συμπρωταγωνιστεί. Μιας παραισθησιογόνου κωμωδίας τρόμου, που μπορεί να έχει την πλάκα της, διακωμωδώντας την έπαρση, τον επικίνδυνο αυτισμό των «καλλιτεχνών», τη μικρότητα των προσωπικοτήτων τους, αλλά σίγουρα εντάσσεται στις ταινίες που για να τις καταλάβεις χρειάζεσαι έναν ψυχαναλυτή κι εδώ ειδικά ακόμη έναν διατροφολόγο και έναν θεωρητικό της τέχνης, με ειδίκευση στη μοντέρνα τέχνη.

   Το σουρεαλιστικό σύμπαν που πλάθει ο Στρίκλαντ («Berberian Sound Studio») επιτίθεται στις αισθήσεις, μέχρι εξαντλήσεως, για να καυτηριάσει ένα καλλιτεχνικό κύκλωμα που ζει στο δικό του κόσμο, τη σχέση τέχνης και εξουσίας, την εξτραβαγκάνζα, που, μεταξύ μας, υπηρετεί και ο ίδιος. Δεν τη γλυτώνει όμως ούτε η υψηλή γαστρονομία, που σε συνδυασμό με τις περφόρμανς εκτός από γέλιο προκαλεί και έναν στομαχικό ίλιγγο. Και βεβαίως φαγητά, τα οποία προκαλούν πολλά προβλήματα στον ταλαντούχο Μάκη Παπαδημητρίου, που ερμηνεύει έναν Έλληνα συγγραφέα και βρίσκεται φιλοξενούμενος της κολεκτίβας για την καταγραφή των δρώμενων και συνάμα υποφέρει από έντονη δυσπεψία. Και αφού θα περάσει επώδυνες στιγμές, φτάνοντας στα όρια του τρόμου, θα μάθει ότι πρέπει να αποφεύγει τη γλουτένη.

   Ο Στρίγκλαντ σαρκάζει στον υπερβολικό βαθμό και προς τιμήν του, αυτοσαρκάζεται, αλλά έχεις την αίσθηση ότι ο συνδυασμός, χονδροειδούς χιούμορ, γκροτέσκου και διανοουμενίστικης σάτιρας μάλλον τελικά υπονομεύει και την ίδια του την ταινία, η οποία απευθύνεται σε ένα συγκεκριμένο κοινό.

   ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Μια ηχητική κολεκτίβα που δεν μπορεί να διαλέξει όνομα, στεγάζεται σε ένα ινστιτούτο αφιερωμένο στις μαγειρικές και διατροφικές επιδόσεις. Τα μέλη της παγιδεύονται στις εσωτερικές τους μάχες εξουσίας και σε καλλιτεχνικές βεντέτες, μόνο που η δυσλειτουργική δυναμική τους επιδεινώνεται ακόμα περισσότερο όταν πρέπει να συναναστραφούν με την επικεφαλής τού ινστιτούτου. Ενώ οι διάφοροι ανταγωνισμοί ξεδιπλώνονται, ένας φιλοξενούμενος συγγραφέας αντιμετωπίζει γαστρεντερικές διαταραχές…

   Ο Άντρας στο Υπόγειο

   (“L’Homme de la Cave”) Δραματικό θρίλερ, γαλλικής παραγωγής του 2022, σε σκηνοθεσία Φιλίπ Λε Γκε, με τους Φρανσουά Κλουζέ, Μπερενίς Μπεζό, Ζερεμί Ρενιέ κα.

   Ομολογουμένως ενδιαφέρουσα γαλλική ταινία, που αρχικά και φαινομενικά φέρνει στο μυαλό τα αμερικάνικα κλισεδιάρικα θρίλερ, αλλά πολύ γρήγορα ξεφεύγει από τα συνηθισμένα, για να προωθήσει την προβληματική του σε σχέση με την αμφισβήτηση του ολοκαυτώματος, το πέρασμα επικίνδυνων ιδεών στους νέους, την ευκολία με την οποία η αδιαφορία ανοίγει το δρόμο της μισαλλοδοξίας και του φασισμού.

   Ο Φιλίπ Λε Γκε («Οι Γυναίκες του Τελευταίου Ορόφου») έχοντας μπροστά του ένα στιβαρό σενάριο και στη διάθεσή του τον Φρανσουά Κλουζέ στον πρωταγωνιστικό ρόλο, παράλληλα με το σασπένς θα στήσει μια αλληγορική ταινία, για την εν δυνάμει εισβολή σε κάθε σπίτι ιδεών που μπορούν να δηλητηριάσουν κάθε μέλος της οικογένειας – πόσο δε μάλλον των νέων, για τα σκοτεινά υπόγεια του διαδικτύου και με πρόφαση την αμφισβήτηση των πάντων, απαλείφονται ή διαστρεβλώνονται ακόμη και ιστορικά γεγονότα.

   Ένας μεσήλικας, που μοιάζει με άστεγο αλλά και μορφωμένο άνθρωπο, αγοράζει ένα υπόγειο στο σπίτι ενός Εβραίου. Χωρίς να ενημερώσει τους ιδιοκτήτες, θα εγκατασταθεί σε αυτό και θα αναστατώσει την οικογένεια με τις ρατσιστικές του απόψεις και θα αρχίσει να γοητεύει και να επηρεάζει την κόρη του ζευγαριού, ενώ βρίσκει και συμμάχους γείτονες που υιοθετούν τα μυθεύματά του, με δεδομένο το μίσος τους για τους ξένους.

