Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Δόμνα Μιχαηλίδου : Το νέο πρόγραμμα προσχολικής αγωγής, είναι επένδυση για το αύριο, αφορά κάθε παιδί, αφορά το κοινό μας μέλλον

Τους βασικούς άξονες του νέου προγράμματος προσχολικής αγωγής αναλύει η υφυπουργός Εργασίας, αρμόδια για θέματα Πρόνοιας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Δόμνα Μιχαηλίδου, στη συνέντευξη που παραχώρησε στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

   Όπως επισημαίνει, τα τέσσερα πρώτα χρόνια της ζωής κάθε παιδιού είναι κρίσιμα για τη μετέπειτα εξέλιξή του, οπότε ο ρόλος της προσχολικής αγωγής είναι καθοριστικός.

   «Ωστόσο, ως Πολιτεία δεν έχουμε δείξει, μέχρι τώρα, τη δέουσα προσοχή. Οι πολιτικές και μέχρι τώρα δράσεις περιορίζονταν στους όρους στελέχωσης και ασφάλειας των παιδιών στους βρεφονηπιακούς σταθμούς και καμία μέριμνα δεν είχε ληφθεί για την οριζόντια διασφάλιση της ποιότητας του παιδαγωγικού προγράμματος. Με το πρόγραμμα “Κυψέλη” θέλουμε να καλύψουμε αυτό το κενό. Θέλουμε τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας, ανεξάρτητα από τον τόπο κατοικίας τους και τις οικονομικές δυνατότητες των οικογενειών τους, να αναπτύξουν μέσα από συντονισμένες δράσεις τις δεξιότητές τους σε κάθε επίπεδο» σημειώνει η υφυπουργός Εργασίας, τονίζοντας ότι το νέο αναλυτικό πρόγραμμα διαμορφώθηκε, ώστε να καλύπτει καθολικά τις αναπτυξιακές και μαθησιακές ανάγκες των παιδιών.

   Υπογραμμίζει επίσης ότι καθιερώνονται σε όλους τους βρεφονηπιακούς σταθμούς ειδικά διαγνωστικά τεστ, με σκοπό την πρώιμη ανίχνευση αναπτυξιακών διαταραχών και την πρόωρη θεραπευτική παρέμβαση, που θα βελτιώσει στο μέγιστο δυνατό βαθμό τη λειτουργικότητα των παιδιών.

   Παράλληλα, η κυρία Μιχαηλίδου αναφέρει ότι, στις αρχές του 2022, το πρόγραμμα “Κυψέλη” θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε 100 συνολικά βρεφονηπιακούς σταθμούς, ενώ η καθολική εφαρμογή του έχει προγραμματιστεί για τη σχολική/βρεφονηπιακή χρονιά 2022-2023.

   Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης της υφυπουργού Εργασίας, αρμόδιας για θέματα Πρόνοιας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Δόμνας Μιχαηλίδου, στη Γεωργία Μπάρλα, για το Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων:

   Ερ: Κυρία Μιχαηλίδου, από τις 5 Ιουλίου, ξεκίνησε στην πλατφόρμα paidi.gov.gr δημόσια ανοικτή διαβούλευση για το νέο πλαίσιο προσχολικής αγωγής παιδιών έως 4 ετών. Ποια κενά έρχεται να καλύψει το νέο πλαίσιο που προτείνετε;

   Απ: Κυρία Μπάρλα, τα 4 πρώτα χρόνια της ζωής κάθε παιδιού είναι κρίσιμα για τη μετέπειτα εξέλιξή του, οπότε ο ρόλος της προσχολικής αγωγής είναι καθοριστικός. Οι πρώτες εμπειρίες των παιδιών και τα ερεθίσματα που λαμβάνουν αποτελούν το εφαλτήριο για μια ευτυχισμένη ζωή.

   Ωστόσο, ως Πολιτεία δεν έχουμε δείξει, μέχρι τώρα, τη δέουσα προσοχή. Οι πολιτικές και μέχρι τώρα δράσεις περιορίζονταν στους όρους στελέχωσης και ασφάλειας των παιδιών στους βρεφονηπιακούς σταθμούς και καμία μέριμνα δεν είχε ληφθεί για την οριζόντια διασφάλιση της ποιότητας του παιδαγωγικού προγράμματος.

   Με το πρόγραμμα «Κυψέλη» θέλουμε να καλύψουμε αυτό το κενό. Θέλουμε τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας, ανεξάρτητα από τον τόπο κατοικίας τους και τις οικονομικές δυνατότητες των οικογενειών τους, να αναπτύξουν μέσα από συντονισμένες δράσεις τις δεξιότητές τους σε κάθε επίπεδο.

