AUTO
Ίνες άνθρακα και ίνες Κέβλαρ: Τα καινοτόμα υλικά που χρησιμοποιεί σήμερα η αυτοκινητοβιομηχανία
Σε μια εποχή όπου η ενεργειακή απόδοση γίνεται όλο και πιο σημαντική, η αυτοκινητοβιομηχανία εφαρμόζει νέες τεχνολογίες κατασκευής αυτοκινήτων και αναζητά καινοτόμα υλικά για να κάνει τα αυτοκίνητα ασφαλέστερα και ελαφρύτερα. Για να το πετύχει αυτό, χρησιμοποιεί όλο και περισσότερο τις ίνες άνθρακα (ανθρακονήματα) ή τις ίνες Κέβλαρ που κατά βάση χρησιμοποιούνται στην αεροδιαστημική βιομηχανία.
Οι ίνες άνθρακα είναι στην πραγματικότητα ένα σύνθετο ενισχυμένο υλικό που συνήθως παίρνει τη μορφή ενός πολυστρωματικού υφάσματος επικαλυμμένου με ρητίνη, το οποίο έχει ελάχιστο βάρος, αλλά αξιοσημείωτη μηχανική αντοχή. Ο άνθρακας έχει έως και τέσσερις φορές μεγαλύτερη αντοχή από τον χάλυβα υψηλής ποιότητας, ενώ είναι εξαιρετικά εύκαμπτος και με πολλές χρήσεις.
Η αντοχή των ινών άνθρακα είναι τέτοια που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή τμημάτων αυτοκινήτου, όπως η οροφή, αλλά και ορισμένα μηχανικά μέρη ή εσωτερικά εξαρτήματα. Για την κατασκευή εξαρτημάτων από άνθρακα, χρησιμοποιούνται καλούπια που αντιστοιχούν στο σχήμα του τελικού προϊόντος και εμποτίζονται με ρητίνη, ενώ λίγο αργότερα, το τελικό προϊόν πρέπει να μείνει για αρκετές ώρες σε θερμοκρασία περίπου 180 ° C. Μόλις η ρητίνη στεγνώσει τα μέρη μπορούν να υποβληθούν σε μηχανική επεξεργασία.
Οι ίνες άνθρακα έχουν μια σειρά από εξαιρετικές ιδιότητες, αλλά πολλοί άνθρωποι αναρωτιούνται για τον αντίκτυπό τους στην ανθρώπινη υγεία. Τα τελικά προϊόντα άνθρακα με επικάλυψη ρητίνης είναι απολύτως ασφαλή και οι ίνες άνθρακα έχουν βλαβερές συνέπειες μόνο στο στάδιο της κατασκευής, όταν κόβονται, καθώς οι μικροΐνες προκαλούν ερεθισμό και βλάβη του δέρματος.
Από την άλλη οι ίνες Κέβλαρ είναι ένα συνθετικό υλικό που εφευρέθηκε κατά λάθος τη δεκαετία του 1960 στις Ηνωμένες Πολιτείες. Εκείνη την εποχή, μια ομάδα ερευνητών έψαχνε για ένα ελαφρύ και ισχυρό υλικό που θα μπορούσε να αντικαταστήσει το καουτσούκ στα ελαστικά, γεγονός που θα επέτρεπε τη μείωση της κατανάλωσης βενζίνης. Το αποτέλεσμα του υλικού ήταν περισσότερο από πέντε φορές ελαφρύτερο από τον χάλυβα και είχε πολύ υψηλή αντοχή. Χρειάζεται διπλάσια δύναμη από τις ίνες άνθρακα και τέσσερις φορές μεγαλύτερη από αυτή του χάλυβα για να σπάσουν οι ίνες. Σε εφαρμογές αυτοκινήτων, χρησιμοποιείται εκτενώς στην κατασκευή ελαφρών αμαξωμάτων αγωνιστικών και επιδόσεων αυτοκινήτων, ενώ μπορεί επίσης να βρεθεί σε δημοφιλή μοντέλα αυτοκινήτων, όπου χρησιμοποιείται για την ενίσχυση κρίσιμων εξαρτημάτων, όπως ιμάντες χρονισμού και εύκαμπτοι σωλήνες ψυγείου. Η επένδυση τριβής από ίνες Κέβλαρ είναι πολύ ανθεκτική ακόμη και σε υψηλές θερμοκρασίες, επομένως μεταδίδει εύκολα περισσότερη ροπή σε κινητήρες υψηλής ισχύος, όπως αυτοί που χρησιμοποιούνται σε σπορ αυτοκίνητα ή οχήματα εκτός δρόμου.
