Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Hellenic Train: 24ωρη απεργία στα τρένα την Πέμπτη

Σε 24ωρη πανελλαδική απεργία προχωρούν την Πέμπτη (26.9.24) οι εργαζόμενοι στα τρένα (σωματεία ΣΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ), ζητώντας, μεταξύ άλλων, άμεσες προσλήψεις, αντικατάσταση του τροχαίου υλικού με σύγχρονους συρμούς εφάμιλλους των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων καθώς και ολοκλήρωση των έργων υποδομής και της ασφάλειας των μεταφορών στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Με ανακοίνωσή τους για την απεργία, οι εργαζόμενοι στα τρένα επισημαίνουν πως «το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, όπου ανάμεσα στους 57 αδικοχαμένους συνανθρώπους μας, ήταν και 11 συνάδελφοί μας, ανέδειξε τα διαχρονικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε οι εργαζόμενοι στον Σιδηρόδρομο και την εγκατάλειψή του από την πλευρά της πολιτείας».

«Τα σωματεία της Hellenic Τrain πριν από τέσσερις μήνες καταθέσαμε σειρά προτάσεων για την ασφάλεια του προσωπικού και των επιβατών και αναστείλαμε τις κινητοποιήσεις που είχαμε εξαγγείλει για να δώσουμε χρόνο στη νέα διοίκηση να τα αντιμετωπίσει», αναφέρουν στην ανακοίνωση.

Και προσθέτουν: «Παρότι τα διευθυντικά στελέχη δήλωναν ότι η ασφάλεια θα ήταν πρώτη στις προτεραιότητές τους, παρά τις διαβεβαιώσεις τους περί άμεσων, μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων παρεμβάσεων, τα προβλήματα παραμένουν εδώ και δυσκολεύουν την εύρυθμη και ασφαλή εργασία των συναδέλφων μας».

Η ανακοίνωση των εργαζόμενων

«Το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, όπου ανάμεσα στους 57 αδικοχαμένους συνανθρώπους μας, ήταν και 11 συνάδελφοί μας, ανέδειξε τα διαχρονικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε οι εργαζόμενοι στον Σιδηρόδρομο και την εγκατάλειψη του από την πλευρά της πολιτείας.

Άλλωστε και η κυβέρνηση παραδέχθηκε ότι στην χώρα μας τα σιδηροδρομικά έργα και τα συστήματα που αφορούν στην ασφαλή μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων, καθυστέρησαν σημαντικά (σύμβαση 717 κλπ) λόγω των συνεχών αλλαγών, παρατάσεων και κυβερνητικών παρεμβάσεων.

Δυστυχώς όμως λίγο πριν την ολοκλήρωση της τοποθέτησης και λειτουργίας αυτών των συστημάτων ασφαλείας (Σηματοδότηση- τηλεδιοίκηση- επικοινωνία) βιώσαμε την καταστροφική κακοκαιρία του Daniel, η οποία διέλυσε μεγάλο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου, δημιουργώντας παράλληλα πολλαπλά προβλήματα στην διακίνηση επιβατών και εμπορευμάτων, καθώς και την εύρυθμη λειτουργία της Hellenic train, με τους εργαζόμενους να σηκώνουν το μεγαλύτερο βάρος από αυτό που τους αναλογούσε.

Προβλήματα που μετά από ενάμιση χρόνο της αποφράδος ημέρας του δυστυχήματος και της φυσικής καταστροφής παραμένουν, ενώ πολλά από αυτά, που αφορούν τον ΟΣΕ και την Hellenic train, διαιωνίζονται και βαλτώνουν.

