Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Μουσικό Kαλοκαίρι στο Σταύρος Νιάρχος: Οι σειρές συναυλιών Parklife και Music Escapades επιστρέφουν

Και το φετινό καλοκαίρι το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) παραμένει από τα πιο δροσερά σημεία της πόλης, όχι μόνο για τις βόλτες δίπλα στο Κανάλι, τους περιπάτους στο Πάρκο Σταύρος Νιάρχος και τη θέα στη θάλασσα, αλλά και για το πολύ ενδιαφέρον, φρέσκο, μουσικό πρόγραμμά του.

Οι δύο αγαπημένες σειρές συναυλιών, «Parklife» στο Ξέφωτο του Πάρκου Σταύρος Νιάρχος και «Music Escapades» στα Πανοραμικά Σκαλιά, επιστρέφουν με ονόματα από την Ελλάδα και το εξωτερικό, που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα μουσικών επιλογών για όλα τα γούστα.

Από το σταυροδρόμι πολιτισμών που συνιστά η παρουσία και ο ήχος της Yasmin Levy, σε ένα από τα σημαντικότερα και πιο ιδιαίτερα hip hop γκρουπ όλων των εποχών, όπως είναι οι Arrested Development, κι από τη συνύπαρξη δύο εκλεκτών τραγουδοποιών της νέας αθηναϊκής σκηνής (Jef Maarawi και Jack Heart) σε μία εκλεκτική βραδιά που η Παυλίνα Βουλγαράκη θα τιμήσει μεγάλες γυναικείες φωνές.

Το συναυλιακό καλοκαίρι εγκαινιάζει στις 22 Μαΐου η ξεχωριστή ερμηνεύτρια Μαρία Παπαγεωργίου, ενώ ολοκληρώνει η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ με τη συμφωνική απόδοση ενός από τους σπουδαιότερους δίσκους όλων των εποχών, του Dark Side of the Moon των Pink Floyd, λίγους μήνες πριν συμπληρωθεί μισός αιώνας από την κυκλοφορία του. Όλες οι συναυλίες πραγματοποιούνται με ελεύθερη είσοδο χάρη στη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).

Το πρόγραμμα των συναυλιών αναλυτικά έχει ως εξής:

Music Escapades: Μαρία Παπαγεωργίου

Η Μαρία Παπαγεωργίου παρέα με πέντε μουσικούς στήνει μια ξεχωριστή συναυλία στα Πανοραμικά Σκαλιά του ΚΠΙΣΝ. H γνωστή ερμηνεύτρια και τραγουδοποιός υποδέχεται το καλοκαίρι με δικά της τραγούδια, πρόσφατες κυκλοφορίες νέων συναδέλφων, αλλά και πολύτιμα στιγμιότυπα από την έντεχνη και την παραδοσιακή μουσική, που δένουν αρμονικά συγκροτώντας ένα πλούσιο σε συγκινήσεις και εκπλήξεις πρόγραμμα.
Κυριακή 22 Μαΐου στις 21:00 – Πανοραμικά Σκαλιά.

Parklife: Yasmin Levy

Κόρη Τούρκων μεταναστών με σεφαραδική καταγωγή, η Levy καθιερώθηκε εκμοντερνίζοντας το Ladino (μεσαιωνικό είδος τραγουδιού στα «εβραϊκά» ισπανικά) με στοιχεία φλαμένκο και παραδοσιακής τουρκικής μουσικής. Το αποτέλεσμα είναι ένα εντελώς νέο λήμμα στη world music, που υπηρετεί εδώ και πάνω από 15 χρόνια και την έχει μετατρέψει σε διεθνή σταρ. Η Levy έχει γνωρίσει τεράστια επιτυχία, με περισσότερες από 120 εκατομμύρια προβολές των κομματιών της στο YouTube, διθυραμβικές κριτικές στα σημαντικότερα ΜΜΕ παγκοσμίως και τηλεοπτικές εμφανίσεις και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού. Κορυφαία στιγμή της το άλμπουμ «Mano Suave» που κυκλοφόρησε το 2007 αλλά μέχρι και το 2021 εξακολουθούσε να βρίσκεται τόσο στο top 10 των World Music Charts όσο και στην Viral 50 λίστα του Spotify σε διάφορες χώρες. Τελευταία μεγάλη επιτυχία της ήταν το χορευτικό remix στο κομμάτι «La Alegria», στη δισκογραφία της βρίσκουμε και το «Nací en Álamo», διασκευή μιας σύνθεσης του Διονύση Τσακνή από το 1990, ενώ αξίζει να αναφερθεί ότι η ίδια είναι Πρέσβειρα Καλής Θέλησης για την οργάνωση «Παιδιά της Ειρήνης» που βοηθά ανήλικα παιδιά τα οποία υποφέρουν από τις συγκρούσεις στη Μέση Ανατολή.
Σάββατο 2 Ιουλίου στις 21:00 – Ξέφωτο, Πάρκο Σταύρος Νιάρχος.