Τα τελευταία χρόνια η χρήση των δύο ινών στα αυτοκίνητα αυξάνεται διαρκώς, στην προσπάθεια των αυτοκινητοβιομηχανιών να μειώσουν το βάρος και να αυξήσουν την αντοχή. Αν και παλιότερα τα συγκεκριμένα υλικά τα συναντούσαμε στα πολυτελή και ακριβά αυτοκίνητα, εντούτοις σήμερα υπάρχουν σε πολλά άλλα μοντέλα. Ίσως το μοναδικό πρόβλημα που ακόμη υπάρχει στη βιομηχανία του αυτοκινήτου είναι το αυξημένο κόστος, καθώς η χρήση τους ανεβάζει την τελική τιμή του τελικού προϊόντος.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
Συρρικνώνεται η ευρωπαϊκή αγορά των αυτοκινήτων
Δεν κρύβει την ανησυχία του για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Oliver Blume. Σε συνέντευξή του στην κυριακάτικη εφημερίδα Bild am Sonntag, ο Όλιβερ Μπλουμ, είπε ότι «η πίτα έχει γίνει μικρότερη και έχουμε περισσότερους καλεσμένους στο τραπέζι».
Το αφεντικό της VW ανησυχεί γιατί η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται εν μέσω σκληρότερου ανταγωνισμού, αναφέρει το Reuters.
Πρόγραμμα περικοπών
Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, ο οποίος πιέζει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για να εφαρμόσει ένα άνευ προηγουμένου πρόγραμμα περικοπών στην εγχώρια αγορά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε ότι απαιτείται αλλαγή στη στρατηγική επειδή η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται ενώ ο ανταγωνισμός αυξάνεται.
«Πωλούνται λιγότερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Την ίδια στιγμή, νέοι ανταγωνιστές από την Ασία πιέζουν δυναμικά στην αγορά», τόνισε.
Κλείνουν εργοστάσια
Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να κάνει ένα άνευ προηγουμένου βήμα στην 87χρονη ιστορία, να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία και να τερματίσει τις εγγυήσεις θέσεων εργασίας σε έξι από τα εργοστάσιά της, σε μια προσπάθεια να επιτύχει το σχέδιο μείωσης του κόστους κατά 10 δισ. ευρώ.
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης εντείνει τα μέτρα μείωσης του κόστους που δεν αποκλείουν πλέον το κλείσιμο εργοστασίων ή τις απολύσεις στη Γερμανία. Αυτό έχει πυροδοτήσει κριτική και αντιστάσεις από πολιτικούς και εργατικά συνδικάτα.
Επίσης, οι 680.000 υπάλληλοι της VW σε όλο τον κόσμο, χάνουν το πρόγραμμα ασφάλειας της εργασίας που ισχύει από το 1994 και αποτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας μέχρι το 2029.
Σπύρος Ρέκκας
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
Στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών για αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Μια δύσκολη υπόθεση αποδεικνύεται η πώληση μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Αν και πριν λίγο καιρό η ζήτηση ήταν μικρή, εντούτοις αυτή το τελευταίο διάστημα έχει ανέβει αρκετά, ακολουθώντας μια σταθερά ανοδική πορεία.
Τον φετινό Ιανουάριο το μερίδιο πωλήσεων μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά κυμάνθηκε στο 4,01%. Από τότε τα πράγματα έχουν βελτιωθεί και τον φετινό Ιούνιο έφθασε στο 5,30%. Ποσοστό που αποτελεί το μεγαλύτερο που έχει σημειωθεί μέχρι σήμερα.
Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη. Ένας σημαντικός λόγος είναι οι αυξημένες τιμές πώλησης, αλλά και τα γνωστά προβλήματα των ηλεκτρικών πρώτης γενιάς που ήταν η μικρή αυτονομία. Σε αυτή την εξίσωση θα πρέπει να βάλουμε και την έλλειψη υποδομών φόρτισης που αποτελεί πρόβλημα όχι μόνο για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για τα καινούρια.
Το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων καταγράφεται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ηλικίας έως τεσσάρων ετών. Είναι και αυτά που φέρουν καλύτερη τεχνολογία, αλλά έχουν και αρκετά μεγάλες αυτονομίες. Τα συγκεκριμένα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά BEV αύξησαν τον Ιούνιο το μερίδιο αγοράς τους κατά 36,7% σε σχέση με τον φετινό Ιανουάριο, δείχνοντας παράλληλα την τάση και την στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών προς τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, σε προληπτικό έλεγχο στα διόδια των Μεγάρων
Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, ενώ στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων. Αυτά ήταν μερικά από τα συμπεράσματα που βγήκαν κατά τη διάρκεια ελέγχων που πραγματοποίησαν σε εκατοντάδες τυχαία διερχόμενα αυτοκίνητα στον σταθμό διοδίων των Μεγάρων, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» σε συνεργασία με την «Ολυμπία Οδό», στην καθιερωμένη δράση ενημέρωσης των οδηγών «Pit Stop για την Οδική Ασφάλεια».
