Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ελαφόνησος: Κέρδισε τις εντυπώσεις σε φόρουμ μπροστά στον πρίγκιπα Αλβέρτο του Μονακό

Η Ελαφόνησος δίνει τη δική της μάχη, με στόχο να αυξήσει κατακόρυφα τους τουρίστες το επερχόμενο καλοκαίρι. Οι ιθύνοντες του νησιού προσπάθησαν να αναδείξουν μια άλλη πτυχή της περιοχής…

Η Ελαφόνησος βρίσκεται στο νοτιοανατολικό άκρο της Πελοποννήσου. Ο πληθυσμός του νησιού, που είναι περίπου επτακόσιοι κάτοικοι το χειμώνα, το καλοκαίρι σχεδόν διπλασιάζεται. Το νησί είναι πόλος έλξης τουριστών με κορύφωση το μήνα Αύγουστο. Ήδη γίνονται ενέργειες ώστε το επερχόμενο καλοκαίρι να είναι καλύτερο από όλα τα προηγούμενα των τελευταίων χρόνων. Με τους ιθύνοντες να ρίχνουν το βάρος σε διεθνείς εκθέσεις και φόρουμ που κάθε χρόνο, παίζουν το δικό τους ρόλο στη μάχη του τουρισμού.

Η προστασία του θαλάσσιου οικοσυστήματος, ως προϋπόθεση για την τουριστική ανάπτυξη, αποτέλεσε το κεντρικό θέμα ομιλίας της δημάρχου Ελαφονήσου Έφης Λιάρου σε φόρουμ που πραγματοποιήθηκε στο Μονακό την περασμένη εβδομάδα υπό την προεδρία του Πρίγκιπα Αλβέρτου. 

Πρόκειται για μια ακόμα διεθνή παρουσία του δήμου σε μια σειρά αντίστοιχων που οργανώθηκαν το τελευταίο διάστημα με διαφορετική θεματολογία, όπως η πολιτιστική διπλωματία, το πρόγραμμα Interreg Greece Italy και ο γαμήλιος τουρισμός, που δίνουν τη δυνατότητα στο νησί να καταστεί ευρύτερα γνωστό στο παγκόσμιο κοινό με ειδικά ποιοτικά ενδιαφέροντα.

Το Monaco Blue Initiative είχε ως κεντρικό θέμα την προστασία της Μεσογείου και η Ελαφόνησος, δια της Δημάρχου του, ήταν η μοναδική ελληνική συμμετοχή, έπειτα από επιλογή των οργανωτών της εκδήλωσης. Στο πάνελ , μαζί με την κυρία Λιάρου συμμετείχαν οι κ. κ. Bernard Fautrier, Πληρεξούσιος Υπουργός, Ειδικός Σύμβουλος του Πρίγκιπα Αλβέρτου για το Περιβάλλον, και Γενικός Γραμματέας του Medfund στο Πριγκιπάτο του Μονακό , Federico Cardona Pons, συντονιστής στρατηγικής για την παράκτια υγεία στην Ισπανία και διευθυντής στρατηγικής για την παράκτια υγεία, σε Ευρώπη-Μέση Ανατολή-Αφρική και Κούβα, στον όμιλο Iberostar και Karim Amellal, Γάλλος Πρέσβης για τη Μεσόγειο.

Η δήμαρχος της Ελαφονήσου αναφέρθηκε ιδιαίτερα στις πρωτοβουλίες του Δήμου για την προστασία του φυσικού και υδάτινου περιβάλλοντος. Διατύπωσε προτάσεις για δράσεις που πρέπει να ληφθούν, στο πλαίσιο προτεραιοτήτων για την προστασία και διατήρηση ειδών, τη βιώσιμη αλιεία και υδατοκαλλιέργεια, τη βιώσιμη ναυτιλία και τον τουρισμό.

