Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Όλ. Κεφαλογιάννη: Το υπ. Τουρισμού θα διευκολύνει τις επενδύσεις στις τουριστικές υποδομές της χώρας

Τη συνεισφορά του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ) στον ελληνικό Τουρισμό εξήρε η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη από το βήμα της 11ης τακτικής γενικής συνέλευσης του ΞΕΕ, που λαμβάνει χώρα στο πλαίσιο της τουριστικής έκθεσης Xenia 2023 η οποία σήμερα άνοιξε τις πύλες της. Αφού σημείωσε ότι είναι πολύτιμος συνομιλητής του υπουργείου Τουρισμού, επεσήμανε ότι ο ξενοδοχειακός κλάδος έχει τη δική του συμβολή στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας. 


Μάλιστα υπενθύμισε ότι στην προηγούμενη παρουσία της στο υπουργείο Τουρισμού είχαν τεθεί οι βάσεις για τη διευκόλυνση των αδειοδοτήσεων των τουριστικών επιχειρήσεων (σύνθετα τουριστικά καταλύματα κ.λπ.). Μάλιστα με την ίδια φιλοσοφία, το υπουργείο Τουρισμού θα διευκολύνει τις επενδύσεις στις τουριστικές υποδομές της χώρας και προανήγγειλε θεσμικές παρεμβάσεις που θα βοηθήσουν το έργο των τουριστικών επιχειρήσεων και θα είναι αποτέλεσμα διαβούλευσης με τους φορείς του κλάδου, ανέφερε η κ. Κεφαλογιάννη.


Απευθυνόμενη στους ξενοδόχους, επεσήμανε ότι έρχεται έρχεται εκσυγχρονισμός του πλαισίου που διέπει τις σχέσεις ξενοδοχείων με πελάτες, καθώς το υφιστάμενο πλαίσιο όπως τονίστηκε θεωρείται ξεπερασμένο. Την ίδια στιγμή -επεσήμανε η υπουργός- προωθείται επικαιροποίηση του πλαισίου των οργανισμών διαχείρισης των προορισμών, αλλά και η εισαγωγή νέου πλαισίου για αδειοδότησης υποδομών για τουριστικούς λιμένες, μαρίνες κ.λπ.
Απαντώντας στην κριτική που ασκείται από τους ξενοδόχους για τις επικείμενες ρυθμίσεις της βραχυχρόνιας μίσθωσης, οι οποίοι πιέζουν για αυστηρότερο πλαίσιο σε σχέση με αυτό που έχει παρουσιαστεί, η κ. Κεφαλογιάννη επεσήμανε ότι η θέση του υπουργείου Τουρισμού είναι δεδομένη και αφορά την θέσπιση κανόνων ώστε η βραχυχρόνια μίσθωση να μη λειτουργεί σε πλαίσιο αθέμιτου ανταγωνισμού με τα ξενοδοχεία αλλά συμπληρωματικά με αυτά. Με δεδομένο το γεγονός ότι η εν λόγω ρύθμιση θα έρθει στην βουλή τον Δεκέμβριο το υπουργείο Τουρισμού πιέζει μεταξύ άλλων ο ΦΠΑ, το τέλος παρεπιδημούντων και το τέλος ανθεκτικότητας να βαρύνουν και την αγορά της βραχυχρόνιας μίσθωσης.


