ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Κωνσταντίνος Ραβνιωτόπουλος: Το θεατρικό σανίδι έχει τους δικούς του νόμους

Δημιουργεί κάτι παραπάνω από 30 χρόνια στο χώρο του Θεάτρου και επέστρεψε στη Θεσσαλονίκη για προσωπικούς λόγους. Αυτό όμως δεν τον εμπόδισε να συνεχίζει να κάνει επιτυχίες τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη. Μέσα στην καραντίνα αποφάσισε να ασχοληθεί με τη… βλακεία για να έρθει να μας παρουσιάσει την νέα του Stand Up Comedy στο Θέατρο Αθήναιον. Την παρακολουθήσαμε, μας άρεσε, το προσεγγίσαμε και δέχτηκε να συνομιλήσει μαζί μας… Κυρίες και κύριοι ο… Κωνσταντίνος Ραβνιωτόπουλος και η Βλακεία Παράσταση!
Παρουσιάζετε στο Θέατρο Αθήναιον την Βλακεία Παράσταση. Θα θέλατε να μας πείτε γιατί αποφασίσατε να ασχοληθείτε με την βλακεία;
Μάλλον η βλακεία ασχολείται μαζί μου, τη συναντώ συνέχεια -όχι ότι εγώ είμαι κανένα σαΐνι- οπότε είπα τουλάχιστον, να βάλω μπρος τις μηχανές και να την μετατρέψω σε αστείο! Βλακεία; Θα δείξει!
Σύμφωνα με τον Αϊνστάιν δύο πράγματα είναι άπειρα: Το σύμπαν και η ανθρώπινη βλακεία, αν και για το σύμπαν δεν ήταν σίγουρος. Εσείς, ως ειδικός πλέον της… βλακείας συμφωνείτε με όσα είχε δηλώσει κάποτε ο γνωστός φυσικός;
Εννοείται… και που να ήξερε ο έρμος ο Αϊνστάιν, ο μεγαλύτερος θεωρητικός φυσικός και μαθηματικός, ότι ακόμα εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι δεν ήταν καλός στα μαθηματικά…
Πόσο καιρό σας πήρε να γράψετε τη Βλακεία Παράσταση και πόσο δύσκολο σας φάνηκε η συγγραφή της stand up comedy;
Αρκετό καιρό, την έγραψα μέσα στην καραντίνα όπου όλοι είχαμε αρκετό καιρό! Ακόμα μέχρι σήμερα διορθώνεται για να μπορεί να είναι ζωντανή και ρέουσα. Και αυτή είναι η δυσκολία της συγγραφής. Και δεν θα ντραπώ να πω, παρότι είμαι ο παλιότερος κωμικός, αλλά τότε γράφαμε πιο πολύ με το ένστικτο, πως με τη θεωρία της σύγχρονης συγγραφής με βοήθησε πολύ ο Δημήτρης Χριστοφορίδης.
Είναι η 5η κατά σειρά stαnd up comedy ενώ στο ενεργητικό σας έχετε πάνω από 1200 παραστάσεις. Μιλήστε μας λίγο για την πορεία σας στο θεατρικό σανίδι και για τα 31 χρόνια πλέον στο θέατρο.
Τα χρόνια αυτά είναι παραπάνω από το μισό της ζωής μου! Δύσκολο να μιλήσω… λίγο! Αυτό που κρατάω για μένα, είναι ότι κάνω τη δουλειά που ονειρεύτηκα και είμαι ευτυχής για αυτό, όσο και αν αρκετές φορές οικτίρω τον εαυτό μου, που δεν τον προέβαλλα όσο πρέπει και δεν έχω κατακτήσει όσα ήθελα, αλλά ξέρω πολύ καλά πως όσα έκανα τα κέρδισα! Κατά τα άλλα το θεατρικό σανίδι έχει τους δικούς του νόμους, χαρές, απογοητεύσεις, πίκρες, επιτυχίες. Και πολύ πρόσφατα είχα τη χαρά να πρωταγωνιστώ σε Αθηναϊκό θίασο με την Ελένη Φιλίνη, το Γιώργο Λαμπάτο, τα Μάνθο Καλατζή και άλλους συναδέλφους! Και τώρα ξεκινάω πάλι από την αρχή με τη ΒΛΑΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ! ΚΑΛΗ ΑΡΧΗ! (Γελάει)
Θα έχετε νέους συναδέλφους σας να ανοίξουν την παράσταση, όπως το συνηθίζετε; Ποιοι θα είναι αυτοί;
Τώρα εδώ μάλλον παίρνετε πρώτοι την είδηση! Στις 5 Μαρτίου ο Γιώργος Καραμανλής, που θα έρθει από την Αθήνα! Στις 12 ο Κωνσταντίνος Φασουλάκος! Στις 19 ο Κώστας Κουτάνης! Και στις 26 ο Πιέρο Πατουχέας, που με βοήθησε και με τη συμμετοχή του στο promo video!