Τόνισε, ότι το νησί είναι προστατευόμενη περιοχή Natura 2000 και αναφέρθηκε στις προτεραιότητες του Δήμου για την προστασία του φυσικού και πολιτιστικού πλούτου της περιοχής με στόχο τη διατήρηση της νησιωτικής φυσιογνωμίας και της αυθεντικότητας της Ελαφονήσου. Και επισήμανε ότι δεν ήταν τυχαία και η πρωτιά που κατέγραψε η Ελαφόνησος με την πιστοποίηση που έλαβε το Παυλοπέτρι από το πρόγραμμα INHERITURA που μάλιστα είναι και η πρώτη σε όλη της Ελλάδα.

Η παρουσίαση της Ελαφονήσου σε ένα διεθνές κοινό με ιδιαίτερες οικολογικές ευαισθησίες αποτελεί μέρος της στρατηγικής επιλογής του Δήμου αφενός για την προβολή του νησιού και αφετέρου για την προσέλκυση μελλοντικών επισκεπτών με ειδικά ενδιαφέροντα.

Οι συμμετοχές του δήμου στο φόρουμ του Ινστιτούτου Πολιτιστικής Διπλωματίας, στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Interreg που συνδέει την Ελλάδα με την Ιταλία όπου το νησί είναι ιδιαίτερα δημοφιλές, αλλά και στην προωθητική ενέργεια για τον γαμήλιο τουρισμό στην πρεσβευτική κατοικία στο Λονδίνο αποτελούν μέρος του πλέγματος δράσεων που αναπτύσσονται σε συνεργασία με την MTC GROUP. ΟΙ δράσεις αυτές αναλαμβάνονται στο πλαίσιο ενός καλά δομημένου προγράμματος στρατηγικής που είναι ήδη σε εξέλιξη με πρωταρχικό στοιχείο την προστασία του περιβάλλοντος.

NEWSIT

Continue Reading
Advertisement

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μαγνησία: Οι εικόνες που έπληξαν τον τουρισμό και οι νέες καμπάνιες για την αναστροφή του κλίματος

