Connect with us

AUTO

Το νέο Honda Civic Si υπόσχεται οδηγοκεντρική οδήγηση

Η Honda αποκάλυψε το Civic Si, το οποίο υπόσχεται καλύτερο χειρισμό, αναβαθμισμένο εξοπλισμό και πιο διασκεδαστική οδήγηση. Βασίζεται στο ολοκαίνουργιο Civic Sedan της 11ης γενιάς και σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση το υπερτροφοδοτούμενο Civic Si 2022 θέτει ένα νέο σημείο αναφοράς για τα σπορ συμπαγή sedan, με βελτιωμένη απόδοση και ανανεωμένο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με τεχνολογία από το Civic Type R.

Στο εσωτερικό, τα νέα σπορ ειδικά καθίσματα με κεντημένα λογότυπα Si και ραφές σε κόκκινο χρώμα είναι στάνταρ. Φέρει μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής HD 9 ιντσών, ασύρματη ενσωμάτωση Apple CarPlay, Android Auto και premium ηχοσύστημα Bose Centerpoint 2.

Διαθέτει τον ίδιο μακρύ κατάλογο νέων συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας με τα υπόλοιπα Civic της 11ης γενιάς. Αυτό περιλαμβάνει την τελευταία γενιά του αμαξώματος Advanced Compatibility Engineering της Honda, πρωτοποριακούς νέους αερόσακους οδηγού και συνοδηγού που έχουν σχεδιαστεί για να μειώνουν τον κίνδυνο τραυματισμών στον εγκέφαλο και τον αυχένα, αερόσακους στο πίσω κάθισμα και μία ενημερωμένη σουίτα Honda Sensing τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού.

Το Civic Si τροφοδοτείται από έναν αναβαθμισμένο τετρακύλινδρο κινητήρα VTEC 1,5 λίτρων υψηλής απόδοσης. Η μέγιστη ισχύς ανέρχεται στους 200 ίππους στις 6000 σ.α.λ.

Η βελτίωση του ήχου του κινητήρα επετεύχθη με ένα νέο σύστημα εξάτμισης που αυξάνει τη ροή καυσαερίων κατά 27% σε σύγκριση με το Civic Touring. Επίσης, χρησιμοποιεί ένα βελτιωμένο σύστημα Active Sound Control που παράγει ήχο υψηλής ποιότητας σε ευρύτερο φάσμα στροφών του κινητήρα.

Για τη μεγιστοποίηση της διαθέσιμης πρόσφυσης κατά την επιτάχυνση, η ισχύς κατευθύνεται στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης. Εξοπλισμένο αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Όσον αφορά την ακαμψία του αμαξώματος, αυτό είναι το πιο άκαμπτο Civic Si που παρουσιάστηκε μέχρι τώρα.

Το αναβαθμισμένο σύστημα Drive Mode τού Si διαθέτει τώρα μία ατομική λειτουργία που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει ξεχωριστά την απόκριση του κινητήρα, την υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης και τις παραμέτρους χρώματος της οθόνης του πίνακα οργάνων για μία εξατομικευμένη οδηγική εμπειρία.

Το Honda Civic Si διαθέτει τον ίδιο μεγάλο κατάλογο νέων συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας με τα υπόλοιπα Civic της 11ης γενιάς. Αυτό περιλαμβάνει την πρώτη εφαρμογή στον κόσμο μετωπικών αερόσακων οδηγού και συνοδηγού, που έχουν σχεδιαστεί για να μειώνουν την πιθανότητα τραυματισμών από σοβαρά τραύματα του εγκεφάλου που σχετίζονται με γωνιακές μετωπικές συγκρούσεις. Ο νέος μπροστινός αερόσακος οδηγού χρησιμοποιεί μία καινοτόμο δομή για να στηρίξει και να κρατήσει το κεφάλι, προκειμένου να μειώσει την περιστροφή. Ο μπροστινός αερόσακος του συνοδηγού χρησιμοποιεί έναν σχεδιασμό τριών θαλάμων για να επιτύχει ένα παρόμοιο αποτέλεσμα, με δύο εξωτερικούς θαλάμους σχεδιασμένους για να συγκρατούν και να ελέγχουν την περιστροφή της κεφαλής. Οι αερόσακοι των πίσω καθισμάτων είναι, επίσης, στάνταρ.

