Connect with us

AUTO

Το νέο Honda Civic Si υπόσχεται οδηγοκεντρική οδήγηση

Η Honda αποκάλυψε το Civic Si, το οποίο υπόσχεται καλύτερο χειρισμό, αναβαθμισμένο εξοπλισμό και πιο διασκεδαστική οδήγηση. Βασίζεται στο ολοκαίνουργιο Civic Sedan της 11ης γενιάς και σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση το υπερτροφοδοτούμενο Civic Si 2022 θέτει ένα νέο σημείο αναφοράς για τα σπορ συμπαγή sedan, με βελτιωμένη απόδοση και ανανεωμένο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με τεχνολογία από το Civic Type R.

Στο εσωτερικό, τα νέα σπορ ειδικά καθίσματα με κεντημένα λογότυπα Si και ραφές σε κόκκινο χρώμα είναι στάνταρ. Φέρει μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής HD 9 ιντσών, ασύρματη ενσωμάτωση Apple CarPlay, Android Auto και premium ηχοσύστημα Bose Centerpoint 2.

Διαθέτει τον ίδιο μακρύ κατάλογο νέων συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας με τα υπόλοιπα Civic της 11ης γενιάς. Αυτό περιλαμβάνει την τελευταία γενιά του αμαξώματος Advanced Compatibility Engineering της Honda, πρωτοποριακούς νέους αερόσακους οδηγού και συνοδηγού που έχουν σχεδιαστεί για να μειώνουν τον κίνδυνο τραυματισμών στον εγκέφαλο και τον αυχένα, αερόσακους στο πίσω κάθισμα και μία ενημερωμένη σουίτα Honda Sensing τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού.

Το Civic Si τροφοδοτείται από έναν αναβαθμισμένο τετρακύλινδρο κινητήρα VTEC 1,5 λίτρων υψηλής απόδοσης. Η μέγιστη ισχύς ανέρχεται στους 200 ίππους στις 6000 σ.α.λ.

Η βελτίωση του ήχου του κινητήρα επετεύχθη με ένα νέο σύστημα εξάτμισης που αυξάνει τη ροή καυσαερίων κατά 27% σε σύγκριση με το Civic Touring. Επίσης, χρησιμοποιεί ένα βελτιωμένο σύστημα Active Sound Control που παράγει ήχο υψηλής ποιότητας σε ευρύτερο φάσμα στροφών του κινητήρα.

Για τη μεγιστοποίηση της διαθέσιμης πρόσφυσης κατά την επιτάχυνση, η ισχύς κατευθύνεται στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης. Εξοπλισμένο αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Όσον αφορά την ακαμψία του αμαξώματος, αυτό είναι το πιο άκαμπτο Civic Si που παρουσιάστηκε μέχρι τώρα.

Το αναβαθμισμένο σύστημα Drive Mode τού Si διαθέτει τώρα μία ατομική λειτουργία που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει ξεχωριστά την απόκριση του κινητήρα, την υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης και τις παραμέτρους χρώματος της οθόνης του πίνακα οργάνων για μία εξατομικευμένη οδηγική εμπειρία.

Το Honda Civic Si διαθέτει τον ίδιο μεγάλο κατάλογο νέων συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας με τα υπόλοιπα Civic της 11ης γενιάς. Αυτό περιλαμβάνει την πρώτη εφαρμογή στον κόσμο μετωπικών αερόσακων οδηγού και συνοδηγού, που έχουν σχεδιαστεί για να μειώνουν την πιθανότητα τραυματισμών από σοβαρά τραύματα του εγκεφάλου που σχετίζονται με γωνιακές μετωπικές συγκρούσεις. Ο νέος μπροστινός αερόσακος οδηγού χρησιμοποιεί μία καινοτόμο δομή για να στηρίξει και να κρατήσει το κεφάλι, προκειμένου να μειώσει την περιστροφή. Ο μπροστινός αερόσακος του συνοδηγού χρησιμοποιεί έναν σχεδιασμό τριών θαλάμων για να επιτύχει ένα παρόμοιο αποτέλεσμα, με δύο εξωτερικούς θαλάμους σχεδιασμένους για να συγκρατούν και να ελέγχουν την περιστροφή της κεφαλής. Οι αερόσακοι των πίσω καθισμάτων είναι, επίσης, στάνταρ.

Η νέα σουίτα Honda Sensing ενεργητικής ασφάλειας και τεχνολογιών υποβοήθησης οδηγού χρησιμοποιεί ένα νέο σύστημα μίας κάμερας που παρέχει μεγαλύτερο, ευρύτερο οπτικό πεδίο από το προηγούμενο σύστημα βασισμένο σε ραντάρ και κάμερα. Σε συνδυασμό με την πρόοδο του λογισμικού και έναν νέο, πιο ισχυρό επεξεργαστή, το σύστημα είναι σε θέση να εντοπίζει πιο γρήγορα και με ακρίβεια τους πεζούς, τους ποδηλάτες και άλλα οχήματα, μαζί με οδικές γραμμές και οδικές πινακίδες.