   Ο συνδυασμός θρίλερ με ιστορικά γεγονότα, πολιτικής με τις ένοχες μνήμες των Γάλλων από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, δεν είναι ό,τι και πιο εύκολο και αυτό φαίνεται και στην ταινία του Λε Γκε. Πολλές φορές η ίντριγκα αφήνει κενά, οι χαρακτήρες μένουν ξεκρέμαστοι, ο πολιτικός του προβληματισμός ακουμπά στην ασφάλεια της πολιτικής ορθότητας. Η σύγχρονη εποχή της απόγνωσης, των αδιεξόδων, μπορούν να θρέψουν «το αυγό του φιδιού», μπορούν να ενισχύουν το μήνυμα της ταινίας ότι η αδιαφορία ή η ημιμάθεια συμβάλει στη διάχυση μισαλλόδοξων ιδεών, αλλά υπάρχουν και τα αίτια που τυφλώνουν τους ανθρώπους και εξαγριώνονται με όλους αυτούς που τους κοιτούν αφ’ υψηλού. Και κοινωνικός προβληματισμός και το τερπνόν μετά του ωφελίμου…

   ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Ο Σιμόν και η Ελέν αποφασίζουν να πουλήσουν ένα υπόγειο στο κτίριο που μένουν. Ένας άντρας με ταραγμένο παρελθόν το αγοράζει και εγκαθίσταται χωρίς να ενημερώσει. Σιγά σιγά , η παρουσία του θα αναστατώσει τη ζωή του ζευγαριού.

   Air, Κυνηγώντας έναν Θρύλο

   (“Air”) Δραματική βιογραφική ταινία, αμερικάνικης παραγωγής του 2023, σε σκηνοθεσία Μπεν Άφλεκ, με τους Ματ Ντέιμον, Τζέισον Μπέιτμαν, Βαϊόλα Ντέιβις, Μπεν Άφλεκ, Κρις Τάκερ, Τζέσικα Γκριν κα.

   Ταινία ύμνος στο περιβόητο «αμερικάνικο όνειρο», αποθέωσης του επιχειρηματικού δαιμονίου, μια δοξασία για την επιτυχία και το «μεγαλείο» εν τέλει μιας αμερικάνικης πολυεθνικής. Όσο και αν φαίνεται παράδοξο, εν έτει 2023, το αμερικάνικο σινεμά έρχεται να διαγράψει όσα έχουν συμβεί στις ΗΠΑ και σε όλο τον κόσμο τα τελευταία 20 χρόνια, αυτό που συνομολογούν πλέον και διεθνείς οικονομικοί οργανισμοί για τις οικονομικές ανισότητες που έχουν ξεπεράσει κάθε προηγούμενο και ότι το 50 τοις εκατό του παγκόσμιου πλούτου κατέχει μια χούφτα επιχειρηματικών οικογενειών.

   Και όμως ο γνωστός και μη εξαιρετέος Μπεν Άφλεκ, ξαναπιάνει μία, όχι και τόσο άγνωστη, ιστορία από τα μέσα της δεκαετίας του ’80, για να την καλλωπίσει και να παραδώσει μια ταινία για το απόλυτο Success Story. Τη συμφωνία μεταξύ του θρυλικού Μάικλ Τζόρνταν και της Nike και τα περιβόητα αθλητικά παπούτσια, «το ρίσκο που πήρε μια αντισυμβατική ομάδα» της πολυεθνικής εταιρείας και έδεσε με το «ασυμβίβαστο όραμα» της μητέρας του χαρισματικού μπασκετμπολίστα, για να ξαναζωντανέψει τους αμερικάνικους μύθους για τις ΗΠΑ και της ανωτερότητας των αμερικάνικων ιδεωδών.

   Αυτή τη φορά δεν είναι οι «Ράμπο» και οι παραφυάδες του, δεν είναι τα όπλα και οι «ήρωες» που καθαρίζουν «σκούρους τρομοκράτες», σώζουν τον πλανήτη από κομήτες και εξωγήινους ή οι μυστικές υπηρεσίες που θυσιάζονται και θυσιάζουν ανθρώπους για να σώσουν τον «ελεύθερο κόσμο», τον περίφημο «αμερικάνικο τρόπο ζωής». Είναι ο ιδιοφυής τρόπος πλασαρίσματος ενός υποδήματος, που για τους Αμερικάνους φτάνει στα όρια του φετίχ. Γιατί, όπως υποστηρίζουν, δεν έχει σημασία το παπούτσι, αλλά η φαντασίωση του να περπατάς στα πάνινα ή λαστιχένια βήματα κάποιου άλλου. Όπως λένε και οι γκουρού του μάρκετινγκ της Nike «ένα παπούτσι είναι απλά ένα παπούτσι μέχρι να το φορέσει κάποιος». Εννοώντας κάποιον διάσημο, πόσο δε μάλλον έναν θρύλο, όπως ο Μάικλ Τζόρνταν.