Κατά τη διάρκεια της δράσης στελέχη των δύο οργανισμών και εθελοντές, πραγματοποίησαν σύντομους οπτικούς ελέγχους στα ελαστικά, τα φώτα, τους υαλοκαθαριστήρες των οχημάτων που μετείχαν στην έρευνα, ενώ παράλληλα έδωσαν συμβουλές για την ασφαλή φόρτωση και υπενθύμισαν τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας που πρέπει να υπάρχει μέσα στο όχημα (τρίγωνο, κιβώτιο πρώτων βοηθειών, πυροσβεστήρα και ανακλαστικό γιλέκο).
Ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων που ελέγχθηκαν ήταν 9,3 έτη, όταν η μέση ηλικία του στόλου στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερη από 17 έτη, ενώ στο 28,6 % των περιπτώσεων σημειώθηκαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών που στην πλειονότητα τους όμως δεν ήταν σοβαρές.
Στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων, ενώ σχεδόν όλοι οι οδηγοί ήταν προετοιμασμένοι για να ταξιδέψουν έχοντας φροντίσει για την περιοδική συντήρηση του αυτοκινήτου τους.
Στην πλειοψηφία τους οι οδηγοί είχαν μαζί τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας (πυροσβεστήρα, φαρμακείο, προειδοποιητικό τρίγωνο). Το 14,3% όμως αυτών δεν είχαν ανακλαστικό γιλέκο ή κιβώτιο πρώτων βοηθειών και το 7,1% τρίγωνο ή πυροσβεστήρα στο αυτοκίνητό τους. Όλα τα οχήματα είχαν ασφαλιστήριο και το 92,9% είχε περάσει ΚΤΕΟ.
Στο 28,6% των αυτοκινήτων διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν ελεύθερες αποσκευές εντός της καμπίνας. Έτσι, δόθηκαν συμβουλές για την ορθή τοποθέτηση των αποσκευών μόνο στο χώρο αποσκευών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Επιπλέον οι συμμετέχοντες στη δράση είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν με άμεσο και βιωματικό τρόπο την αναγκαιότητα χρήσης της ζώνης για όλους τους επιβάτες, δοκιμάζοντας τον προσομοιωτή πρόσκρουσης του Ινστιτούτου που βρίσκονταν στο σημείο. Επίσης σε ειδικό σταθμό ενημέρωσης δίνονταν πληροφορίες από εξειδικευμένο προσωπικό για την ορθή και ασφαλή χρήση των παιδικών καθισμάτων και για την ασφαλή μεταφορά των παιδιών με το αυτοκίνητο. Στο σημείο αυτό να αναφερθεί ότι τα βρέφη/παιδιά θα πρέπει να κάθονται σε κατάλληλο παιδικό κάθισμα μέχρι να φτάσουν σε ύψος τα 150 εκ. όταν μεταφέρονται ως επιβάτες.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ4 ημέρες ago
Ηλεκτρικό ρεύμα: Στο τραπέζι η ενεργοποίηση του μηχανισμού ανάκτησης εσόδων με στόχο τη στήριξη τιμολογίων
-
ΔΙΕΘΝΗ2 ημέρες ago
Κυρ. Μητσοτάκης: Η επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να μεταμορφώσει τη χώρα μας
-
ΔΙΕΘΝΗ4 ημέρες ago
Πολύνεκροι βομβαρδισμοί του Ισραήλ σε Γάζα και Λίβανο
-
ΔΙΕΘΝΗ3 ημέρες ago
Γαλλία – Η τελική κατάθεση της Ζιζέλ Πελικό: Αυτή είναι δίκη δειλών, είμαι ψυχικά εξαντλημένη
-
ΕΛΛΑΔΑ4 ημέρες ago
Φιλοθέη: Διαρρήκτες προσπάθησαν να εισβάλουν σε σπίτι Αμερικανού διπλωμάτη
-
ΔΙΕΘΝΗ4 ημέρες ago
Φον ντερ Λάιεν: Το Κίεβο μπορεί να «υπολογίζει» στην ΕΕ μετά τις «φρικτές» επιθέσεις της Ρωσίας
-
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ4 ημέρες ago
Ο Τσιτσιπάς παρέμεινε στο Νο 11 του κόσμου
-
ΕΛΛΑΔΑ3 ημέρες ago
Σε 24ωρη απεργία όλα τα ΜΜΕ την Τρίτη