Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Hellenic Train: 24ωρη απεργία στα τρένα την Πέμπτη

Σε 24ωρη πανελλαδική απεργία προχωρούν την Πέμπτη (26.9.24) οι εργαζόμενοι στα τρένα (σωματεία ΣΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ), ζητώντας, μεταξύ άλλων, άμεσες προσλήψεις, αντικατάσταση του τροχαίου υλικού με σύγχρονους συρμούς εφάμιλλους των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων καθώς και ολοκλήρωση των έργων υποδομής και της ασφάλειας των μεταφορών στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Με ανακοίνωσή τους για την απεργία, οι εργαζόμενοι στα τρένα επισημαίνουν πως «το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, όπου ανάμεσα στους 57 αδικοχαμένους συνανθρώπους μας, ήταν και 11 συνάδελφοί μας, ανέδειξε τα διαχρονικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε οι εργαζόμενοι στον Σιδηρόδρομο και την εγκατάλειψή του από την πλευρά της πολιτείας».

«Τα σωματεία της Hellenic Τrain πριν από τέσσερις μήνες καταθέσαμε σειρά προτάσεων για την ασφάλεια του προσωπικού και των επιβατών και αναστείλαμε τις κινητοποιήσεις που είχαμε εξαγγείλει για να δώσουμε χρόνο στη νέα διοίκηση να τα αντιμετωπίσει», αναφέρουν στην ανακοίνωση.

Και προσθέτουν: «Παρότι τα διευθυντικά στελέχη δήλωναν ότι η ασφάλεια θα ήταν πρώτη στις προτεραιότητές τους, παρά τις διαβεβαιώσεις τους περί άμεσων, μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων παρεμβάσεων, τα προβλήματα παραμένουν εδώ και δυσκολεύουν την εύρυθμη και ασφαλή εργασία των συναδέλφων μας».

Η ανακοίνωση των εργαζόμενων

«Το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, όπου ανάμεσα στους 57 αδικοχαμένους συνανθρώπους μας, ήταν και 11 συνάδελφοί μας, ανέδειξε τα διαχρονικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε οι εργαζόμενοι στον Σιδηρόδρομο και την εγκατάλειψη του από την πλευρά της πολιτείας.

Άλλωστε και η κυβέρνηση παραδέχθηκε ότι στην χώρα μας τα σιδηροδρομικά έργα και τα συστήματα που αφορούν στην ασφαλή μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων, καθυστέρησαν σημαντικά (σύμβαση 717 κλπ) λόγω των συνεχών αλλαγών, παρατάσεων και κυβερνητικών παρεμβάσεων.

Δυστυχώς όμως λίγο πριν την ολοκλήρωση της τοποθέτησης και λειτουργίας αυτών των συστημάτων ασφαλείας (Σηματοδότηση- τηλεδιοίκηση- επικοινωνία) βιώσαμε την καταστροφική κακοκαιρία του Daniel, η οποία διέλυσε μεγάλο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου, δημιουργώντας παράλληλα πολλαπλά προβλήματα στην διακίνηση επιβατών και εμπορευμάτων, καθώς και την εύρυθμη λειτουργία της Hellenic train, με τους εργαζόμενους να σηκώνουν το μεγαλύτερο βάρος από αυτό που τους αναλογούσε.

Προβλήματα που μετά από ενάμιση χρόνο της αποφράδος ημέρας του δυστυχήματος και της φυσικής καταστροφής παραμένουν, ενώ πολλά από αυτά, που αφορούν τον ΟΣΕ και την Hellenic train, διαιωνίζονται και βαλτώνουν.

