Connect with us

AUTO

Συμβουλές οδήγησης για εκτός δρόμου διαδρομές

Είναι γνωστό ότι η κατηγορία των SUV και των οχημάτων αποκλειστικά των off-road αυξάνεται διαρκώς, παίρνοντας κάθε μήνα σημαντικό κομμάτι από το αγοραστικό κοινό. Βασικό γνώρισμα όλων αυτών των οχημάτων είναι ότι χαρακτηρίζονται από σχετικά μακρύ μεταξόνιο και έχουν μόνιμη ή τουλάχιστον εναλλασσόμενη τετρακίνηση.

Έχουν δηλαδή όλα τα απαραίτητα στοιχεία για εκτός δρόμου διαδρομές. Στην οδήγηση σε μαλακό και σαθρό οδόστρωμα, όπως σε χαλίκι, σε χαλαρό χώμα, ακόμη και σε βραχώδες έδαφος, θα πρέπει πάντα να τηρούνται μερικοί βασικοί κανόνες. Σε αντίθεση με τους δημόσιους δρόμους, όπου η πρόσβαση για βοήθεια είναι εύκολη, στο δάσος και στις ερημιές μετατρέπεται σε δύσκολη, με την οδική βοήθεια να μην μπορεί να προσεγγίσει.

Από την άλλη, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων γνωρίζουν ότι σχεδόν κανένα από τα οχήματα που βγαίνει στην παραγωγή δεν θα έχει απόλυτο προσανατολισμό από τον οδηγό για εκτός δρόμου διαδρομές. Έτσι, τα SUV εφοδιάζονται, στην πρώτη εργοστασιακή τοποθέτηση, συνήθως με ασφάλτινα ελαστικά δρόμου. Το ίδιο συμβαίνει ακόμη και αν μιλάμε για οχήματα 4×4 και σε ελαφρά αγροτικά/pickups. Το πρόβλημα είναι ότι αυτά τα ελαστικά δεν είναι αρκετά ανθεκτικά στις ζημιές και δεν μπορούν να προσφέρουν επαρκή πρόσφυση και «μπλοκάρισμα» στις σαθρές επιφάνειες. Έτσι, αν σχεδιάσει ο οδηγός μια εκτός δρόμου διαδρομή δεν μπορεί να αποφύγει την μεγάλη φθορά τους. Με πλεονέκτημα την εξαιρετική μετάδοση και τη δύναμη πέδηση, είναι σίγουρο ότι ένα «συμβατικό» ελαστικό δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις του οδηγού σε εκτός δρόμου διαδρομές.

Για να εξασφαλιστεί η βέλτιστη πρόσφυση θα πρέπει να γίνει προσαρμογή της πίεσης των ελαστικών στην, κατά περίπτωση, κατάσταση οδοστρώματος και οδήγησης να εφαρμόζονται όλες οι οδηγίες του κατασκευαστή. Σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνει η εταιρεία ελαστικών General Tire σε ανώμαλο έδαφος, η επαφή με το έδαφος βελτιώνεται όταν η πίεση των ελαστικών μειώνεται, κατά περίπου 10%. Αυτό θα αυξήσει την περιοχή επαφής του ελαστικού με το έδαφος αλλά και το «κράτημα». Στην άμμο, συνιστάται μείωση της πίεσης από 25% έως και 40%. Σε πολύ μαλακές επιφάνειες, η πίεση των ελαστικών μπορεί να μειωθεί έως και 50%.

Εάν το όχημα έχει κολλήσει στη λάσπη, θα πρέπει πρώτα να μείνουμε ήρεμοι. Μερικά απλά κόλπα βοηθούν να συνεχίσουμε την περιπλάνηση και κάθε γνώση που βοηθά να αυξηθεί η πρόσφυση των ελαστικών μπορεί να φανεί χρήσιμη. Για παράδειγμα, μπορούμε να προσπαθήσουμε να αφαιρέσουμε τη λάσπη μπροστά από τους τροχούς με ένα φτυάρι ή να βάλουμε τα πατάκια του αυτοκινήτου κάτω από τις ρόδες. Στα πολύ δύσκολα, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μεγάλα κλαδιά κάτω από τους τροχούς ή εναλλακτικά να εμπλέξουμε τα πλευρικά τοιχώματα των ελαστικών, χρησιμοποιώντας προσεκτικές πλευρικές κινήσεις του τιμονιού.

