Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Κυρ. Μητσοτάκης: Η δημόσια εκπαίδευση καταλύτης για τη συλλογική πρόοδο και ανάπτυξη της χώρας

Πριν από περίπου 25 μήνες η κυβέρνηση κατέθετε μόλις το δεύτερο νομοσχέδιο της, τις πρώτες ρυθμίσεις για το ζήτημα της παιδείας. Έκτοτε μεσολάβησαν δεκάδες παρεμβάσεις. Ένα μεγάλο κομμάτι του προεκλογικού μας προγράμματος έχει ήδη ολοκληρωθεί σε επίπεδο νομοθετικού έργου. 
Μέσα στην πανδημία η χώρα έκανε με επιτυχία το μεγάλο ψηφιακό άλμα της διδασκαλίας από απόσταση. Θέλω να ευχαριστήσω και πάλι όλους τους εκπαιδευτικούς μας οι οποίοι κράτησαν ζωντανή την εκπαίδευση στις δύσκολες εβδομάδες της πανδημίας. 
Καθώς πλησιάζει πια ο Σεπτέμβριος το πρώτο μας μέλημα θα είναι να επιστρέψουν όλα τα παιδιά στο σχολείο με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια. Όλοι γνωρίζουμε ότι παρά τις φιλότιμες προσπάθειες, η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να υποκαταστήσει ποτέ τη φυσική παρουσία των μαθητών στην τάξη» δήλωσε, από το βήμα της Βουλής ο πρωθυπουργός μιλώντας στο στη συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για «την αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών». 
Ο πρωθυπουργός στην ομιλίου συνέχισε λέγοντας: «Θα πρέπει όλοι σε αυτή την αίθουσα να συμφωνήσουμε ότι πρέπει να πείσουμε τους ανεμβολίαστους εκπαιδευτικούς μας να σπεύσουν να κάνουν το βήμα να εμβολιαστούν. 
Μας απασχόλησε το ενδεχόμενο του υποχρεωτικού εμβολιασμού των εκπαιδευτικών. Αποφάσισα όμως ότι αυτή δεν θα ήταν η ενδεδειγμένη λύση. ‘Ανω του 70% έχει εμβολιαστεί. Σημαντικός αριθμός δεν έχει κάνει αυτή την κίνηση. Θα πρέπει να στείλουμε όλα τα κόμματα ένα σήμα που αυτό εγκυμονεί για την υγεία των εκπαιδευτικών. 
Γνωρίζουμε ότι η πανδημία, το 4ο κύμα αφορά πρώτα και πάνω από όλα τους ανεμβολίαστους συμπολίτες μας. Έχουν ευθύνη απέναντι στον εαυτό τους, απέναντι στην οικογένειά τους και απέναντι στα παιδιά. Η αναπλήρωση ενός εκπαιδευτικού δεν είναι εύκολη ύποθεση. 
Θέλω να επαναλάβω την έκκλησή μου στους εκπαιδευτικούς που δεν έχουν εμβολιαστεί να σπεύσουν να το κάνουν. 
Οι εκπαιδευτικοί εκείνοι οι οποίοι θα επιλέξουν τελικά να μην εμβολιαστουν, είναι βέβαιο ότι θα υποστούν πρόσθετη ταλαιπωρία. Θα ζητήσουμε συχνά εργαστηριακά τεστ προκειμένου να μπορούν να προσέλθουν στην τάξη. 
