Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Hellenic Train: 24ωρη απεργία στα τρένα την Πέμπτη

Σε 24ωρη πανελλαδική απεργία προχωρούν την Πέμπτη (26.9.24) οι εργαζόμενοι στα τρένα (σωματεία ΣΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ), ζητώντας, μεταξύ άλλων, άμεσες προσλήψεις, αντικατάσταση του τροχαίου υλικού με σύγχρονους συρμούς εφάμιλλους των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων καθώς και ολοκλήρωση των έργων υποδομής και της ασφάλειας των μεταφορών στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Με ανακοίνωσή τους για την απεργία, οι εργαζόμενοι στα τρένα επισημαίνουν πως «το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, όπου ανάμεσα στους 57 αδικοχαμένους συνανθρώπους μας, ήταν και 11 συνάδελφοί μας, ανέδειξε τα διαχρονικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε οι εργαζόμενοι στον Σιδηρόδρομο και την εγκατάλειψή του από την πλευρά της πολιτείας».

«Τα σωματεία της Hellenic Τrain πριν από τέσσερις μήνες καταθέσαμε σειρά προτάσεων για την ασφάλεια του προσωπικού και των επιβατών και αναστείλαμε τις κινητοποιήσεις που είχαμε εξαγγείλει για να δώσουμε χρόνο στη νέα διοίκηση να τα αντιμετωπίσει», αναφέρουν στην ανακοίνωση.

Και προσθέτουν: «Παρότι τα διευθυντικά στελέχη δήλωναν ότι η ασφάλεια θα ήταν πρώτη στις προτεραιότητές τους, παρά τις διαβεβαιώσεις τους περί άμεσων, μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων παρεμβάσεων, τα προβλήματα παραμένουν εδώ και δυσκολεύουν την εύρυθμη και ασφαλή εργασία των συναδέλφων μας».

Η ανακοίνωση των εργαζόμενων

«Το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, όπου ανάμεσα στους 57 αδικοχαμένους συνανθρώπους μας, ήταν και 11 συνάδελφοί μας, ανέδειξε τα διαχρονικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε οι εργαζόμενοι στον Σιδηρόδρομο και την εγκατάλειψη του από την πλευρά της πολιτείας.

Άλλωστε και η κυβέρνηση παραδέχθηκε ότι στην χώρα μας τα σιδηροδρομικά έργα και τα συστήματα που αφορούν στην ασφαλή μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων, καθυστέρησαν σημαντικά (σύμβαση 717 κλπ) λόγω των συνεχών αλλαγών, παρατάσεων και κυβερνητικών παρεμβάσεων.

Δυστυχώς όμως λίγο πριν την ολοκλήρωση της τοποθέτησης και λειτουργίας αυτών των συστημάτων ασφαλείας (Σηματοδότηση- τηλεδιοίκηση- επικοινωνία) βιώσαμε την καταστροφική κακοκαιρία του Daniel, η οποία διέλυσε μεγάλο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου, δημιουργώντας παράλληλα πολλαπλά προβλήματα στην διακίνηση επιβατών και εμπορευμάτων, καθώς και την εύρυθμη λειτουργία της Hellenic train, με τους εργαζόμενους να σηκώνουν το μεγαλύτερο βάρος από αυτό που τους αναλογούσε.

Προβλήματα που μετά από ενάμιση χρόνο της αποφράδος ημέρας του δυστυχήματος και της φυσικής καταστροφής παραμένουν, ενώ πολλά από αυτά, που αφορούν τον ΟΣΕ και την Hellenic train, διαιωνίζονται και βαλτώνουν.

Η μη ολοκλήρωση της υπογειοποίησης της γραμμής στην Αθήνα έπειτα από 17 χρόνια, η καθυστέρηση ολοκλήρωσης των έργων στον σταθμό Λαρίσης, η παντελής έλλειψη σύγχρονων μέσων αντιμετώπισης των παραβατικών επιβατών, η τραγική κατάσταση των εγκαταστάσεων των μηχανεργοστασίων, η έλλειψη αξιόλογου σύγχρονου τροχαίου υλικού και κυρίως η ΤΡΑΓΙΚΗ ΕΛΛΕΙΨΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ, αναδεικνύουν την απουσία σχεδιασμού στην λειτουργία των εταιρειών, την απουσία κυβερνητικού σχεδίου, την διαχρονική εγκατάλειψη του Σιδηροδρόμου, τις ανερμάτιστες και εκ του προχείρου αλλαγές όλων των κυβερνήσεων, οι οποίες ευθύνονται για το αλαλούμ της ασυνεννοησίας, καθώς και το κλείσιμο του 1/3 του σιδηροδρομικού δικτύου, έφεραν τον σιδηρόδρομο στην τραγική κατάσταση που βιώνουμε όσοι εργαζόμαστε σε αυτόν και φυσικά την απαξίωση του τρένου στο επιβατικό κοινό.

