AUTO
Συμβουλές οδήγησης για εκτός δρόμου διαδρομές
Είναι γνωστό ότι η κατηγορία των SUV και των οχημάτων αποκλειστικά των off-road αυξάνεται διαρκώς, παίρνοντας κάθε μήνα σημαντικό κομμάτι από το αγοραστικό κοινό. Βασικό γνώρισμα όλων αυτών των οχημάτων είναι ότι χαρακτηρίζονται από σχετικά μακρύ μεταξόνιο και έχουν μόνιμη ή τουλάχιστον εναλλασσόμενη τετρακίνηση.
Έχουν δηλαδή όλα τα απαραίτητα στοιχεία για εκτός δρόμου διαδρομές. Στην οδήγηση σε μαλακό και σαθρό οδόστρωμα, όπως σε χαλίκι, σε χαλαρό χώμα, ακόμη και σε βραχώδες έδαφος, θα πρέπει πάντα να τηρούνται μερικοί βασικοί κανόνες. Σε αντίθεση με τους δημόσιους δρόμους, όπου η πρόσβαση για βοήθεια είναι εύκολη, στο δάσος και στις ερημιές μετατρέπεται σε δύσκολη, με την οδική βοήθεια να μην μπορεί να προσεγγίσει.
Από την άλλη, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων γνωρίζουν ότι σχεδόν κανένα από τα οχήματα που βγαίνει στην παραγωγή δεν θα έχει απόλυτο προσανατολισμό από τον οδηγό για εκτός δρόμου διαδρομές. Έτσι, τα SUV εφοδιάζονται, στην πρώτη εργοστασιακή τοποθέτηση, συνήθως με ασφάλτινα ελαστικά δρόμου. Το ίδιο συμβαίνει ακόμη και αν μιλάμε για οχήματα 4×4 και σε ελαφρά αγροτικά/pickups. Το πρόβλημα είναι ότι αυτά τα ελαστικά δεν είναι αρκετά ανθεκτικά στις ζημιές και δεν μπορούν να προσφέρουν επαρκή πρόσφυση και «μπλοκάρισμα» στις σαθρές επιφάνειες. Έτσι, αν σχεδιάσει ο οδηγός μια εκτός δρόμου διαδρομή δεν μπορεί να αποφύγει την μεγάλη φθορά τους. Με πλεονέκτημα την εξαιρετική μετάδοση και τη δύναμη πέδηση, είναι σίγουρο ότι ένα «συμβατικό» ελαστικό δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις του οδηγού σε εκτός δρόμου διαδρομές.
Για να εξασφαλιστεί η βέλτιστη πρόσφυση θα πρέπει να γίνει προσαρμογή της πίεσης των ελαστικών στην, κατά περίπτωση, κατάσταση οδοστρώματος και οδήγησης να εφαρμόζονται όλες οι οδηγίες του κατασκευαστή. Σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνει η εταιρεία ελαστικών General Tire σε ανώμαλο έδαφος, η επαφή με το έδαφος βελτιώνεται όταν η πίεση των ελαστικών μειώνεται, κατά περίπου 10%. Αυτό θα αυξήσει την περιοχή επαφής του ελαστικού με το έδαφος αλλά και το «κράτημα». Στην άμμο, συνιστάται μείωση της πίεσης από 25% έως και 40%. Σε πολύ μαλακές επιφάνειες, η πίεση των ελαστικών μπορεί να μειωθεί έως και 50%.
Εάν το όχημα έχει κολλήσει στη λάσπη, θα πρέπει πρώτα να μείνουμε ήρεμοι. Μερικά απλά κόλπα βοηθούν να συνεχίσουμε την περιπλάνηση και κάθε γνώση που βοηθά να αυξηθεί η πρόσφυση των ελαστικών μπορεί να φανεί χρήσιμη. Για παράδειγμα, μπορούμε να προσπαθήσουμε να αφαιρέσουμε τη λάσπη μπροστά από τους τροχούς με ένα φτυάρι ή να βάλουμε τα πατάκια του αυτοκινήτου κάτω από τις ρόδες. Στα πολύ δύσκολα, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μεγάλα κλαδιά κάτω από τους τροχούς ή εναλλακτικά να εμπλέξουμε τα πλευρικά τοιχώματα των ελαστικών, χρησιμοποιώντας προσεκτικές πλευρικές κινήσεις του τιμονιού.