Έχει ανοίξει η πλατφόρμα για εφήβους 15-17 ετών και από την Παρασκευή από 12-15 ετών. Είναι μια προσωπική απόφαση, κάθε οικογένεια θα κάνει αυτό που θεωρεί σωστό. Αν είχα παιδί σε αυτή την ηλικία δεν θα είχα κανένα δισταγμό να το εμβολιάσω». 
Aναφερόμενος στο νομοσχέδιο ο  Κυρ. Μητσοτάκης τόνισε: «Οι ρυθμίσεις για το νέο σχολείο έρχονται να συμπληρώσουν σημαντικές μεταρρυθμίσεις στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Δηλώνουν κυρίως την πολιτική μας επιλογή η οποία είναι και προσωπική μου επιλογή η δημόσια εκπαίδευση να καταστεί και πάλι εθνική προτεραιότητα, να γίνει μοχλός κοινωνικής κινητικότητας, ευκαιρία ατομικής προκοπής για όλους και καταλύτης για τη συνολική πρόοδο και ανάπτυξη της χώρας.  Οργανώνει σε σύγχρονα πρότυπα τη ραχοκοκαλιά της εκπαίδευσης. Σε αυτή την επιχείρηση αναβάθμισης του δημόσιου σχολείου αξιοποιούνται όλες οι δυνάμεις. Περισσότεροι εκπαιδευτικοί. Έγιναν για πρώτη φορά μετά από 12 χρόνια έγιναν 11700 μόνιμοι διορισμοί. Σε συνέχεια 4500 προσλήψεων που έγιναν στην ειδική αγωγή», σχολίασε ο πρωθυπουργός και συνέχισε λέγοντας:« Ταυτόχρονα καθιέρωση ξένης γλώσσας από το νηπιαγωγεία, 123 νέα προγράμματα σπουδών σε όλες τις βαθμίδες, εργαστήρια, νέος ψηφιακός εξοπλισμός, μαθήματα δεξιοτήτων παντού, επιμόρφωση διδασκόντων και διπλάσια πρότυπα και σχολεία και επαγγελματικά λύκεια. Μόνο φέτος για 4039 θέσεις στα πρότυπα και πειραματικά σχολεια κατατέθηκαν παραπάνω από 13.000 μοναδικές αιτήσεις. Στα 6 πρότυπα επαγγελματικά λύκεια, από την πρώτη φάση ήδη έχει συμπληρωθεί ο αριθμός των ενδιαφερομένων που είχε συμπληρωθεί ολόκληρη τη χρονιά πέρσι.  Η κοινωνία δεν είναι απλά  πια πιο ώριμη από ποτέ για αυτές τις αλλαγές, τις επιζητά με ένταση. Καλύτερη μόρφωση των μαθητών μέσω της απελευθερώσης των εκπαιδευτικών. Περισσότερη ελευθερία στα σχολεία, στους δασκάλους και τους καθηγητές μας. Την ανάγκη για διαρκή επιμορφωση των διδασκόντων, την αξιολόγησή τους και ενίσχυση εκπαιδευτικών δομών. Αυτά επιχειρεί να κάνει το νομοσχέδιο. Πρόκειται για μία μεταρρύθμιση η οποία προσφέρει ανοικτή γνώση στα παιδιά και επιδεικνύει μεγάλη εμπιστοσύνη στους δασκάλους και καθηγητές μας». 