Η μη ολοκλήρωση της υπογειοποίησης της γραμμής στην Αθήνα έπειτα από 17 χρόνια, η καθυστέρηση ολοκλήρωσης των έργων στον σταθμό Λαρίσης, η παντελής έλλειψη σύγχρονων μέσων αντιμετώπισης των παραβατικών επιβατών, η τραγική κατάσταση των εγκαταστάσεων των μηχανεργοστασίων, η έλλειψη αξιόλογου σύγχρονου τροχαίου υλικού και κυρίως η ΤΡΑΓΙΚΗ ΕΛΛΕΙΨΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ, αναδεικνύουν την απουσία σχεδιασμού στην λειτουργία των εταιρειών, την απουσία κυβερνητικού σχεδίου, την διαχρονική εγκατάλειψη του Σιδηροδρόμου, τις ανερμάτιστες και εκ του προχείρου αλλαγές όλων των κυβερνήσεων, οι οποίες ευθύνονται για το αλαλούμ της ασυνεννοησίας, καθώς και το κλείσιμο του 1/3 του σιδηροδρομικού δικτύου, έφεραν τον σιδηρόδρομο στην τραγική κατάσταση που βιώνουμε όσοι εργαζόμαστε σε αυτόν και φυσικά την απαξίωση του τρένου στο επιβατικό κοινό.

Η ιδιωτικοποίηση δε της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και κατόπιν της ΕΕΣΣΤΥ έναντι πολύ μικρού τιμήματος, που δήθεν θα λειτουργούσε ευεργετικά, αποδείχθηκε στην πράξη άλλη μια λανθασμένη πολιτική επιλογή, τα αποτελέσματα της οποίας φαίνονται δια γυμνού οφθαλμού.

Γερασμένο τροχαίο υλικό, έλλειψη ανταλλακτικών, υποστελέχωση της τεχνικής βάσης, έλλειψη σύγχρονου μηχανολογικού εξοπλισμού, απαρχαιωμένες εγκαταστάσεις και μια σειρά άλλων προβλημάτων συνηγορούν στην δική μας εκτίμηση.

Παρά τα 65 εκατ. ευρώ/έτος κρατικής επιχορήγησης, οι εργαζόμενοι και κυρίως οι πολίτες-επιβάτες του μέσου δεν απολαμβάνουν σύγχρονες ευρωπαϊκού επιπέδου μεταφορές.

Οι ευθύνες όμως για την τραγική αυτή κατάσταση, καταλογίζονται και βαραίνουν όλες τις κυβερνήσεις και τις διορισμένες διοικήσεις που διαχειρίστηκαν τις τύχες της χώρας και του σιδηροδρόμου, που παρά τα δισεκατομμύρια ευρωπαϊκών και εθνικών πόρων, η αξιοπιστία του στις μεταφορές, βρίσκεται στο χαμηλότερο σημείο από την έναρξη λειτουργίας του.

Σήμερα, αφενός αναγνωρίζουμε την προσπάθεια του ΟΣΕ να επισπεύσει τις εργασίες αποκατάστασης της σιδηροδρομικής υποδομής και λειτουργίας των συστημάτων ασφαλείας, όπως αναγνωρίζουμε και τις καλές προθέσεις της νέας διοίκησης της Hellenic train για την αντιμετώπιση των σοβαρών προβλημάτων που της κληροδότησαν οι προκάτοχοί της, αφετέρου όμως, διαπιστώνουμε ότι η επιλογή παραχώρησης εργασιών με εξωτερικούς συνεργάτες (outsourcing) όπως ο καθαρισμός των δένδρων και άλλων υλικών επί γραμμής από τον ΟΣΕ, καθώς και η παραχώρηση τεχνικών εργασιών λόγω ελλείψεως προσωπικού από την Hellenic train, δεν αποκατέστησε ούτε κατ’ ελάχιστο τα προβλήματα και την αξιοπιστία των εταιρειών απέναντι στο επιβατικό κοινό.

Με λίγα λόγια οι καλές προθέσεις από μόνες τους δεν είναι ικανές να λύσουν τα ζητήματα αξιοπιστίας και ασφαλείας… Χρειάζονται άμεσες παρεμβάσεις, σοβαρές επενδύσεις σε προσωπικό και τροχαίο υλικό!

Άλλωστε όλοι μας γνωρίζουμε πολύ καλά ότι “ο δρόμος προς την κόλαση είναι στρωμένος με καλές προθέσεις”!!!

Τα σωματεία της Hellenic train πριν από τέσσερις μήνες καταθέσαμε σειρά προτάσεων για την ασφάλεια του προσωπικού και των επιβατών και αναστείλαμε τις κινητοποιήσεις που είχαμε εξαγγείλει για να δώσουμε χρόνο στη νέα διοίκηση να τα αντιμετωπίσει.

