Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πρόστιμο 2 εκατ. ευρώ για παραπλανητικές εκπτώσεις στην Dixons

Πρόστιμο 2.000.000 ευρώ στην εταιρεία «Dixons South – East Europe Ανώνυμη Εμπορική και Βιομηχανική Εταιρεία Ηλεκτρικών, Πληροφορικής, Τηλεπικοινωνιών και Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών», μετά από έλεγχο της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς (ΔΙΜΕΑ), επέβαλε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας.

Όπως αναφέρει ανακοίνωση, το πρόστιμο αφορά παράβαση του άρθρου 15, παρ. 2α του νόμου του ν. 4177/2013 (περί παραπλανητικών εκπτώσεων). Συγκεκριμένα, στο ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησης, διαπιστώθηκε ότι οι πληροφορίες που παρέχονταν για συγκεκριμένα προϊόντα που πωλούνταν υπό καθεστώς ανακοίνωσης μείωσης τιμής δεν περιελάμβανε την τιμή πώλησης πριν και μετά την εφαρμογή μείωσης της τιμής. 

Ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, δήλωσε: «Το είπαμε και το κάνουμε. Οι έλεγχοι του υπουργείου Ανάπτυξης  και η επιβολή των προστίμων θα συνεχιστούν με μοναδικό κριτήριο την εφαρμογή του νόμου. Η αγορά δεν είναι ιδιοκτησία κανενός, έχει νόμους και κανόνες λειτουργίας για όλους. Ελέγχουμε την αγορά, προστατεύουμε τον καταναλωτή. Δεν θα επιτρέψουμε την ασυδοσία. Οι παραβάτες θα τιμωρούνται». 

Πρόστιμα ύψους 105.772,66 ευρώ σε επιχειρήσεις πώλησης συσκευών τηλεπικοινωνίας και τηλεδιασκέψεων

Πρόστιμα ύψους 105.772,66  ευρώ σε επιχειρήσεις πώλησης συσκευών τηλεπικοινωνίας και τηλεδιασκέψεων επέβαλε η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Συγκεκριμένα ανακοίνωση της επιτροπής αναφέρει τα εξής:

Η Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού (ΕΑ),  με την υπ’ αριθ. 834/2023 ομόφωνη Απόφασή της, κατά την απλοποιημένη διαδικασία Διευθέτησης Διαφορών (ΔΔΔ) του άρθρου 29α του ν. 3959/2011 και σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 790/2022 απόφασή της, αποδέχθηκε τις σχετικές Προτάσεις Διευθέτησης Διαφοράς, της  κινέζικης εταιρείας,  με την επωνυμία στην αγγλική γλώσσα «YEALINK NETWORK TECHNOLOGY Co. Ltd», κατασκευάστριας του σχετικού υλικού και της εταιρείας «Allwan Επικοινωνίες Δεδομένων Ε.Π.Ε.» διανομέας στην ελληνική επικράτεια, κατόπιν σχετικής εισήγησης και επέβαλε μειωμένα πρόστιμα για την τέλεση της διαπιστωθείσας, βάσει του σκεπτικού της απόφασης, παράβασης του άρθρου 1 του ν. 3959/2011 και 101 ΣΛΕΕ,  συνολικού ποσού, 105.772,66  ευρώ. 

Οι ως άνω εμπλεκόμενες στη διαδικασία εταιρείες, για τις οποίες συλλέχθηκαν αποδεικτικά στοιχεία ικανά να στοιχειοθετήσουν παράβαση του άρθ. 1 του ν. 3959/2011 και 101 ΣΛΕΕ στο πλαίσιο κάθετης  σύμπραξης, εκδήλωσαν εγγράφως το ενδιαφέρον τους για διερεύνηση της δυνατότητας υπαγωγής του στη ΔΔΔ και κατέθεσαν σχετικό αίτημα, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην παρ. 16 της Ανακοίνωσης για τη διαδικασία διευθέτησης διαφορών.

