Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΔΑΠΑΝΕΣ Ε.Ι.Χ. ΚΑΙ ΠΑΡΟΧΕΣ ΣΕ ΕΙΔΟΣ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ 

Τι πρέπει να γνωρίζουμε για την αγορά , μίσθωση και τις δαπάνες των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων όσον αφορά την έκπτωση του Φ.Π.Α , την έκπτωση από το εισόδημα και πότε θεωρείται η χρήση τους παροχή σε είδος.

Για τον Φ.Π.Α.

Στο άρθρο 30 του κώδικα ΦΠΑ (Κ.Ν. 2859/2000) αναφέρει ότι δεν παρέχεται δικαίωμα έκπτωσης του φόρου με τον οποίο έχουν επιβαρυνθεί οι δαπάνες:

Περίπτωση ε) αγοράς, εισαγωγής ή ενδοκοινοτικής απόκτησης επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης μέχρι εννέα (9) θέσεων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων, σκαφών και αεροσκαφών ιδιωτικής χρήσης που προορίζονται για αναψυχή ή αθλητισμό, καθώς και οι δαπάνες καυσίμων, επισκευής, συντήρησης, μίσθωσης και κυκλοφορίας αυτών γενικά. Η διάταξη αυτή δεν εφαρμόζεται για τα πιο πάνω μεταφορικά μέσα. Εφόσον προορίζονται για πώληση, μίσθωση ή μεταφορά προσώπων με κόμιστρο.

Συνεπώς όλα τα έξοδα όπως η αγορά, μίσθωση , service , έξοδα κίνησης των Ε.Ι.Χ. δεν εκπίπτουν ως εισροές Φ.Π.Α. και η καθαρή αξία, όσο και ο ΦΠΑ αποτελούν δαπάνη για την επιχείρηση, ώστε να αφαιρεθούν συνολικά από τα έσοδα τους και να προκύψει το κέρδος που τελικά θα φορολογηθεί.

Για την Φορολογία εισοδήματος.

Στο άρθρο 22 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (Ν.4172/2014) αναφέρει:

Κατά τον προσδιορισμό του κέρδους από επιχειρηματική δραστηριότητα, επιτρέπεται η έκπτωση όλων των δαπανών, με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 23 του Κ.Φ.Ε., οι οποίες:
α) πραγματοποιούνται προς το συμφέρον της επιχείρησης ή κατά τις συνήθεις εμπορικές συναλλαγές της, συμπεριλαμβανομένων και δράσεων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.
β) αντιστοιχούν σε πραγματική συναλλαγή και η αξία της συναλλαγής δεν κρίνεται κατώτερη ή ανώτερη της αγοραίας, στη βάση των στοιχείων που διαθέτει η Φορολογική Διοίκηση,
γ) εγγράφονται στα τηρούμενα βιβλία απεικόνισης των συναλλαγών της περιόδου κατά την οποία πραγματοποιούνται και αποδεικνύονται με κατάλληλα δικαιολογητικά.

Άρα σε συνδυασμό με το άρθρο 23 στο οποίο αναφέρονται οι δαπάνες που δεν εκπίπτουν, θα παρατηρήσουμε ότι δεν αναφέρει τίποτα για τις δαπάνες των αυτοκινήτων, αυτό σημαίνει ότι όλες οι δαπάνες όπως η αγορά, μίσθωση , service , έξοδα κίνησης των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων εκπίπτουν κανονικά από τα έσοδα τους.  

Οπότε αν μία επιχείρηση για έξοδα Ε.Ι.Χ. πληροί τους παραπάνω όρους, δηλαδή χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο για τις ανάγκες της (θεωρείτε παραγωγική δαπάνη που θα επιφέρει μακροπρόθεσμα ή βραχυπρόθεσμα, έσοδα στην επιχείρηση ή την νομική οντότητα), αγοράζει με Τιμολόγια τα παραπάνω έξοδα και τα έχει καταχωρήσει στα τηρούμενα βιβλία, τότε μπορεί να εκπίπτει όλα τα έξοδα κανονικά όπως και τις ετήσιες αποσβέσεις των ανωτέρω αυτοκινήτων που σήμερα ανέρχονται σε ποσοστό 16% ετησίως.

