Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΓΣΕΕ: Άμεση αύξηση του κατώτατου μισθού στα 908 ευρώ

Την πρότασή της για τον κατώτατο μισθό στη χώρα μας το 2024 κατέθεσε σήμερα η Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας (ΓΣΕΕ), όπως αυτή διαμορφώθηκε από το Ινστιτούτο Εργασίας της Συνομοσπονδίας.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στην πρόταση της ΓΣΕΕ, «με δεδομένο τον υψηλό πληθωρισμό και τη μακροχρόνια και σωρευτική απώλεια της αγοραστικής δύναμης και βάσει του μείζονος στόχου των συνδικάτων, που είναι η διασφάλιση συνθηκών, στις οποίες κανένας εργαζόμενος που αμείβεται με τον κατώτατο μισθό να μην βρίσκεται κάτω από το κατώφλι της φτώχειας και να έχει ένα αξιοπρεπές βιοτικό επίπεδο ο ίδιος και η οικογένειά του, η ολιστική πρόταση του Ινστιτούτου Εργασίας της ΓΣΕΕ (ΙΝΕ/ΓΣΕΕ) για τον κατώτατο μισθό το 2024 είναι η εξής:

– Άμεση αύξηση του κατώτατου μισθού στα 908 ευρώ μηνιαίως και επαναφορά του καθορισμού του στον θεσμό της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, καθώς ο ρόλος και η λειτουργία της ως ελάχιστου γενικού ορίου προστασίας, με καθολική εφαρμογή σε όλους τους εργαζόμενους, στο πλαίσιο διαβούλευσης μεταξύ των κοινωνικών εταίρων, είναι κρίσιμης σημασίας για την αποδοχή του τελικού προσδιορισμού του ύψους του, την ενίσχυση της κοινωνικής και εργασιακής ειρήνης και, τελικά, τη συμμόρφωση των εργοδοτών, που θα επιτρέψει την αύξηση της αποτελεσματικότητας των θετικών του επιδράσεων στην οικονομία, την κοινωνία και τη δημοκρατία.

– Αποκατάσταση των προστατευτικών ρυθμίσεων του ατομικού και του συλλογικού εργατικού δικαίου (καθολικότητα ισχύος των όρων των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, πλήρης μετενέργειά τους, αρχή της εύνοιας στη «συρροή» τους και επέκταση της ισχύος τους).

– Άρση θεσμικών και νομοθετικών εμποδίων για την αύξηση της κάλυψης των εργαζομένων από συλλογικές συμβάσεις εργασίας (άνω του 80% των μισθωτών).

– Ενίσχυση της Επιθεώρησης Εργασίας για αποτελεσματική αντιμετώπιση της εργοδοτικής παραβατικότητας.

– Ρύθμιση και έλεγχος των ευέλικτων και των άτυπων μορφών εργασίας για την προστασία των κατώτατων ορίων αμοιβής και των συνθηκών εργασίας.

NEWSIT’

https://www.newsit.gr/oikonomia/finance/gsee-amesi-ayksisi-tou-katotatou-misthou-sta-908-eyro/3983075/
Continue Reading
Advertisement

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΑΑΔΕ: Ψηφιακά η απόδοση ΑΦΜ σε ανηλίκους άνω των 12 ετών χωρίς ταυτότητα

Με περισσότερη ευκολία θα γίνεται πλέον η διαδικασία απόδοσης ΑΦΜ και Κλειδάριθμου σε ανηλίκους από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), επεκτείνοντας τη δυνατότητα ψηφιακής έκδοσής τους και σε τέκνα άνω των 12 ετών που δεν διαθέτουν αστυνομική ταυτότητα.

Η επέκταση αυτή αποτελεί συνέχεια των δράσεων της ΑΑΔΕ για την αυτόματη απόδοση ΑΦΜ σε ανηλίκους και διευκολύνει σημαντικά γονείς και κηδεμόνες, στις περιπτώσεις που η έκδοση ΑΦΜ, αυτόματα, δεν κατέστη εφικτή λόγω μη ταυτοποίησης της γονεϊκής σχέσης, με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία.

