Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το ηλεκτρονικό λιανεμπόριο πριν, κατά και μετά τους περιορισμούς

Στην πιο ώριμη αλλά και κρίσιμή φάση του βρίσκεται το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα καθώς online αγορές πραγματοποίησε το Α΄ τρίμηνο του 2021 το 60% των καταναλωτών (στοιχεία ΕΛΣΤΑΤ) με την αύξηση να αγγίζει το 22% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Περισσότερο φως στη νέα συνήθεια αγορών που, κατά τα φαινόμενα, ήρθε για να μείνει «ρίχνει» η νέα ποσοτική έρευνα της Plushost σε συνεργασία με τη Focus Bari, η οποία μελετά τη σχέση των καταναλωτών με το e-Commerce πριν, κατά και μετά τα περιοριστικά μέτρα σε 24 διαφορετικούς κλάδους της Αγοράς.

Πιο συγκεκριμένα, οι κατηγορίες που εκτοξεύτηκαν την περίοδο της καραντίνας είναι τα Καλλυντικά / Αρώματα (+17%), τα Ρούχα & Υποδήματα (+12%), τα Εσώρουχα / Πιτζάμες (+12%), τα Παιχνίδια (+10%), τα Φάρμακα / Συμπληρώματα (+8%), τα Είδη Δώρων (+8%), ο Αθλητικός Εξοπλισμός (+8%), τα Βιβλία (+7%) και η Αθλητική Ένδυση / Υπόδηση (+6%).

Ποιο είδος καταστήματος προτίμησαν για online αγορές;

Είναι προφανές ότι ανάλογα με την κατηγορία του προϊόντος, διαφοροποιείται και το είδος καταστήματος από το οποίο πραγματοποιούν οι καταναλωτές τις ηλεκτρονικές τους αγορές. Σαφέστατα καταγράφεται η σημαντικότητα της πλατφόρμας του Skroutz που από aggregator εγκαθίσταται πλέον στο ρόλο του market place, οριζόντια στο σύνολο των κατηγοριών και του καταναλωτή, ανεξάρτητα από τα δημογραφικά χαρακτηριστικά του.

Στο σύνολο των online αγορών προηγούνται λοιπόν οι παραγγελίες από Skroutz/Best Price με ποσοστό 28% ενώ ακολουθούν κατά πόδας (27%) οι επώνυμες αλυσίδες με e-shop και φυσικά καταστήματα που προσφέρουν πολλά διαφορετικά brands.

Η μάχη των Φύλων

Στους Άνδρες κυριαρχούν οι αγορές από Skroutz/BestPrice καθώς το 30% δηλώνει ότι «προτιμά να αγοράζει από τις μεγάλες πλατφόρμες» ενώ στις Γυναίκες προηγούνται με 29% οι επώνυμες αλυσίδες με e-shop και φυσικά καταστήματα που προσφέρουν πολλά διαφορετικά brands. Οι κάτοικοι της Περιφέρειας, ψωνίζουν από Skroutz/BestPrice σε μεγαλύτερο βαθμό, έναντι των κατοίκων της Αττικής που δείχνουν μεγαλύτερη προτίμηση στις επώνυμες αλυσίδες.

Κριτήρια επιλογής e-shop

Αναμενόμενα, η τελική τιμή του προϊόντος συνιστά τον καθοριστικό παράγοντα, βάσει του οποίου οι καταναλωτές επιλέγουν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα έναντι κάποιου άλλου.

Η διαφορά μάλιστα είναι συντριπτική έναντι όλων των υπόλοιπων κριτηρίων με 1 στους 3 καταναλωτές να τον επικαλούνται ως τον κύριό τους λόγο για e-αγορά, ενώ το 65% τον αναφέρει στα top 5 σημαντικότερα κριτήρια. Σχεδόν 1 στους 2 αγοραστές τοποθετεί μέσα στα πρώτα 5 σημαντικότερα κριτήρια επιλογής e-shop, τα δωρεάν μεταφορικά και την άμεση διαθεσιμότητα του προϊόντος.

Με μικρή διαφορά ακολουθεί η ασφάλεια της πλατφόρμας του e-shop (2o μεγαλύτερο ποσοστό top κριτήριου μετά την τελική τιμή με 12%, 4ο κατά σειρά σημαντικότητας σε επίπεδο top-5).

