Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2022: Γιάννης Χουβαρδάς και «Η άλλη πλευρά της Καταιγίδας»

Με μια συναρπαστική πρωτότυπη σύνθεση του Γιάννη Χουβαρδά κάνει πρεμιέρα το φετινό Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου στην Πειραιώς 260, την Τετάρτη 1 Ιουνίου 2022 και για επτά συνολικά παραστάσεις.

Η σαιξπηρική Καταιγίδα συναντά το Χόλιγουντ της «Χρυσής Εποχής» και τον ιδιοφυή δημιουργό Όρσον Ουέλς· το δε κοινό προσκαλείται σε ένα μαγικό ταξίδι τόσο στον κόσμο του θεάτρου όσο και αυτόν του κινηματογράφου.

Πράγματι, το κείμενο που υπογράφει ο Γιάννης Χουβαρδάς μεταφέρει την ποίηση του πρωτοτύπου σ’ ένα μυθικό, αλλά και κοντινό σ’ εμάς περιβάλλον, ένα κινηματογραφικό στούντιο, αντλώντας την έμπνευσή του από δύο κύκνεια άσματα: το τελευταίο θεατρικό έργο του Άγγλου δραματουργού, την Καταιγίδα (The Tempest), που πολύ συχνά απαντάται στα ελληνικά ως Τρικυμία, και την τελευταία, ανολοκλήρωτη ταινία του Όρσον Ουέλς Η άλλη πλευρά του ανέμου.

«Ουέλς και Σαίξπηρ είναι ονόματα συγγενικά», σημειώνει ο Γιάννης Χουβαρδάς. «Ο Ουέλς ασχολήθηκε εξαντλητικά με τον Σαίξπηρ σκηνοθετώντας έργα του στο θέατρο και στον κινηματογράφο. Ο Σαίξπηρ έγραψε αυτό το θείο έργο, την Καταιγίδα του, που στη θεματική του, την πλοκή του και στους χαρακτήρες του ταυτίζεται, σε πολλά σημεία, εκπληκτικά με τη ζωή και το έργο του Ουέλς. Ήταν μοιραίο ότι κάποτε αυτή η συγγένεια θα γεννούσε ένα νόθο, αλλά με ιδιαίτερη προσωπικότητα, παιδί».

Ολόκληρο το έργο, άλλωστε, είναι μια φαντασμαγορική μίξη θεάτρου και κινηματογράφου, μ’ ένα λαμπερό σύνολο ηθοποιών απ’ όλες τις γενιές του ελληνικού θεάτρου – Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, Έκτορας Λυγίζος, Άρης Μπαλής, Ελένη Μπούκλη, Αλέξανδρος Μυλωνάς, Αντώνης Μυριαγκός, Δημήτρης Παπανικολάου, Δημήτρης Πασσάς, Δημήτρης Πιατάς, Άλκηστις Πουλοπούλου, Χάρης Φραγκούλης και ο βετεράνος Γιάννης Βογιατζής.

Ο κόσμος του Πρόσπερο, το «μαγικό νησί» του, είναι την ίδια στιγμή ο κόσμος του Όρσον Ουέλς. Και τα υπόλοιπα σαιξπηρικά πρόσωπα, όμως, παραπέμπουν σε αναγνωρίσιμες θρυλικές μορφές χολιγουντιανών ταινιών – από τη Ρίτα Χέιγουορθ και τον Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ, μέχρι το δίδυμο Χοντρός και Λιγνός, αλλά και τους Βίνσεντ Πράις, Πίτερ Λόρε, Φρεντ Αστέρ και τη χορευτική παρτενέρ του τελευταίου, Τζίντζερ Ρότζερς. Από την παράσταση περνούν, επίσης, όλα τα είδη του κινηματογράφου εποχής (νουάρ, ρομαντική κομεντί, τρόμου, μιούζικαλ κ.ά.).

Η μαγεία συνιστά κεντρικό θέμα στην Καταιγίδα, καθώς είναι το στοιχείο που δένει την πλοκή. Η δε αποκήρυξή της συνδέεται με την απόσυρση του Σαίξπηρ από τη θεατρική συγγραφή. Η μαγεία, όμως, είναι και άλλο ένα στοιχείο που συνδέει το κύκνειο άσμα του Σαίξπηρ με τη ζωή και το έργο του ταχυδακτυλουργού, ανάμεσα στις άλλες ιδιότητές του, Όρσον Ουέλς, εκπέμποντας μια αύρα της ύλης που παλεύει να γίνει πνεύμα.

