Connect with us

AUTO

Μελέτες έδειξαν ότι πάνω από τα μισά αυτοκίνητα κινούνται με τουλάχιστον 0,3 bar κάτω από την απαιτούμενη πίεση ελαστικών

Η αντίσταση κύλισης έχει σημαντικό αντίκτυπο στην ενέργεια που χρειάζεται ένα όχημα για να κινηθεί. Υπάρχει άμεσος συσχετισμός με την κατανάλωση καυσίμου των αυτοκινήτων που κινούνται με κινητήρα εσωτερικής καύσεως (περίπου 20%) ή με την αυτονομία της μπαταρίας για τα ηλεκτρικά οχήματα.

Η αντίσταση κύλισης αναφέρεται στην αντίσταση που βιώνει το ελαστικό του αυτοκινήτου, καθώς κυλά πάνω σε μια επιφάνεια. Κύριες αιτίες της αντίστασης αυτής είναι η παραμόρφωση του ελαστικού, η αεροδυναμική της αντίστασης και η τριβή με το έδαφος. Όσο μεγαλύτερη είναι η αντίσταση κύλισης, τόσο περισσότερη ενέργεια χρειάζεται για να ξεπεραστεί. Μια αύξηση 30% στην αντίσταση κύλισης παράγει μεταξύ 3 και 5% υπερκατανάλωση καυσίμου.

Τα στοιχεία που επηρεάζουν την αντίσταση κύλισης είναι η πίεση των ελαστικών, το πέλμα, η διάμετρος, το φάρδος και τα υλικά που χρησιμοποιούνται. Σχετικά με την πίεση των ελαστικών, για παράδειγμα, μελέτες που πραγματοποιήθηκαν σε γαλλικούς δρόμους έδειξαν ότι άνω του 50% των αυτοκινήτων κινούνται με τουλάχιστον 0,3 bar κάτω από την απαιτούμενη πίεση ελαστικών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα σημαντική αύξηση της αντίστασης κύλισης.

Μέρος της αντίστασης κύλισης που προκαλείται από την τριβή μεταξύ οδοστρώματος και ελαστικού αποτελεί μέρος της πρόσφυσης, που συμβάλλει στην ασφάλεια του οχήματος.

Τα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης έχουν σχεδιαστεί για να μειώνουν την απώλεια ενέργειας, συνεπώς εξοικονομούν καύσιμα. Αυτό επιτυγχάνεται με την κατασκευή του ελαστικού, το σχήμα, το σχέδιο του πέλματος και την αρχιτεκτονική, μέσω της γεωμετρίας και της φύσης των εσωτερικών λινών.

Το βάρος του ελαστικού παίζει ρόλο ως προς την ίδια παραμόρφωση. Όσο μεγαλύτερη μάζα έχει ένα αντικείμενο, τόσο περισσότερο θερμαίνεται. Η βελτιστοποίηση των μειγμάτων γόμας του ελαστικού και των διαφόρων υλικών που χρησιμοποιούνται στο ελαστικό αποτελεί σημαντική πηγή προόδου για τη μείωση της ενέργειας που απορροφάται από το ελαστικό.

Παράλληλα το ελαστικό θα πρέπει να προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις φρεναρίσματος σε βρεγμένο οδόστρωμα και για μεγάλο χρονικό διάστημα από την στιγμή που θα κυκλοφορήσει. Σήμερα στην πράξη μόνο λίγα ελαστικά πετυχαίνουν να συνδυάσουν σε μεγάλο βαθμό το επίπεδο αντίστασης κύλισης με το επίπεδο φρεναρίσματος σε βρεγμένο οδόστρωμα.

Υπολογισμοί που έχουν γίνει δείχνουν ότι οι οδηγοί εξοικονομούν περίπου 0,21 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα χρησιμοποιώντας παρόμοια ελαστικά. Δηλαδή περίπου την τιμή του ελαστικού. Αυτά τα ελαστικά μπορούν να χαρακτηριστούν και φιλικά για το περιβάλλον, λόγω της μείωσης καυσίμου που προσφέρουν ή την αύξηση της αυτονομίας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ γίνονται σημαντικές προσπάθειες από τις εταιρείες ελαστικών να μειωθεί το συνολικό αποτύπωμα από την ημέρα της παραγωγής μέχρι και την ανακύκλωσή του.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

AUTO

Συρρικνώνεται η ευρωπαϊκή αγορά των αυτοκινήτων

Δεν κρύβει την ανησυχία του για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Oliver Blume. Σε συνέντευξή του στην κυριακάτικη εφημερίδα Bild am Sonntag, ο Όλιβερ Μπλουμ, είπε ότι «η πίτα έχει γίνει μικρότερη και έχουμε περισσότερους καλεσμένους στο τραπέζι».

Το αφεντικό της VW ανησυχεί γιατί η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται εν μέσω σκληρότερου ανταγωνισμού, αναφέρει το Reuters.

Πρόγραμμα περικοπών

Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, ο οποίος πιέζει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για να εφαρμόσει ένα άνευ προηγουμένου πρόγραμμα περικοπών στην εγχώρια αγορά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε ότι απαιτείται αλλαγή στη στρατηγική επειδή η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται ενώ ο ανταγωνισμός αυξάνεται.

«Πωλούνται λιγότερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Την ίδια στιγμή, νέοι ανταγωνιστές από την Ασία πιέζουν δυναμικά στην αγορά», τόνισε.

Κλείνουν εργοστάσια

Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να κάνει ένα άνευ προηγουμένου βήμα στην 87χρονη ιστορία, να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία και να τερματίσει τις εγγυήσεις θέσεων εργασίας σε έξι από τα εργοστάσιά της, σε μια προσπάθεια να επιτύχει το σχέδιο μείωσης του κόστους κατά 10 δισ. ευρώ.