Σπύρος Ρέκκας

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

AUTO

Με εργοστάσια παραγωγής μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη θα υπάρξει μείωση των ρύπων κατά 37%

Αν η παραγωγή των μπαταριών που προορίζονται για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πραγματοποιείται στην Ευρώπη, θα υπάρξει μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 37% της εφοδιαστικής αλυσίδας, σε σχέση με την σημερινή παραγωγή η οποία γίνεται στην Κίνα. Αυτό αναφέρει μελέτη της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος (T&E), η οποία ανεβάζει το ποσοστό της μείωσης στο 60% αν χρησιμοποιηθεί ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές. Σε περίπτωση που υλοποιηθεί αυτός ο στόχος θα εξοικονομηθούν περίπου 133 Mt CO2 μεταξύ 2024 και 2030, γεγονός που ισοδυναμεί με τις συνολικές ετήσιες εκπομπές ρύπων της Τσεχίας.

Η παραγωγή κυψελών μπαταρίας στην Ευρώπη σε σύγκριση με την αντίστοιχη παραγωγή στην Κίνα θα εξοικονομήσει κατά μέσο όρο 20-40% των εκπομπών άνθρακα. Οι πηγές νικελίου θα είναι 85-95% χαμηλότερες σε εκπομπές ρύπων από την περίπτωση που το μετάλλευμα έρθει από την Ινδονησία, ενώ το λίθιο θα έχει λιγότερες εκπομπές μέχρι και 50% σε σχέση με αυτό που έρχεται από την Κίνα.

Οι μπαταρίες και τα μέταλλα, πλέον, μπαίνουν στα πλάνα της Ευρώπης που θέλει να αυτονομηθεί πάνω σε αυτό τον τομέα. Οι ισχυρές απαιτήσεις βιωσιμότητας θα πρέπει να δραστηριοποιήσουν σε μεγάλο βαθμό την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων η οποία θα πρέπει να στηρίξει επενδύσεις σε γιγα-εργοστάσια.

Η Γαλλία, η Γερμανία και η Ουγγαρία έχουν σημειώσει τη μεγαλύτερη πρόοδο όσον αφορά την κατασκευή των συγκεκριμένων εργοστασίων. Στη Γαλλία, η ACC ξεκίνησε την παραγωγή της στο Pas de Calais, ενώ τα εργοστάσια της Verkor στη Δουνκέρκη και της Northvolt στο Schleswig Holstein της Γερμανίας προχωρούν χάρη στις γενναιόδωρες κρατικές επιδοτήσεις.

Η Φινλανδία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Νορβηγία και η Ισπανία διαθέτουν σήμερα αντίστοιχα εργοστάσια με μεγάλη παραγωγική ικανότητα. Όμως η εφοδιαστική αλυσίδα σήμερα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την Κίνα. Η έκθεση διαπιστώνει ότι η Ευρώπη έχει τη δυνατότητα να κατασκευάσει το 56% της ζήτησης μπαταριών έως το 2030, αλλά μόνο δύο εργοστάσια έχουν ξεκινήσει την εμπορική τους λειτουργία μέχρι στιγμής. Μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, η περιοχή θα μπορούσε επίσης να καλύψει όλες τις ανάγκες της σε επεξεργασμένο λίθιο και να εξασφαλίσει μεταξύ 8% και 27% των ορυκτών μπαταριών από την ανακύκλωση στην Ευρώπη.

«Ο αγώνας μπαταριών μεταξύ Κίνας, Ευρώπης και ΗΠΑ εντείνεται. Η ΕΕ πρέπει να βάλει τέλος σε κάθε αβεβαιότητα σχετικά με τη σταδιακή κατάργηση του κινητήρα της και να θέσει εταιρικούς στόχους για EV για να διαβεβαιώσει τους επενδυτές των gigafactory ότι θα έχουν μια εγγυημένη αγορά για το προϊόν τους», τόνισε μεταξύ άλλων η διευθύντρια για τις αλυσίδες εφοδιασμού οχημάτων και μετακίνησης στην T&E, Julia Poliscanova.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα η Ευρώπη έχει αναπτύξει τεχνογνωσία για την παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Έχει σημειωθεί μεγάλη πρόοδος στον τομέα της επεξεργασίας λιθίου, με την Γηραιά Ήπειρο να είναι μια από τις κορυφαίες ηπείρους στην ανάπτυξη καθαρών τεχνολογιών άμεσης εξαγωγής λιθίου και η πρώτη ήπειρος που στοχεύει στην εμπορευματοποίηση της διύλισης νικελίου (στη Φινλανδία).

