Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Άστορ και Ιντεάλ: Να κηρυχθεί άμεσα διατηρητέα η χρήση των κινηματογράφων ζητάει σύσσωμος ο κινηματογραφικός κόσμος και θεσμικοί παράγοντες

Με μαγνητοσκοπημένες παρεμβάσεις του Κώστα Γαβρά και του Φατίχ Ακίν, που υπογράμμισαν τη σημασία της διάσωσης των δύο ιστορικών κινηματογράφων του αθηναϊκού κέντρου που απειλούνται με κλείσιμο, του Ιντεάλ και του Άστορ, και οι διαχειριστές των οποίων ζητούν να κηρυχθεί άμεσα διατηρητέα η χρήση τους, ξεκίνησε η πολύωρη ανοιχτή συνέντευξη Τύπου που διοργανώθηκε σήμερα στην αίθουσα του Άστορ και στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι σωματείων και φορέων του οπτικοακουστικού χώρου και του πολιτισμού, πολιτικών κομμάτων και θεσμικοί παράγοντες (Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, ΣΑΠΟΕ, ΕΣΠΕΚ ,Ένωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ, Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών, ΠΕΚΚ, ΠΟΘΑ κ.ά.).

   «Θέλω να απευθυνθώ στην υπουργό Πολιτισμού κα. Λίνα Μενδώνη. Είμαι σίγουρος πως έχει πολιτιστικό πατριωτισμό. Και ελπίζω να έχει και κινηματογραφικό πατριωτισμό για να σώσει αυτές τις αίθουσες» τόνισε ο Κώστας Γαβράς, δηλώνοντας την απόλυτη στήριξή του στον «μεγάλο αγώνα για τη διάσωση των δύο αιθουσών». Ο τουρκικής καταγωγής δημιουργός Φατίχ Ακίν, στην δική του παρέμβαση χαρακτήρισε «θλιβερά» τα νέα που φτάνουν από την Ελλάδα και μίλησε για την σημασία και την ιστορία του κινηματογράφου. «Ο κινηματογράφος είναι η κληρονομιά μας. Είναι αυτό που οι πρόγονοι μας έκαναν πάντα, λέγοντας ιστορίες μέσα από τις οποίες αντιλαμβάνονταν τους εαυτούς τους και τον κόσμο καλύτερα. Σώστε τους κινηματογράφους. Αυτοί οι τόποι πολιτισμικής κληρονομιάς είναι αμαρτία να κλείσουν», είπε ο ίδιος.

   Οι διαχειριστές των δύο κινηματογράφων, Μπάμπης και Ανδρέας Κονταράκης (Άστορ), και Γιώργος και Σπύρος Σπέντζος (Ιντεάλ) αναφέρθηκαν στο ιστορικό της υπόθεσης, καλώντας τους δημόσιους φορείς – ΕΦΚΑ, υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και υπουργείο Πολιτισμού – «να πράξουν το καθήκον τους», καθώς όπως είπαν, αυτοί είναι «αρμόδιοι σε σχέση με την προάσπιση του δημόσιου συμφέροντος, του πολιτισμού, της δημόσιας περιουσίας, της πόλης και των κατοίκων της».

   «Όλοι εμείς που διαμαρτυρόμαστε από την πρώτη στιγμή, ζητάμε το αυτονόητο: να αναλάβει η Πολιτεία τις υποχρεώσεις της υπέρ του δημοσίου συμφέροντος. Να κρατηθούν οι αίθουσες στις θέσεις τους, για να κρατηθεί και η πόλη. Έχουμε συγκεντρώσει ήδη πάνω από 10.000 υπογραφές στήριξης. Μπορούμε να φέρουμε όσες χρειαστεί. Όμως μας λείπει ακόμα μία. Αυτή του υπουργού Ενέργειας και Περιβάλλοντος. Βρισκόμαστε στο σημείο που ο υπουργός χρειάζεται να βάλει απλώς μία υπογραφή, όμως απ’ ό,τι φαίνεται κάτι τον εμποδίζει. Καλούμε λοιπόν το ΥΠΕΝ και το ΥΠΠΟΑ να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να κηρύξουν άμεσα διατηρητέα τη χρήση των κινηματογράφων, Άστορ και Ιντεάλ, που βάσει των αιτιολογικών εκθέσεων της διεύθυνσης Αρχιτεκτονικής, Οικοδομικών Κανονισμών και Αδειοδοτήσεων του ΥΠΕΝ, δικαιούνται αυτό το καθεστώς» ανέφερε ο Μπάμπης Κονταράκης και πρόσθεσε: «Συνομιλητές μας δεν είναι, ούτε ο ΕΦΚΑ, ούτε οι όποιοι επενδυτές. Δεν είναι δικό τους θέμα η προστασία των κινηματογράφων. Υπάρχει ήδη ένα πλαίσιο που προβλέπει την προστασία χώρων πολιτισμού όπως είναι οι δικοί μας και ενώ εκπληρώνουμε τους όρους ένταξης, μας εμποδίζουν».