Στις περιπτώσεις αυτές, πλέον είναι εφικτή η έκδοση ΑΦΜ, που αποτελεί τη βάση του Προσωπικού Αριθμού, ώστε στη συνέχεια να μπορεί να εκδοθεί ταυτότητα για τους ανήλικους αυτούς, καθώς ο Προσωπικός Αριθμός έχει πλέον καταστεί υποχρεωτικός για την έκδοση ταυτότητας.

Υπενθυμίζεται ότι η ΑΑΔΕ είχε προχωρήσει, το 2023, σε αυτόματη απόδοση ΑΦΜ σε ανηλίκους άνω των 12 ετών, ενώ τον περασμένο Νοέμβριο έλαβαν ΑΦΜ αυτόματα περισσότεροι από 710.000 ανήλικοι έως 12 ετών, καθώς και ανήλικοι άνω των 12 ετών που δεν είχαν ήδη.

Για τη νέα διαδικασία επισημαίνονται τα εξής:

  • Αφορά ανηλίκους άνω των 12 ετών, κατοίκους ημεδαπής με ελληνική υπηκοότητα που δεν διαθέτουν αστυνομική ταυτότητα, εφόσον δεν έχουν ήδη λάβει ΑΦΜ αυτόματα.
  • Το αίτημα υποβάλλεται από τον νόμιμο εκπρόσωπο ή εξουσιοδοτημένο από αυτόν τρίτο πρόσωπο, με την υποβολή πιστοποιητικού γέννησης ή οικογενειακής κατάστασης αντί του δελτίου ταυτότητας και των τυχών λοιπών απαραίτητων δικαιολογητικών (Α. 1185/2023).
  • Η υποβολή του αιτήματος γίνεται μέσω της ψηφιακής πύλης myAADE (myaade.gov.gr), στην επιλογή ΑΦΜ & Κλειδάριθμος.

Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με το Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) της ΑΑΔΕ στο (+30) 213 162 1000, τις εργάσιμες ημέρες και ώρες 07:30 – 17:00.

NEWSIT

ΑΑΔΕ: Ψηφιακά η απόδοση ΑΦΜ σε ανηλίκους άνω των 12 ετών χωρίς ταυτότητα

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πάνω από 200 εκατ. ευρώ σε τρία εμβληματικά έργα για ΑμεΑ με χρηματοδότηση από τα νέα Ευρωπαϊκά Ταμεία

Με στόχο την αντιμετώπιση πρακτικών και χρόνιων αναγκών των ατόμων με αναπηρία «για μια Ελλάδα με όλους για όλους», ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, ως επικεφαλής του Συντονιστικού Μηχανισμού για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία και ο αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης Κωστή Χατζηδάκης, από κοινού εισηγήθηκαν την ένταξη τριών σημαντικών δράσεων ύψους 232,4 εκατ. ευρώ στον προϋπολογισμό των νέων Ευρωπαϊκών Ταμείων, του Κοινωνικού Κλιματικού Ταμείου και του Ταμείου Εκσυγχρονισμού. Οι συγκεκριμένες δράσεις, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, προτεραιοποιήθηκαν με βασικό κριτήριο την εξυπηρέτηση αναγκών καθημερινότητας των ατόμων με αναπηρία κατόπιν συστηματικού διαλόγου με την αναπηρική κοινότητα και στο πλαίσιο της καθετοποιημένης καταγραφής των αναγκών ανά είδος αναπηρίας που πλέον ακολουθείται. Όλες είναι πλήρως εναρμονισμένες με τους στόχους της Εθνικής Στρατηγικής για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία 2024-2030.

 

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η ανακοίνωση, οι δράσεις αφορούν:

 

1. Προμήθεια 210 ηλεκτρικών λεωφορείων για τη μεταφορά μαθητών με αναπηρία και εγκατάσταση υποδομών φόρτισης σε ειδικά σχολεία.

Η δράση δίνει λύση στη χρόνια ασυνέχεια και αναξιοπιστία των υφιστάμενων συστημάτων μεταφοράς με μισθωμένα λεωφορεία, μέσω διαγωνιστικών διαδικασιών. Οι άγονοι διαγωνισμοί συχνά αφήνουν μαθητές με αναπηρία χωρίς μετακίνηση για μεγάλα χρονικά διαστήματα, με συνέπεια τα παιδιά να στερούνται την ευκαιρία για μάθηση και κοινωνικοποίηση, ενώ δημιουργούνται σοβαρά εμπόδια στην καθημερινότητα των εργαζόμενων γονέων τους. Η παρούσα δράση αφορά στην προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων για τα ειδικά σχολεία, με ταυτόχρονη δημιουργία υποδομών φόρτισης, προσφέροντας μια ολιστική και βιώσιμη λύση για τη σταθερή και αξιοπρεπή μεταφορά περισσότερων από 12.000 μαθητών με αναπηρία. Ταυτόχρονα, συμβαδίζει με τις εθνικές και ευρωπαϊκές πολιτικές για την κλιματική ουδετερότητα, την προσβασιμότητα και την κοινωνική ένταξη.