Παρότι τα διευθυντικά στελέχη δήλωναν ότι η ασφάλεια θα ήταν πρώτη στις προτεραιότητές τους, παρά τις διαβεβαιώσεις τους περί άμεσων, μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων παρεμβάσεων, τα προβλήματα παραμένουν εδώ και δυσκολεύουν την εύρυθμη και ασφαλή εργασία των συναδέλφων μας.

Κατόπιν όλων των παραπάνω που αναφέρουμε και έπειτα από τα συμβάντα των τελευταίων ημερών, τα σωματεία μας, σε έκτακτη συνεδρίαση των Διοικητικών τους Συμβουλίων, αποφάσισαν ΟΜΟΦΩΝΑ την προκήρυξη 24ωρης πανελλαδικής Σιδηροδρομικής απεργίας την Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου με τα κάτωθι αιτήματα: α)Άμεσες προσλήψεις προσωπικού ώστε να σταματήσει η εντατικοποίηση της εργασίας

β)Άμεσες ενέργειες και υλοποίηση των προτάσεων του σωματείου για την ασφάλεια των επιβατών και των εργαζομένων

γ)Άμεσες ενέργειες και υλοποίηση των προτάσεων του σωματείου για την αντιμετώπιση των παραβατικών συμπεριφορών επί των αμαξοστοιχιών καθώς και στους σταθμούς

δ)Αντικατάσταση του τροχαίου υλικού με σύγχρονους συρμούς εφάμιλλους των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων-Οι επιβάτες μας αξίζουν το καλύτερο!

ε)Να δοθούν άμεσα τα Μ.Α.Π.(Μέσα ατομικής προστασίας)

στ)Να προχωρήσει η εκπαίδευση των μηχανοδηγών και των τεχνιτών στο σύνολο του τροχαίου υλικού

ζ)Να θεσπιστεί η συνεχής εκπαίδευση των τεχνιτών και των συνοδών αμαξοστοιχιών

η)Άμεσες ενέργειες για τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων και των μηχανημάτωνστα μηχανεργοστάσια

θ)Ολοκλήρωση των έργων υποδομής και της ασφάλειας των μεταφορών στο σιδηροδρομικό δίκτυο

Για όλα τα παραπάνω αιτήματα απαιτούμε σαφές χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.

Αγαπητοί επιβάτες, συναδέλφισσες και συνάδελφοι

Αυτή η κινητοποίηση μας αφορά ΟΛΟΥΣ, σας αφορά ΟΛΟΥΣ!

Η ασφάλεια του επιβατικού κοινού και των εργαζομένων είναι για εμάς πάνω από όλα!».

NEWSIT

24ωρη απεργία στα τρένα την Πέμπτη – «Τα προβλήματα παραμένουν» λένε οι εργαζόμενοι

 

Continue Reading
Advertisement

ΕΛΛΑΔΑ

Μαρινέλλα: «Δεν ήρθε η ώρα μου ακόμα» φέρεται να είπε με χιούμορ στην κόρη της, μέσα από την εντατική

Η Μαρινέλλα παραμένει στην εντατική, με την κόρη της Τζωρτίνα Σερπιέρη, να βρίσκεται διαρκώς στο πλευρό της 86χρονης ερμηνεύτριας.

Την ώρα που η Μαρινέλλα δίνει μάχη ζωής στην εντατική του νοσοκομείου Υγεία, μετά το εγκεφαλικό που υπέστη στο Ηρώδειο, οι πληροφορίες που έρχονται στο φως, δείχνουν πως η 86χρονη παραμένει αισιόδοξη. Όπως φαίνεται δεν έχει χάσει το χιούμορ που την χαρακτήριζε πάντα. Πιστεύει ότι θα επανέλθει και ζητάει με τον τρόπο της, από την κόρη και τους στενούς συγγενείς της, να κάνουν κουράγιο μέχρι να πάρει η ίδια το πολυπόθητο εξιτήριο από το νοσοκομείο.