Για παράδειγμα όταν ένας γιατρός πρέπει να κάνει επισκέψεις κατ’ οίκον, να μεταφερθεί σε κάποια συμβεβλημένα νοσοκομεία ή Ιδιωτικές κλινικές ώστε να εξετάσει ασθενείς κυρίως σε μεγάλες πόλεις και είναι απαραίτητη η κίνηση του με αυτοκίνητο, τότε μπορούμε να δικαιολογήσουμε δαπάνες που αφορούν ένα Ε.Ι.Χ. αυτοκίνητο. Κατά την προσωπική μου άποψη πρέπει να λάβουμε και την πραγματική κατάσταση και για να μην δημιουργούνται προστριβές κατά τον φορολογικό έλεγχο, θα πρέπει να αναμορφώνουμε ένα μέρος των εξόδων στο τέλος της χρήσης, για τον λόγω ότι συνήθως ένα Ε.Ι.Χ. το χρησιμοποιούμε έκτος από τις επαγγελματικές δαπάνες και για κάποιες προσωπικές. Μία συνήθεις και καλή τακτική είναι η αναμόρφωση των δαπανών των αυτοκινήτων στο σύνολο τους (Αποσβέσεις, ασφάλιστρα, τέλη κυκλοφορίας, έξοδα επισκευών και συντήρησης, έξοδα κίνησης όπως καύσιμα-διόδια κτλ) στα 5/7 δηλαδή δεν εκπίπτουμε φορολογικά τα έξοδα ενός αυτοκίνητου για όλες τις ημέρες τις εβδομάδος. Πάντως σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να αποδείξουμε στον έλεγχο ότι οι δαπάνες είναι παραγωγικές και προς το συμφέρον της οντότητας και δεν αποτελούν προσωπικές καταναλωτικές δαπάνες. 

Παραχώρηση ενός Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτου και παροχή σε είδος.    

Σημαντική είναι η τροποποίηση του Κ.Φ.Ε. για φορολογικά έτη που αρχίζουν από 01.01.2020 και μετά ( Ν.4646/2019) με βελτίωση και διαφοροποιήσεις προς όφελος των χρηστών  για την  φορολογική επιβάρυνση των  Παροχών  σε είδος εταιρικού Ι.Χ. οχήματος. Στην πράξη λόγω της αναπροσαρμογής του υπολογισμού του ποσού της παροχής σε είδος στα οχήματα βάσει των συντελεστών επί της   Λιανικής Τιμής Πρό Φόρων (ΛΤΠΦ) ο οποίος πλέον γίνεται κλιμακωτά, προκύπτει χαμηλότερη φορολογική επιβάρυνσή προς όφελος των εργαζομένων ή των εταίρων ή των μετόχων που τα χρησιμοποιούν. Επίσης είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι αυξήθηκε σημαντικά (από 12.000 σε 17.000 ευρώ) το ποσό της (ΛΤΠΦ) για τα οχήματα που εξαιρούνται από την συγκεκριμένη διάταξη , δηλαδή τα οχήματα που παραχωρούνται αποκλειστικά για επαγγελματικούς σκοπούς. 

Με την τροποποίηση του άρθρου 13 του ΚΦΕ για τις παροχές σε είδος – άρθρο 4 παράγραφος 2 του Νόμου 4646/2019 ορίζονται τα παρακάτω:

