Με μια συναρπαστική πρωτότυπη σύνθεση του Γιάννη Χουβαρδά κάνει πρεμιέρα το φετινό Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου στην Πειραιώς 260, την Τετάρτη 1 Ιουνίου 2022 και για επτά συνολικά παραστάσεις.
Η σαιξπηρική Καταιγίδα συναντά το Χόλιγουντ της «Χρυσής Εποχής» και τον ιδιοφυή δημιουργό Όρσον Ουέλς· το δε κοινό προσκαλείται σε ένα μαγικό ταξίδι τόσο στον κόσμο του θεάτρου όσο και αυτόν του κινηματογράφου.
Πράγματι, το κείμενο που υπογράφει ο Γιάννης Χουβαρδάς μεταφέρει την ποίηση του πρωτοτύπου σ’ ένα μυθικό, αλλά και κοντινό σ’ εμάς περιβάλλον, ένα κινηματογραφικό στούντιο, αντλώντας την έμπνευσή του από δύο κύκνεια άσματα: το τελευταίο θεατρικό έργο του Άγγλου δραματουργού, την Καταιγίδα (The Tempest), που πολύ συχνά απαντάται στα ελληνικά ως Τρικυμία, και την τελευταία, ανολοκλήρωτη ταινία του Όρσον Ουέλς Η άλλη πλευρά του ανέμου.
«Ουέλς και Σαίξπηρ είναι ονόματα συγγενικά», σημειώνει ο Γιάννης Χουβαρδάς. «Ο Ουέλς ασχολήθηκε εξαντλητικά με τον Σαίξπηρ σκηνοθετώντας έργα του στο θέατρο και στον κινηματογράφο. Ο Σαίξπηρ έγραψε αυτό το θείο έργο, την Καταιγίδα του, που στη θεματική του, την πλοκή του και στους χαρακτήρες του ταυτίζεται, σε πολλά σημεία, εκπληκτικά με τη ζωή και το έργο του Ουέλς. Ήταν μοιραίο ότι κάποτε αυτή η συγγένεια θα γεννούσε ένα νόθο, αλλά με ιδιαίτερη προσωπικότητα, παιδί».
Ολόκληρο το έργο, άλλωστε, είναι μια φαντασμαγορική μίξη θεάτρου και κινηματογράφου, μ’ ένα λαμπερό σύνολο ηθοποιών απ’ όλες τις γενιές του ελληνικού θεάτρου – Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, Έκτορας Λυγίζος, Άρης Μπαλής, Ελένη Μπούκλη, Αλέξανδρος Μυλωνάς, Αντώνης Μυριαγκός, Δημήτρης Παπανικολάου, Δημήτρης Πασσάς, Δημήτρης Πιατάς, Άλκηστις Πουλοπούλου, Χάρης Φραγκούλης και ο βετεράνος Γιάννης Βογιατζής.
Ο κόσμος του Πρόσπερο, το «μαγικό νησί» του, είναι την ίδια στιγμή ο κόσμος του Όρσον Ουέλς. Και τα υπόλοιπα σαιξπηρικά πρόσωπα, όμως, παραπέμπουν σε αναγνωρίσιμες θρυλικές μορφές χολιγουντιανών ταινιών – από τη Ρίτα Χέιγουορθ και τον Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ, μέχρι το δίδυμο Χοντρός και Λιγνός, αλλά και τους Βίνσεντ Πράις, Πίτερ Λόρε, Φρεντ Αστέρ και τη χορευτική παρτενέρ του τελευταίου, Τζίντζερ Ρότζερς. Από την παράσταση περνούν, επίσης, όλα τα είδη του κινηματογράφου εποχής (νουάρ, ρομαντική κομεντί, τρόμου, μιούζικαλ κ.ά.).