   Η καλοδουλεμένη ταινία αποτελεί ανατομία μίας επιχειρηματικής συμφωνίας ορόσημο, για το πώς μία «Σταχτοπούτα» των αθλητικών ειδών έφτασε να γίνει η κυρίαρχη εταιρεία, βάζοντας στο παιχνίδι τη μητέρα του Τζόρνταν (Βαϊόλα Ντέιβις, κατόπιν επιθυμίας του ίδιου του παλαίμαχου παίχτη), μία δυναμική ασυμβίβαστη γυναίκα, που ενώνει την πολυεθνική των λευκών με την αθλητική και οποιαδήποτε προσφορά των μαύρων στα ιδανικά του αμερικάνικου έθνους. Για τους άλλους, τους απλούς συνηθισμένους μαύρους, υπάρχουν και τα συσσίτια.

   Χωρίς να μας εκπλήσσει, η ταινία του διαθέτει όλες τις πετυχημένες συνταγές: αμερικάνικο χιούμορ πάνω από το μέσο όρο, διεισδυτικούς μελοδραματισμούς, μελετημένο σενάριο και καλοκουρδισμένους ρυθμούς, εκκεντρικούς χαρακτήρες, τους ικανότατους Ματ Ντέιμον και Βαϊόλα Ντέιβις, μια παραγωγή καλύτερη και από εκείνη της πολυεθνικής εταιρείας και βεβαίως γερές πλάτες. Τόσο που δεν θα μας εκπλήξει αν ο αμοραλιστής Άφλεκ, μετά το εύπεπτο αλλά ανεκδιήγητο ηθικά και ιδεολογικά «Επιχείρηση: Argo», που κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, να βρεθεί και πάλι υποψήφιος για Όσκαρ.

   Στην ταινία του «Η Παρείσφρηση» ο Σπάικ Λι έχει κάποια στιγμή μια σκηνή που ένας αφροαμερικάνος λέει ότι όταν ήταν νέος έπιασε τον εαυτό του να ενθουσιάζεται με τα κατορθώματα του Ταρζάν στο σινεμά, έναντι των «αδελφών» του στην Αφρική. Επίσης, ένας άλλος, ινδιάνικης καταγωγής γοητευόταν από τον Τζον Γουέιν. Παραλογισμός; Όχι, απλώς η δύναμη του σινεμά, την οποία συνεχίζουν να εκμεταλλεύονται στο έπακρο οι Αμερικάνοι.

   Εκεί που σταματά η λογική ξεκινά το σινεμά του Χόλιγουντ. Μόνο που όταν μιλάμε για την ταινία του Άφλεκ, πρέπει να σταματήσουν κι άλλες ζωτικές λειτουργίες.

   ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Το χρονικό της απίστευτης και επαναστατικής συνεργασίας ανάμεσα στον τότε πρωτάρη Μάικλ Τζόρνταν και στο ανερχόμενο τμήμα καλαθοσφαίρισης της Nike, που έφερε την επανάσταση στον κόσμο των σπορ και της σύγχρονης κουλτούρας με το brand του «Air Jordan».

   Ο Εξορκιστής του Βατικανού

   (“The Pope’s Exorcist”) Ταινία τρόμου, αμερικάνικης παραγωγής του 2023, σε σκηνοθεσία Τζούλιους Εϊβερι, με τους Ράσελ Κρόου, Ντάνιελ Ζοβάτο, Άλεξ Εσόε, Φράνκο Νέρο κα.

   Η παραγωγή της ταινίας γνώρισε μεγάλα προβλήματα μέχρι να ολοκληρωθεί – άγνωστο αν χρειάστηκε και… εξορκισμούς – και αυτό φαίνεται στο τελικό αποτέλεσμα. Ο Ράσελ Κρόου, για πρώτη φορά πρωταγωνιστής σε ταινία τρόμου, θα συναντηθεί με τον σκηνοθέτη του «Overlord» Τζούλιους Έιβερι που παρά την ικανότητά του να μας βάλει στο κλίμα, φαίνεται να εγκαταλείπει, από ένα σημείο και μετά, την προσπάθεια για κάτι διαφορετικό, που να προκαλέσει το ενδιαφέρον και αφήνει να κάνει τη δουλειά ο αυτόματος πιλότος.

   Η ταινία, βασισμένη στα αυτοβιογραφικά βιβλία του Πατρός Γκαμπριέλε Αμόρθ («An Exorcist Tells His Story» και «An Exorcist: More Stories»), που πέθανε το 2016, ενός αρχιεξορκιστή του Βατικανού, με χιλιάδες εξορκισμούς στο ενεργητικό του, τον ακολουθεί στην έρευνά του για τον τρομακτικό δαιμονισμό ενός παιδιού, η οποία καταλήγει στην αποκάλυψη μιας συνωμοσίας που το Βατικανό για αιώνες προσπαθούσε να αποκρύψει.

   Μια ταινία τρόμου, που μπορεί να βλέπεται με σχετικό ενδιαφέρον και πιθανότατα δεν θα ενθουσιάσει και τους πολυπληθείς φαν του είδους και που εκτός από τις αδυναμίες της, έχει και έναν Ράσελ Κρόου να μην πείθει καθόλου, να είναι μια άστοχη επιλογή. Και μόνο να δεις το πρόσωπο του αληθινού εξορκιστή Αμόρθ καταλαβαίνεις την αποτυχία του Κρόου, που θυμίζει έναν βαρύτονο να παριστάνει τον ντετέκτιβ με ράσα…

   ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Ο Αμόρθ αναλαμβάνει μια πολύ δύσκολη υπόθεση με ένα νεαρό αγόρι το οποίο καταλαμβάνεται από έναν αρχαίο δαίμονα. Ωστόσο, ο εξορκισμός αποκαλύπτει μια συνωμοσία αιώνων που το Βατικανό προσπάθησε απεγνωσμένα να κρατήσει κρυφή.