Η ιδιωτικοποίηση δε της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και κατόπιν της ΕΕΣΣΤΥ έναντι πολύ μικρού τιμήματος, που δήθεν θα λειτουργούσε ευεργετικά, αποδείχθηκε στην πράξη άλλη μια λανθασμένη πολιτική επιλογή, τα αποτελέσματα της οποίας φαίνονται δια γυμνού οφθαλμού.

Γερασμένο τροχαίο υλικό, έλλειψη ανταλλακτικών, υποστελέχωση της τεχνικής βάσης, έλλειψη σύγχρονου μηχανολογικού εξοπλισμού, απαρχαιωμένες εγκαταστάσεις και μια σειρά άλλων προβλημάτων συνηγορούν στην δική μας εκτίμηση.

Παρά τα 65 εκατ. ευρώ/έτος κρατικής επιχορήγησης, οι εργαζόμενοι και κυρίως οι πολίτες-επιβάτες του μέσου δεν απολαμβάνουν σύγχρονες ευρωπαϊκού επιπέδου μεταφορές.

Οι ευθύνες όμως για την τραγική αυτή κατάσταση, καταλογίζονται και βαραίνουν όλες τις κυβερνήσεις και τις διορισμένες διοικήσεις που διαχειρίστηκαν τις τύχες της χώρας και του σιδηροδρόμου, που παρά τα δισεκατομμύρια ευρωπαϊκών και εθνικών πόρων, η αξιοπιστία του στις μεταφορές, βρίσκεται στο χαμηλότερο σημείο από την έναρξη λειτουργίας του.

Σήμερα, αφενός αναγνωρίζουμε την προσπάθεια του ΟΣΕ να επισπεύσει τις εργασίες αποκατάστασης της σιδηροδρομικής υποδομής και λειτουργίας των συστημάτων ασφαλείας, όπως αναγνωρίζουμε και τις καλές προθέσεις της νέας διοίκησης της Hellenic train για την αντιμετώπιση των σοβαρών προβλημάτων που της κληροδότησαν οι προκάτοχοί της, αφετέρου όμως, διαπιστώνουμε ότι η επιλογή παραχώρησης εργασιών με εξωτερικούς συνεργάτες (outsourcing) όπως ο καθαρισμός των δένδρων και άλλων υλικών επί γραμμής από τον ΟΣΕ, καθώς και η παραχώρηση τεχνικών εργασιών λόγω ελλείψεως προσωπικού από την Hellenic train, δεν αποκατέστησε ούτε κατ’ ελάχιστο τα προβλήματα και την αξιοπιστία των εταιρειών απέναντι στο επιβατικό κοινό.

Με λίγα λόγια οι καλές προθέσεις από μόνες τους δεν είναι ικανές να λύσουν τα ζητήματα αξιοπιστίας και ασφαλείας… Χρειάζονται άμεσες παρεμβάσεις, σοβαρές επενδύσεις σε προσωπικό και τροχαίο υλικό!

Άλλωστε όλοι μας γνωρίζουμε πολύ καλά ότι “ο δρόμος προς την κόλαση είναι στρωμένος με καλές προθέσεις”!!!

Τα σωματεία της Hellenic train πριν από τέσσερις μήνες καταθέσαμε σειρά προτάσεων για την ασφάλεια του προσωπικού και των επιβατών και αναστείλαμε τις κινητοποιήσεις που είχαμε εξαγγείλει για να δώσουμε χρόνο στη νέα διοίκηση να τα αντιμετωπίσει.

Παρότι τα διευθυντικά στελέχη δήλωναν ότι η ασφάλεια θα ήταν πρώτη στις προτεραιότητές τους, παρά τις διαβεβαιώσεις τους περί άμεσων, μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων παρεμβάσεων, τα προβλήματα παραμένουν εδώ και δυσκολεύουν την εύρυθμη και ασφαλή εργασία των συναδέλφων μας.