Η μαγεία συνιστά κεντρικό θέμα στην Καταιγίδα, καθώς είναι το στοιχείο που δένει την πλοκή. Η δε αποκήρυξή της συνδέεται με την απόσυρση του Σαίξπηρ από τη θεατρική συγγραφή. Η μαγεία, όμως, είναι και άλλο ένα στοιχείο που συνδέει το κύκνειο άσμα του Σαίξπηρ με τη ζωή και το έργο του ταχυδακτυλουργού, ανάμεσα στις άλλες ιδιότητές του, Όρσον Ουέλς, εκπέμποντας μια αύρα της ύλης που παλεύει να γίνει πνεύμα.
Η πραγματικότητα του θεάτρου και οι ψευδαισθήσεις του καθώς και οι στιγμές που αποτυπώνει η κάμερα, μπλέκονται με την αληθινή ζωή σε ένα παιχνίδι/παράσταση που αφήνει να αιωρείται το ερώτημα του ποιητή αν η μαγεία είναι τελικά το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένα τα όνειρα.
Και να που ερωτεύτηκαν στ’ αλήθεια!
Ζωή και τέχνη επιτέλους συναντήθηκαν!
Λίγα λόγια για την Καταιγίδα του Σαίξπηρ
Ο Πρόσπερο, Δούκας του Μιλάνου, που ασχολείτο με μυστικιστικές μελέτες, χάνει τον θρόνο του, καθώς ο αδερφός του, Αντόνιο, με τη βοήθεια του βασιλιά της Νάπολης Αλόνσο, σφετερίστηκε την περιουσία και την εξουσία του. Έτσι καταλήγει σε ένα ερημονήσι μαζί με τη μικρή του κόρη, Μιράντα. Δώδεκα χρόνια αργότερα, ο Πρόσπερο έχει εξελιχθεί σε μεγάλο μάγο, που ελέγχει στοιχεία της φύσης και ξωτικά, όπως το αγαθό πνεύμα Άριελ. Μαζί τους στο νησί και υπηρέτης του Πρόσπερο και της Μιράντα, ο ιθαγενής Κάλιμπαν.
Ωστόσο, η μοίρα ευνοεί τον Πρόσπερο και όσοι συνωμότησαν εναντίον του για το θρόνο του Μιλάνου θα ναυαγήσουν στο νησί του μετά από μια σφοδρή καταιγίδα που προκάλεσε ο ίδιος με τις μαγικές του δυνάμεις. Εκεί παρασύρονται από τις παραισθήσεις που τους προκαλεί, μέχρι που ανακαλύπτουν ότι ο λόγος που βασανίζονται οφείλεται στο ότι αδίκησαν παλιότερα τον Πρόσπερο, στον οποίο και θέλουν πια να επιστρέψουν το Δουκάτο για να τους συγχωρέσει. Στο μεταξύ, η Μιράντα αρραβωνιάζεται τον Φερδινάνδο, γιο του Αλόνσο, και ο Πρόσπερο θα επιστρέψει ως Δούκας στο Μιλάνο, αφού πρώτα αποκηρύξει την υψηλή τέχνη της μαγείας και απελευθερώσει τον Άριελ.
Λίγα λόγια για τη ζωή και το έργο του Όρσον Ουέλς
O Όρσον Ουέλς είναι σκηνοθέτης θεάτρου και κινηματογράφου, ηθοποιός, σεναριογράφος και παραγωγός, και ο άνθρωπος που έμελλε να αλλάξει τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τον κινηματογράφο μέχρι σήμερα. Γεννημένος στην πόλη Κενόσα του Ουισκόνσιν το 1915, ο Ουέλς θεωρείται παιδί θαύμα, με ασχολίες όπως το πιάνο, το σχέδιο, η υποκριτική, η ποίηση και η ταχυδακτυλουργική. Χάρη στον πατέρα του, επιτυχημένο εφευρέτη και βιομήχανο, έρχεται από νωρίς σε επαφή με τον κόσμο του θεάματος ενώ σε ηλικία 11 ετών έχει κάνει τον γύρο του κόσμου δύο φορές. Μετά τις σπουδές του κάνει τα πρώτα του βήματα ως ηθοποιός σε πειραματικό θέατρο της Ιρλανδίας, ενώ στα τέλη της δεκαετίας του ’30 τον βρίσκουμε να ανεβάζει παραστάσεις στη Νέα Υόρκη.
