Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ανίτα Ρατσβελισβίλι στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: Η Εθνική Λυρική Σκηνή έγινε η οικογένειά μου

«Είμαι πολύ ευτυχισμένη που σε αυτό το σημείο της καριέρας μου επιστρέφω στην Αθήνα και στην Εθνική Λυρική Σκηνή που αγαπώ τόσο πολύ για να ερμηνεύσω έναν ρόλο που ονειρευόμουν πάντα» δηλώνει, στο Αθηναϊκό- Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η κορυφαία μεσόφωνος από τη Γεωργία, Ανίτα Ρατσβελισβίλι, η οποία ετοιμάζεται να κάνει το πολυαναμενόμενο ντεμπούτο της στον ρόλο της Σαρλότ στον «Βέρθερο» του Ζυλ Μασνέ. Ένα καλλιτεχνικό γεγονός διεθνούς ακτινοβολίας που παρουσιάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή από τις 23 Μαρτίου και για έξι παραστάσεις στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος στο ΚΠΙΣΝ, σε σκηνοθεσία του αείμνηστου Σπύρου Α. Ευαγγελάτου (αναβίωση σκηνοθεσίας: Ιων Κεσούλης), υπό τη διεύθυνση του διεθνώς καταξιωμένου Καναδού αρχιμουσικού Ζακ Λακόμπ, με τον σπουδαίο Ιταλό τενόρο Φραντσέσκο Ντεμούρο να ερμηνεύει τον ρόλο του τίτλου.

   Από το ιστορικό ντεμπούτο της στη Σκάλα του Μιλάνου ως επιλογή του Ντάνιελ Μπάρενμποϊμ, η Ρατσβελισβίλι, μια πραγματική σταρ της όπερας, διαγράφει θεαματική πορεία στα σημαντικότερα λυρικά θέατρα του πλανήτη με τεράστια επιτυχία και διθυραμβικές κριτικές από τα μεγαλύτερα ΜΜΕ του κόσμου. Μέσα σε μια δεκαετία κατάφερε να ξεχωρίσει διεθνώς με την επιβλητική και δυναμική σκηνική παρουσία της, την εντυπωσιακής ποιότητας και όγκου φωνή της και την αφοσίωσή της στη λυρική τέχνη.

   Η Ανίτα Ρατσβελισβίλι μίλησε στο Αθηναϊκό- Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και στη Νάντια Μπακοπούλου για τη Σαρλότ, τον ρόλο των ονείρων της, τη στενή σχέση που έχει αναπτύξει με την Εθνική Λυρική Σκηνή που πλέον θεωρεί οικογένειά της, για τη δύσκολη περίοδο μετά την εγκυμοσύνη της που έπρεπε να μάθει να τραγουδά από την αρχή, καθώς και για την αγάπη της για την Ελλάδα και την επιθυμία της να τραγουδήσει στα ελληνικά σύντομα.

   -Σε μία παλαιότερη συνέντευξη που είχατε δώσει στο ΑΠΕ, όταν ερμηνεύατε την Κάρμεν το 2018, στο Ηρώδειο, μάς είχατε πει ότι είναι σημαντικό για έναν λυρικό τραγουδιστή να επιλέγει το σωστό ρεπερτόριο για τον ίδιο. Συγκεκριμένα, είχατε δηλώσει ότι εσείς επιλέγετε πάντα ρόλους που δεν είναι πάνω από τις δυνατότητές σας και που είναι κατάλληλοι όχι μόνο για τη φωνή σας αλλά και για το μυαλό και την ψυχή σας. Αυτό συνέβη και με τον ρόλο της Σαρλότ;

   Η Σαρλότ είναι ένας ρόλος που ονειρευόμουν για πολλά χρόνια γιατί λατρεύω την μουσική που έχει γράψει ο Ζυλ Μασνέ. Νιώθω μεγάλη χαρά πάντα να ερμηνεύω οποιονδήποτε ρόλο στα έργα του. Όταν μοιράστηκα με την Εθνική Λυρική Σκηνή αυτή την επιθυμία μου προσπάθησαν να κάνουν τα πάντα ώστε να γίνει πραγματικότητα και είμαι ευγνώμων γι’ αυτό. Διαπιστώνω ότι αυτός ο ρόλος έχει τρομερό ενδιαφέρον και είναι πολύ ταιριαστός τόσο για τη φωνή μου όσο και για την ψυχή μου. Είμαι πραγματικά ευτυχισμένη που ερμηνεύω τον ρόλο των ονείρων μου.