Κατόπιν όλων των παραπάνω που αναφέρουμε και έπειτα από τα συμβάντα των τελευταίων ημερών, τα σωματεία μας, σε έκτακτη συνεδρίαση των Διοικητικών τους Συμβουλίων, αποφάσισαν ΟΜΟΦΩΝΑ την προκήρυξη 24ωρης πανελλαδικής Σιδηροδρομικής απεργίας την Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου με τα κάτωθι αιτήματα: α)Άμεσες προσλήψεις προσωπικού ώστε να σταματήσει η εντατικοποίηση της εργασίας

β)Άμεσες ενέργειες και υλοποίηση των προτάσεων του σωματείου για την ασφάλεια των επιβατών και των εργαζομένων

γ)Άμεσες ενέργειες και υλοποίηση των προτάσεων του σωματείου για την αντιμετώπιση των παραβατικών συμπεριφορών επί των αμαξοστοιχιών καθώς και στους σταθμούς

δ)Αντικατάσταση του τροχαίου υλικού με σύγχρονους συρμούς εφάμιλλους των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων-Οι επιβάτες μας αξίζουν το καλύτερο!

ε)Να δοθούν άμεσα τα Μ.Α.Π.(Μέσα ατομικής προστασίας)

στ)Να προχωρήσει η εκπαίδευση των μηχανοδηγών και των τεχνιτών στο σύνολο του τροχαίου υλικού

ζ)Να θεσπιστεί η συνεχής εκπαίδευση των τεχνιτών και των συνοδών αμαξοστοιχιών

η)Άμεσες ενέργειες για τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων και των μηχανημάτωνστα μηχανεργοστάσια

θ)Ολοκλήρωση των έργων υποδομής και της ασφάλειας των μεταφορών στο σιδηροδρομικό δίκτυο

Για όλα τα παραπάνω αιτήματα απαιτούμε σαφές χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.

Αγαπητοί επιβάτες, συναδέλφισσες και συνάδελφοι

Αυτή η κινητοποίηση μας αφορά ΟΛΟΥΣ, σας αφορά ΟΛΟΥΣ!

Η ασφάλεια του επιβατικού κοινού και των εργαζομένων είναι για εμάς πάνω από όλα!».

NEWSIT

24ωρη απεργία στα τρένα την Πέμπτη – «Τα προβλήματα παραμένουν» λένε οι εργαζόμενοι

 

Continue Reading
Advertisement

ΕΛΛΑΔΑ

Σε αποκλιμάκωση οι τιμές καυσίμων και ηλεκτρικής ενέργειας

Σημαντική αποκλιμάκωση στις τιμές των υγρών καυσίμων σε σχέση με πέρυσι καταγράφεται τον φετινό Απρίλιο, απόρροια του συνδυασμού της πτώσης των διεθνών τιμών και της ισχυροποίησης του ευρώ έναντι του δολαρίου.

Έτσι η αμόλυβδη είναι 12 % φθηνότερη σε σχέση με πέρυσι και το πετρέλαιο κίνησης πωλείται επίσης 13 % χαμηλότερα ενώ 7 % ακριβότερο είναι το υγραέριο κίνησης. Ευνοϊκή είναι η περίοδος και για τις τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας που είναι κατά τι αυξημένες σε σχέση με πέρυσι αλλά καταγράφουν σημαντική πτώση 33 % σε σχέση με την αρχή του έτους.

Η μέση τιμή της αμόλυβδης σύμφωνα με τις τελευταίες τιμοληψίες του υπουργείου Ανάπτυξης (11 Απριλίου) διαμορφώνεται στο 1,755 ευρώ ανά λίτρο έναντι 1,794 στην αρχή του χρόνου και 1,962 τον Απρίλιο του 2024. Αντίστοιχα το πετρέλαιο κίνησης είναι στο 1,522 ευρώ από 1,578 τον Ιανουάριο και 1,715 ευρώ πέρυσι.

Αιτίες της πτώσης είναι η διεθνής αναταραχή που προκάλεσε η επιβολή δασμών από τις ΗΠΑ και οι ανησυχίες για επιβράδυνση της διεθνούς οικονομίας, άρα και της ζήτησης για καύσιμα.

Ενδεικτικά η τιμή διυλιστηρίου για την αμόλυβδη την προηγούμενη εβδομάδα υποχώρησε κατά 8 λεπτά το λίτρο, στα 53 λεπτά στις 11 Απριλίου έναντι 61 στις 4 Απριλίου. Στην τιμή διυλιστηρίου προστίθενται οι φόροι, τα περιθώρια κέρδους χονδρικής και λιανικής καθώς και τα περιθώρια κέρδους για να προκύψει η τελική τιμή στην αντλία.