   Ερ: Όπως γνωρίζουμε, εδώ και αρκετό καιρό έχει συσταθεί ομάδα εργασίας με αντικείμενο τον καθορισμό του περιεχομένου του προγράμματος λειτουργίας των βρεφονηπιακών σταθμών. Ποιες παρεμβάσεις προωθούνται και ποιος είναι ο στόχος αυτής της πρωτοβουλίας;

   Απ: Παρεμβάσεις γίνονται σε πολλά επίπεδα. Πρώτα-πρώτα το νέο αναλυτικό πρόγραμμα που διαμορφώθηκε, ώστε να καλύπτει καθολικά τις αναπτυξιακές και μαθησιακές ανάγκες των παιδιών.

   Με κύριο εργαλείο το παιχνίδι τα παιδιά αποκτούν εμπειρίες, κοινωνικοποιούνται, δοκιμάζουν τις ιδέες τους, εξερευνούν τα συναισθήματά τους, πειραματίζονται, ρισκάρουν και αγκαλιάζουν τη διαφορετικότητα.

   Σημαντικό σημείο της παρέμβασής μας είναι βέβαια και η παρακολούθηση της αναπτυξιακής πορείας κάθε παιδιού.

   Καθιερώνουμε σε όλους τους βρεφονηπιακούς σταθμούς ειδικά διαγνωστικά τεστ, με σκοπό την πρώιμη ανίχνευση αναπτυξιακών διαταραχών και την πρόωρη θεραπευτική παρέμβαση, που θα βελτιώσει στο μέγιστο δυνατό βαθμό τη λειτουργικότητα των παιδιών.

   Παράλληλα, προβλέπουμε την εκπαίδευση και εξοικείωση των παιδαγωγών με τις δράσεις του προγράμματος και τη συνεχή υποστήριξή τους από έμπειρους και καταρτισμένους παιδαγωγούς.

   Ερ: Θεωρείτε ότι η χώρα μας μπορεί να υιοθετήσει παιδαγωγικές πρακτικές που εφαρμόζονται ήδη σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες;

   Απ: Ναι φυσικά! Οφείλουμε να αξιοποιήσουμε τη γνώση και την εμπειρία από τη διεθνή παιδαγωγική πράξη και να ενσωματώσουμε τις καλές πρακτικές άλλων χωρών.

   Ωστόσο, το πρόγραμμα «Κυψέλη» σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί αντιγραφή άλλων προγραμμάτων. Διαμορφώθηκε, με βάση την εγχώρια εμπειρία και ιστορία, τον πολιτισμό μας και τις δικές μας εξειδικευμένες ανάγκες.

   Ερ: Πότε αναμένεται να ξεκινήσει η εφαρμογή του νέου πλαισίου προσχολικής αγωγής και ποια είναι τα οφέλη που θα προκύψουν;

   Απ: Στις αρχές του 2022, το πρόγραμμα «Κυψέλη» θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε 100 συνολικά βρεφονηπιακούς σταθμούς. Θέλουμε να δούμε πώς «δουλεύει» στην πράξη! Να εντοπίσουμε αδυναμίες και να παρέμβουμε με διορθωτικές αλλαγές, όπου αυτές χρειαστούν. Έχουμε προγραμματίσει την καθολική εφαρμογή του για τη σχολική/βρεφονηπιακή χρονιά 2022-2023.

   Ως προς τα οφέλη, όλα τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας χωρίς περιορισμούς θα μπορούν πλέον να απολαμβάνουν ποιοτικές υπηρεσίες, σχεδιασμένες με τρόπο ώστε κάθε παιδί -και σύμφωνα με τις ικανότητές του- να εξασφαλίσει την υψηλότερη δυνατή ανάπτυξη των δεξιοτήτων του.

   Σκοπεύουμε να μετατρέψουμε όλους ανεξαιρέτως τους σταθμούς σε χώρους που οι γονείς θα εμπιστεύονται χωρίς δεύτερη σκέψη τα παιδιά τους και θα είναι σίγουροι για τις δεξιότητες που καλλιεργούν εκεί.

   Το πρόγραμμα «Κυψέλη» είναι επένδυση για το αύριο, αφορά κάθε παιδί που ζει στη χώρα μας, αφορά το κοινό μας μέλλον.