Η ποιότητα της εκπαίδευσης συνδέεεται με την αυτονομία των σχολικών μονάδων 

Ο πρωθυπουργός μιλώντας από το βήμα της βουλής στη συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για «την αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών» τόνισε «Η ποιότητα της εκπαίδευσης συνδέεεται με την αυτονομία των σχολικών μονάδων. Η σύγκριση με διεθνή δεδομένα είναι απογοητευτική. Η Ελλάδα είναι ουραγός στις χώρες του ΟΟΣΑ. 
Για όσα συμβαίνουν στις τάξεις, δεν εχουν λόγο όσοι μοχθούν σε αυτές αλλά κάποιοι που κάθονται σε κάποια γραφεία μακριά από αυτές. Το αποτέλεσμα είναι ορατό. Μόνο εμείς και η Κύπρος διατηρούμε το μοναδικό σχολικό εγχειρίδιο. Αυτό αλλάζει. Στη θέση του αποκλειστικού βιβλίου θα υπάρχουν περισσότερες πηγές που το σχολέιο θα επιλέγει. Σκοπός μας είναι η αποστήθιση σταδιακά να αντικαθίσταται από την κριτική και δημιουργική σκέψη». 

 Παντού στην Ευρώπη, η αξιολόγηση είναι κανόνας. Αποτελεί συστατικό στης εκπαιδευτικής διαδικασίας 

«Η σχολική διαδρομή πρέπει να γίνει και στην Ελλάδα η γόνιμη διαδρομή του παιδιού και εφήβου προς το σταθμό του ώριμου και ολοκληρωμένου πολίτη» σημείωσε στην ομιλία του ο πρωθυπουργός και συνέχισε λέγοντας:«. Η γνώση του σήμερα δεν ξέρουμε αν θα ανταποκρίνεται στα επαγγέλματα του αύριο. Δεν αρκεί ο μαθητής να γνωρίζει πληροφορίες. Πρέπει να μάθει πώς να μαθαίνει, πώς να προσαρμόζεται σε μία ομάδα. Εκεί έγκειται η δύναμη των λεγόμενων ήπιων δεξιοτήτων που θα μπορούν να προσφέρουν στα παιδιά μας αυτά τα ζητουμενα. 
Τα σχολεία θα έχουν επίσης την ελευθερία να συγκροτούν τα δικά τους προγράμματα, να δημιουργούν ομίλους, να συνεργάζονται με άλλους φορείς. 
Ο διευθυντής αναλαμβάνει το ρόλο που δηλώνει ο τίτλος του. Διευθύνει, συνεργάζεται και αξιολογεί τους υφισταμένους του. 
Ο προϊστάμενος κάθε μονάδας πια αποκτά και καινούργιους συνεργάτες. Θα συνδράμουν το διευθυντή οι υποδιευθυντές και άλλοι θεσμοί όπως οι ενδοσχολικοί συντονιστές και οι υπεύθυνοι διασύνδεσης στα επαγγελματικά λύκεια. Η θητεία του διεθυντή αυξάνεται από τα 3 χρόνια στα 4. 
Η αξιολόγηση απαραίτητο αντίβαρο που πρέπει να υπάρχει. Είναι μια απαραίτητη δικλείδα ασφαλείας για την αποφυγή προνομιακών σχέσεων μεταξύ συναδέλφων  αλλα και κατάχρησης μιας ηγετικής θέσης. Είναι εργαλείο διαρκούς βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου. Εφαρμόζεται παντού στον αναπτυγμένο κόσμο. Η αξιολόγηση αφορά δύο επίπεδα, τη σχολική μονάδα και τους λειτουργούς της. Κάθε σχολείο θα έχει τη δική του ιστοσελίδα και η πρόοδος προγραμμάτων θα αποτυπώνεται σε ανώνυμα τεστ αξιολόγησης των μαθητών. 
Πια ανα 4ετία ή 2ετία, οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται για το έργο τους και την επιχειρησιακή τους συνέπεια. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης θα αναλογούν είτε με μεγαλύτερη ευκολία στην ανάθεση θέσεων ευθύνης, είτε σε επιμόρφωση. Και οι αξιολογητές θα αξιολογούνται. Ο διευθυντής του σχολείου θα υπόκειται στη κρίση του διευθυντή εκπαίδευσης. Η αξιολόγηση αποτελεί πια ώριμο αίτημα της κοινωνίας. 7 στους 10 πολίτες κρίνουν απαραίτητη την αξιολόγηση στα σχολεία και 9 στους 10 συμφωνούν με τις νέες θεματικές ενότητες. 
Στο εξωτερικό, παντού στην Ευρώπη, η αξιολόγηση είναι κανόνας. Αποτελεί συστατικό στης εκπαιδευτικής διαδικασίας». 