Θετική για τον καταναλωτή είναι και η ενίσχυση του ευρώ έναντι του δολαρίου καθώς οι διεθνείς τιμές αργού και προϊόντων εκφράζονται σε δολάρια.

Στην ηλεκτρική ενέργεια – που τροφοδοτεί πλέον εκτός από τις οικιακές συσκευές και την κίνηση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων οι εξελίξεις έχουν ως εξής: η μέση λιανική τιμή υποχώρησε τον Απρίλιο στα 13,8 λεπτά ανά κιλοβατώρα από 17,4 τον Ιανουάριο (μείον την επιδότηση που δόθηκε από το κράτος) ενώ πέρυσι τον Απρίλιο ήταν 0,11 λεπτά.

Η περίοδος ευνοεί την πτώση των τιμών λόγω υπερβάλλουσας παραγωγής από από ανανεώσιμες πηγές και χαμηλής ζήτησης. Συνδυασμός που προκαλεί ακόμη και προβλήματα ευστάθειας στο δίκτυο και αναγκάζει τους διαχειριστές των δικτύων να προχωρούν σε περικοπές της παραγωγής από ανανεώσιμες πηγές. Η εξέλιξη των τιμών κατά το πρώτο μισό του Απριλίου δείχνει ότι – αν δεν ανατραπεί η τάση – θα υπάρξει συνέχεια στην αποκλιμάκωση των τιμών το Μάιο.

ΑΠΕ ΜΠΕ

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Τροχαίο στην Εγνατία: Οι κάμερες «συνέλαβαν» το αφρενάριστο φορτηγό του Ουκρανού – Δεν έχει καταγραφεί αυτοκίνητο να του κόβει τον δρόμο

Νέα στοιχεία βλέπουν το φως της δημοσιότητας σχετικά με το φονικό τροχαίο στα διόδια του Πολύμυλου στην Εγνατία Οδό το μεσημέρι της Μεγάλης Τρίτης (15.4.2025).

Οι κάμερες στα διόδια του Πολύμυλου καταστράφηκαν εντελώς από τη φωτιά, ωστόσο το τροχαίο πρόλαβε να καταγραφεί στους server και πλέον οι Αρχές έχουν εικόνα για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες σκοτώθηκε το ζευγάρι των Ελλήνων που είχε έρθει για το Πάσχα από την Ελβετία. Στο βίντεο έχει καταγραφεί το τροχαίο μέχρι τη στιγμή που ξεσπά η φωτιά.

Η Αστυνομία και ο εισαγγελέας απέκτησαν πριν λίγες ώρες πρόσβαση στους server της Εγνατίας Οδού. Από τα πλάνα φαίνεται πως κανένα από τα δύο εμπλεκόμενα αυτοκίνητα δεν έκανε όπισθεν.

Συγκεκριμένα, καταγράφεται με ευκρίνεια ο οδηγός του πρώτου αυτοκινήτου να κόβει ταχύτητα, σχεδόν να σταματά, για να περάσει από τον σταθμό του e-pass. Το αυτοκίνητο ξεκινά να κινείται και πάλι και τότε πέφτει με ταχύτητα πάνω του – και πάνω στο άλλο όχημα – η νταλίκα.

Το φορτηγό φαίνεται να μην κόβει ταχύτητα καθόλου, παρά το γεγονός ότι επικρατούσε πυκνή ομίχλη στην περιοχή.

Ωστόσο, ο ταχογράφος του φορτηγού έχει καταστραφεί εντελώς από τη φωτιά και είναι αδύνατον σε αυτή τη φάση να διαπιστωθεί με πόσα χιλιόμετρα έτρεχε ο οδηγός της νταλίκας.

Στον 38χρονο οδηγό ασκήθηκε ποινική δίωξη για ανθρωποκτονία με το άρθρο 290 του ΠΚ, δηλαδή επικίνδυνη οδήγηση που προκάλεσε θανατηφόρο τροχαίο, που είναι κακούργημα.

Ο 38χρονος οδηγός του φορτηγού, με καταγωγή από την Ουκρανία, που προκάλεσε τη φονική καραμπόλα αναμένεται να απολογηθεί το πρωί της Μεγάλης Παρασκευής. Ο ίδιος σύμφωνα με πληροφορίες φέρεται να ισχυρίζεται ότι του έκοψε τον δρόμο ένα αυτοκίνητο την ώρα που πήγαινε να περάσει από τα διόδια και για να αποφύγει το αυτοκίνητο έκοψε το τιμόνι αριστερά και έτσι συνέβη το δυστύχημα.