 

Ωφελούμενοι: πάνω από 12.000 μαθητές με αναπηρία

Προϋπολογισμός: 106.800.000 ευρώ

Φορέας χρηματοδότησης: Κοινωνικό Κλιματικό Ταμείο

Χρονοδιάγραμμα: Α’ τρίμηνο 2026 – Δ’ τρίμηνο 2028.

 

2. Επιδότηση ηλεκτρικών αμαξιδίων και εξοπλισμού μετατροπής των χειροκίνητων σε ηλεκτρικά, για άτομα με τετραπληγία, παραπληγία ή ημιπληγία.

Η έλλειψη αυτόνομων μέσων μετακίνησης αποτελεί βασικό παράγοντα κοινωνικού αποκλεισμού για άτομα με παραπληγία, τετραπληγία ή ημιπληγία. Λόγω της ανεπαρκούς προσβασιμότητας στο φυσικό περιβάλλον, το ηλεκτρικό αμαξίδιο αποτελεί συχνά τη μόνη λύση για καθημερινή αυτονομία χωρίς εξάρτηση από τρίτους. Ωστόσο, το κόστος των κατάλληλων αμαξιδίων ή των συστημάτων μετατροπής υπερβαίνει σημαντικά την αποζημίωση του ΕΟΠΥΥ, με αποτέλεσμα πολλοί να μην μπορούν να τα αποκτήσουν. Η συγκεκριμένη δράση εξασφαλίζει μηδενική επιβάρυνση για τους δικαιούχους, καλύπτοντας πλήρως τη διαφορά κόστους.

Με αυτόν τον τρόπο, ενισχύεται η πρόσβασή τους σε καθαρές, προσβασιμες και βιώσιμες μεταφορές, μειώνοντας την εξάρτηση από ενεργοβόρες ιδιωτικές υπηρεσίες μεταφοράς.

 

Ωφελούμενοι: 15.000 άτομα με παραπληγία, τετραπληγία ή ημιπληγία

Προϋπολογισμός: 52.500.000 ευρώ

Φορέας Χρηματοδότησης: Κοινωνικό Κλιματικό Ταμείο

Χρονοδιάγραμμα: Α’ τρίμηνο 2026 – Δ’ τρίμηνο 2030.

 

3. Ενεργειακή αναβάθμιση 478 ειδικών σχολείων

Μέχρι σήμερα, τα ειδικά σχολεία χρησιμοποιούν θέρμανση με πετρέλαιο, η οποία είναι κοστοβόρα και δύσκολα ελεγχόμενη. Αυτό πλήττει δυσανάλογα τους πιο ευάλωτους, όπως τα παιδιά με αναπηρία, προκαλώντας ανισότητες. Οι παρεμβάσεις περιλαμβάνουν ενδεικτικά εγκατάσταση αντλιών θερμότητας, μικρών φωτοβολταϊκών, θερμομόνωση, αναβάθμιση του κτηριακού φλοιού. Στόχος είναι η εξοικονόμηση ενέργειας, η μείωση των λειτουργικών εξόδων, η βελτίωση της θερμικής άνεσης και η ασφάλεια των μαθητών και του προσωπικού. Επιπλέον, η δράση συμβάλλει στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των σχολείων, προωθώντας τη βιώσιμη λειτουργία τους και την κοινωνική ισότητα.

 

Ωφελούμενες δομές: 478 ειδικά σχολεία (Ειδικά Δημοτικά, Ειδικά Γυμνάσια και Λύκεια, ΕΝΕΓΥΛ, ΕΕΕΕΚ)

Προϋπολογισμός: 73.134.000 ευρώ

Φορέας χρηματοδότησης: Ταμείο Εκσυγχρονισμού

Χρονοδιάγραμμα: Α’ τρίμηνο 2026 – Δ’ τρίμηνο 2032.

