Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Την Δευτέρα 30 Ιανουαρίου η 3η κλήρωση του Προγράμματος “Τουρισμός για Όλους” –

Την Δευτέρα  30 Ιανουαρίου του 2023 θα γίνει η 3η κλήρωση του Προγράμματος “Τουρισμός για Όλους” που αφορά 125.000 νέους δικαιούχους, φτάνοντας έτσι τους 400.000 συνολικά μόνο για εφέτος.  Αυτό τονίζει στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η υφυπουργός Τουρισμού Σοφία Ζαχαράκη υπογραμμίζοντας ότι οι ψηφιακές κάρτες μπορούν να εξαργυρωθούν μέχρι το τέλος Ιουνίου, οπότε καλό θα ήταν οι δικαιούχοι να σπεύσουν να τις αξιοποιήσουν, όπως σημειώνει.

Εστιάζοντας στο πρόγραμμα “Τουρισμός για όλους”, η κυρία Ζαχαράκη επεσήμανε ότι πρόκειται για ένα πρόγραμμα που ξεκίνησε το 20-21 ως ένα μέτρο στήριξης του τουρισμού μέσα στην πανδημία, και μέσω αυτού εξαργυρώθηκαν 19 εκατ. ευρώ από  200.000 δικαιούχους. Μάλιστα το πρόγραμμα “ Τουρισμός για Όλους” του Υπουργείου Τουρισμού έχει διπλό στόχο: πρώτον, την στήριξη -σε εποχές παγκόσμιων κρίσεων- των συμπολιτών μας, και δεύτερον την επέκταση της τουριστικής κίνησης σε όλη τη χώρα και σε όλο το έτος, ανάφερε η κυρία Ζαχαράκη.

Εφέτος, όπως τονίστηκε, το πρόγραμμα αναβαθμίστηκε σημαντικά. Πλέον χορηγείται με ψηφιακή κάρτα στο κινητό μας τηλέφωνο, ενώ η επιδότηση ανέρχεται στα 150 ευρώ ανά δικαιούχο, και 200 ευρώ για ΑΜΕΑ συμπολίτες μας. Καλύπτει διαμονή σε κάθε προορισμό της χώρας,  και για το σύνολο των χειμερινών μηνών, συμβάλλοντας έτσι στην πολυπόθητη επέκταση της σεζόν, ενώ μεριμνήσαμε ώστε οι επιχειρήσεις να πιστώνονται τα χρήματα άμεσα, σημειώνει η κυρία υφυπουργός. Το πρόγραμμα για το 2022-2023 έχει προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 64 εκατ. ευρώ, την ίδια στιγμή που στα 4,5 χρόνια της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε χορηγηθεί ποτέ αντίστοιχη επιδότηση διαμονής από το Υπουργείο Τουρισμού, σημειώνει η κυρία Ζαχαράκη.

Σε ό,τι αφορά τα οφέλη του προγράμματος, έχει ξεχωριστό ενδιαφέρον ότι ενισχύθηκαν ιδιαίτερα εναλλακτικοί προορισμοί και η ενδοχώρα.  Κορυφαίες συνολικά περιφέρειες ήταν αυτές της Κεντρικής Μακεδονίας, Πελοποννήσου, Αττικής και Θεσσαλίας, ενώ τη μεγαλύτερη θετική μεταβολή τους χειμερινούς μήνες εμφάνισαν η Δυτική Ελλάδα, η Δυτική Μακεδονία και το Βόρειο Αιγαίο. Από προορισμούς ειδικότερα ξεχώρισαν οι μεγάλες πόλεις (Θεσσαλονίκη-Αθήνα), αλλά και πιο εναλλακτικές επιλογές (όπως Τολό, Πάργα, Γιάννενα, Αιδηψός, Θάσος, Καλάβρυτα, Καστοριά).
“Στο Υπουργείο Τουρισμού παραμένουμε προσηλωμένοι στην δέσμευση της κυβέρνησης για έμπρακτη και στοχευμένη στήριξη των Ελλήνων πολιτών, και σχεδιάζουμε ήδη την συνέχιση του προγράμματος και στο μέλλον, βελτιώνοντας το διαρκώς,  προς όφελος των δικαιούχων του, άλλα και του ελληνικού τουρισμού συνολικά”, τονίζει η κυρία Ζαχαράκη.

