Connect with us

ΔΙΕΘΝΗ

Ταινίες Πρώτης Προβολής: Ανεβαίνει το κινηματογραφικό θερμόμετρο

Έξι νέες ταινίες, απ’ τις οποίες ξεχωρίζουν το τυνησιακό αγωνιώδες δράμα “ Ένας Γιος” και η επανεμφάνιση του Γούντι Άλεν με την κωμωδία “ Το Φεστιβάλ του Ρίφκιν”, παίζουν στο πανί αυτή την εβδομάδα κι ενώ συνεχώς ανεβαίνει το ενδιαφέρον του κοινού, κάτι που αποτυπώνεται και στα εισιτήρια. Επίσης, βγαίνουν τρεις αριστουργηματικές επανεκδόσεις, η περίφημη “ Συνομιλία” του Κόπολα, “ Η Οδός Μαλχόλαντ” του Ντέιβιντ Λιντς και το αντιπολεμικό δράμα του Αλεξέι Γκέρμαν “ Έλεγχος στους Δρόμους”.

Ένας Γιος (Un Fils) Δραματική ταινία, γαλλικής παραγωγής του 2020, σε σκηνοθεσία Μεχντί Μπαρσαουί, με τους Σάμι Μπουατζίλα, Νάτζλα Μπεν Αμπνταλάχ, Γουσέφ Κεμίρι κ.ά.

Εξαιρετικού ενδιαφέροντος δράμα από την Τυνησία, του πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη Μεχντί Μπαρσαουί, που προβλήθηκε στο Φεστιβάλ της Βενετίας και έχει μαζέψει αρκετά βραβεία, μεταξύ των οποίων και του Α’ Ανδρικού Ρόλου για τον υπέροχο πρωταγωνιστή της Σάμι Μπουατζίλα.

Μία ολοκληρωμένη δουλειά σε όλους τους τομείς, που βασίζεται σε σενάριο τού σκηνοθέτη και διαθέτει αυτοβιογραφικά στοιχεία. Η ιστορία μιλά για ένα ζευγάρι ευκατάστατων Τυνήσιων, που απρόσμενα πέφτει πάνω σε μία επίθεση ανταρτών και τραυματίζεται σοβαρά ο γιος τους, ο οποίος πρέπει άμεσα να κάνει μεταμόσχευση ήπατος, ένα τραγικό γεγονός που θα φέρει στην επιφάνεια κρυμμένα μυστικά και σκληρά διλήμματα.

Παρότι ο Μπαρσαουί, τοποθετεί την ιστορία του στο 2011, στην εποχή της Αραβικής Άνοιξης, κρατά αποστάσεις από το πολιτικό διακύβευμα αν και ο ίδιος σπουδαγμένος στην Μπολόνια και με εμφανείς δυτικές επιρροές. Όπως είναι άλλωστε και το πρωταγωνιστικό ζευγάρι των γονιών, που είναι ευκατάστατοι, μιλούν και συμπεριφέρονται σχεδόν σαν Ευρωπαίοι, μετακινούνται, για την ασφάλειά τους, με ένα πολυτελές θηριώδες αυτοκίνητο, το οποίο όμως δεν τους προστάτεψε την κρίσιμη στιγμή. Ένα ζευγάρι που θα πρέπει να αντιμετωπίσει την απιστία της γυναίκας, με ευρωπαϊκό χαρακτήρα, αλλά η λύση θα έρθει από τον θρησκευτικό νόμο της χώρας. Ο πατέρας, που θα μπορούσε να είναι και ο τίτλος της ταινίας, θα χάσει τη γη από τα πόδια του μετά την αποκάλυψη ότι ο αγαπημένος του γιος δεν είναι δικό του παιδί, αλλά δεν θα σκεφτεί ούτε στιγμή να εγκαταλείψει τον άνισο αγώνα για τη σωτηρία του παιδιού του. Αυτό που θα τον φέρει στα όριά του, είναι η συγκατάθεσή του ότι το παιδί είναι ενός άλλου, προκειμένου να γίνει η μεταμόσχευση κι ενώ ο χρόνος λιγοστεύει.

Ο Μπαρσαουί δίνει ένα υποδειγματικό δράμα, με βαθιά δουλεμένους χαρακτήρες -ακόμη και τους δευτερεύοντες, κλιμακώνει την ένταση και την αγωνία, χωρίς υπερβολές και δραματικές εξάρσεις, το λιτό σενάριό του, εμπλουτίζεται από την υποβλητική του σκηνοθεσία και τις μελετημένες ανάσες από το ασφυκτικό περιβάλλον του νοσοκομείου, ακόμη και με το επεισόδιο για την αναζήτηση οργάνου, από το παράνομο εμπόριο οργάνων και ειδικά από ορφανά παιδιά της Λιβύης. Ένα εμπόριο που ανθεί σε όλο τον κόσμο και ειδικά στις εμπόλεμες περιοχές.

Ο πρωταγωνιστής Σάμι Μπουατζίλα παραδίδει μαθήματα υποκριτικής, με την εσωτερική του ερμηνεία, αντανακλά το αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει, την τραγική του θέση, την ψυχολογία ενός ανθρώπου που πάει στην κόλαση και επιστρέφει όταν αποφασίζει ότι η συγχώρεση είναι σπουδαιότερη από όλα τα στερεότυπα και τις δυτικές πεποιθήσεις με τις οποίες είχε γαλουχηθεί. Από κοντά και η γοητευτική Νάτζλα Μπεν Αμπνταλάχ, στο ρόλο της μητέρας, με τη μετρημένη και διακριτικά σπαρακτική ερμηνεία της.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Μια οικογένεια πέφτει θύμα τρομοκρατικής επίθεσης. Ο 11χρονος Αζίζ τραυματίζεται σοβαρά και οι γονείς κάνουν αγώνα δρόμου ώστε να βρουν δωρητή για μεταμόσχευση, καθώς ένα οικογενειακό μυστικό βγαίνει στην επιφάνεια. Στη σκιά της οικογενειακής τραγωδίας, μυστικά και διλήμματα φανερώνουν πως τίποτα δεν είναι δεδομένο.

Το Φεστιβάλ του Ρίφκιν (Rifkin’s Festival) Κωμωδία, αμερικάνικης, ισπανικής και ιταλικής παραγωγής του 2020, σε σκηνοθεσία Γούντι Άλεν, με τους Γουάλας Σον, Τζίνα Γκέρσον, Ελένα Ανάγια, Κρίστοφ Βαλτς, Λουί Γκαρέλ κ.ά.