   Προβάλλονται ακόμη οι ταινίες:

   Η Εθελόντρια

   (“La Voluntaria”) Τρυφερό πολιτικό δράμα, ελληνοϊσπανικής παραγωγής του 2022, που γύρισε η Νέλι Ρεγκουέρα, με πρωταγωνίστρια την σημαντική Ισπανίδα ηθοποιό Κάρμεν Μάτσι. Στοχαστικό βλέμμα στο ανθρώπινο τοπίο της καταστροφής, σε μια προσφυγική δομή στην Ελλάδα. Ένα φιλμ που αμφισβητεί το παιχνίδι εξουσίας των παρείσακτων και διερωτάται αν μπορεί να μείνει κανείς αμέτοχος όταν εκτυλίσσεται μια παγκόσμια ανθρωπιστική κρίση.

   Το Φωτογραφείο του Μπαμπά μου

   Εξαιρετικά χρήσιμο, συγκινητικό και αγαπησιάρικο όπως έπρεπε να είναι, ντοκιμαντέρ της Καλλιόπης Λεγάκη, για τον σημαντικό φωτογράφο της Λάρισας Τάκη Τλούπα. Ενός τοπικού φωτογράφου, που κατέγραψε μέσα από τη φωτογραφική του μηχανή τους απλούς ανθρώπους του μόχθου στη Θεσσαλία του προηγούμενου αιώνα. Η Καλλιόπη Λεγάκη, θα βουτήξει στο πολύτιμο αρχείο του πατέρα της, για να μας θυμίσει μια Ελλάδα που έχει περάσει ανεπιστρεπτί, αλλά και να αναδείξει το σπάνιο ταλέντο του, το ένστικτο του φωτογράφου, που μπορεί να καταγράψει την ιστορία μέσα από την καθημερινότητα των απλών ανθρώπων. Και ταυτόχρονα την καλλιτεχνική πορεία του Τάκη Τλούπα, ενός ευγενικού ανθρώπου που κατάλαβε τον προορισμό του και του είμαστε υπόχρεοι.

   Super Mario Bros. Η Ταινία

   (“The Super Mario Bros. Movie”) Παιδικό animation, αμερικάνικης παραγωγής του 2022, σε σκηνοθεσία Άρον Χόρβαθ και Μάικλ Τζέλενικ, με τον δημοφιλή υδραυλικό της Nintendo να μπαίνει στη μεγάλη οθόνη, με την υπογραφή της Illumination.

   Ενώ επιδιορθώνουν έναν αγωγό ύδρευσης, δύο υδραυλικοί από το Μπρούκλιν, ο Μάριο και ο αδελφός του, Λουίτζι, μεταφέρονται μέσα από έναν μυστηριώδη σωλήνα σε έναν μαγικό νέο κόσμο. Η ταινία προβάλλεται μεταγλωττισμένη και στα ελληνικά, με τις φωνές των Κωνσταντίνου Λάγκου, Βασίλη Παπαστάθη, Στεφανία Φιλιάδη κα.

   Χάρης Αναγνωστάκης

Φωτογραφία από την ταινία «Η Γυναίκα του Τσαϊκόφσκι»

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ταινίες Πρώτης Προβολής: Ωδή στους κασκαντέρ, αραχνοφοβία και λυρικός Παρατζάνοφ

Η εντυπωσιακή υποδοχή του κοινού στην ταινία τρόμου των Unboxholics, «Μην Ανοίγεις την Πόρτα», σημειώνοντας μία, πέρα του αναμενόμενου, επιτυχία στα ταμεία των 115 κινηματογράφων που προβλήθηκε, πιάνοντας πάνω από 27.000 εισιτήρια την πρώτη μέρα προβολής της – κάτι που αναμένεται να συνεχιστεί και τις επόμενες ημέρες λόγω των προπωλήσεων – προσγειώνει απότομα τις πρεμιέρες της πρώτης εβδομάδας του Μαΐου σε τέσσερις. Με δεδομένο και την έξοδο του Πάσχα, δυο είναι από τις καινούργιες ταινίες που μπορούν να συναγωνιστούν το ελληνικό horror, «Ο Κασκαντέρ» με τον Ράιαν Γκόσλινκ και το παιδικό animation «Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα». Το ενδιαφέρον της έχει όμως και η γαλλική ταινία τρόμου «Στον Ιστό του Τρόμου», ενώ για τους φανατικούς σινεφίλ υπάρχει και η επανέκδοση του λυρικού αριστουργήματος «Το Χρώμα του Ροδιού», του φημισμένου Σεργκέι Παρατζάνοφ.

   Ο Κασκαντέρ

   (“The Fall Guy”) Κωμική περιπέτεια, αμερικάνικης παραγωγής του 2024, σε σκηνοθεσία Ντέιβιντ Λιτς, με τους Ράιαν Γκόσλινγκ, Έμιλι Μπλαντ, Άαρον Τέιλορ Τζόνσον, Χάνα Γουάντινγκχαμ, Γουίνστον Ντιουκ, Λι Μέιτζορς, Στέφανι Σου κα.