Αν υπάρχει μία δύναμη που κινεί την εθνική οικονομία είναι η δημόσια παιδεία

Συνεχίζοντας την ομιλία του ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης τόνισε: «Οι σύμβουλοι εκπαίδευσης αυξάνονται σε 800 και προσλαμβάνονται ακόμα 1100 ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί. Ανά ομάδα σχολείων θα λειτουργούν γραφεία συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού. Ο σκοπός μου είναι να αναδείξω το κοινωνικό περιεχόμενο αυτής της μεταρρύθμισης, τον εκσυγχρονιστικό της χαρακτήρα και τον αναπτυξιακό της δρόμο. Αν υπάρχει μία δύναμη που κινεί την εθνική οικονομία είναι η δημόσια παιδεία». 

 Οι νέοι δεν ζητούν ελπίδες που σύντομα σβήνουν αλλά προοπτικές που ανάβουν το μέλλον τους

Περιγράφοντας το δημόσιο σχολείο της επόμενης δεκαετίας ο πρωθυπουργός στην ομιλία του τόνισε:«Μιλάμε για το δημόσιο σχολείο της επόμενης δεκαετίας που θα διακινεί ανοικτή γνώση σε χαρούμενους μαθητές με απελευθερωμένους και δημιουργικούς τους δασκάλους και τους καθηγητές μας. Ίσα δικαιώματα στην ευκαιρία σε κάθε παιδί. Το σχολείο οφείλει να είναι απαιτητικό, τόσο προς τους λειτουργούς του όσο και προς τους μαθητές του. 
Η απελευθέρωση του δημόσιου σχολείου αποβαίνει σε όφελος των πιο αδύναμων. Αυτή η ισοπέδωση προς τα κάτω που σας αρέσει να αποκαλείτε εκδημοκρατισμό, στερεί από τα παιδιά το βασικό όπλο. Τα εθίζει στην ήσσονα προσπάθεια. 
Γι’αυτό ζητώ να πάψουν να ακούγονται εύηχα ψέματα που κολακεύουν τα αυτιά αλλά καίνε τα μυαλά. Που ακούστηκε ότι δεν χρειάζεται τάχα να ενισχυθεί η κατάρτιση σε μία χωρα η οποία με ανεργία 15% έχει έλλειψη από εξειδικευμένους και καλοπληρωμένους επαγγελματίες; Κάποιοι συνεχίζουν να μοιράζουν ψεύτικες υποσχέσεις. Οι νέοι δεν ζητούν ελπίδες που σύντομα σβήνουν αλλά προοπτικές που ανάβουν το μέλλον τους. 
Είναι καιρός κ. Τσίπρα να σοβαρευτείτε και να σταματήσετε να δηλητηριάζετε όσους ακόμα δεν αντέχουν να σας ακούν . Δεν γίνεται να μην υπάρχει μια στοιχειώδης βάση εισαγωγής για τα πανεπιστήμια. Όπως δεν γίνεται να μην έχουν λόγο τα ιδρύματα για τον αριθμό των φοιτητών που θα υποδέχονται». 
Τελειώνοντας ο Κυρ. Μητσοτάκης απευθυνόμενος στον αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης δήλωσε: «Ξανασκεφτείτε αυτή την τόσο άτοπη υπόσχεση ότι δήθεν θα κρατούν οι υποψήφιοι τους βαθμούς τους. Δεν είναι κάτι που αντίκειται στην ακεραιότητα των πανελλαδικών εξετάσεων. Είναι κατάφωρη αδικία των μαθητών του επόμενου χρόνου. 
Αν θέλετε να είστε συνεπής με ό,τι εννοείτε , τότε τολμήστε το. Προτείνετε τη διατήρηση της ελάχιστης βάσης αλλά να μπαίνουν μόνο όσοι δεν την πιάνουν. Λέτε ότι θα έρθετε αναδρομικά να τους βάλετε στο πανεπιστήμιο από την πίσω πόρτα, όταν γνωρίζετε τα πραγματικά στοιχεία από τα ποσοστά αποφοίτησης ειδικά από μία σειρά από τμήματα με εξαιρετικά χαμηλή βάση εισαγωγής. Όλοι προσποιούμαστε, το παιδί μπήκε στο πανεπιστήμιο, με βάση εισαγωγής με 4 και φτάνει στα 25 να μην μπορεί να αποφοιτήσει. Και πιστεύετε ότι αυτό είναι για το καλό του παιδιού. 
Αντί να τους κλείνετε με απύθμενο λαικισμό το μάτι, με ψηφοθηρική λογική που ανήκει σε άλλο αιώνα. Έχουμε κάθε λόγο να είμαστε αισιόδοξοι για το νέο σχολείο. Ζητώ την υποστήριξη όλων. Η δημόσια παιδεία είναι υπόθεση εθνική. Παρά τις αντιπαραθέσεις , θα ζητήσω να χαμηλώσουμε τους τόνους, να ξαναδιαβάσετε το νομοσχέδιο και κάθε ψύχραιμος παρατηρητής μπορεί να διακρίνει το προοδευτικό πνεύμα που το διαπνέει. 
Κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ, πριν αποφασίσετε τι θα ψηφίσετε ίσως να ακούσετε συμβουλή που διατυπώθηκε πριν από πολλά χρόνια. Ο εμβληματικός ηγέτης της Ιταλικής αριστεράς Ενρίκο Μπεριλικουέρ έλεγε «σύντροφοι είναι ώρα να αναπτύξουμε μια ιδιότητα που μας λείπει. Να ψάχνουμε την αλήθεια που κρύβεται στα λόγια των αντιπάλων μας». Εγώ σας ζητώ ενστικτωδώς να πάψετε να λέτε καληνύχτα όταν οι άλλοι σας λένε καλημέρα». 