Η πραγματικότητα του θεάτρου και οι ψευδαισθήσεις του καθώς και οι στιγμές που αποτυπώνει η κάμερα, μπλέκονται με την αληθινή ζωή σε ένα παιχνίδι/παράσταση που αφήνει να  αιωρείται το ερώτημα του ποιητή αν η μαγεία είναι τελικά το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένα τα όνειρα.

Και να που ερωτεύτηκαν στ’ αλήθεια!

Ζωή και τέχνη επιτέλους συναντήθηκαν!

Λίγα λόγια για την Καταιγίδα του Σαίξπηρ

Ο Πρόσπερο, Δούκας του Μιλάνου, που ασχολείτο με μυστικιστικές μελέτες, χάνει τον θρόνο του, καθώς ο αδερφός του, Αντόνιο, με τη βοήθεια του βασιλιά της Νάπολης Αλόνσο, σφετερίστηκε την περιουσία και την εξουσία του. Έτσι καταλήγει σε ένα ερημονήσι μαζί με τη μικρή του κόρη, Μιράντα. Δώδεκα χρόνια αργότερα, ο Πρόσπερο έχει εξελιχθεί σε μεγάλο μάγο, που ελέγχει στοιχεία της φύσης και ξωτικά, όπως το αγαθό πνεύμα Άριελ. Μαζί τους στο νησί και υπηρέτης του Πρόσπερο και της Μιράντα, ο ιθαγενής Κάλιμπαν.

Ωστόσο, η μοίρα ευνοεί τον Πρόσπερο και όσοι συνωμότησαν εναντίον του για το θρόνο του Μιλάνου θα ναυαγήσουν στο νησί του μετά από μια σφοδρή καταιγίδα που προκάλεσε ο ίδιος με τις μαγικές του δυνάμεις. Εκεί παρασύρονται από τις παραισθήσεις που τους προκαλεί, μέχρι που ανακαλύπτουν ότι ο λόγος που βασανίζονται οφείλεται στο ότι αδίκησαν παλιότερα τον Πρόσπερο, στον οποίο και θέλουν πια να επιστρέψουν το Δουκάτο για να τους συγχωρέσει. Στο μεταξύ, η Μιράντα αρραβωνιάζεται τον Φερδινάνδο, γιο του Αλόνσο, και ο Πρόσπερο θα επιστρέψει ως Δούκας στο Μιλάνο, αφού πρώτα αποκηρύξει την υψηλή τέχνη της μαγείας και απελευθερώσει τον Άριελ.

Λίγα λόγια για τη ζωή και το έργο του Όρσον Ουέλς

O Όρσον Ουέλς είναι σκηνοθέτης θεάτρου και κινηματογράφου, ηθοποιός, σεναριογράφος και παραγωγός, και ο άνθρωπος που έμελλε να αλλάξει τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τον κινηματογράφο μέχρι σήμερα. Γεννημένος στην πόλη Κενόσα του Ουισκόνσιν το 1915, ο Ουέλς θεωρείται παιδί θαύμα, με ασχολίες όπως το πιάνο, το σχέδιο, η υποκριτική, η ποίηση και η ταχυδακτυλουργική. Χάρη στον πατέρα του, επιτυχημένο εφευρέτη και βιομήχανο, έρχεται από νωρίς σε επαφή με τον κόσμο του θεάματος ενώ σε ηλικία 11 ετών έχει κάνει τον γύρο του κόσμου δύο φορές. Μετά τις σπουδές του κάνει τα πρώτα του βήματα ως ηθοποιός σε πειραματικό θέατρο της Ιρλανδίας, ενώ στα τέλη της δεκαετίας του ’30 τον βρίσκουμε να ανεβάζει παραστάσεις στη Νέα Υόρκη.