Σύμφωνα με το σκεπτικό της σπόφασης, από τα διαθέσιμα αποδεικτικά στοιχεία προκύπτει ότι οι εν λόγω εταιρείες υπέπεσαν σε εξ αντικειμένου παράβαση των άρθρων 1 του Ν.3959/2011 και 101 ΣΛΕΕ, μέσω κάθετης σύμπραξης. Η εταιρεία Yealink προέβη σε πρακτική καθορισμού ελάχιστων διαφημιζόμενων τιμών, στο διαδίκτυο, στο πλαίσιο δικτύου επιλεκτικής διανομής στην αγορά τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού (επικοινωνίας, μέσω πρωτοκόλλου VoIP και SIP, τηλεφωνικές συσκευές, αξεσουάρ, ανταλλακτικά, κλπ.) δια της εμπορικής της πολιτικής, μέσω εποπτείας και δράσεων συμμόρφωσης των λιανοπωλητών, στην ελληνική επικράτεια.  H εταιρεία διανομέας Allwan του ως άνω υλικού, συμμετείχε υποστηρικτικά, προς το σκοπό της υλοποίησης της συγκεκριμένης πολιτικής καθορισμού ελάχιστων διαφημιζόμενων τιμών στο διαδίκτυο που επιβαλλόταν από την Yealink. Ο καθορισμός τιμών μεταπώλησης ή/ και ελάχιστων διαφημιζόμενων τιμών, ως εξ αντικειμένου περιορισμός του ανταγωνισμού, θεωρείται από τη φύση του ως ικανός να επιφέρει αντίκτυπο στη σχετική αγορά, καθώς αμβλύνει τον ανταγωνισμό μεταξύ μεταπωλητών, καταργώντας τον ενδοσηματικό ανταγωνισμό τιμών, ενώ λειτουργεί ως αντικίνητρο για την μείωση των τιμών πώλησης για το συγκεκριμένο προϊόν. Η παράβαση διήρκησε :

(α) αναφορικά με την Yealink, από τις 05.03.2015 έως τις 11.06.2021 και

(β) αναφορικά με την Allwan, από την 01.09.2017 έως τις 11.06.2021. Τέλος από τα διαθέσιμα αποδεικτικά στοιχεία προκύπτει ότι η Yealink προέβη σε πρακτική απαγόρευσης ενεργητικών και παθητικών πωλήσεων εντός δικτύου επιλεκτικής διανομής, η οποία δεν εφαρμόστηκε στην πράξη, στο πλαίσιο κάθετης σύμπραξης, κατά παράβαση των άρθρων 1 παρ. 1 του ν. 3959/2011 και 101 παρ. 1 ΣΛΕΕ, η οποία διήρκησε από τις 05.03.2015 έως τις 31.12.2021.

Τονίζεται ότι στην υπό κρίση υπόθεση, η κατά τα ανωτέρω διαπιστωθείσα συμφωνία καθορισμού ελάχιστων διαφημιζόμενων τιμών στο διαδίκτυο, καθώς και η σχετική συμφωνία απαγόρευσης ενεργητικών και παθητικών πωλήσεων, εφαρμόζονται και επενεργούν εντός της ελληνικής επικράτειας – και, κατ’ επέκταση, εντός της ΕΕ παρά του γεγονότος ότι η κύρια εμπλεκόμενη εταιρεία Yealink εδρεύει εκτός ΕΕ και συγκεκριμένα στην Κίνα και ως εκ τούτου εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του ν. 3959/2011 και της διάταξης του άρθρου 101 ΣΛΕΕ.