Πολύ φασαρία για το τίποτα; Όχι ακριβώς ,αν και είναι φανερό ότι ο Γούντι Άλεν έχει κουραστεί και αυτό φαίνεται και στους ήρωες της ταινίας του. Ο 85χρονος σκηνοθέτης, που εκτός από το βάρος των γηρατειών, είναι φανερό ότι έχει επηρεαστεί και από τα προσωπικά του προβλήματα.

Εδώ, στην 48η ταινία του, επανεξετάζει ορισμένα από τα αγαπημένα του θέματα, όπως οι παράνομοι έρωτες, η αποστροφή του για την εμπορευματοποίηση του κινηματογράφου και φυσικά οι μεγάλοι Ευρωπαίοι δημιουργοί, όπως οι Φελίνι, Μπουνιουέλ, Μπέργκμαν, Τριφό, Γκοντάρ. Σκηνοθέτες που τον επηρέασαν στη νεανική του ηλικία, καθώς τους βασάνιζε κι αυτούς το ερώτημα για το νόημα της ζωής, η μεταφυσική αγωνία, οι υπαρξιακές αναζητήσεις. Και φυσικά παρελαύνουν και οι γνωστές εμμονές του- για να μην πολυλογούμε: σκηνή πρώτη, ο ήρωας απέναντι σε έναν ψυχαναλυτή…

Ο Άλεν ξεχώρισε σε αυτά τα 50 χρόνια πορείας του, γιατί ήταν ένας εμπνευσμένος παραμυθάς, ένας άψογος αφηγητής, που ήξερε να χώνει εκεί που χρειάζεται την ξεκαρδιστική ατάκα, να σπάει το δράμα με το γέλιο, να ξέρει πότε να μιλάει και πότε να σιωπά. Μία τέχνη που δύσκολα ξεχνιέται, αλλά και για να την υπηρετήσεις πρέπει να έχεις τη διαύγεια και το κέφι. Και ο Γούντι Άλεν μάλλον έχει απολέσει τη διαύγειά του και έχει χάσει το κέφι του. Έτσι, η ιστορία του -ένας διανοούμενος και ολίγον αστείος τύπος που δουλεύει πάνω σε ένα φιλόδοξο βιβλίο, συνοδεύει την όμορφη και νεότερη γυναίκα του σε ένα φεστιβάλ στην Ισπανία, που έχει ξεμυαλιστεί με ένα νεαρό αυτάρεσκο σκηνοθέτη- αγκομαχά, τα σκηνοθετικά ευρήματα ελάχιστα (ξεχωρίζουν τα εμβόλιμα σκετς με κλασικές ευρωπαϊκές ταινίες στα οποία συμμετέχει και ο ίδιος ο ήρωας), το σενάριο προχειρογραμμένο και εκεί που περιμένεις κάτι που θα απογειώσει την ταινία, αντιθέτως προσγειώνεσαι στην ασφάλεια της αδιαφορίας.

Συμπαθής ο πρωταγωνιστής Γουάλας Σον, ένας καρατερίστας που δύσκολα όμως μπορεί να σηκώσει το βάρος του πρωταγωνιστή, ικανοποιητικό το υπόλοιπο καστ, ενώ ο μόνος που φαίνεται να το διασκεδάζει είναι ο Κριστόφ Βαλτς (ως “ Θάνατος” στο όνειρο από την ταινία “ Έβδομη Σφραγίδα), που όπως είχε δηλώσει ήθελε να παίξει οπωσδήποτε σε μια ταινία του Άλεν.

Τι μένει; Μα η φωτογραφία του 80άρη Βιτόριο Στοράρο, που αποδεικνύει για μια ακόμη φορά γιατί είναι ένας από τους μεγαλύτερους διευθυντές φωτογραφίας όλων των εποχών.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Ο διανοούμενος Μορτ Ρίφκιν συνοδεύει τη σύζυγο του Σου στο διάσημο ισπανικό Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Σαν Σεμπαστιάν, ανησυχώντας για το ξεμυάλισμα της με τον νεαρό σκηνοθέτης Φιλίπ. Στο πίσω μέρος του μυαλού του, ο Μορτ ελπίζει ότι η αλλαγή περιβάλλοντος θα δώσει σπίθα στο πρώτο του υπερφιλόδοξο μυθιστόρημα. Όσο η Σου ασχολείται παθιασμένα με τον γοητευτικό Φιλίπ, ο Μορτ συναντά τη γλυκιά Δρ. Ρόχας και κάτι μέσα του αλλάζει. Μία διάθεση αναθεώρησης της ζωής μέσα από τη δύναμη του κλασικού σινεμά αναζωπυρώνει την ελπίδα του Μορτ για το μέλλον.

Spiral: From the Book of Saw Θρίλερ, αμερικάνικης παραγωγής του 2020, σε σκηνοθεσία Ντάρεν Λιν Μπούσμαν, με τους Κρις Ροκ, Σάμιουελ Τζάκσον, Μαξ Μινγκέλα, Μαρισόλ Νίκολς, Τόμπιν Μπελ κ.ά.

Το γνωστό φραντσάιζ θρίλερ, επιστρέφει στις μεγάλες οθόνες, για ένατη φορά, κουράζοντας ακόμη κι εκείνους που πίνουν νερό στο όνομα του Saw. Ένα ακόμη, λοιπόν, θριλεράκι, που φλερτάρει με τον τρόμο και στο οποίο πρωταγωνιστεί ο μαύρος κωμικός Κρις Ροκ, ο οποίος μεταμορφώνει το μακάβριο χιούμορ σε χοντροκομμένη φάρσα, με την αλλοπρόσαλλη ερμηνεία του. Το στόρι, που λίγη σημασία έχει (ένας αστυνομικός στο κατόπι ενός διεστραμμένου σίριαλ κίλερ) είναι γεμάτο από αντιγραφές διάσημων θρίλερ του είδους, κακοποιώντας τα και φτάνοντας στα όρια της παρωδίας. Η σκηνοθεσία του Μπούσμαν μοιάζει με αγγαρεία, δίχως ούτε ένα εύρημα ή κάτι που να δίνει πνοή στην ταινία και το σενάριο γραμμένο στο γόνατο. Στην ταινία εμφανίζεται και ο Σάμιουελ Τζάκσον, που κάνει ακόμη μία αρπαχτή, απ’ αυτές που μας έχουν συνηθίσει πλέον μια σειρά από σημαντικούς ηθοποιούς του Χόλιγουντ.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Ένας ντετέκτιβ αναλαμβάνει την εξιχνίαση μιας σειράς αιματηρών δολοφονιών, οι οποίες θυμίζουν έντονα τους φρικτούς φόνους που διέπραξε ο διαταραγμένος Jigsaw. Καθώς η έρευνα προχωρά, εν αγνοία του ο αστυνομικός βρίσκεται μπλεγμένος σε ένα σκοτεινό παιχνίδι ενός σαδιστή δολοφόνου.

