ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Οι ταξιδιώτες ψηφίζουν κρουαζιέρα για τις διακοπές τους – Αριθμός ρεκόρ επιβατών
Ο Βαγγέλης Γερμανός το είχε πει σε εκείνο το εμβληματικό τραγούδι του στα 80’s καθώς έλεγε: «Κρουαζιέρα θα σε πάω» και οι ταξιδιώτες σε όλο τον κόσμο δείχνουν να το ασπάζονται αυτό, καθώς ο αριθμός επιβατών στα ταξίδια αυτά σπάει τα κοντέρ.
Ο επόμενος χρόνος φαίνεται ότι θα είναι ο χρόνος της κρουαζιέρας καθώς ταξιδιώτες από ολόκληρο τον κόσμο και από κάθε εισοδηματικό υπόβαθρο κάνουν κράτηση για κρουαζιέρα περισσότερο από ποτέ σε σχέση με την περίοδο προ πανδημίας, σύμφωνα με Αμερικανούς πράκτορες κρουαζιέρας και με ταξιδιωτικούς πράκτορες.
Οι ταξιδιώτες προτιμούν τη λύση της κρουαζιέρας για το 2024 επειδή παραμένει φθηνότερη σε σχέση με τις υπόλοιπες μορφές διακοπών στη στεριά.
Με τα επίπεδα πληρότητας να πλησιάζουν στην εποχή πριν από την πανδημία, οι πράκτορες της κρουαζιέρας σκοπεύουν να αυξήσουν τις τιμές μέσα στους επόμενους μήνες.
“Συνολικά, η αγορά είναι πολύ δυναμική, ειδικά σε ό,τι αφορά τις πιο πολυτελείς κρουαζιέρες”, λέει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κρουαζιερών Cruise Compete, Μπομπ Λέβινσταϊν.
Ακόμη και αν οι ταξιδιώτες έχουν ακυρώσει ή αναβάλλει τις προγραμματισμένες διακοπές τους για τη Μέση Ανατολή, οι κρατήσεις για κρουαζιέρες θα καταγράψουν επίπεδα ρεκόρ μέσα στο 2024, εξηγεί ο αναλυτής Πάτρικ Σολς της εταιρείας Truist Securities.
Πριν από τις επιθέσεις της 7ης Οκτωβρίου στο Ισραήλ, οι κρατήσεις κρουαζιέρας για το 2024 ήταν περίπου κατά 25% υψηλότερες σε σχέση με το 2019 για το 2020.
Οι κρατήσεις του Νοεμβρίου για το 2024 ήταν περίπου 20% υψηλότερες σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2019, προσθέτει ο Σολς.
Περίπου 35,7 εκατομμύρια άνθρωποι θα πάνε κρουαζιέρα
Περίπου 35,7 εκατομμύρια επιβάτες αναμένεται να πάνε κρουαζιέρα μέσα στο 2024, από 31,5 εκατομμύρια που ήταν το 2023– κατά 6% περισσότεροι από εκείνους που πήγαν κρουαζιέρα το 2019, σύμφωνα με την Διεθνή Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA).
Το μοναδικό στοιχείο που επηρεάζει αρνητικά τις κρατήσεις; Η ανεπαρκής δυνατότητα να ικανοποιηθεί η ζήτηση.
Από την άλλη, οι μικρότερες εταιρείες δεν φαίνεται να έχουν πρόβλημα διαχείρισης του όγκου των κρατήσεων.
Κρατήσεις από τώρα για το φθινόπωρο του 2026
Η εταιρεία πολυτελών κρουαζιερών SeaDream Yacht Club με έδρα το Όσλο δήλωσε ότι οι κρατήσεις είναι τόσο πολλές για το 2024 και το 2025, που έχουν ήδη ξεκινήσει κρατήσεις για το φθινόπωρο του 2026.
Το ταξιδιωτικό πρακτορείο Marvelous Mouse Travels, το οποίο ξεκίνησε να σχεδιάζει διακοπές στην Disney, είπε ότι η ζήτηση για το 2024 έχει ξεπεράσει σημαντικά τις κρατήσεις του 2018 και του 2019, σύμφωνα με την Κάρι Ντίλον, ιδιοκτήτρια του πρακτορείου Huntersville της Βόρειας Καρολίνας.