Στηρίζετε με όλο σας το είναι τη νέα γενιά των stαnd up comedian. Τι είναι αυτό που παίρνετε μέσα από τα νέα αυτά παιδιά; Ε όχι με όλο μου το είναι… φροντίζω να ξέρω τι γίνεται στη σκηνή γενικότερα, παρακολουθώ κάποια open mic, διοργανώνω, ή σημειώνω και κάποια ονόματα ή τους λέω κάποια πράγματα μετά. Εγώ παίρνω χαρά από αυτό! Και ακόμα πιο πολύ χαίρομαι όταν βλέπω την εξέλιξή τους! Είδα πολύ πρόσφατα τον Θοδωρή Αδαμάκο και τον Χρήστο Πέτρου στο 8ball. Πόσο ωραία και απλά κάνουν κωμωδία αυτά τα παιδιά δε λέγεται… Και έχουν και μια συνέπεια και αφοσίωση σε αυτό που κάνουν!
Πιστεύετε ότι θα υπάρξουν αντιδράσεις για αυτή την παράσταση από το συντηρητικό κοινό της Θεσσαλονίκης; Χα! Μάθετε από μένα και κάτι εντυπωσιακό! Το συντηρητικό κοινό δεν πάει σε παραστάσεις κωμωδίας! Δεν του ταιριάζουν! Υπάρχει περίπτωση να αντιδράσουν ακούγοντας ή βλέποντας κάτι αποσπασματικά στο YouTube η στα Social και απλά αντιδρούν έχοντας ελλιπή γνώση και για την παράσταση και για το τι στα αλήθεια πρεσβεύει το άτομο που την κάνει!
Τι άλλο είναι αυτό που πρέπει να περιμένουμε από έναν πετυχημένο stand up comedian όπως είστε εσείς;
Γνώμη μου είναι, ότι πρέπει να λέει την άποψη του θαρετά και με χιούμορ πάντα και για πολλά κοινωνικά ή πολιτικά θέματα! Σας αφιερώνω το τελευταίο μέρος της παράστασης μου! Ελάτε να τη δείτε! Σας ευχαριστώ!
ΒΛΑΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ του Κωνσταντίνου Ραβνιωτόπουλου
Πληροφορίες:
Που; Κινηματοθέατρο Αθήναιον / Αίθουσα 2 (Βασιλίσσης Όλγας 35)
Πότε; Κυριακές: 5, 12, 19 και 26 Μαρτίου
Ώρα έναρξης; 20:00
Τιμή εισιτηρίου; 10 ευρώ τις ημέρες των παραστάσεων και από τη Viva
Προπώληση; 8 ευρώ από το ταμείο του θεάτρου (μόνο απόγευμα) και από το Goldmall
Tηλ. Κρατήσεων: 690 646 7283 και 693 256 2129
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Επαναπατρίζονται 29 πολύτιμες αρχαιότητες στην Ελλάδα

Είκοσι εννέα ελληνικές αρχαιότητες, προϊόντα λαθρανασκαφών από τη Μακεδονία, την Ηπειρο, τη Στερεά Ελλάδα, τις Κυκλάδες και την Κρήτη, που κατέληξαν στις ΗΠΑ, μέσα από τα εγκληματικά δίκτυα της παράνομης διακίνησης των πολιτιστικών αγαθών, παραδόθηκαν από την Εισαγγελία του Μανχάταν στην Υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, για να επιστρέψουν στην γενέθλια γη, στον τόπο και στους ανθρώπους που τα δημιούργησαν, αναφέρει ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ.
Ανάμεσά τους συγκαταλέγονται μαρμάρινα και χάλκινα ειδώλια ανθρώπων και ζώων, μαρμάρινα, αργυρά, χάλκινα και πήλινα αγγεία, χρυσά και χάλκινα κοσμήματα, τμήμα τοιχογραφίας, που βρίσκονταν στην Συλλογή της Shelby White, καθώς και ένα σπανιότατο χρυσό νόμισμα, το οποίο παραπέμπει στις ειδούς του Μαρτίου, την ημέρα της δολοφονίας του Ιούλιου Καίσαρα, που κατασχέθηκε σε Οίκο Δημοπρασιών. Οι αρχαιότητες αυτές καλύπτουν ένα ευρύ χρονολογικό φάσμα από τους προϊστορικούς έως και τους ρωμαϊκούς χρόνους.