Τα θετικά σχόλια και οι αξιολογήσεις από τρίτους παίζουν και αυτά έναν ρόλο καθώς ισοψηφούν με την Εμπειρία, ενώ ο χρόνος αποστολής του προϊόντος συνιστά και αυτός αξιοσημείωτο λόγο αγοράς. Μικρότερη σημασία έχουν η δυνατότητα χρήσης κάρτας και η Μεγάλη Ποικιλία, η δυνατότητα δωρεάν επιστροφής και αντικατάστασης, η ευκολία χρήσης του e-shop, η επωνυμία του ηλεκτρονικού καταστήματος, η ταχύτητά του και η ύπαρξη και φυσικού καταστήματος. Η δυνατότητα παράδοσης αυθημερόν με επιπλέον κόστος αποτελεί κριτήριο για τον μικρότερο αριθμό των ερωτηθέντων.

Η τιμή το σημαντικότερο κριτήριο

Η τελική τιμή του προϊόντος παραμένει το σημαντικότερο κριτήριο ανεξαρτήτως κοινού.

Ø Για το αντρικό κοινό η άμεση διαθεσιμότητα του προϊόντος είναι το 2ο σημαντικότερο κριτήριο, ενώ στους πιο «ανυπόμονους» κατατάσσονται και οι μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες, 55-64 και 65+ ετών

Ø Η ασφάλεια της πλατφόρμας είναι κάτι που απασχολεί τις Γυναίκες σε σημαντικά μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με τους Άνδρες

Ø Οι αξιολογήσεις / θετικά σχόλια από τρίτους είναι ιδιαίτερα σημαντικό κριτήριο για τους νεαρότερους σε ηλικία 16-34 ετών

Ø Η δυνατότητα πληρωμής χωρίς κάρτα είναι αρκετά σημαντικότερο κριτήριο για τους κατοίκους εκτός Αττικής και Θεσσαλονίκης

Ο τρόπος πληρωμής

Πολύ ενδιαφέρον έχουν και τα ευρήματα για τον τρόπο πληρωμής. Διερευνήθηκε το σύνολο των εναλλακτικών (χρεωστική, πιστωτική, e-wallet, αντικαταβολή, κατάθεση κλπ) και συνδέθηκαν με όλα τα βασικά δημογραφικά χαρακτηριστικά (φύλο, ηλικία, αστικότητα). To βασικό συμπέρασμα είναι ότι η «Αντικαταβολή» παραμένει ο «βασιλιάς» των μεθόδων πληρωμής (63% πριν την πανδημία, 56% στην καραντίνα, 57% στο σύστημα click in shop και 59% σήμερα). Ήδη πριν από την έναρξη της πανδημίας η πληρωμή με χρήση Χρεωστικής κάρτας ήταν διαδεδομένη, ωστόσο κατά την περίοδο της πανδημίας η πληρωμή με κάρτα φαίνεται να εντάχθηκε στο «ρεπερτόριο» και καταναλωτών που έως τότε προτιμούσε την αντικαταβολή. Συνολικά η χρήση κάρτας ενισχύθηκε σημαντικά μέσα στην περίοδο της πανδημίας.

Το Last Mile και το κόστος των μεταφορικών

Γενικά φαίνεται ότι το κόστος μεταφορικών είναι κάτι που δεν «κάθεται» καλά στους καταναλωτές, οι οποίοι προσπαθούν να το αποφεύγουν είτε συμπληρώνοντας το ποσό της ελάχιστης παραγγελίας (κάτι που θεωρούν δεδομένο ότι όλα τα ηλεκτρονικά καταστήματα πρέπει να προσφέρουν από ένα επίπεδο αξίας αγορών και άνω), είτε επιλέγοντας καταστήματα που προσφέρουν δωρεάν μεταφορικά ανεξαρτήτως ύψους παραγγελίας, ακόμη και αν χρειαστεί να περιμένουν μερικές ημέρες παραπάνω (ειδικότερα οι Γυναίκες και οι καταναλωτές 35-54 ετών).