Για το ίδιο θέμα ο πρόεδρος του ΞΕΕ Αλέξανδρος Βασιλικός εξέφραση την απογοήτευσή του για τις ρυθμίσεις που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, αναφέροντας ότι πρέπει να εφαρμοστεί η κοινή λογική στο πεδίο αυτό. Μάλιστα κάλεσε τους αρμόδιους υπουργούς να πάρουν το παράδειγμα των άλλων χωρών και τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν τη βραχυχρόνια μίσθωση. Στην παρέμβασή του ο κ. Βασιλικός εστίασε στην ανθεκτικότητα του κλάδου, σε ένα εξωτερικό περιβάλλον προκλήσεων και αγωνίας για την επόμενη μέρα τόσο στο επίπεδο της οικονομίας όσο και των γεωπολιτικών εξελίξεων. 
Σε κάθε περίπτωση όμως υπογράμμισε ότι «είναι ώρα μετάβασης της ελληνικής ξενοδοχίας, είναι η στιγμή που δεν θα ακολουθήσουμε τις τάσεις αλλά θα τις δημιουργήσουμε». Προς επίρρωσιν τούτου ζήτησε τη στήριξη των μικρών ξενοδοχείων, (1, 2, 3 αστεριών) που έχουν μείνει εκτός επενδυτικών εργαλείων, τόσο για την ενεργειακή αναβάθμισή τους, όσο και για εκσυγχρονισμό των υποδομών τους. Όπως εξήγησε, αυτά είναι η ραχοκοκαλιά της ελληνικής ξενοδοχίας και δεν πρέπει να μπαίνουν σε δεύτερη ταχύτητα σε σχέση με τα ακριβότερα ξενοδοχεία. Στο σημείο αυτό και η κ. Κεφαλογιάννη συμφώνησε ότι και τα χαμηλότερα καταλύματα δεν πρέπει να στερούνται προγράμματα εκσυγχρονισμού τους όπως άλλωστε συμβαίνει με όλες τις νόμιμες τουριστικές επιχειρήσεις, που με τη σειρά τους, θα πρέπει να μπορούν να παίρνουν κονδύλια ειδικά για ενεργειακή αναβάθμιση.  


Τέλος από το βήμα της τακτικής γενικής συνέλευσης του ΞΕΕ ο κ. Βασιλικός ανακοίνωσε ότι την άνοιξη στη Ρόδο συγκεκριμένα η HOTREC (το ευρωπαϊκό συνδικαλιστικό όργανο των ξενοδόχων) θα διοργανώσει συνέδριο για την κλιματική αλλαγή, με την συμμετοχή όλων των ευρωπαϊκών φορέων του τουρισμού.


Aπό τις 25 έως και 27 Νοεμβρίου, 520 και πλέον εκθέτες θα υποδεχτούν ξενοδόχους, villa owners, αρχιτέκτονες, διακοσμητές, και χιλιάδες ακόμα στελέχη της τουριστικής βιομηχανίας για να τους παρουσιάσουν υψηλής αισθητικής ξενοδοχειακό εξοπλισμό και προτάσεις επίπλωσης, καινοτόμα υλικά και βιώσιμες πρακτικές για την κατασκευή και τη διακόσμηση, μηχανήματα και εργαλεία επαγγελματικής κουζίνας, ψηφιακά συστήματα κρατήσεων και digital marketing εφαρμογές. Παράλληλα, τα stages των workshops της έκθεσης, θα φιλοξενήσουν 94 ομιλητές, οι οποίοι μέσα από 45 θεματικές ενότητες θα παρουσιάσουν όλα τα megatrends του hospitality σε παγκόσμιο επίπεδο.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μαγνησία: Οι εικόνες που έπληξαν τον τουρισμό και οι νέες καμπάνιες για την αναστροφή του κλίματος