Κυρ. Μητσοτάκης-Δευτερολογία στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για «την αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών»: Η επιχειρηματολογία υπέρ της κοινωνικής ευθύνης δεν συνιστά διχαστική πολιτική

«Όταν αγωνιζόμαστε να πείσουμε συμπολίτες μας να εμβολιαστούν, δεν διχάζουμε τους πολιτες. Χρησιμοποιούμε τον ορθό λόγο και την επιστημονική γνώση. Είναι διχαστική πολιτική αυτή;» δήλωσε στην δευτερολογία του στη Βουλή, κατά τη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για «την αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών», ο πρωθυπουργός απευθυνόμενος στην πρόεδρο του ΚΙ.ΝΑΛ Φώφη Γεννηματά και συνέχισε λέγοντας: «Η επιφυλακτικότητα με τους εμβολιασμούς είναι παγκόσμιο φαινόμενο. Έχουμε συμπολίτες μας που είναι επι της αρχής αρνητών και άλλους που διστάζουν. Είναι μεγάλη προσπάθεια να πείσουμε με σημαντικότερο επιχείρημα ότι το 4ο κύμα αφορά σχεδόν αποκλειστικά τους ανεμβολίαστους. Κάνω και σήμερα έκκληση στους συμπολιτές μας να σπεύσουν να εμβολιαστούν. Για να προστατεύσουν πέρα και πάνω από όλα τους εαυτούς τους. Η μετάλλαξη Δέλτα είναι εξαιρετικά μεταδοτική. Η επιχειρηματολογία υπέρ της κοινωνικής ευθύνης δεν συνιστά διχαστική πολιτική. Θα ήταν καλό αν είχαμε τελειως ξεκάθαρες θέσεις αντί κάποιοι να προσπαθούν να τσαλαβουτούν στα θολά νερά της σύγχυσης». 
Απευθυνόμενος στον αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, ο Κυρ. Μητσοτάκης είπε:«Λυπάμαι κ. Τσίπρα γιατί κάνατε πίσω στο ζήτημα του υποχρεωτικού εμβολιασμού για τους υγειονομικούς και τους εργαζόμενους στις μονάδες φροντιδας ηλικιωμένων. Το να προσπαθείτε να εισάγετε την έννοια της υποχρεωτικής προεραιτικότητας, πατάτε σε δύο βάρκες. Όταν θέλετε να αρέσετε σε όλους, τελικά δεν θα αρέσετε σε ». 
Στη συνέχεια ο πρωθυπουργός, απευθυνόμενος και πάλι στον κ.Τσίπρα σημείωσε: «Να ενημερώσω κ. Τσίπρα ότι έδωσα πανελλήνιες εξετάσεις. Ήταν απαραίτητες για να προσμετρηθεί ο βαθμός τους στο απολυτήριο. Όλοι όσοι ζούμε την ελληνική πραγματικότητα έχουμε αίσθηση της προσπάθειας που το σύστημα πανελλαδικών συνεπάγεται για τα παιδιά και τις οικογένειές τους. 
