Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Αισιοδοξία στην τουριστική αγορά για το 2022 – Β. Κικίλιας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: Ο ελληνικός τουρισμός εκπέμπει ισχυρό μήνυμα ασφάλειας

Αισιόδοξα μηνύματα καταφθάνουν στο υπουργείο Τουρισμού για τη νέα τουριστική περίοδο του 2022 και ήδη διαμορφώνονται οι συνθήκες για μια τουριστική χρονιά που εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει σε έσοδα και αφίξεις του 2021, αρκεί φυσικά στο μέτωπο της πανδημίας να μην υπάρξουν δυσάρεστες εξελίξεις που θα επηρεάσουν την παγκόσμια τουριστική βιομηχανία.

Με φόντο την εκκίνηση της νέας καλοκαιρινής τουριστικής περιόδου, που τονίζεται ότι θα εκκινήσει από την πρώτη Μαρτίου, ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι η ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού ενόψει μιας χρονιάς που αναμένεται με ιδιαίτερη αισιοδοξία.

«Ο ελληνικός τουρισμός επέδειξε αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα τα προηγούμενα δύο χρόνια, εκπέμποντας ένα ισχυρό μήνυμα ασφάλειας προς τους ταξιδιώτες στην χώρα μας και αυτό θα πράξει και φέτος», αναφέρει μεταξύ άλλων, τονίζοντας την άρση της υποχρέωσης διενέργειας τεστ για τους πολίτες με ενεργό το ευρωπαϊκό πιστοποιητικό Covid.

Υπενθύμισε επίσης ότι με την βοήθεια όλων των εμπλεκομένων η Ελλάδα κατάφερε να σταθεί σε πολύ δυσκολότερες συνθήκες υπογραμμίζοντας τα εξής: «Εμείς φροντίσαμε – και τότε είχα την τιμή να με έχει ορίσει ο πρωθυπουργός υπουργό Υγείας – να έχουμε ανοιχτή τη χώρα για τον Τουρισμό το 2020 όταν δεν άνοιξαν οι υπόλοιπες μεσογειακές χώρες και με την εξαιρετική αντιμετώπιση που είχαμε, πετύχαμε να κάνουμε rebrand στη χώρα και να θεωρείται η Ελλάδα ασφαλής χώρα».

Αισιόδοξα μηνύματα και από τις προκρατήσεις για το 2022

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Βασίλης Κικίλιας κάνει λόγο για κατακόρυφη αύξηση των προκρατήσεων που παρατηρείται από τις πρώτες μέρες του 2022, πάντα για την Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία που του δίνουν οι επαγγελματίες του Τουρισμού. Προς επίρρωση τούτου, ο κ. Κικίλιας υπενθυμίζει ότι ήδη η ΤUI, ο μεγαλύτερος διοργανωτής ταξιδιών στον κόσμο έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα διπλασιάσει τους εισερχόμενους επισκέπτες που θα έλθουν στην Ελλάδα το 2022. Από τους 1,5 εκατομμύρια ταξιδιώτες που διοχέτευσε στην Ελλάδα το 2021, φέτος αναμένονται 3 εκατομμύρια και πλέον επισκέπτες, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ελληνική τουριστική οικονομία της χώρας. Να τονιστεί ότι το υπουργείο Τουρισμού επικεντρώνεται στην ενδυνάμωση των παραδοσιακών αγορών, οι οποίες έχουν ανταποκριθεί στο μήνυμα υγειονομικής ασφάλειας που εξέπεμψε η Ελλάδα τα τελευταία δύο χρόνια.

