Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Πώς επηρεάζει την τουριστική βιομηχανία η κρίση στην Ουκρανία

“Ψυχραιμία και αναμονή” χαρακτηρίζει τη στάση του ξενοδοχειακού κόσμου της Ελλάδας, μετά και τις πρόσφατες εξελίξεις στην Ουκρανία. Αυτή τη στιγμή δεν παρατηρούνται ακυρώσεις τουριστικών πακέτων για την Ελλάδα, αλλά δυνητικά μπορεί να εξελιχθεί σε πρόβλημα η παρούσα κατάσταση.
Οπως τονίζει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας Αλέξανδρος Βασιλικός, “προφανώς και φοβίζει τον οποιοδήποτε η κατάσταση στην Ουκρανία, όπως άλλωστε συμβαίνει σε κάθε δύσκολη συνθήκη”. Το ΞΕΕ με ψυχραιμία παρακολουθεί από κοντά τις εξελίξεις, με τον κ. Βασιλικό να ξεδιπλώνει τα τρία επίπεδα στα οποία έχει πέσει το βλέμμα των εμπειρογνομώνων του κλάδου.

Η αύξηση του ενεργειακού κόστους η πρώτη επίδραση της κρίσης για τα ξενοδοχεία

Το μεγάλο ζήτημα για τα ξενοδοχεία της χώρας είναι αύξηση του ενεργειακού κόστους λειτουργίας τους. “Οτιδήποτε γίνει ή δεν γίνει στην Ουκρανία από εδώ και πέρα, το πληρώνει ήδη η Ελλάδα και η ξενοδοχειακή βιομηχανία της και θα το πληρώσει και στο μέλλον”, υπογραμμίζει ο κ. Βασιλικός αναφερόμενος στην εκτόξευση των τιμών της ενέργειας. Βέβαια εκτιμά ότι αυτό δεν θα επηρεάσει την ανταγωνιστικότητα του τουριστικού προϊόντος της χώρας, καθώς πρόκειται για ένα ευρωπαϊκό ζήτημα που αφορά όλους.


Πρόβλημα για όσους ξενοδόχους έχουν αποκλειστικά συμβόλαια με Ρώσους TO’s


Εστιάζοντας στις τουριστικές ροές προς την Ελλάδα, η παρούσα σύρραξη είναι βέβαιο ότι θα επηρεάσει τις όποιες ροές είχαν προγραμματιστεί από Ρωσία και Ουκρανία για φέτος. Στο σημείο αυτό, ο κ. Βασιλικός σημειώνει ότι τα τελευταία χρόνια οι ροές από τη Ρωσία και την Ουκρανία δεν ήταν μεγάλες. “Ούτε στις καλύτερες χρονιές δεν έφτασαν το 1 εκατομμύριο οι επισκέπτες απο τη Ρωσία στην Ελλάδα, σημείωσε ο κ. Βασιλικός προσθέτοντας ότι με την πτώση της τουρκικής λύρας ήταν προδιαγεγραμμένο ότι θα πάνε Τουρκία φέτος οι Ρώσοι”.
Το πρόβλημα ωστόσο εντοπίζεται σε κάποιους ξενοδόχους που έχουν αποκλειστικά συμβόλαια με Ρώσους, τονίζει ο κ. Βασιλικός, αλλά εκφράζει την πίστη του ότι αυτοί θα έχουν τον χρόνο να αναδιαρθώσουν τις αγορές που θα απευθυνθούν για να προσελκύσουν πελάτες.

Θα “πονέσει” τα τουριστικά έσοδα αν υπάρξει πρόβλημα με τις τουριστικές ροές από τις ΗΠΑ
 