   Αναφερόμενος στο προσκλητήριο στήριξης που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Κυριακή με τίτλο «Τα σινεμά μας, η πόλη μας», είπε ότι η στήριξη του κόσμου ήταν πρωτοφανής και απέδειξε ότι ο κόσμος θέλει τις αίθουσες και θέλει την πόλη του ζωντανή. «Οι κινηματογράφοι δεν είναι μουσεία, ούτε μαυσωλεία. Εξακολουθούν να γράφουν ιστορία στην πόλη και στον πολιτισμό». Απαντώντας σε σχόλια που κάνουν λόγο για τη μικρή προσέλευση του κόσμου στα σινεμά, ο κ. Κονταράκης δήλωσε πως «παρά τις καλλιεργημένες εντυπώσεις, οι αίθουσες μόλις φέτος βγήκαν από το καθεστώς του covid, κι όμως κατάφεραν να ανακάμψουν εντυπωσιακά. Τα σινεμά είναι ακόμα εδώ και στηρίζουν όλο το κινηματογραφικό σύστημα της χώρας».

   «Προχθές είχαμε μία μεγαλειώδη νύχτα με ατέλειωτες ουρές ανθρώπων, που έρχονταν με ευλάβεια να υπογράψουν για τη διάσωση των αιθουσών» είπε δακρυσμένος ο Γιώργος Σπέντζος. «Το Ιντεάλ κουβαλάει μια ιστορία 102 ετών. Δεν είναι κάτι αστείο. Δεν είναι μαγαζάκι που μπορείς να το πάρεις από εδώ και να το πας απέναντι. Βρίσκεται σε ένα σημείο, λοιπόν, όπου το ‘Rex’ είναι διατηρητέο, το διπλανό κτίριο είναι διατηρητέο, το γερμανικό αρχαιολογικό ινστιτούτο είναι διατηρητέο, το εστιατόριο ‘Ιντεάλ’ είναι διατηρητέο. Και αναρωτιέμαι: ανάμεσα σε 4 διατηρητέα, μία αίθουσα 102 ετών δεν αξίζει να είναι και αυτή διατηρητέα;» πρόσθεσε.

   Όπως είναι ήδη γνωστό, την εκμετάλλευση του Ιντεάλ έχει αναλάβει πλέον ο όμιλος Mitsis Hotel. «Για να μην γίνει καμία παρεξήγηση», τόνισε ο κ. Σπέντζος, «δεν μας ενδιαφέρει αν θα λειτουργούμε εμείς το σινεμά, ας το πάρει άλλος, όποιος κρίνει ο επενδυτής. Το μόνο που θέλουμε είναι να διασωθεί το Ιντεάλ».

   Την ομόφωνη θέση του δημοτικού συμβουλίου της Αθήνας, που έχει εκφραστεί με δύο αντίστοιχα ψηφίσματα για την κήρυξη διατηρητέων – ως προς τη χρήση – των ιστορικών κινηματογράφων, επανέλαβε ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, σε παρέμβασή του στην συνέντευξη Τύπου. «Είμαστε όλοι εδώ, γιατί θέλουμε να ενώσουμε τις φωνές μας με τις δικές σας και να υπογραμμίσουμε την ανάγκη να κηρυχθούν διατηρητέοι – κατά τη χρήση – οι δύο αυτοί ιστορικοί κινηματογράφοι. Θέλω να θυμίσω ότι κάτι αντίστοιχο είχε γίνει το 1997 για τους 47 θερινούς κινηματογράφους. Επομένως, υπάρχει προηγούμενο και μάλιστα υπάρχει διαπαραταξιακή συναίνεση σε αυτό», σημείωσε.