Music Escapades: Jef Maarawi (Full Band) & Jack Heart and The Love Ghosts

Δύο από τους πιο ενδιαφέροντες singer-songwriters της αθηναϊκής σκηνής ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μία πολύ ενδιαφέρουσα βραδιά. Ο Jef Maarawi μπορεί να γεννήθηκε στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας, όμως στην Αθήνα που έχει «γράψει» την καλλιτεχνική πορεία του, σε θέατρο και μουσική. Έχει κυκλοφορήσει τρεις δίσκους στην Inner Ear (με τελευταίο το άλμπουμ «Terra Papagalli» του 2021, έναν φόρο τιμής στην αθηναϊκή exotica) και είναι απολαυστικός στα live με τη larger than life εξωστρεφή παρουσία του. O Jack Heart (κατά κόσμον Νικόλας Κοκολάκης, με καταγωγή από την Τήνο) πήρε το καλλιτεχνικό όνομά του από ένα κομμάτι του Bob Dylan και ήδη έχει κυκλοφορήσει δύο άλμπουμ μαζί με τους Love Ghosts, συνδυάζοντας τον σύγχρονο κιθαριστικό ήχο με την κληρονομιά της παραδοσιακής τραγουδοποιίας. Παρέα, έχουν μοιραστεί στο παρελθόν τη σκηνή με τους Nick Cave and the Bad Seeds, Editors, Wolf Alice και The Last Drive.
Παρασκευή 8 Ιουλίου στις 21:00 – Πανοραμικά Σκαλιά.

Parklife: Arrested Development

Την εποχή που οι ΗΠΑ έμπαιναν στον αστερισμό του gangsta rap και της μεγάλης κόντρας μεταξύ ανατολικής και δυτικής ακτής που χαρακτήρισε τα ’90s, μία παρέα από την Ατλάντα πρότεινε ένα εντελώς διαφορετικό hip hop πρότυπο. Με ηγέτες τους Speech και Headliner, οι Arrested Development κυκλοφόρησαν το 1992 το «3 Years, 5 Months and 2 Days in the Life Of…», έναν αισιόδοξο ύμνο στην αφροαμερικανική κουλτούρα που πούλησε περισσότερα από 4 εκατομμύρια αντίτυπα και τους χάρισε δύο βραβεία Grammy. Έγραψαν το κομμάτι «Revolution» για την ταινία «Malcolm X» του Spike Lee συνεισφέροντας σε μία από τις σημαντικότερες black power στιγμές της μεγάλης οθόνης, βοήθησαν οικονομικά τον αγώνα του Νelson Mandela στη Νότια Αφρική, και το 1996 έκαναν ένα διάλειμμα για να επιστρέψουν το 2000 με αλλαγές στη σύνθεσή τους και τον Speech να παραμένει «ο εγκέφαλός τους». Έκτοτε έχουν παίξει σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη, συνεχίζοντας να κυκλοφορούν δίσκους (έχουν φτάσει τα 15 στούντιο άλμπουμ) που αγαπιούνται από το κοινό και τους κριτικούς και συνιστούν ακόμα μία διαφορετική, πιο «πνευματική», εκδοχή του hip hop που πια ενώνει περισσότερες από μία γενιές.
Παρασκευή 15 Ιουλίου στις 21:00 – Ξέφωτο, Πάρκο Σταύρος Νιάρχος.