Προβάλλονται επίσης οι ταινίες:

Δε Θέλω να Γίνω Δυσάρεστος Αλλά Πρέπει να Μιλήσουμε για Κάτι Πολύ Σοβαρό Ελληνική μαύρη κωμωδία του 2019, που αποτελεί τη δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Γιώργου Γεωργόπουλου και σίγουρα διεκδικεί το βραβείο του πιο μακροσκελή τίτλου στο σινεμά. Η αρχική πρωτότυπη ιδέα, για έναν πετυχημένο στέλεχος εταιρείας, που πληροφορείται ότι είναι φορέας ενός σεξουαλικά μεταδιδόμενου ιού, θανατηφόρου μόνο για τις γυναίκες και πρέπει να βρει ποια από τις πρώην σχέσεις του τού μετέδωσε τον ιό, προκειμένου να φτιαχτεί ένα εμβόλιο, σκοντάφτει ορισμένες φορές στα γνωστά προβλήματα του νέου ελληνικού σινεμά και παρά το ενδιαφέρον της, μοιάζει ως μία ακόμη χαμένη ευκαιρία για μια καυστική σάτιρα.

Πρωταγωνιστεί ο Όμηρος Πουλάκης, ενώ εμφανίζονται και οι Βαγγέλης Μουρίκης, Ιωάννα Παππά, Κόρα Καρβούνη, Βίκυ Παπαδοπούλου κ.ά.

Διαστημικά Καλάθια: Η Νέα Γενιά “ Space Jam: A New Legacy) Ο Λεμπρόν Τζέιμς στα βήματα του θρυλικού Μάικλ Τζόρνταν (“ Διαστημικά Καλάθια”), για να σώσει τη σχέση του με τον γιο του, θα πρέπει να μπει στο παρκέ για έναν κρίσιμο αγώνα, έχοντας δίπλα του τα Looney Tunes, από Μπαγκς Μπάνι και Τουίτι μέχρι Ντάφι Ντακ. Θεαματικά καρφώματα, διασκεδαστικές στιγμές και γνωστές συνταγές σε ένα αδιάφορο νεανικό φιλμ συνδυασμός κινούμενων σχεδίων με ηθοποιούς, που γύρισε ο Μάλκομ Ντ. Λι και που απευθύνεται κυρίως στους φαν του ΝΒΑ και του θηριώδους Λεμπρόν Τζέιμς.

Η Αιώνια Κάθαρση (The Forever Purge) Ο φασαριόζικος χαβαλές τρόμου φτάνει την πέμπτη ταινία του αμερικάνικου φραντσάιζ ως σίκουελ της προ πενταετίας “ Κάθαρση: Έτος Εκλογών”. Μία επανάληψη των προηγουμένων, σε σκηνοθεσία του Εβεράρντο Γκουτ, απευθυνόμενο αποκλειστικά στο νεανικό κοινό και με την υπόσχεση, που ελπίζουμε να τηρηθεί, ότι πρόκειται για το τελευταίο φιλμ.

ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΕΙΣ

Η Συνομιλία (The conversation) Ο Φράνσις Φορντ Κόπολα, μετά την επιτυχία των “ Νονών” του, ταινιών που σημάδεψαν τον παγκόσμιο κινηματογράφο κι ενώ βρίσκεται στην πιο δημιουργική στιγμή τη ζωής του, μας παραδίδει το 1974 ένα από τα συγκλονιστικότερα πολιτικά θρίλερ, για τη σκοτεινή πλευρά της Αμερικής. Ο Κόπολα ψυχογραφεί ανατριχιαστικά ένα έθνος που ανέχθηκε τον βρόμικο πόλεμο στο Βιετνάμ και την πολιτική σαβούρα που έφεραν το σκάνδαλο του Γουότεργκεϊτ, ενώ ταυτόχρονα αναδεικνύει το αίσθημα ενοχής αλλά και της απαίτησης να δοθεί ένας αγώνας, έστω και μάταιος, για να αλλάξει το ζοφερό περιβάλλον στα κέντρα εξουσίας. Ο Κόπολα κινηματογραφεί σε εντελώς διαφορετικό ύφος από τον “ Νονό”, απαιτεί την απόλυτη προσοχή του θεατή και παραδίδει ένα αριστούργημα, απ’ αυτά που δεν γυρίζονται πλέον. Όμως, “ Η Συνομιλία” είναι και μια ταινία του Τζιν Χάκμαν, στην οποία κάνει την ερμηνεία της ζωής του και φτιάχνοντας δικαίως το θρύλο ενός τεράστιου ηθοποιού. Με δυο λόγια, μία εκπληκτική ταινία, πάντα επίκαιρη, ίσως τώρα περισσότερο από ποτέ, που κέρδισε και τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες, ενώ έχασε στα Όσκαρ από τον… “ Νονό”.