   Ερ: Έχουν εξασφαλιστεί οι απαραίτητοι πόροι για την αγορά ή την ανανέωση εκπαιδευτικού υλικού και την πρόσληψη του κατάλληλου προσωπικού, ώστε οι σταθμοί να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις;

   Απ: Το πρόγραμμα έχει ενταχθεί στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0» και θα χρηματοδοτηθεί σε όλες τις πτυχές του από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

   Ερ: Σχεδιάζετε θεσμικές παρεμβάσεις για το συντονισμό του παιδαγωγικού προγράμματος που επεξεργάστηκαν οι ερευνητές της διαΝΕΟσις και η επιτροπή του υπουργείου;

   Απ: Η επιτυχία του προγράμματος απαιτεί εποπτεία και κεντρικό συντονισμό. Τον ρόλο αυτό αναλαμβάνει το Εθνικό Συμβούλιο Προσχολικής Αγωγής και Διαπαιδαγώγησης, το οποίο θα επιβλέπει την εφαρμογή του προγράμματος σε όλους τους βρεφονηπιακούς σταθμούς, δημοτικούς και ιδιωτικούς.

   Παράλληλα, δημιουργούμε ένα Δίκτυο Μεντόρων από εξειδικευμένους επιστήμονες που θα παρέχουν συνεχή υποστήριξη στους παιδαγωγούς των σταθμών.

   Σκοπός μας είναι η δημιουργία μιας ολόκληρης κοινότητας προσχολικής αγωγής που θα παρακολουθεί τις εγχώριες και διεθνείς εξελίξεις, θα εκσυγχρονίζει συνεχώς το πλαίσιο λειτουργίας και θα ελέγχει την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών στα παιδιά μας.

ΑΠΕ ΜΠΕ

ΕΛΛΑΔΑ

Βόλος: Βρέθηκε σορός άνδρα στη θάλασσα – Ανήκει στον 40χρονο που χτύπησε με ψαροντούφεκο τον πατέρα του

Στον 40χρονο που είχε χτυπήσει με ψαροντούφεκο τον πατέρα του στο κεφάλι στον Βόλο, φαίνεται ότι ανήκει η σορός άνδρα που εντοπίστηκε να επιπλέει στη θάλασσα, το πρωί της Πέμπτης (19.9.24).

Η σορός εντοπίστηκε στα Πευκάκια Βόλου και σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ ανήκει στον 40χρονο που πριν από λίγες ημέρες είχε χτυπήσει με ψαροντούφεκο τον πατέρα του στο κεφάλι.

Άνδρες του Κεντρικού Λιμεναρχείου Βόλου βρέθηκαν αμέσως στην περιοχή και περισυνέλεξαν τη σορό την αποία διασώστες του ΕΚΑΒ, παρέλαβαν και μετέφεραν στο “Αχιλλοπούλειο” Νοσοκομείο Βόλου.

Άμεσα κινητοποιήθηκε το Λιμεναρχείο Βόλου, ενώ στο σημείο έσπευσε και η σήμανση.

Η επίθεση είχε σημειωθεί το πρωί της Τρίτης (17.09.2024) και από τότε ο δράστης παρέμενε άφαντος. Σύμφωνα το σάιτ gegonota.news, κοντά στο σημείο όπου εντοπίστηκε το πτώμα βρέθηκε το μηχανάκι του 40χρονου, με το οποίο είχε εξαφανιστεί και όλα δείχνουν πως ο δράστης της επίθεσης έδωσε τέλος στην ζωή του με αυτόν τον τραγικό τρόπο.

Ο 40χρονος φέρεται να πήδηξε στον γκρεμό με το μηχανάκι του προκειμένου με αυτό να αυτοκτονήσει.

Ο 69χρονος πατέρας του εξακολουθεί να νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση στην ΜΕΘ του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Λάρισας.

Το πρωί της περασμένης Τρίτης (17.09.2024) γιος και πατέρας μάλωσαν, ο γιος πήρε το ψαροντούφεκο που είχε μπροστά μονό καμάκι και έριξε στον πατέρα του στο στήθος. Ο 40χρονος, μάλιστα, κατάφερε και έβγαλε το καμάκι, όπλισε ξανά το ψαροντούφεκο, έριξε και δεύτερη βολή, πετυχαίνοντας τον πατέρα του πίσω από το αυτί, με αποτέλεσμα το καμάκι να βγει από την άλλη πλευρά του κρανίου.

Στο σπίτι πήγε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ που παρέλαβε τον τραυματία και τον μετέφερε στο Νοσοκομείο, ενώ ο άνδρας είχε τις αισθήσεις του, επαφή με το περιβάλλον, μιλούσε και αντιλαμβανόταν τα πάντα. Ο 69χρονος από τον Βόλο μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο Λάρισας όπου υποβλήθηκε σε πολύωρη χειρουργική επέμβαση προκειμένου να του αφαιρέσουν το καμάκι από το κεφάλι. Από τότε νοσηλεύεται στη ΜΕΘ σε σοβαρή κατάσταση.