Όπως πληροφορεί το ΥΠΠΟΑ, τα αντικείμενα ανακτήθηκαν με ενέργειες της Εισαγγελίας του Μανχάταν και ειδικότερα του Γενικού Εισαγγελέα Alvin Bragg, της Υπηρεσίας Εσωτερικής Ασφάλειας της Νέας Υόρκης και του υπεύθυνου Ivan J. Arvelo, του βοηθού εισαγγελέα Matthew Bogdanos και των συνεργατών του. Η Διεύθυνση Τεκμηρίωσης και Προστασίας του ΥΠΠΟΑ συνεργάστηκε -και στην υπόθεση αυτή- με την Εισαγγελία, παρέχοντας την αρχαιολογική τεκμηρίωση, καθώς και κάθε διαθέσιμη πληροφορία για να διευκολύνει το έργο της.
Η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη κατά τη διάρκεια της τελετής είπε: «Οι μεγάλες επιτυχίες που έχει σημειώσει, τα τελευταία χρόνια, η Εισαγγελία του Μανχάταν στην πάταξη της αρχαιοκαπηλίας οδήγησαν στον επαναπατρισμό εκατοντάδων, παρανόμως διακινηθέντων, αρχαιοτήτων στις χώρες προέλευσής τους, ανάμεσά τους και η Ελλάδα. Για μια ακόμη φορά, ο Matthew Bogdanos και η ομάδα του συνεργάστηκε στενά με το Υπουργείο Πολιτισμού, η αρμόδια Διεύθυνση το οποίου παρείχε την αρχαιολογική τεκμηρίωση και όλες τις διαθέσιμες πληροφορίες, προκειμένου να διευκολύνουν το έργο της Εισαγγελίας. Εκ μέρους της Ελληνικής Δημοκρατίας, θέλω να τους ευχαριστήσω από καρδιάς και να συγχαρώ όλους για τη συμβολή τους στην διερεύνηση και εν τέλει στην επιτυχή κατάληξη και αυτής της υπόθεσης. Πέτυχαν να πλήξουν τα παράνομα διεθνή εγκληματικά δίκτυα, των οποίων η δράση αλλοιώνει την ταυτότητα των λαών, καθώς αποκόπτει τα αρχαιολογικά ευρήματα από τα συμφραζόμενά τους και τα μετατρέπει από τεκμήρια της ιστορίας των λαών, σε απλά έργα τέχνης. Η Ελλάδα, μια χώρα που διαχρονικά έχει δεχθεί μεγάλο πλήγμα από την αρχαιοκαπηλική δράση, έχει ως πρώτη προτεραιότητα την αποκατάσταση της πολιτιστικής της κληρονομιάς επιδιώκοντας κάθε συμμαχία προς την κατεύθυνση αυτή. Η σχέση εμπιστοσύνης και η στενή συνεργασία που έχει αναπτυχθεί μεταξύ των στελεχών της Εισαγγελίας του Μανχάταν και του Ελληνικού Υπουργείου Πολιτισμού μας γεμίζει με σιγουριά ότι θα ακολουθήσουν πολλές ακόμη επιτυχίες».
Ο υπεύθυνος της Υπηρεσίας Εσωτερικής Ασφάλειας Ivan J. Arvelo δήλωσε ότι «η διακίνηση αρχαιοτήτων είναι μια επιχείρηση πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων με κλέφτες και λαθρεμπόρους που αποκομίζουν κέρδη σε βάρος της πολιτιστικής κληρονομιάς. Η Ελλάδα, που αναγνωρίζεται ως το λίκνο του Δυτικού Πολιτισμού, είναι ιδιαίτερα ευάλωτη σε αυτό το είδος της εγκληματικής δράσης. Αυτά τα πολύτιμα έργα τέχνης που χρονολογούνται πίσω στο 5.000 π.Χ. αποτελούσαν ένα σημαντικό μέρος της ζωής του αρχαίου κόσμου. Είναι τιμή μας που με τους συνεργάτες μας επαναπατρίζουμε σήμερα αυτή την πολύτιμη πολιτιστική κληρονομιά στον ελληνικό λαό».