Οδός Μαλχόλαντ (Mulholland Drive) Ο Ντέιβιντ Λιντς κατεδαφίζει το “ αμερικάνικο όνειρο” και μαζί την απατηλή λάμψη της ματαιοδοξίας του Χόλιγουντ. Ακριβώς 20 χρόνια πριν είναι σα να μιλάει για το σήμερα για έναν κόσμο σε παρακμή, που δημιουργεί όνειρα, τα οποία μετατρέπονται σε εφιάλτες, όπως αυτός που ζει η ηρωίδα της ταινίας του Ναόμι Γουότς. Μια νεαρά επαρχιώτισσα που καταφθάνει στο Χόλιγουντ, ελπίζοντας να ζήσει το όνειρό της μπαίνοντας στην κινηματογραφική βιομηχανία. Μία ταινία μεθυστική, που συνεπαίρνει, ακόμη και σε κάποια ακατανόητα σημεία της, μέχρι το συγκλονιστικό τέλος της αποκάλυψης. Ένα νεονουάρ, που συνδυάζει το μυστήριο με το θρίλερ, το δράμα με το σαρδόνιο χιούμορ του Λιντς. Και συνάμα ένα ψυχογράφημα για τα καταπιεσμένα πάθη, τις γυναικείες ονειρώξεις, τις εμμονές, τη δυσβάσταχτη θλίψη κάτω από την επιφάνεια, τα υπαρξιακά αδιέξοδα, που πολλές φορές περιγράφονται μέσα από κλισέ κινηματογραφικών ταινιών, αποδεικνύοντας την επιρροή του Χόλιγουντ στον κόσμο και στη δημιουργία ενός ψεύτικου κόσμου. Εξαίσιες οι Ναόμι Γουότς και Λόρα Χάρινγκ, εντυπωσιακές ερμηνείες και από πολλούς δεύτερους ρόλους, ενώ η μουσική του Άντζελο Μπανταλαμέντι για μια ακόμη φορά διαπεραστική, συνδιαμορφώνοντας την απόκοσμη ατμόσφαιρα ενός εφιάλτη που δεν είναι μακριά από την πραγματικότητα.

Έλεγχος στους Δρόμους (Proverka na dorogakh) Η πρώτη ταινία του Ρώσου σημαντικού σκηνοθέτη Αλεξέι Γκέρμαν, ενός μάγου των πλάνων και ειδικά των αριστοτεχνικών μονοπλάνων, που γύρισε το 1971 και έμεινε στις αποθήκες για 15 χρόνια, λόγω του πεσιμιστικού θέματός του. Ένας αιχμάλωτος Γερμανός στρατιώτης από τους Σοβιετικούς, στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ισχυρίζεται ότι στην πραγματικότητα είναι Ρώσος, που είχε στρατολογηθεί από τους ναζί και αναγκάστηκε να πολεμήσει στο πλευρό τους και για να αποδείξει πως λέει την αλήθεια, θα πρέπει να δώσει μάχες στην αντεπίθεση του Κόκκινου Στρατού.

Μια ταινία που απευθύνεται κυρίως σε συλλέκτες κινηματογραφικών εμπειριών.

ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ

Η στήλη θα απουσιάσει για το καλοκαίρι και θα επιστρέψει την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου.

Χάρης Αναγνωστάκης

*Φωτογραφία από την ταινία “ Ένας Γιος”

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΔΙΕΘΝΗ

Δύο νεκροί σε πλήγματα της Ρωσίας στη Σούμι – Το κοινοβούλιο της Ουκρανίας ανέβαλε συνεδρίασή του, για λόγους ασφαλείας

Ρωσικά πλήγματα στοίχισαν τη ζωή σε τουλάχιστον δυο ανθρώπους στη Σούμι, στη βορειοανατολική Ουκρανία, ανακοίνωσαν σήμερα οι τοπικές αρχές, την επομένη της νέας κατακόρυφης ανόδου της έντασης που σήμανε η εκτόξευση από τη Ρωσία νέου βαλλιστικού πυραύλου μέσου βεληνεκούς εναντίον ουκρανικής πόλης.

Διαβάστε επίσης: Πούτιν: Ο πόλεμος στην Ουκρανία μετατρέπεται σε παγκόσμιο

Το κοινοβούλιο της Ουκρανίας ανέβαλε συνεδρίασή του, για λόγους ασφαλείας 

Υπουργός Άμυνας της Ρωσίας: Η Μόσχα οδήγησε σε αποτυχία την ουκρανική στρατιωτική εκστρατεία για το 2025

Η Σούμι -πρωτεύουσα της ομώνυμης περιφέρειας της Ουκρανίας, που γειτονεύει με τη Ρωσία- επλήγη από «τεράστιες εκρήξεις», ανέφερε μέσω Telegram ο δήμαρχός της Άρτεμ Κόμπζαρ, διευκρινίζοντας πως ως τις 06:00 (τοπική ώρα και ώρα Ελλάδας) ίσχυε συναγερμός για αεροπορικές επιδρομές και καλώντας τους κατοίκους να μείνουν μακριά από παράθυρα.

Σύμφωνα με την περιφερειακή στρατιωτική διοίκηση, κατοικημένη συνοικία χτυπήθηκε από ρωσικό drone, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους δυο άνθρωποι και να τραυματιστούν άλλοι δέκα.

Η Σούμι γειτονεύει με ρωσικές περιφέρειες, ιδίως με την Κουρσκ, όπου οι ουκρανικές ένοπλες δυνάμεις κατέλαβαν αρκετές κοινότητες εξαπολύοντας αιφνιδιαστική επίθεση τον Αύγουστο.

Χθες βράδυ ο πρόεδρος της Ρωσίας Βλαντίμιρ Πούτιν επιβεβαίωσε ότι, σε αντίποινα για τη χρήση από τις ουκρανικές ένοπλες δυνάμεις πυραύλων δυτικής κατασκευής για να πλήττονται στόχοι στη χώρα του, ο ρωσικός στρατός εκτόξευσε εναντίον της ουκρανικής πόλης Ντνίπρο νέου τύπου υπερηχητικό βαλλιστικό πύραυλο, η διαμόρφωση του οποίου ήταν συμβατική, ή αλλιώς ότι δεν έφερε πυρηνική κεφαλή.

Ο κ. Πούτιν πρόσθεσε πως με την έγκριση από πλευράς Ουάσιγκτον της χρήσης αμερικανικών πυραύλων στο ρωσικό έδαφος, «ο πόλεμος που προκάλεσε η Δύση στην Ουκρανία απέκτησε χαρακτηριστικά (σύρραξης) με παγκόσμιο χαρακτήρα».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΔΙΕΘΝΗ

Αντιμέτωπος με ένταλμα σύλληψης του ΔΠΔ, ο Νετανιάχου ορκίζεται πως θα συνεχίσει να υπερασπίζεται το Ισραήλ

Έπειτα από έναν και πλέον χρόνο πολέμου στη Λωρίδα της Γάζας, το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο προκάλεσε οργή στο Ισραήλ, προχωρώντας χθες Πέμπτη στην έκδοση άνευ προηγουμένου ενταλμάτων σύλληψης του πρωθυπουργού Μπενιαμίν Νετανιάχου και του πρώην υπουργού Άμυνας Γιοάβ Γκάλαντ, που θεωρεί υπεύθυνους για εγκλήματα πολέμου και εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας.