Music Escapades: Παυλίνα Βουλγαράκη

Η Παυλίνα Βουλγαράκη, καταξιωμένη τραγουδοποιός που χτίζει γέφυρες μεταξύ του έντεχνου και της ποπ, παρουσιάζει ένα αφιέρωμα σε μεγάλες γυναικείες φωνές που τη διαμόρφωσαν: Από τη Sade, τη Stevie Nicks, την PJ Harvey και την Grace Slick, μέχρι τη Δήμητρα Γαλάνη, τη Χαρούλα Αλεξίου, την Αρλέτα και την Ελένη Τσαλιγοπούλου. Σε ένα πρόγραμμα με τραγούδια για «ανοιχτό καλοκαιρινό ουρανό», μεταφέροντας ένα μήνυμα σε «όσους κοιτάνε προς τα πάνω». Μαζί της οι Tfatfy, ένα αθηναϊκό κουαρτέτο-supergroup που αποκαλύπτει ένα διαφορετικό πρόσωπο των μελών του, που έχουμε γνωρίσει σε άλλα σχήματα, όπως Modrec, Knight Night, Planet of Zeus κ.λπ. Μόνο που εδώ, οι Μηνάς Λιάκος, Στέλιος Προβής, Σεραφείμ Γιαννακόπουλος και Σπύρος Μάνεσης βγάζουν μία fusion αυτοσχεδιαστική διάθεση και κινούνται σε jazz/funk μονοπάτια.
Πέμπτη 21 Ιουλίου στις 21:00 – Πανοραμικά Σκαλιά.

Parklife: Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα και Χορωδία της ΕΡΤ / Dark Side of the Moon – 50-Year Anniversary

Οι Pink Floyd κυκλοφόρησαν το «Dark Side of the Moon» τον Μάρτιο του 1973, μπαίνοντας στην μετά-τον-Syd Barrett φάση της καριέρας τους, παραδίδοντας έναν δίσκο που έχει πουλήσει περισσότερα από 45 εκατομμύρια αντίτυπα και πια είναι κλασικός σε όλα του. Από το θρυλικό εξώφυλλο των Hipgnosis έως τα κομμάτια που ακούγονται το ίδιο φρέσκα και σήμερα, όπως τα «Money», «The Great Gig in the Sky» και «Us and Them», συνεχίζοντας να εκπλήσσουν και να εμπνέουν για νέες εκδοχές τους.

Έτσι, η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα και η Χορωδία της ΕΡΤ, σε συνεργασία με το ΚΠΙΣΝ, παρουσιάζουν μία απρόσμενη συναυλία που επισκέπτεται τη «Συμφωνική Πλευρά του Φεγγαριού». Σε ενορχήστρωση του Αχιλλέα Γουάστωρ, προετοιμασία χορωδίας από τον Μιχάλη Παπαπέτρου και μουσική διεύθυνση του Στάθη Σούλη, ένας από τους σημαντικότερους δίσκους όλων των εποχών παρουσιάζεται με ήχο συμφωνικό και μας προσκαλεί να τον ανακαλύψουμε ξανά κι από την αρχή.
Πέμπτη 28 Ιουλίου στις 21:00 – Ξέφωτο, Πάρκο Σταύρος Νιάρχος.

Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα www.snfcc.org/SummerMusic και στις σελίδες στα social media @SNFCC.

NEWSIT

Continue Reading
Advertisement

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ταινίες Πρώτης Προβολής: Ωδή στους κασκαντέρ, αραχνοφοβία και λυρικός Παρατζάνοφ

Η εντυπωσιακή υποδοχή του κοινού στην ταινία τρόμου των Unboxholics, «Μην Ανοίγεις την Πόρτα», σημειώνοντας μία, πέρα του αναμενόμενου, επιτυχία στα ταμεία των 115 κινηματογράφων που προβλήθηκε, πιάνοντας πάνω από 27.000 εισιτήρια την πρώτη μέρα προβολής της – κάτι που αναμένεται να συνεχιστεί και τις επόμενες ημέρες λόγω των προπωλήσεων – προσγειώνει απότομα τις πρεμιέρες της πρώτης εβδομάδας του Μαΐου σε τέσσερις. Με δεδομένο και την έξοδο του Πάσχα, δυο είναι από τις καινούργιες ταινίες που μπορούν να συναγωνιστούν το ελληνικό horror, «Ο Κασκαντέρ» με τον Ράιαν Γκόσλινκ και το παιδικό animation «Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα». Το ενδιαφέρον της έχει όμως και η γαλλική ταινία τρόμου «Στον Ιστό του Τρόμου», ενώ για τους φανατικούς σινεφίλ υπάρχει και η επανέκδοση του λυρικού αριστουργήματος «Το Χρώμα του Ροδιού», του φημισμένου Σεργκέι Παρατζάνοφ.