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης εντείνει τα μέτρα μείωσης του κόστους που δεν αποκλείουν πλέον το κλείσιμο εργοστασίων ή τις απολύσεις στη Γερμανία. Αυτό έχει πυροδοτήσει κριτική και αντιστάσεις από πολιτικούς και εργατικά συνδικάτα.

Επίσης, οι 680.000 υπάλληλοι της VW σε όλο τον κόσμο, χάνουν το πρόγραμμα ασφάλειας της εργασίας που ισχύει από το 1994 και αποτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας μέχρι το 2029.

Σπύρος Ρέκκας

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών για αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Μια δύσκολη υπόθεση αποδεικνύεται η πώληση μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Αν και πριν λίγο καιρό η ζήτηση ήταν μικρή, εντούτοις αυτή το τελευταίο διάστημα έχει ανέβει αρκετά, ακολουθώντας μια σταθερά ανοδική πορεία.

Τον φετινό Ιανουάριο το μερίδιο πωλήσεων μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά κυμάνθηκε στο 4,01%. Από τότε τα πράγματα έχουν βελτιωθεί και τον φετινό Ιούνιο έφθασε στο 5,30%. Ποσοστό που αποτελεί το μεγαλύτερο που έχει σημειωθεί μέχρι σήμερα.

Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη. Ένας σημαντικός λόγος είναι οι αυξημένες τιμές πώλησης, αλλά και τα γνωστά προβλήματα των ηλεκτρικών πρώτης γενιάς που ήταν η μικρή αυτονομία. Σε αυτή την εξίσωση θα πρέπει να βάλουμε και την έλλειψη υποδομών φόρτισης που αποτελεί πρόβλημα όχι μόνο για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για τα καινούρια.

Το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων καταγράφεται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ηλικίας έως τεσσάρων ετών. Είναι και αυτά που φέρουν καλύτερη τεχνολογία, αλλά έχουν και αρκετά μεγάλες αυτονομίες. Τα συγκεκριμένα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά BEV αύξησαν τον Ιούνιο το μερίδιο αγοράς τους κατά 36,7% σε σχέση με τον φετινό Ιανουάριο, δείχνοντας παράλληλα την τάση και την στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών προς τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, σε προληπτικό έλεγχο στα διόδια των Μεγάρων

Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, ενώ στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων. Αυτά ήταν μερικά από τα συμπεράσματα που βγήκαν κατά τη διάρκεια ελέγχων που πραγματοποίησαν σε εκατοντάδες τυχαία διερχόμενα αυτοκίνητα στον σταθμό διοδίων των Μεγάρων, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» σε συνεργασία με την «Ολυμπία Οδό», στην καθιερωμένη δράση ενημέρωσης των οδηγών «Pit Stop για την Οδική Ασφάλεια».

Κατά τη διάρκεια της δράσης στελέχη των δύο οργανισμών και εθελοντές, πραγματοποίησαν σύντομους οπτικούς ελέγχους στα ελαστικά, τα φώτα, τους υαλοκαθαριστήρες των οχημάτων που μετείχαν στην έρευνα, ενώ παράλληλα έδωσαν συμβουλές για την ασφαλή φόρτωση και υπενθύμισαν τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας που πρέπει να υπάρχει μέσα στο όχημα (τρίγωνο, κιβώτιο πρώτων βοηθειών, πυροσβεστήρα και ανακλαστικό γιλέκο).

Ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων που ελέγχθηκαν ήταν 9,3 έτη, όταν η μέση ηλικία του στόλου στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερη από 17 έτη, ενώ στο 28,6 % των περιπτώσεων σημειώθηκαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών που στην πλειονότητα τους όμως δεν ήταν σοβαρές.

Στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων, ενώ σχεδόν όλοι οι οδηγοί ήταν προετοιμασμένοι για να ταξιδέψουν έχοντας φροντίσει για την περιοδική συντήρηση του αυτοκινήτου τους.

Στην πλειοψηφία τους οι οδηγοί είχαν μαζί τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας (πυροσβεστήρα, φαρμακείο, προειδοποιητικό τρίγωνο). Το 14,3% όμως αυτών δεν είχαν ανακλαστικό γιλέκο ή κιβώτιο πρώτων βοηθειών και το 7,1% τρίγωνο ή πυροσβεστήρα στο αυτοκίνητό τους. Όλα τα οχήματα είχαν ασφαλιστήριο και το 92,9% είχε περάσει ΚΤΕΟ.

Στο 28,6% των αυτοκινήτων διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν ελεύθερες αποσκευές εντός της καμπίνας. Έτσι, δόθηκαν συμβουλές για την ορθή τοποθέτηση των αποσκευών μόνο στο χώρο αποσκευών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Επιπλέον οι συμμετέχοντες στη δράση είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν με άμεσο και βιωματικό τρόπο την αναγκαιότητα χρήσης της ζώνης για όλους τους επιβάτες, δοκιμάζοντας τον προσομοιωτή πρόσκρουσης του Ινστιτούτου που βρίσκονταν στο σημείο. Επίσης σε ειδικό σταθμό ενημέρωσης δίνονταν πληροφορίες από εξειδικευμένο προσωπικό για την ορθή και ασφαλή χρήση των παιδικών καθισμάτων και για την ασφαλή μεταφορά των παιδιών με το αυτοκίνητο. Στο σημείο αυτό να αναφερθεί ότι τα βρέφη/παιδιά θα πρέπει να κάθονται σε κατάλληλο παιδικό κάθισμα μέχρι να φτάσουν σε ύψος τα 150 εκ. όταν μεταφέρονται ως επιβάτες.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