Η μη ολοκλήρωση της υπογειοποίησης της γραμμής στην Αθήνα έπειτα από 17 χρόνια, η καθυστέρηση ολοκλήρωσης των έργων στον σταθμό Λαρίσης, η παντελής έλλειψη σύγχρονων μέσων αντιμετώπισης των παραβατικών επιβατών, η τραγική κατάσταση των εγκαταστάσεων των μηχανεργοστασίων, η έλλειψη αξιόλογου σύγχρονου τροχαίου υλικού και κυρίως η ΤΡΑΓΙΚΗ ΕΛΛΕΙΨΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ, αναδεικνύουν την απουσία σχεδιασμού στην λειτουργία των εταιρειών, την απουσία κυβερνητικού σχεδίου, την διαχρονική εγκατάλειψη του Σιδηροδρόμου, τις ανερμάτιστες και εκ του προχείρου αλλαγές όλων των κυβερνήσεων, οι οποίες ευθύνονται για το αλαλούμ της ασυνεννοησίας, καθώς και το κλείσιμο του 1/3 του σιδηροδρομικού δικτύου, έφεραν τον σιδηρόδρομο στην τραγική κατάσταση που βιώνουμε όσοι εργαζόμαστε σε αυτόν και φυσικά την απαξίωση του τρένου στο επιβατικό κοινό.

Η ιδιωτικοποίηση δε της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και κατόπιν της ΕΕΣΣΤΥ έναντι πολύ μικρού τιμήματος, που δήθεν θα λειτουργούσε ευεργετικά, αποδείχθηκε στην πράξη άλλη μια λανθασμένη πολιτική επιλογή, τα αποτελέσματα της οποίας φαίνονται δια γυμνού οφθαλμού.

Γερασμένο τροχαίο υλικό, έλλειψη ανταλλακτικών, υποστελέχωση της τεχνικής βάσης, έλλειψη σύγχρονου μηχανολογικού εξοπλισμού, απαρχαιωμένες εγκαταστάσεις και μια σειρά άλλων προβλημάτων συνηγορούν στην δική μας εκτίμηση.

Παρά τα 65 εκατ. ευρώ/έτος κρατικής επιχορήγησης, οι εργαζόμενοι και κυρίως οι πολίτες-επιβάτες του μέσου δεν απολαμβάνουν σύγχρονες ευρωπαϊκού επιπέδου μεταφορές.

Οι ευθύνες όμως για την τραγική αυτή κατάσταση, καταλογίζονται και βαραίνουν όλες τις κυβερνήσεις και τις διορισμένες διοικήσεις που διαχειρίστηκαν τις τύχες της χώρας και του σιδηροδρόμου, που παρά τα δισεκατομμύρια ευρωπαϊκών και εθνικών πόρων, η αξιοπιστία του στις μεταφορές, βρίσκεται στο χαμηλότερο σημείο από την έναρξη λειτουργίας του.

Σήμερα, αφενός αναγνωρίζουμε την προσπάθεια του ΟΣΕ να επισπεύσει τις εργασίες αποκατάστασης της σιδηροδρομικής υποδομής και λειτουργίας των συστημάτων ασφαλείας, όπως αναγνωρίζουμε και τις καλές προθέσεις της νέας διοίκησης της Hellenic train για την αντιμετώπιση των σοβαρών προβλημάτων που της κληροδότησαν οι προκάτοχοί της, αφετέρου όμως, διαπιστώνουμε ότι η επιλογή παραχώρησης εργασιών με εξωτερικούς συνεργάτες (outsourcing) όπως ο καθαρισμός των δένδρων και άλλων υλικών επί γραμμής από τον ΟΣΕ, καθώς και η παραχώρηση τεχνικών εργασιών λόγω ελλείψεως προσωπικού από την Hellenic train, δεν αποκατέστησε ούτε κατ’ ελάχιστο τα προβλήματα και την αξιοπιστία των εταιρειών απέναντι στο επιβατικό κοινό.

Με λίγα λόγια οι καλές προθέσεις από μόνες τους δεν είναι ικανές να λύσουν τα ζητήματα αξιοπιστίας και ασφαλείας… Χρειάζονται άμεσες παρεμβάσεις, σοβαρές επενδύσεις σε προσωπικό και τροχαίο υλικό!

Άλλωστε όλοι μας γνωρίζουμε πολύ καλά ότι “ο δρόμος προς την κόλαση είναι στρωμένος με καλές προθέσεις”!!!