Στον αντίποδα, σημαντικός θα είναι αντίκτυπος της κρίσης για την Ελλάδα, αν επηρεαστεί η αγορά των ΗΠΑ, που τα τελευταία χρόνια και ειδικά πέρυσι έχει ξεχωρίσει. Σύμφωνα με τον κ. Βασιλικό, εάν η σύρραξη πάρει διαφορετική εξέλιξη, θα επηρεάσει και άλλες αγορές με κύρια αυτή των ΗΠΑ. Οπως εξηγεί, οι Αμερικάνοι δύσκολα θα ταξιδεύσουν φέτος Ευρώπη αν υπάρχουν απρόοπτες εξελίξεις. “Επειδή δεν έχουν καθαρή εικόνα της γεωγραφικής απόστασης Ελλάδας και Ουκρανίας” υπάρχει το ενδεχόμενο να μην ταξιδεύσουν φέτος στην Ευρώπη γενικότερα.
 Αυτή θα είναι μια εξέλιξη που θα “πονέσει”, αναφέρει ο κ. Βασιλικός. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Ελλάδα εισέπραξε από τον εισερχόμενο τουρισμό από τις ΗΠΑ περίπου 1,2 δισ. ευρώ το 2019 (6,7% του συνόλου).  Μάλιστα οι εισπράξεις από τις ΗΠΑ τους εννέα πρώτους μήνες του 2021 ανήλθαν στο 47% των αντίστοιχων των εννέα πρώτων μηνών του 2019.  Για φέτος η  πρώτη απευθείας νέα πτήση από τις ΗΠΑ, στο πλαίσιο του νέου θερινού προγράμματος της Delta, να προσγειώνεται στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» στις 7 Μαρτίου.

Φόβος μήπως τα  “μικρομεσαία  νοικοκυριά” δεν ταξιδεύσουν φέτος

Στο μεταξύ και ο Νίκος Χαλκιαδάκης πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου, από την Κρήτη, που στο παρελθόν ξεχώριζε για τις αυξημένες ρωσικές ροές, εξέφρασε μέσω του ΑΠΕ – ΜΠΕ το φόβο του, για τις οικονομικές επιπτώσεις στα ευρωπαϊκά νοικοκυριά από την παρούσα κρίση. 
Οπως εξηγεί, οι οικονομικές επιπτώσεις, από την αύξηση του κόστους ενέργειας στα ευρωπαϊκά νοικοκυριά της μεσαίας οικονομικής τάξης, μπορεί να επηρέασουν και την βούληση τους για διακοπές το φετινό καλοκαίρι. Στο πλαίσιο αυτό η ξενοδοχειακή ένωση Ηρακλείου βρίσκεται σε συνεχείς επαφές με διεθνείς φορείς, προκειμένου να καταγράψει τα νέα δεδομένα.
Αναφορικά με το τι μέλλει γενέσθαι, “ο χρόνος που θα μπούμε σε μια κανονικότητα θα δείξει και την εξέλιξη της σεζόν, το ότι είμαστε στο Φλεβάρη είναι θετικό διότι έχουμε περιθώριο ανάκαμψης έως το Μάιο, αναφέρει σε πρόσφατη  δήλωση του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόδρος της ΠΟΞ Γρήγορης Τάσιος. 
Κ.Χαλκιαδάκης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μαγνησία: Οι εικόνες που έπληξαν τον τουρισμό και οι νέες καμπάνιες για την αναστροφή του κλίματος