   Ο Κασκαντέρ

   (“The Fall Guy”) Κωμική περιπέτεια, αμερικάνικης παραγωγής του 2024, σε σκηνοθεσία Ντέιβιντ Λιτς, με τους Ράιαν Γκόσλινγκ, Έμιλι Μπλαντ, Άαρον Τέιλορ Τζόνσον, Χάνα Γουάντινγκχαμ, Γουίνστον Ντιουκ, Λι Μέιτζορς, Στέφανι Σου κα.

   Αυθεντική χολιγουντιανή – με την καλή έννοια – διασκέδαση και μαζί μία ωδή στους επαγγελματίες κασκαντέρ από τον Ντέιβιντ Λιτς, του αλλόκοτου «Bullet Train» και του κατασκοπικού «Atomic Blonde», ενός σκηνοθέτη ταινιών δράσης και για είκοσι χρόνια με προϋπηρεσία ως κασκαντέρ.

   Ταινία που βασίζεται στην καλτ ομότιτλη τηλεοπτική σειρά της δεκαετίας του ’80 με πρωταγωνιστή τον Λι Μέιτζορς, ο οποίος κρατά εδώ ένα μικρό ρόλο τιμής ένεκεν, ενώ είναι φανερό ότι όλοι οι συντελεστές, αν μη τι άλλο, το γλεντούν με την ψυχή τους.

   Ένα εκρηκτικό μπλογκμπάστερ και συνάμα ευγενικών προθέσεων φιλμ, στην επιτυχία του οποίου συμβάλλουν και ο σκηνοθέτης, που γνωρίζει πολύ καλά την ψυχολογία του κεντρικού πρωταγωνιστή και η πλούσια παραγωγή, που δεν φείδεται προκειμένου να καλύψει εντυπωσιακά και πειστικά τις σκηνές δράσης, καθώς και οι ηθοποιοί και ειδικά ο Ράιαν Γκόσλινγκ, που μπαίνει στο πετσί του ήρωα, όπως και ο Μπραντ Πιτ στην ταινία του Κουέντιν Ταραντίνο «Κάποτε στο Χόλιγουντ».

   Ο Κολτ είναι ένας κασκαντέρ, και όπως συμβαίνει σε όλους τους συναδέλφους του, τον ανατινάζουν, τον πυροβολούν, τον χτυπάνε με αυτοκίνητα, τον ρίχνουν από παράθυρα και τον πετάνε από δυσθεώρητα ύψη, για τη διασκέδαση του κοινού. Έχοντας επιβιώσει από ένα ατύχημα, που παραλίγο να του κοστίσει την καριέρα του, αυτός ο ήρωας – εργάτης του σινεμά και που σκέφτεται να αποσυρθεί, καλείται να εντοπίσει έναν αγνοούμενο κινηματογραφικό αστέρα, που ντουμπλάρει στις επικίνδυνες σκηνές της ταινίας, να λύσει μια σκοτεινή υπόθεση συνωμοσίας και να κερδίσει ξανά τον έρωτα της ζωής του, ενώ συνεχίζει να εργάζεται σαν κασκαντέρ.

   Γοητευτική κωμική περιπέτεια, μια σωστή γιορτή των μπλογκμπάστερ και των ψευδαισθήσεων του σινεμά, αλλά και ένα μεγάλο «ευχαριστώ» προς όλους αυτούς τους ανώνυμους εργάτες της κινηματογραφικής βιομηχανίας και ειδικά για τους υποτιμημένους κασκαντέρ. Είναι όμως και μια απολαυστική περιπέτεια δράσης, άψογα κουρδισμένη, χειμαρρώδους ροής και προσεγμένης αφήγησης, με τις καλοδεχούμενες σινεφιλικές αναφορές.

   Ο Λιτς, προσφέρει μία απολαυστική έκθεση από τα βασικά κόλπα των κασκαντέρ, όπως τα πυροτεχνήματα, τις φωτιές, τα εκπαιδευμένα σκυλιά, τα περίφημα κυνηγητά αυτοκινήτων, με τα ατυχήματα που κόβουν την ανάσα, τα εικονικά όπλα, τις χορογραφίες μάχης, τις τούμπες στο κενό και άλλα πολλά, φτάνοντας στα όρια της παρωδίας και ταυτόχρονα τοποθετώντας τους χαρακτήρες στο σημείο που πρέπει και με την κατάλληλη ψυχοσύνθεση, ενώ παραπέμπει και σε πολλές γνωστές ταινίες δράσης.