NEWSIT

Στον 40χρονο που χτύπησε με ψαροντούφεκο τον πατέρα του στον Βόλο ανήκει η σορός που εντοπίστηκε στη θάλασσα

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Κακοκαιρία: Προβλήματα στην Καλαμπάκα και σε χωριά του Δήμου Μετεώρων

Προβλήματα στο οδικό δίκτυο έχει προκαλέσει στην Καλαμπάκα και στο Δήμο Μετεώρων η κακοκαιρία που πλήττει με ισχυρές βροχές τις τελευταίες ώρες αρκετές περιοχές της χώρας.

Το κύμα κακοκαιρίας σάρωσε νωρίς το πρωί σήμερα, Τετάρτη (18.09.24) την πόλη της Καλαμπάκας, όπου ισχυρές βροχές είχαν ως αποτέλεσμα να μετακινηθούν πολλά φερτά υλικά στους δρόμους της.

Μάλιστα, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, στην περιοχή καταγράφηκε μεγάλο ύψος βροχής, που προκάλεσε την πτώση ενός βράχου.

Επίσης, στο χωριό Σκεπάρι έχει αποκοπεί κομμάτι του κεντρικού δρόμου ενώ και κοντά στην Εθνική Οδό Τρικάλων-Ιωαννίνων σημειώθηκαν πλημμυρικά φαινόμενα, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν προβλήματα σε επιχείρηση που βρίσκεται στην περιοχή.

Η καταγραφή των προβλημάτων συνεχίζεται από τον Δήμο Μετεώρων.

NEWSIT

Προβλήματα από την κακοκαιρία στην Καλαμπάκα και σε χωριά του Δήμου Μετεώρων

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Πάτρα: Πατέρας ξυλοκόπησε γυμνασιάρχη και οι μαθητές του έκαναν κατάληψη για να του συμπαρασταθούν

Σε κατάληψη προχώρησαν οι μαθητές του 19ου Γυμνασίου στην Πάτρα μετά τον ξυλοδαρμό του γυμνασιάρχη τους από πατέρα συμμαθητή τους χθες Τρίτη (17.09.2024).

Νέες διαστάσεις πήρε η υπόθεση ξυλοδαρμού του γυμνασιάρχη στην Πάτρα καθώς οι μαθητές του σχολείου που έκαναν κατάληψη, αποφάσισαν να διαμαρτυρηθούν για το απίστευτο επεισόδιο βίας.

Η κίνηση των εφήβων προκαλεί συγκίνηση, μιας και δεν είναι συχνό φαινόμενο οι μαθητές να υποστηρίζουν με τέτοιο τρόπο τους καθηγητές τους.

Υπενθυμίζεται πως η επίθεση έγινε χθες όταν ο γιος του δράστη διαπληκτίστηκε με συμμαθητή του. Τότε η μητέρα του πρώτου έφτασε στο σχολείο για να μιλήσει με τον γυμνασιάρχη αλλά φαίνεται πως δεν έμεινε ικανοποιημένη, σύμφωνα με το tempo24.

Τότε ο πατέρας του παιδιού πήγε στο σχολείο και επιτέθηκε στον γυμνασιάρχη.

Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ για τον ξυλοδαρμό

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Α’ ΕΛΜΕ Αχαΐας καταδίκασε έντονα την επίθεση, τόσο λεκτική όσο και σωματική, προς τον Διευθυντή. Τονίζεται ότι τέτοιες πράξεις υπονομεύουν την τιμή και την αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών και είναι πλήγμα κατά της δημόσιας εκπαίδευσης.

Στην ανακοίνωση του Δ.Σ. υπογραμμίζεται ότι τέτοιες επιθέσεις αντικατοπτρίζουν την κρίση αξιών και θεσμών που αντιμετωπίζει η κοινωνία και οδηγούν στην περαιτέρω υποτίμηση του ρόλου των εκπαιδευτικών. Επισημαίνεται ότι οι εκπαιδευτικοί δίνουν καθημερινό αγώνα για την υπεράσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης, παρότι συχνά βρίσκονται αντιμέτωποι με δύσκολες συνθήκες.

Πηγή: Tempo24

NEWSIT

Πατέρας ξυλοκόπησε γυμνασιάρχη στην Πάτρα και οι μαθητές του έκαναν κατάληψη για να του συμπαρασταθούν

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