ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Το άνοιγμα των χιονοδρομικών κέντρων συμβάλλει στην τόνωση του ορεινού τουρισμού
Στο άκουσμα της κακοκαιρίας ή της βαρυχειμωνιάς, συνειρμικά οι σκέψεις δεν κατευθύνονται σε κάτι θετικό, όμως για τη χιονοδρομία στην Ελλάδα, η “ επέλαση του χιονιά” είναι πλέον το ζητούμενο. Τα χιονοδρομικά κέντρα βρίσκονται ήδη σε ετοιμότητα και αναμένουν να δουν αυτήν την πολυπόθητη “ άσπρη μέρα” για να δουλέψουν, όπως και οι ορεινοί προορισμοί. Άλλωστε μετά τις γιορτές και με το επόμενο τριήμερο που μπορεί να δώσει μια “ ανάσα” στην αγορά του χειμερινού τουρισμού να είναι αυτό της Καθαράς Δευτέρας, οι προσδοκίες όλων περιορίζονται κυρίως στα Σαββατοκύριακα. Και μπορεί όλοι όσοι εκδράμουν να μην είναι δεινοί σκιέρ, ωστόσο οι δραστηριότητες στο χιόνι και το βουνό αποτελούν πάντα ένα επιπλέον asset για τον προορισμό.
Όπως αναφέρει, μιλώντας στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο Αλέξανδρος Νουλίκας, μέλος της Ένωσης Χιονοδρομικών Κέντρων, στην Ελλάδα έχουμε περίπου 19 χιονοδρομικά κέντρα που είναι σε λειτουργία. «Με την κακοκαιρία που έρχεται πιστεύουμε πως ξεκινάει φέτος η χιονοδρομία στην Ελλάδα. Μέχρι και πριν από το Σαββατοκύριακο τα μόνα που είχαν ανοίξει ήταν στον Βόρρα και στο Ανήλιο όπου λειτούργησαν μόνο οι παιδικές πίστες και ένα συρόμενο ενώ στο χιονοδρομικό κέντρο του Φαλακρού μόνο οι παιδικές πίστες», σημειώνει.
Ο κ.Νουλίκας εξηγεί πως τα χιονοδρομικά κέντρα αποτελούν πόλο έλξης και δίνουν κίνητρα στον επισκέπτη για να πραγματοποιήσει μια εξόρμηση στο βουνό. «Μπορεί στην Ελλάδα να μην έρθει κάποιος αποκλειστικά για σκι αλλά θα έρθει συνδυάζοντας το χιονοδρομικό κέντρο και τον ορεινό τουρισμό γενικά. Αν κάποιος έρθει για ορεινό τουρισμό στην Ελλάδα, δεν μπορεί να μην του προσφέρεις χιονοδρομικό κέντρο. Είναι εκ των ων ουκ άνευ. Οι ορεινοί όγκοι για να αναπτυχθούν θέλουν, πέρα από τη φυσική ομορφιά, πέρα από τα καταλύματα που πρέπει να υπάρχουν, τη γαστρονομία κτλ, να παρέχουν και δραστηριότητες. Και δραστηριότητες προσφέρει ένα χιονοδρομικό σε έναν ορεινό όγκο», σημειώνει ο ίδιος. «Τα χιονοδρομικά κέντρα αποτελούν μοχλό ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή. Μπορεί ο επισκέπτης να μην έρθει αποκλειστικά για το χιονοδρομικό αλλά η ανάπτυξη που προσφέρει διασφαλίζει τη βιωσιμότητα σε όλες τις γύρω επιχειρήσεις του χιονοδρομικού, οι οποίες κατεξοχήν είναι πάνω στο βουνό. Είναι όλα μια αλυσίδα. Τα χιονοδρομικά είναι ένας μοχλός ανάπτυξης που προσφέρει μια επιπλέον βιωσιμότητα και πάνω εκεί χτίζεται ο υπόλοιπος ορεινός τουρισμός», προσθέτει ο κ. Νουλίκας.