Τα σωματεία της Hellenic train πριν από τέσσερις μήνες καταθέσαμε σειρά προτάσεων για την ασφάλεια του προσωπικού και των επιβατών και αναστείλαμε τις κινητοποιήσεις που είχαμε εξαγγείλει για να δώσουμε χρόνο στη νέα διοίκηση να τα αντιμετωπίσει.

Παρότι τα διευθυντικά στελέχη δήλωναν ότι η ασφάλεια θα ήταν πρώτη στις προτεραιότητές τους, παρά τις διαβεβαιώσεις τους περί άμεσων, μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων παρεμβάσεων, τα προβλήματα παραμένουν εδώ και δυσκολεύουν την εύρυθμη και ασφαλή εργασία των συναδέλφων μας.

Κατόπιν όλων των παραπάνω που αναφέρουμε και έπειτα από τα συμβάντα των τελευταίων ημερών, τα σωματεία μας, σε έκτακτη συνεδρίαση των Διοικητικών τους Συμβουλίων, αποφάσισαν ΟΜΟΦΩΝΑ την προκήρυξη 24ωρης πανελλαδικής Σιδηροδρομικής απεργίας την Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου με τα κάτωθι αιτήματα: α)Άμεσες προσλήψεις προσωπικού ώστε να σταματήσει η εντατικοποίηση της εργασίας

β)Άμεσες ενέργειες και υλοποίηση των προτάσεων του σωματείου για την ασφάλεια των επιβατών και των εργαζομένων

γ)Άμεσες ενέργειες και υλοποίηση των προτάσεων του σωματείου για την αντιμετώπιση των παραβατικών συμπεριφορών επί των αμαξοστοιχιών καθώς και στους σταθμούς

δ)Αντικατάσταση του τροχαίου υλικού με σύγχρονους συρμούς εφάμιλλους των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων-Οι επιβάτες μας αξίζουν το καλύτερο!

ε)Να δοθούν άμεσα τα Μ.Α.Π.(Μέσα ατομικής προστασίας)

στ)Να προχωρήσει η εκπαίδευση των μηχανοδηγών και των τεχνιτών στο σύνολο του τροχαίου υλικού

ζ)Να θεσπιστεί η συνεχής εκπαίδευση των τεχνιτών και των συνοδών αμαξοστοιχιών

η)Άμεσες ενέργειες για τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων και των μηχανημάτωνστα μηχανεργοστάσια

θ)Ολοκλήρωση των έργων υποδομής και της ασφάλειας των μεταφορών στο σιδηροδρομικό δίκτυο

Για όλα τα παραπάνω αιτήματα απαιτούμε σαφές χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.

Αγαπητοί επιβάτες, συναδέλφισσες και συνάδελφοι

Αυτή η κινητοποίηση μας αφορά ΟΛΟΥΣ, σας αφορά ΟΛΟΥΣ!

Η ασφάλεια του επιβατικού κοινού και των εργαζομένων είναι για εμάς πάνω από όλα!».

NEWSIT

24ωρη απεργία στα τρένα την Πέμπτη – «Τα προβλήματα παραμένουν» λένε οι εργαζόμενοι

 

Continue Reading
Advertisement

ΕΛΛΑΔΑ

Βαθμοί Πανελληνίων: Βατερλώ στα Μαθηματικά και την Ιστορία για τους υποψηφίους – Χαμηλά τα ποσοστά των αριστούχων

Ανακοινώθηκαν νωρίτερα σήμερα, Πέμπτη 26 Ιουνίου, οι βαθμολογίες των υποψηφίων των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, συνολικά, 88.637 υποψήφιοι διαγωνίστηκαν για μία από τις 68.788 θέσεις της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το ερχόμενο ακαδημαϊκό έτος, 2025-26. Από αυτούς, οι 73.941 υποψήφιοι προέρχονται από τα ΓΕΛ και οι 14.696 από τα ΕΠΑΛ.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η εικόνα των βαθμολογιών των υποψηφίων «δείχνει» λίγους αριστούχους, με πολύ λίγες εξαιρέσεις και ταυτόχρονα καταγράφει υψηλά ποσοστά βαθμολογιών κάτω της βάσης του 10.