   Και είναι τόσο προσηλωμένος στο θέμα του και στον ήρωά του ο Λιτς, που ξεφεύγει από τη γνωστή αυταρέσκεια που τον διακρίνει, για να αποθεώσει τα υπέροχα ακροβατικά και τις επικίνδυνες σκηνές των αφανών ηρώων – κασκαντέρ, ακόμη και εις βάρος της πλοκής, που χρησιμοποιείται περισσότερο ως πρόσχημα, για την ανάδειξη του πυρήνα του θέματός του που δεν είναι άλλο από τους ανθρώπους που πέφτουν στη φωτιά από ύψη που προκαλούν ίλιγγο, μόνο και μόνο για να έχουν οι σκηνοθέτες δυο πλάνα, προς εντυπωσιασμό του κοινού.

   Και όλα αυτά χωρίς να χάνει η ταινία το χιούμορ της ή να ξεπέφτει σε χοντράδες ή εξυπνάδες, που θα ευχαριστήσουν τα ταπεινά ένστικτα του κοινού μίας υπερπαραγωγής, αλλά αντιμετωπίζοντας τους ταπεινούς εργάτες της βιομηχανίας του θεάματος, όπως τους αρμόζει, ως απαραίτητους για να βγει το τελικό αποτέλεσμα.

   Ο Ράιαν Γκόσλινγκ, ως νέος καθιερωμένος ποπ σταρ, θα βάλει όλο το κέφι του και τη γοητεία του σε πλήρη εφαρμογή, μεταδίδει όλη την αγάπη του προς τους κασκαντέρ, ενώ αποκτά και την πρέπουσα χημεία με την Έμιλι Μπλαντ, η οποία βάζει τη γυναικεία πινελιά και τον ρομαντισμό.

   ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Έχοντας επιβιώσει από ένα ατύχημα που παραλίγο να του κοστίσει την καριέρα του, ένας κασκαντέρ πρέπει να εντοπίσει έναν αγνοούμενο κινηματογραφικό αστέρα, να λύσει μία σκοτεινή υπόθεση συνωμοσίας και να κερδίσει ξανά τον έρωτα της ζωής του.

   Στον Ιστό του Τρόμου

   (“Infested”) Ταινία τρόμου, γαλλικής παραγωγής του 2023, σε σκηνοθεσία Σεμπαστιάν Βανιτσέκ, με τους Τεό Κρίστιν, Σοφία Λεσάφρ, Ζερόμ Νιλ, Λίζα Νιαρκό, Φίνεγκαν Όλντφιλντ κα.

   Οι ταινίες τρόμου είναι το πιο δημοφιλές κινηματογραφικό είδος, ίσως μαζί με τα παιδικά animation, καθώς η παραγωγή τους, πολλές φορές ιδιαιτέρως οικονομική, μπορεί να φέρει εύκολο κέρδος, με δεδομένο ότι υπάρχει ένα φανατικό ευρύ κοινό που δύσκολα χάνει ταινία. Οι περισσότερες είναι του σωρού, ενώ ελάχιστες είναι αυτές που πραγματικά αξίζουν και μπορούν να σταθούν και στο κοινό που δεν ελκύεται από τον τρόμο.

   Η ταινία του πρωτοεμφανιζόμενου νεαρού σκηνοθέτη Σεμπαστιάν Βανιτσέκ, μία αραχνοφοβία αλά γαλλικά, βρίσκεται σίγουρα μακριά από τις πρώτες κι έχει το ενδιαφέρον της. Ο Βανιτσέκ, ωστόσο, παρότι δείχνει ότι έχει την κινηματογραφική ματιά, το ταλέντο και την όρεξη, πρέπει να διανύσει αρκετή απόσταση ακόμη για να ενταχθεί στους ολοκληρωμένους σκηνοθέτες, που η υπογραφή του θα είναι αρκετή για να σπεύσουμε.