Οι Άνδρες και οι μεγαλύτερες ηλικίες 55+ είναι πιο αυστηροί με τα e-shops ως προς την τήρηση των χρόνων αποστολής της παραγγελίας τους. Το 75% θεωρούν ότι σε παραγγελίες μεγάλης αξίας, τα μεταφορικά πρέπει να είναι δωρεάν ανεξαρτήτως του όγκου/βάρους της παραγγελίας. Το 45% δεν θα επέλεγαν κατάστημα που δεν τηρεί τους χρόνους παράδοσης ενώ 1 στους 3 θα προτιμούσαν να αγοράσουν ένα προϊόν από κατάστημα με δωρεάν μεταφορικά έστω και αν περιμένουν περισσότερες ημέρες για την παραλαβή.

E-shops Vs φυσικά καταστήματα

Οι βασικότεροι λόγοι πραγματοποίησης online αγορών αντί της επίσκεψης στο φυσικό κατάστημα αποτελούν για περίπου 3 στους 4 e-shoppers:

Ø Ο χρόνος

Ø Η άνεση

Ø Καλύτερες τιμές στα e-shops

To Omni-channel είναι μια απαίτηση της εποχής και αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι οι καταναλωτές στην πλειονότητά τους επιθυμούν να έχουν τη δυνατότητα να κάνουν πράγματα όπως:

· Να επιστρέφουν την online παραγγελία τους στο φυσικό κατάστημα

· Να μπορούν να ελέγχουν ηλεκτρονικά τη διαθεσιμότητα των φυσικών καταστημάτων

· Να εντοπίζουν ηλεκτρονικά την τοποθεσία των φυσικών καταστημάτων

Online ads: στοιχεία που κάνουν engaged τους καταναλωτές

Η ανάγκη για το προϊόν καθαυτό σε συνάρτηση με το αν προέρχεται από γνωστό/έμπιστο κατάστημα και από την προσφορά/έκπτωση που παρέχεται τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή είναι αυτά που καθορίζουν το αν κάποιος θα κάνει «κλικ» σε μια διαφήμιση και αν εν τέλει θα πραγματοποιήσει την αγορά άμεσα.

Στάσεις ως προς τις online αγορές

Οι ηλεκτρονικές αγορές δίνουν τη δυνατότητα σύγκρισης πολλών διαφορετικών καταστημάτων για το ίδιο προϊόν και αυτό είναι κάτι που σίγουρα οι καταναλωτές, ανεξαρτήτως δημογραφικού προφίλ, εκμεταλλεύονται στο έπακρο. Οι νεαρότεροι καταναλωτές 16-34 ετών, είναι πιο πιθανό να εγγραφούν και να κάνουν λογαριασμό σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα για να πραγματοποιήσουν μια αγορά. Παρά το γεγονός ότι οι online αγορές είναι πιο διαδεδομένες από ποτέ, 1 στους 2 καταναλωτές θεωρεί ότι στα φυσικά καταστήματα θα ενημερωθεί καλύτερα για το προϊόν από ότι στο online κατάστημα.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΦΚΑ: Τον Ιούνιο το «άνοιγμα» της πλατφόρμας για ρυθμίσεις χρεών έως 30.000 ευρώ

Τον Ιούνιο αναμένεται να ανοίξει η ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων επαγγελματιών και αγροτών (με οφειλές στον ΕΦΚΑ έως 30.000 ευρώ και 10.000 ευρώ αντίστοιχα) με στόχο την ένταξη στη νέα ρύθμιση.

Όπως δήλωσε το περασμένο Σάββατο (27.04.24), ο υφυπουργός Εργασίας, Πάνος Τσακλόγλου το «επόμενο δίμηνο» (δηλαδή έως τα τέλη Ιουνίου) θα είναι «έτοιμες» οι τράπεζες για να τρέξει η διαδικασία εκείνη η οποία θα πιστοποιεί πως οι καταθέσεις των οφειλετών δεν ξεπερνούν τα 12.000 ευρώ. Κύκλοι του Υπ. Εργασίας ανέφεραν στο newsit.gr πως η ολοκλήρωση της σχετικής προετοιμασίας από τις τράπεζες είναι βασική προϋπόθεση για ανοίξει η πλατφόρμα των αιτήσεων.