Η αξία της παραχώρησης ενός οχήματος σε εργαζόμενο ή εταίρο ή μέτοχο από ένα (1) φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα εντός του φορολογικού έτους, υπολογίζεται με βάση την ακόλουθη κλίμακα ως ποσοστό της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων (ΛΤΠΦ) του οχήματος ως εξής:
α) για ΛΤΠΦ από μηδέν (0) έως δεκατέσσερις χιλιάδες (14.000) ευρώ ως ποσοστό τέσσερα τοις εκατό (4%) της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,
β) για ΛΤΠΦ από δεκατέσσερις χιλιάδες ένα (14.001) έως δεκαεπτά χιλιάδες (17.000) ευρώ ως ποσοστό είκοσι τοις εκατό (20%) της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,
γ) για ΛΤΠΦ από δεκαεπτά χιλιάδες ένα (17.001) έως είκοσι χιλιάδες (20.000) ευρώ ως ποσοστό τριάντα τρία τοις εκατό (33%) της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,
δ) για ΛΤΠΦ από είκοσι χιλιάδες ένα (20.001) έως είκοσι πέντε χιλιάδες (25.000) ευρώ ως ποσοστό τριάντα πέντε τοις εκατό (35%) της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,
ε) για ΛΤΠΦ από είκοσι πέντε χιλιάδες ένα (25.001) έως τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ ως ποσοστό τριάντα επτά τοις εκατό (37%) της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,

στ) για ΛΤΠΦ πλέον των τριάντα χιλιάδων ένα (30.001) ευρώ, ως ποσοστό είκοσι τοις εκατό (20%) της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα, ανεξάρτητα αν το όχημα ανήκει στην επιχείρηση ή είναι μισθωμένο με οποιονδήποτε τρόπο στα ανωτέρω πρόσωπα.
Το ανωτέρω ποσοστό καθενός οχήματος δεν επιμερίζεται σε περισσότερα του ενός πρόσωπα.
Η αξία της παραχώρησης του οχήματος μειώνεται βάσει παλαιότητας ως εξής:
i) 0-2 έτη καμία μείωση.
ii) 3-5 έτη μείωση δέκα τοις εκατό (10%).
iii) 6-9 έτη μείωση είκοσι πέντε τοις εκατό (25%).
iv) Από 10 έτη και μετά μείωση πενήντα τοις εκατό (50%).
Από τις διατάξεις του παρόντος εξαιρούνται τα οχήματα που παραχωρούνται αποκλειστικά για επαγγελματικούς σκοπούς και έχουν Λιανική Τιμή Πώλησης Προ Φόρων έως δεκαεπτά χιλιάδες (17.000) ευρώ.

Για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο Ε.Ι.Χ. με ΛΤΠΦ 23.500 ευρώ , 3 ετών παραχωρήθηκε για χρήση στον Γενικό Διευθυντή εταιρίας. Η αξία της παροχής σε είδος υπολογίζεται ως εξής: 

Για τις πρώτες 14.000 Χ 4% = 560 τα επιπλέον 3.000 Χ 20% = 600 τα επιπλέον 3.000 Χ 33% = 990 και τέλος τα 3.500 Χ 35% = 1.225 συνολικά                             (560+600+990+1225 = 3.375 ευρώ και μείωση λόγω παλαιότητας 10% ήτοι 3.375 Χ 10% = 337,50  άρα η τελική αξία που θα δηλωθεί ως εισόδημα θα είναι 3.037,50 ευρώ ( 3.375 – 337,50).

Τέλος να τονίσουμε ότι εξαιρούνται από την παροχή σε είδος τα οχήματα που παραχωρούνται αποκλειστικά για επαγγελματικούς σκοπούς και έχουν ΛΤΠΦ έως 17.000 ευρώ είναι τα οχήματα που διατίθενται προς χρήση από τις οντότητες σε συγκεκριμένους πωλητές, τεχνικούς και λοιπούς εργαζομένους για τους οποίους απαιτείται εργασία έκτος της οντότητας και χρησιμοποιούνται καθαρά για την δραστηριότητα τους, άσχετα αν τα οχήματα αυτά μπορεί να τα έχουν στην διάθεση τους και εκτός ωραρίου εργασίας τους. Επίσης εξαιρούνται τα κοινόχρηστα αυτοκίνητα, ανεξαρτήτως της ΛΤΠΦ, τα οποία δεν έχουν παραχωρηθεί σε συγκεκριμένο εργαζόμενο ή στέλεχος, αλλά χρησιμοποιούνται  εκ περιτροπής για διάφορες εργασίες και μόνο και συνήθως σταθμεύουν στις εγκαταστάσεις τις οντότητας.        