Διάσημος, ωστόσο γίνεται μεταφορικά και κυριολεκτικά από μια «παρεξήγηση». Βρισκόμαστε στο 1938, όταν διασκευάζοντας ο ίδιος για το ραδιοφωνικό δίκτυο CBS ένα μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας (Ο πόλεμος των κόσμων του Herbert George Wells) πείθει τους ακροατές του ότι η γη δέχεται επίθεση από εξωγήινους και αρχίζουν να τρέχουν στους δρόμους πανικόβλητοι. Μετά από αυτό, δεν αργεί να τον ανακαλύψει το Χόλιγουντ, αλλά και να τον εμπιστευτεί, δίνοντάς του την ευκαιρία να γυρίσει το κορυφαίο έργο του, και μια από τις σημαντικότερες ταινίες όλων των εποχών, τον Πολίτη Κέιν (1941).
Αν και πολλές από τις ταινίες του θεωρούνται πλέον κλασικής αξίας, τα περισσότερα έργα που σκηνοθετεί, συμπεριλαμβανομένου και του Πολίτη Κέιν, δεν γνωρίζουν εμπορική επιτυχία στην εποχή τους. Γρήγορα ο Ουέλς απορρίπτεται από το Χόλιγουντ και η καριέρα του δεν ανακάμπτει ποτέ. Εκείνος όμως επιμένει, σκηνοθετώντας ταινίες κυρίως στην Ευρώπη.
Η συνάντηση του Σαίξπηρ με τον Ουέλς δεν είναι καινούργια. Στη διάρκεια της καλλιτεχνικής του πορείας, ο τελευταίος αναμετριέται αρκετές φορές με τον Σαίξπηρ, είτε ως σκηνοθέτης είτε και ως ηθοποιός, πρωταγωνιστώντας μεταξύ άλλων στον κινηματογραφικό Μακμπέθ (1947), αλλά και στον θεατρικό Οθέλλο(Λονδίνο, 1951) και στον Βασιλιά Ληρ (Νέα Υόρκη, 1956).
Το Η άλλη πλευρά του ανέμου είναι η τελευταία ταινία του, η οποία άρχισε να γυρίζεται το 1970 και ουδέποτε ολοκληρώθηκε μέχρι το 1985 που πέθανε ο σκηνοθέτης. Αντιθέτως σφραγίστηκε χάρη σε μια διαμάχη του Ουέλς με τους χρηματοδότες της, μέχρι το 2018 οπότε το Netflix αγόρασε τα δικαιώματα και κυκλοφόρησε την ταινία μαζί και ένα ντοκιμαντέρ για τη ζωή του Ουέλς με τίτλο They’llLoveMeWhenI’mDead.
Μας πνίγουνε οι λέξεις, οι εικόνες,
Όλα εκείνα που έρχονται από το κενό
Και πάνε στο κενό.
Η γνήσια τελειότητα υπάρχει μόνο στη σιωπή.
Συντελεστές:
Σύλληψη – Κείμενο – Σκηνοθεσία Γιάννης Χουβαρδάς Συνεργασία στο κείμενο Έρι Κύργια Σκηνογραφία Εύα Μανιδάκη Κοστούμια Ιωάννα Τσάμη Μουσική σύνθεση και εκτέλεση Θοδωρής Οικονόμου
Σχεδιασμός Βίντεο και μοντάζ βιντεοσκοπημένων σκηνών Παντελής Μάκκας
Σχεδιασμός Φωτισμών και κινηματογράφηση βιντεοσκοπημένων σκηνών Σίμος Σαρκετζής
Μανούσος Μανουσάκης: Πέθανε ο σκηνοθέτης των τηλεοπτικών επιτυχιών
Ο σκηνοθέτηςΜανούσος Μανουσάκης έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 74 ετών. Το τελευταίο διάστημα νοσηλευόταν με προβλήματα υγείας.