Μάλιστα, ο κ. Τσακλόγλου επισήμανε πως θα λαμβάνεται υπόψιν η «μέση κατάθεση κατά την προηγούμενη χρονιά». Οι ίδιες πηγές ανέφεραν πως αυτό σημαίνει πως αν ένας οφειλέτης αιτηθεί να ενταχθεί στην εν λόγω ρύθμιση την 1η Ιουλίου 2024, ο ΕΦΚΑ σε συνεργασία με τις τράπεζες θα διερευνήσει τις καταθέσεις του από την 1η Ιουλίου 2023 έως και την ημερομηνία υποβολής της αίτησης.

Αν διαπιστωθεί πως οι καταθέσεις του, κατά μέσο όρο στο προηγούμενο 12μηνο, δεν ξεπερνούν στο παραπάνω διάστημα τα 12.000 ευρώ, θα μπορεί να ενταχθεί στη ρύθμιση, ενώ το αντίθετο θα συμβαίνει αν τα ξεπερνούν.

Κατ’ άλλα, υπενθυμίζεται πως για να ενταχθεί ένας οφειλέτης του τέως ΟΑΕΕ, του τέως ΕΤΑΑ ή του τέως ΟΓΑ στη ρύθμιση, θα πρέπει να έχει πληρώσει 20 έτη ασφάλιση.

Για το ποσό της οφειλής από 20.001 ευρώ έως 30.000 ευρώ στα ταμεία, προβλέπεται παρακράτηση 60% στη σύνταξη για την οφειλή 20.001 – 30.000 ευρώ και 60 δόσεις για την εξόφληση της οφειλής έως 20.000 ευρώ.

NEWSIT

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξεκίνησε η υποβολή των φορολογικών δηλώσεων – Aυτόματη η διαδικασία για μισθωτούς και συνταξιούχους

Ξεκίνησε χθες, Πέμπτη 25/4/2024, η υποβολή των φορολογικών δηλώσεων εισοδήματος για το έτος 2023, με καταληκτική ημερομηνία υποβολής τους την Παρασκευή 26/7/2024.

Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των φορολογουμένων, στις φετινές δηλώσεις έχουν υλοποιηθεί οι παρακάτω νέες λειτουργικότητες:

1. Αυτόματη υποβολή δήλωσης για 1,3 εκ. φορολογουμένους

Φέτος, για πρώτη φορά, πάνω από 1,3 εκ. φορολογούμενοι, κυρίως μισθωτοί και συνταξιούχοι, δεν θα χρειαστεί να υποβάλουν οι ίδιοι τη δήλωσή τους, αφού θα είναι προσυμπληρωμένη από την ΑΑΔΕ με το σύνολο των στοιχείων που διαθέτει.

Οι φορολογούμενοι που, με βάση τα στοιχεία τους, έχουν επιλεγεί για την παραπάνω διαδικασία, θα λάβουν ειδοποίηση από την ΑΑΔΕ στο e-mail τους, στη θυρίδα «Τα Μηνύματά μου» της ψηφιακής πύλης myAADE και στο myAADEapp.

Εφόσον οι φορολογούμενοι αυτοί θεωρούν ότι τα στοιχεία είναι ακριβή και δεν υπάρχουν άλλα στοιχεία που δεν έχουν προσυμπληρωθεί, δεν χρειάζεται να κάνουν κάποια ενέργεια για την υποβολή της δήλωσής τους, καθώς αυτή θα οριστικοποιηθεί από την ΑΑΔΕ, με εσωτερική διαδικασία, την Τρίτη 2/7/2024, μετά τη λήξη της αρχικής προθεσμίας υποβολής των δηλώσεων. Σε κάθε περίπτωση, εάν το επιθυμούν, μπορούν να υποβάλουν νωρίτερα τη δήλωσή τους.

Εφόσον τα στοιχεία δεν είναι ακριβή ή ελλείπουν στοιχεία, οι φορολογούμενοι αυτοί υποχρεούνται να τροποποιήσουν ή/και να συμπληρώσουν τα ορθά στοιχεία και να υποβάλουν τη δήλωσή τους, μέχρι την λήξη της προθεσμίας υποβολής της. Ειδικότερα:

α) μέχρι την Δευτέρα 1/7/2024 μπορούν να υποβάλουν αρχική δήλωση

β) από την Τρίτη 2/7 μέχρι την Παρασκευή 26/7/2024 μπορούν να υποβάλουν τροποποιητική δήλωση, χωρίς κυρώσεις (επέχει θέση αρχικής δήλωσης).