Διάσημος, ωστόσο γίνεται μεταφορικά και κυριολεκτικά από μια «παρεξήγηση». Βρισκόμαστε στο 1938, όταν διασκευάζοντας ο ίδιος για το ραδιοφωνικό δίκτυο CBS ένα μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας (Ο πόλεμος των κόσμων του Herbert George Wells) πείθει τους ακροατές του ότι η γη δέχεται επίθεση από εξωγήινους και αρχίζουν να τρέχουν στους δρόμους πανικόβλητοι. Μετά από αυτό, δεν αργεί να τον ανακαλύψει το Χόλιγουντ, αλλά και να τον εμπιστευτεί, δίνοντάς του την ευκαιρία να γυρίσει το κορυφαίο έργο του, και μια από τις σημαντικότερες ταινίες όλων των εποχών, τον Πολίτη Κέιν (1941).

Αν και πολλές από τις ταινίες του θεωρούνται πλέον κλασικής αξίας, τα περισσότερα έργα που σκηνοθετεί, συμπεριλαμβανομένου και του Πολίτη Κέιν, δεν γνωρίζουν εμπορική επιτυχία στην εποχή τους. Γρήγορα ο Ουέλς απορρίπτεται από το Χόλιγουντ και η καριέρα του δεν ανακάμπτει ποτέ. Εκείνος όμως επιμένει, σκηνοθετώντας ταινίες κυρίως στην Ευρώπη.

Η συνάντηση του Σαίξπηρ με τον Ουέλς δεν είναι καινούργια. Στη διάρκεια της καλλιτεχνικής του πορείας, ο τελευταίος αναμετριέται αρκετές φορές με τον Σαίξπηρ, είτε ως σκηνοθέτης είτε και ως ηθοποιός, πρωταγωνιστώντας μεταξύ άλλων στον κινηματογραφικό Μακμπέθ (1947), αλλά και στον θεατρικό Οθέλλο(Λονδίνο, 1951) και στον Βασιλιά Ληρ (Νέα Υόρκη, 1956).

Το Η άλλη πλευρά του ανέμου είναι η τελευταία ταινία του, η οποία άρχισε να γυρίζεται το 1970 και ουδέποτε ολοκληρώθηκε μέχρι το 1985 που πέθανε ο σκηνοθέτης. Αντιθέτως σφραγίστηκε χάρη σε μια διαμάχη του Ουέλς με τους χρηματοδότες της, μέχρι το 2018 οπότε το Netflix αγόρασε τα δικαιώματα και κυκλοφόρησε την ταινία μαζί και ένα ντοκιμαντέρ για τη ζωή του Ουέλς με τίτλο Theyll Love Me When ImDead.

Μας πνίγουνε οι λέξεις, οι εικόνες,

Όλα εκείνα που έρχονται από το κενό

Και πάνε στο κενό.

Η γνήσια τελειότητα υπάρχει μόνο στη σιωπή.

Συντελεστές:

Σύλληψη – Κείμενο – Σκηνοθεσία Γιάννης Χουβαρδάς
Συνεργασία στο κείμενο Έρι Κύργια
Σκηνογραφία Εύα Μανιδάκη
Κοστούμια Ιωάννα Τσάμη
Μουσική σύνθεση και εκτέλεση Θοδωρής Οικονόμου

Σχεδιασμός Βίντεο και μοντάζ βιντεοσκοπημένων σκηνών Παντελής Μάκκας

Σχεδιασμός Φωτισμών και κινηματογράφηση βιντεοσκοπημένων σκηνών Σίμος Σαρκετζής

Σχεδιασμός ζωντανών πλάνων παράστασης Έκτορας Λυγίζος, Παντελής Μάκκας
Χορογραφίες Φωκάς Ευαγγελινός
Κίνηση Μαρκέλλα Μανωλιάδη
Σχεδιασμός Ήχου Κώστας Μπώκος
Μακιγιάζ Αχιλλέας Χαρίτος
Κομμώσεις Δημήτρης Αποστολίδης
Διδασκαλία κλακέτας Θάνος Δασκαλόπουλος
Υπεύθυνη παραγωγής Έφη Πανουργιά
Α’ Βοηθοί σκηνοθέτη Ασπασία-Μαρία Αλεξίου, Ηλιάνα Καλαδάμη
Β’ βοηθοί σκηνοθέτη Νεφέλη Βλαχοπαναγιώτη, Μάγδα Καυκούλα