Ο σκηνοθέτης Μανούσος Μανουσάκης άρχισε να εργάζεται αρχικά στον κινηματογράφο στις αρχές της δεκαετίας του 1970…
Το όνομά του έχει συνδυαστεί με τη σκηνοθεσία και παραγωγή ελληνικών τηλεοπτικών σειρών στην ιδιωτική τηλεόραση από τις αρχές του 1990 μέχρι σήμερα.
Οι δραματικές σειρές οι οποίες σκηνοθέτησε βασίζονται σεναριακά σε απαγορευμένους έρωτες, ενώ κάποιες από αυτές (Ψίθυροι καρδιάς, Άγγιγμα ψυχής, Μη μου λες αντίο, Η αγάπη ήρθε από μακριά) θεωρούνται από τις πιο επιτυχημένες στην ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης.
Στον κινηματογράφο έχει υπογράψει σκηνοθετικά τις ταινίες Παραλάβατε διορισμόν το 1996, Κόκκινος δράκος το 1998 και Ουζερί Τσιτσάνης το 2015.
Αλλά και τα τελευταία χρόνια, είχε κάνει μεγάλη επιτυχία με τη σειρά «Κόκκινο ποτάμι» ενώ αυτή την περίοδο προβάλλεται στην ΕΡΤ, η σειρά «Το δίχτυ», που υπέγραφε τη σκηνοθεσία. Για αυτή τη σειρά είχε μιλήσει πριν από ένα μήνα, σε τηλεοπτική του συνέντευξη:
Ήταν γεννημένος στην Αθήνα και είχε σπουδάσει σκηνοθεσία στη Σχολή Κινηματογράφου του Λονδίνου (London Film School).
“COMEDY CLUB για παιδιά” – Με τον Γιώργο Χατζηπαύλου στο Θέατρο Αθήναιον
Ο Γιώργος Χατζηπαύλου μπαίνει στον κόσμο των παιδιών. Άλλωστε, όπως ο ίδιος έχει δηλώσει «Αν σκέφτεσαι σαν παιδί, γίνεσαι καλύτερος ενήλικας». Οι μικροί θεατές, λοιπόν, παρακολουθούν επί σκηνής θέματα που αφορούν τη ζωή τους: από τη σχέση τους με τους γονείς, το σχολείο και τους φίλους τους, μέχρι τα χόμπι και το μέλλον.
Comedy club για παιδιά με τον ΓΙΩΡΓΟ ΧΑΤΖΗΠΑΥΛΟΥ
για παιδιά 6-12 ετών & τους γονείς τους
Μετά από 5 χρονιές με sold out παραστάσεις που παρακολούθησαν περισσότεροι από 10.000 μικροί και μεγάλοι θεατές στη Μουσική Βιβλιοθήκη του Συλλόγου “Οι Φίλοι της Μουσικής” στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το «Comedy club για παιδιά», η μοναδική παιδική ελληνική stand up comedy παράσταση για παιδιά 6 έως 12 ετών, επιστρέφει στην Θεσσαλονίκη για λίγες μόνο παραστάσεις.
O Γιώργος Χατζηπαύλου, ένας από τους κορυφαίους και πρωτοπόρους stand-up κωμικούς και ο δημιουργός αυτής της πρωτότυπης εμπειρίας για όλη την οικογένεια, σχολιάζει με χιούμορ όλα όσα αποτελούν την καθημερινότητα των παιδιών: αγαπημένους ήρωες, τη σχέση με τα κατοικίδια αλλά και τα ζώα γενικότερα, τα επαγγέλματα, το σχολείο, τις ξένες γλώσσες, τα παιδικά τραγούδια, τα παιχνίδια και τους φίλους, τις συμβουλές των γονιών και τις περίεργες συνήθειες των μεγάλων και φυσικά την καλύτερη γιορτή του κόσμου, τα Χριστούγεννα!