 

Και οι τρεις δράσεις αντανακλούν πραγματικές ανάγκες της αναπηρικής κοινότητας και τη δέσμευση της κυβέρνησης για ένα πιο βιώσιμο και φιλικό προς το περιβάλλον μέλλον, με σεβασμό στην ισότητα και την προσβασιμότητα.

 

Πέραν των δράσεων που προτάθηκαν από τον Συντονιστικό Μηχανισμό, υπήρξαν από τα υπουργεία και εισηγήσεις για να ενταχθούν στο Κοινωνικό Κλιματικό Ταμείο δράσεις που υλοποιούν την Εθνική Στρατηγική για τα Δικαιώματα των ΑμεΑ, όπως η «Αναβάθμιση του στόλου ταξί για εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία» με την αντικατάσταση συμβατικών οχημάτων με βαν 6 έως 9 θέσεων, εξοπλισμένων με πιστοποιημένες ράμπες για αναπηρικά αμαξίδια και ειδικές θέσεις τοποθέτησης του αμαξιδίου), η «εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου ηλεκτρονικού συστήματος χαρτογράφησης και καθοδήγησης εμποδιζόμενων ατόμων στους σταθμούς των ΜΜΜ» σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη «Ενίσχυση των προσβάσιμων και φιλικών προς το περιβάλλον λεωφορείων», η «βελτίωση της προσβασιμότητας σε σιδηροδρομικούς σταθμούς» και η «αναβάθμιση των υφιστάμενων υπηρεσιών του μετρό», δίνοντας έμφαση στη βελτίωση της προσβασιμότητας για άτομα με περιορισμένη κινητικότητα και άτομα με αναπηρία και η «χρηματοδοτική μίσθωση ηλεκτρικών οχημάτων από ευάλωτα νοικοκυριά».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα Προβλήματα Στις Εισπρακτικές Εταιρείες και η σημασία της Διαμεσολάβησης για την Ανάσχεση των Πλειστηριασμών

Οι εισπρακτικές εταιρείες, παρότι διαδραματίζουν ένα κρίσιμο ρόλο στην αποπληρωμή των κόκκινων δανείων και στην εξυγίανση των οικονομικών των τραπεζών, δεν είναι αλώβητες από προβλήματα και προκλήσεις. Συχνά, η εφαρμογή των διαδικασιών τους, ιδίως γύρω από την αναστολή των πλειστηριασμών, μπορεί να μην είναι τόσο αποτελεσματική ή να οδηγεί σε λάθη, προκαλώντας επιπλοκές για τους οφειλέτες. Ανάμεσα στους βασικούς λόγους που συντελούν σε αυτό το φαινόμενο, μπορούμε να εντοπίσουμε τους εξής:

  1. Απουσία Ευελιξίας και Αντιμετώπισης Κατάστασης

Πολλές φορές, οι εισπρακτικές εταιρείες λειτουργούν με αυστηρά κριτήρια και προ-τυποποιημένες διαδικασίες που ενδέχεται να μην είναι κατάλληλες για να ανταποκριθούν σε τις μοναδικές και διαρκώς μεταβαλλόμενες οικονομικές καταστάσεις των οφειλετών. Η έλλειψη ευελιξίας στις πρακτικές τους περιορίζει τη δυνατότητά τους να αντιμετωπίσουν προσωπικές και ειδικές καταστάσεις με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο. Ως αποτέλεσμα, η αξιολόγηση των αιτημάτων αναστολής μπορεί να είναι λανθασμένη, με συνέπεια την αδικαιολόγητη προώθηση των πλειστηριασμών.

  1. Έλλειψη Σαφούς Επικοινωνίας

Η επικοινωνία μεταξύ των οφειλετών και των εισπρακτικών εταιρειών δεν είναι πάντα διαφανής ή άμεση. Οι καθυστερήσεις στην επεξεργασία αιτημάτων, οι ανεπαρκείς εξηγήσεις και η έλλειψη σαφήνειας ως προς τις επόμενες ενέργειες μπορεί να προκαλέσουν σύγχυση στους οφειλέτες και να τους οδηγήσουν σε λανθασμένες κινήσεις, που ενδέχεται να επιδεινώσουν την κατάσταση. Η επικοινωνία αποτελεί θεμελιώδες κομμάτι για την εξεύρεση λύσεων και όταν αυτή λείπει ή είναι ανεπαρκής, το αποτέλεσμα δεν είναι ποτέ το επιθυμητό.