   Αυθεντική χολιγουντιανή – με την καλή έννοια – διασκέδαση και μαζί μία ωδή στους επαγγελματίες κασκαντέρ από τον Ντέιβιντ Λιτς, του αλλόκοτου «Bullet Train» και του κατασκοπικού «Atomic Blonde», ενός σκηνοθέτη ταινιών δράσης και για είκοσι χρόνια με προϋπηρεσία ως κασκαντέρ.

   Ταινία που βασίζεται στην καλτ ομότιτλη τηλεοπτική σειρά της δεκαετίας του ’80 με πρωταγωνιστή τον Λι Μέιτζορς, ο οποίος κρατά εδώ ένα μικρό ρόλο τιμής ένεκεν, ενώ είναι φανερό ότι όλοι οι συντελεστές, αν μη τι άλλο, το γλεντούν με την ψυχή τους.

   Ένα εκρηκτικό μπλογκμπάστερ και συνάμα ευγενικών προθέσεων φιλμ, στην επιτυχία του οποίου συμβάλλουν και ο σκηνοθέτης, που γνωρίζει πολύ καλά την ψυχολογία του κεντρικού πρωταγωνιστή και η πλούσια παραγωγή, που δεν φείδεται προκειμένου να καλύψει εντυπωσιακά και πειστικά τις σκηνές δράσης, καθώς και οι ηθοποιοί και ειδικά ο Ράιαν Γκόσλινγκ, που μπαίνει στο πετσί του ήρωα, όπως και ο Μπραντ Πιτ στην ταινία του Κουέντιν Ταραντίνο «Κάποτε στο Χόλιγουντ».

   Ο Κολτ είναι ένας κασκαντέρ, και όπως συμβαίνει σε όλους τους συναδέλφους του, τον ανατινάζουν, τον πυροβολούν, τον χτυπάνε με αυτοκίνητα, τον ρίχνουν από παράθυρα και τον πετάνε από δυσθεώρητα ύψη, για τη διασκέδαση του κοινού. Έχοντας επιβιώσει από ένα ατύχημα, που παραλίγο να του κοστίσει την καριέρα του, αυτός ο ήρωας – εργάτης του σινεμά και που σκέφτεται να αποσυρθεί, καλείται να εντοπίσει έναν αγνοούμενο κινηματογραφικό αστέρα, που ντουμπλάρει στις επικίνδυνες σκηνές της ταινίας, να λύσει μια σκοτεινή υπόθεση συνωμοσίας και να κερδίσει ξανά τον έρωτα της ζωής του, ενώ συνεχίζει να εργάζεται σαν κασκαντέρ.

   Γοητευτική κωμική περιπέτεια, μια σωστή γιορτή των μπλογκμπάστερ και των ψευδαισθήσεων του σινεμά, αλλά και ένα μεγάλο «ευχαριστώ» προς όλους αυτούς τους ανώνυμους εργάτες της κινηματογραφικής βιομηχανίας και ειδικά για τους υποτιμημένους κασκαντέρ. Είναι όμως και μια απολαυστική περιπέτεια δράσης, άψογα κουρδισμένη, χειμαρρώδους ροής και προσεγμένης αφήγησης, με τις καλοδεχούμενες σινεφιλικές αναφορές.

   Ο Λιτς, προσφέρει μία απολαυστική έκθεση από τα βασικά κόλπα των κασκαντέρ, όπως τα πυροτεχνήματα, τις φωτιές, τα εκπαιδευμένα σκυλιά, τα περίφημα κυνηγητά αυτοκινήτων, με τα ατυχήματα που κόβουν την ανάσα, τα εικονικά όπλα, τις χορογραφίες μάχης, τις τούμπες στο κενό και άλλα πολλά, φτάνοντας στα όρια της παρωδίας και ταυτόχρονα τοποθετώντας τους χαρακτήρες στο σημείο που πρέπει και με την κατάλληλη ψυχοσύνθεση, ενώ παραπέμπει και σε πολλές γνωστές ταινίες δράσης.

   Και είναι τόσο προσηλωμένος στο θέμα του και στον ήρωά του ο Λιτς, που ξεφεύγει από τη γνωστή αυταρέσκεια που τον διακρίνει, για να αποθεώσει τα υπέροχα ακροβατικά και τις επικίνδυνες σκηνές των αφανών ηρώων – κασκαντέρ, ακόμη και εις βάρος της πλοκής, που χρησιμοποιείται περισσότερο ως πρόσχημα, για την ανάδειξη του πυρήνα του θέματός του που δεν είναι άλλο από τους ανθρώπους που πέφτουν στη φωτιά από ύψη που προκαλούν ίλιγγο, μόνο και μόνο για να έχουν οι σκηνοθέτες δυο πλάνα, προς εντυπωσιασμό του κοινού.

   Και όλα αυτά χωρίς να χάνει η ταινία το χιούμορ της ή να ξεπέφτει σε χοντράδες ή εξυπνάδες, που θα ευχαριστήσουν τα ταπεινά ένστικτα του κοινού μίας υπερπαραγωγής, αλλά αντιμετωπίζοντας τους ταπεινούς εργάτες της βιομηχανίας του θεάματος, όπως τους αρμόζει, ως απαραίτητους για να βγει το τελικό αποτέλεσμα.