Η παραλία του Βόλου, τα τσιπουράδικα, τα σοκάκια της Παλιάς πόλης, το μυθικό βουνό των Κενταύρων το γραφικό Πήλιο… ολόκληρη η Μαγνησία είναι ένας τόπος που συγκεντρώνει δεκάδες λόγους να τον επισκεφθεί κανείς κι όμως, στον απολογισμό αυτής της χρονιάς τα νούμερα θα σημειώσουν πτώση. Τι δεν πήγε καλά φέτος; Μετά τις φυσικές καταστροφές που έπληξαν την Θεσσαλία πέρσι, στο τέλος του καλοκαιριού ήρθε να προστεθεί ένας ακόμη «πονοκέφαλος»: Οι εικόνες με τα νεκρά ψάρια σε ορισμένες παραλίες της περιοχής προς το τέλος του Αυγούστου, έδωσαν ακόμη ένα «χτύπημα» στην τουριστική κίνηση, το οποίο όπως λένε οι επαγγελματίες του κλάδου έγινε γενικευμένα.
«Πολλές φορές ο τρόπος που μεταδίδεται η πληροφορία και εκείνο που περνάει προς τα έξω προκαλεί μεγαλύτερη ζημιά από ό,τι φανταζόμαστε. Όταν βγαίνουμε και λέμε “ψόφια ψάρια στον Βόλο” πιάνει όλη τη Μαγνησία, με αποτέλεσμα να έχουμε ακυρώσεις μέχρι και στο ανατολικό Πήλιο που είναι 55 χλμ μακριά και βλέπει στο Αιγαίο», επισημαίνει μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Γιώργος Ζαφείρης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας και μέλος του ΔΣ του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Έτσι, παρόλο που ο Ιούλιος και ο Αύγουστος παρουσίασαν μια εξαιρετική άνοδο σε σχέση με πέρσι και οι επιχειρήσεις του κλάδου δούλεψαν πολύ καλά, στο σύνολο η χρονιά θα κλείσει σημειώνοντας πτώση.
Αυτό το κλίμα ή καλύτερα την εικόνα που έχει δημιουργηθεί επιθυμούν και προσπαθούν να αντιστρέψουν οι φορείς με νέες καμπάνιες για την τουριστική προβολή και προώθηση του προορισμού.
Κάτι παρόμοιο έγινε και πέρσι τον χειμώνα, καθώς οι τουριστικές επιχειρήσεις ήταν έτοιμες να φιλοξενήσουν τους επισκέπτες τα Χριστούγεννα αλλά έπρεπε να αλλάξει η εικόνα που είχε δημιουργηθεί στον κόσμο, σύμφωνα με τον κ.Ζαφείρη.
«Εμείς περιμένουμε σε συνεργασία με τον ΕΟΤ και την Περιφέρεια Θεσσαλίας αλλά και μέσω ενός κονδυλίου που έχει προαναγγελθεί για την προβολή της Θεσσαλίας, να προχωρήσουμε σε μια ολοκληρωμένη καμπάνια για την περιοχή ενώ στο μεταξύ έχουμε προγραμματίσει και τη συμμετοχή μας σε εκθέσεις τουρισμού εντός και εκτός Ελλάδας», σημειώνει ο κΖαφείρης.
Το μεγαλύτερο πλήγμα στον τουρισμό δόθηκε με την ακύρωση των συνεδρίων και των σχολικών εκδρομών μετά τα ακραία καιρικά φαινόμενα και τις καταστροφές που σημειώθηκαν. Παρόλο που η Μαγνησία επανήλθε, το κακό είχε ήδη γίνει και τα ταξίδια είχαν ήδη ακυρωθεί.
«Πέρσι τον χειμώνα, παρότι στις γιορτές των Χριστουγέννων οι πληρότητες ήταν πολύ υψηλές, ο χειμερινός τουρισμός συνολικά μειώθηκε κατά τουλάχιστον 40% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Μόνον οι σχολικές εκδρομές που ακυρώθηκαν άγγιξαν σε ποσοστό το 70%», αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας. Τώρα το επόμενο στοίχημα είναι τα Χριστούγεννα και φυσικά οι εκδρομές και τα συνέδρια που κλείνουν από νωρίς.
Νικόλ Καζαντζίδου

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

National Geographic: Προβολή της Μήλου στις διεθνείς αγορές

Στα γεωλογικά, αρχαιολογικά, ιστορικά και μορφολογικά ενδιαφέροντα της Μήλου αναφέρεται δημοσίευμα του National Geographic με ιδιαίτερη έμφαση στο Αρχαίο Θέατρο, τις Κατακόμβες, την Αφροδίτη και τα ευρήματα στην Φυλακωπή σημειώνοντας ότι στο νησί “υπάρχουν όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου. Σε όλη τη βραχώδη ακτογραμμή, θα δείτε όλα τα διαφορετικά χρώματα. Το πράσινο είναι μπεντονίτης, το κόκκινο είναι οξείδιο του σιδήρου, το μπλε είναι αμέθυστος”. Και συμπληρώνει:”Η Μήλος προσφέρει εκπληκτικά τοπία παρόμοια με τη Σαντορίνη αλλά χωρίς πολυκοσμία. Γνωστή για την ηφαιστειακή ιστορία της, διαθέτει μια παλέτα από πολύχρωμους βράχους και πάνω από 70 παρθένες παραλίες, όπως το Σαρακίνικο ,το Κλέφτικο, τον Γέρακα , τη Φυριπλάκα και το Αμμουδαράκι. Το αφιέρωμα περιγράφει και τα γοητευτικά χωριά του νησιού, όπως ο Αδάμαντας, η Πλάκα, το Κλήμα, τα Μανδράκια και τα Πολλώνια, “όπου οι επισκέπτες μπορούν να εξερευνήσουν τον παραδοσιακό ελληνικό πολιτισμό”. Και συμπληρώνει :” Είναι ένας ιδανικός προορισμός για ταξιδιώτες που αναζητούν μια πιο ήρεμη και αυθεντική ελληνική νησιωτική εμπειρία”.
Το αφιέρωμα δημοσιεύθηκε στις 29 Αυγούστου και υπογράφεται από την Elizabeth Warkentin.