Στο χειρότερο σενάριο, θα πρέπει πάντα να έχουμε στο όχημά μας γάντια, «εργάτη» (βαρούλκο) με συρματόσχοινα, ιμάντες (λουριά) ή αλυσίδες καθώς και φτυάρι, τσεκούρι και προστάτη δέντρων. Οι ιμάντες μπορούν να στερεωθούν σε σημεία ανάκτησης του οχήματος, όπως οι μεγάλοι κορμοί δέντρων, με τη χρήση του εργάτη. Για να γίνει αυτό θα πρέπει το δέντρο να είναι αρκετά σταθερό και ότι ο ιμάντας δεν βλάπτει τον κορμό του δέντρου. Αν στο όχημα δεν έχετε «εργάτη», μη χρησιμοποιείτε γρύλο, διότι η χρήση του μπορεί να γίνει πολύ επικίνδυνη σε εκτός δρόμου έδαφος, εκτός κι αν έχετε μεγάλη εμπειρία με αυτόν. Οι σάκοι ανύψωσης είναι μια σχετικά άγνωστη εναλλακτική, αν και ακριβή, λύση. Πρόκειται για μεγάλους σάκους από PVC που γεμίζουν αέρα από την εξάτμιση του οχήματος και που μπορούν να σηκώσουν το όχημα γρήγορα και να το επαναφέρουν σε πιο στέρεο έδαφος.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

AUTO

Με εργοστάσια παραγωγής μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη θα υπάρξει μείωση των ρύπων κατά 37%

Αν η παραγωγή των μπαταριών που προορίζονται για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πραγματοποιείται στην Ευρώπη, θα υπάρξει μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 37% της εφοδιαστικής αλυσίδας, σε σχέση με την σημερινή παραγωγή η οποία γίνεται στην Κίνα. Αυτό αναφέρει μελέτη της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος (T&E), η οποία ανεβάζει το ποσοστό της μείωσης στο 60% αν χρησιμοποιηθεί ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές. Σε περίπτωση που υλοποιηθεί αυτός ο στόχος θα εξοικονομηθούν περίπου 133 Mt CO2 μεταξύ 2024 και 2030, γεγονός που ισοδυναμεί με τις συνολικές ετήσιες εκπομπές ρύπων της Τσεχίας.

Η παραγωγή κυψελών μπαταρίας στην Ευρώπη σε σύγκριση με την αντίστοιχη παραγωγή στην Κίνα θα εξοικονομήσει κατά μέσο όρο 20-40% των εκπομπών άνθρακα. Οι πηγές νικελίου θα είναι 85-95% χαμηλότερες σε εκπομπές ρύπων από την περίπτωση που το μετάλλευμα έρθει από την Ινδονησία, ενώ το λίθιο θα έχει λιγότερες εκπομπές μέχρι και 50% σε σχέση με αυτό που έρχεται από την Κίνα.

Οι μπαταρίες και τα μέταλλα, πλέον, μπαίνουν στα πλάνα της Ευρώπης που θέλει να αυτονομηθεί πάνω σε αυτό τον τομέα. Οι ισχυρές απαιτήσεις βιωσιμότητας θα πρέπει να δραστηριοποιήσουν σε μεγάλο βαθμό την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων η οποία θα πρέπει να στηρίξει επενδύσεις σε γιγα-εργοστάσια.

Η Γαλλία, η Γερμανία και η Ουγγαρία έχουν σημειώσει τη μεγαλύτερη πρόοδο όσον αφορά την κατασκευή των συγκεκριμένων εργοστασίων. Στη Γαλλία, η ACC ξεκίνησε την παραγωγή της στο Pas de Calais, ενώ τα εργοστάσια της Verkor στη Δουνκέρκη και της Northvolt στο Schleswig Holstein της Γερμανίας προχωρούν χάρη στις γενναιόδωρες κρατικές επιδοτήσεις.

Η Φινλανδία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Νορβηγία και η Ισπανία διαθέτουν σήμερα αντίστοιχα εργοστάσια με μεγάλη παραγωγική ικανότητα. Όμως η εφοδιαστική αλυσίδα σήμερα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την Κίνα. Η έκθεση διαπιστώνει ότι η Ευρώπη έχει τη δυνατότητα να κατασκευάσει το 56% της ζήτησης μπαταριών έως το 2030, αλλά μόνο δύο εργοστάσια έχουν ξεκινήσει την εμπορική τους λειτουργία μέχρι στιγμής. Μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, η περιοχή θα μπορούσε επίσης να καλύψει όλες τις ανάγκες της σε επεξεργασμένο λίθιο και να εξασφαλίσει μεταξύ 8% και 27% των ορυκτών μπαταριών από την ανακύκλωση στην Ευρώπη.

«Ο αγώνας μπαταριών μεταξύ Κίνας, Ευρώπης και ΗΠΑ εντείνεται. Η ΕΕ πρέπει να βάλει τέλος σε κάθε αβεβαιότητα σχετικά με τη σταδιακή κατάργηση του κινητήρα της και να θέσει εταιρικούς στόχους για EV για να διαβεβαιώσει τους επενδυτές των gigafactory ότι θα έχουν μια εγγυημένη αγορά για το προϊόν τους», τόνισε μεταξύ άλλων η διευθύντρια για τις αλυσίδες εφοδιασμού οχημάτων και μετακίνησης στην T&E, Julia Poliscanova.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα η Ευρώπη έχει αναπτύξει τεχνογνωσία για την παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Έχει σημειωθεί μεγάλη πρόοδος στον τομέα της επεξεργασίας λιθίου, με την Γηραιά Ήπειρο να είναι μια από τις κορυφαίες ηπείρους στην ανάπτυξη καθαρών τεχνολογιών άμεσης εξαγωγής λιθίου και η πρώτη ήπειρος που στοχεύει στην εμπορευματοποίηση της διύλισης νικελίου (στη Φινλανδία).