   Ο Ράιαν Γκόσλινγκ, ως νέος καθιερωμένος ποπ σταρ, θα βάλει όλο το κέφι του και τη γοητεία του σε πλήρη εφαρμογή, μεταδίδει όλη την αγάπη του προς τους κασκαντέρ, ενώ αποκτά και την πρέπουσα χημεία με την Έμιλι Μπλαντ, η οποία βάζει τη γυναικεία πινελιά και τον ρομαντισμό.

   ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Έχοντας επιβιώσει από ένα ατύχημα που παραλίγο να του κοστίσει την καριέρα του, ένας κασκαντέρ πρέπει να εντοπίσει έναν αγνοούμενο κινηματογραφικό αστέρα, να λύσει μία σκοτεινή υπόθεση συνωμοσίας και να κερδίσει ξανά τον έρωτα της ζωής του.

   Στον Ιστό του Τρόμου

   (“Infested”) Ταινία τρόμου, γαλλικής παραγωγής του 2023, σε σκηνοθεσία Σεμπαστιάν Βανιτσέκ, με τους Τεό Κρίστιν, Σοφία Λεσάφρ, Ζερόμ Νιλ, Λίζα Νιαρκό, Φίνεγκαν Όλντφιλντ κα.

   Οι ταινίες τρόμου είναι το πιο δημοφιλές κινηματογραφικό είδος, ίσως μαζί με τα παιδικά animation, καθώς η παραγωγή τους, πολλές φορές ιδιαιτέρως οικονομική, μπορεί να φέρει εύκολο κέρδος, με δεδομένο ότι υπάρχει ένα φανατικό ευρύ κοινό που δύσκολα χάνει ταινία. Οι περισσότερες είναι του σωρού, ενώ ελάχιστες είναι αυτές που πραγματικά αξίζουν και μπορούν να σταθούν και στο κοινό που δεν ελκύεται από τον τρόμο.

   Η ταινία του πρωτοεμφανιζόμενου νεαρού σκηνοθέτη Σεμπαστιάν Βανιτσέκ, μία αραχνοφοβία αλά γαλλικά, βρίσκεται σίγουρα μακριά από τις πρώτες κι έχει το ενδιαφέρον της. Ο Βανιτσέκ, ωστόσο, παρότι δείχνει ότι έχει την κινηματογραφική ματιά, το ταλέντο και την όρεξη, πρέπει να διανύσει αρκετή απόσταση ακόμη για να ενταχθεί στους ολοκληρωμένους σκηνοθέτες, που η υπογραφή του θα είναι αρκετή για να σπεύσουμε.

   Ο Βανιτσέκ, στήνει ένα κλειστοφοβικό και σκοτεινό φιλμ τρόμου, εγκλωβίζοντας τους χαρακτήρες της ιστορίας του στον ιστό της αράχνης και ταυτόχρονα επιχειρεί να αναδείξει τον αλληγορικό χαρακτήρα της ταινίας του, για την ξενοφοβία στη Γαλλία, την μη αποδοχή των αραβόφωνων και γενικότερα τη δεύτερη γενιά μεταναστών, όπως και ένα κοινωνικό σχόλιο για τα τεράστια τσιμεντένια συγκροτήματα κατοικιών στα υποβαθμισμένα προάστια του Παρισιού, όπου πλέον η εγκληματικότητα συναντά το περιθώριο και μια γενιά που είναι έτοιμη να εκραγεί.

   Το στόρι, τοποθετεί σε μία τεράστια πολυκατοικία στα προάστια του Παρισιού έναν εργατικό νεαρό, τον Κάλεμπ, που πουλά αθλητικά παπούτσια στη μαύρη αγορά κι έχει αδυναμία στα μικρά εξωτικά ζώα και ζωύφια, η συλλογή των οποίων είναι παράνομη. Το τελευταίο του απόκτημα είναι μία αράχνη, που εν αγνοία του, μεταφέρθηκε λαθραία από μια έρημο της Μέσης Ανατολής και είναι ιδιαιτέρως επικίνδυνη για τον άνθρωπο. Η αράχνη θα χρειαστεί μόλις μία στιγμή για να δραπετεύσει και να μετατρέψει ολόκληρο το κτίριο σε μια φριχτή παγίδα θανάτου. Την ίδια ώρα η αστυνομία σφραγίζει το κτίριο, εγκλωβίζοντας τους κατοίκους. Ο μόνος τρόπος για να επιβιώσουν είναι η αναζήτηση ενός σημείου διαφυγής.

   Ο Βανιτσέκ δεν πρωτοτυπεί ιδιαίτερα, όμως, βρίσκει έναν αποτελεσματικό βηματισμό, με ρυθμό και σωστή κλιμάκωση της αγωνίας, αποφεύγοντας τις υπερβολικά φρικιαστικές εικόνες και προτείνοντας περισσότερο τις ανατριχίλες που προκαλεί στους περισσότερους η παρουσία των αραχνών και ειδικά σε ένα κλειστοφοβικό σκηνικό. Η μικρή ιστορία για τους πανικόβλητους χαρακτήρες της ταινίας, με τους καυγάδες ανάμεσα στον Κάλεμπ και την αδελφή του και τον καλύτερο φίλο του, δείχνουν μία αυθεντικότητα και μεταφέρουν το κλίμα που επικρατεί στα τσιμεντένια παρισινά γκέτο, ενώ το σασπένς αυξάνεται συνεχώς από τα κομψά και μετρημένα εφέ, τη σκοτεινή διεύθυνση φωτογραφίας και τον ευγενικό χαρακτήρα του πρωταγωνιστή.