   -Είναι η πρώτη φορά που ερμηνεύετε τον συγκεκριμένο ρόλο. Πόσο απαιτητικός είναι;

   Είναι ένας πολύ απαιτητικός ρόλος, με πολλές προκλήσεις, γεμάτος μουσικότητα, με αρκετές αποχρώσεις και δυναμικές. Αποτελεί μία νέα πρόκληση για μένα ως ηθοποιό επίσης, καθώς η Σαρλότ είναι μία νεαρή εύθραυστη ύπαρξη και αυτό είναι κάτι εντελώς καινούριο σε σχέση με τους ρόλους που συνηθίζω να ερμηνεύω. Για παράδειγμα, η Κάρμεν, η Δαλιδά, ή η ‘Αμνερις ήταν όλες γυναίκες δυναμικές που ήξεραν ακριβώς τί ήθελαν να κάνουν και είχαν τη δύναμη να το πραγματοποιήσουν. Όμως η περίπτωση της Σαρλότ είναι διαφορετική επειδή είναι ένας χαρακτήρας παγιδευμένος στις κοινωνικές επιταγές, που αμφιταλαντεύεται ανάμεσα στο καθήκον και την πραγματική αγάπη. Υποσχέθηκε στην μητέρα της να παντρευτεί έναν άνδρα που θα φροντίσει εκείνη και την οικογένειά της, ωστόσο αυτό της δημιουργεί πρόβλημα γιατί η ίδια είναι ερωτευμένη με τον Βέρθερο που της έχει κλέψει την καρδιά. Οπότε η πρόκληση για μένα σε αυτό το πρότζεκτ είναι να «χτίσω» από την αρχή έναν εύθραυστο μεν χαρακτήρα που όμως την ίδια στιγμή είναι αρκετά δυνατός ώστε να κάνει το καθήκον του και να μην ακολουθήσει μόνο τον δρόμο που του δείχνει η καρδιά του. Γι’ αυτό και δουλεύω πολύ σκληρά σε συνεργασία με τους υπόλοιπους συντελεστές προκειμένου να δημιουργήσω κάτι πραγματικά καινούριο.

   -Τι είναι αυτό που σας γοητεύει στο έργο του Ζυλ Μασνέ και που θεωρείτε ότι το κάνει αγαπητό στο κοινό;

   Πρώτα απ’ όλα η μουσική του που είναι απίστευτα όμορφη. Ο Μασνέ δημιούργησε ένα υπέροχο έργο που ισορροπεί ανάμεσα στα σκοτεινά συναισθήματα των χαρακτήρων και την ρομαντική τους πλευρά. Είναι εκπληκτικός συνθέτης. Ήξερε ακριβώς τι έπρεπε να γράψει προκειμένου να αναδείξει το εύρος της φωνής του κάθε ερμηνευτή και τις αποχρώσεις του έργου. Μπορούσε κάθε φορά να δημιουργεί τη μαγεία και τη σωστή ατμόσφαιρα. Γι’ αυτό και ο Βέρθερος είναι μία από τις δημοφιλέστερες όπερες του γαλλικού ρεπερτορίου.

   -Ο «Βέρθερος» είναι η τελευταία όπερα που σκηνοθέτησε ο Σπύρος Α. Ευαγγελάτος, μια εμβληματική μορφή του θεάτρου και της όπερας στην Ελλάδα, που διατέλεσε για πολλά χρόνια καλλιτεχνικός διευθυντής και πρόεδρος του Δ.Σ. της ΕΛΣ. Για τους Έλληνες λάτρεις της όπερας και του θεάτρου, είναι σημαντική η αναβίωση της σκηνοθεσίας του σε αυτή την παραγωγή. Εσείς πώς βιώσατε αυτή την εμπειρία;

   Πραγματικά λυπάμαι που δεν βρίσκεται πλέον μαζί μας. Δυστυχώς δεν είχα την ευκαιρία να συνεργαστώ μαζί του, αλλά έχω ακούσει εξαιρετικά πράγματα για εκείνον και το έργο του. Ο «Βερθερος» είναι μια ιδιοφυής παράσταση όπου όλα δένουν αρμονικά. Νιώθω πραγματικά τυχερή που συμμετέχω σε αυτή την παραγωγή και είμαι μ’ έναν τρόπο μέρος της δημιουργίας και της κληρονομιάς του ακόμα και αν αυτός δεν βρίσκεται πια στη ζωή.