   Ο Βανιτσέκ, στήνει ένα κλειστοφοβικό και σκοτεινό φιλμ τρόμου, εγκλωβίζοντας τους χαρακτήρες της ιστορίας του στον ιστό της αράχνης και ταυτόχρονα επιχειρεί να αναδείξει τον αλληγορικό χαρακτήρα της ταινίας του, για την ξενοφοβία στη Γαλλία, την μη αποδοχή των αραβόφωνων και γενικότερα τη δεύτερη γενιά μεταναστών, όπως και ένα κοινωνικό σχόλιο για τα τεράστια τσιμεντένια συγκροτήματα κατοικιών στα υποβαθμισμένα προάστια του Παρισιού, όπου πλέον η εγκληματικότητα συναντά το περιθώριο και μια γενιά που είναι έτοιμη να εκραγεί.

   Το στόρι, τοποθετεί σε μία τεράστια πολυκατοικία στα προάστια του Παρισιού έναν εργατικό νεαρό, τον Κάλεμπ, που πουλά αθλητικά παπούτσια στη μαύρη αγορά κι έχει αδυναμία στα μικρά εξωτικά ζώα και ζωύφια, η συλλογή των οποίων είναι παράνομη. Το τελευταίο του απόκτημα είναι μία αράχνη, που εν αγνοία του, μεταφέρθηκε λαθραία από μια έρημο της Μέσης Ανατολής και είναι ιδιαιτέρως επικίνδυνη για τον άνθρωπο. Η αράχνη θα χρειαστεί μόλις μία στιγμή για να δραπετεύσει και να μετατρέψει ολόκληρο το κτίριο σε μια φριχτή παγίδα θανάτου. Την ίδια ώρα η αστυνομία σφραγίζει το κτίριο, εγκλωβίζοντας τους κατοίκους. Ο μόνος τρόπος για να επιβιώσουν είναι η αναζήτηση ενός σημείου διαφυγής.

   Ο Βανιτσέκ δεν πρωτοτυπεί ιδιαίτερα, όμως, βρίσκει έναν αποτελεσματικό βηματισμό, με ρυθμό και σωστή κλιμάκωση της αγωνίας, αποφεύγοντας τις υπερβολικά φρικιαστικές εικόνες και προτείνοντας περισσότερο τις ανατριχίλες που προκαλεί στους περισσότερους η παρουσία των αραχνών και ειδικά σε ένα κλειστοφοβικό σκηνικό. Η μικρή ιστορία για τους πανικόβλητους χαρακτήρες της ταινίας, με τους καυγάδες ανάμεσα στον Κάλεμπ και την αδελφή του και τον καλύτερο φίλο του, δείχνουν μία αυθεντικότητα και μεταφέρουν το κλίμα που επικρατεί στα τσιμεντένια παρισινά γκέτο, ενώ το σασπένς αυξάνεται συνεχώς από τα κομψά και μετρημένα εφέ, τη σκοτεινή διεύθυνση φωτογραφίας και τον ευγενικό χαρακτήρα του πρωταγωνιστή.

   Όταν οι αστυνομικές δυνάμεις αποκλείουν το κτίριο και μπλοκάρουν τους ήρωες εντός μίας αραχνοΰφαντης παγίδας θανάτου θα έρθει και το ανεπαίσθητο και ίσως διφορούμενο κοινωνικό σχόλιο για τους μετανάστες στο Παρίσι, ενώ παράλληλα κλιμακώνεται η αγωνία για τη διάσωση των ηρώων.

   Οι νεαροί πρωτόβγαλτοι ηθοποιοί που πρωταγωνιστούν είναι ορεξάτοι και μεταφέρουν την απαραίτητη ένταση και το κλίμα ανησυχίας, αν και τελικά οι αράχνες είναι αυτές που κερδίζουν την αναγνώριση και τον τρόμο μας.

   ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Ο Καλέμπ, ένας μοναχικός νεαρός άντρας με αδυναμία στα εξωτικά ζώα, φέρνει στο διαμέρισμα του μια δηλητηριώδη αράχνη που ανήκει σε ένα σπάνιο και πολύ επικίνδυνο είδος. Η αράχνη θα χρειαστεί μόλις μια στιγμή για να δραπετεύσει και να μετατρέψει ολόκληρο το κτίριο σε μια φριχτή παγίδα θανάτου.