Η Ολομέλεια της ΕΑ, δυνάμει της παρ. 35 της υπ’ αρ. 790/2022 απόφασης της, αποφάσισε την αποδοχή, σύμφωνα με το σκεπτικό της έκθεσης του εισηγητή, των προτάσεων Διευθέτησης Διαφοράς που υπέβαλλαν οι κάτωθι εταιρείες και την έκδοση απόφασης σύμφωνα με την οποία:

Διαπιστώνει ότι οι εταιρείες «YEALINK NETWORK TECHNOLOGY Co. Ltd»  και «Allwan Επικοινωνίες Δεδομένων Ε.Π.Ε.» παραβίασαν, το άρθρο 1 του Ν. 3959/2011 και το άρθρο 101 ΣΛΕΕ, λόγω της συμμετοχής τους σε απαγορευμένη κάθετη σύμπραξη δυνάμει των πρακτικών που, συνοπτικώς στο πλαίσιο της Διαδικασίας Διευθέτησης, περιγράφηκαν στην εισήγηση.

Υποχρεώνει τις προαναφερόμενες επιχειρήσεις να παύσουν, εφόσον δεν το έχουν ήδη πράξει, και να παραλείπουν στο μέλλον τις διαπιστωθείσες παραβάσεις του άρθρου 1 του ν. 3959/2011 και του άρθρου 101 ΣΛΕΕ. 

Επιβάλλει, στην «YEALINK NETWORK TECHNOLOGY Co. Ltd» πρόστιμο 83.002,59 ευρώ και στην «Allwan Επικοινωνίες Δεδομένων Ε.Π.Ε.» πρόστιμο 22.770,07 ευρώ ήτοι συνολικά πρόστιμα ποσού 105.772,66  ευρώ για την τέλεση της διαπιστωθείσας παράβασης.

Υπενθυμίζεται τέλος ότι η απόφαση εκδίδεται κατά την ως άνω απλοποιημένη διαδικασία, του άρθρου 29α του ν. 3959/2011, κατόπιν της σχετικής εκδήλωσης ενδιαφέροντος εκ μέρους των εταιρειών για την υπαγωγή τους στη διαδικασία διευθέτησης του άρθρου και των συνακόλουθων οριστικών δηλώσεων περί αποδοχής της παράβασης που διαπιστώθηκε.

Σημειώνεται ότι πρόκειται για την πρώτη περίπτωση εξωεδαφικής εφαρμογής του ελληνικού και ενωσιακού δικαίου του ανταγωνισμού από την Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού, αλλά και η πρώτη φορά που η ΕΑ επιβάλει πρόστιμο τόσο στον προμηθευτή όσο και στον λιανοπωλητή στο πλαίσιο κάθετης σύμπραξης.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παράθυρο για «ιδιωτικοποίηση» του νέου επικουρικού ταμείου – Τι θα σημάνει για ασφαλισμένους και αγορές

Παράθυρο για «ιδιωτικοποίηση» του Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης (ΤΕΚΑ) με συνέπειες τόσο για τα αποθεματικά των ασφαλισμένων όσο και της αγοράς κεφαλαίων αφήνει επικείμενη εξαγγελία για “αυτόνομη επενδυτική λειτουργία”, σύμφωνα με παράγοντες της κοινωνικής ασφάλισης με γνώση του θέματος με τις οποίες ήλθε σε επαφή το newsit.gr.

Υπενθυμίζεται πως χθες (12.5.2024) ο Υφυπουργός Εργασίας, Πάνος Τσακλόγλου δήλωσε πως «στο ΤΕΚΑ έχουν ήδη εγγραφεί πάνω από 350.000 άτομα τα οποία έχουν εγγραφεί και σχεδόν 150.000 επιχειρήσεις που τους απασχολούν, ενώ τα υπό διαχείριση κεφάλαια είναι ακόμα σχετικά χαμηλά, περίπου 140 εκατ. ευρώ – ποσό που αυξάνει με γοργούς ρυθμούς». «Αυτή τη στιγμή προετοιμάζεται το default χαρτοφυλάκιο για τους ασφαλισμένους του ΤΕΚΑ και χρειάζεται μια νομοθετική ρύθμιση που θα φέρουμε σύντομα στη Βουλή για να μεταφερθούν τα κεφάλαια του Ταμείου από το Κοινό Κεφάλαιο της Τράπεζας της Ελλάδος και να ξεκινήσει η αυτόνομη επενδυτική λειτουργία του ΤΕΚΑ», σημείωσε.