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Οι οδηγοί που διαπράττουν παραβάσεις διασυνοριακής οδήγησης στα κράτη-μέλη της ΕΕ δεν θα μπορούν πλέον να διαφεύγουν της δίωξης

Οι οδηγοί αυτοκινήτων και φορτηγών που διαπράττουν παραβάσεις διασυνοριακής οδήγησης στα κράτη-μέλη της ΕΕ δεν θα μπορούν πλέον να διαφεύγουν της δίωξης, μετά από αυστηρότερους κανόνες επιβολής προστίμων. To Eυρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατέληξε σε προσωρινή συμφωνία επί της πρότασης για την τροποποίηση της οδηγίας του 2015 σχετικά με τη διασυνοριακή ανταλλαγή πληροφοριών για τροχαίες παραβάσεις και οι οποίες σχετίζονται με την οδική ασφάλεια.

Στόχος της αναθεωρημένης οδηγίας είναι να διασφαλιστεί ότι οι οδηγοί μη μόνιμοι κάτοικοι μιας χώρας τηρούν τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας κατά την οδήγηση σε άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ. Αρκεί να επισημάνουμε ότι το 2019, στο 40% των διασυνοριακών παραβάσεων ο δράστης είτε δεν εντοπίστηκε είτε δεν επιβλήθηκε το πρόστιμο.

Στο πλαίσιο της πολιτικής της ΕΕ για την οδική ασφάλεια 2021-2030, η Επιτροπή δεσμεύτηκε εκ νέου για τον φιλόδοξο στόχο να προσεγγίσει τους μηδενικούς θανάτους και τους μηδενικούς σοβαρούς τραυματισμούς στο οδικό δίκτυο της ΕΕ έως το 2050 (Όραμα μηδενικών απωλειών), καθώς και για τον μεσοπρόθεσμο στόχο να μειωθούν οι θάνατοι και οι σοβαροί τραυματισμοί κατά 50% έως το 2030. Ωστόσο, οι θάνατοι από τα τροχαία ατυχήματα αυξήθηκαν κατά 4% πέρυσι σε σχέση με το 2021, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Επιτροπής. Το ποσοστό αυτό εξακολουθεί να είναι κατά 9% χαμηλότερο από το προ της πανδημίας επίπεδο, αλλά ο ρυθμός βελτίωσης δεν επαρκεί για την επίτευξη των προαναφερθέντων στόχων.

Εκτός από την υπερβολική ταχύτητα και την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ναρκωτικών, η συνεργασία μεταξύ των κρατών προτείνεται να καλύπτει παραβάσεις που θα έχουν σχέση με τη μη τήρηση επαρκούς απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, το επικίνδυνο προσπέρασμα, την παράνομη στάθμευση, την οδήγηση σε μονόδρομο, τη μη τήρηση της ΛΕΑ, τη μη τήρηση των περιορισμών πρόσβασης οχημάτων που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια, όπως σχολικές ζώνες, ζώνες πεζών, ποδηλατόδρομους και ζώνες χαμηλών/μηδενικών εκπομπών και την αντικανονική φόρτωση του οχήματος.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο πρέπει τώρα να εγκρίνουν επίσημα τη συμφωνία τους, οπότε οι νέοι κανόνες θα δημοσιευθούν στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και, στη συνέχεια, οι χώρες θα έχουν στη διάθεσή τους δυόμισι χρόνια για να τις μεταφέρουν στην εθνική τους νομοθεσία. Το νέο Κοινοβούλιο, που θα εκλεγεί τον Ιούνιο του 2024, θα συνεχίσει τις εργασίες για την εν λόγω νομοθεσία.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

AUTO

Η Bentley ανακηρύχθηκε ο πιο εμβληματικός κατασκευαστής αυτοκινήτων στα βραβεία «Most Admired Companies» της Βρετανίας

Η Bentley ανακηρύχθηκε ο πιο εμβληματικός κατασκευαστής αυτοκινήτων στα βραβεία «Most Admired Companies» της Βρετανίας αποσπώντας τον διάσημο τίτλο για τρίτη φορά μέσα σε πέντε χρόνια.

Η ετήσια μελέτη «Most Admired Companies» μετρά περισσότερα από 30 χρόνια και επιβραβεύει τις καλύτερες επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα. Η Bentley κατέκτησε την πρώτη θέση στην εκτεταμένη μελέτη 250 κορυφαίων βρετανικών επιχειρήσεων σε 25 τομείς. Τα στελέχη του κλάδου κλήθηκαν να ψηφίσουν ανάμεσα σε 13 βασικά κριτήρια και η Bentley κατέλαβε την 1η θέση σε 8 από αυτές τις 13 κατηγορίες.

K.Π.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