   -Η συνεργασία σας με την Εθνική Λυρική Σκηνή ξεκίνησε το 2018 με την «Κάρμεν» στο Ηρώδειο και συνεχίστηκε με το ρεσιτάλ στη Ρωμαϊκή Αγορά (2020) και το All Star γκαλά Βέρντι (2022). Θα μπορούσαμε να πούμε ότι έχετε χτίσει μία σχέση εμπιστοσύνης με την ΕΛΣ;

   Η Εθνική Λυρική Σκηνή είναι από τα καλύτερα λυρικά θέατρα της Ευρώπης. Η ποιότητα της δουλειάς της είναι απίστευτη και πάντα συζητάω γι’ αυτό με συναδέλφους μου σε διάφορα μεγάλα θέατρα του κόσμου. Δημιουργεί πάντα ενδιαφέρουσες παραγωγές, έχει ένα εκλεκτό δυναμικό που απαρτίζεται από εξαιρετικούς λυρικούς ερμηνευτές και μουσικούς. Κάθε φορά που επιστρέφω εδώ είναι μία ευχάριστη και σημαντική επαγγελματική εμπειρία για μένα. Αυτό που θαυμάζω ιδιαίτερα στην ΕΛΣ είναι ότι σέβεται την τέχνη της όπερας και τους καλλιτέχνες. Και αυτό είναι πραγματικά άξιο θαυμασμού. Στα περισσότερα λυρικά θέατρα δεν υπάρχει πια αυτό. Είναι μία ρουτίνα, μια δουλειά που πρέπει βγει στο τέλος της μέρας. Δεν αισθάνεσαι ότι συμβαίνει κάτι ιδιαίτερο. Αντίθετα εδώ, νιώθεις ότι αυτοί οι άνθρωποι γνωρίζουν τί κάνουν, εκτιμούν την τέχνη και τη σκληρή δουλειά σου και στο δείχνουν με κάθε τρόπο. Και κατά συνέπεια κάνεις και εσύ το ίδιο. Γιατί άλλωστε αυτή είναι και η ομορφιά της συγκεκριμένης δουλειάς. Το θέατρο είναι οικογένεια. Και εγώ νιώθω ότι η Εθνική Λυρική Σκηνή έγινε η οικογένεια μου. Αγαπώ κάθε άτομο που δουλεύει εκεί. Και η συνεργασία μου μαζί της θα συνεχίσει για όσο μπορώ να δουλεύω. Έχουμε ήδη συζητήσει για κάποια επόμενα πρότζεκτ τα οποία δεν μπορώ ν’ αποκαλύψω ακόμη, αλλά ανυπομονώ να πραγματοποιηθούν.

   -Πρόσφατα γίνατε μητέρα. Είπατε σε μία συνέντευξή σας ότι μετά την εγκυμοσύνη σας χρειάστηκε να μάθετε να τραγουδάτε από την αρχή. Πώς ήταν αυτή η εμπειρία για εσάς;