«Οι ταξιδιώτες εκμεταλλεύονται τα σύντομα δρομολόγια των τεσσάρων ή πέντε νυχτών έξω από τα λιμάνια της Φλόριντα. Με όλο και περισσότερους ανθρώπους να έχουν τη δυνατότητα να εργάζονται εξ αποστάσεως, είναι παιχνιδάκι το ταξίδι (σε) αυτές τις σύντομες διαδρομές στην Καραϊβική», λέει η Ντίλον.
Το ταξιδιωτικό πρακτορείο InteleTravel εξηγεί ότι οι κρατήσεις για ιστιοπλοΐα το 2024 είναι περίπου 70% περισσότερες από ό,τι ήταν την ίδια περίοδο το 2019 για το 2020, δήλωσε ο Ντέιβ Σπινέλι της InteleTravel στην Φλόριντα.
Η Royal Caribbean είπε στους επενδυτές της ότι το τρίτο τρίμηνο, τα δύο τρίτα των επισκεπτών της ήταν είτε σε κρουαζιέρα για πρώτη φορά είτε χρησιμοποιούσαν την Royal Caribbean για πρώτη φορά.
Οι διαδικτυακές ταξιδιωτικές εταιρείες λαμβάνουν υπόψη την άνοδο της κρουαζιέρας. Η Booking.com εισήλθε τον Νοέμβριο στον κλάδο της κρουαζιέρας για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση.
«Τα δεδομένα δείχνουν ότι η πλειονότητα των ανθρώπων που έχουν κάνει κρουαζιέρα θα κάνουν κρουαζιέρα ξανά», καταλήγει ο Μπεν Χάρελ, διευθύνων σύμβουλος στην Booking.com στις ΗΠΑ.
NEWSIT
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Μαγνησία: Οι εικόνες που έπληξαν τον τουρισμό και οι νέες καμπάνιες για την αναστροφή του κλίματος
Η παραλία του Βόλου, τα τσιπουράδικα, τα σοκάκια της Παλιάς πόλης, το μυθικό βουνό των Κενταύρων το γραφικό Πήλιο… ολόκληρη η Μαγνησία είναι ένας τόπος που συγκεντρώνει δεκάδες λόγους να τον επισκεφθεί κανείς κι όμως, στον απολογισμό αυτής της χρονιάς τα νούμερα θα σημειώσουν πτώση. Τι δεν πήγε καλά φέτος; Μετά τις φυσικές καταστροφές που έπληξαν την Θεσσαλία πέρσι, στο τέλος του καλοκαιριού ήρθε να προστεθεί ένας ακόμη «πονοκέφαλος»: Οι εικόνες με τα νεκρά ψάρια σε ορισμένες παραλίες της περιοχής προς το τέλος του Αυγούστου, έδωσαν ακόμη ένα «χτύπημα» στην τουριστική κίνηση, το οποίο όπως λένε οι επαγγελματίες του κλάδου έγινε γενικευμένα.
«Πολλές φορές ο τρόπος που μεταδίδεται η πληροφορία και εκείνο που περνάει προς τα έξω προκαλεί μεγαλύτερη ζημιά από ό,τι φανταζόμαστε. Όταν βγαίνουμε και λέμε “ψόφια ψάρια στον Βόλο” πιάνει όλη τη Μαγνησία, με αποτέλεσμα να έχουμε ακυρώσεις μέχρι και στο ανατολικό Πήλιο που είναι 55 χλμ μακριά και βλέπει στο Αιγαίο», επισημαίνει μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Γιώργος Ζαφείρης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας και μέλος του ΔΣ του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Έτσι, παρόλο που ο Ιούλιος και ο Αύγουστος παρουσίασαν μια εξαιρετική άνοδο σε σχέση με πέρσι και οι επιχειρήσεις του κλάδου δούλεψαν πολύ καλά, στο σύνολο η χρονιά θα κλείσει σημειώνοντας πτώση.
Αυτό το κλίμα ή καλύτερα την εικόνα που έχει δημιουργηθεί επιθυμούν και προσπαθούν να αντιστρέψουν οι φορείς με νέες καμπάνιες για την τουριστική προβολή και προώθηση του προορισμού.
Κάτι παρόμοιο έγινε και πέρσι τον χειμώνα, καθώς οι τουριστικές επιχειρήσεις ήταν έτοιμες να φιλοξενήσουν τους επισκέπτες τα Χριστούγεννα αλλά έπρεπε να αλλάξει η εικόνα που είχε δημιουργηθεί στον κόσμο, σύμφωνα με τον κ.Ζαφείρη.