Η παραλία του Βόλου, τα τσιπουράδικα, τα σοκάκια της Παλιάς πόλης, το μυθικό βουνό των Κενταύρων το γραφικό Πήλιο… ολόκληρη η Μαγνησία είναι ένας τόπος που συγκεντρώνει δεκάδες λόγους να τον επισκεφθεί κανείς κι όμως, στον απολογισμό αυτής της χρονιάς τα νούμερα θα σημειώσουν πτώση. Τι δεν πήγε καλά φέτος; Μετά τις φυσικές καταστροφές που έπληξαν την Θεσσαλία πέρσι, στο τέλος του καλοκαιριού ήρθε να προστεθεί ένας ακόμη «πονοκέφαλος»: Οι εικόνες με τα νεκρά ψάρια σε ορισμένες παραλίες της περιοχής προς το τέλος του Αυγούστου, έδωσαν ακόμη ένα «χτύπημα» στην τουριστική κίνηση, το οποίο όπως λένε οι επαγγελματίες του κλάδου έγινε γενικευμένα.
«Πολλές φορές ο τρόπος που μεταδίδεται η πληροφορία και εκείνο που περνάει προς τα έξω προκαλεί μεγαλύτερη ζημιά από ό,τι φανταζόμαστε. Όταν βγαίνουμε και λέμε “ψόφια ψάρια στον Βόλο” πιάνει όλη τη Μαγνησία, με αποτέλεσμα να έχουμε ακυρώσεις μέχρι και στο ανατολικό Πήλιο που είναι 55 χλμ μακριά και βλέπει στο Αιγαίο», επισημαίνει μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Γιώργος Ζαφείρης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας και μέλος του ΔΣ του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Έτσι, παρόλο που ο Ιούλιος και ο Αύγουστος παρουσίασαν μια εξαιρετική άνοδο σε σχέση με πέρσι και οι επιχειρήσεις του κλάδου δούλεψαν πολύ καλά, στο σύνολο η χρονιά θα κλείσει σημειώνοντας πτώση.
Αυτό το κλίμα ή καλύτερα την εικόνα που έχει δημιουργηθεί επιθυμούν και προσπαθούν να αντιστρέψουν οι φορείς με νέες καμπάνιες για την τουριστική προβολή και προώθηση του προορισμού.
Κάτι παρόμοιο έγινε και πέρσι τον χειμώνα, καθώς οι τουριστικές επιχειρήσεις ήταν έτοιμες να φιλοξενήσουν τους επισκέπτες τα Χριστούγεννα αλλά έπρεπε να αλλάξει η εικόνα που είχε δημιουργηθεί στον κόσμο, σύμφωνα με τον κ.Ζαφείρη.
«Εμείς περιμένουμε σε συνεργασία με τον ΕΟΤ και την Περιφέρεια Θεσσαλίας αλλά και μέσω ενός κονδυλίου που έχει προαναγγελθεί για την προβολή της Θεσσαλίας, να προχωρήσουμε σε μια ολοκληρωμένη καμπάνια για την περιοχή ενώ στο μεταξύ έχουμε προγραμματίσει και τη συμμετοχή μας σε εκθέσεις τουρισμού εντός και εκτός Ελλάδας», σημειώνει ο κΖαφείρης.
Το μεγαλύτερο πλήγμα στον τουρισμό δόθηκε με την ακύρωση των συνεδρίων και των σχολικών εκδρομών μετά τα ακραία καιρικά φαινόμενα και τις καταστροφές που σημειώθηκαν. Παρόλο που η Μαγνησία επανήλθε, το κακό είχε ήδη γίνει και τα ταξίδια είχαν ήδη ακυρωθεί.
«Πέρσι τον χειμώνα, παρότι στις γιορτές των Χριστουγέννων οι πληρότητες ήταν πολύ υψηλές, ο χειμερινός τουρισμός συνολικά μειώθηκε κατά τουλάχιστον 40% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Μόνον οι σχολικές εκδρομές που ακυρώθηκαν άγγιξαν σε ποσοστό το 70%», αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας. Τώρα το επόμενο στοίχημα είναι τα Χριστούγεννα και φυσικά οι εκδρομές και τα συνέδρια που κλείνουν από νωρίς.
Νικόλ Καζαντζίδου

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

National Geographic: Προβολή της Μήλου στις διεθνείς αγορές

Στα γεωλογικά, αρχαιολογικά, ιστορικά και μορφολογικά ενδιαφέροντα της Μήλου αναφέρεται δημοσίευμα του National Geographic με ιδιαίτερη έμφαση στο Αρχαίο Θέατρο, τις Κατακόμβες, την Αφροδίτη και τα ευρήματα στην Φυλακωπή σημειώνοντας ότι στο νησί “υπάρχουν όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου. Σε όλη τη βραχώδη ακτογραμμή, θα δείτε όλα τα διαφορετικά χρώματα. Το πράσινο είναι μπεντονίτης, το κόκκινο είναι οξείδιο του σιδήρου, το μπλε είναι αμέθυστος”. Και συμπληρώνει:”Η Μήλος προσφέρει εκπληκτικά τοπία παρόμοια με τη Σαντορίνη αλλά χωρίς πολυκοσμία. Γνωστή για την ηφαιστειακή ιστορία της, διαθέτει μια παλέτα από πολύχρωμους βράχους και πάνω από 70 παρθένες παραλίες, όπως το Σαρακίνικο ,το Κλέφτικο, τον Γέρακα , τη Φυριπλάκα και το Αμμουδαράκι. Το αφιέρωμα περιγράφει και τα γοητευτικά χωριά του νησιού, όπως ο Αδάμαντας, η Πλάκα, το Κλήμα, τα Μανδράκια και τα Πολλώνια, “όπου οι επισκέπτες μπορούν να εξερευνήσουν τον παραδοσιακό ελληνικό πολιτισμό”. Και συμπληρώνει :” Είναι ένας ιδανικός προορισμός για ταξιδιώτες που αναζητούν μια πιο ήρεμη και αυθεντική ελληνική νησιωτική εμπειρία”.
Το αφιέρωμα δημοσιεύθηκε στις 29 Αυγούστου και υπογράφεται από την Elizabeth Warkentin.