https://www.nationalgeographic.com/travel/article/milos-santorini-greece-alternative

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Grecotel ενεργός υποστηρικτής δράσεων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής

Η Grecotel ενώνει τη φωνή της με την επιστημονική κοινότητα και όσους φροντίζουν να παραδώσουν στην επόμενη γενιά ένα πλανήτη απαλλαγμένο από τα φαινόμενα της κλιματικής αλλαγής και καλωσορίζει στο Ρέθυμνο το τριήμερο οικολογικό συμπόσιο «ΓΗ: Ένας Βιώσιμος Πλανήτης για όλους – Κάλεσμα για Δράση – Η αλλαγή είναι εφικτή»,  οι εργασίες του οποίου ξεκίνησαν σήμερα 10 και θα διαρκέσουν έως τις 12 Σεπτεμβρίου 2024. Διοργανωτές του συμποσίου η Ιερά Μητρόπολη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου, το Πανεπιστήμιο Κρήτης, το Εθνικό Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας και η Περιφέρεια Κρήτης.

Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, η ανάδειξη της Grecotel ως “Μέγα Χορηγού” του συμποσίου στο Ρέθυμνο,  σηματοδοτεί τις προθέσεις του ξενοδοχειακού οργανισμού,  να στρέψει το βλέμμα στις τοπικές κοινωνίες, που με την παρακίνηση και την ενημέρωση μπορούν να σταθούν απέναντι στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής. H κλιματική αλλαγή απαιτεί συνέργειες αλλά και στήριξη της ακαδημαϊκής κοινότητας και του επιστημονικού προσωπικού της χώρας. Η Grecotel αναγνωρίζοντας το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει, “δηλώνει” ενεργός υποστηρικτής πρωτοβουλιών που μπορούν να καταστήσουν μια ουσιαστική αλλαγή εφικτή και στο μέτωπο της κλιματικής αλλαγής.

Η Grecotel είναι μεταξύ άλλων μέλος του UN Global Compact Network Greece. Το Οικουμενικό Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών (UN Global Compact) είναι μια εθελοντική πρωτοβουλία, που βασίζεται στη δέσμευση των επιχειρήσεων για εφαρμογή Οικουμενικών Αρχών βιωσιμότητας και ανάληψη δράσεων υποστήριξης των στόχων των Ηνωμένων Εθνών.

Οι εργασίες του Συμποσίου, που τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου,  θα πραγματοποιηθούν στους χώρους της Ιεράς Μητροπόλεως (ανάμεσά τους και η Μονή Αρκαδίου), του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Παλαιοντολογικού Μουσείου Ρεθύμνου, παράρτημα του Εθνικού Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, πρόεδρος του οποίου είναι η Φαλή Βογιατζάκη, η ακούραστη οραματίστρια για την προστασία του περιβάλλοντος στην Ελλάδα και ψυχή και αυτής της διοργάνωσης.

Με περισσότερα από 2.000 διεθνή βραβεία και διακρίσεις που έχει λάβει ο όμιλος Δασκαλαντωνάκη-Grecotel, αναγνωρίζεται σήμερα ως ο ηγέτης της ξενοδοχειακής αγοράς, ο μεγαλύτερος ελληνικός τουριστικός όμιλος και μία από τις πλέον δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις.  Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της ICAP (Κλαδική Μελέτη για Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις, Νοέμβριος 2023), ο όμιλος κατέχει την πρώτη θέση με μερίδιο 4,5% βάσει αξίας και 3,5% βάσει συνόλου κλινών για τα ξενοδοχεία πολυτελείας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