Τα υψηλότερα ποσοστά κάτω από τη βάση

Για ακόμη μία χρονιά, τα Μαθηματικά και η Ιστορία «φιγουράρουν» στα μαθήματα με τα υψηλότερα ποσοστά βαθμολογιών κάτω από τη βάση, καθώς περισσότεροι από τους μισούς υποψήφιους δεν κατάφεραν να γράψουν πάνω από 10.

Συγκεκριμένα, το 59,12% των υποψηφίων έγραψαν κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά, με το 34,52% να συγκεντρώνεται στις βαθμολογίες 0 έως 5.

Αξιοσημείωτο είναι, επίσης, ότι για ακόμη μία χρονιά, οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής έγραψαν κατά τη συντριπτική πλειονότητα τους κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά, σε ποσοστό που έφτασε το 73,68%.

Όσον αφορά την Ιστορία, το 53,31% των υποψηφίων έγραψε κάτω από 10.

Υψηλά ποσοστά κάτω από τη βάση καταγράφονται, επίσης, στα μαθήματα της Φυσικής και των Αρχαίων Ελληνικών.

Ιδιαίτερα στη Φυσική οι υποψήφιοι «μοιράστηκαν» πάνω και κάτω από τη βάση, με το 50,05% να έχει γράψει κάτω από 10 και το 49,95% πάνω από 10. Στα Αρχαία Ελληνικά, το ποσοστό βαθμολογιών κάτω της βάσης ανήλθε στο 47,69%.

Βαθμολογίες του «ύψους και του βάθους»

Ιδιαίτερη εικόνα παρουσιάζουν και εφέτος ορισμένα μαθήματα, στα οποία παρατηρείται ταυτόχρονα μεγάλη συγκέντρωση σε βαθμολογίες κάτω της βάσης, αλλά και σε υψηλές βαθμολογίες.

Τα μαθήματα στα οποία αρίστευσαν περισσότεροι υποψήφιοι (βαθμολογία 18 έως 20) είναι η Οικονομία, τα Λατινικά, η Βιολογία και η Πληροφορική. Ωστόσο, είναι μεγάλη η συγκέντρωση βαθμολογιών και κάτω της βάσης σε αυτά τα μαθήματα.

Αναλυτικά, το μεγαλύτερο ποσοστό αριστούχων συγκεντρώνεται στο μάθημα της Οικονομίας, με το 29,33% των υποψηφίων να έχουν γράψει βαθμολογία από 18 έως 20. Ταυτόχρονα, ωστόσο, το 33,12% των υποψηφίων δεν κατάφερε να γράψει πάνω από τη βάση του 10 (17,67% βαθμολογία 0 έως 5 και 15,45% βαθμολογία 5 έως 10).

Επίσης, στο μάθημα των Λατινικών, το 21,86% των υποψηφίων έγραψε άριστα και το 20,32% έγραψε βαθμό 5 έως 10.

Στη Βιολογία, αρίστευσε το 19,47% των υποψηφίων και το 18,82% έγραψε βαθμό από 5 έως 10.

Στην Πληροφορική, τέλος, έγραψε από 18 έως 20 το 16,28% των υποψηφίων, με το 24,88% να έχει γράψει από 0 έως 5.

Χαμηλά ποσοστά αριστούχων

Στα υπόλοιπα μαθήματα, τα ποσοστά των άριστων βαθμολογιών (18-20) κινούνται και εφέτος σε χαμηλά επίπεδα, αν και καταγράφονται σε ορισμένα μαθήματα κάποιες ποσοστιαίες βελτιώσεις.

Συγκεκριμένα, στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, μόλις το 0,91% έγραψε πάνω από 18 και στα Αρχαία Ελληνικά μόλις το 2,29%. Αξιοπρόσεκτο είναι και το γεγονός ότι στα Αρχαία, η υψηλότερη συγκέντρωση ποσοστών βαθμολογίας καταγράφεται στους βαθμούς 5 έως 10 (35,16%).