Παραμένει σύστημα βαθιά αντικειμενικό και βαθιά αξιοκρατικό. Αρκεί να ρίχνει κανείς μια ματιά στο προφίλ των επιτυχόντων για να διαπιστώσει τη ευρεία κοινωνική και γεωγραφική διαστρωμάτωση, η είσοδος δεν είναι ταυτισμένη με συγκεκριμένα οικονομικά χαρακτηριστικά. 
Η συζήτηση για την ελάχιστη βάση εισαγωγής είναι καλό που γίνεται. Η απόφασή μας δεν είναι μια δημοφιλής απόφαση, έχει και πολιτικό κόστος, είναι μια δυσάρεστη απόφαση. Πράγματι έχει αποτέλεσμα να μειωθεί ο αριθμός που μπαίνουν. Όμως είναι επιβεβλημένη όχι μονο γιατι αποτέλεσε μέρος του προεκλογικού μας προγράμματος. Τίποτα δεν πρέπει να σας είναι ξένο. Η ΝΔ είναι συνεπής με όσα είχε δεσμευτεί να κάνει.  Είπατε κ. Τσίπρα ότι είμαστε στο μέσο όρο της ΕΕ στους απόφοιτους πανεπιστημίων και φοιτητές. Είναι λάθος. Με βάση τα στοιχεία της Eurostat είμαστε τελευταίοι και πρώτοι μετά την Τουρκία στον αριθμό των φοιτητών. Το ερώτημα είναι αν αυτό είναι καλό για την κοινωνία και αν είναι καλό για τους φοιτητές». 
ΑΠΕ ΜΠΕ

ΕΛΛΑΔΑ

Παγκράτι: Ψάχνουν τον ενοικιαστή του 2008 για την αποθήκη «γιάφκα»

Παγκράτι: Ψάχνουν τον ενοικιαστή του 2008 για την αποθήκη «γιάφκα»

Στο μικροσκόπιο των Αντιτρομοκρατικής έχει μπει η αποθήκη της πολυκατοικίας στο Παγκράτι, όπου μέσα βρέθηκαν όπλα, χειροβομβίδες και εκρηκτικά, ενώ οι Αρχές ελέγχουν κατά πόσο η γιάφκα στη γειτονιά του Παγκρατίου μπορεί να σχετίζεται με την έκρηξη στους Αμπελόκηπους.

Οι έρευνες της Αντιτρομοκρατικής εστιάζουν στον ενοικιαστή της αποθήκης στο Παγκράτι, που το 2008 είχε νοικιάσει τον χώρο από τον απόστρατο στρατιωτικό. Σημειώνεται πως οι πρώτες πληροφορίες ανέφεραν πως ο ιδιοκτήτης δεν θυμόταν σε ποιον είχε νοικιάσει τον χώρο στο υπόγειο της πολυκατοικίας.

Αξίζει να σημειωθεί, πως όλα αποκαλύφθηκαν όταν ο ιδιοκτήτης αποφάσισε να νοικιάσει εκ νέου την αποθήκη στο Παγκράτι. Ο ίδιος έφτασε στην πολυκατοικία μαζί με την σύζυγό του και αφού έσπασαν την κλειδαριά με αλυσοπρίονο διαπίστωσαν ότι ήταν γεμάτη όπλα και εκρηκτικά.