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι κληρωθέντες του προγράμματος

Όσοι δικαιούχοι του προγράμματος κληρωθούν την 30η Ιανουαρίου, πρέπει να γνωρίζουν ότι κάθε άυλη ψηφιακή προπληρωμένη κάρτα εξαργυρώνεται είτε εφάπαξ στο ίδιο τουριστικό κατάλυμα είτε τμηματικά σε διαδοχικά τουριστικά καταλύματα αναλόγως του διαθέσιμου υπολοίπου της όποια χρονική στιγμή επιθυμεί ο δικαιούχος μέχρι 30/6/2023. 

Παράλληλα κατά τη διαδικασία υποβολής της αίτησης στο Πρόγραμμα και ενεργοποίησης της άυλης προπληρωμένης κάρτας μπορεί να χρησιμοποιηθεί οποιοσδήποτε τύπος κινητού τηλεφώνου.  Από τη στιγμή όμως που ενεργοποιείται η άυλη προπληρωμένη κάρτα, για να χρησιμοποιηθεί σε τερματικό POS, θα πρέπει να έχει συνδεθεί σε υπηρεσίες Apple Pay ή Google Pay και να χρησιμοποιείται από smartphone που υποστηρίζει συναλλαγές NFC. Εναλλακτικά μπορεί να χρησιμοποιηθεί με υποβολή των στοιχείων της σε κατάλληλους διαδικτυακούς τόπους παρόχων διαμονής χωρίς χρήση τεχνολογίας NFC. ΠΡΟΣΟΧΗ: Σε κάθε κινητό μπορεί να εισαχθεί για τη διενέργεια συναλλαγών μόνο μία άυλη χρεωστική κάρτα!
Επίσης πρέπει να γνωρίζουν ότι η άυλη ψηφιακή προπληρωμένη κάρτα είναι ατομική και μπορεί να εξαργυρωθεί σε οποιοδήποτε ξενοδοχείο ή τουριστικό κατάλυμα μέχρι τα τέλη Ιουνίου του 2023. Σε ό,τι αφορά τυχόν περιορισμούς, τονίζεται ότι δεν υπάρχει κάποιος περιορισμός ούτε στον αριθμό των διανυκτερεύσεων, ούτε στην περίοδο που ο δικαιούχος θα επιλέξει να κάνει χρήση της ατομικής του ψηφιακής επιταγής. Μοναδική προϋπόθεση είναι το συνολικό ποσό της ανέπαφης πληρωμής να μην υπερβαίνει τα 150 ευρώ (ή τα 200 ευρώ για ΑμεΑ).  Δεν υπάρχει, επίσης, κάποιος γεωγραφικός περιορισμός, καθώς στο Πρόγραμμα συμμετέχουν τα τουριστικά καταλύματα όλης της χώρας.

Παράδειγμα δαπάνης του ποσού του προγράμματος

Ο δικαιούχος μπορεί να χρησιμοποιήσει το ποσό των 150 ευρώ εφάπαξ, μπορεί όμως να «σπάσει» το συνολικό ποσό και να το χρησιμοποιήσει σε διαφορετικές χρονικές περιόδους, με όποιον τρόπο επιθυμεί.  Για παράδειγμα, μπορεί να δαπανήσει 50 ευρώ για τη διαμονή του σε κάποιο κατάλυμα κατά τους θερινούς μήνες και τα υπόλοιπα 100 ευρώ να τα χρησιμοποιήσει για τον ίδιο σκοπό το φθινόπωρο, τον χειμώνα, την επόμενη άνοιξη ή στις αρχές του επόμενου καλοκαιριού. Έτσι, το Πρόγραμμα συμβάλλει και στον στόχο της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου σε δώδεκα μήνες τον χρόνο. Σε κάθε περίπτωση, για  οποιαδήποτε απορία, μπορείτε να υποβάλετε το ερώτημά σας μέσω email tourism4all2022@ktpae.gr
Κ. Χαλκιαδάκης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μαγνησία: Οι εικόνες που έπληξαν τον τουρισμό και οι νέες καμπάνιες για την αναστροφή του κλίματος