Στο χειρότερο σενάριο, θα πρέπει πάντα να έχουμε στο όχημά μας γάντια, «εργάτη» (βαρούλκο) με συρματόσχοινα, ιμάντες (λουριά) ή αλυσίδες καθώς και φτυάρι, τσεκούρι και προστάτη δέντρων. Οι ιμάντες μπορούν να στερεωθούν σε σημεία ανάκτησης του οχήματος, όπως οι μεγάλοι κορμοί δέντρων, με τη χρήση του εργάτη. Για να γίνει αυτό θα πρέπει το δέντρο να είναι αρκετά σταθερό και ότι ο ιμάντας δεν βλάπτει τον κορμό του δέντρου. Αν στο όχημα δεν έχετε «εργάτη», μη χρησιμοποιείτε γρύλο, διότι η χρήση του μπορεί να γίνει πολύ επικίνδυνη σε εκτός δρόμου έδαφος, εκτός κι αν έχετε μεγάλη εμπειρία με αυτόν. Οι σάκοι ανύψωσης είναι μια σχετικά άγνωστη εναλλακτική, αν και ακριβή, λύση. Πρόκειται για μεγάλους σάκους από PVC που γεμίζουν αέρα από την εξάτμιση του οχήματος και που μπορούν να σηκώσουν το όχημα γρήγορα και να το επαναφέρουν σε πιο στέρεο έδαφος.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
Συρρικνώνεται η ευρωπαϊκή αγορά των αυτοκινήτων
Δεν κρύβει την ανησυχία του για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Oliver Blume. Σε συνέντευξή του στην κυριακάτικη εφημερίδα Bild am Sonntag, ο Όλιβερ Μπλουμ, είπε ότι «η πίτα έχει γίνει μικρότερη και έχουμε περισσότερους καλεσμένους στο τραπέζι».
Το αφεντικό της VW ανησυχεί γιατί η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται εν μέσω σκληρότερου ανταγωνισμού, αναφέρει το Reuters.
Πρόγραμμα περικοπών
Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, ο οποίος πιέζει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για να εφαρμόσει ένα άνευ προηγουμένου πρόγραμμα περικοπών στην εγχώρια αγορά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε ότι απαιτείται αλλαγή στη στρατηγική επειδή η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται ενώ ο ανταγωνισμός αυξάνεται.
«Πωλούνται λιγότερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Την ίδια στιγμή, νέοι ανταγωνιστές από την Ασία πιέζουν δυναμικά στην αγορά», τόνισε.
Κλείνουν εργοστάσια
Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να κάνει ένα άνευ προηγουμένου βήμα στην 87χρονη ιστορία, να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία και να τερματίσει τις εγγυήσεις θέσεων εργασίας σε έξι από τα εργοστάσιά της, σε μια προσπάθεια να επιτύχει το σχέδιο μείωσης του κόστους κατά 10 δισ. ευρώ.
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης εντείνει τα μέτρα μείωσης του κόστους που δεν αποκλείουν πλέον το κλείσιμο εργοστασίων ή τις απολύσεις στη Γερμανία. Αυτό έχει πυροδοτήσει κριτική και αντιστάσεις από πολιτικούς και εργατικά συνδικάτα.
Επίσης, οι 680.000 υπάλληλοι της VW σε όλο τον κόσμο, χάνουν το πρόγραμμα ασφάλειας της εργασίας που ισχύει από το 1994 και αποτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας μέχρι το 2029.
Σπύρος Ρέκκας
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
Στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών για αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Μια δύσκολη υπόθεση αποδεικνύεται η πώληση μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Αν και πριν λίγο καιρό η ζήτηση ήταν μικρή, εντούτοις αυτή το τελευταίο διάστημα έχει ανέβει αρκετά, ακολουθώντας μια σταθερά ανοδική πορεία.
Τον φετινό Ιανουάριο το μερίδιο πωλήσεων μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά κυμάνθηκε στο 4,01%. Από τότε τα πράγματα έχουν βελτιωθεί και τον φετινό Ιούνιο έφθασε στο 5,30%. Ποσοστό που αποτελεί το μεγαλύτερο που έχει σημειωθεί μέχρι σήμερα.
Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη. Ένας σημαντικός λόγος είναι οι αυξημένες τιμές πώλησης, αλλά και τα γνωστά προβλήματα των ηλεκτρικών πρώτης γενιάς που ήταν η μικρή αυτονομία. Σε αυτή την εξίσωση θα πρέπει να βάλουμε και την έλλειψη υποδομών φόρτισης που αποτελεί πρόβλημα όχι μόνο για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για τα καινούρια.
Το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων καταγράφεται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ηλικίας έως τεσσάρων ετών. Είναι και αυτά που φέρουν καλύτερη τεχνολογία, αλλά έχουν και αρκετά μεγάλες αυτονομίες. Τα συγκεκριμένα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά BEV αύξησαν τον Ιούνιο το μερίδιο αγοράς τους κατά 36,7% σε σχέση με τον φετινό Ιανουάριο, δείχνοντας παράλληλα την τάση και την στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών προς τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
AUTO
Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, σε προληπτικό έλεγχο στα διόδια των Μεγάρων
Tο 28,6% των αυτοκινήτων έλαβαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών τους, ενώ στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων. Αυτά ήταν μερικά από τα συμπεράσματα που βγήκαν κατά τη διάρκεια ελέγχων που πραγματοποίησαν σε εκατοντάδες τυχαία διερχόμενα αυτοκίνητα στον σταθμό διοδίων των Μεγάρων, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» σε συνεργασία με την «Ολυμπία Οδό», στην καθιερωμένη δράση ενημέρωσης των οδηγών «Pit Stop για την Οδική Ασφάλεια».