Ο βοηθός Εισαγγελέας της Νέας Υόρκης Matthew Bogdanos αναφερόμενος στις καθημερινές προσπάθειες που καταβάλλουν αυτός και οι συνεργάτες του για την πάταξη της παράνομης διακίνησης των πολιτιστικών αγαθών, σημείωσε χαρακτηριστικά: «Η Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη τοποθέτησε στην ομάδα μας δύο εξαιρετικά μέλη, τις κυρίες Παπαγεωργίου και Βλαχογιάννη. Συνεργαζόμαστε όλοι μαζί, πολλές ώρες, μέσα στη νύχτα, και τα σαββατοκύριακα σαν οικογένεια, σαν καλή ελληνική οικογένεια, και παθιαζόμαστε συζητώντας ποιος θα είναι ο επόμενος στόχος γιατί όλοι μοιραζόμαστε το ίδιο όραμα. Να επιστρέψουμε την πολιτιστική κληρονομιά εκεί όπου γεννήθηκε και ανήκει. Οταν αρχαιολόγοι και άλλοι επιστήμονες θα μελετούν αυτά τα αρχαία αντικείμενα και θα αναρωτιούνται πως βρέθηκαν, αυτή η συγκεκριμένη ομάδα θα συνεργάζεται, σαν ένας άνθρωπος, για τον επόμενο στόχο. Είναι δίκαιο η ομάδα αυτή να γιορτάζει σήμερα».
Ε. Μ.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Ανίτα Ρατσβελισβίλι στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: Η Εθνική Λυρική Σκηνή έγινε η οικογένειά μου

«Είμαι πολύ ευτυχισμένη που σε αυτό το σημείο της καριέρας μου επιστρέφω στην Αθήνα και στην Εθνική Λυρική Σκηνή που αγαπώ τόσο πολύ για να ερμηνεύσω έναν ρόλο που ονειρευόμουν πάντα» δηλώνει, στο Αθηναϊκό- Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η κορυφαία μεσόφωνος από τη Γεωργία, Ανίτα Ρατσβελισβίλι, η οποία ετοιμάζεται να κάνει το πολυαναμενόμενο ντεμπούτο της στον ρόλο της Σαρλότ στον «Βέρθερο» του Ζυλ Μασνέ. Ένα καλλιτεχνικό γεγονός διεθνούς ακτινοβολίας που παρουσιάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή από τις 23 Μαρτίου και για έξι παραστάσεις στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος στο ΚΠΙΣΝ, σε σκηνοθεσία του αείμνηστου Σπύρου Α. Ευαγγελάτου (αναβίωση σκηνοθεσίας: Ιων Κεσούλης), υπό τη διεύθυνση του διεθνώς καταξιωμένου Καναδού αρχιμουσικού Ζακ Λακόμπ, με τον σπουδαίο Ιταλό τενόρο Φραντσέσκο Ντεμούρο να ερμηνεύει τον ρόλο του τίτλου.
Από το ιστορικό ντεμπούτο της στη Σκάλα του Μιλάνου ως επιλογή του Ντάνιελ Μπάρενμποϊμ, η Ρατσβελισβίλι, μια πραγματική σταρ της όπερας, διαγράφει θεαματική πορεία στα σημαντικότερα λυρικά θέατρα του πλανήτη με τεράστια επιτυχία και διθυραμβικές κριτικές από τα μεγαλύτερα ΜΜΕ του κόσμου. Μέσα σε μια δεκαετία κατάφερε να ξεχωρίσει διεθνώς με την επιβλητική και δυναμική σκηνική παρουσία της, την εντυπωσιακής ποιότητας και όγκου φωνή της και την αφοσίωσή της στη λυρική τέχνη.
Η Ανίτα Ρατσβελισβίλι μίλησε στο Αθηναϊκό- Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και στη Νάντια Μπακοπούλου για τη Σαρλότ, τον ρόλο των ονείρων της, τη στενή σχέση που έχει αναπτύξει με την Εθνική Λυρική Σκηνή που πλέον θεωρεί οικογένειά της, για τη δύσκολη περίοδο μετά την εγκυμοσύνη της που έπρεπε να μάθει να τραγουδά από την αρχή, καθώς και για την αγάπη της για την Ελλάδα και την επιθυμία της να τραγουδήσει στα ελληνικά σύντομα.
-Σε μία παλαιότερη συνέντευξη που είχατε δώσει στο ΑΠΕ, όταν ερμηνεύατε την Κάρμεν το 2018, στο Ηρώδειο, μάς είχατε πει ότι είναι σημαντικό για έναν λυρικό τραγουδιστή να επιλέγει το σωστό ρεπερτόριο για τον ίδιο. Συγκεκριμένα, είχατε δηλώσει ότι εσείς επιλέγετε πάντα ρόλους που δεν είναι πάνω από τις δυνατότητές σας και που είναι κατάλληλοι όχι μόνο για τη φωνή σας αλλά και για το μυαλό και την ψυχή σας. Αυτό συνέβη και με τον ρόλο της Σαρλότ;
Η Σαρλότ είναι ένας ρόλος που ονειρευόμουν για πολλά χρόνια γιατί λατρεύω την μουσική που έχει γράψει ο Ζυλ Μασνέ. Νιώθω μεγάλη χαρά πάντα να ερμηνεύω οποιονδήποτε ρόλο στα έργα του. Όταν μοιράστηκα με την Εθνική Λυρική Σκηνή αυτή την επιθυμία μου προσπάθησαν να κάνουν τα πάντα ώστε να γίνει πραγματικότητα και είμαι ευγνώμων γι’ αυτό. Διαπιστώνω ότι αυτός ο ρόλος έχει τρομερό ενδιαφέρον και είναι πολύ ταιριαστός τόσο για τη φωνή μου όσο και για την ψυχή μου. Είμαι πραγματικά ευτυχισμένη που ερμηνεύω τον ρόλο των ονείρων μου.