«Εμείς περιμένουμε σε συνεργασία με τον ΕΟΤ και την Περιφέρεια Θεσσαλίας αλλά και μέσω ενός κονδυλίου που έχει προαναγγελθεί για την προβολή της Θεσσαλίας, να προχωρήσουμε σε μια ολοκληρωμένη καμπάνια για την περιοχή ενώ στο μεταξύ έχουμε προγραμματίσει και τη συμμετοχή μας σε εκθέσεις τουρισμού εντός και εκτός Ελλάδας», σημειώνει ο κΖαφείρης.
Το μεγαλύτερο πλήγμα στον τουρισμό δόθηκε με την ακύρωση των συνεδρίων και των σχολικών εκδρομών μετά τα ακραία καιρικά φαινόμενα και τις καταστροφές που σημειώθηκαν. Παρόλο που η Μαγνησία επανήλθε, το κακό είχε ήδη γίνει και τα ταξίδια είχαν ήδη ακυρωθεί.
«Πέρσι τον χειμώνα, παρότι στις γιορτές των Χριστουγέννων οι πληρότητες ήταν πολύ υψηλές, ο χειμερινός τουρισμός συνολικά μειώθηκε κατά τουλάχιστον 40% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Μόνον οι σχολικές εκδρομές που ακυρώθηκαν άγγιξαν σε ποσοστό το 70%», αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας. Τώρα το επόμενο στοίχημα είναι τα Χριστούγεννα και φυσικά οι εκδρομές και τα συνέδρια που κλείνουν από νωρίς.
Νικόλ Καζαντζίδου
ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
National Geographic: Προβολή της Μήλου στις διεθνείς αγορές
Στα γεωλογικά, αρχαιολογικά, ιστορικά και μορφολογικά ενδιαφέροντα της Μήλου αναφέρεται δημοσίευμα του National Geographic με ιδιαίτερη έμφαση στο Αρχαίο Θέατρο, τις Κατακόμβες, την Αφροδίτη και τα ευρήματα στην Φυλακωπή σημειώνοντας ότι στο νησί “υπάρχουν όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου. Σε όλη τη βραχώδη ακτογραμμή, θα δείτε όλα τα διαφορετικά χρώματα. Το πράσινο είναι μπεντονίτης, το κόκκινο είναι οξείδιο του σιδήρου, το μπλε είναι αμέθυστος”. Και συμπληρώνει:”Η Μήλος προσφέρει εκπληκτικά τοπία παρόμοια με τη Σαντορίνη αλλά χωρίς πολυκοσμία. Γνωστή για την ηφαιστειακή ιστορία της, διαθέτει μια παλέτα από πολύχρωμους βράχους και πάνω από 70 παρθένες παραλίες, όπως το Σαρακίνικο ,το Κλέφτικο, τον Γέρακα , τη Φυριπλάκα και το Αμμουδαράκι. Το αφιέρωμα περιγράφει και τα γοητευτικά χωριά του νησιού, όπως ο Αδάμαντας, η Πλάκα, το Κλήμα, τα Μανδράκια και τα Πολλώνια, “όπου οι επισκέπτες μπορούν να εξερευνήσουν τον παραδοσιακό ελληνικό πολιτισμό”. Και συμπληρώνει :” Είναι ένας ιδανικός προορισμός για ταξιδιώτες που αναζητούν μια πιο ήρεμη και αυθεντική ελληνική νησιωτική εμπειρία”.
Το αφιέρωμα δημοσιεύθηκε στις 29 Αυγούστου και υπογράφεται από την Elizabeth Warkentin.
https://www.nationalgeographic.com/travel/article/milos-santorini-greece-alternative
ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Η Grecotel ενεργός υποστηρικτής δράσεων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής
Η Grecotel ενώνει τη φωνή της με την επιστημονική κοινότητα και όσους φροντίζουν να παραδώσουν στην επόμενη γενιά ένα πλανήτη απαλλαγμένο από τα φαινόμενα της κλιματικής αλλαγής και καλωσορίζει στο Ρέθυμνο το τριήμερο οικολογικό συμπόσιο «ΓΗ: Ένας Βιώσιμος Πλανήτης για όλους – Κάλεσμα για Δράση – Η αλλαγή είναι εφικτή», οι εργασίες του οποίου ξεκίνησαν σήμερα 10 και θα διαρκέσουν έως τις 12 Σεπτεμβρίου 2024. Διοργανωτές του συμποσίου η Ιερά Μητρόπολη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου, το Πανεπιστήμιο Κρήτης, το Εθνικό Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας και η Περιφέρεια Κρήτης.
Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, η ανάδειξη της Grecotel ως “Μέγα Χορηγού” του συμποσίου στο Ρέθυμνο, σηματοδοτεί τις προθέσεις του ξενοδοχειακού οργανισμού, να στρέψει το βλέμμα στις τοπικές κοινωνίες, που με την παρακίνηση και την ενημέρωση μπορούν να σταθούν απέναντι στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής. H κλιματική αλλαγή απαιτεί συνέργειες αλλά και στήριξη της ακαδημαϊκής κοινότητας και του επιστημονικού προσωπικού της χώρας. Η Grecotel αναγνωρίζοντας το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει, “δηλώνει” ενεργός υποστηρικτής πρωτοβουλιών που μπορούν να καταστήσουν μια ουσιαστική αλλαγή εφικτή και στο μέτωπο της κλιματικής αλλαγής.
Η Grecotel είναι μεταξύ άλλων μέλος του UN Global Compact Network Greece. Το Οικουμενικό Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών (UN Global Compact) είναι μια εθελοντική πρωτοβουλία, που βασίζεται στη δέσμευση των επιχειρήσεων για εφαρμογή Οικουμενικών Αρχών βιωσιμότητας και ανάληψη δράσεων υποστήριξης των στόχων των Ηνωμένων Εθνών.
Οι εργασίες του Συμποσίου, που τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου, θα πραγματοποιηθούν στους χώρους της Ιεράς Μητροπόλεως (ανάμεσά τους και η Μονή Αρκαδίου), του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Παλαιοντολογικού Μουσείου Ρεθύμνου, παράρτημα του Εθνικού Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, πρόεδρος του οποίου είναι η Φαλή Βογιατζάκη, η ακούραστη οραματίστρια για την προστασία του περιβάλλοντος στην Ελλάδα και ψυχή και αυτής της διοργάνωσης.
Με περισσότερα από 2.000 διεθνή βραβεία και διακρίσεις που έχει λάβει ο όμιλος Δασκαλαντωνάκη-Grecotel, αναγνωρίζεται σήμερα ως ο ηγέτης της ξενοδοχειακής αγοράς, ο μεγαλύτερος ελληνικός τουριστικός όμιλος και μία από τις πλέον δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις. Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της ICAP (Κλαδική Μελέτη για Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις, Νοέμβριος 2023), ο όμιλος κατέχει την πρώτη θέση με μερίδιο 4,5% βάσει αξίας και 3,5% βάσει συνόλου κλινών για τα ξενοδοχεία πολυτελείας.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ6 ημέρες ago
Ηλεκτρικό ρεύμα: Στο τραπέζι η ενεργοποίηση του μηχανισμού ανάκτησης εσόδων με στόχο τη στήριξη τιμολογίων
-
ΔΙΕΘΝΗ4 ημέρες ago
Κυρ. Μητσοτάκης: Η επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να μεταμορφώσει τη χώρα μας
-
ΔΙΕΘΝΗ6 ημέρες ago
Πολύνεκροι βομβαρδισμοί του Ισραήλ σε Γάζα και Λίβανο
-
ΔΙΕΘΝΗ5 ημέρες ago
Γαλλία – Η τελική κατάθεση της Ζιζέλ Πελικό: Αυτή είναι δίκη δειλών, είμαι ψυχικά εξαντλημένη
-
ΕΛΛΑΔΑ6 ημέρες ago
Φιλοθέη: Διαρρήκτες προσπάθησαν να εισβάλουν σε σπίτι Αμερικανού διπλωμάτη
-
ΔΙΕΘΝΗ6 ημέρες ago
Φον ντερ Λάιεν: Το Κίεβο μπορεί να «υπολογίζει» στην ΕΕ μετά τις «φρικτές» επιθέσεις της Ρωσίας
-
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ6 ημέρες ago
Ο Τσιτσιπάς παρέμεινε στο Νο 11 του κόσμου
-
ΕΛΛΑΔΑ6 ημέρες ago
Ο καιρός τύπου «Π» φέρνει βροχές, καταιγίδες και χιόνια στα ορεινά – Σε υψηλά επίπεδα η θερμοκρασία