   Προβάλλονται ακόμη οι ταινίες:

   Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

   (“The Garfield Movie”) Αρκετά διασκεδαστική παιδική ταινία κινουμένων σχεδίων, αμερικάνικης παραγωγής του 2024, σε σκηνοθεσία του έμπειρου και εξειδικευμένου στο animation Μαρκ Ντίταλ («Ο Αυτοκράτορας έχει Κέφια»). Το φιλμ, που βασίζεται στο γνωστό κόμικ με ήρωα τον Γκάρφιλντ, είναι κεφάτο, διαθέτει έξυπνες ατάκες και αρκετή πλάκα, για τον τεμπελάκο και φαταούλα γατούλη.

   Μετά από μια αναπάντεχη συνάντηση με τον εξαφανισμένο εδώ και καιρό πατέρα του -έναν απεριποίητο γάτο του δρόμου με το όνομα Βικ-, ο Γκάρφιλντ και ο σκυλοφίλος του, Όντι, αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την άνετη ζωή τους στο υπέροχο σπιτικό τους και να ακολουθήσουν τον Βικ σε μια ξεκαρδιστική, ριψοκίνδυνη ληστεία.

   Η ταινία, που θα ευχαριστηθεί η πιτσιρίκαρία, αλλά θα ξεσκάσει και τους μεγαλύτερους, προβάλλεται μεταγλωττισμένη στα ελληνικά, με τις φωνές των Κωνσταντίνου Λάγκου (Γκάρφιλντ), Βασίλη Μήλιου, Κώστα Τερζάκη, Σοφία Τσάκα, Κωνσταντίνου Ρεπάνη, Στεφανία Φιλιάδη κα.

   Το Χρώμα του Ροδιού

   (“Sayat Nova”) Το αριστούργημα που γύρισε ο φημισμένος σοβιετικός σκηνοθέτης Σεργκέι Παρατζάνοφ το 1968 και που αναστάτωσε κοινό και κριτικούς με τις ποιητικές απίστευτης αρμονίας και σύνθεσης λυρικές εικόνες του. Για 75 αξιομνημόνευτα λεπτά, με σταθερή κάμερα, χωρίς διαλόγους, μαγικές εικόνες – νοηματικά αυτοδύναμες και χωρισμένη σε οχτώ ενότητες, η θρυλική ταινία, που αποκαταστάθηκε το 2014 από τον Μάρτιν Σκορσέζε και την Cineteca di Bologna, αφηγείται τη βιογραφία του Γεωργιανού τροβαδούρου Σαγιάτ Νόβα (1712-1795) από τα παιδικά του χρόνια και την ανακάλυψη του έρωτα, έως την είσοδό του σε μοναστήρι και τον θάνατό του. Κλασική αξία, που αξίζει να ανακαλύψουν και οι νεότεροι σινεφίλ.

   (Φωτογραφία από την ταινία «Ο Κασκαντέρ»)