-Είναι η πρώτη φορά που ερμηνεύετε τον συγκεκριμένο ρόλο. Πόσο απαιτητικός είναι;
Είναι ένας πολύ απαιτητικός ρόλος, με πολλές προκλήσεις, γεμάτος μουσικότητα, με αρκετές αποχρώσεις και δυναμικές. Αποτελεί μία νέα πρόκληση για μένα ως ηθοποιό επίσης, καθώς η Σαρλότ είναι μία νεαρή εύθραυστη ύπαρξη και αυτό είναι κάτι εντελώς καινούριο σε σχέση με τους ρόλους που συνηθίζω να ερμηνεύω. Για παράδειγμα, η Κάρμεν, η Δαλιδά, ή η ‘Αμνερις ήταν όλες γυναίκες δυναμικές που ήξεραν ακριβώς τί ήθελαν να κάνουν και είχαν τη δύναμη να το πραγματοποιήσουν. Όμως η περίπτωση της Σαρλότ είναι διαφορετική επειδή είναι ένας χαρακτήρας παγιδευμένος στις κοινωνικές επιταγές, που αμφιταλαντεύεται ανάμεσα στο καθήκον και την πραγματική αγάπη. Υποσχέθηκε στην μητέρα της να παντρευτεί έναν άνδρα που θα φροντίσει εκείνη και την οικογένειά της, ωστόσο αυτό της δημιουργεί πρόβλημα γιατί η ίδια είναι ερωτευμένη με τον Βέρθερο που της έχει κλέψει την καρδιά. Οπότε η πρόκληση για μένα σε αυτό το πρότζεκτ είναι να «χτίσω» από την αρχή έναν εύθραυστο μεν χαρακτήρα που όμως την ίδια στιγμή είναι αρκετά δυνατός ώστε να κάνει το καθήκον του και να μην ακολουθήσει μόνο τον δρόμο που του δείχνει η καρδιά του. Γι’ αυτό και δουλεύω πολύ σκληρά σε συνεργασία με τους υπόλοιπους συντελεστές προκειμένου να δημιουργήσω κάτι πραγματικά καινούριο.
-Τι είναι αυτό που σας γοητεύει στο έργο του Ζυλ Μασνέ και που θεωρείτε ότι το κάνει αγαπητό στο κοινό;
Πρώτα απ’ όλα η μουσική του που είναι απίστευτα όμορφη. Ο Μασνέ δημιούργησε ένα υπέροχο έργο που ισορροπεί ανάμεσα στα σκοτεινά συναισθήματα των χαρακτήρων και την ρομαντική τους πλευρά. Είναι εκπληκτικός συνθέτης. Ήξερε ακριβώς τι έπρεπε να γράψει προκειμένου να αναδείξει το εύρος της φωνής του κάθε ερμηνευτή και τις αποχρώσεις του έργου. Μπορούσε κάθε φορά να δημιουργεί τη μαγεία και τη σωστή ατμόσφαιρα. Γι’ αυτό και ο Βέρθερος είναι μία από τις δημοφιλέστερες όπερες του γαλλικού ρεπερτορίου.
-Ο «Βέρθερος» είναι η τελευταία όπερα που σκηνοθέτησε ο Σπύρος Α. Ευαγγελάτος, μια εμβληματική μορφή του θεάτρου και της όπερας στην Ελλάδα, που διατέλεσε για πολλά χρόνια καλλιτεχνικός διευθυντής και πρόεδρος του Δ.Σ. της ΕΛΣ. Για τους Έλληνες λάτρεις της όπερας και του θεάτρου, είναι σημαντική η αναβίωση της σκηνοθεσίας του σε αυτή την παραγωγή. Εσείς πώς βιώσατε αυτή την εμπειρία;
Πραγματικά λυπάμαι που δεν βρίσκεται πλέον μαζί μας. Δυστυχώς δεν είχα την ευκαιρία να συνεργαστώ μαζί του, αλλά έχω ακούσει εξαιρετικά πράγματα για εκείνον και το έργο του. Ο «Βερθερος» είναι μια ιδιοφυής παράσταση όπου όλα δένουν αρμονικά. Νιώθω πραγματικά τυχερή που συμμετέχω σε αυτή την παραγωγή και είμαι μ’ έναν τρόπο μέρος της δημιουργίας και της κληρονομιάς του ακόμα και αν αυτός δεν βρίσκεται πια στη ζωή.