Η παραλία του Βόλου, τα τσιπουράδικα, τα σοκάκια της Παλιάς πόλης, το μυθικό βουνό των Κενταύρων το γραφικό Πήλιο… ολόκληρη η Μαγνησία είναι ένας τόπος που συγκεντρώνει δεκάδες λόγους να τον επισκεφθεί κανείς κι όμως, στον απολογισμό αυτής της χρονιάς τα νούμερα θα σημειώσουν πτώση. Τι δεν πήγε καλά φέτος; Μετά τις φυσικές καταστροφές που έπληξαν την Θεσσαλία πέρσι, στο τέλος του καλοκαιριού ήρθε να προστεθεί ένας ακόμη «πονοκέφαλος»: Οι εικόνες με τα νεκρά ψάρια σε ορισμένες παραλίες της περιοχής προς το τέλος του Αυγούστου, έδωσαν ακόμη ένα «χτύπημα» στην τουριστική κίνηση, το οποίο όπως λένε οι επαγγελματίες του κλάδου έγινε γενικευμένα.
«Πολλές φορές ο τρόπος που μεταδίδεται η πληροφορία και εκείνο που περνάει προς τα έξω προκαλεί μεγαλύτερη ζημιά από ό,τι φανταζόμαστε. Όταν βγαίνουμε και λέμε “ψόφια ψάρια στον Βόλο” πιάνει όλη τη Μαγνησία, με αποτέλεσμα να έχουμε ακυρώσεις μέχρι και στο ανατολικό Πήλιο που είναι 55 χλμ μακριά και βλέπει στο Αιγαίο», επισημαίνει μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Γιώργος Ζαφείρης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας και μέλος του ΔΣ του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Έτσι, παρόλο που ο Ιούλιος και ο Αύγουστος παρουσίασαν μια εξαιρετική άνοδο σε σχέση με πέρσι και οι επιχειρήσεις του κλάδου δούλεψαν πολύ καλά, στο σύνολο η χρονιά θα κλείσει σημειώνοντας πτώση.
Αυτό το κλίμα ή καλύτερα την εικόνα που έχει δημιουργηθεί επιθυμούν και προσπαθούν να αντιστρέψουν οι φορείς με νέες καμπάνιες για την τουριστική προβολή και προώθηση του προορισμού.
Κάτι παρόμοιο έγινε και πέρσι τον χειμώνα, καθώς οι τουριστικές επιχειρήσεις ήταν έτοιμες να φιλοξενήσουν τους επισκέπτες τα Χριστούγεννα αλλά έπρεπε να αλλάξει η εικόνα που είχε δημιουργηθεί στον κόσμο, σύμφωνα με τον κ.Ζαφείρη.
«Εμείς περιμένουμε σε συνεργασία με τον ΕΟΤ και την Περιφέρεια Θεσσαλίας αλλά και μέσω ενός κονδυλίου που έχει προαναγγελθεί για την προβολή της Θεσσαλίας, να προχωρήσουμε σε μια ολοκληρωμένη καμπάνια για την περιοχή ενώ στο μεταξύ έχουμε προγραμματίσει και τη συμμετοχή μας σε εκθέσεις τουρισμού εντός και εκτός Ελλάδας», σημειώνει ο κΖαφείρης.
Το μεγαλύτερο πλήγμα στον τουρισμό δόθηκε με την ακύρωση των συνεδρίων και των σχολικών εκδρομών μετά τα ακραία καιρικά φαινόμενα και τις καταστροφές που σημειώθηκαν. Παρόλο που η Μαγνησία επανήλθε, το κακό είχε ήδη γίνει και τα ταξίδια είχαν ήδη ακυρωθεί.
«Πέρσι τον χειμώνα, παρότι στις γιορτές των Χριστουγέννων οι πληρότητες ήταν πολύ υψηλές, ο χειμερινός τουρισμός συνολικά μειώθηκε κατά τουλάχιστον 40% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Μόνον οι σχολικές εκδρομές που ακυρώθηκαν άγγιξαν σε ποσοστό το 70%», αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας. Τώρα το επόμενο στοίχημα είναι τα Χριστούγεννα και φυσικά οι εκδρομές και τα συνέδρια που κλείνουν από νωρίς.
Νικόλ Καζαντζίδου