Αξιόπιστες πηγές του newsit.gr αναφέρουν πως κάτι τέτοιο θα μπορούσε να σημαίνει -αν όχι την έξοδο του ΤΕΚΑ από το καθεστώς του Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου (πράγμα το οποίο θεωρείται από τις ίδιες πηγές εξαιρετικά δύσκολο)- την ρητή εξαίρεση του, όπως για παράδειγμα με το Enterprise Greece.

Σε αυτή την περίπτωση, το ΤΕΚΑ θα έμενε μεν υπό την εποπτεία του Δημοσίου (και θα παρέμεναν οι εγγυήσεις του Δημοσίου για το ύψος των μελλοντικών επικουρικών συντάξεων), πλην όμως θα λειτουργούσε σαν ιδιωτικός φορέας σε σχέση με το καθεστώς προσλήψεων, αμοιβών και επενδύσεων αποθεματικών.

Συγκεκριμένα, μία τέτοια ενδεχόμενη εν μέρει «ιδιωτικοποίηση» του ΤΕΚΑ θα έφερνε τις εξής συνέπειες.

  1. Την «αποδέσμευση» των ρευστών διαθεσίμων του ΤΕΚΑ από την Τράπεζα της Ελλάδας, στην οποία είναι υποχρεωμένο ως φορέας της γενικής κυβέρνησης να τα αποταμιεύει.
  2. Την δυνατότητα επένδυσης των αποταμιεύσεων του ΤΕΚΑ (από τις εισφορές των ασφαλισμένων και των εργοδοτών) έως και του 100% σε μετοχές και ομόλογα. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν στο newsit.gr πως το πιθανότερο με βάση τις διεθνείς καλύτερες πρακτικές – σενάριο προβλέπει επένδυση του 60% των αποθεματικών σε μετοχές (το μεγαλύτερο μέρος των οποίων σε ελληνικές στην περίπτωση του ΤΕΚΑ) και το άλλο 40% σε ομόλογα.
  3. Την πρόσληψη προσωπικού εκτός ΑΣΕΠ και την αμοιβή του εκτός ενιαίου μισθολογίου του Δημοσίου, δηλαδή με όρους ιδιωτικού τομέα.

Αντίθετα, με βάση το υφιστάμενο καθεστώς, το ΤΕΚΑ ως φορέας της γενικής κυβέρνησης είναι υποχρεωμένος να έχει κατατεθειμένο το σύνολο των ρευστών διαθεσίμων του στην ΤτΕ και να επενδύει το 77% αυτών στο Κοινό Κεφάλαιο, σε καταθέσεις και ελληνικά κρατικά ομόλογα, ενώ το 23% μόνο μπορεί να επενδυθεί σε κινητές αξίες.

NEWSIT

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΑΑΔΕ: Πάνω από 1,5 εκατ. φορολογούμενοι πιάστηκαν στα τεκμήρια το 2023 – Μισθωτοί και συνταξιούχοι η πλειοψηφία

Πάνω από 1,5 εκατ. φορολογούμενοι «πιάστηκαν» στα τεκμήρια της ΑΑΔΕ το 2023, με εισοδήματα τα οποία υπολείπονταν σε σχέση με τον προσδιορισμό βάση περιουσιακών στοιχείων.

Ανάμεσα τους, περί το 1 εκατ. μισθωτοί και συνταξιούχοι φορολογούμενοι , οι οποίοι πρέπει να πληρώσουν επιπρόσθετους φόρους στην ΑΑΔΕ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, για το φορολογικό έτος του 2023 για τα εισοδήματα του 2022, οι φορολογούμενοι μειώθηκαν σε 8.893.254 από 8.970.607 το 2021.

Αντίστοιχα, μειώθηκαν και οι φορολογικές δηλώσεις, καθώς υποβλήθηκαν 6.560.865 έναντι 6.605.272 το 2021. Την ίδια στιγμή, τα δηλωθέντα εισοδήματά τους αυξήθηκαν κατά 7,5 δισ. ευρώ σε έναν χρόνο, από τα 84,2 δισ. το 2022, στα 91,7 δισ. ευρώ το 2023.