Η κόρη της Τζωρτίνα Σερπιέρη, ήταν από τις πρώτες στιγμές στο πλευρό της και την είδε πολλές φορές καθ΄ όλη τη διάρκεια της χθεσινής ημέρας (26-09-2024).

Το πρωί της Παρασκευής 27 Σεπτεμβρίου, ο Γιώργος Λιάγκας προχώρησε σε μία μεγάλη αποκάλυψη στο «Πρωινό». Όπως γνωστοποίησε, η Μαρινέλλα μίλησε στην κόρη της μέσα από την εντατική, λέγοντάς της με χιούμορ: «Δεν ήρθε η ώρα μου ακόμα».

Τα επόμενα 24ωρα πάντως παραμένουν εξίσου κρίσιμα για την Μαρινέλλα. Οι γιατροί ελπίζουν ότι θα υποχωρήσει το αιμάτωμα στον εγκέφαλο και η μεγάλη τραγουδίστρια θα αποφύγει το χειρουργείο.

Το πρώτο επικίνδυνο 24ώρο πέρασε και πλέον όλοι αναμένουν για την καλύτερη δυνατή έκβαση. Μάλιστα, στα θετικά νέα είναι ότι η Μαρινέλλα παρά το γεγονός ότι νοσηλεύεται στη ΜΕΘ, δεν είναι διασωληνωμένη και ανταποκρίνεται στην ισχυρή φαρμακευτική αγωγή που λαμβάνει.

NEWSIT

«Δεν ήρθε η ώρα μου ακόμα» φέρεται να είπε με χιούμορ η Μαρινέλλα στην κόρη της, μέσα από τη ΜΕΘ

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Ερμιόνη: Προφυλακιστέος ο 17χρονος που ξύρισε με φαλτσέτα 12χρονο – Ελεύθερος με περιοριστικούς όρους ο δεύτερος

Μια σπάνια για τα ελληνικά χρονικά απόφαση ελήφθη για την επίθεση με φαλτσέτα στην Ερμιόνη, καθώς ο 17χρονος που φέρεται να κρατούσε το αιχμηρό αντικείμενο προφυλακίστηκε.

Σύμφωνα με πληροφορίες του newsit.gr, ο 17χρονος, μετά την απολογία του για την επίθεση σε 12χρονο με φαλτσέτα στην Ερμιόνη, οδηγήθηκε στο Ειδικό Αγροτικό Κατάστημα Κράτησης Νέων της Νέας Κασσαβέτειας Μαγνησίας, ενώ ο δεύτερος 17χρονος αφέθηκε ελεύθερος με περιοριστικούς όρους.

Οι δύο ανήλικοι κατηγορούνται ότι την ώρα του διαλείμματος απείλησαν και ξύρισαν με φαλτσέτα έναν 12χρονο και του πήραν το χαρτζιλίκι που είχε πάνω του.

Ο 17χρονος κρίθηκε προφυλακιστέος με τη σύμφωνη γνώμη εισαγγελέως και ανακρίτριας, γιατί θεωρήθηκε ότι είχε “ηγετικό ρόλο” στην υπόθεση.

Επιπλέον, συνελήφθησαν και αφέθηκαν ελεύθεροι οι γονείς των ανήλικων συλληφθέντων, 46 και 47 ετών και σχηματίστηκε σε βάρος τους δικογραφία για παραμέληση της εποπτείας των ανήλικων τέκνων τους.

NEWSIT

Προφυλακιστέος ο 17χρονος που ξύρισε με φαλτσέτα 12χρονο στην Ερμιόνη – Σπάνια απόφαση

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Λαύριο: Το προφίλ των 4 ληστών της χρηματαποστολής – Το επαγγελματικό χτύπημα, η πληροφόρηση και τα «καθαρά» χρήματα

Για τους αναλυτές της Ασφάλειας, η ληστεία της χρηματαποστολής στο Λαύριο χθες Παρασκευή (27.9.24), δεν ήταν μια τυχαία δουλειά από μια συμμορία που «χτυπούσε» ψιλικατζιδικα και σούπερ μάρκετ.