   Ειλικρινά απαίσια. Ίσως να ήταν η πιο δύσκολη περίοδος της καριέρας μου. Προσπαθούσαμε με τον σύζυγο μου να κάνουμε παιδί για έξι χρόνια και ξαφνικά συνέβη και γίναμε οι πιο ευτυχισμένοι άνθρωποι στον κόσμο όταν αποκτήσαμε την κόρη μας. Ωστόσο τότε άρχισαν να προκύπτουν διάφορες δυσκολίες που δεν είχα φανταστεί μέχρι τότε και άλλες συνάδελφοι μου που αντιμετώπισαν τα ίδια δεν μιλούσαν ανοιχτά γι’ αυτό. Μετά τη γέννηση της κόρης μας, δεν ήξερα πώς να τραγουδάω πια. Η φωνή ήταν εκεί, είχε όμως χάσει την επαφή με το σώμα. Ένιωθα εντελώς άχρηστη και πως όλη η σκληρή δουλειά που είχα κάνει από τα 17 μου χρόνια είχε πάει χαμένη. Ήταν μία σοκαριστική εμπειρία για μένα, έπρεπε να μάθω να τραγουδάω ξανά από το μηδέν. Αναγκάστηκα να αρνηθώ πολλές προτάσεις από μεγάλα θέατρα μέχρι να μπορέσω να επανέλθω. Με τη στήριξη του συντρόφου μου και δασκάλων φωνητικής κατάφερα να ξαναβρώ τον εαυτό μου και είμαι ευγνώμων γι’ αυτό. Όμως ο φόβος ότι δεν θα μπορέσω να ελέγξω πάλι το σώμα μου και τη φωνή μου παραμένει, αλλά είναι κάτι που δουλεύω μέσα μου και προσπαθώ να ζω με αυτό. Είμαι απλά χαρούμενη που επέστρεψα και μπορώ να κάνω και πάλι τη δουλειά μου.

   -Πώς θα χαρακτηρίζατε τη δική σας διαδρομή; Όταν αφήσατε τη Γεωργία φανταζόσασταν την επιτυχία που θ’ ακολουθούσε;

   Πρέπει να παραδεχτώ ότι ήμουν πολύ τυχερή. Από τότε που έφυγα από τη Γεωργία είχα γύρω μου υπέροχους ανθρώπους που πραγματικά πίστεψαν σε μένα και με στήριξαν στα πρώτα μου βήματα όπως ο Ντάνιελ Μπάρενμποϊμ, δίνοντας μου τα απαραίτητα εφόδια για να γίνω αυτό που είμαι σήμερα. Ποτέ δεν πίστεψα ότι θα κάνω καριέρα στη Σκάλα ούτε ότι θα με αποθέωναν στη Mετροπόλιταν. Και ειλικρινά θεωρώ τον εαυτό μου απίστευτα τυχερό. Βέβαια πίσω από όλα αυτά κρύβεται πολύ σκληρή δουλειά η οποία δεν σταματάει ποτέ για έναν λυρικό τραγουδιστή. Θέλω συνεχώς να εξελίσσομαι.

   -Τις φορές που επισκεφτήκατε την Ελλάδα, είχατε την ευκαιρία να περιηγηθείτε στην Αθήνα ή σε άλλες περιοχές;

   Μου αρέσει πολύ να κυκλοφορώ στους δρόμους της Αθήνας, αγαπώ την ενέργεια αυτής της πόλης. Έχω επισκεφτεί φυσικά την Ακρόπολη και το Μουσείο της όπως και την Εθνική Βιβλιοθήκη. Αυτή τη φορά μένω στο κέντρο, άλλες φορές έχει τύχει να μείνω στην Κηφισιά και στην Γλυφάδα για να είμαι κοντά στη θάλασσα. Μου αρέσει επίσης να οδηγώ πολύ και να ανακαλύπτω μόνη μου την πόλη. Στο παρελθόν είχα επισκεφτεί τη Σαντορίνη με τον σύντροφό μου για λίγες μέρες και ήταν από τις ωραιότερες διακοπές της ζωή μας. Στην Ελλάδα υπάρχουν τόσα όμορφα μέρη ν’ ανακαλύψεις. Αγαπώ τον πολιτισμό της, τους ανθρώπους, το ελληνικό φαγητό, τα πάντα. Στη Γεωργία διδαχτήκαμε ελληνική ιστορία, οπότε ήταν μεγάλη τύχη για μένα να επισκεφτώ αυτή την πανέμορφη χώρα. Μάλιστα, έχω αρχίσει να μαθαίνω και λίγα ελληνικά. Είναι δύσκολη αλλά υπέροχη γλώσσα. Θέλει πολλή προσπάθεια από μέρους μου αλλά πιστεύω ότι θα τα καταφέρω. Έχουμε συζητήσει και ένα ενδιαφέρον πρότζεκτ με την Εθνική Λυρική Σκηνή για το μέλλον, όπου ίσως τραγουδήσω στα ελληνικά, κάτι που εύχομαι να πραγματοποιηθεί σύντομα.