Άριστα έγραψαν στο μάθημα των Μαθηματικών το 6,98%, στη Φυσική το 9,39% και στην Ιστορία το 12,96%, ποσοστά αυξημένα κατά περίπου 2 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με πέρυσι.

Στη Χημεία, το ποσοστό αριστούχων είναι μειωμένο σε σχέση με πέρυσι κατά περίπου 2 ποσοστιαίες μονάδες, με το 16% των υποψηφίων να έχουν γράψει βαθμό 18-20.

Υπολογισμός μορίων και τα επόμενα βήματα

Από σήμερα, οι υποψήφιοι μπορούν να υπολογίσουν τα μόριά τους και για τη διευκόλυνσή τους μπορούν να χρησιμοποιούν την ειδική εφαρμογή του υπουργείου Παιδείας, όπου, εισάγοντας τους γραπτούς βαθμούς τους μπορούν να δουν αυτόματα τα μόριά τους για κάθε Τμήμα/Σχολή του Πεδίου ή του Τομέα που ανήκουν.

Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη στον σύνδεσμο https://markcalc.it.minedu.gov.gr/.

Σημειώνεται, ότι εκκρεμεί η ανακοίνωση αποτελεσμάτων στα ειδικά μαθήματα Πανελλαδικών Εξετάσεων 2025, οι εξετάσεις των οποίων ολοκληρώνονται αύριο, Παρασκευή 27 Ιουνίου 2025.

Επόμενο -και τελευταίο- βήμα για τους υποψήφιους πριν την ανακοίνωση των τελικών αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών αποτελεί η διαδικασία συμπλήρωσης του Μηχανογραφικού Δελτίου, για την οποία εκκρεμούν οι σχετικές ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας.

Υπενθυμίζεται, ότι οι υποψήφιοι θα πρέπει να προχωρήσουν στη διαδικασία δημιουργίας προσωπικού κωδικού ασφαλείας, προκειμένου να υποβάλουν Μηχανογραφικό Δελτίο ή/και Παράλληλο Μηχανογραφικό Δελτίο. Η διαδικασία θα πραγματοποιείται στα λύκεια των υποψηφίων μέχρι και τη Δευτέρα 30 Ιουνίου 2025.

NEWSIT

Βαθμοί Πανελληνίων: Βατερλώ στα Μαθηματικά και την Ιστορία για τους υποψηφίους – Χαμηλά τα ποσοστά των αριστούχων

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Θεσσαλονίκη: Στη φυλακή οι δύο Τούρκοι για συμμετοχή στους πυροβολισμούς κατά στελεχών της ΕΥΠ

Μετά την απολογία του οδηγούνται στη φυλακή οι δύο Τούρκοι μαφιόζοι που κατηγορούνται για εμπλοκή στο επεισόδιο με τους πυροβολισμούς εναντίον στελεχών της ΕΥΠ, τον προηγούμενο μήνα, σε πρατήριο υγρών καυσίμων, στη Θέρμη Θεσσαλονίκης.

Πρόκειται για τον 43χρονο και τον 23χρονο που είχαν διαφύγει μετά το περιστατικό στη Βουλγαρία, όπου τελικώς συνελήφθησαν στην πόλη Σβίλενγκραντ, κοντά στα σύνορα με την Τουρκία, και εκδόθηκαν τις προηγούμενες μέρες στην Ελλάδα. Είχε προηγηθεί η σύλληψη σε ορεινό χωριό της Ροδόπης και η προφυλάκιση του 49χρονου συμπατριώτη τους, οδηγού του τζιπ που άνοιξε πυρ στη Θεσσαλονίκη κατά των στελεχών της ΕΥΠ.