Κατά τη διάρκεια της δράσης στελέχη των δύο οργανισμών και εθελοντές, πραγματοποίησαν σύντομους οπτικούς ελέγχους στα ελαστικά, τα φώτα, τους υαλοκαθαριστήρες των οχημάτων που μετείχαν στην έρευνα, ενώ παράλληλα έδωσαν συμβουλές για την ασφαλή φόρτωση και υπενθύμισαν τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας που πρέπει να υπάρχει μέσα στο όχημα (τρίγωνο, κιβώτιο πρώτων βοηθειών, πυροσβεστήρα και ανακλαστικό γιλέκο).
Ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων που ελέγχθηκαν ήταν 9,3 έτη, όταν η μέση ηλικία του στόλου στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερη από 17 έτη, ενώ στο 28,6 % των περιπτώσεων σημειώθηκαν παρατηρήσεις για την κατάσταση των ελαστικών που στην πλειονότητα τους όμως δεν ήταν σοβαρές.
Στο 21,4% των οχημάτων βρέθηκαν ελλείψεις στα φωτιστικά σώματα που είχαν να κάνουν με καμένο λαμπτήρα ή με την κατάσταση των φωτιστικών σωμάτων, ενώ σχεδόν όλοι οι οδηγοί ήταν προετοιμασμένοι για να ταξιδέψουν έχοντας φροντίσει για την περιοδική συντήρηση του αυτοκινήτου τους.
Στην πλειοψηφία τους οι οδηγοί είχαν μαζί τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας (πυροσβεστήρα, φαρμακείο, προειδοποιητικό τρίγωνο). Το 14,3% όμως αυτών δεν είχαν ανακλαστικό γιλέκο ή κιβώτιο πρώτων βοηθειών και το 7,1% τρίγωνο ή πυροσβεστήρα στο αυτοκίνητό τους. Όλα τα οχήματα είχαν ασφαλιστήριο και το 92,9% είχε περάσει ΚΤΕΟ.
Στο 28,6% των αυτοκινήτων διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν ελεύθερες αποσκευές εντός της καμπίνας. Έτσι, δόθηκαν συμβουλές για την ορθή τοποθέτηση των αποσκευών μόνο στο χώρο αποσκευών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Επιπλέον οι συμμετέχοντες στη δράση είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν με άμεσο και βιωματικό τρόπο την αναγκαιότητα χρήσης της ζώνης για όλους τους επιβάτες, δοκιμάζοντας τον προσομοιωτή πρόσκρουσης του Ινστιτούτου που βρίσκονταν στο σημείο. Επίσης σε ειδικό σταθμό ενημέρωσης δίνονταν πληροφορίες από εξειδικευμένο προσωπικό για την ορθή και ασφαλή χρήση των παιδικών καθισμάτων και για την ασφαλή μεταφορά των παιδιών με το αυτοκίνητο. Στο σημείο αυτό να αναφερθεί ότι τα βρέφη/παιδιά θα πρέπει να κάθονται σε κατάλληλο παιδικό κάθισμα μέχρι να φτάσουν σε ύψος τα 150 εκ. όταν μεταφέρονται ως επιβάτες.
Κυριάκος Παρασίδης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
-
ΕΛΛΑΔΑ7 ημέρες ago
«Έκαψε» την Ειρήνη Μουρτζούκου η μητέρα του Παναγιωτάκη: Ο καυγάς, η ζήλεια και οι απειλές και για το άλλο παιδί
-
ΕΛΛΑΔΑ7 ημέρες ago
Καιρός: Σε δύο «κύματα» και με μεγάλα ύψη βροχής θα χτυπήσει η κακοκαιρία την Αττική – «Προσοχή για 30 ώρες»
-
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ7 ημέρες ago
Η ανώτερη Αγγλία «πάγωσε» το ΟΑΚΑ
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ4 ημέρες ago
Ηλεκτρικό ρεύμα: Στο τραπέζι η ενεργοποίηση του μηχανισμού ανάκτησης εσόδων με στόχο τη στήριξη τιμολογίων
-
ΕΛΛΑΔΑ7 ημέρες ago
Από σήμερα οι τριήμερες εκδηλώσεις για την επέτειο του Πολυτεχνείου – Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, μέτρα ασφαλείας
-
ΔΙΕΘΝΗ2 ημέρες ago
Κυρ. Μητσοτάκης: Η επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να μεταμορφώσει τη χώρα μας
-
ΔΙΕΘΝΗ4 ημέρες ago
Πολύνεκροι βομβαρδισμοί του Ισραήλ σε Γάζα και Λίβανο
-
ΔΙΕΘΝΗ7 ημέρες ago
Ο Κιμ Γιονγκ Ουν διέταξε να αρχίσει «μαζική παραγωγή» drones εφόδου