Πέτσογλου Ι. Ιορδάνης

Λογιστής – Φοροτεχνικός

Διευθύνων Σύμβουλος

ALPHA Λογιστική

Accounting Office

Continue Reading
Advertisement

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επίδομα μητρότητας: Άνοιξε η πλατφόρμα για πληρωμή σε ελεύθερες επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενες και αγρότισσες

Άνοιξε και επίσημα σήμερα (18.4.2024) η πλατφόρμα στο gov.gr για την καταβολή του επιδόματος μητρότητας σε μη μισθωτές, δηλαδή σε ελεύθερες επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενες και αγρότισσες.

Πλέον με το νέο αυτό μέτρο του επιδόματος μητρότητας, και οι ελεύθερες επαγγελματίες και αγρότισσες θα λαμβάνουν μηνιαίως ποσό ίσο με τον εκάστοτε ισχύοντα κατώτατο μισθό, που σήμερα ανέρχεται στα 830 ευρώ, για εννέα μήνες. Δηλαδή συνολικά 7.470 ευρώ.

«Ποτέ άλλοτε οι μητέρες δεν είχαν λάβει τη στήριξη που τους παρέχουμε σήμερα ως Πολιτεία. Πλέον μετά τη γέννα οι μητέρες λαμβάνουν 1.000 ευρώ καθαρά τον μήνα, βάσει του επιδόματος μητρότητας και του επιδόματος γέννησης», δήλωσε η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Δόμνα Μιχαηλίδου. «Με αυτό το μέτρο επιβεβαιώνουμε έμπρακτα ότι αυτό που μας νοιάζει είναι μητρότητα» επεσήμανε, «δεν μας νοιάζει αν η μητέρα είναι μισθωτή, ελεύθερη επαγγελματίας, αυτοαπασχολούμενη ή αγρότισσα. Αυτό που μας νοιάζει είναι η στήριξη της μητρότητας».

Το μέτρο αυτό έχει αναδρομική ισχύ, καθώς την ειδική παροχή προστασίας της μητρότητας δικαιούνται και όσες μητέρες απέκτησαν παιδί έως και 14 εβδομάδες, πριν από τη λήξη του 2023, δηλαδή από τις 24 Σεπτεμβρίου 2023 και μετά. Λαμβάνεται, δηλαδή, μέριμνα για τις μητέρες που διένυαν την περίοδο της λοχείας κατά την ψήφιση του νόμου.

Οι μη μισθωτές θα λαμβάνουν μηνιαίως ποσό ίσο με τον εκάστοτε ισχύοντα κατώτατο μισθό, που σήμερα ανέρχεται στα 830 ευρώ, με την προϋπόθεση ότι έχουν λάβει επίδομα κυοφορίας και λοχείας από τον e-ΕΦΚΑ και είναι ασφαλιστικά ενήμερες.

Η αίτηση υποβάλλεται στη ΔΥΠΑ και συγκεκριμένα στην πλατφόρμα parentalbenefits.dypa.gov.gr εντός δύο μηνών, από την επομένη της καταβολής του επιδόματος κυοφορίας και λοχείας του e-ΕΦΚΑ. ή εντός δύο μηνών από την επομένη της ένταξης του παιδιού στην οικογένεια, ή της τελεσιδικίας της δικαστικής απόφασης αν πρόκειται για υιοθεσία.

Διευκρινίζεται ότι, στις περιπτώσεις που ο/η αιτών/ούσα δεν είναι εγγεγραμμένος/η στο Ψηφιακό Μητρώο ΔΥΠΑ είναι αναγκαία η εγγραφή στη νέα πλατφόρμα μέσω ειδικής φόρμας που διατίθεται για το σκοπό αυτό. Η είσοδος στην ειδική φόρμα πραγματοποιείται με τη χρήση κωδικών TAXIS και του ΑΜΚΑ.