Η Ελλάδα θα πρωταγωνιστήσει στην Κρουαζιέρα το 2022

Την ίδια στιγμή, ειδική μνεία θα πρέπει να γίνει και για το μέτωπο του θαλάσσιου τουρισμού, καθώς «το 2022 αναμένεται ρεκόρ αφίξεων κρουαζιερόπλοιων όλων των εποχών για την Ελλάδα», όπως δηλώνει χαρακτηριστικά ο κ. Κικίλιας. Επισημαίνεται ότι η έναρξη για την κρουαζιέρα γίνεται στις 5 Φεβρουαρίου στη Θεσσαλονίκη, η αύξηση που σημειώνεται στην Βόρεια Ελλάδα η κρουαζιέρα αγγίζει το 300%, ενώ σημαντική είναι και η αύξηση στον Πειραιά. Παραμένοντας στο μέτωπο της κρουαζιέρας ιδιαίτερα θετικά είναι τα νέα για τα λιμάνια στα ελληνικά νησιά, η φετινή εικόνα διαμορφώνεται με home ports τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη, με αύξηση στην Κρήτη, την Κέρκυρα, τη Σαντορίνη, τη Μύκονο και σε όλους τους ελληνικούς προορισμούς και με τεράστια ζήτηση, υπερπολλαπλάσια από άλλες χρονιές.

Ο απολογισμός του 2021 σε έσοδα αφίξεις και διανυκτερεύσεις

Στο ενδεκάμηνο του 2021, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της ΤτΕ, οι αφίξεις ξένων επισκεπτών αυξήθηκαν κατά 96,8% ξεπερνώντας τους 14,3 εκατ. ταξιδιώτες, ενώ οι σχετικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 144,6% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2020, φτάνοντας 10,476 δισ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά τα Ξενοδοχεία, με βάση τα ευρήματα έρευνας του ΙΤΕΠ (Ινστιτούτο Ερευνών και Προβλέψεων), διαπιστώνεται ότι το 2021 λειτούργησε το 96% των ελληνικών ξενοδοχείων, με μέση πληρότητα 68% και μέση τιμή του δίκλινου δωματίου τα 68 ευρώ. Τρία στα τέσσερα ξενοδοχεία άνοιξαν μεταξύ Μαΐου και Ιουλίου, ενώ ο συνολικός τζίρος τους ανήλθε σε 5,48 δισ. ευρώ, δηλαδή 35% χαμηλότερος από τον αντίστοιχο τζίρο του 2019.

Ζεσταίνονται οι μηχανές των ξενοδοχείων

Στο μεταξύ οι μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες της χώρας έχουν ήδη ξεκινήσει τις διαδικασίες πρόσληψης ανθρωπίνου δυναμικού για τη νέα χρονιά, προκειμένου να μην αντιμετωπίσουν προβλήματα από την έλλειψη προσωπικού. Πέρυσι η έλλειψη εργατικού δυναμικού στον ξενοδοχειακό κλάδο ήταν τόσο έντονη, που το 22% περίπου των ζητούμενων θέσεων εργασίας δεν καλύφθηκε.

Κ. Χαλκιαδάκης

ΑΠΕ ΜΠΕ

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μαγνησία: Οι εικόνες που έπληξαν τον τουρισμό και οι νέες καμπάνιες για την αναστροφή του κλίματος