   -Έχετε όνειρα για το μέλλον;

   Στο επαγγελματικό κομμάτι δεν μπορώ να πω ότι ονειρεύομαι κάτι συγκεκριμένο. Λατρεύω τη δουλειά μου και νιώθω ευλογημένη που μπορώ και την κάνω και μακάρι να είμαι υγιής ώστε να την κάνω για όσο περισσότερο γίνεται. Σε προσωπικό επίπεδο, το όνειρό μου είναι ν’ αποκτήσω ακόμα ένα παιδί, αν τα καταφέρω. Αυτό θα ήθελα.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Η δημοφιλέστατη «Τόσκα» του Πουτσίνι από την Εθνική Λυρική Σκηνή τον Ιούνιο στο Ηρώδειο

Με τη δημοφιλέστατη «Τόσκα» του Τζάκομο Πουτσίνι ανοίγει η Εθνική Λυρική Σκηνή (ΕΛΣ) το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου στο Ηρώδειο στις 1, 2, 6 και 11 Ιουνίου, σε μουσική διεύθυνση Λουκά Καρυτινού, σκηνοθεσία, σκηνικά και κοστούμια Ούγκο ντε ‘Ανα και αναβίωση σκηνοθεσίας Κατερίνας Πετσατώδη.

Η «Τόσκα», ένα μοναδικό οπερατικό θρίλερ, έκανε παγκόσμια πρεμιέρα το 1900 στη Ρώμη και θεωρείται μια από τις δημοφιλέστερες όπερες του ρεπερτορίου, όπου τα παράφορα πάθη υπογραμμίζονται από την άκρως υποβλητική μουσική του Τζάκομο Πουτσίνι. Στην Ελλάδα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1942 από την ΕΛΣ, στο Θερινό Θέατρο της πλατείας Κλαυθμώνος, με τη δεκαεννιάχρονη Μαρία Κάλλας στον ομώνυμο ρόλο, και από τότε παρουσιάζεται πολύ συχνά μετά από ισχυρή απαίτηση του κοινού.

Η Φλόρια Τόσκα, μια ντίβα της όπερας, είναι μια γυναίκα παράφορα ερωτευμένη, που ζηλεύει παθολογικά τον σύντροφό της. Ο βαρόνος Σκάρπια, ένας σκοτεινός άνδρας με απόλυτη εξουσία, ηδονίζεται από τον πόνο των θυμάτων του. Ανάμεσα στους δύο βρίσκεται ο εραστής και αγνός πατριώτης Μάριο Καβαραντόσσι, ο οποίος οδηγείται στον θάνατο, όχι για τις ιδέες του, αλλά επειδή κατέχει την Τόσκα, την οποία ποθεί ο Σκάρπια. Η μηχανή είναι καλά στημένη: απ’ τις παγίδες του Σκάρπια δεν θα ξεφύγει κανείς.

Στη διαδικασία της σύνθεσης της «Τόσκας», η λέξη κλειδί για τον Πουτσίνι ήταν ο ρεαλισμός. ‘Αλλωστε, η Τόσκα είναι το κατεξοχήν έργο του κορυφαίου συνθέτη που ευθυγραμμίζεται στα ιδεώδη του βερισμού – του ιταλικού κινήματος του νατουραλισμού. Για τον Πουτσίνι ο ρεαλισμός έγκειται στην αγριότητα των καταστάσεων και των εντάσεων ανάμεσα στους πρωταγωνιστές και αποδίδεται από τη μουσική με τρόπο άμεσο, χωρίς αφύσικες ωραιοποιήσεις.

Η «Τόσκα» του Ούγκο ντε ‘Ανα -παραγωγή που πρωτοανέβηκε το 2012 στο Ηρώδειο- είναι συναρπαστική, δραματική και απολύτως συνεπής στο πνεύμα του συνθέτη, καθώς και στο ιστορικό πλαίσιο στο οποίο αναφέρεται το λιμπρέτο. Τα εντυπωσιακά σκηνικά, ένας τεράστιος σταυρός με τον εσταυρωμένο, μια ιερή τράπεζα, ένα εργαστήρι ζωγραφικής πλαισιώνονται από θεαματικές προβολές μνημείων της Ρώμης, θρησκευτικών συμβόλων, αλλά και βίντεο που δίνουν μια κινηματογραφική διάσταση στην παραγωγή.