Σύμφωνα με την CEO της Marketing Greece Ιωάννα Δρέττα, τα χιονοδρομικά κέντρα αποτελούν τουριστικές υποδομές που μπορούν να συμβάλουν σημαντικά στην ανάπτυξη των γύρω προορισμών. «Η παγκόσμια τάση των outdoor activities και της μεγαλύτερης σχέσης με τη φύση, σε συνδυασμό με τα πλεονεκτήματα της χώρας μας δημιουργούν ορισμένες προϋποθέσεις για να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε ένα προϊόν με αξιώσεις», υπογραμμίζει και τονίζει: «Σε αυτή, όπως και όλες τις περιπτώσεις τουρισμού, η προβολή είναι το εύκολο μέρος της εξίσωσης. Το δύσκολο είναι η δημιουργία των συνεργειών και συνεργασιών, καθώς και η λήψη αποφάσεων που θα βασίζονται σε υπαρκτά στοιχεία προκειμένου να δημιουργηθεί το ανταγωνιστικό προϊόν. Μην ξεχνάμε πως ο ανταγωνισμός στο συγκεκριμένο θέμα με την κεντρική Ευρώπη είναι σκληρός, ενώ για τους ευρωπαίους ταξιδιώτες η μετάβαση στη χώρα μας απαιτεί αεροπλάνο με μεγαλύτερη διάρκεια πτήσης, άρα και ακριβότερο εισιτήριο».
Σέλι, Τρια-Πέντε Πηγάδια, Βόρρας, Ανήλιο, Βασιλίτσα, Ελατοχώρι, Φαλακρό συγκεντρώνουν αρκετό κόσμο στη Βόρεια Ελλάδα ενώ οι Αθηναίοι επιλέγουν κυρίως τον Παρνασσό και τα Καλάβρυτα αλλά υπάρχουν κι άλλα χιονοδρομικά κέντρα που έχουν αντίστοιχα το κοινό τους, όπως στο Πήλιο, στο Καρπενήσι και στην Πελοπόνησο το Μέναλο και η Ζήρεια.
Όπως επισημαίνει ο κ. Νουλίκας κάθε χιονοδρομικό κέντρο έχει τον κόσμο του αλλά αυτό που χρειάζεται η χώρας μας, είναι να γίνουν επενδύσεις καθώς στερούνται σε υποδομές και κυρίως σε ό,τι αφορά αναβατήρες και συστήματα τεχνητής χιόνωσης.
Νικόλ Καζαντζίδου
ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Μαγνησία: Οι εικόνες που έπληξαν τον τουρισμό και οι νέες καμπάνιες για την αναστροφή του κλίματος
Η παραλία του Βόλου, τα τσιπουράδικα, τα σοκάκια της Παλιάς πόλης, το μυθικό βουνό των Κενταύρων το γραφικό Πήλιο… ολόκληρη η Μαγνησία είναι ένας τόπος που συγκεντρώνει δεκάδες λόγους να τον επισκεφθεί κανείς κι όμως, στον απολογισμό αυτής της χρονιάς τα νούμερα θα σημειώσουν πτώση. Τι δεν πήγε καλά φέτος; Μετά τις φυσικές καταστροφές που έπληξαν την Θεσσαλία πέρσι, στο τέλος του καλοκαιριού ήρθε να προστεθεί ένας ακόμη «πονοκέφαλος»: Οι εικόνες με τα νεκρά ψάρια σε ορισμένες παραλίες της περιοχής προς το τέλος του Αυγούστου, έδωσαν ακόμη ένα «χτύπημα» στην τουριστική κίνηση, το οποίο όπως λένε οι επαγγελματίες του κλάδου έγινε γενικευμένα.
«Πολλές φορές ο τρόπος που μεταδίδεται η πληροφορία και εκείνο που περνάει προς τα έξω προκαλεί μεγαλύτερη ζημιά από ό,τι φανταζόμαστε. Όταν βγαίνουμε και λέμε “ψόφια ψάρια στον Βόλο” πιάνει όλη τη Μαγνησία, με αποτέλεσμα να έχουμε ακυρώσεις μέχρι και στο ανατολικό Πήλιο που είναι 55 χλμ μακριά και βλέπει στο Αιγαίο», επισημαίνει μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Γιώργος Ζαφείρης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας και μέλος του ΔΣ του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Έτσι, παρόλο που ο Ιούλιος και ο Αύγουστος παρουσίασαν μια εξαιρετική άνοδο σε σχέση με πέρσι και οι επιχειρήσεις του κλάδου δούλεψαν πολύ καλά, στο σύνολο η χρονιά θα κλείσει σημειώνοντας πτώση.
Αυτό το κλίμα ή καλύτερα την εικόνα που έχει δημιουργηθεί επιθυμούν και προσπαθούν να αντιστρέψουν οι φορείς με νέες καμπάνιες για την τουριστική προβολή και προώθηση του προορισμού.