Η παραλία του Βόλου, τα τσιπουράδικα, τα σοκάκια της Παλιάς πόλης, το μυθικό βουνό των Κενταύρων το γραφικό Πήλιο… ολόκληρη η Μαγνησία είναι ένας τόπος που συγκεντρώνει δεκάδες λόγους να τον επισκεφθεί κανείς κι όμως, στον απολογισμό αυτής της χρονιάς τα νούμερα θα σημειώσουν πτώση. Τι δεν πήγε καλά φέτος; Μετά τις φυσικές καταστροφές που έπληξαν την Θεσσαλία πέρσι, στο τέλος του καλοκαιριού ήρθε να προστεθεί ένας ακόμη «πονοκέφαλος»: Οι εικόνες με τα νεκρά ψάρια σε ορισμένες παραλίες της περιοχής προς το τέλος του Αυγούστου, έδωσαν ακόμη ένα «χτύπημα» στην τουριστική κίνηση, το οποίο όπως λένε οι επαγγελματίες του κλάδου έγινε γενικευμένα.
«Πολλές φορές ο τρόπος που μεταδίδεται η πληροφορία και εκείνο που περνάει προς τα έξω προκαλεί μεγαλύτερη ζημιά από ό,τι φανταζόμαστε. Όταν βγαίνουμε και λέμε “ψόφια ψάρια στον Βόλο” πιάνει όλη τη Μαγνησία, με αποτέλεσμα να έχουμε ακυρώσεις μέχρι και στο ανατολικό Πήλιο που είναι 55 χλμ μακριά και βλέπει στο Αιγαίο», επισημαίνει μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Γιώργος Ζαφείρης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας και μέλος του ΔΣ του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Έτσι, παρόλο που ο Ιούλιος και ο Αύγουστος παρουσίασαν μια εξαιρετική άνοδο σε σχέση με πέρσι και οι επιχειρήσεις του κλάδου δούλεψαν πολύ καλά, στο σύνολο η χρονιά θα κλείσει σημειώνοντας πτώση.
Αυτό το κλίμα ή καλύτερα την εικόνα που έχει δημιουργηθεί επιθυμούν και προσπαθούν να αντιστρέψουν οι φορείς με νέες καμπάνιες για την τουριστική προβολή και προώθηση του προορισμού.
Κάτι παρόμοιο έγινε και πέρσι τον χειμώνα, καθώς οι τουριστικές επιχειρήσεις ήταν έτοιμες να φιλοξενήσουν τους επισκέπτες τα Χριστούγεννα αλλά έπρεπε να αλλάξει η εικόνα που είχε δημιουργηθεί στον κόσμο, σύμφωνα με τον κ.Ζαφείρη.
«Εμείς περιμένουμε σε συνεργασία με τον ΕΟΤ και την Περιφέρεια Θεσσαλίας αλλά και μέσω ενός κονδυλίου που έχει προαναγγελθεί για την προβολή της Θεσσαλίας, να προχωρήσουμε σε μια ολοκληρωμένη καμπάνια για την περιοχή ενώ στο μεταξύ έχουμε προγραμματίσει και τη συμμετοχή μας σε εκθέσεις τουρισμού εντός και εκτός Ελλάδας», σημειώνει ο κΖαφείρης.
Το μεγαλύτερο πλήγμα στον τουρισμό δόθηκε με την ακύρωση των συνεδρίων και των σχολικών εκδρομών μετά τα ακραία καιρικά φαινόμενα και τις καταστροφές που σημειώθηκαν. Παρόλο που η Μαγνησία επανήλθε, το κακό είχε ήδη γίνει και τα ταξίδια είχαν ήδη ακυρωθεί.
«Πέρσι τον χειμώνα, παρότι στις γιορτές των Χριστουγέννων οι πληρότητες ήταν πολύ υψηλές, ο χειμερινός τουρισμός συνολικά μειώθηκε κατά τουλάχιστον 40% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Μόνον οι σχολικές εκδρομές που ακυρώθηκαν άγγιξαν σε ποσοστό το 70%», αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας. Τώρα το επόμενο στοίχημα είναι τα Χριστούγεννα και φυσικά οι εκδρομές και τα συνέδρια που κλείνουν από νωρίς.
Νικόλ Καζαντζίδου

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

National Geographic: Προβολή της Μήλου στις διεθνείς αγορές

Στα γεωλογικά, αρχαιολογικά, ιστορικά και μορφολογικά ενδιαφέροντα της Μήλου αναφέρεται δημοσίευμα του National Geographic με ιδιαίτερη έμφαση στο Αρχαίο Θέατρο, τις Κατακόμβες, την Αφροδίτη και τα ευρήματα στην Φυλακωπή σημειώνοντας ότι στο νησί “υπάρχουν όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου. Σε όλη τη βραχώδη ακτογραμμή, θα δείτε όλα τα διαφορετικά χρώματα. Το πράσινο είναι μπεντονίτης, το κόκκινο είναι οξείδιο του σιδήρου, το μπλε είναι αμέθυστος”. Και συμπληρώνει:”Η Μήλος προσφέρει εκπληκτικά τοπία παρόμοια με τη Σαντορίνη αλλά χωρίς πολυκοσμία. Γνωστή για την ηφαιστειακή ιστορία της, διαθέτει μια παλέτα από πολύχρωμους βράχους και πάνω από 70 παρθένες παραλίες, όπως το Σαρακίνικο ,το Κλέφτικο, τον Γέρακα , τη Φυριπλάκα και το Αμμουδαράκι. Το αφιέρωμα περιγράφει και τα γοητευτικά χωριά του νησιού, όπως ο Αδάμαντας, η Πλάκα, το Κλήμα, τα Μανδράκια και τα Πολλώνια, “όπου οι επισκέπτες μπορούν να εξερευνήσουν τον παραδοσιακό ελληνικό πολιτισμό”. Και συμπληρώνει :” Είναι ένας ιδανικός προορισμός για ταξιδιώτες που αναζητούν μια πιο ήρεμη και αυθεντική ελληνική νησιωτική εμπειρία”.
Το αφιέρωμα δημοσιεύθηκε στις 29 Αυγούστου και υπογράφεται από την Elizabeth Warkentin.