Ο Ντε ‘Ανα, ο οποίος είναι παγκοσμίως διάσημος για τα μνημειώδη σκηνικά του και την εντυπωσιακή χρήση φωτισμών και βίντεο, έχει σκηνοθετήσει στις σπουδαιότερες όπερες στον κόσμο όπως, μεταξύ άλλων, Γερμανική Όπερα Βερολίνου, Βασιλική Όπερα Λονδίνου, Όπερα Σεβίλλης, Όπερα Τελ Αβίβ, Σκάλα Μιλάνου, Αρένα Βερόνας, Όπερα του Τόκυο και Λισέου Βαρκελώνης. Την αναβίωση της σκηνοθεσίας υπογράφει η Κατερίνα Πετσατώδη, Διευθύντρια Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

«Χωρίς αμφιβολία και όχι συμπτωματικά, η Τόσκα συγκαταλέγεται στις δημοφιλέστερες όπερες του Πουτσίνι. Ο Πουτσίνι επιθυμούσε να συνθέσει μια μελωδική όπερα: ήθελε να δημιουργήσει μια μουσική που έρχεται από την καρδιά και μιλάει στην καρδιά. Ως προς αυτό, ο μουσικός εμφανίζεται αδιαχώριστος από τον “άνθρωπο του θεάτρου”, όπως ο “μελωδιστής” δεν μπορεί να διαχωριστεί από τον “συμφωνιστή”» αναφέρει στο σημείωμά του, ο Ούγκο Ντε ‘Ανα και προσθέτει:

«Στη μουσική του διακρίνεται με σαφήνεια ο χαρακτήρας των σκηνικών προσώπων, τα χρώματα και οι χειρονομίες των ερμηνευτών. Ο ίδιος έλεγε: “Κάνω θέατρο, οπτικοποιώ τη σκηνική δράση”. Γι’ αυτόν τον λόγο, περισσότερο από άλλα έργα του, η Τόσκα σηματοδοτεί το πέρασμα στο πεδίο του βερισμού (επιμονή σε ρεαλιστικές λεπτομέρειες, αναζήτηση των σκηνικών εφέ με έντονες αποχρώσεις, οξυμμένα συναισθήματα, όπως ο έρωτας, το μίσος, το πνεύμα θυσίας, η αγάπη για την πατρίδα…), περιλαμβάνοντας ακόμα και σκληρές, νοσηρές όψεις, καθώς επίσης αποσπασματικούς, φορτισμένους διαλόγους έντονης δραματικότητας. Η πολύ γνωστή υπόθεση, μια ιστορία παθιασμένου έρωτα ανάμεσα στη Φλόρια Τόσκα και τον Μάριο Καβαραντόσσι, έχει ως φόντο μια πολιτική κατάσταση στην οποία επικρατεί έξαρση των ιδανικών της ελευθερίας και της δικαιοσύνης σε αντιδιαστολή προς τη δεσποτική και σκληρή εξουσία του Σκάρπια, ο οποίος με διαβολικό τρόπο καθορίζει μια ροή εξελίξεων που επιφέρει τον δικό του χαμό, την καταδίκη του εραστή της Τόσκας και τη θεαματική αυτοκτονία της ίδιας: “Ω, Σκάρπια, ενώπιον του Θεού!”».

Ο σχεδιασμός των εντυπωσιακών βιντεοπροβολών είναι του Σέρτζιο Μετάλλι – Ideogamma SRL και oι φωτισμοί του Βινίτσιο Κέλι, ενώ στην αναβίωση των φωτισμών είναι ο Χρήστος Τζιόγκας. Διευθύνει ο καταξιωμένος αρχιμουσικός και Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών Λουκάς Καρυτινός.