Η νέα σουίτα Honda Sensing ενεργητικής ασφάλειας και τεχνολογιών υποβοήθησης οδηγού χρησιμοποιεί ένα νέο σύστημα μίας κάμερας που παρέχει μεγαλύτερο, ευρύτερο οπτικό πεδίο από το προηγούμενο σύστημα βασισμένο σε ραντάρ και κάμερα. Σε συνδυασμό με την πρόοδο του λογισμικού και έναν νέο, πιο ισχυρό επεξεργαστή, το σύστημα είναι σε θέση να εντοπίζει πιο γρήγορα και με ακρίβεια τους πεζούς, τους ποδηλάτες και άλλα οχήματα, μαζί με οδικές γραμμές και οδικές πινακίδες.

Σπύρος Ρέκκας

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

AUTO

Συρρικνώνεται η ευρωπαϊκή αγορά των αυτοκινήτων

Δεν κρύβει την ανησυχία του για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Oliver Blume. Σε συνέντευξή του στην κυριακάτικη εφημερίδα Bild am Sonntag, ο Όλιβερ Μπλουμ, είπε ότι «η πίτα έχει γίνει μικρότερη και έχουμε περισσότερους καλεσμένους στο τραπέζι».

Το αφεντικό της VW ανησυχεί γιατί η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται εν μέσω σκληρότερου ανταγωνισμού, αναφέρει το Reuters.

Πρόγραμμα περικοπών

Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, ο οποίος πιέζει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για να εφαρμόσει ένα άνευ προηγουμένου πρόγραμμα περικοπών στην εγχώρια αγορά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε ότι απαιτείται αλλαγή στη στρατηγική επειδή η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται ενώ ο ανταγωνισμός αυξάνεται.

«Πωλούνται λιγότερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Την ίδια στιγμή, νέοι ανταγωνιστές από την Ασία πιέζουν δυναμικά στην αγορά», τόνισε.

Κλείνουν εργοστάσια

Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να κάνει ένα άνευ προηγουμένου βήμα στην 87χρονη ιστορία, να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία και να τερματίσει τις εγγυήσεις θέσεων εργασίας σε έξι από τα εργοστάσιά της, σε μια προσπάθεια να επιτύχει το σχέδιο μείωσης του κόστους κατά 10 δισ. ευρώ.

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης εντείνει τα μέτρα μείωσης του κόστους που δεν αποκλείουν πλέον το κλείσιμο εργοστασίων ή τις απολύσεις στη Γερμανία. Αυτό έχει πυροδοτήσει κριτική και αντιστάσεις από πολιτικούς και εργατικά συνδικάτα.

Επίσης, οι 680.000 υπάλληλοι της VW σε όλο τον κόσμο, χάνουν το πρόγραμμα ασφάλειας της εργασίας που ισχύει από το 1994 και αποτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας μέχρι το 2029.

Σπύρος Ρέκκας

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών για αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Μια δύσκολη υπόθεση αποδεικνύεται η πώληση μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Αν και πριν λίγο καιρό η ζήτηση ήταν μικρή, εντούτοις αυτή το τελευταίο διάστημα έχει ανέβει αρκετά, ακολουθώντας μια σταθερά ανοδική πορεία.

Τον φετινό Ιανουάριο το μερίδιο πωλήσεων μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά κυμάνθηκε στο 4,01%. Από τότε τα πράγματα έχουν βελτιωθεί και τον φετινό Ιούνιο έφθασε στο 5,30%. Ποσοστό που αποτελεί το μεγαλύτερο που έχει σημειωθεί μέχρι σήμερα.

Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη. Ένας σημαντικός λόγος είναι οι αυξημένες τιμές πώλησης, αλλά και τα γνωστά προβλήματα των ηλεκτρικών πρώτης γενιάς που ήταν η μικρή αυτονομία. Σε αυτή την εξίσωση θα πρέπει να βάλουμε και την έλλειψη υποδομών φόρτισης που αποτελεί πρόβλημα όχι μόνο για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για τα καινούρια.