https://www.nationalgeographic.com/travel/article/milos-santorini-greece-alternative

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Grecotel ενεργός υποστηρικτής δράσεων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής

Η Grecotel ενώνει τη φωνή της με την επιστημονική κοινότητα και όσους φροντίζουν να παραδώσουν στην επόμενη γενιά ένα πλανήτη απαλλαγμένο από τα φαινόμενα της κλιματικής αλλαγής και καλωσορίζει στο Ρέθυμνο το τριήμερο οικολογικό συμπόσιο «ΓΗ: Ένας Βιώσιμος Πλανήτης για όλους – Κάλεσμα για Δράση – Η αλλαγή είναι εφικτή»,  οι εργασίες του οποίου ξεκίνησαν σήμερα 10 και θα διαρκέσουν έως τις 12 Σεπτεμβρίου 2024. Διοργανωτές του συμποσίου η Ιερά Μητρόπολη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου, το Πανεπιστήμιο Κρήτης, το Εθνικό Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας και η Περιφέρεια Κρήτης.

Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, η ανάδειξη της Grecotel ως “Μέγα Χορηγού” του συμποσίου στο Ρέθυμνο,  σηματοδοτεί τις προθέσεις του ξενοδοχειακού οργανισμού,  να στρέψει το βλέμμα στις τοπικές κοινωνίες, που με την παρακίνηση και την ενημέρωση μπορούν να σταθούν απέναντι στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής. H κλιματική αλλαγή απαιτεί συνέργειες αλλά και στήριξη της ακαδημαϊκής κοινότητας και του επιστημονικού προσωπικού της χώρας. Η Grecotel αναγνωρίζοντας το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει, “δηλώνει” ενεργός υποστηρικτής πρωτοβουλιών που μπορούν να καταστήσουν μια ουσιαστική αλλαγή εφικτή και στο μέτωπο της κλιματικής αλλαγής.

Η Grecotel είναι μεταξύ άλλων μέλος του UN Global Compact Network Greece. Το Οικουμενικό Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών (UN Global Compact) είναι μια εθελοντική πρωτοβουλία, που βασίζεται στη δέσμευση των επιχειρήσεων για εφαρμογή Οικουμενικών Αρχών βιωσιμότητας και ανάληψη δράσεων υποστήριξης των στόχων των Ηνωμένων Εθνών.

Οι εργασίες του Συμποσίου, που τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου,  θα πραγματοποιηθούν στους χώρους της Ιεράς Μητροπόλεως (ανάμεσά τους και η Μονή Αρκαδίου), του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Παλαιοντολογικού Μουσείου Ρεθύμνου, παράρτημα του Εθνικού Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, πρόεδρος του οποίου είναι η Φαλή Βογιατζάκη, η ακούραστη οραματίστρια για την προστασία του περιβάλλοντος στην Ελλάδα και ψυχή και αυτής της διοργάνωσης.

Με περισσότερα από 2.000 διεθνή βραβεία και διακρίσεις που έχει λάβει ο όμιλος Δασκαλαντωνάκη-Grecotel, αναγνωρίζεται σήμερα ως ο ηγέτης της ξενοδοχειακής αγοράς, ο μεγαλύτερος ελληνικός τουριστικός όμιλος και μία από τις πλέον δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις.  Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της ICAP (Κλαδική Μελέτη για Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις, Νοέμβριος 2023), ο όμιλος κατέχει την πρώτη θέση με μερίδιο 4,5% βάσει αξίας και 3,5% βάσει συνόλου κλινών για τα ξενοδοχεία πολυτελείας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