Διαβάστε επίσης: Μπάιντεν: «Σκανδαλώδες» το ένταλμα του ΔΠΔ για τη σύλληψη Νετανιάχου

Η Ουάσινγκτον «απορρίπτει κατηγορηματικά» τα εντάλματα σύλληψης του ΔΠΔ κατά Νετανιάχου και Γκάλαντ

 Ο Ορμπάν λέει πως θα προσκαλέσει τον Νετανιάχου στην Ουγγαρία μετά το ένταλμα σύλληψης του ΔΠΔ

Ο ΥΠΕΞ της Ολλανδίας ανέβαλε επίσκεψή του στο Ισραήλ

Ο στρατός του Ισραήλ ανακοίνωσε ότι «εξουδετέρωσε» πέντε «τρομοκράτες της Χαμάς» στη Μπέιτ Λάχια στη Λωρίδα της Γάζας

Τουλάχιστον 12 νεκροί από ισραηλινούς βομβαρδισμούς στο νότιο τμήμα του Λιβάνου 

Άλλο ένταλμα του ΔΠΔ, για τα ίδια εγκλήματα, εκδόθηκε ταυτόχρονα σε βάρος του Μοχάμεντ Ντέιφ, του επικεφαλής του στρατιωτικού βραχίονα της Χαμάς, η πολυαίμακτη έφοδος του οποίου την 7η Οκτωβρίου 2023 στο νότιο τμήμα της ισραηλινής επικράτειας ακολουθήθηκε από ευρείας κλίμακας στρατιωτικές επιχειρήσεις που προκάλεσαν δεκάδες χιλιάδες θανάτους και πελώριες καταστροφές έκτοτε στον παλαιστινιακό θύλακο.

«Καμιά σκανδαλώδης αντιισραηλινή απόφαση δεν θα μας εμποδίσει -ειδικά εμένα- να συνεχίσουμε να υπερασπίζουμε την πατρίδα μας με κάθε τρόπο», διαβεβαίωσε ο κ. Νετανιάχου, σε διάγγελμά του προς τους συμπολίτες του χθες Πέμπτη το βράδυ.

Νωρίτερα, ο επικεφαλής της ισραηλινής κυβέρνησης κατακεραύνωσε την «αντισημιτική» ενέργεια. Παρουσίασε τον εαυτό του ως το θύμα σε νέα «δίκη του Ντρέιφους», παραπέμποντας στην ιστορική, πολύκροτη υπόθεση δικαστικής πλάνης σε βάρος γαλλοεβραίου λοχαγού που είχε συνταράξει τη Γαλλία στα τέλη του 19ου αιώνα και στις αρχές του 20ού, όταν ξέσπασε στρατιωτικοπολιτικό σκάνδαλο κατασκοπείας, μέχρι την αθώωση και την αποκατάστασή του.

Η έκδοση των ενταλμάτων, που χαρακτηρίστηκε επίσης «σκανδαλώδης» από τον αμερικανό απερχόμενο πρόεδρο Τζο Μπάιντεν, αν μη τι άλλο θα περιορίσει δραστικά τις μετακινήσεις που μπορούν να κάνουν οι δυο ισραηλινοί ηγέτες. Καθώς οποιοδήποτε από τα 124 κράτη που είναι συμβαλλόμενα μέρη του δικαστηρίου είναι, θεωρητικά τουλάχιστον, υποχρεωμένο να τους συλλάβει μόλις εισέλθουν στην επικράτειά του, αν και δεκάδες χώρες, ανάμεσά τους η Ρωσία, οι ΗΠΑ, όπως και η Κίνα, δεν αναγνωρίζουν τη δικαιοδοσία του ΔΠΔ.

Από την πλευρά του, το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα εξήρε την έκδοση ενταλμάτων σύλληψης σε βάρος των ισραηλινών ηγετών, βλέποντας στην εξέλιξη «σημαντικό βήμα προς τη δικαιοσύνη», χωρίς να σχολιάσει το ένταλμα σύλληψης που εκδόθηκε ταυτόχρονα σε βάρος του ηγέτη του δικού του στρατιωτικού βραχίονα.

Τα εντάλματα σύλληψης που εξέδωσε το ΔΠΔ είναι «άνευ προηγουμένου», «δικαιολογημένα» αλλά και «καθυστερημένα», έκρινε ο Ριντ Μπρόντι, δικηγόρος ειδικευμένος σε υποθέσεις εγκλημάτων πολέμου.

Το ΔΠΔ εξήγησε πως υπάρχουν «εύλογες αιτίες» να πιστεύει ότι οι κ.κ. Νετανιάχου και Γκάλαντ είναι «ποινικά υπεύθυνοι» ιδίως για το έγκλημα πολέμου της χρήσης του λιμού ως μεθόδου πολέμου, εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας, το έγκλημα της δολοφονίας, το έγκλημα του διωγμού και άλλες απάνθρωπες ενέργειες.

Οι δυο άνδρες, πάντα σύμφωνα με το ΔΠΔ, «εκ προθέσεως και εσκεμμένα στέρησαν από τον άμαχο πληθυσμό αγαθά απόλυτα απαραίτητα για την επιβίωσή του», ιδίως την τροφή, το νερό, φάρμακα, καύσιμα, ηλεκτρικό ρεύμα.

Η κατάσταση αυτή οδήγησε σε «συνθήκες διαβίωσης υπολογισμένες για να προκληθεί η καταστροφή μέρους του άμαχου πληθυσμού στη Γάζα», σύμφωνα με το δικαστήριο, που πάντως σημειώνει πως δεν έχουν ακόμη συγκεντρωθεί τεκμήρια «για το έγκλημα κατά της ανθρωπότητας της εξόντωσης».

Το ένταλμα σύλληψης σε βάρος του Μοχάμεντ Ντέιφ εκδόθηκε παρότι, σύμφωνα με τον ισραηλινό στρατό, ο ενδιαφερόμενος σκοτώθηκε σε βομβαρδισμό τη 13η Ιουλίου στη νότια Λωρίδα της Γάζας. Η Χαμάς αρνείται πως είναι νεκρός.