Για την «Τόσκα» η Εθνική Λυρική Σκηνή έχει εξασφαλίσει τη συμμετοχή κορυφαίων πρωταγωνιστών της όπερας με διεθνή ακτινοβολία. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει και να ακούσει τις σπουδαίες υψιφώνους Γεβγκένια Μουραβιέβα (1 & 6/6) και Τσέλια Κοστέα (2 & 11/6). Τον ρόλο του Μάριο Καβαραντόσσι ερμηνεύουν δύο εξαιρετικοί τενόροι, ο Ρικκάρντο Μάσσι (1 & 6/6) και ο Καρλ Τάννερ (2 & 11/6), ενώ τον ρόλο του Σκάρπια δύο κορυφαίοι πρωταγωνιστές της ΕΛΣ, ο Τάσης Χριστογιαννόπουλος (1 & 6/6) και ο Γιάννης Γιαννίσης (2 & 11/6).

Τον ρόλο του Τσέζαρε Αντζελόττι ερμηνεύει ο Τάσος Αποστόλου, του Νεωκόρου ο Πέτρος Μαγουλάς, τον Σαρρόνε και τον Δεσμοφύλακα ερμηνεύει o Βαγγέλης Μανιάτης, τον Σπολέττα ο Γιάννης Καλύβας και τον Βοσκό η Εβίτα Χιώτη. Τη Χορωδία της ΕΛΣ διευθύνει ο Αγαθάγγελος Γεωργακάτος και την Παιδική Χορωδία της ΕΛΣ η Κωνσταντίνα Πιτσιάκου.

Ν.Μπ.

ΦΩΤΟ Β. ΜΑΚΡΗΣ 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ο πρόεδρος της Βουλής στην παρουσίαση της βραβευμένης εικαστικής εγκατάστασης «Spectators in a Ghost City», αύριο

Παρουσία του προέδρου της Βουλής των Ελλήνων, Κωνσταντίνου Τασούλα, θα πραγματοποιηθεί η παρουσίαση της βραβευμένης εικαστικής εγκατάστασης «Spectators in a Ghost City» του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου, στο κτίριο του πρώην Δημόσιου Καπνεργοστασίου, την Πέμπτη 23 Μαΐου, στις 12:00.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η Βουλή των Ελλήνων παραχωρεί στο εμβληματικό κτίριο του πρώην Δημόσιου Καπνεργοστασίου χώρο για ένα εξαιρετικά ιδιότυπο έργο, το οποίο υπήρξε η εθνική συμμετοχή της Κύπρου στη Διεθνή Έκθεση Quandrennial της Πράγας το 2023. Η εικαστική αξία του αναγνωρίστηκε από τη Διεθνή Κριτική Επιτροπή διακεκριμένων ειδικών, απονέμοντας στους συντελεστές του το βραβείο Golden Triga. Πρόκειται για βραβείο παγκοσμίου κύρους, αποτελεί τη μεγαλύτερη διάκριση στον χώρο του σχεδιασμού των παραστατικών τεχνών και αναδεικνύει διεθνώς το καλλιτεχνικό και πολιτιστικό κεφάλαιο της Κύπρου.

«Η εικαστική εγκατάσταση “Θεατές σε Πόλη Φάντασμα” αφορμάται από την περίκλειστη πόλη της Αμμοχώστου, ένα αναπόφευκτα τραυματικό σημείο εκκίνησης που συμβολικά και πραγματικά, από το σήμερα μέχρι και πριν την τουρκική εισβολή το 1974, αποτελεί για τον θεατή το αισθητηριακό ερέθισμα προκειμένου να έρθει αντιμέτωπος με μνήμες, συναισθήματα, ερωτήματα, αλλά και πιθανά απροσδόκητες απαντήσεις. Το έργο αποτελεί μία εικαστική εμπειρία, ένα είδος ενεργής μνημειακής πράξης, το οποίο μέσα από ποικίλες τεχνικές αναδεικνύει την αξία και το φορτίο της μνήμης ως μέρος της ανθρώπινης ζωής. Σύμφωνα με το σκεπτικό βράβευσης της Διεθνούς Κριτικής Επιτροπής Quandrennial της Πράγας, η σπουδαιότητα του έργου έγκειται στο ότι το έκθεμα, χρησιμοποιώντας πραγματικά υλικά, αναφορές σε ερείπια από το παρελθόν της πόλης, τα οποία εγκαθίστανται με διαθεματικό τρόπο, συγχωνεύει το πραγματικό και το φανταστικό, την αγωνία και -ίσως- την ελπίδα», σημειώνεται στην ανακοίνωση της Βουλής.