Η διαδικασία είναι γρήγορη και απλή, γλιτώνοντας ταλαιπωρία και χρονοβόρες διαδικασίες για τους δικαιούχους καθώς μέσω της διαλειτουργικότητας των συστημάτων μεταξύ της ΔΥΠΑ του ΕΦΚΑ και της ΑΑΔΕ, αντλούνται ηλεκτρονικά όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την επεξεργασία του αιτήματος, προς διευκόλυνση τους.

Αν η ασφαλισμένη δεν είναι ασφαλιστικά ενήμερη κατά την υποβολή της αίτησης, εμφανίζεται ειδοποίηση ότι «δεν δύναται να υποβληθεί το αίτημα λόγω έλλειψης ασφαλιστικής ενημερότητας», ώστε να προβεί άμεσα στην εξόφληση των οφειλών της και να υποβάλλει στη συνέχεια κανονικά το αίτημα της.

Οι αιτήσεις εξετάζονται με σειρά προτεραιότητας με βάση την ημερομηνία κατάθεσης και η καταβολή της παροχής ξεκινά από την πρώτη του επόμενου μήνα της αίτησης. 

Τι ισχύει για ειδικές περιπτώσεις

  • Στην περίπτωση υιοθεσίας, η καταβολή της ειδικής παροχής προστασίας μητρότητας εκκινεί από την τελεσιδικία της δικαστικής απόφασης υιοθεσίας ή από την ένταξη του τέκνου στην οικογένεια, ανεξάρτητα από το εάν η δικαιούχος έλαβε επίδομα λοχείας από τον e-ΕΦΚΑ.
  • Την ειδική παροχή προστασίας μητρότητας δικαιούνται επίσης και όσες μητέρες απέκτησαν τέκνο με τη διαδικασία της παρένθετης μητρότητας, ακριβώς όπως συμβαίνει και στην περίπτωση των μητέρων με μισθωτή εργασία.
  • Κατά απόλυτη αναλογία με τη μητέρα σε μισθωτή σχέση εργασίας, η μητέρα αυτοαπασχολούμενη ή αγρότισσα μπορεί να μεταβιβάσει έως επτά μήνες από την ειδική παροχή προστασίας της μητρότητας στον πατέρα, ανεξαρτήτως αν αυτός εργάζεται με σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου ή είναι ελεύθερος επαγγελματίας ή αυτοαπασχολούμενος ή αγρότης.
  • Το επίδομα μητρότητας λαμβάνουν και τα ομόφυλα ζευγάρια αφού δηλωθεί ο δικαιούχος της ειδικής παροχής με κοινή δήλωση των συζύγων προς τον e-ΕΦΚΑ. Και σε αυτήν την περίπτωση, ο δικαιούχος γονέας έχει τη δυνατότητα να μεταβιβάσει έως 7 μήνες από την ειδική παροχή προς τον άλλον γονέα, ανεξαρτήτως αν αυτός εργάζεται με σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου, ή είναι ελεύθερος επαγγελματίας, ή αυτοαπασχολούμενος, ή αγρότης.

Η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Δόμνα Μιχαηλίδου, δήλωσε: «Στηρίζουμε τη μητρότητα με έργα και πράξεις. Και αυτό επιβεβαιώνεται και σήμερα με την ενεργοποίηση της πλατφόρμας για την καταβολή του επιδόματος μητρότητας και στις μη μισθωτές. Πλέον όλες ανεξαιρέτως οι μητέρες είτε είναι μισθωτές, είτε αυτοαπασχολούμενες, ελεύθερες επαγγελματίες και αγρότισσες θα λαμβάνουν μια σημαντική στήριξη που σε κάποιες περιπτώσεις θα φθάνει και τα 9.500 ευρώ. Και συνεχίζουμε. Πάντα με γνώμονα τη στήριξη της μητρότητας, τη στήριξη της γυναίκας».

Δήλωση Υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Πάνου Τσακλόγλου: «Σήμερα ανοίγει η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων χορήγησης της ειδικής παροχής προστασίας μητρότητας για πρώτη φορά σε αυτοαπασχολούμενες και αγρότισσες που θα μπορούν πλέον να λαμβάνουν για διάστημα 9 μηνών, παροχή ίση με τον κατώτατο μισθό, δηλαδή συνολικά 7.470 ευρώ.