«Αυτό σημαίνει ότι η φωνή των θυμάτων ακούστηκε», ανέφερε η Γιαέλ Βίας Γκβίρσμαν, δικηγόρος που εκπροσωπεί τις οικογένειες 300 Ισραηλινών, θυμάτων της επίθεσης της Χαμάς την 7η Οκτωβρίου 2023.

«Ό,τι κι αν υπονοεί το ΔΠΔ, δεν υπάρχει ισοδυναμία -καμιά- ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς», αντέτεινε ο πρόεδρος των ΗΠΑ Μπάιντεν.

Ο απερχόμενος επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας Τζουζέπ Μπορέλ από την δική του πλευρά σημείωσε ότι τα εντάλματα σύλληψης πρέπει να «γίνουν σεβαστά και να εκτελεστούν», αν και κάποιες μέλη της ΕΕ τα επέκριναν, ειδικά η Ουγγαρία, που έκανε λόγο για «ντροπή για το διεθνές δικαστικό σύστημα».

Οι ισραηλινές στρατιωτικές επιχειρήσεις αντιποίνων στη Λωρίδα της Γάζας έχουν στοιχίσει τη ζωή σε τουλάχιστον 44.056 Παλαιστίνιους, στην πλειονότητά τους αμάχους, σύμφωνα με τους πιο πρόσφατους αριθμούς του υπουργείου Υγείας της Χαμάς, που θεωρούνται αξιόπιστοι από τον ΟΗΕ.

Ακολούθησαν την άνευ προηγουμένου επίθεση του στρατιωτικού βραχίονα της Χαμάς στο νότιο τμήμα της ισραηλινής επικράτειας η οποία στοίχισε τη ζωή σε 1.205 ανθρώπους, στην πλειονότητά τους αμάχους, σύμφωνα με καταμέτρηση του Γαλλικού Πρακτορείου βασισμένη σε επίσημα ισραηλινά δεδομένα.

Στο Ισραήλ, η ανακοίνωση του ΔΠΔ προκάλεσε κατάπληξη, ενώ στη Λωρίδα της Γάζας έγινε δεκτή μάλλον μοιρολατρικά.

Ο Χασάν Χασάν, εκτοπισμένος στην κεντρική Λωρίδα της Γάζας, δήλωσε σίγουρος πως το ένταλμα δεν πρόκειται να εκτελεστεί: «καμιά απόφαση υπέρ της παλαιστινιακής υπόθεσης δεν εφαρμόστηκε ποτέ», εξήγησε.

Μόλις χθες, στον παλαιστινιακό θύλακο η πολιτική προστασία ανακοίνωσε τον θάνατο 22 ανθρώπων σε ισραηλινό αεροπορικό βομβαρδισμό τη νύχτα στην πόλη της Γάζας (βόρεια).

Άλλα ισραηλινά πλήγματα, στη Μπέιτ Λάχια και στην Τζαμπάλια (βόρεια) άφησαν πίσω δεκάδες νεκρούς και αγνοούμενους, σύμφωνα με ιατρικές πηγές.

Το Ισραήλ παράλληλα εξαπέλυσε από την 23η Σεπτεμβρίου μαζικούς βομβαρδισμούς στον Λίβανο εναντίον της Χεζμπολά, κινήματος προσκείμενου στο Ιράν, που άνοιξε «μέτωπο υποστήριξης» στη Χαμάς την 8η Οκτωβρίου, εκτοξεύοντας έκτοτε στην πράξη καθημερινά ρουκέτες εναντίον του βόρειου Ισραήλ. Και, την 30ή Σεπτεμβρίου, οι ισραηλινές ένοπλες δυνάμεις άρχισαν χερσαίες επιχειρήσεις στον νότιο Λίβανο.

Πάνω από 50 άνθρωποι σκοτώθηκαν χθες στον Λίβανο.

Ισραηλινές αεροπορικές επιδρομές στην κοιλάδα Μπεκάα, προπύργιο της Χεζμπολά στο ανατολικό τμήμα της χώρας, είχαν αποτέλεσμα να σκοτωθούν 40 άνθρωποι, ανακοίνωσε το λιβανικό υπουργείο Υγείας. Και χθες βράδυ, πρόσθεσε πως άλλοι 12 άνθρωποι σκοτώθηκαν και άλλοι 50 τραυματίστηκαν σε πλήγματα στον νότο. Οι πολύνεκρες επιδρομές έγιναν καθώς ειδικός απεσταλμένος του Λευκού Οίκου, ο Άμος Χόκστιν, βρίσκεται στο Ισραήλ, όπου μετέβη έπειτα από διαπραγματεύσεις στη Βηρυτό, για να προσπαθήσει να εξασφαλίσει τη σύναψη συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΔΙΕΘΝΗ

Πούτιν: Το χτύπημα στην Ουκρανία με νέο βαλλιστικό πύραυλο, οι απειλές για παγκόσμιο πόλεμο και η επόμενη ημέρα

Επίθεση με βαλλιστικό πύραυλο μεσαίου βεληνεκούς εξαπέλυσε η Ρωσία εναντίον μίας στρατιωτικής εγκατάστασης στην Ουκρανία «ως απάντηση στα πρόσφατα ουκρανικά πλήγματα μεγάλου βεληνεκούς με δυτικά όπλα», ανέφερε ο ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν σε διάγγελμά του την Πέμπτη (21.11.24).

Ο Βλαντίμιρ Πούτιν αναφέρθηκε στη δοκιμή του νέου πυραυλικού συστήματος Oreshnik, το οποίο, όπως τόνισε, αντανακλά τις δυνατότητες της ρωσικής τεχνολογίας να ανταποκριθεί στις προκλήσεις του ΝΑΤΟ.

«Η χρήση αμερικανικών και βρετανικών όπλων μεγάλης εμβέλειας από την Ουκρανία προκάλεσε αυτή την απάντηση», είπε μεταξύ άλλων, ο Ρώσος πρόεδρος.

«Σε συνθήκες μάχης, πραγματοποιήθηκε δοκιμή ενός από τα πιο πρόσφατα ρωσικά πυραυλικά συστήματα μεσαίου βεληνεκούς. Σε αυτήν την περίπτωση, με μία μη πυρηνική υπερηχητική έκδοση ενός βαλλιστικού πυραύλου», είπε, πριν προσθέσει ότι «η δοκιμή ήταν επιτυχής. Ο στόχος επιτεύχθηκε».