Οι αστυνομικοί αναλύουν το οπλοστάσιο που βρέθηκε στην αποθήκη με τις εκρηκτικές ύλες να παραπέμπουν σε τρομοκρατικές οργανώσεις από τα παλιά.

Οι έρευνες της αντιτρομοκρατικής υπηρεσίας επικεντρώνονται στην ανάλυση των ψηφιακών πειστηρίων καθώς στην γιάφκα έχει βρεθεί ένα laptop που εξετάζεται προκειμένου οι Αρχές να αποκτήσουν πρόσβαση στα αρχεία. Εικάζεται ότι ο υπολογιστής ανήκει σε μέλη τρομοκρατικής οργάνωσης που είχαν μισθώσει την αποθήκη από το 2008.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, τα ευρήματα ξυπνούν μνήμες από τρομοκρατικά χτυπήματα που είχαν γίνει από οργανώσεις που είτε έχουν «απενεργοποιηθεί», είτε έχουν εξαρθρωθεί όπως ο Επαναστατικός Αγώνας, η Ομάδα Λαϊκών Αγωνιστών και η Συνομωσία Πυρήνων της Φωτιάς.

Σε αυτή την κατεύθυνση των ερευνών οδηγούν τα 37 κιλά νιτρικής αμμωνίας, ενός βασικού συστατικού για τη δημιουργία ενός εκρηκτικού που έχει χρησιμοποιηθεί σε μεγάλα χτυπήματα. Ανάλογο συστατικό περιείχε και η βόμβα που εξερράγη στο διαμέρισμα των Αμπελοκήπων όπου έχασε τη ζωή του ένας 36χρονος άνδρας και τραυματίστηκε σοβαρά μια κοπέλα.

Τέλος, οι Αρχές κάνουν βαλλιστικό έλεγχο στα όπλα που είναι πλήρως λειτουργικά και εξετάζουν αν έχουν χρησιμοποιηθεί σε κάποια εγκληματική ενέργεια.

Οι αστυνομικοί εικάζουν ότι η αποθήκη γιάφκα αφορούσε σε προηγούμενη γενιά τρομοκρατών και δεν αποκλείεται κάποιος από αυτούς να έχουν αναλάβει ρόλο καθοδηγητή στη νέα γενιά.

NEWSIT

Ψάχνουν τον ενοικιαστή του 2008 για την αποθήκη «γιάφκα» στο Παγκράτι

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Συνελήφθη μια 73χρονη γυναίκα για εξαπάτηση δύο ηλικιωμένων

Συνελήφθη χθες, σε περιοχή της Θεσσαλονίκης, μια 73χρονη γυναίκα για εξαπάτηση δύο ηλικιωμένων γυναικών. Συγκεκριμένα, συνεργός της τηλεφώνησε στις ηλικιωμένες (που διαμένουν στη Θεσσαλονίκη και στις Σέρρες) προσποιούμενος τον γιατρό και ισχυρίστηκε ότι συγγενικά τους πρόσωπα έχουν τραυματιστεί. Στη συνέχεια ζήτησε χρήματα για να υποβληθούν δήθεν σε επείγουσα χειρουργική επέμβαση. Με τον τρόπο αυτό οι δράστες κατάφεραν να αποσπάσουν από τις ηλικιωμένες γυναίκες το χρηματικό ποσό των 34.700 ευρώ συνολικά.

Σημειώνεται ότι στις Σέρρες η 75χρονη ηλικιωμένη που έπεσε θύμα εξαπάτησης πέταξε από το μπαλκόνι τριάντα χιλιάδες ευρώ ενώ η ηλικιωμένη που εξαπατήθηκε στη Θεσσαλονίκη παρέδωσε 4.700 ευρώ. Η γυναίκα που συνελήφθη ήταν εκείνη που παραλάμβανε τα χρήματα.