-Η συνεργασία σας με την Εθνική Λυρική Σκηνή ξεκίνησε το 2018 με την «Κάρμεν» στο Ηρώδειο και συνεχίστηκε με το ρεσιτάλ στη Ρωμαϊκή Αγορά (2020) και το All Star γκαλά Βέρντι (2022). Θα μπορούσαμε να πούμε ότι έχετε χτίσει μία σχέση εμπιστοσύνης με την ΕΛΣ;
Η Εθνική Λυρική Σκηνή είναι από τα καλύτερα λυρικά θέατρα της Ευρώπης. Η ποιότητα της δουλειάς της είναι απίστευτη και πάντα συζητάω γι’ αυτό με συναδέλφους μου σε διάφορα μεγάλα θέατρα του κόσμου. Δημιουργεί πάντα ενδιαφέρουσες παραγωγές, έχει ένα εκλεκτό δυναμικό που απαρτίζεται από εξαιρετικούς λυρικούς ερμηνευτές και μουσικούς. Κάθε φορά που επιστρέφω εδώ είναι μία ευχάριστη και σημαντική επαγγελματική εμπειρία για μένα. Αυτό που θαυμάζω ιδιαίτερα στην ΕΛΣ είναι ότι σέβεται την τέχνη της όπερας και τους καλλιτέχνες. Και αυτό είναι πραγματικά άξιο θαυμασμού. Στα περισσότερα λυρικά θέατρα δεν υπάρχει πια αυτό. Είναι μία ρουτίνα, μια δουλειά που πρέπει βγει στο τέλος της μέρας. Δεν αισθάνεσαι ότι συμβαίνει κάτι ιδιαίτερο. Αντίθετα εδώ, νιώθεις ότι αυτοί οι άνθρωποι γνωρίζουν τί κάνουν, εκτιμούν την τέχνη και τη σκληρή δουλειά σου και στο δείχνουν με κάθε τρόπο. Και κατά συνέπεια κάνεις και εσύ το ίδιο. Γιατί άλλωστε αυτή είναι και η ομορφιά της συγκεκριμένης δουλειάς. Το θέατρο είναι οικογένεια. Και εγώ νιώθω ότι η Εθνική Λυρική Σκηνή έγινε η οικογένεια μου. Αγαπώ κάθε άτομο που δουλεύει εκεί. Και η συνεργασία μου μαζί της θα συνεχίσει για όσο μπορώ να δουλεύω. Έχουμε ήδη συζητήσει για κάποια επόμενα πρότζεκτ τα οποία δεν μπορώ ν’ αποκαλύψω ακόμη, αλλά ανυπομονώ να πραγματοποιηθούν.
-Πρόσφατα γίνατε μητέρα. Είπατε σε μία συνέντευξή σας ότι μετά την εγκυμοσύνη σας χρειάστηκε να μάθετε να τραγουδάτε από την αρχή. Πώς ήταν αυτή η εμπειρία για εσάς;
Ειλικρινά απαίσια. Ίσως να ήταν η πιο δύσκολη περίοδος της καριέρας μου. Προσπαθούσαμε με τον σύζυγο μου να κάνουμε παιδί για έξι χρόνια και ξαφνικά συνέβη και γίναμε οι πιο ευτυχισμένοι άνθρωποι στον κόσμο όταν αποκτήσαμε την κόρη μας. Ωστόσο τότε άρχισαν να προκύπτουν διάφορες δυσκολίες που δεν είχα φανταστεί μέχρι τότε και άλλες συνάδελφοι μου που αντιμετώπισαν τα ίδια δεν μιλούσαν ανοιχτά γι’ αυτό. Μετά τη γέννηση της κόρης μας, δεν ήξερα πώς να τραγουδάω πια. Η φωνή ήταν εκεί, είχε όμως χάσει την επαφή με το σώμα. Ένιωθα εντελώς άχρηστη και πως όλη η σκληρή δουλειά που είχα κάνει από τα 17 μου χρόνια είχε πάει χαμένη. Ήταν μία σοκαριστική εμπειρία για μένα, έπρεπε να μάθω να τραγουδάω ξανά από το μηδέν. Αναγκάστηκα να αρνηθώ πολλές προτάσεις από μεγάλα θέατρα μέχρι να μπορέσω να επανέλθω. Με τη στήριξη του συντρόφου μου και δασκάλων φωνητικής κατάφερα να ξαναβρώ τον εαυτό μου και είμαι ευγνώμων γι’ αυτό. Όμως ο φόβος ότι δεν θα μπορέσω να ελέγξω πάλι το σώμα μου και τη φωνή μου παραμένει, αλλά είναι κάτι που δουλεύω μέσα μου και προσπαθώ να ζω με αυτό. Είμαι απλά χαρούμενη που επέστρεψα και μπορώ να κάνω και πάλι τη δουλειά μου.