«Ένα από τα μεγαλύτερα βιομηχανικά συγκροτήματα που είναι γνωστά από τη σοβιετική εποχή χτυπήθηκε στο έδαφος της Ουκρανίας, στην πόλη Ντνιπροπετρόφσκ. Εξακολουθεί να κατασκευάζει πυραύλους και άλλους εξοπλισμούς», συμπλήρωσε.

Η επίθεση, όπως είπε, έγινε στο πλαίσιο της ενίσχυσης της ρωσικής αποτρεπτικής ικανότητας, ενώ δεν παρέλειψε να τονίσει ότι, σε περίπτωση περαιτέρω κλιμάκωσης, η Ρωσία «θα απαντήσει συμμετρικά».

 

Η απειλή για Τρίτο Παγκόσμιο Πόλεμο

Στο διάγγελμά του ο Βλαντιμίρ Πούτιν προειδοποίησε ότι η Ρωσία διατηρεί το δικαίωμα να πλήξει στρατιωτικές εγκαταστάσεις οποιασδήποτε χώρας, τα όπλα της οποίας χρησιμοποιούνται εναντίον της Μόσχας, «φωτογραφίζοντας» τις ΗΠΑ και τη Βρετανία, των οποίων όπλα χρησιμοποίησε η Ουκρανία πλήττοντας εγκαταστάσεις στο ρωσικό έδαφος.

«Η σύγκρουση στην Ουκρανία, από περιφερειακή, αποκτά πλέον στοιχεία παγκόσμιας σύρραξης», δήλωσε, αφήνοντας αιχμές για την αυξημένη εμπλοκή του ΝΑΤΟ και την παροχή όπλων προηγμένης τεχνολογίας στο Κίεβο.

Υπενθυμίζεται ότι η Ουκρανία – τα προηγούμενα 24ωρα – εξαπέλυσε επίθεση με αμερικανικούς και βρετανικούς πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς εντός της Ρωσίας.

 

«Δεν άλλαξαν οι συσχετισμοί του πολέμου στην Ουκρανία»

Ο Ρώσος πρόεδρος υποστήριξε ότι τα πρόσφατα πλήγματα της Ουκρανίας κατά ρωσικών στρατηγικών στόχων με τη χρήση δυτικών όπλων «δεν αλλάζουν την κατάσταση», ούτε «θα επηρεάσουν το αποτέλεσμα της ειδικής στρατιωτικής επιχείρησης», όπως αποκαλεί την εισβολή της 22ας Φεβρουαρίου 2022.

Όπως είπε «οι εχθροί δεν κατάφεραν να επιτύχουν τους στόχους τους», στο πεδίο της μάχης, όπου θεωρεί πως η Ρωσία επικρατεί.

Ζελένσκι: Ο Πούτιν «φτύνει στο πρόσωπο» όσους θέλουν την ειρήνη

Από την πλευρά του, ο ουκρανός πρόεδρος, Βολοντίμιρ Ζελένσκι τόνισε πως «είναι σαφές ότι ο Πούτιν χρησιμοποιεί την Ουκρανία ως πεδίο δοκιμών», και ξεσπώντας κατά του Βλαντιμίρ Πούτιν ανέφερε:

«Σήμερα (σ.σ. 21.11.2024), ο παράφρων γείτονάς μας, αποκάλυψε για άλλη μία φορά την πραγματική του φύση – την περιφρόνησή του για την αξιοπρέπεια, την ελευθερία και την ίδια την ανθρώπινη ζωή. Και κυρίως τον φόβο του, που είναι τόσο συντριπτικός που εξαπολύει τον έναν πύραυλο μετά τον άλλο, ψάχνοντας τον πλανήτη για περισσότερα όπλα – είτε από το Ιράν είτε από τη Βόρεια Κορέα».

Ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι συνέχισε, λέγοντας ότι «σήμερα υπήρξε ένας νέος ρωσικός πύραυλος. Όλα τα χαρακτηριστικά – ταχύτητα, ύψος – είναι ενός διηπειρωτικού βαλλιστικού πυραύλου. Αυτή τη στιγμή διεξάγεται έρευνα από εμπειρογνώμονες».

Η πυραυλική επίθεση κατά της Ουκρανίας «είναι μια σοβαρή κλιμάκωση της κλίμακας και της βιαιότητας» του πολέμου κατά της Ουκρανίας, τονίζει σε μήνυμά του ο πρόεδρος της Ουκρανίας Βολοντίμιρ Ζελένσκι που προσθέτει ότι ο Ρώσος πρόεδρος περιφρονεί όσους θέλουν πραγματικά την ειρήνη.

Ο Ζελένσκι είπε ότι ο Πούτιν «αγνοεί τους πάντες» που προέτρεψαν κατά της περαιτέρω επέκτασης του πολέμου και πρόσθεσε ότι «ξεκίνησε μόνος του αυτόν τον πόλεμο – έναν εντελώς απρόκλητο πόλεμο – και κάνει τα πάντα για να τον παρατείνει, τώρα για πάνω από 1.000 ημέρες».

«Όχι μόνο παρατείνει τον πόλεμο αλλά φτύνει στο πρόσωπο όσους πραγματικά θέλουν να αποκατασταθεί η ειρήνη», γράφει ο Ουκρανός πρόεδρος.

Αφορμή για τη δήλωση του Ουκρανού ηγέτη ήταν το χτύπημα των ρωσικών δυνάμεων στην πόλη Ντνίπρο με έναν νέο πειραματικό βαλλιστικό πύραυλο μεσαίου βεληνεκούς.

Ο Ζελένσκι σημειώνει ότι έκανε ένα βήμα «προς την κλιμάκωση και την επέκταση αυτού του πολέμου» με τη χρήση του νέου πυραύλου στην Ουκρανία. Προσθέτει ότι είναι το δεύτερο βήμα της Ρωσίας προς την κλιμάκωση, μετά τους 11.000 στρατιώτες της Βόρειας Κορέας στα σύνορα της Ουκρανίας.