Για τη διευκόλυνσή τους, στην εφαρμογή των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος έχει δημιουργηθεί ειδικό ψηφιακό αρχείο, που περιλαμβάνει:

– τα στοιχεία που έχει λάβει υπόψη της η ΑΑΔΕ και

– το φορολογικό αποτέλεσμα, χρεωστικό, μηδενικό ή πιστωτικό, που προκύπτει με βάση αυτά.

2. Επιπλέον προσυμπληρωμένα δεδομένα

Εμφανίζονται πλέον προσυμπληρωμένα, με δυνατότητα τροποποίησης, στις φορολογικές δηλώσεις:

– τα στοιχεία εισοδημάτων από βραχυχρόνιες μισθώσεις στο έντυπο Ε2,

– τα ποσά δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής (συμπεριλαμβανομένων αυτών που αφαιρούνται από το εισόδημα ή υπολογίζονται διπλά για τον σχηματισμό του απαιτούμενου ποσού δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής) στους κωδικούς 049-050 του εντύπου Ε1.

Περαιτέρω στο E1 έχει ενσωματωθεί ο υπολογισμός του ετήσιου ελάχιστου εισοδήματος από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας (άρθρα 28Α έως 28Δ ΚΦΕ).

3. Νέα Ψηφιακά Αρχεία

Προσφέρονται δύο επιπλέον ψηφιακά αρχεία, για τη διευκόλυνση των φορολογουμένων:

– Σύνοψη της Πράξης Προσδιορισμού Φόρου (εκκαθαριστικό), που περιλαμβάνει τις βασικές πληροφορίες για τα εισοδήματα του φορολογούμενου και την ταυτότητα οφειλής για την εξόφληση του φόρου ή τις πληροφορίες για την επιστροφή φόρου. Επιπλέον, από τις 13/5/2024, η Πράξη Προσδιορισμού Φόρου και η Σύνοψή της θα φέρουν QR Code, για την επαλήθευση της γνησιότητάς τους.

– Σύνοψη του Ε1, που περιλαμβάνει μόνο τους συμπληρωμένους κωδικούς της δήλωσης

Επιπλέον, το Ε3 ανασχεδιάστηκε για ευκολότερη συμπλήρωση. Όπως και πέρυσι, εφαρμόζεται η προσυμπλήρωση, με δυνατότητα τροποποίησης, επιμέρους κωδικών του εντύπου, με βάση τα στοιχεία που έχουν διαβιβαστεί στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA.

4. Ενημερώσεις φορολογουμένων

– Οι φορολογούμενοι που:

α) έχουν επιλεγεί για τη διαδικασία της αυτόματης υποβολής της δήλωσης από την ΑΑΔΕ, καθώς και

β) όσοι έχουν υποβάλει δηλώσεις πριν την λήξη της προθεσμίας υποβολής,

θα ενημερώνονται σε εβδομαδιαία βάση (από το β’ 15νθήμερο Μαΐου) μέσω e-mail και στη θυρίδα τους στο myAADE και το myAADEapp για μεταβολές των στοιχείων που η ΑΑΔΕ έχει λάβει γι αυτούς από τρίτους φορείς (πχ εργοδότες, πιστωτικά ιδρύματα), ώστε να μπορούν να ελέγξουν εάν μεταβάλλεται η φορολογική τους υποχρέωση και να προβούν στις αναγκαίες ενέργειες.

– Οι φορολογούμενοι που δηλώνουν εξαρτώμενα μέλη (στον Πίνακα 8 του εντύπου Ε1), θα ενημερώνονται άμεσα, μέσω της εφαρμογής, για την υποχρέωση του εξαρτώμενου μέλους να υποβάλει προηγουμένως τη δήλωσή του.

5. Υποχρεωτική δήλωση ΙΒΑΝ για κατοίκους Ελλάδας

Για τη διευκόλυνση των επιστροφών φόρων:

– Γίνεται υποχρεωτική η καταχώριση IBAN στην ψηφιακή πύλη myAADE για όλους τους φορολογικούς κατοίκους Ελλάδας που μέχρι σήμερα δεν έχουν δηλώσει IBAN, πριν από την υποβολή της φορολογικής δήλωσης.