Τα τεκμήρια

Όπως αναφέρουν τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, στην παγίδα των τεκμηρίων πιάστηκαν 1.542.255 φορολογούμενοι αν και με σημαντική προοδευτική μείωση τα τελευταία πέντε χρόνια, καθώς αριθμούσαν τα 1,9 εκατομμύρια το 2018. Η «ψαλίδα» των εισοδημάτων ήταν ευρεία και πέρυσι, καθώς δήλωσαν 3,3 δισ. ευρώ το 2022, με την ΑΑΔΕ να τους φορολογεί για 8,5 δισ. ευρώ.

Πώς διαμορφώθηκε ο φόρος:

  • Οι 537.068 από τους 2.545.819 μισθωτούς φορολογήθηκαν για τεκμαρτό εισόδημα 1,35 δισ. ευρώ ή, κατά μέσον όρο, από 2.500 ευρώ επιπλέον ο καθένας.
  • Οι 410.608 από τους 2.035.045 συνταξιούχους φορολογήθηκαν για τεκμαρτό εισόδημα 1,15 δισ. ευρώ ή, κατά μέσον όρο, από 2.800 ευρώ «καπέλο» στον καθέναν.
  • Οι 77.002 από τους 307.285 ασκούντες κατ’ επάγγελμα αγρότες φορολογήθηκαν με τεκμαρτό εισόδημα 278,8 εκατ. ευρώ ή επιπλέον 3.620 ευρώ ο καθένας.
  • Οι 319.734 από τους 1.013.359 εισοδηματίες φορολογήθηκαν για τεκμαρτό εισόδημα 1,5 δισ. ευρώ ή, σχεδόν, 4.700 ευρώ επιπλέον ο καθένας.
  • 197.843 από τους 659.357 ασκούντες επιχειρηματική δραστηριότητα φορολογήθηκαν για τεκμήριο 878 εκατ. ευρώ ή 4.400 ευρώ επιπλέον ο καθένας.

Τι δήλωσαν οι φορολογούμενοι

Σε ό,τι αφορά τους 274.423 ελεύθερους επαγγελματίες, το προηγούμενο έτος δήλωσαν σε ποσοστό 64,2% εισοδήματα έως 10.000 ευρώ.

Τα αναλυτικά τους εισοδήματα που δήλωσαν είναι:

  1. το 45,2% δήλωσε καθαρά κέρδη έως 5.000 ευρώ
  2. το 19,1% δήλωσε καθαρά κέρδη 5.000 – 10.000 ευρώ
  3. το 18,9% δήλωσε 10.000 – 20.000 ευρώ
  4. το 7,6% δήλωσε 20.000 – 30.000 ευρώ
  5. το 5,8% δήλωσε 30.000 – 50.000 ευρώ
  6. το 2% δήλωσε 50.000 – 75.000 ευρώ
  7. το 0,7% δήλωσε 75.000 – 100.000 ευρώ
  8. το 0,6% δήλωσε 100.000 – 200.000 ευρώ
  9. το 0,1% δήλωσε 200.000 – 500.000 ευρώ
  10. το 0,01% δήλωσε άνω των 900.000 ευρώ

Όσον αφορά τους μισθωτούς και συνταξιούχους, δήλωσαν:

  1. το 20,2% εισόδημα έως 5.000 ευρώ
  2. το 25,6% δήλωσε εισόδημα 5.000- 10.000 ευρώ
  3. το 33,7% δήλωσε 10.000 -20.000 ευρώ
  4. το 11,5% εισόδημα 20.000-30.000 ευρώ
  5. το 7% εισόδημα 30.000-50.000 ευρώ
  6. το 1,4% εισόδημα 50.000-75.000 ευρώ
  7. το 0,3% δήλωσαν εισόδημα 75.000-10.000 ευρώ
  8. το 0,2% εισόδημα 100.000-200.000 ευρώ
  9. το 0,02% εισόδημα από 200.000 έως και άνω των 900.000 ευρώ