Η παραλία του Βόλου, τα τσιπουράδικα, τα σοκάκια της Παλιάς πόλης, το μυθικό βουνό των Κενταύρων το γραφικό Πήλιο… ολόκληρη η Μαγνησία είναι ένας τόπος που συγκεντρώνει δεκάδες λόγους να τον επισκεφθεί κανείς κι όμως, στον απολογισμό αυτής της χρονιάς τα νούμερα θα σημειώσουν πτώση. Τι δεν πήγε καλά φέτος; Μετά τις φυσικές καταστροφές που έπληξαν την Θεσσαλία πέρσι, στο τέλος του καλοκαιριού ήρθε να προστεθεί ένας ακόμη «πονοκέφαλος»: Οι εικόνες με τα νεκρά ψάρια σε ορισμένες παραλίες της περιοχής προς το τέλος του Αυγούστου, έδωσαν ακόμη ένα «χτύπημα» στην τουριστική κίνηση, το οποίο όπως λένε οι επαγγελματίες του κλάδου έγινε γενικευμένα.
«Πολλές φορές ο τρόπος που μεταδίδεται η πληροφορία και εκείνο που περνάει προς τα έξω προκαλεί μεγαλύτερη ζημιά από ό,τι φανταζόμαστε. Όταν βγαίνουμε και λέμε “ψόφια ψάρια στον Βόλο” πιάνει όλη τη Μαγνησία, με αποτέλεσμα να έχουμε ακυρώσεις μέχρι και στο ανατολικό Πήλιο που είναι 55 χλμ μακριά και βλέπει στο Αιγαίο», επισημαίνει μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Γιώργος Ζαφείρης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας και μέλος του ΔΣ του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Έτσι, παρόλο που ο Ιούλιος και ο Αύγουστος παρουσίασαν μια εξαιρετική άνοδο σε σχέση με πέρσι και οι επιχειρήσεις του κλάδου δούλεψαν πολύ καλά, στο σύνολο η χρονιά θα κλείσει σημειώνοντας πτώση.
Αυτό το κλίμα ή καλύτερα την εικόνα που έχει δημιουργηθεί επιθυμούν και προσπαθούν να αντιστρέψουν οι φορείς με νέες καμπάνιες για την τουριστική προβολή και προώθηση του προορισμού.
Κάτι παρόμοιο έγινε και πέρσι τον χειμώνα, καθώς οι τουριστικές επιχειρήσεις ήταν έτοιμες να φιλοξενήσουν τους επισκέπτες τα Χριστούγεννα αλλά έπρεπε να αλλάξει η εικόνα που είχε δημιουργηθεί στον κόσμο, σύμφωνα με τον κ.Ζαφείρη.
«Εμείς περιμένουμε σε συνεργασία με τον ΕΟΤ και την Περιφέρεια Θεσσαλίας αλλά και μέσω ενός κονδυλίου που έχει προαναγγελθεί για την προβολή της Θεσσαλίας, να προχωρήσουμε σε μια ολοκληρωμένη καμπάνια για την περιοχή ενώ στο μεταξύ έχουμε προγραμματίσει και τη συμμετοχή μας σε εκθέσεις τουρισμού εντός και εκτός Ελλάδας», σημειώνει ο κΖαφείρης.
Το μεγαλύτερο πλήγμα στον τουρισμό δόθηκε με την ακύρωση των συνεδρίων και των σχολικών εκδρομών μετά τα ακραία καιρικά φαινόμενα και τις καταστροφές που σημειώθηκαν. Παρόλο που η Μαγνησία επανήλθε, το κακό είχε ήδη γίνει και τα ταξίδια είχαν ήδη ακυρωθεί.
«Πέρσι τον χειμώνα, παρότι στις γιορτές των Χριστουγέννων οι πληρότητες ήταν πολύ υψηλές, ο χειμερινός τουρισμός συνολικά μειώθηκε κατά τουλάχιστον 40% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Μόνον οι σχολικές εκδρομές που ακυρώθηκαν άγγιξαν σε ποσοστό το 70%», αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας. Τώρα το επόμενο στοίχημα είναι τα Χριστούγεννα και φυσικά οι εκδρομές και τα συνέδρια που κλείνουν από νωρίς.
Νικόλ Καζαντζίδου

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

National Geographic: Προβολή της Μήλου στις διεθνείς αγορές

Στα γεωλογικά, αρχαιολογικά, ιστορικά και μορφολογικά ενδιαφέροντα της Μήλου αναφέρεται δημοσίευμα του National Geographic με ιδιαίτερη έμφαση στο Αρχαίο Θέατρο, τις Κατακόμβες, την Αφροδίτη και τα ευρήματα στην Φυλακωπή σημειώνοντας ότι στο νησί “υπάρχουν όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου. Σε όλη τη βραχώδη ακτογραμμή, θα δείτε όλα τα διαφορετικά χρώματα. Το πράσινο είναι μπεντονίτης, το κόκκινο είναι οξείδιο του σιδήρου, το μπλε είναι αμέθυστος”. Και συμπληρώνει:”Η Μήλος προσφέρει εκπληκτικά τοπία παρόμοια με τη Σαντορίνη αλλά χωρίς πολυκοσμία. Γνωστή για την ηφαιστειακή ιστορία της, διαθέτει μια παλέτα από πολύχρωμους βράχους και πάνω από 70 παρθένες παραλίες, όπως το Σαρακίνικο ,το Κλέφτικο, τον Γέρακα , τη Φυριπλάκα και το Αμμουδαράκι. Το αφιέρωμα περιγράφει και τα γοητευτικά χωριά του νησιού, όπως ο Αδάμαντας, η Πλάκα, το Κλήμα, τα Μανδράκια και τα Πολλώνια, “όπου οι επισκέπτες μπορούν να εξερευνήσουν τον παραδοσιακό ελληνικό πολιτισμό”. Και συμπληρώνει :” Είναι ένας ιδανικός προορισμός για ταξιδιώτες που αναζητούν μια πιο ήρεμη και αυθεντική ελληνική νησιωτική εμπειρία”.
Το αφιέρωμα δημοσιεύθηκε στις 29 Αυγούστου και υπογράφεται από την Elizabeth Warkentin.