– Αντίστοιχα, γίνεται υποχρεωτική η καταχώριση IBAN για τους φορολογικούς κατοίκους αλλοδαπής που δεν έχουν δηλώσει ΙΒΑΝ και για τους οποίους θα προκύψει δικαίωμα επιστροφής φόρου από τη δήλωση.

6. Επιτάχυνση επιστροφών και συμψηφισμών φόρου

Επιπλέον, επιταχύνονται ακόμα περισσότερο οι συμψηφισμοί και οι επιστροφές φόρου, καθώς και οι πληρωμές των ποσών, ως εξής:

– Επιστροφές φόρου εισοδήματος σε φορολογούμενους που δεν έχουν φορολογικές ή ασφαλιστικές οφειλές ή δέσμευση ενημερότητας, θα αποστέλλονται στην Τράπεζα της Ελλάδος για άμεση επιστροφή σε εβδομαδιαία βάση.

– Επιστροφές φόρου εισοδήματος σε φορολογούμενους που δεν έχουν ασφαλιστικές οφειλές ή δέσμευση ενημερότητας και έχουν φορολογικές οφειλές, θα συμψηφίζονται κεντρικά το πρώτο και το τρίτο δεκαήμερο κάθε μήνα, αρχής γενομένης από 12/5/2024. Όσοι συμψηφισμοί δεν θα μπορούν να διενεργηθούν κεντρικά, θα διεκπεραιώνονται στο συντομότερο δυνατό χρόνο από τις αρμόδιες Υπηρεσίες, ΔΟΥ / ΚΕΒΕΙΣ.

– Οφειλές από το φόρο εισοδήματος θα συμψηφίζονται κατά προτεραιότητα με δικαιώματα επιστροφής, που υπάρχουν ή θα γεννηθούν μέχρι τις 31/7/2024, ώστε σε περίπτωση εξόφλησης του φόρου εισοδήματος μέσω του συμψηφισμού, να χορηγείται η έκπτωση 3%.

Με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, η προθεσμία υποβολής της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων μετατίθεται στις 26 Ιουλίου 2024.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θεοχάρης: Aνοίγει σήμερα η πλατφόρμα για τις φορολογικές δηλώσεις – Την Πρωτομαγιά ξεκινούν τα τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα

Σε λειτουργία από σήμερα η πλατφόρμα για τις φορολογικές δηλώσεις, σύμφωνα με τις δηλώσεις του υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Χάρη Θεοχάρη στην ΕΡΤ. 

Ακόμα όπως ξεκαθάρισε ο κ. Χάρης Θεοχάρης δεν θα δοθεί παράταση για τη διασύνδεση ταμειακών με POS, ενώ έκανε γνωστό ότι από 1η Μαΐου ενεργοποιούνται τα τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα κι ότι από σήμερα ανοίγει η πλατφόρμα για τις φορολογικές δηλώσεις.

Αν υπάρχει στο σχεδιασμό πρόβλεψη να διατεθούν περισσότερα λεφτά στο ΕΣΥ ήταν μία εκ των ερωτήσεων που έγιναν με τον κ. Θεοχάρη να απαντά «Πότε το ΕΣΥ είναι δημόσιο; Όταν παρέχει σωστές υπηρεσίες και άρα κανένας δεν αμφισβητεί το λόγο ύπαρξης του ή όταν δεν παρέχει σωστές υπηρεσίες και όλοι λένε θα σωθείς μόνο αν πας στις ιδιωτικές κλινικές και ψάχνουν να βρουν τρόπο να αποφύγουν το δημόσιο νοσοκομείο, να πάνε σε ιδιωτικές κλινικές;

Εμείς λέμε στην πρώτη περίπτωση και γι’ αυτό, για παράδειγμα, επαναφέρουμε μια παλιά ψηφισμένη λογική των απογευματινών χειρουργείων, τα οποία επιτέλους θα αφαιρέσουν τις λίστες αναμονής, τις ουρές από το ΕΣΥ και με αυτό τον τρόπο θα μπορέσει να δώσει ξανά αξιόπιστες και σοβαρές υπηρεσίες[…]»