   Όταν οι αστυνομικές δυνάμεις αποκλείουν το κτίριο και μπλοκάρουν τους ήρωες εντός μίας αραχνοΰφαντης παγίδας θανάτου θα έρθει και το ανεπαίσθητο και ίσως διφορούμενο κοινωνικό σχόλιο για τους μετανάστες στο Παρίσι, ενώ παράλληλα κλιμακώνεται η αγωνία για τη διάσωση των ηρώων.

   Οι νεαροί πρωτόβγαλτοι ηθοποιοί που πρωταγωνιστούν είναι ορεξάτοι και μεταφέρουν την απαραίτητη ένταση και το κλίμα ανησυχίας, αν και τελικά οι αράχνες είναι αυτές που κερδίζουν την αναγνώριση και τον τρόμο μας.

   ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Ο Καλέμπ, ένας μοναχικός νεαρός άντρας με αδυναμία στα εξωτικά ζώα, φέρνει στο διαμέρισμα του μια δηλητηριώδη αράχνη που ανήκει σε ένα σπάνιο και πολύ επικίνδυνο είδος. Η αράχνη θα χρειαστεί μόλις μια στιγμή για να δραπετεύσει και να μετατρέψει ολόκληρο το κτίριο σε μια φριχτή παγίδα θανάτου.

   Προβάλλονται ακόμη οι ταινίες:

   Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

   (“The Garfield Movie”) Αρκετά διασκεδαστική παιδική ταινία κινουμένων σχεδίων, αμερικάνικης παραγωγής του 2024, σε σκηνοθεσία του έμπειρου και εξειδικευμένου στο animation Μαρκ Ντίταλ («Ο Αυτοκράτορας έχει Κέφια»). Το φιλμ, που βασίζεται στο γνωστό κόμικ με ήρωα τον Γκάρφιλντ, είναι κεφάτο, διαθέτει έξυπνες ατάκες και αρκετή πλάκα, για τον τεμπελάκο και φαταούλα γατούλη.

   Μετά από μια αναπάντεχη συνάντηση με τον εξαφανισμένο εδώ και καιρό πατέρα του -έναν απεριποίητο γάτο του δρόμου με το όνομα Βικ-, ο Γκάρφιλντ και ο σκυλοφίλος του, Όντι, αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την άνετη ζωή τους στο υπέροχο σπιτικό τους και να ακολουθήσουν τον Βικ σε μια ξεκαρδιστική, ριψοκίνδυνη ληστεία.

   Η ταινία, που θα ευχαριστηθεί η πιτσιρίκαρία, αλλά θα ξεσκάσει και τους μεγαλύτερους, προβάλλεται μεταγλωττισμένη στα ελληνικά, με τις φωνές των Κωνσταντίνου Λάγκου (Γκάρφιλντ), Βασίλη Μήλιου, Κώστα Τερζάκη, Σοφία Τσάκα, Κωνσταντίνου Ρεπάνη, Στεφανία Φιλιάδη κα.

   Το Χρώμα του Ροδιού

   (“Sayat Nova”) Το αριστούργημα που γύρισε ο φημισμένος σοβιετικός σκηνοθέτης Σεργκέι Παρατζάνοφ το 1968 και που αναστάτωσε κοινό και κριτικούς με τις ποιητικές απίστευτης αρμονίας και σύνθεσης λυρικές εικόνες του. Για 75 αξιομνημόνευτα λεπτά, με σταθερή κάμερα, χωρίς διαλόγους, μαγικές εικόνες – νοηματικά αυτοδύναμες και χωρισμένη σε οχτώ ενότητες, η θρυλική ταινία, που αποκαταστάθηκε το 2014 από τον Μάρτιν Σκορσέζε και την Cineteca di Bologna, αφηγείται τη βιογραφία του Γεωργιανού τροβαδούρου Σαγιάτ Νόβα (1712-1795) από τα παιδικά του χρόνια και την ανακάλυψη του έρωτα, έως την είσοδό του σε μοναστήρι και τον θάνατό του. Κλασική αξία, που αξίζει να ανακαλύψουν και οι νεότεροι σινεφίλ.

   (Φωτογραφία από την ταινία «Ο Κασκαντέρ»)