https://www.nationalgeographic.com/travel/article/milos-santorini-greece-alternative

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Grecotel ενεργός υποστηρικτής δράσεων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής

Η Grecotel ενώνει τη φωνή της με την επιστημονική κοινότητα και όσους φροντίζουν να παραδώσουν στην επόμενη γενιά ένα πλανήτη απαλλαγμένο από τα φαινόμενα της κλιματικής αλλαγής και καλωσορίζει στο Ρέθυμνο το τριήμερο οικολογικό συμπόσιο «ΓΗ: Ένας Βιώσιμος Πλανήτης για όλους – Κάλεσμα για Δράση – Η αλλαγή είναι εφικτή»,  οι εργασίες του οποίου ξεκίνησαν σήμερα 10 και θα διαρκέσουν έως τις 12 Σεπτεμβρίου 2024. Διοργανωτές του συμποσίου η Ιερά Μητρόπολη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου, το Πανεπιστήμιο Κρήτης, το Εθνικό Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας και η Περιφέρεια Κρήτης.

Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, η ανάδειξη της Grecotel ως “Μέγα Χορηγού” του συμποσίου στο Ρέθυμνο,  σηματοδοτεί τις προθέσεις του ξενοδοχειακού οργανισμού,  να στρέψει το βλέμμα στις τοπικές κοινωνίες, που με την παρακίνηση και την ενημέρωση μπορούν να σταθούν απέναντι στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής. H κλιματική αλλαγή απαιτεί συνέργειες αλλά και στήριξη της ακαδημαϊκής κοινότητας και του επιστημονικού προσωπικού της χώρας. Η Grecotel αναγνωρίζοντας το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει, “δηλώνει” ενεργός υποστηρικτής πρωτοβουλιών που μπορούν να καταστήσουν μια ουσιαστική αλλαγή εφικτή και στο μέτωπο της κλιματικής αλλαγής.

Η Grecotel είναι μεταξύ άλλων μέλος του UN Global Compact Network Greece. Το Οικουμενικό Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών (UN Global Compact) είναι μια εθελοντική πρωτοβουλία, που βασίζεται στη δέσμευση των επιχειρήσεων για εφαρμογή Οικουμενικών Αρχών βιωσιμότητας και ανάληψη δράσεων υποστήριξης των στόχων των Ηνωμένων Εθνών.

Οι εργασίες του Συμποσίου, που τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου,  θα πραγματοποιηθούν στους χώρους της Ιεράς Μητροπόλεως (ανάμεσά τους και η Μονή Αρκαδίου), του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Παλαιοντολογικού Μουσείου Ρεθύμνου, παράρτημα του Εθνικού Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, πρόεδρος του οποίου είναι η Φαλή Βογιατζάκη, η ακούραστη οραματίστρια για την προστασία του περιβάλλοντος στην Ελλάδα και ψυχή και αυτής της διοργάνωσης.

Με περισσότερα από 2.000 διεθνή βραβεία και διακρίσεις που έχει λάβει ο όμιλος Δασκαλαντωνάκη-Grecotel, αναγνωρίζεται σήμερα ως ο ηγέτης της ξενοδοχειακής αγοράς, ο μεγαλύτερος ελληνικός τουριστικός όμιλος και μία από τις πλέον δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις.  Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της ICAP (Κλαδική Μελέτη για Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις, Νοέμβριος 2023), ο όμιλος κατέχει την πρώτη θέση με μερίδιο 4,5% βάσει αξίας και 3,5% βάσει συνόλου κλινών για τα ξενοδοχεία πολυτελείας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