«Δημόσιο δε σημαίνει δεν πληρώνω τίποτα. Πάντα κάποιος πληρώνει. Αυτό είναι δεδομένο. Είτε με τους φόρους μας είτε με τις εισφορές μας ή με οτιδήποτε, αυτό είναι το πρώτο. Το δεύτερο είναι και στο δημόσιο η λογική του να υπάρχει μια συμμετοχή είναι και αυτή μια λογική δημόσια. Δεν πρέπει αυτή η συμμετοχή να καλύπτει όλο το κόστος. Ιδιωτικοποίηση είναι όταν καλύπτεις κόστος και κέρδος Όχι. Η συμμετοχή μπορεί να είναι κάποιο ποσοστό του φαρμάκου, κάποιο μικρό ποσοστό του κόστους μιας εγχείρησης ή οτιδήποτε άλλο. Αυτό δεν είναι δεν ξεφεύγει από τη λειτουργία του δημοσίου[…]»

«Δεν πρέπει να περιμένουν οι άνθρωποι για τα χειρουργεία. Και να μην ξεχνάμε ότι δεν είναι μόνο στη χώρα μας έτσι. Αυτή τη στιγμή καταρρέει το σύστημα υγείας της Βρετανίας. Είναι σε πολύ δύσκολη κατάσταση, της Γαλλίας και της Γερμανίας, ακόμα και της Ολλανδίας έχει τεράστια προβλήματα.

Συνεπώς δεν είναι μόνο ελληνικό το φαινόμενο, αλλά το αφήνω αυτό. Πραγματικά και με χρήματα του Ταμείου Ανάκαμψης κάνουμε μια μεγάλη μεταρρύθμιση και στηρίζουμε στην πράξη το ΕΣΥ. Τώρα είναι το τέλος; Κάναμε αυτό και το λύσαμε το πρόβλημα; Όχι, σε καμία περίπτωση. Είμαστε ακόμα πάρα πολύ πίσω από εκεί που θα θέλαμε, αλλά δεν χρειάζεται και να αυτομαστιγωνόμαστε. Πηγαίνετε στη Γαλλία, σας γράφουν μια εξέταση και περιμένετε τέσσερις έως έξι μήνες να κάνετε την εξέταση, τη διάγνωση».

Στη συνέχεια ο κ. Θεοχάρης ρωτήθηκε αν θα υπάρξει παράταση στη σύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές. «Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία πια. Έχει δοθεί ο απαραίτητος χρόνος. Έχουμε πει και έχουμε εμπεδώσει -νομίζω- ότι δεν δίνουμε παρατάσεις. Αυτό το οικονομικό επιτελείο δε δίνει παρατάσεις. Άρα δε θα δοθεί παράταση. Και για να είμαστε όλοι ξεκάθαροι, η μεθοδολογία μας θα είναι συγκεκριμένη. Ξεκινάμε αμέσως και θα δημοσιοποιήσουμε τον τρόπο με τον οποίο θα γίνουν οι έλεγχοι. Οι έλεγχοι θα γίνουν προφανώς θα ξεκινήσουν από τα μεγάλα ψάρια και θα πηγαίνουν προς τα μικρά ψάρια. Δεν θα ξεκινήσουμε από τους μικρούς για να καταλήξουμε στους μεγάλους, διότι οι μεγάλοι προφανώς έχουν και τους οικονομικούς πόρους και τις δυνατότητες να τελειώσουν, αλλά όταν 94%, σύμφωνα με τη χθεσινή ανακοίνωση μας, έχει ήδη ήδη ολοκληρώσει τη διαδικασία ή έχει κλείσει το ραντεβού για να τελειώσει μέχρι το τέλος Απριλίου από σεβασμό στην προσπάθεια αυτών των ανθρώπων δεν μπορούμε να κάνουμε έκπτωση στο υπόλοιπο 6%».

Για τις φορολογικές δηλώσεις για τις οποίες ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα ο κ. Θεοχάρης ανέφερε μεταξύ άλλων «αυτό που κάνουμε φέτος και είναι μια πιστεύω πολύ θετική χειρονομία, είναι ότι τείνουμε ένα χέρι εμπιστοσύνης στους λογιστές και στους φορολογούμενους που κάνουν τις δηλώσεις τους μόνοι τους.