https://www.nationalgeographic.com/travel/article/milos-santorini-greece-alternative

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Grecotel ενεργός υποστηρικτής δράσεων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής

Η Grecotel ενώνει τη φωνή της με την επιστημονική κοινότητα και όσους φροντίζουν να παραδώσουν στην επόμενη γενιά ένα πλανήτη απαλλαγμένο από τα φαινόμενα της κλιματικής αλλαγής και καλωσορίζει στο Ρέθυμνο το τριήμερο οικολογικό συμπόσιο «ΓΗ: Ένας Βιώσιμος Πλανήτης για όλους – Κάλεσμα για Δράση – Η αλλαγή είναι εφικτή»,  οι εργασίες του οποίου ξεκίνησαν σήμερα 10 και θα διαρκέσουν έως τις 12 Σεπτεμβρίου 2024. Διοργανωτές του συμποσίου η Ιερά Μητρόπολη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου, το Πανεπιστήμιο Κρήτης, το Εθνικό Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας και η Περιφέρεια Κρήτης.

Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, η ανάδειξη της Grecotel ως “Μέγα Χορηγού” του συμποσίου στο Ρέθυμνο,  σηματοδοτεί τις προθέσεις του ξενοδοχειακού οργανισμού,  να στρέψει το βλέμμα στις τοπικές κοινωνίες, που με την παρακίνηση και την ενημέρωση μπορούν να σταθούν απέναντι στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής. H κλιματική αλλαγή απαιτεί συνέργειες αλλά και στήριξη της ακαδημαϊκής κοινότητας και του επιστημονικού προσωπικού της χώρας. Η Grecotel αναγνωρίζοντας το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει, “δηλώνει” ενεργός υποστηρικτής πρωτοβουλιών που μπορούν να καταστήσουν μια ουσιαστική αλλαγή εφικτή και στο μέτωπο της κλιματικής αλλαγής.

Η Grecotel είναι μεταξύ άλλων μέλος του UN Global Compact Network Greece. Το Οικουμενικό Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών (UN Global Compact) είναι μια εθελοντική πρωτοβουλία, που βασίζεται στη δέσμευση των επιχειρήσεων για εφαρμογή Οικουμενικών Αρχών βιωσιμότητας και ανάληψη δράσεων υποστήριξης των στόχων των Ηνωμένων Εθνών.

Οι εργασίες του Συμποσίου, που τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου,  θα πραγματοποιηθούν στους χώρους της Ιεράς Μητροπόλεως (ανάμεσά τους και η Μονή Αρκαδίου), του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Παλαιοντολογικού Μουσείου Ρεθύμνου, παράρτημα του Εθνικού Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, πρόεδρος του οποίου είναι η Φαλή Βογιατζάκη, η ακούραστη οραματίστρια για την προστασία του περιβάλλοντος στην Ελλάδα και ψυχή και αυτής της διοργάνωσης.

Με περισσότερα από 2.000 διεθνή βραβεία και διακρίσεις που έχει λάβει ο όμιλος Δασκαλαντωνάκη-Grecotel, αναγνωρίζεται σήμερα ως ο ηγέτης της ξενοδοχειακής αγοράς, ο μεγαλύτερος ελληνικός τουριστικός όμιλος και μία από τις πλέον δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις.  Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της ICAP (Κλαδική Μελέτη για Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις, Νοέμβριος 2023), ο όμιλος κατέχει την πρώτη θέση με μερίδιο 4,5% βάσει αξίας και 3,5% βάσει συνόλου κλινών για τα ξενοδοχεία πολυτελείας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