-Πώς θα χαρακτηρίζατε τη δική σας διαδρομή; Όταν αφήσατε τη Γεωργία φανταζόσασταν την επιτυχία που θ’ ακολουθούσε;
Πρέπει να παραδεχτώ ότι ήμουν πολύ τυχερή. Από τότε που έφυγα από τη Γεωργία είχα γύρω μου υπέροχους ανθρώπους που πραγματικά πίστεψαν σε μένα και με στήριξαν στα πρώτα μου βήματα όπως ο Ντάνιελ Μπάρενμποϊμ, δίνοντας μου τα απαραίτητα εφόδια για να γίνω αυτό που είμαι σήμερα. Ποτέ δεν πίστεψα ότι θα κάνω καριέρα στη Σκάλα ούτε ότι θα με αποθέωναν στη Mετροπόλιταν. Και ειλικρινά θεωρώ τον εαυτό μου απίστευτα τυχερό. Βέβαια πίσω από όλα αυτά κρύβεται πολύ σκληρή δουλειά η οποία δεν σταματάει ποτέ για έναν λυρικό τραγουδιστή. Θέλω συνεχώς να εξελίσσομαι.
-Τις φορές που επισκεφτήκατε την Ελλάδα, είχατε την ευκαιρία να περιηγηθείτε στην Αθήνα ή σε άλλες περιοχές;
Μου αρέσει πολύ να κυκλοφορώ στους δρόμους της Αθήνας, αγαπώ την ενέργεια αυτής της πόλης. Έχω επισκεφτεί φυσικά την Ακρόπολη και το Μουσείο της όπως και την Εθνική Βιβλιοθήκη. Αυτή τη φορά μένω στο κέντρο, άλλες φορές έχει τύχει να μείνω στην Κηφισιά και στην Γλυφάδα για να είμαι κοντά στη θάλασσα. Μου αρέσει επίσης να οδηγώ πολύ και να ανακαλύπτω μόνη μου την πόλη. Στο παρελθόν είχα επισκεφτεί τη Σαντορίνη με τον σύντροφό μου για λίγες μέρες και ήταν από τις ωραιότερες διακοπές της ζωή μας. Στην Ελλάδα υπάρχουν τόσα όμορφα μέρη ν’ ανακαλύψεις. Αγαπώ τον πολιτισμό της, τους ανθρώπους, το ελληνικό φαγητό, τα πάντα. Στη Γεωργία διδαχτήκαμε ελληνική ιστορία, οπότε ήταν μεγάλη τύχη για μένα να επισκεφτώ αυτή την πανέμορφη χώρα. Μάλιστα, έχω αρχίσει να μαθαίνω και λίγα ελληνικά. Είναι δύσκολη αλλά υπέροχη γλώσσα. Θέλει πολλή προσπάθεια από μέρους μου αλλά πιστεύω ότι θα τα καταφέρω. Έχουμε συζητήσει και ένα ενδιαφέρον πρότζεκτ με την Εθνική Λυρική Σκηνή για το μέλλον, όπου ίσως τραγουδήσω στα ελληνικά, κάτι που εύχομαι να πραγματοποιηθεί σύντομα.
-Έχετε όνειρα για το μέλλον;
Στο επαγγελματικό κομμάτι δεν μπορώ να πω ότι ονειρεύομαι κάτι συγκεκριμένο. Λατρεύω τη δουλειά μου και νιώθω ευλογημένη που μπορώ και την κάνω και μακάρι να είμαι υγιής ώστε να την κάνω για όσο περισσότερο γίνεται. Σε προσωπικό επίπεδο, το όνειρό μου είναι ν’ αποκτήσω ακόμα ένα παιδί, αν τα καταφέρω. Αυτό θα ήθελα.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
In medias res: Η μεταφυσική του ορατού στη νέα έκθεση του Χρήστου Παλλαντζά στη γκαλερί Ευριπίδη

Ο Χρήστος Παλλαντζάς επιστρέφει στη γκαλερί Ευριπίδη από τις 30/3 με μια νέα σειρά μυσταγωγικών και παράλληλα αποκαλυπτικών τοπιογραφιών.