Δηλαδή λέμε ότι επειδή ακριβώς, εθιμικά γιατί δεν υπάρχει στον νόμο, ανοίγουμε κάθε χρονιά 31 Μαρτίου περίπου, αλλά φέτος, επειδή είχαμε να νομοθετήσουμε την αυτόματη υποβολή των δηλώσεων για λογαριασμό του φορολογούμενου, μια σημαντική καινοτομία, και πήρε αυτό κάποιες μέρες, ψηφίστηκε την περασμένη εβδομάδα, πήρε ΦΕΚ τη Δευτέρα και συνεπώς η ΑΑΔΕ για να κάνει τις προσαρμογές έπρεπε να περιμένει την ψήφιση αυτή.

Αυτές τις μέρες που πήραμε μέσα στον Απρίλιο, τις δίνουμε προκαταβολικά μέσα στον Ιούλιο. Άρα η προθεσμία που ήταν για 30 Ιουνίου θα πάει 25 -26, όσες μέρες έχουμε πάρει από τον Απρίλιο.»

«Και με αυτόν τον τρόπο λέμε ότι εμείς αναγνωρίζουμε τις δικές μας υποχρεώσεις. Δίνουμε αυτές τις μέρες και από την άλλη περιμένουμε να αναγνωριστεί η ευθύνη των λογιστών και των φορολογουμένων και να ολοκληρώσουν τη διαδικασία αυτή μέσα στους χρόνους που δίνουμε, γιατί δεν θα υπάρξει άλλη παράταση. Άρα θα πάει μέχρι 25 Ιουλίου τελευταία μέρα και μέχρι 31 Ιουλίου να πληρωθεί η πρώτη δόση και για 8 δόσεις μέχρι τον Φεβρουάριο».

Τι γίνεται με τους ελεύθερους επαγγελματίες σημείωσε ότι « όποιος αμφισβητεί το τεκμαρτό πρέπει να αποδείξει ότι ο τρόπος ζωής του ταιριάζει με αυτό το εισόδημα το οποίο λέει ότι έχει. Λέει λοιπόν ότι δεν είχε ούτε 10.000 ευρώ εισόδημα. ΟΚ, αποδεκτό. Πάμε να δούμε. Ζει με 2.000 το χρόνο; ζει με 3.000 το χρόνο; Αυτό πρέπει να μας αποδείξει. Συνεπώς αυτό αποδεικνύεται με ένα μίνι πόθεν έσχες, μίνι μάξι, πείτε το όπως θέλετε, άρα πρέπει να ταιριάζει και ο τρόπος ζωής με αυτό που λες ότι δηλώνεις[…] Κοίταξε να μου λέει ο άλλος ότι ζω με 3.000 και να μου κάνει ταξίδια στο εξωτερικό και να ζει μια ζωή με αυτοκίνητα κτλ. προφανώς δεν θα είναι αποδεκτό».

Για το τι θα γίνει με τα τέλη κυκλοφορίας ανά μήνα ανέφερε ότι «ψηφίζονται τις επόμενες μέρες, από 1η Μαΐου θα μπορεί να ενεργοποιηθεί η διαδικασία αυτή[…] Θα φέρουμε μια ρύθμιση ώστε να ενεργοποιηθεί αυτή η διαδικασία[…] αν κάποιος κινεί το όχημά του και είναι σε ακινησία το πρόστιμο που προβλέπεται είναι 10.000 ευρώ. Είναι μια πολύ σοβαρή παράβαση να κινείσαι με όχημα το οποίο είναι δηλωμένο ως ακίνητο».

Σε άλλο σημείο για τις προμήθειες των τραπεζών σε επαγγελματίες είπε ότι «νομοθετούμε τις επόμενες ημέρες, μετά από εντολή του υπουργού του Κωστή Χατζηδάκη, τη μείωση των προμηθειών για όλες τις συναλλαγές μέχρι 10 ευρώ, ώστε να υπάρχει ένα πλαφόν και από εκεί και πέρα αυτές οι συνεννοήσεις που έγιναν να μοιραστούν μεταξύ των τριών μερών της συναλλαγής: της τράπεζας που έχει την κάρτα και τον πελάτη, του εκκαθαριστή που έχει τον έμπορο και το μηχανάκι και του σχήματος, δηλαδή τη Visa και τη Mastercard κυρίως, αλλά και κάποια άλλα σχήματα[…]».

Πηγή: ΕΡΤ

NEWSIT

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