NEWSIT

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΑΑΔΕ – Πρόστιμα: «Ψαλίδι» έως και 50% μέχρι τον Σεπτέμβριο 2024 – Ποιες οι προϋποθέσεις

Έρχεται «κούρεμα» έως και 50% για πρόστιμα της ΑΑΔΕ τα οποία θα επιβληθούν έως και τον προσεχή Σεπτέμβριο, υπό προϋποθέσεις, σύμφωνα με τον νέο φορολογικό κώδικα ο οποίος βρίσκεται ήδη εν ισχύ μετά την ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου.

Η ελάφρυνση θα αφορά σε πρόστιμα που θα επιβάλλει η ΑΑΔΕ σε επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες που θα υποβληθούν σε έλεγχο έως την 30ή Σεπτεμβρίου 2024 και θα τους υποβληθούν πρόστιμα για παραβάσεις.

Οι εν λόγω παραβάτες θα μπορούν να γλιτώσουν το 50% των προστίμων, κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις, οι οποίες μάλιστα θα ορίζουν και το ύψους του «κουρέματος».

Ειδικότερα:

  • Tο πρόστιμο θα μειωθεί έως και 50%, εάν ο παραβάτης προχωρήσει σε αποδοχή της κύριας οφειλής φόρου και σε υποβολή σχετικής δήλωσης μέχρι και 10 ημέρες μετά την κοινοποίηση προσωρινού διορθωτικού προσδιορισμού φόρου.
  • Το πρόστιμο θα μειωθεί έως και 40%, εάν γίνει αποδοχή της κύριας οφειλής φόρου μετά την κοινοποίηση οριστικού διορθωτικού προσδιορισμού φόρου αλλά πριν την προσφυγή στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ). Η προθεσμία προσφυγής στη ΔΕΔ είναι 30 ημέρες από την κοινοποίηση της έκδοση της οριστικού διορθωτικού προσδιορισμού φόρου.
  • Το πρόστιμο θα μειωθεί έως και 30%, εάν γίνει αποδοχή της κύριας οφειλής φόρου προ της υποβολής προσφυγής σε αρμόδιο διοικητικό δικαστήριο. Στην περίπτωση αυτή έχει περισσότερο χρόνο, καθώς εάν προσφύγει στη ΔΕΔ (εντός μηνός) η ΔΕΔ θα εκδώσει την απόφαση σε διάστημα έως 120 ημερών (4 μήνες). Ακολούθως, εάν απορριφθεί η προσφυγή, ο ελεγχόμενος έχει τη δυνατότητα προσφυγής στο δικαστήριο, αλλά εάν δεν προχωρήσει και αποδεχτεί την παράβαση, τότε έχει έκπτωση 30%.
  • Το πρόστιμο θα μειωθεί έως και 25%, εάν γίνει αποδοχή της κύριας οφειλής φόρου προ της έναρξης συζήτησης ενώπιον αρμόδιου δικαστηρίου. Ωστόσο, μετά τη μείωση του προστίμου θα πρέπει το 25% της συνολικής οφειλής να καταβληθεί μέσα σε 3 ημέρες από την αποδοχή της σχετικής αίτησης που θα γίνει ηλεκτρονικά μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας, η ενεργοποίηση της οποίας αναμένεται την 1 Οκτωβρίου 2024. Η συνολική οφειλή, μετά τη μείωση μπορεί να εξοφληθεί σε έως και 12 μηνιαίες δόσεις.
  • Τέλος, εάν ο φορολογούμενος αποδεχτεί τις διαπιστώσεις του ελέγχου, τότε εκτός από τη μείωση του προστίμου, από 25 έως 50%, θα έχει και περιθώριο καταβολής του ποσού σε έως 12 άτοκες δόσεις ενώ παράλληλα θα έχει και περιθώριο ένταξης του ποσού στη ρύθμιση των 48 δόσεων.

NEWSIT

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