Στην έκθεσή του με τίτλο «In medias res» (Εν μέσω των πραγμάτων), ο δεξιοτέχνης ζωγράφος της παραστατικής ζωγραφικής ολοκληρώνει ένα πολύ προσωπικό ταξίδι και αναδεικνύεται σε δεινό αφηγητή μιας μοναχικής, πολυσήμαντης διαδρομής με πολλά σημεία αναφοράς. Σε κάθε έργο επιχειρεί να απεικονίσει το ηρωικό και το δραματικό της ανθρώπινης φύσης, όπως καταγράφονται στα τοπία των πόλεων. Το εργαστήριο του στο Μεταξουργείο, οι διαδρομές αναζήτησης μεσαιωνικών μνημείων στην Εύβοια οι περιπλανήσεις στο «κλεινόν άστυ».
Ο ζωγράφος λειτουργεί ως «σκηνοθέτης» στους πίνακές του και οργανώνει ο ίδιος το θέμα που πραγματεύεται σε έργα με ποιητική και φιλοσοφική υπόσταση. Ο θεατής θα περιηγηθεί σε τόπους που αποπνέουν έναν ιδιότυπο ρομαντισμό και ερωτισμό, καθώς γίνονται «ωδή» στην πιο ιερή στιγμή για τον ζωγράφο, αυτή της δημιουργίας. Είναι η ώρα που η μέρα αποχωρεί για να δώσει την θέση της στη νύχτα.
«Οπωσδήποτε, οι αναγνωρίσιμες εικόνες του, είτε αυτές είναι ανθρώπινες κατασκευές είτε φυσικά τοπία, λειτουργούν ως μνημονικοί τόποι, που διαθέτουν επιδραστική υπεραξία, σχεδόν μεταφυσική. Αυτή τη μεταφυσική του ορατού σε τόπους ενδιάμεσους και στιγμές οριακές, μας μεταφέρει στους καμβάδες του, με τον πιο ελκυστικό τρόπο ο Χρήστος Παλλαντζάς, στην πιο ώριμη στιγμή της καλλιτεχνικής του πορείας, στην άκρως ενδιαφέρουσα σειρά έργων του in medias res» σημειώνει ο ιστορικός τέχνης Θοδωρής Κουτσογιάννης.
Ενώ η ιστορικός τέχνης και επιμελήτρια της Εθνικής Πινακοθήκης, Λαμπρινή Καρακούρτη-Ορφανοπούλου σημειώνει: «Ο Χρήστος Παλλαντζάς δημιουργεί, παρασυρόμενος από τη διαδικασία της ζωγραφικής και κατορθώνει να μεταφράσει τα οικεία και ονειρικά-απροσδόκητα τοπία του, σε χρωματικά πεδία ζωγραφικής ύλης και ζωγραφικής χειρονομίας».
Η έκθεση «Ιn medias res» θα διαρκέσει έως τις 29/4.
Νατ.Δ
ΑΠΕ-ΜΠΕ
-
ΕΛΛΑΔΑ2 ημέρες ago
Τέμπη: Σημάδια βελτίωσης του 20χρονου Γεράσιμου που χαροπαλεύει μετά την εθνική τραγωδία
-
ΕΛΛΑΔΑ6 ημέρες ago
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη – Συγκινεί η αδελφή της Ιφιγένειας: «Θα δώσω στο μωρό μου, το όνομά της»
-
ΕΛΛΑΔΑ6 ημέρες ago
Μίμης Παπαϊωάννου: Σε λαϊκό προσκύνημα η σορός του θρύλου της ΑΕΚ στο πλάι της «OPAP Arena»
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ10 ώρες ago
Επαναπατρίζονται 29 πολύτιμες αρχαιότητες στην Ελλάδα
-
ΕΛΛΑΔΑ3 ημέρες ago
Ξάνθη: Συνελήφθησαν οι δυο γιοι και ο γαμπρός του 37χρονου δολοφόνου του 45χρονου
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ6 ημέρες ago
Έφυγε από τη ζωή ο Ντέβιντ Λίντλεϊ – Ρόκερ, «μουσικός των μουσικών» και βιρτουόζος στο μπουζούκι
-
ΕΛΛΑΔΑ1 ημέρα ago
Αλλαγή ώρας 2023: Την Κυριακή (26/03) γυρίζουμε τα ρολόγια μας μία ώρα μπροστά
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ3 ημέρες ago
Τα ταξίδια κινήτρων και τα επαγγελματικά ταξίδια μπορούν να εκτοξεύσουν τους “μικρούς” προορισμούς