 

Το Κίεβο ζητά απάντηση της Δύσης στη Ρωσία

Το Υπουργείο Εξωτερικών της Ουκρανίας κάλεσε τη διεθνή κοινότητα να αντιδράσει γρήγορα στη χρήση, όπως είπε, «ενός νέου τύπου όπλων από τη Ρωσία».

Η πολεμική αεροπορία της Ουκρανίας ανακοίνωσε ότι ο πύραυλος ICBM είχε στόχο το Ντνίπρο και εκτοξεύτηκε από τη ρωσική περιοχή του Αστραχάν, σε απόσταση μεγαλύτερη των 700 χιλιομέτρων.

Δεν διευκρίνισε τι είδους πολεμική κεφαλή είχε ο πύραυλος ή τι είδους πύραυλος ήταν. Δεν υπήρξε καμία υπόνοια ότι ήταν εξοπλισμένος με πυρηνικά όπλα.

Το κοινοβούλιο αναβάλλει προγραμματισμένη συνεδρίασή του

Το ουκρανικό κοινοβούλιο ανέβαλε προγραμματισμένη σημερινή συνεδρίασή του για λόγους ασφαλείας, μετέδωσε χθες Πέμπτη η ουκρανική κρατική ραδιοφωνία και τηλεόραση Suspilne, επικαλούμενη πηγές της.

Η συνεδρίαση της Βέρχοβνα Ράντα (της ουκρανικής Βουλής) σήμερα 22ης Νοεμβρίου θα συμπεριλάμβανε «υποβολή ερωτήσεων στην κυβέρνηση», πλην όμως «ακυρώθηκε για λόγους δυνητικών προβλημάτων ασφαλείας», σύμφωνα με τον κρατικό ειδησεογραφικό οργανισμό.

Κατά τις πηγές του, η επόμενη συνεδρίαση δεν προγραμματίζεται πριν από τον Δεκέμβριο, ενώ τα μέλη της Βουλής έλαβαν οδηγία να φροντίσουν τα μέλη των οικογενειών τους να είναι μακριά από συνοικία του Κιέβου όπου βρίσκονται το κοινοβούλιο και δημόσιες υπηρεσίες.

Η αναβολή ακολουθεί την ανακοίνωση του προέδρου της Ρωσίας Βλαντίμιρ Πούτιν ότι οι ένοπλες δυνάμεις της χώρας του έπληξαν την πόλη Ντνίπρο (κεντρική Ουκρανία) με νέο, υπερηχητικό πύραυλο μέσου βεληνεκούς, σε αντίποινα για τη χρήση από τις ουκρανικές ένοπλες δυνάμεις δυτικής κατασκευής πυραύλων στο ρωσικό έδαφος.

Ο Βλαντίμιρ Πούτιν άφησε να εννοηθεί πως το νέο όπλο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ξανά σε περίπτωση «κλιμάκωσης των επιθετικών ενεργειών» της Ουκρανίας.

Προειδοποιήσεις για πυραυλικές επιθέσεις ευρείας κλίμακας εξώθησαν τις ΗΠΑ και άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, να κλείσουν προσωρινά τις πρεσβείες τους προχθές Τετάρτη.

Μέλος της Βέρχοβνα Ράντα που ανήκει στην αντιπολίτευση, ο Ολεξίι Χοντσαρένκο, εξέφρασε απογοήτευση για τη ματαίωση της συνεδρίασης του σώματος, τονίζοντας πως χάθηκε ευκαιρία να τεθούν ερωτήματα στην κυβέρνηση του προέδρου Βολοντίμιρ Ζελένσκι.

«Δεν θα αφήσουμε τον Πούτιν να πετύχει τους σκοπούς του»

Παρίσι και Λονδίνο δεν θα αφήσουν τον Ρώσο πρόεδρο Βλαντίμιρ Πούτιν να “γράψει εκ νέου τις αρχές των διεθνών σχέσεων” και θα τον εμποδίσουν να “επιτύχει τους σκοπούς του” στην Ουκρανία, υπόσχονται οι επικεφαλής της γαλλικής και της βρετανικής διπλωματίας σε κοινό τους άρθρο.

«Η Γαλλία και η Βρετανία δεν θα τον αφήσουν να επιτύχει τους σκοπούς του. Μαζί με τους συμμάχους μας, θα καταβάλουμε όλες τις προσπάθειες που απαιτούνται προκειμένου η Ουκρανία να βρίσκεται στην καλύτερη δυνατή θέση για την επίτευξη μιας δίκαιης και διαρκούς ειρήνης», διαβεβαιώνουν ο Ζαν-Νοέλ Μπαρό και ο Ντέιβιντ Λάμι στο κείμενο αυτό που δημοσίευσε απόψε στην ηλεκτρονική της έκδοση η γαλλική εφημερίδα Le Figaro.

Ο Ρώσος πρόεδρος προσπαθεί να «γράψει εκ νέου τις αρχές των διεθνών σχέσεων με την επιστροφή στον νόμο του ισχυρότερου και την κατάργηση της αρχιτεκτονικής ασφαλείας η οποία διασφάλισε την ειρήνη για γενιές ολόκληρες», καταγγέλλουν.

Όμως, «ο πόλεμος στην Ουκρανία ξεπερνά τα σύνορα της Ευρώπης, όλος ο κόσμος πλήττεται από αυτή την απόπειρα ‘πουτινοποίησης’», παρατηρούν οι δύο υπουργοί, που υπόσχονται να πολεμήσουν «ακατάπαυστα αυτή την εκστρατεία».

«Καμιά δίκαιη και διαρκής ειρήνη δεν μπορεί να επιτευχθεί δια της βίας ή της (στρατιωτικής) ισχύος», επισημαίνουν, επικαλούμενοι κυρίως την ισραηλινοπαλαιστινιακή σύγκρουση και τις ισραηλινές στρατιωτικές επιχειρήσεις στον Λίβανο.

Απέναντι σε αυτό τον «κατακερματισμό του κόσμου», οι δύο σύμμαχοι αναφέρουν ότι προτείνουν μια «συνεκτική εναλλακτική λύση», «βασισμένη στην τεχνολογική πρόοδο, το διεθνές δίκαιο και την πολυμερή δράση».

NEWSIT

Το χτύπημα της Ρωσίας στην Ουκρανία με νέο βαλλιστικό πύραυλο, οι απειλές Πούτιν για παγκόσμιο πόλεμο και η επόμενη ημέρα

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