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Οι οδηγοί που διαπράττουν παραβάσεις διασυνοριακής οδήγησης στα κράτη-μέλη της ΕΕ δεν θα μπορούν πλέον να διαφεύγουν της δίωξης

Οι οδηγοί αυτοκινήτων και φορτηγών που διαπράττουν παραβάσεις διασυνοριακής οδήγησης στα κράτη-μέλη της ΕΕ δεν θα μπορούν πλέον να διαφεύγουν της δίωξης, μετά από αυστηρότερους κανόνες επιβολής προστίμων. To Eυρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατέληξε σε προσωρινή συμφωνία επί της πρότασης για την τροποποίηση της οδηγίας του 2015 σχετικά με τη διασυνοριακή ανταλλαγή πληροφοριών για τροχαίες παραβάσεις και οι οποίες σχετίζονται με την οδική ασφάλεια.

Στόχος της αναθεωρημένης οδηγίας είναι να διασφαλιστεί ότι οι οδηγοί μη μόνιμοι κάτοικοι μιας χώρας τηρούν τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας κατά την οδήγηση σε άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ. Αρκεί να επισημάνουμε ότι το 2019, στο 40% των διασυνοριακών παραβάσεων ο δράστης είτε δεν εντοπίστηκε είτε δεν επιβλήθηκε το πρόστιμο.

Στο πλαίσιο της πολιτικής της ΕΕ για την οδική ασφάλεια 2021-2030, η Επιτροπή δεσμεύτηκε εκ νέου για τον φιλόδοξο στόχο να προσεγγίσει τους μηδενικούς θανάτους και τους μηδενικούς σοβαρούς τραυματισμούς στο οδικό δίκτυο της ΕΕ έως το 2050 (Όραμα μηδενικών απωλειών), καθώς και για τον μεσοπρόθεσμο στόχο να μειωθούν οι θάνατοι και οι σοβαροί τραυματισμοί κατά 50% έως το 2030. Ωστόσο, οι θάνατοι από τα τροχαία ατυχήματα αυξήθηκαν κατά 4% πέρυσι σε σχέση με το 2021, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Επιτροπής. Το ποσοστό αυτό εξακολουθεί να είναι κατά 9% χαμηλότερο από το προ της πανδημίας επίπεδο, αλλά ο ρυθμός βελτίωσης δεν επαρκεί για την επίτευξη των προαναφερθέντων στόχων.

Εκτός από την υπερβολική ταχύτητα και την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ναρκωτικών, η συνεργασία μεταξύ των κρατών προτείνεται να καλύπτει παραβάσεις που θα έχουν σχέση με τη μη τήρηση επαρκούς απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, το επικίνδυνο προσπέρασμα, την παράνομη στάθμευση, την οδήγηση σε μονόδρομο, τη μη τήρηση της ΛΕΑ, τη μη τήρηση των περιορισμών πρόσβασης οχημάτων που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια, όπως σχολικές ζώνες, ζώνες πεζών, ποδηλατόδρομους και ζώνες χαμηλών/μηδενικών εκπομπών και την αντικανονική φόρτωση του οχήματος.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο πρέπει τώρα να εγκρίνουν επίσημα τη συμφωνία τους, οπότε οι νέοι κανόνες θα δημοσιευθούν στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και, στη συνέχεια, οι χώρες θα έχουν στη διάθεσή τους δυόμισι χρόνια για να τις μεταφέρουν στην εθνική τους νομοθεσία. Το νέο Κοινοβούλιο, που θα εκλεγεί τον Ιούνιο του 2024, θα συνεχίσει τις εργασίες για την εν λόγω νομοθεσία.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Η Bentley ανακηρύχθηκε ο πιο εμβληματικός κατασκευαστής αυτοκινήτων στα βραβεία «Most Admired Companies» της Βρετανίας

Η Bentley ανακηρύχθηκε ο πιο εμβληματικός κατασκευαστής αυτοκινήτων στα βραβεία «Most Admired Companies» της Βρετανίας αποσπώντας τον διάσημο τίτλο για τρίτη φορά μέσα σε πέντε χρόνια.

Η ετήσια μελέτη «Most Admired Companies» μετρά περισσότερα από 30 χρόνια και επιβραβεύει τις καλύτερες επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα. Η Bentley κατέκτησε την πρώτη θέση στην εκτεταμένη μελέτη 250 κορυφαίων βρετανικών επιχειρήσεων σε 25 τομείς. Τα στελέχη του κλάδου κλήθηκαν να ψηφίσουν ανάμεσα σε 13 βασικά κριτήρια και η Bentley κατέλαβε την 1η θέση σε 8 από αυτές τις 13 κατηγορίες.

K.Π.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