Το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων καταγράφεται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ηλικίας έως τεσσάρων ετών. Είναι και αυτά που φέρουν καλύτερη τεχνολογία, αλλά έχουν και αρκετά μεγάλες αυτονομίες. Τα συγκεκριμένα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά BEV αύξησαν τον Ιούνιο το μερίδιο αγοράς τους κατά 36,7% σε σχέση με τον φετινό Ιανουάριο, δείχνοντας παράλληλα την τάση και την στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών προς τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, σε προληπτικό έλεγχο στα διόδια των Μεγάρων

Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, ενώ στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων. Αυτά ήταν μερικά από τα συμπεράσματα που βγήκαν κατά τη διάρκεια ελέγχων που πραγματοποίησαν σε εκατοντάδες τυχαία διερχόμενα αυτοκίνητα στον σταθμό διοδίων των Μεγάρων, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» σε συνεργασία με την «Ολυμπία Οδό», στην καθιερωμένη δράση ενημέρωσης των οδηγών «Pit Stop για την Οδική Ασφάλεια».

Κατά τη διάρκεια της δράσης στελέχη των δύο οργανισμών και εθελοντές, πραγματοποίησαν σύντομους οπτικούς ελέγχους στα ελαστικά, τα φώτα, τους υαλοκαθαριστήρες των οχημάτων που μετείχαν στην έρευνα, ενώ παράλληλα έδωσαν συμβουλές για την ασφαλή φόρτωση και υπενθύμισαν τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας που πρέπει να υπάρχει μέσα στο όχημα (τρίγωνο, κιβώτιο πρώτων βοηθειών, πυροσβεστήρα και ανακλαστικό γιλέκο).

Ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων που ελέγχθηκαν ήταν 9,3 έτη, όταν η μέση ηλικία του στόλου στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερη από 17 έτη, ενώ στο 28,6 % των περιπτώσεων σημειώθηκαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών που στην πλειονότητα τους όμως δεν ήταν σοβαρές.

Στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων, ενώ σχεδόν όλοι οι οδηγοί ήταν προετοιμασμένοι για να ταξιδέψουν έχοντας φροντίσει για την περιοδική συντήρηση του αυτοκινήτου τους.

Στην πλειοψηφία τους οι οδηγοί είχαν μαζί τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας (πυροσβεστήρα, φαρμακείο, προειδοποιητικό τρίγωνο). Το 14,3% όμως αυτών δεν είχαν ανακλαστικό γιλέκο ή κιβώτιο πρώτων βοηθειών και το 7,1% τρίγωνο ή πυροσβεστήρα στο αυτοκίνητό τους. Όλα τα οχήματα είχαν ασφαλιστήριο και το 92,9% είχε περάσει ΚΤΕΟ.

Στο 28,6% των αυτοκινήτων διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν ελεύθερες αποσκευές εντός της καμπίνας. Έτσι, δόθηκαν συμβουλές για την ορθή τοποθέτηση των αποσκευών μόνο στο χώρο αποσκευών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Επιπλέον οι συμμετέχοντες στη δράση είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν με άμεσο και βιωματικό τρόπο την αναγκαιότητα χρήσης της ζώνης για όλους τους επιβάτες, δοκιμάζοντας τον προσομοιωτή πρόσκρουσης του Ινστιτούτου που βρίσκονταν στο σημείο. Επίσης σε ειδικό σταθμό ενημέρωσης δίνονταν πληροφορίες από εξειδικευμένο προσωπικό για την ορθή και ασφαλή χρήση των παιδικών καθισμάτων και για την ασφαλή μεταφορά των παιδιών με το αυτοκίνητο. Στο σημείο αυτό να αναφερθεί ότι τα βρέφη/παιδιά θα πρέπει να κάθονται σε κατάλληλο παιδικό κάθισμα μέχρι να φτάσουν σε ύψος τα 150 εκ. όταν μεταφέρονται ως επιβάτες.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