Στην παρουσίαση της εικαστικής εγκατάστασης θα απευθύνουν χαιρετισμούς ο πρόεδρος της Βουλής, Κωνσταντίνος Τασούλας, η υφυπουργός Πολιτισμού της Κυπριακής Δημοκρατίας, Βασιλική Κασσιανίδου, καθώς και εκπρόσωπος της καλλιτεχνικής ομάδας που δημιούργησε το έργο.

Η έκθεση της εικαστικής εγκατάστασης «Spectators in a Ghost City» στον χώρο του Καπνεργοστασίου θα είναι ανοικτή στο κοινό έως τις 4 Ιουνίου.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

“Το Μπουφάν της Χάρλεϋ ή Πάλι καλά…”του Βασίλη Κατσικονούρη

“Το Μπουφάν της Χάρλεϋ ή Πάλι καλά…”
του Βασίλη Κατσικονούρη

25 και 26 Μαΐου στο Θέατρο Αθήναιον

Μια Θεατρική Παράσταση του “ΘΕΑΤΡΟ52”
σε σκηνοθεσία Ρίτσας Γεωργιάδου
Το Θέατρο52 παρουσιάζει τον εμβληματικό μονόλογο “Το Μπουφάν της Χάρλεϋ ή Πάλι καλά…” του Βασίλη Κατσικονούρη στο Θέατρο Αθήναιον. Πρόκειται για τον απολογισμό μιας γυναίκας – μάνας, που απευθύνεται στις νεότερες γενιές. 
Είναι η ακύρωση των προσδοκιών της για όσα έζησε και δεν έζησε, καταφεύγοντας στο γλυκόπικρο “πάλι καλά” ως μια τραγική διαπίστωση, αλλά και μια σανίδα σωτηρίας που θα της δώσει δύναμη να προχωρήσει παρακάτω.Ένας μονόλογος ανάμεσα στην κωμωδία και στο δράμα, στον θυμό και στη συγχώρεση, στην τρυφερότητα και στην απόγνωση.
Παραγωγή: Θέατρο52Παίζει η Γεωργία Δάρτση
Εύζωνας: Μαρίνα Ψειράκη
Σκηνοθεσία: Ρίτσα Γεωργιάδου
Πρωτότυπη Μουσική Παράστασης: Δημήτρης Μισιρλής
Ποίηση: Άγγελος Σικελιανός
Πιάνο: Σάββας Παυλίδης
Κιθάρες: Δημήτρης Μισιρλής
Τραγούδι: Σταυρούλα Κεσούρη
Βίντεο Εισαγωγής: Βασίλειος Σαρίκος
Φωτογραφίες: Δημήτρης Μισιρλής
Γραφιστική Επιμέλεια: Μαρίνα Ψειράκη
Ηχοληψία: Σταυρούλα Κεσούρη
Σκηνικά: Ζαχαρούλα Βουγιουκλίωτη – Θοδωρής Μανίτσας
Επικοινωνία: Έρη Χριστοφορίδου
Στο βίντεο της εισαγωγής συμμετέχει η χορεύτρια Κωνσταντίνα Τζηκαλιού.Ευγενική παραχώρηση αξεσουάρ για το βίντεο: “Harley Davidson Thessaloniki”, Κώστας Βάσσος.
Πληροφορίες:
Το Μπουφάν της Χάρλεϋ ή Πάλι καλά…
Κινηματοθέατρο Αθήναιον
Βασ. Όλγας 35
Τηλ. Επικοινωνίας – Πληροφορίες: 
Θέατρο Αθήναιον: 690 646 7283
Θέατρο52: 693 730 4340 
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Σάββατο, 25 Μαΐου στις 21.00
Κυριακή, 26 Μαΐου στις 21:00
Τιμές εισιτηρίων:
Γενική είσοδος: 10.00€
Προπώληση εισιτηρίων: 
Στο ταμείο του Θεάτρου και στην Goldmall.gr (https://www.goldmall.gr/to-mpoufan-tis-harley-h-pali-kala-theatro-athinaion-63607)
Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