   Χάρης Αναγνωστάκης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

“Το Μπουφάν της Χάρλεϋ ή Πάλι καλά…” στο Θέατρο Αθήναιον

“Το Μπουφάν της Χάρλεϋ ή Πάλι καλά…”
του Βασίλη Κατσικονούρη

25 και 26 Μαΐου στο Θέατρο Αθήναιον

Μια Θεατρική Παράσταση του “ΘΕΑΤΡΟ52”
σε σκηνοθεσία Ρίτσας Γεωργιάδου

 Το Θέατρο52 παρουσιάζει τον εμβληματικό μονόλογο “Το Μπουφάν της Χάρλεϋ ή Πάλι καλά…” του Βασίλη Κατσικονούρη στο Θέατρο Αθήναιον. Πρόκειται για τον απολογισμό μιας γυναίκας – μάνας, που απευθύνεται στις νεότερες γενιές. 
Είναι η ακύρωση των προσδοκιών της για όσα έζησε και δεν έζησε, καταφεύγοντας στο γλυκόπικρο “πάλι καλά” ως μια τραγική διαπίστωση, αλλά και μια σανίδα σωτηρίας που θα της δώσει δύναμη να προχωρήσει παρακάτω.Ένας μονόλογος ανάμεσα στην κωμωδία και στο δράμα, στον θυμό και στη συγχώρεση, στην τρυφερότητα και στην απόγνωση.
Teaser ΠαράστασηςΠαραγωγή: Θέατρο52Παίζει η Γεωργία Δάρτση
Εύζωνας: Μαρίνα Ψειράκη
Σκηνοθεσία: Ρίτσα Γεωργιάδου
Πρωτότυπη Μουσική Παράστασης: Δημήτρης Μισιρλής
Ποίηση: Άγγελος Σικελιανός
Πιάνο: Σάββας Παυλίδης
Κιθάρες: Δημήτρης Μισιρλής
Τραγούδι: Σταυρούλα Κεσούρη
Βίντεο Εισαγωγής: Βασίλειος Σαρίκος
Φωτογραφίες: Δημήτρης Μισιρλής
Γραφιστική Επιμέλεια: Μαρίνα Ψειράκη
Ηχοληψία: Σταυρούλα Κεσούρη
Σκηνικά: Ζαχαρούλα Βουγιουκλίωτη – Θοδωρής Μανίτσας
Επικοινωνία: Έρη ΧριστοφορίδουΣτο βίντεο της εισαγωγής συμμετέχει η χορεύτρια Κωνσταντίνα Τζηκαλιού.Ευγενική παραχώρηση αξεσουάρ για το βίντεο: “Harley Davidson Thessaloniki”, Κώστας Βάσσος.
Πληροφορίες:
Το Μπουφάν της Χάρλεϋ ή Πάλι καλά…
Κινηματοθέατρο Αθήναιον
Βασ. Όλγας 35
Τηλ. Επικοινωνίας – Πληροφορίες: 
Θέατρο Αθήναιον: 690 646 7283
Θέατρο52: 693 730 4340 
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Σάββατο, 25 Μαΐου στις 21.00
Κυριακή, 26 Μαΐου στις 21:00
Τιμές εισιτηρίων:
Γενική είσοδος: 10.00€
Προπώληση εισιτηρίων: 
Στο ταμείο του Θεάτρου και στην Goldmall.gr
 
Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Εκλεκτοί μουσικοί της ΚΟΑ στο πνεύμα της Εβδομάδας των Παθών με μελωδίες από τη Βιέννη, στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο

Τη Μεγάλη Δευτέρα, 29 Απριλίου, εκλεκτοί μουσικοί της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, μας εισάγουν στο πνεύμα της Εβδομάδας των Παθών με μελωδίες από τη…Βιέννη, στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο.

Το κουαρτέτο εγχόρδων τετART-on (Μόρφω Παπαδημητρίου – βιολί, Κώστας Καραγεωργόπουλος – βιολί, Αλέξανδρος Παπανικολάου – βιόλα,Ήβη Παπαθανασίου – βιολοντσέλο) μας καλεί στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο με ένα πρόγραμμα που συγκινεί.

Ερμηνεύονται έργα συνθετών που έζησαν και έδρασαν στη μουσική πρωτεύουσα της Ευρώπης. Τρεις συνθέτες, τρεις διαφορετικές εποχές, μία πόλη.

Ξεκινώντας από το Τέταρτο Κουαρτέτο Εγχόρδων του Μπετόβεν. Σύνθεση θυελλώδη, γεμάτη ένταση.

Στη συνέχεια, παρουσιάζεται μια εκδοχή του κατανυκτικού κουαρτέτου εγχόρδων Fratres, του 88χρονου σήμερα Εσθονού συνθέτη Άρβο Περτ.

Τέλος, με αφορμή τα 200 χρόνια από τη γέννηση του «συνθέτη του Θεού» Άντον Μπρούκνερ, θα ακουστεί το Κουαρτέτο εγχόρδων του σε ντο ελάσσονα.

Το πρόγραμμα

ΛΟΥΝΤΒΙΧ ΒΑΝ ΜΠΕΤΟΒΕΝ (1770 – 1827)

Κουαρτέτο εγχόρδων αρ.4 σε ντο ελάσσονα, έργο 18 αρ.4

ΑΡΒΟ ΠΕΡΤ (γεν. 1935)

Fratres (εκδοχή για κουαρτέτο εγχόρδων)

ΑΝΤΟΝ ΜΠΡΟΥΚΝΕΡ (1824 – 1896)

Κουαρτέτο εγχόρδων σε ντο ελάσσονα

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ

Κουαρτέτο εγχόρδων τετART-on

Μόρφω Παπαδημητρίου, βιολί

Κώστας Καραγεωργόπουλος, βιολί

Αλέξανδρος Παπανικολάου, βιόλα

Ήβη Παπαθανασίου, βιολοντσέλο

Στις 19:00, μία ώρα πριν την έναρξη της συναυλίας, θα προηγηθεί ξενάγηση στους χώρους του Μουσείου.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