Τα παιδιά ψυχαγωγούνται μέσα από τη δομή του stand-up comedy, του πιο δυνατού είδους κωμωδίας. Παρακολουθούν θέματα που αφορούν στη ζωή τους, μέσα από τον κόσμο του γέλιου. Παράλληλα, οι γονείς τους διασκεδάζουν εξίσου, αφού αυτή η παράσταση αντιμετωπίζει τους ενήλικες θεατές σαν παιδιά και τα παιδιά σαν ίσους προς τους γονείς τους. Οι “μεγάλοι” λοιπόν, μπαίνουν στην ψυχολογία των μικρών, θυμούνται πώς είναι να είσαι παιδί κι έτσι δημιουργείται μια μεγάλη παρέα, χωρίς ηλικία αλλά με συνισταμένη την κωμωδία.
Πληροφορίες:
Comedy club για παιδιά με τον ΓΙΩΡΓΟ ΧΑΤΖΗΠΑΥΛΟΥ Κινηματοθέατρο Αθήναιον
(Βασιλίσσης Όλγας 35, Θεσσαλονίκη, ΤΚ 54641) Πληροφορίες:
6906467283 Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Σάββατο 30 Νοεμβρίου στις 15:00 και στις 18:00
Κυριακή 1η Δεκεμβρίου στις 11:30 και στις 15:00
Σάββατο 7 Δεκεμβρίου στις 15:00 και στις 18:00
Κυριακή 8 Δεκεμβρίου στις 11:30 και στις 15:00 Διάρκεια: 60 λεπτά Τιμές εισιτηρίων:
Γενική είσοδος: €10.00 Προπώληση εισιτηρίων: Στο more.com https://www.more.com/theater/children/comedy-club-gia-paidia-me-ton-giorgo-xatzipaulou/
“Τα Κανόνια του… Μακαρόνε” του Κώστα Παπαπέτρου στο Θέατρο Αθήναιον
Για δύο μοναδικές παραστάσεις
Στο Θέατρο Αθήναιον
Μια δροσερή φαρσοκωμωδία από τον Μετρ των μεγάλων επιτυχιών Κώστα Παπαπέτρου.
Η παράσταση παρουσιάζεται στην Αθήνα για 2η χρονιά με πολύ μεγάλη επιτυχία.
Λίγα λόγια για το έργο:
“Τα κανόνια του… Μακαρόνε!” διαδραματίζονται μέσα σε ένα σπίτι όπου βρίσκονται και αγαπιούνται τα παιδιά δύο αιώνιων εχθρών του Μακαρόνε και του Καραμπελιά, οι οποίοι έχουν βιομηχανία μακαρονιών.
Μια θεότρελη κωμωδία με αμείωτο ενδιαφέρων και πολλές φάρσες.
Πληροφορίες:
Τα Κανόνια του… Μακαρόνε! Κινηματοθέατρο Αθήναιον
(Βασιλίσσης Όλγας 35, Θεσσαλονίκη, ΤΚ 54641) Πληροφορίες και κρατήσεις:
6995603843 και 6906467283 Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Σάββατο 23 Νοεμβρίου στις 21:00
Κυριακή 24 Νοεμβρίου στις 20:00 Τιμές εισιτηρίων:
Γενική είσοδος: €15.00
Προπώληση στην Goldmall και στο 6995603843: €12.00
Παιδικό: €10.00 Goldmall: https://www.goldmall.gr/ta-kanonia-tou-makarone-theatro-athinaion-71527
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.Εντάξει