Την ειδική παροχή προστασίας μητρότητας θα λάβουν και αναδρομικά όσες απέκτησαν παιδί από τις 24 Σεπτεμβρίου 2023 μέχρι και σήμερα, ενώ ειδική πρόβλεψη υπάρχει και για όσες μητέρες απέκτησαν τέκνο με πράξη υιοθεσίας, μέσω παρένθετης μητέρας αλλά και για τα ομόφυλα ζευγάρια. Το Υπουργείο Εργασίας υλοποιεί τη δέσμευση του για τη στήριξη της οικογένειας στοχεύοντας στην εξίσωση των παροχών για όλες τις ασφαλισμένες με στόχο την συμφιλίωση μεταξύ της οικογενειακής και της επαγγελματικής ζωής, που συμβάλλει ταυτόχρονα και στην αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος.

Πρόκειται για ένα μέτρο που εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλέγμα προστασίας και στήριξης της ελληνικής οικογένειας καθώς κατά την τελευταία τετραετία ελήφθησαν σειρά μέτρων για τη διευκόλυνση της συμφιλίωσης εργασιακού και οικογενειακού βίου, όπως για παράδειγμα, η θέσπιση του επιδόματος γέννας, η επέκταση χρονικά και ποσοτικά στα επιδόματα μητρότητας από 6 σε 9 μήνες για τις μισθωτές του ιδιωτικού τομέα, η αύξηση των θέσεων σε παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς και ολοήμερα σχολεία και η επέκταση του ωραρίου του τελευταίου, αλλά και η δημιουργία του θεσμού των «νταντάδων της γειτονιάς».

NEWSIT

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Βενζινοπώλες: Καθοριστικό ρόλο για τις υψηλές τιμές στην βενζίνη παίζουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου

Καθοριστικό ρόλο για τις υψηλές τιμές στην βενζίνη παίζουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, τύπου brend, κυρίως για τη Μεσόγειο και Ευρώπη, σύμφωνα με της δηλώσεις του προέδρου βενζινοπωλών Αττικής, Νίκου Παπαγεωργίου στην ΕΡΤ.

Συγκεκριμένα, «όπως φαίνεται η τιμή του brend είναι παγιωμένη στα 90 δολάρια/βαρέλι που σημαίνει για εμάς τους Έλληνες καταναλωτές, δύο ευρώ/λίτρο για τη αμόλυβδη βενζίνη, διότι όπως γνωρίζετε ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης είναι ιδιαίτερα υψηλός, στα 70 λεπτά το λίτρο, και υπάρχει και το 24% του ΦΠΑ.»

«Άρα λοιπόν δεν θα δούμε σύντομα αποκλιμάκωση στις τιμές εφόσον οι διεθνείς τιμές παραμένουν σε αυτά τα επίπεδα.

Από τις 15 Ιανουαρίου και μετά αρχίζει μια βουβή άνοδος, από τα 1,8 ευρώ το λίτρο η αμόλυβδη βρέθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στο 1,96 ευρώ το λίτρο, μια μέση τιμή πανελλαδικά, που σημαίνει ότι στη νησιωτική χώρα έχει ξεπεράσει προ πολλού τα 2 ευρώ καθώς υπάρχει το μεταφορικό κόστος.

Ευτυχώς η αγορά έδειξε αυτοσυγκράτηση και αυτό είναι πολύ σημαντικό διότι για την ώρα φαίνεται πως δεν θα πάμε σε περαιτέρω άνοδο, γιατί ξέρετε αν υπήρχε αντεπίθεση από το Ισραήλ, προφανώς και θα βλέπαμε τις τιμές πάνω από δύο ευρώ, στα 2,10, ίσως και στα 2,20 ευρώ το λίτρο.

Για το Πάσχα θεωρώ ότι μέχρι τότε, και εφόσον δεν υπάρχει άλλη κακή εξέλιξη, οι τιμές θα συγκρατηθούν εκεί, αν και είναι ιδιαίτερα υψηλά.»