Απολογούμενοι ενώπιον της 5ης τακτικής ανακρίτριας Θεσσαλονίκης που χειρίζεται την υπόθεση οι δύο Τούρκοι αρνήθηκαν την κατηγορία της απλής συνέργειας σε απόπειρα ανθρωποκτονίας (κατά συναυτουργία) η οποία τους αποδίδεται. «Δεν είχαμε καμία συμμετοχή ή εμπλοκή στο περιστατικό, ούτε γνωρίζαμε ότι ο συμπατριώτης μας οπλοφορεί», είπαν, σύμφωνα με πληροφορίες, στις απολογίες τους.

Ερμηνεύοντας την πράξη του 49χρονου συγκατηγορουμένου τους φαίνεται να υποστήριξαν ότι δεν είχε πρόθεση να σκοτώσει κι ότι ενήργησε υπό το καθεστώς πανικού και φόβου, λόγω εσφαλμένης εντύπωσης περί απειλής από πρόσωπα που θεώρησε ότι συνδέονται με τις τουρκικές μυστικές υπηρεσίες.

«’Ακουσα τους πυροβολισμούς και φοβήθηκα» φέρεται να είπε ο 43χρονος που δήλωσε ότι βρέθηκε για επαγγελματικούς λόγους στην Ελλάδα και κατά το επίμαχο περιστατικό είχε βγει από το αυτοκίνητο για να πληρώσει τα καύσιμα. Από την πλευρά του, ο 23χρονος που κατά τους ισχυρισμούς του καθόταν στη θέση του συνοδηγού, ανέφερε ότι διώκεται στην πατρίδα του για τις πολιτικές του πεποιθήσεις, ενώ στην Ελλάδα αιτήθηκε πολιτικό άσυλο ως πρόσφυγας.

Για την παραπομπή των τριών παραπάνω προφυλακισθέντων σε δίκη αναμένεται να αποφανθεί το αρμόδιο Δικαστικό Συμβούλιο με βούλευμα που θα εκδώσει.

NEWSIT

Θεσσαλονίκη: Στη φυλακή οι δύο Τούρκοι για συμμετοχή στους πυροβολισμούς κατά στελεχών της ΕΥΠ

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Φωτιά στην Παλαιά Φώκαια – «Απομακρυνθείτε προς Λαγονήσι» το μήνυμα από το 112

Φωτιά ξέσπασε το μεσημέρι της Πέμπτης (26.06.2025) στην περιοχή Θυμάρι της Παλαιάς Φώκαιας με το 112 με μήνυμά του να ζητά απομάκρυνση των κατοίκων προς το Λαγονήσι.

Η φωτιά στην Παλαιά Φώκαια καίει σε περιοχή με χαμηλή βλάστηση κοντά σε σπίτια με την κινητοποίηση να είναι μεγάλη τόσο από επίγειες όσο και από εναέριες δυνάμεις της πυροσβεστικής.

Η φωτιά καίει ανάμεσα σε σπίτια. Γίνονται και έλεγχοι από την αστυνομία και την πυροσβεστική αν υπάρχουν κάτοικοι που δεν μπορούν να μετακινηθούν να τους βοηθήσουν. Έχουν γίνει απεγκλωβισμοί ηλικιωμένων και παιδιών, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ έχουν καεί και σπίτια. Να σημειωθεί ότι πνέουν ισχυροί άνεμοι στην περιοχή.

Σε πλήρη επιχειρησιακή δράση βρίσκονται, τόσο ο Δήμος Σαρωνικού, όσο και ο Δήμος Λαυρεωτικής, συμβάλλοντας στην προσπάθεια της Πυροσβεστικής για τη φωτιά που έχει ξεσπάσει στην Παλαιά Φώκαια και κινείται στα όρια των δύο δήμων.

«Είναι πολύ δύσκολη η κατάσταση, η φωτιά πάει να ξεφύγει», είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο δήμαρχος Λαυρεωτικής Δημήτρης Λουκάς και πρόσθεσε: «Ξεκίνησε από το Θυμάρι, όχι από τον δικό μας δήμο, αλλά είναι κοντά στα όρια. Έχουν κινητοποιηθεί ισχυρές δυνάμεις. Είναι μεγάλη η κινητοποίηση, γιατί η φωτιά βρίσκεται κοντά σε σπίτια, κοντά σε κατοικημένη περιοχή».