Στην εικόνα που έχουν καταγράψει οι κάμερες ασφαλείας δεν φαίνεται όχημα να μπαίνει στον δρόμο της νταλίκας.

Αξίζει να σημειωθεί πως, ο Ουκρανός οδηγός, που ήταν ιδιαίτερα ενεργός στα social media, έκανε συχνά live μεταδόσεις από τους δρόμους και έτσι η αστυνομία εξετάζει αν ήταν απασχολημένος με το κινητό τηλέφωνό του και δεν κοιτούσε τον δρόμο.

Σε δηλώσεις του στο MEGA, ο διευθύνων σύμβουλος της Εγνατίας Οδού Kωνσταντίνος Κουτσούκος, αναφερόμενος στο δυστύχημα είπε μεταξύ άλλων: «Το μήκος των λωρίδων που έχουμε στον συγκεκριμένο σταθμό μας έχει μήκος 70 μέτρων. Το φορτηγό από τη μία πλευρά του σταθμού τη διαπέρασε, έσπασε ό,τι υπήρχε από εξοπλισμό, προφανώς χτύπησε τα οχήματα και βρέθηκε στην άλλη πλευρά.

Αντιλαμβάνομαι ότι όταν υπάρχει τέτοια σφοδρότητα για να φθάσει ένα φορτηγό να διαπεράσει όλα αυτά και να φθάσει στην άλλη πλευρά του σταθμού, η ταχύτητα πρέπει να ήταν μεγάλη». Για το γεγονός ότι στο σημείο παρουσιάζεται συχνά το φαινόμενο της ομίχλης ο κ. Κουτσούκος είπε ότι, «εμείς έχουμε κάποια ειδικά φώτα στον σταθμό και υπάρχουν και ηλεκτρονικές σημάνσεις πριν φθάσει κάποιος στον σταθμό».

ΝΕWSIT

Τροχαίο στην Εγνατία: Οι κάμερες «συνέλαβαν» το αφρενάριστο φορτηγό του Ουκρανού – Δεν έχει καταγραφεί αυτοκίνητο να του κόβει τον δρόμο

 

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Κορυφώνεται η έξοδος των εκδρομέων του Πάσχα – Αυξημένη η κίνηση στα λιμάνια της Αττικής (βίντεο)

Αυξημένη είναι σήμερα Μ.Πέμπτη η κίνηση στα λιμάνια της Αττικής, ενόψει της εξόδου των εκδρομέων του Πάσχα για τα νησιά των Κυκλάδων, τα Δωδεκάνησα και την Κρήτη.

Για σήμερα από το λιμάνι του Πειραιά έχουν προγραμματιστεί 20 απόπλοι, ενώ σύμφωνα με το σύστημα κρατήσεων των εταιρειών αναμένεται να αναχωρήσουν τουλάχιστον 22.190 επιβάτες.

Από το λιμάνι της Ραφήνας θα αποπλεύσουν 10 πλοία με επιπλέον 4 δρομολόγια για Μαρμάρι, ενώ θα αναχωρήσουν τουλάχιστον 9.800 επιβάτες.

Από το λιμάνι του Λαυρίου θα πραγματοποιηθούν 10 απόπλοι, ενώ θα αναχωρήσουν 2.843 επιβάτες.

Το Λιμενικό Σώμα έχει λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την διευκόλυνση των επιβατών, ενώ καλό είναι οι εκδρομείς του Πάσχα να είναι νωρίτερα στην αποβάθρα αναχώρησης του πλοίου για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους.

Χθες Μ.Τετάρτη από το λιμάνι του Πειραιά πραγματοποιήθηκαν 16 απόπλοι επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων, ενώ αναχώρησαν 18.558 επιβάτες.

Από το λιμάνι της Ραφήνας αναχώρησαν 11 πλοία με 5.615 επιβάτες, ενώ από το λιμάνι του Λαυρίου απέπλευσαν 6 επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία με 1.348 επιβάτες.

Π.Τσ.

ΦΩΤΟ: ΑΠΕ-ΜΠΕ/Αλέξανδρος Μπελτές

ΒΙΝΤΕΟ: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΕΜΟΥΝΔΟΣ

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