Βοηθός στη διάρκεια της προετοιμασίας Μαριλένα Μόσχου
Α’ Βοηθοί σκηνογράφου Ελένη Αραποστάθη, Άννα Ζούλια
Β’ Βοηθός σκηνογράφου Ισμήνη Παπαϊωάννου

Βοηθός σχεδιαστή βίντεο Άννα Μπίζα

Βοηθός ενδυματολόγου Ιφιγένεια Νταουντάκη
Βοηθός σχεδιαστή φωτισμών Εβίνα Βασιλακοπούλου

Παίζουν Γιάννης Βογιατζής, Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, Έκτορας Λυγίζος, Άρης Μπαλής, Ελένη Μπούκλη, Αλέξανδρος Μυλωνάς, Αντώνης Μυριαγκός, Δημήτρης Παπανικολάου, Δημήτρης Πασσάς, Δημήτρης Πιατάς, Άλκηστις Πουλοπούλου, Χάρης Φραγκούλης, Αχιλλέας Χαρίτος

Αγγλικοί υπέρτιτλοι Μενέλαος Καραντζάς

Mε ελληνικούς υπέρτιτλους στην πρεμιέρα, για άτομα με προβλήματα ακοής

NEWSIT

Continue Reading
Advertisement

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Διεθνές συνέδριο : «Χαιρώνεια, Αύγουστος 338 π.Χ.: Μια σύνοψη του ζητήματος» στο πλαίσιο του έκθεσης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης

Στο πλαίσιο της έκθεσης «Χαιρώνεια, 2 Αυγούστου 338 π.Χ.: Μια μέρα που άλλαξε τον κόσμο», το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης διοργανώνει από τις 28 Φεβρουαρίου μέχρι την 1 Μαρτίου τριήμερο διεθνές επιστημονικό συνέδριο με τίτλο «Χαιρώνεια, Αύγουστος 338 π.Χ.: Μια σύνοψη του ζητήματος». Το συνέδριο πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Columbia στη Νέα Υόρκη και την Αμερικάνικη Σχολή Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα. Η είσοδος στο συνέδριο είναι ελεύθερη.

Όπως ενημερώνουν οι διοργανωτές, μέσα από τις έρευνες μιας σειράς επιφανών αρχαιολόγων και ιστορικών, το συνέδριο θα εξετάσει τον τρόπο με τον οποίο διεξήχθη η μάχη μεταξύ των στρατών των Μακεδόνων και των ελληνικών πόλεων του νότου, αλλά και τις πτυχές της διαχείρισης της μάχης από νικητές και ηττημένους. Κορυφαίοι ειδικοί από σημαντικά ακαδημαϊκά ιδρύματα μοιράζονται τα αποτελέσματα των ερευνών τους γύρω από τη μάχη που γέννησε τον ελληνιστικό κόσμο. Στόχος του συνεδρίου είναι να προσεγγίσει ολιστικά την ιστορία της μάχης της Χαιρώνειας, προσφέροντας μέσα από την εξέταση παλαιότερων και σύγχρονων αρχαιολογικών ερευνών, ένα «βήμα» σκέψης και συζήτησης ικανό να ακολουθήσει την πορεία των πρωτοπόρων Παναγιώτη Σταματάκη και Γεωργίου Σωτηριάδη και να ορίσει τα επόμενα βήματα της έρευνας στο πεδίο.