   Χάρης Αναγνωστάκης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

“Το Μπουφάν της Χάρλεϋ ή Πάλι καλά…” στο Θέατρο Αθήναιον

“Το Μπουφάν της Χάρλεϋ ή Πάλι καλά…”
του Βασίλη Κατσικονούρη

25 και 26 Μαΐου στο Θέατρο Αθήναιον

Μια Θεατρική Παράσταση του “ΘΕΑΤΡΟ52”
σε σκηνοθεσία Ρίτσας Γεωργιάδου

 Το Θέατρο52 παρουσιάζει τον εμβληματικό μονόλογο “Το Μπουφάν της Χάρλεϋ ή Πάλι καλά…” του Βασίλη Κατσικονούρη στο Θέατρο Αθήναιον. Πρόκειται για τον απολογισμό μιας γυναίκας – μάνας, που απευθύνεται στις νεότερες γενιές. 
Είναι η ακύρωση των προσδοκιών της για όσα έζησε και δεν έζησε, καταφεύγοντας στο γλυκόπικρο “πάλι καλά” ως μια τραγική διαπίστωση, αλλά και μια σανίδα σωτηρίας που θα της δώσει δύναμη να προχωρήσει παρακάτω.Ένας μονόλογος ανάμεσα στην κωμωδία και στο δράμα, στον θυμό και στη συγχώρεση, στην τρυφερότητα και στην απόγνωση.
Teaser ΠαράστασηςΠαραγωγή: Θέατρο52Παίζει η Γεωργία Δάρτση
Εύζωνας: Μαρίνα Ψειράκη
Σκηνοθεσία: Ρίτσα Γεωργιάδου
Πρωτότυπη Μουσική Παράστασης: Δημήτρης Μισιρλής
Ποίηση: Άγγελος Σικελιανός
Πιάνο: Σάββας Παυλίδης
Κιθάρες: Δημήτρης Μισιρλής
Τραγούδι: Σταυρούλα Κεσούρη
Βίντεο Εισαγωγής: Βασίλειος Σαρίκος
Φωτογραφίες: Δημήτρης Μισιρλής
Γραφιστική Επιμέλεια: Μαρίνα Ψειράκη
Ηχοληψία: Σταυρούλα Κεσούρη
Σκηνικά: Ζαχαρούλα Βουγιουκλίωτη – Θοδωρής Μανίτσας
Επικοινωνία: Έρη ΧριστοφορίδουΣτο βίντεο της εισαγωγής συμμετέχει η χορεύτρια Κωνσταντίνα Τζηκαλιού.Ευγενική παραχώρηση αξεσουάρ για το βίντεο: “Harley Davidson Thessaloniki”, Κώστας Βάσσος.
Πληροφορίες:
Το Μπουφάν της Χάρλεϋ ή Πάλι καλά…
Κινηματοθέατρο Αθήναιον
Βασ. Όλγας 35
Τηλ. Επικοινωνίας – Πληροφορίες: 
Θέατρο Αθήναιον: 690 646 7283
Θέατρο52: 693 730 4340 
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Σάββατο, 25 Μαΐου στις 21.00
Κυριακή, 26 Μαΐου στις 21:00
Τιμές εισιτηρίων:
Γενική είσοδος: 10.00€
Προπώληση εισιτηρίων: 
Στο ταμείο του Θεάτρου και στην Goldmall.gr
 
Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Εκλεκτοί μουσικοί της ΚΟΑ στο πνεύμα της Εβδομάδας των Παθών με μελωδίες από τη Βιέννη, στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο

Τη Μεγάλη Δευτέρα, 29 Απριλίου, εκλεκτοί μουσικοί της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, μας εισάγουν στο πνεύμα της Εβδομάδας των Παθών με μελωδίες από τη…Βιέννη, στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο.

Το κουαρτέτο εγχόρδων τετART-on (Μόρφω Παπαδημητρίου – βιολί, Κώστας Καραγεωργόπουλος – βιολί, Αλέξανδρος Παπανικολάου – βιόλα,Ήβη Παπαθανασίου – βιολοντσέλο) μας καλεί στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο με ένα πρόγραμμα που συγκινεί.

Ερμηνεύονται έργα συνθετών που έζησαν και έδρασαν στη μουσική πρωτεύουσα της Ευρώπης. Τρεις συνθέτες, τρεις διαφορετικές εποχές, μία πόλη.

Ξεκινώντας από το Τέταρτο Κουαρτέτο Εγχόρδων του Μπετόβεν. Σύνθεση θυελλώδη, γεμάτη ένταση.

Στη συνέχεια, παρουσιάζεται μια εκδοχή του κατανυκτικού κουαρτέτου εγχόρδων Fratres, του 88χρονου σήμερα Εσθονού συνθέτη Άρβο Περτ.

Τέλος, με αφορμή τα 200 χρόνια από τη γέννηση του «συνθέτη του Θεού» Άντον Μπρούκνερ, θα ακουστεί το Κουαρτέτο εγχόρδων του σε ντο ελάσσονα.

Το πρόγραμμα

ΛΟΥΝΤΒΙΧ ΒΑΝ ΜΠΕΤΟΒΕΝ (1770 – 1827)

Κουαρτέτο εγχόρδων αρ.4 σε ντο ελάσσονα, έργο 18 αρ.4

ΑΡΒΟ ΠΕΡΤ (γεν. 1935)

Fratres (εκδοχή για κουαρτέτο εγχόρδων)

ΑΝΤΟΝ ΜΠΡΟΥΚΝΕΡ (1824 – 1896)

Κουαρτέτο εγχόρδων σε ντο ελάσσονα

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ

Κουαρτέτο εγχόρδων τετART-on

Μόρφω Παπαδημητρίου, βιολί

Κώστας Καραγεωργόπουλος, βιολί

Αλέξανδρος Παπανικολάου, βιόλα

Ήβη Παπαθανασίου, βιολοντσέλο

Στις 19:00, μία ώρα πριν την έναρξη της συναυλίας, θα προηγηθεί ξενάγηση στους χώρους του Μουσείου.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