Φωτιά στο Θυμάρι της Παλαιάς Φώκαιας
Φωτιά στην Παλαιά Φώκαια
Φωτιά στο Θυμάρι της Παλαιάς Φώκαιας
Φωτιά στην Παλαιά Φώκαια
Φωτιά στο Θυμάρι της Παλαιάς Φώκαιας
Φωτιά στην Παλαιά Φώκαια
Φωτιά στο Θυμάρι της Παλαιάς Φώκαιας
Φωτιά στην Παλαιά Φώκαια

Με μήνυμα του, μάλιστα το 112 ενημερώνει τους κατοίκους ότι έχει ξεσπάσει φωτιά στην περιοχή Θυμάρι της Παλαιάς Φώκαιας και τους ζητά να απομακρυνθούν με προορισμό το Λαγονήσι. Λίγο αργότερα εστάλη νέο μήνυμα από το 112 για εκκένωση του οικισμού Τουρκολίμανο.

 

 

Οι δυνάμεις ενισχύονται συνεχώς και πλέον επιχειρούν για την κατάσβεση της φωτιάς 90 πυροσβέστες, 28 οχήματα, 3 ομάδες πεζοπόρου της 1ης ΕΜΟΔΕ, 8 αεροσκάφη και 5 ελικόπτερα. Παράλληλα υπάρχει βοήθεια από υδροφόρες ΟΤΑ. Με εντολή Αρχηγού ΠΣ Αντιστράτηγου Θεοδώρου Βάγια, μεταβαίνει κλιμάκιο της ΔΑΕΕ στην πυρκαγιά για τη διερεύνηση των αιτιών της.

 

Εξαιτίας της φωτιάς υπάρχει διακοπή κυκλοφορίας των οχημάτων στη λεωφόρο Αθηνών Σουνίου από το ύψος της συμβολής της με την οδό Δημ.Ευελπίδος Κούτσια στο ρεύμα κυκλοφορίας προς το Σούνιο.

Φωτιά στην Παλαιά Φώκαια
Εχει πάρει έκταση η φωτιά στην Παλαιά Φώκαια

Διακοπή κυκλοφορίας των οχημάτων υπάρχει και στη λεωφόρο Αθηνών-Σουνίου από το ύψος της Παναγίας Καταφυγιώτισσας, στο ρεύμα προς Αθήνα.

Φωτιά στο Θυμάρι της Παλαιάς Φώκαιας
Η φωτιά βρίσκεται κοντά σε σπίτια

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε ο Δήμος Σαρωνικού αναφέρει τα εξής:

ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ – ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΗ ΕΚΚΕΝΩΣΗ

Φωτιά έχει εκδηλωθεί στην περιοχή Θυμάρι. Ισχυρές δυνάμεις της Πολιτικής Προστασίας και της Πυροσβεστικής βρίσκονται ήδη στο σημείο.
Παρακαλούνται οι κάτοικοι και επισκέπτες για προληπτική εκκένωση από Θυμάρι προς Λαγονήσι. Θα υπάρχουν συνεχείς ενημερώσεις.

Συγκαλείται η Επιτροπή Εκτίμησης Κινδύνου

Την Επιτροπή Εκτίμησης Κινδύνου συγκάλεσε σήμερα (26.06.2025) το πρωί ο Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας Νίκος Παπαευσταθίου. Θέμα της συνεδρίασης οι υψηλές θερμοκρασίες και η ενίσχυση των ανέμων το Σαββατοκύριακο.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες της Επιτροπής, σήμερα Πέμπτη και αύριο Παρασκευή θα επικρατήσει καύσωνας μέτριας έντασης, με θερμοκρασίες:

Τις μεσημεριανές και απογευματινές ώρες στην ηπειρωτική χώρα 39 με 41 βαθμούς και στα νησιά 36 με 38 βαθμούς.

ΝΕWSIT

Φωτιά στην Παλαιά Φώκαια – «Απομακρυνθείτε προς Λαγονήσι» το μήνυμα από το 112

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