Ομιλητές του συνεδρίου είναι οι Μαρία-Ξένη Γαρέζου, Προϊσταμένη Διεύθυνσης Διαχείρισης Εθνικού Αρχείου Μνημείων, Σοφία Ζουμπάκη, Διευθύντρια Ερευνών, Τομέας Ελληνικής και Ρωμαϊκής Αρχαιότητας (TΕΡΑ), Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, Παναγιώτης Ιωσήφ, Επιστημονικός Διευθυντής, Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης – Καθηγητής Αρχαίας Νομισματικής, Πανεπιστήμιο Radboud του Νάιμεχεν, Ολλανδία, Αναστάσιος Κακαμανούδης, Δρ. Αρχαιολογίας, Εφορεία Αρχαιοτήτων Ημαθίας, Κυριακή Καλλιγά, Δρ. Αρχαιολογίας, Εφορεία Αρχαιοτήτων Βοιωτίας, Αγγελική Κοτταρίδη, Επίτιμη Έφορος Αρχαιοτήτων, Υπουργείο Πολιτισμού, Έλενα Κουντούρη, Διευθύντρια Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, Υπουργείο Πολιτισμού, Αθανασία Κυριάκου, Επίκουρη Καθηγήτρια Κλασικής Αρχαιολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Ιωάννης Μπόγρης, Αντισυνταγματάρχης Πυροβολικού, Υποψήφιος Διδάκτωρ Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας, ΕΚΠΑ, Όλγα Παλαγγιά, Ομότιμη Καθηγήτρια Κλασικής Αρχαιολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Νικόλαος Παπαζαρκάδας, Διευθυντής, Τομέας Ελληνικής και Ρωμαϊκής Αρχαιότητας του Ινστιτούτου Ιστορικών Ερευνών, Νίκος Πετρόχειλος, Δρ. Αρχαιολογίας, Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλεως Αθηνών, Ελισάβετ Π. Σιουμπάρα, Δρ. Αρχαιολογίας, Προϊσταμένη Έργου, Υ.Σ.Μ.Α., Υπουργείο Πολιτισμού, Ιωάννης Φάππας, Επίκουρος Καθηγητής Προϊστορικής Αρχαιολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης – Επιστημονικός Διευθυντής, Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, Αλεξάνδρα Χαραμή, Προϊσταμένη Εφορείας Αρχαιοτήτων Βοιωτίας Αθηνά Χατζηδημητρίου, Προϊσταμένη Ιστορικού Αρχείου Αρχαιοτήτων και Αναστηλώσεων της ΔΔΕΑΜ/ΥΠΠΟ, Guy Ackerman, Πανεπιστήμιο της Γενεύης, Ελβετία, Margherita Bonanno, Καθηγήτρια Κλασικής Αρχαιολογίας, Πανεπιστήμιο Ρώμης, Raimon Graells y Fabregat, Καθηγητής Αρχαιολογίας, Πανεπιστήμιο Alicante, Peter Krentz, Καθηγητής Κλασικών Σπουδών και Ιστορίας, Davidson College, Maria Liston, Καθηγήτρια Ανθρωπολογίας, Πανεπιστήμιο Waterloo, Καναδάς, Thierry Lucas, Επίκουρος καθηγητής, Πανεπιστήμιο Picardie Jules Verne, John Ma, Καθηγητής Κλασικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Columbia, James Romm, Καθηγητής Κλασικών Σπουδών, Bard College, Annandale, Rémi Saou, Επίκουρος καθηγητής, Πανεπιστήμιο της Grenoble Alpes.

Για το πρόγραμμα του συνεδρίου και την κράτηση δωρεάν θέσης μέσω του συστήματος έκδοσης εισιτηρίων: https://cycladic.gr/research/chaironeia-avgoustos-tou-338-p-ch-mia-synopsi-tou-zitimatos/ . Απαραίτητη η έκδοση μηδενικού εισιτηρίου για φυσική παρουσία στην ίδια ηλεκτρονική διεύθυνση.

Το συνέδριο θα μεταδοθεί ζωντανά μέσω διαδικτύου. Η εγγραφή στη σχετική πλατφόρμα ανοίγει την Δευτέρα στις 26/2. Σημειώνεται ότι η ομιλία στις 29 Φεβρουαρίου από τη Maria Liston θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα Cotsen Hall στην Αμερικανική Σχολή Κλασσικών Σπουδών, οδός Αναπήρων Πολέμου 9, Κολωνάκι.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

«Μια νύχτα με τον σκύλο μου» του Κώστα Λεϊμονήστο Θέατρο Sureal

«Και όταν πια θα σου περάσει η στενοχώρια (πάντα παρηγοριόμαστε), θα είσαι ευχαριστημένος που με γνώρισες. Θα είσαι πάντα φίλος μου. Θα έχεις πάντα διάθεση να γελάσεις μαζί μου. Και θ’ ανοίγεις πότε – πότε το παράθυρο, έτσι, για γούστο… Και οι φίλοι σου θα παραξενεύονται που θα σε βλέπουν να γελάς κοιτάζοντας τον ουρανό. Κι εσύ τότε θα λες: “Ναι, τ’ αστέρια με κάνουν πάντα να γελώ»