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

National Geographic: Προβολή της Μήλου στις διεθνείς αγορές

Στα γεωλογικά, αρχαιολογικά, ιστορικά και μορφολογικά ενδιαφέροντα της Μήλου αναφέρεται δημοσίευμα του National Geographic με ιδιαίτερη έμφαση στο Αρχαίο Θέατρο, τις Κατακόμβες, την Αφροδίτη και τα ευρήματα στην Φυλακωπή σημειώνοντας ότι στο νησί “υπάρχουν όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου. Σε όλη τη βραχώδη ακτογραμμή, θα δείτε όλα τα διαφορετικά χρώματα. Το πράσινο είναι μπεντονίτης, το κόκκινο είναι οξείδιο του σιδήρου, το μπλε είναι αμέθυστος”. Και συμπληρώνει:”Η Μήλος προσφέρει εκπληκτικά τοπία παρόμοια με τη Σαντορίνη αλλά χωρίς πολυκοσμία. Γνωστή για την ηφαιστειακή ιστορία της, διαθέτει μια παλέτα από πολύχρωμους βράχους και πάνω από 70 παρθένες παραλίες, όπως το Σαρακίνικο ,το Κλέφτικο, τον Γέρακα , τη Φυριπλάκα και το Αμμουδαράκι. Το αφιέρωμα περιγράφει και τα γοητευτικά χωριά του νησιού, όπως ο Αδάμαντας, η Πλάκα, το Κλήμα, τα Μανδράκια και τα Πολλώνια, “όπου οι επισκέπτες μπορούν να εξερευνήσουν τον παραδοσιακό ελληνικό πολιτισμό”. Και συμπληρώνει :” Είναι ένας ιδανικός προορισμός για ταξιδιώτες που αναζητούν μια πιο ήρεμη και αυθεντική ελληνική νησιωτική εμπειρία”.
Το αφιέρωμα δημοσιεύθηκε στις 29 Αυγούστου και υπογράφεται από την Elizabeth Warkentin.

https://www.nationalgeographic.com/travel/article/milos-santorini-greece-alternative

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Grecotel ενεργός υποστηρικτής δράσεων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής

Η Grecotel ενώνει τη φωνή της με την επιστημονική κοινότητα και όσους φροντίζουν να παραδώσουν στην επόμενη γενιά ένα πλανήτη απαλλαγμένο από τα φαινόμενα της κλιματικής αλλαγής και καλωσορίζει στο Ρέθυμνο το τριήμερο οικολογικό συμπόσιο «ΓΗ: Ένας Βιώσιμος Πλανήτης για όλους – Κάλεσμα για Δράση – Η αλλαγή είναι εφικτή»,  οι εργασίες του οποίου ξεκίνησαν σήμερα 10 και θα διαρκέσουν έως τις 12 Σεπτεμβρίου 2024. Διοργανωτές του συμποσίου η Ιερά Μητρόπολη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου, το Πανεπιστήμιο Κρήτης, το Εθνικό Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας και η Περιφέρεια Κρήτης.

Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, η ανάδειξη της Grecotel ως “Μέγα Χορηγού” του συμποσίου στο Ρέθυμνο,  σηματοδοτεί τις προθέσεις του ξενοδοχειακού οργανισμού,  να στρέψει το βλέμμα στις τοπικές κοινωνίες, που με την παρακίνηση και την ενημέρωση μπορούν να σταθούν απέναντι στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής. H κλιματική αλλαγή απαιτεί συνέργειες αλλά και στήριξη της ακαδημαϊκής κοινότητας και του επιστημονικού προσωπικού της χώρας. Η Grecotel αναγνωρίζοντας το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει, “δηλώνει” ενεργός υποστηρικτής πρωτοβουλιών που μπορούν να καταστήσουν μια ουσιαστική αλλαγή εφικτή και στο μέτωπο της κλιματικής αλλαγής.

Η Grecotel είναι μεταξύ άλλων μέλος του UN Global Compact Network Greece. Το Οικουμενικό Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών (UN Global Compact) είναι μια εθελοντική πρωτοβουλία, που βασίζεται στη δέσμευση των επιχειρήσεων για εφαρμογή Οικουμενικών Αρχών βιωσιμότητας και ανάληψη δράσεων υποστήριξης των στόχων των Ηνωμένων Εθνών.

Οι εργασίες του Συμποσίου, που τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου,  θα πραγματοποιηθούν στους χώρους της Ιεράς Μητροπόλεως (ανάμεσά τους και η Μονή Αρκαδίου), του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Παλαιοντολογικού Μουσείου Ρεθύμνου, παράρτημα του Εθνικού Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, πρόεδρος του οποίου είναι η Φαλή Βογιατζάκη, η ακούραστη οραματίστρια για την προστασία του περιβάλλοντος στην Ελλάδα και ψυχή και αυτής της διοργάνωσης.

Με περισσότερα από 2.000 διεθνή βραβεία και διακρίσεις που έχει λάβει ο όμιλος Δασκαλαντωνάκη-Grecotel, αναγνωρίζεται σήμερα ως ο ηγέτης της ξενοδοχειακής αγοράς, ο μεγαλύτερος ελληνικός τουριστικός όμιλος και μία από τις πλέον δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις.  Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της ICAP (Κλαδική Μελέτη για Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις, Νοέμβριος 2023), ο όμιλος κατέχει την πρώτη θέση με μερίδιο 4,5% βάσει αξίας και 3,5% βάσει συνόλου κλινών για τα ξενοδοχεία πολυτελείας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