Οι δράστες, έψαξαν, «ρώτησαν» και έμαθαν απίστευτες λεπτομέρειες πριν «κλειδώσουν» τον στόχο τους και να στήσουν το χτύπημα στο Λαύριο. Στοιχεία που χρειάζεται μεγάλη προετοιμασία και ειδικές γνώσεις για να αποκτήθουν. Σε τρία από αυτά στέκονται οι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ που ανέλαβαν να λύσουν το μυστήριο της αρπαγής του 1,5 εκατομμυρίου ευρώ.

Το πρώτο έχει να κάνει με το γεγονός ότι η συγκεκριμενη εταιρία σεκιουριτι δεν τηρούσε αυστηρά τα πρωτόκολλα ασφάλειας. Πώς γνώριζαν οι ληστές ότι τα χρήματα που μεταφέρουν δεν τα τοποθετούν σε ειδικές κασετίνες ασφάλειας, αλλά τα βάζουν σε απλούς σάκους; Γιατί αν τα μετέφεραν σε κασετίνες θα υπήρχε σύστημα αντίδρασης με μπογιά που θα κατέστρεφε τα χαρτονόμισμα τα αν κάποιες προσπαθούσε να τις παραβιάσει.

Επίσης γνώριζαν ότι τα χρήματα είναι «φρέσκα» από τα ταμεία καταστημάτων και συνεπώς «καθαρά». Άρα δεν υπάρχει η δυνατότητα εντοπισμού τους όταν θα ρίξουν στην αγορά όπως για παράδειγμα συμβαίνει με τα λεφτά από τα λύτρα απαγωγών που είναι προσημειωμένα και άμεσα εντοπίζονται. Επίσης το όχημα είχε μια ελαφριά  θωράκιση και δεν ήταν τα βαριά φορτηγά  που χρησιμοποιούνται σε άλλες περιπτώσεις.

Τέλος είχαν εικόνα για το δρομολόγιο της συγκεκριμένης χρηματαποστολης. Θα περνούσε από πολλές επιχειρήσεις για να μαζέψει ρευστό πριν φτάσει στο πολυκαταστημα του Λαυρίου.

Πώς τα γνώριζαν όλα αυτά οι ληστές με τα καλαζνικοφ; Είχαν κάποια πληροφόρηση από άτομο που γνωριζε όλες αυτές τις λεπτομέρειες; Μέσα από καταθέσεις που παίρνουν οι αστυνομικοί από στελέχη και υπαλλήλους της εταιρίας προσπαθούν να απαντήσουν στο συγκεκριμένο ερώτημα.

Το δεύτερο δεδομένο που προβληματίζει τους αναλυτές είναι η στρατιωτικού τύπου συμπεριφορά των 4 ληστών. Έδρασαν με προσεκτικές κινήσεις, δεν χρησιμοποίησαν τα όπλα τους  και χρειάστηκε ελάχιστος χρόνος να ολοκληρώσουν το χτύπημα χωρίς να αφήσουν πίσω τους το παραμικρό στοιχείο. Ακόμα και το  αυτοκίνητο μάρκας Civic που χρησιμοποίησαν δεν το άφησαν πίσω τους στα χέρια των αστυνομικών αλλά το εξαφάνισαν σε πολύ σύντομο χρόνο.

Το προφίλ των δραστών

Ποιοι λοιπόν είναι οι ληστές με τις λευκές φόρμες και τις μάσκες; Οι αστυνομικοί προσπαθούν μέσα από τα προφίλ σεσημασμένων κακοποιών να εντοπίσουν κοινά στοιχεία με τους δράστες.

Εκτιμούν πως είναι σεσημασμένοι με πρόσβαση με κυκλώματα διακίνησης όπλων, σκληροί και κυρίως εκπαιδευμένοι σε τέτοιου είδους χτυπήματα. Θεωρούν ότι ετοίμαζαν καιρό τη δουλειά και πιθανότατα έκαναν πολλές φορές πρόβα τον τρόπο δράσης τους.

NEWSIT

Το προφίλ των 4 ληστών της χρηματαποστολής στο Λαύριο – Το επαγγελματικό χτύπημα, η πληροφόρηση και τα «καθαρά» χρήματα

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