Κάτι παρόμοιο έγινε και πέρσι τον χειμώνα, καθώς οι τουριστικές επιχειρήσεις ήταν έτοιμες να φιλοξενήσουν τους επισκέπτες τα Χριστούγεννα αλλά έπρεπε να αλλάξει η εικόνα που είχε δημιουργηθεί στον κόσμο, σύμφωνα με τον κ.Ζαφείρη.
«Εμείς περιμένουμε σε συνεργασία με τον ΕΟΤ και την Περιφέρεια Θεσσαλίας αλλά και μέσω ενός κονδυλίου που έχει προαναγγελθεί για την προβολή της Θεσσαλίας, να προχωρήσουμε σε μια ολοκληρωμένη καμπάνια για την περιοχή ενώ στο μεταξύ έχουμε προγραμματίσει και τη συμμετοχή μας σε εκθέσεις τουρισμού εντός και εκτός Ελλάδας», σημειώνει ο κΖαφείρης.
Το μεγαλύτερο πλήγμα στον τουρισμό δόθηκε με την ακύρωση των συνεδρίων και των σχολικών εκδρομών μετά τα ακραία καιρικά φαινόμενα και τις καταστροφές που σημειώθηκαν. Παρόλο που η Μαγνησία επανήλθε, το κακό είχε ήδη γίνει και τα ταξίδια είχαν ήδη ακυρωθεί.
«Πέρσι τον χειμώνα, παρότι στις γιορτές των Χριστουγέννων οι πληρότητες ήταν πολύ υψηλές, ο χειμερινός τουρισμός συνολικά μειώθηκε κατά τουλάχιστον 40% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Μόνον οι σχολικές εκδρομές που ακυρώθηκαν άγγιξαν σε ποσοστό το 70%», αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας. Τώρα το επόμενο στοίχημα είναι τα Χριστούγεννα και φυσικά οι εκδρομές και τα συνέδρια που κλείνουν από νωρίς.
Νικόλ Καζαντζίδου
ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
National Geographic: Προβολή της Μήλου στις διεθνείς αγορές
Στα γεωλογικά, αρχαιολογικά, ιστορικά και μορφολογικά ενδιαφέροντα της Μήλου αναφέρεται δημοσίευμα του National Geographic με ιδιαίτερη έμφαση στο Αρχαίο Θέατρο, τις Κατακόμβες, την Αφροδίτη και τα ευρήματα στην Φυλακωπή σημειώνοντας ότι στο νησί “υπάρχουν όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου. Σε όλη τη βραχώδη ακτογραμμή, θα δείτε όλα τα διαφορετικά χρώματα. Το πράσινο είναι μπεντονίτης, το κόκκινο είναι οξείδιο του σιδήρου, το μπλε είναι αμέθυστος”. Και συμπληρώνει:”Η Μήλος προσφέρει εκπληκτικά τοπία παρόμοια με τη Σαντορίνη αλλά χωρίς πολυκοσμία. Γνωστή για την ηφαιστειακή ιστορία της, διαθέτει μια παλέτα από πολύχρωμους βράχους και πάνω από 70 παρθένες παραλίες, όπως το Σαρακίνικο ,το Κλέφτικο, τον Γέρακα , τη Φυριπλάκα και το Αμμουδαράκι. Το αφιέρωμα περιγράφει και τα γοητευτικά χωριά του νησιού, όπως ο Αδάμαντας, η Πλάκα, το Κλήμα, τα Μανδράκια και τα Πολλώνια, “όπου οι επισκέπτες μπορούν να εξερευνήσουν τον παραδοσιακό ελληνικό πολιτισμό”. Και συμπληρώνει :” Είναι ένας ιδανικός προορισμός για ταξιδιώτες που αναζητούν μια πιο ήρεμη και αυθεντική ελληνική νησιωτική εμπειρία”.
Το αφιέρωμα δημοσιεύθηκε στις 29 Αυγούστου και υπογράφεται από την Elizabeth Warkentin.
https://www.nationalgeographic.com/travel/article/milos-santorini-greece-alternative
ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Η Grecotel ενεργός υποστηρικτής δράσεων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής
Η Grecotel ενώνει τη φωνή της με την επιστημονική κοινότητα και όσους φροντίζουν να παραδώσουν στην επόμενη γενιά ένα πλανήτη απαλλαγμένο από τα φαινόμενα της κλιματικής αλλαγής και καλωσορίζει στο Ρέθυμνο το τριήμερο οικολογικό συμπόσιο «ΓΗ: Ένας Βιώσιμος Πλανήτης για όλους – Κάλεσμα για Δράση – Η αλλαγή είναι εφικτή», οι εργασίες του οποίου ξεκίνησαν σήμερα 10 και θα διαρκέσουν έως τις 12 Σεπτεμβρίου 2024. Διοργανωτές του συμποσίου η Ιερά Μητρόπολη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου, το Πανεπιστήμιο Κρήτης, το Εθνικό Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας και η Περιφέρεια Κρήτης.
Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, η ανάδειξη της Grecotel ως “Μέγα Χορηγού” του συμποσίου στο Ρέθυμνο, σηματοδοτεί τις προθέσεις του ξενοδοχειακού οργανισμού, να στρέψει το βλέμμα στις τοπικές κοινωνίες, που με την παρακίνηση και την ενημέρωση μπορούν να σταθούν απέναντι στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής. H κλιματική αλλαγή απαιτεί συνέργειες αλλά και στήριξη της ακαδημαϊκής κοινότητας και του επιστημονικού προσωπικού της χώρας. Η Grecotel αναγνωρίζοντας το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει, “δηλώνει” ενεργός υποστηρικτής πρωτοβουλιών που μπορούν να καταστήσουν μια ουσιαστική αλλαγή εφικτή και στο μέτωπο της κλιματικής αλλαγής.
Η Grecotel είναι μεταξύ άλλων μέλος του UN Global Compact Network Greece. Το Οικουμενικό Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών (UN Global Compact) είναι μια εθελοντική πρωτοβουλία, που βασίζεται στη δέσμευση των επιχειρήσεων για εφαρμογή Οικουμενικών Αρχών βιωσιμότητας και ανάληψη δράσεων υποστήριξης των στόχων των Ηνωμένων Εθνών.
Οι εργασίες του Συμποσίου, που τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου, θα πραγματοποιηθούν στους χώρους της Ιεράς Μητροπόλεως (ανάμεσά τους και η Μονή Αρκαδίου), του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Παλαιοντολογικού Μουσείου Ρεθύμνου, παράρτημα του Εθνικού Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, πρόεδρος του οποίου είναι η Φαλή Βογιατζάκη, η ακούραστη οραματίστρια για την προστασία του περιβάλλοντος στην Ελλάδα και ψυχή και αυτής της διοργάνωσης.
Με περισσότερα από 2.000 διεθνή βραβεία και διακρίσεις που έχει λάβει ο όμιλος Δασκαλαντωνάκη-Grecotel, αναγνωρίζεται σήμερα ως ο ηγέτης της ξενοδοχειακής αγοράς, ο μεγαλύτερος ελληνικός τουριστικός όμιλος και μία από τις πλέον δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις. Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της ICAP (Κλαδική Μελέτη για Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις, Νοέμβριος 2023), ο όμιλος κατέχει την πρώτη θέση με μερίδιο 4,5% βάσει αξίας και 3,5% βάσει συνόλου κλινών για τα ξενοδοχεία πολυτελείας.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ5 ημέρες ago
Ηλεκτρικό ρεύμα: Στο τραπέζι η ενεργοποίηση του μηχανισμού ανάκτησης εσόδων με στόχο τη στήριξη τιμολογίων
-
ΔΙΕΘΝΗ3 ημέρες ago
Κυρ. Μητσοτάκης: Η επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να μεταμορφώσει τη χώρα μας
-
ΔΙΕΘΝΗ5 ημέρες ago
Πολύνεκροι βομβαρδισμοί του Ισραήλ σε Γάζα και Λίβανο
-
ΕΛΛΑΔΑ5 ημέρες ago
Φιλοθέη: Διαρρήκτες προσπάθησαν να εισβάλουν σε σπίτι Αμερικανού διπλωμάτη
-
ΔΙΕΘΝΗ4 ημέρες ago
Γαλλία – Η τελική κατάθεση της Ζιζέλ Πελικό: Αυτή είναι δίκη δειλών, είμαι ψυχικά εξαντλημένη
-
ΔΙΕΘΝΗ5 ημέρες ago
Φον ντερ Λάιεν: Το Κίεβο μπορεί να «υπολογίζει» στην ΕΕ μετά τις «φρικτές» επιθέσεις της Ρωσίας
-
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ5 ημέρες ago
Ο Τσιτσιπάς παρέμεινε στο Νο 11 του κόσμου
-
ΕΛΛΑΔΑ5 ημέρες ago
Ο καιρός τύπου «Π» φέρνει βροχές, καταιγίδες και χιόνια στα ορεινά – Σε υψηλά επίπεδα η θερμοκρασία