Ο Μικρός πρίγκιπας, Antoine de Saint-Exupery
Το «Μια νύχτα με τον σκύλο μου» αποτελεί το τρίτο θεατρικό έργο του βραβευμένου συγγραφέα Κώστα Λεϊμονή, το οποίο ανεβαίνει στη θεατρική σκηνή σε πανελλήνια πρώτη στη Θεσσαλονίκη και στο Θέατρο Sureal. Το έργο μιλά για έναν ώριμο άνδρα, ο οποίος για μοναδική συντροφιά έχει τον αγαπημένο του σκύλο, Ιβάν. Ο θεατής γίνεται μάρτυρας μιας νύχτας της καθημερινότητας του ανθρώπου αυτού και των βιωμάτων του, που σίγουρα αποτελούν και δικά μας βιώματα. Γέλιο, μοναξιά, χαρά, συγκίνηση, νοσταλγία, έκπληξη και ενθουσιασμός εναλλάσσονται, δίνοντάς μας έναυσμα να σκεφτούμε αν αξίζει τελικά τον κόπο να κρατάμε μέσα μας συναισθήματα που μας εμποδίζουν να αντιληφθούμε τη σημασία της θέσης μας ανάμεσα στο σύμπαν.Έπειτα από τη μεγάλη επιτυχία του μονολόγου «Εκτός Ύλης» με τον Γεράσιμο Σκιαδαρέση που παρουσιάστηκε για 2,5 χρόνια σε Ελλάδα και εξωτερικό με αποκορύφωμα το ανέβασμά του την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου το 2018 στη Βουλή των Ελλήνων, έχοντας σημειώσει εκατομμύρια views στα social media αλλά και την επιτυχία του αστυνομικού θεατρικού έργου «Ο Ιατροδικαστής» με τους Χάρη Σώζο και Χρήστο Ευθυμίου, ο συγγραφέας, Κώστας ΛεΪμονής, επιστρέφει έχοντας στραμμένο το βλέμμα του αυτή τη φορά στην άδολη αγάπη που μπορεί να αναπτυχθεί μεταξύ του ανθρώπου και του καλύτερού του φίλου: του σκύλου του.Την παράσταση σκηνοθετεί η έμπειρη και ταλαντούχα Ιωάννα Τάλμπη. Πρωταγωνιστεί ο καταξιωμένος ηθοποιός Δημήτρης Κωνσταντινίδης. Την πρωτότυπη μουσική της παράστασης υπογράφει ο Δημήτρης Κωνσταντόπουλος, ενώ ενδυματολογικά υπεύθυνη είναι η Σωτηρία Πορφυράκη. Βοηθός σκηνοθέτη και υπεύθυνος φωτογραφίας και βίντεο ο Δημήτρης Συμεωνίδης. Μέρος από τα πρωτότυπα βίντεο της παράστασης έχει αναλάβει ο Γιάννης Κωνσταντινίδης και δημιουργός της αφίσας είναι ο Γιάννης Γιαγκούδης.Ταυτότητα της παράστασης:
Κείμενο: Κώστας Λεϊμονής
Σκηνοθεσία: Ιωάννα ΤάλμπηΕρμηνεύει ο Δημήτρης ΚωνσταντινίδηςΠρωτότυπη μουσική: Δημήτρης Κωνσταντόπουλος
Κοστούμια: Σωτηρία Πορφυράκη
Σχεδιασμός φωτισμών: Ιωάννα Τάλμπη
Φωτογραφία/βίντεο/βοηθός σκηνοθέτη: Δημήτρης Συμεωνίδης
Βιντεογράφος: Γιάννης Κωνσταντινίδης
Σχεδιασμός αφίσας: Γιάννης Γιαγκούδης
Προώθηση – επικοινωνία: Κατερίνα Χατζηκωνσταντίνου
Βοηθός παραγωγής: Μάγια Κωνσταντινίδου
Φιλική συμμετοχή: Άννα Παρούση
Παραγωγή: ThessCultureΠληροφορίες
Θέατρο Sureal, 
Χριστοπούλου 12 (ανάμεσα Ιασωνίδου και Φιλίππου)
Τηλ. κρατήσεων: 6973560432
Πρεμιέρα 2 Φεβρουαρίου 2024 στις 21.00 και κάθε Παρασκευή και Σάββατο 
Τιμή εισιτηρίου: 12 ευρώ
Διάρκεια παράστασης: 75 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)
Κράτηση απαραίτητη
Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

ΑΝΟΙΧΤΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ 2024 ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Για ακόμη μια χρονιά, η Διεύθυνση Πολιτισμού και Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης διοργανώνει την «Ανοιχτή Θεατρική Σκηνή της Πόλης» στο Δημοτικό Θέατρο Άνετον και σε άλλους εσωτερικούς και εξωτερικούς δημόσιους χώρους.
Η «Ανοιχτή Θεατρική Σκηνή της Πόλης» αποτελεί εδώ και πάνω από μία δεκαετία ένα δημιουργικό πεδίο δράσης για τα θεατρικά σχήματα της πόλης, αναδεικνύοντας τη θεατρική πολυφωνία που διακρίνει τη Θεσσαλονίκη.
H διάρκεια της φετινής διοργάνωσης ορίζεται από τον Μάρτιο έως τον Μάιο του 2024 ενώ έχει σταθερό προσανατολισμό στην προβολή και ενίσχυση των νέων, επαγγελματικού χαρακτήρα, θεατρικών ομάδων της πόλης. Το πρόγραμμα παράλληλων δράσεων της διοργάνωσης προβλέπεται να συνεχιστεί με εργαστήρια, συζητήσεις, παρουσιάσεις και δράσεις στον δημόσιο χώρο.

Η Διεύθυνση Πολιτισμού και Τουρισμού Δήμου Θεσσαλονίκης προσκαλεί μεμονωμένους επαγγελματίες καλλιτέχνες και καλλιτέχνιδες, επαγγελματικά θεατρικά σχήματα και ομάδες της Θεσσαλονίκης να υποβάλουν τις προτάσεις τους με στόχο τη συμμετοχή τους στη φετινή διοργάνωση.

Για όσες παραστάσεις συμπεριληφθούν στο κεντρικό πρόγραμμα της «Ανοιχτής Θεατρικής Σκηνής της Πόλης 2024» προβλέπεται αμοιβή η οποία δύναται να καλύψει μέρος των εξόδων παραγωγής. Διευκρινίζεται ότι προτεραιότητα δίνεται στις ομάδες που δεν έχουν λάβει, για τη συγκεκριμένη παραγωγή, επιχορήγηση από το ΥΠΠΟ ή άλλον φορέα.
Η αξιολόγηση των προτάσεων θα γίνει από την Επιτροπή Θεάτρου Δήμου Θεσσαλονίκης με συνεκτίμηση του καλλιτεχνικού ενδιαφέροντος και των τεχνικών και οργανωτικών προϋποθέσεων της κάθε πρότασης.

Η αίτηση συμμετοχής βρίσκεται στον σύνδεσμο ΑΙΤΗΣΗ

Προθεσμία υποβολής αιτήσεων: Παρασκευή 1 Μαρτίου 2024

Τη Δευτέρα 4 Μαρτίου 2024, η Επιτροπή Θεάτρου θα προσκαλέσει εκπροσώπους από τις έγκυρες αιτήσεις που θα έχουν υποβληθεί, σε μια συνάντηση στο Θέατρο Άνετον, με σκοπό την καλύτερη κατανόηση των προτάσεών τους. Περαιτέρω ενημέρωση για αυτές τις συναντήσεις θα δοθεί εγκαίρως, μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής.


Για την ταχύτερη και ακριβέστερη διαδικασία επιλογής, συστήνεται η αποστολή των αιτήσεων νωρίτερα από την καταληκτική ημερομηνία. Οι αιτήσεις που θα αποσταλούν ή θα κατατεθούν μετά την ημερομηνία αυτή, δεν θα ληφθούν υπ’ όψιν.

Πληροφορίες δίνονται καθόλη τη διάρκεια υποβολής αιτήσεων στο politismos@thessaloniki.gr με θέμα: «Ερώτηση για την Ανοιχτή Θεατρική Σκηνή της Πόλης 2024».  https://thessaloniki.gr/open_call_open_stage_2024/
Γραφείο Τύπου Δήμου Θεσσαλονίκης
Δημαρχιακό Μέγαρο 
Βασ.Γεωργίου Α’1
Τηλ.:2313317178
press@thessaloniki.gr
Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