   Ο δήμαρχος Αθηναίων επαναδιατύπωσε την ξεκάθαρη θέση του ότι η πόλη “ανήκει” στον μόνιμο κάτοικο και ότι όλη η προσπάθεια για την οικονομική ανάπτυξη πρέπει να συνδέεται με τη δική του ζωή. «Ναι, θέλουμε την οικονομική ανάπτυξη. Θέλουμε τις επενδύσεις, θέλουμε τους επισκέπτες. Δε θέλουμε, όμως, η Αθήνα να χάσει την ψυχή της. Δε θέλουμε να μετατραπούμε σε μία αρχαιοελληνική Disneyland. Το αντίθετο. Η δύναμή μας είναι η αυθεντικότητά μας και οι μικτές χρήσεις» ανέφερε.

   Θερμά κείμενα υποστήριξης προς τους κινηματογράφους, διαβίβασαν, μέσω του διευθυντή του Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, Νίνου Φένεκ Μικελίδη, ο βετεράνος και πολυβραβευμένος σκηνοθέτης Κεν Λόουτς, ο οποίος ανέφερε ότι «υποστηρίζουμε σθεναρά τον αγώνα σας να διαφυλάξετε τα ιστορικά σας σινεμά που αποτελούν τμήμα της κουλτούρας της πόλης» καθώς και ο Σέρβος σκηνοθέτης, ηθοποιός και μουσικός, Εμίρ Κουστουρίτσα, ο οποίος δήλωσε ότι «το κλείσιμό τους θα είναι έγκλημα».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

“Το Μπουφάν της Χάρλεϋ ή Πάλι καλά…” στο Θέατρο Αθήναιον

“Το Μπουφάν της Χάρλεϋ ή Πάλι καλά…”
του Βασίλη Κατσικονούρη

25 και 26 Μαΐου στο Θέατρο Αθήναιον

Μια Θεατρική Παράσταση του “ΘΕΑΤΡΟ52”
σε σκηνοθεσία Ρίτσας Γεωργιάδου

 Το Θέατρο52 παρουσιάζει τον εμβληματικό μονόλογο “Το Μπουφάν της Χάρλεϋ ή Πάλι καλά…” του Βασίλη Κατσικονούρη στο Θέατρο Αθήναιον. Πρόκειται για τον απολογισμό μιας γυναίκας – μάνας, που απευθύνεται στις νεότερες γενιές. 
Είναι η ακύρωση των προσδοκιών της για όσα έζησε και δεν έζησε, καταφεύγοντας στο γλυκόπικρο “πάλι καλά” ως μια τραγική διαπίστωση, αλλά και μια σανίδα σωτηρίας που θα της δώσει δύναμη να προχωρήσει παρακάτω.Ένας μονόλογος ανάμεσα στην κωμωδία και στο δράμα, στον θυμό και στη συγχώρεση, στην τρυφερότητα και στην απόγνωση.
Teaser ΠαράστασηςΠαραγωγή: Θέατρο52Παίζει η Γεωργία Δάρτση
Εύζωνας: Μαρίνα Ψειράκη
Σκηνοθεσία: Ρίτσα Γεωργιάδου
Πρωτότυπη Μουσική Παράστασης: Δημήτρης Μισιρλής
Ποίηση: Άγγελος Σικελιανός
Πιάνο: Σάββας Παυλίδης
Κιθάρες: Δημήτρης Μισιρλής
Τραγούδι: Σταυρούλα Κεσούρη
Βίντεο Εισαγωγής: Βασίλειος Σαρίκος
Φωτογραφίες: Δημήτρης Μισιρλής
Γραφιστική Επιμέλεια: Μαρίνα Ψειράκη
Ηχοληψία: Σταυρούλα Κεσούρη
Σκηνικά: Ζαχαρούλα Βουγιουκλίωτη – Θοδωρής Μανίτσας
Επικοινωνία: Έρη ΧριστοφορίδουΣτο βίντεο της εισαγωγής συμμετέχει η χορεύτρια Κωνσταντίνα Τζηκαλιού.Ευγενική παραχώρηση αξεσουάρ για το βίντεο: “Harley Davidson Thessaloniki”, Κώστας Βάσσος.
Πληροφορίες:
Το Μπουφάν της Χάρλεϋ ή Πάλι καλά…
Κινηματοθέατρο Αθήναιον
Βασ. Όλγας 35
Τηλ. Επικοινωνίας – Πληροφορίες: 
Θέατρο Αθήναιον: 690 646 7283
Θέατρο52: 693 730 4340 
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Σάββατο, 25 Μαΐου στις 21.00
Κυριακή, 26 Μαΐου στις 21:00
Τιμές εισιτηρίων:
Γενική είσοδος: 10.00€
Προπώληση εισιτηρίων: 
Στο ταμείο του Θεάτρου και στην Goldmall.gr
 
Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Εκλεκτοί μουσικοί της ΚΟΑ στο πνεύμα της Εβδομάδας των Παθών με μελωδίες από τη Βιέννη, στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο

Τη Μεγάλη Δευτέρα, 29 Απριλίου, εκλεκτοί μουσικοί της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, μας εισάγουν στο πνεύμα της Εβδομάδας των Παθών με μελωδίες από τη…Βιέννη, στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο.

Το κουαρτέτο εγχόρδων τετART-on (Μόρφω Παπαδημητρίου – βιολί, Κώστας Καραγεωργόπουλος – βιολί, Αλέξανδρος Παπανικολάου – βιόλα,Ήβη Παπαθανασίου – βιολοντσέλο) μας καλεί στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο με ένα πρόγραμμα που συγκινεί.

Ερμηνεύονται έργα συνθετών που έζησαν και έδρασαν στη μουσική πρωτεύουσα της Ευρώπης. Τρεις συνθέτες, τρεις διαφορετικές εποχές, μία πόλη.

Ξεκινώντας από το Τέταρτο Κουαρτέτο Εγχόρδων του Μπετόβεν. Σύνθεση θυελλώδη, γεμάτη ένταση.

Στη συνέχεια, παρουσιάζεται μια εκδοχή του κατανυκτικού κουαρτέτου εγχόρδων Fratres, του 88χρονου σήμερα Εσθονού συνθέτη Άρβο Περτ.

Τέλος, με αφορμή τα 200 χρόνια από τη γέννηση του «συνθέτη του Θεού» Άντον Μπρούκνερ, θα ακουστεί το Κουαρτέτο εγχόρδων του σε ντο ελάσσονα.

Το πρόγραμμα

ΛΟΥΝΤΒΙΧ ΒΑΝ ΜΠΕΤΟΒΕΝ (1770 – 1827)

Κουαρτέτο εγχόρδων αρ.4 σε ντο ελάσσονα, έργο 18 αρ.4

ΑΡΒΟ ΠΕΡΤ (γεν. 1935)

Fratres (εκδοχή για κουαρτέτο εγχόρδων)

ΑΝΤΟΝ ΜΠΡΟΥΚΝΕΡ (1824 – 1896)

Κουαρτέτο εγχόρδων σε ντο ελάσσονα

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ

Κουαρτέτο εγχόρδων τετART-on

Μόρφω Παπαδημητρίου, βιολί

Κώστας Καραγεωργόπουλος, βιολί

Αλέξανδρος Παπανικολάου, βιόλα

Ήβη Παπαθανασίου, βιολοντσέλο

Στις 19:00, μία ώρα πριν την έναρξη της συναυλίας, θα προηγηθεί ξενάγηση στους χώρους του Μουσείου.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Αλκίνοος Ιωαννίδης: Τραγούδησε τον «Προσκυνητή» στο πανεπιστήμιο Columbia της Νέας Υόρκης

Τον «Προσκυνητή» ερμήνευσε ο Αλκίνοος Ιωαννίδης στο διάσημο πανεπιστήμιο Columbia στη Νέα Υόρκη. Ο Έλληνας τραγουδοποιός ανέβασε βίντεο στο TikTok.

Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης, εμφανίστηκε με την κιθάρα του σε μία αίθουσα του πανεπιστημίου Columbia της Νέας Υόρκης, όπου τραγούδησε μία πιο τις διαχρονικές επιτυχίες του, τον «Προσκυνητή».

Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης ανέβασε το συγκεκριμένο βίντεο στο προφίλ του στο TikTok.

https://www.tiktok.com/embed/v2/7359300828349369633?lang=el-GR&referrer=https%3A%2F%2Fwww.newsit.gr%2Flifestyle%2Falkinoos-ioannidis-tragoudise-ton-proskyniti-sto-panepistimio-Columbia-tis-neas-yorkis%2F4062373%2F&embedFrom=oembed

Ο σπουδαίος καλλιτέχνης ταξίδεψε στη Νέα Υόρκη για μία σόλο συναυλία που θα δώσει στις 22 Απριλίου, στο Columbia, ένα από τα κορυφαία πανεπιστήμια του κόσμου.

NEWSIT

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