  1. Ανεπαρκής Εκπαίδευση ή Εξειδίκευση

Η διαχείριση των αιτημάτων αναστολής πλειστηριασμών και αναδιάρθρωσης των δανείων απαιτεί εξειδικευμένη γνώση και εμπειρία. Ωστόσο, σε πολλές περιπτώσεις, οι υπάλληλοι των εισπρακτικών εταιρειών ενδέχεται να μην διαθέτουν την κατάλληλη εκπαίδευση ή εμπειρία για να διαχειριστούν σωστά περίπλοκες καταστάσεις. Η έλλειψη αυτής της εξειδίκευσης μπορεί να οδηγήσει σε λάθη στην αξιολόγηση των αιτημάτων και, κατά συνέπεια, στην άστοχη αποδοχή ή απόρριψή τους.

  1. Προτεραιότητα στα Συμφέροντα της Εταιρείας

Από την άλλη πλευρά, οι εισπρακτικές εταιρείες, αν και στόχος τους είναι η επίλυση των προβλημάτων των οφειλετών, συχνά δίνουν προτεραιότητα στην ταχύτητα της διαδικασίας είσπραξης των οφειλών. Αυτή η προσέγγιση ενδέχεται να τους οδηγήσει στο να παραμελούν την ανθρωπιστική πλευρά του ζητήματος και να απορρίπτουν ή να παραλείπουν τις πιο προσεκτικές διαπραγματεύσεις για αναστολή του πλειστηριασμού. Αν η εξόφληση του χρέους δεν είναι ρεαλιστική ή εφικτή, οι εισπρακτικές εταιρείες μπορούν να προχωρήσουν σε ενέργειες που δεν εξυπηρετούν τα συμφέροντα των οφειλετών.

  1. Γραφειοκρατία και Εσωτερικές Διαδικασίες

Η πολυπλοκότητα των διαδικασιών και η γραφειοκρατία ενδέχεται να καθυστερήσουν την επεξεργασία αιτημάτων. Αυτές οι εσωτερικές διαδικασίες δυσχεραίνουν τη λήψη αποφάσεων και ενδέχεται να στερούν από τους οφειλέτες την ευκαιρία να επωφεληθούν από τη δυνατότητα αναστολής του πλειστηριασμού ή άλλες λύσεις που θα μπορούσαν να τους βοηθήσουν.

Ο Ρόλος της Διαμεσολάβησης για την Επίλυση των Προβλημάτων

Εδώ είναι που η διαμεσολάβηση μπορεί να διαδραματίσει έναν καθοριστικό ρόλο. Με την εμπειρία που έχω αποκτήσει ως διαμεσολαβήτρια στον τομέα των κόκκινων δανείων, έχω διαπιστώσει τη σημασία της διαπραγμάτευσης και της αναδιάρθρωσης των δανείων για την αποφυγή του πλειστηριασμού. Παρά τις ατέλειες και τις καθυστερήσεις που συχνά παρουσιάζουν οι εισπρακτικές εταιρείες, η διαμεσολάβηση προσφέρει τη δυνατότητα να δημιουργηθούν βιώσιμες λύσεις για τους οφειλέτες και να βρεθούν οι καλύτεροι τρόποι για την αναστολή των πλειστηριασμών, ή ακόμα και για την ανάκτηση των ακινήτων μετά τον πλειστηριασμό.

Η διαμεσολάβηση λειτουργεί ως γέφυρα μεταξύ των δανειοληπτών και των εισπρακτικών εταιρειών, με στόχο την εξεύρεση της πιο συμφέρουσας λύσης για όλους τους εμπλεκόμενους. Αυτός ο ρόλος γίνεται ακόμα πιο σημαντικός όταν υπάρχουν περιπτώσεις που η οικονομική δυνατότητα του οφειλέτη επιτρέπει την αποκατάσταση του χρέους και την ανάκτηση του ακινήτου, ακόμα και μετά τον πλειστηριασμό.

 

In every success story, you will find someone who has made a courageous decision

Ρώνα Μαργιολάκη

Mark Consulting 

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