NEWSIT

https://www.newsit.gr/oikonomia/xristika/venzinopoles-kathoristiko-rolo-gia-tis-ypsiles-times-stin-venzini-paizoun-oi-diethneis-times-tou-petrelaiou/4060372
Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πρόεδρος βενζινοπωλών: Στα 2 ευρώ/λίτρο θα φτάσει η μέση τιμή της βενζίνης κίνησης έως τέλος εβδομάδας

Την εξέλιξη ότι μέχρι το τέλος της εβδομάδας, στα περισσότερα πρατήρια της Αττικής και των μεγάλων πόλεων η μέση τιμή της βενζίνης κίνησης θα αγγίξει τα 2 ευρώ το λίτρο, αποκάλυψε την Δευτέρα στο Γιώργο Παπαδάκη και την εκπομπή του ΑΝΤ1, ο πρόεδρος των Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων της Αττικής Νίκος Παπαγεωργίου.

«Το καλό σενάριο μετά από την επίθεση του Ιράν στο Ισραήλ, θα είναι να μείνουν οι τιμές στις ίδιες, ομολογώ υψηλές, τιμές στις οποίες βρίσκονται τώρα, να παραμείνει δηλαδή το βαρέλι μεταξύ 90 και 95 δολαρίων», είπε ο κ. Παπαγεωργίου και συνέχισε αναφέροντας ότι η παρουσία της Ρωσίας σηματοδοτεί αυτή τη διεθνή διαχείριση του ζητήματος σε ψηλές, αλλά σταθερές ακόμα και εν μέσω απρόοπτων γεγονότων, τιμές. «Η συνεχής ανοδική τάση την οποία είχαμε επί δύο μήνες στην τιμή τις χονδρικής, έδειχνε ότι κάτι θα συνέβαινε και απορροφούσε εκ των προτέρων, τις αυξήσεις τις οποίες αυτό το “κάτι” θα προκαλούσε. Και τώρα, πρέπει να σας πω ότι ακόμα πληρώνουμε τις αυξήσεις των τελευταίων ημερών. Οι αγορές σήμερα Δευτέρα άνοιξαν, ωστόσο παρά τα γεγονότα οι τιμές τους είναι σταθερές και δεν παρουσιάζουν περαιτέρω αύξηση. Αύξηση οφειλόμενη στις τωρινές εξελίξεις, αν τη δούμε, θα τη δούμε το Μάιο», κατέληξε.

Ο κ. Παπαγεωργίου είπε ακόμα ότι οι πρατηριούχοι δεν έχουν παρά μόνο ένα πολύ μικρό περιθώριο κέρδους λόγω του πλαφόν το οποίο έχει θεσπιστεί στις τιμές από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία για να κρατήσει την αγορά ασφαλή από την αισχροκέρδεια, ενώ όσον αφορά τα φαινόμενα απότομης κερδοσκοπικής αύξησης των τιμών λίγο πριν από μαζικές χρήσεις οχημάτων όπως π.χ. οι έξοδοι των εκδρομέων σε 3ήμερα, Χριστούγεννα και Πάσχα, σχολίασε: «Το φαινόμενο αυτό παρατηρείται εξαιτίας του συνδυασμού της αύξησης της ζήτησης με τις ελλείψεις στο απόθεμα των εταιριών. Πάντως οι πρατηριούχοι δεν ορίζουμε οι ίδιο τις τιμές. Και σε κάθε περίπτωση οι τιμές αγοράς είναι ορατές από το δρόμο σε μεγάλες σχετικές πινακίδες και δημοσιευμένες στο διαδίκτυο, οπότε καλό είναι οι πρατηριούχοι να κάνουν έρευνα αγοράς και να επιλέγουν το κατάλληλο πρατήριο για το γέμισμα του οχήματός τους».

NEWSIT

https://www.newsit.gr/oikonomia/xristika/proedros-venzinopolon-sta-2-eyro-litro-tha-ftasei-i-mesi-timi-tis-venzinis-kinisis-eos-telos-evdomadas/4058702
Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