Η έρευνα των αστυνομικών συνεχίζεται τόσο για την ταυτοποίηση των συνεργών της γυναίκας που συνελήφθη, όσο και για τη διερεύνηση της τυχόν συμμετοχής τους και σε άλλες παρόμοιες αξιόποινες πράξεις.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Σε απεργιακό κλοιό σήμερα η χώρα

Σε απεργιακό κλοιό βρίσκεται σήμερα η χώρα, λόγω της 24ωρης γενικής απεργίας, στην οποία θα συμμετάσχουν ομοσπονδίες, συνδικάτα και σωματεία.

Η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας σήμερα, 20 Νοεμβρίου, στην πλατεία Κλαυθμώνος στις 11 το πρωί, ενώ η συγκέντρωση διαμαρτυρίας του ΠΑΜΕ θα γίνει στα Προπύλαια στις 10:30.

Διαβάστε επίσης: Συμμετοχή των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών στη σημερινή απεργία

Με στόχο τη μαζική συμμετοχή στην απεργία, η ΓΣΕΕ προχώρησε σε δράσεις σε όλη την Ελλάδα, ενημερώνοντας τους πολίτες για τις διεκδικήσεις των μισθωτών του ιδιωτικού τομέα. Μεταξύ των αιτημάτων είναι «οι αυξήσεις των ονομαστικών μισθών, η λήψη άμεσων μέτρων για την αντιμετώπιση της κερδοσκοπίας, η επαναρρύθμιση των εργασιακών σχέσεων, η θεσμική αποκατάσταση του Συλλογικού Εργατικού Δικαίου, η διασφάλιση προσιτής στέγης για όλους και η εφαρμογή προγραμμάτων κοινωνικής κατοικίας με το αποθεματικό του 1,5 δισ. ευρώ από την πρώην Εργατική Εστία και με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας».

Τη στήριξή της στην απεργία της ΓΣΕΕ εξέφρασε και η Συνομοσπονδία Ευρωπαϊκών Συνδικάτων.

Από την πλευρά της, η ΑΔΕΔΥ διεκδικεί τα εξής:

«- Πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς.

– Επαναφορά 13ου-14ου μισθού.

– Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.

– Κατάργηση της εισφοράς 2% υπέρ της ανεργίας.

– Ξεπάγωμα της διετίας 2016-2017.

– Αφορολόγητο στις 12.000 ευρώ.

– Αύξηση και επέκταση του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας. Καμία περικοπή του.

– Στήριξη του ΕΣΥ με γενναία χρηματοδότηση.

– Μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους εργασίας και στα σχολεία.

– Μείωση του αριθμού των μαθητών στο 1:15.

– Όχι στις συγχωνεύσεις σχολείων και τμημάτων.

– Κατάργηση του Νόμου Χατζηδάκη (Ν. 4808/21) και του Ν. 5053/23 (Γεωργιάδη) για τα εργασιακά, καθώς και κατάργηση όλων των νόμων που ιδιωτικοποιούν την κοινωνική ασφάλιση. Επαναφορά του Ν. 1264/82.

– Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, για να καλυφθούν τα χιλιάδες οργανικά κενά που υπάρχουν στο Δημόσιο, ιδιαίτερα στους τομείς της Υγείας, της Παιδείας και της Κοινωνικής Ασφάλισης».

Επίσης, η ΑΔΕΔΥ είναι αντίθετη στις ιδιωτικοποιήσεις δημόσιων οργανισμών και φορέων.

Παράλληλα, το ΠΑΜΕ καλεί όλα τα σωματεία, τα Εργατικά Κέντρα και όλες τις Ομοσπονδίες, να δώσουν όλες τους τις δυνάμεις για την επιτυχία της σημερινής 24ωρης πανελλαδικής απεργίας.

ΑΠΕ ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