Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Οι Ρουμάνοι «πρωταγωνιστές» στον οδικό τουρισμό – Το αυτοκίνητο προτιμούν και οι ελληνικές οικογένειες

Ο οδικός τουρισμός καλύπτει ένα σημαντικό μέρος της συνολικής κίνησης στη χώρα μας και αφορά παραδοσιακά τις αγορές των Βαλκανιών, καθώς οι κοντινές αποστάσεις ευνοούν το ταξίδι με ΙΧ, ακόμη και για σύντομες αποδράσεις. Παρά τις πληθωριστικές πιέσεις που υπάρχουν, φαίνεται πως ο εισερχόμενος τουρισμός κινείται σε καλά επίπεδα με σταθερούς “οπαδούς” της Ελλάδας τους Ρουμάνους, ο αριθμός των οποίων, παρά τη συνολική μείωση που παρατηρήθηκε πέρσι σε σχέση με το 2019, παρουσίασε μικρή αύξηση. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αρμοδίων φορέων, η εικόνα φέτος δίνει πολλά ενθαρρυντικά στοιχεία για τον οδικό τουρισμό, καθώς οι Σέρβοι αναμένεται να αγγίξουν το ένα εκατομμύριο (το 2022 ήταν 900.000) ενώ στη Θράκη, όπου το ποσοστό των τουριστών που πηγαίνουν οδικώς ξεπερνάει το 70%, η τουριστική κίνηση είναι πολύ υψηλή. 
Την ίδια ώρα, ο οδικός τουρισμός φαίνεται να κερδίζει έδαφος και στο εσωτερικό της χώρας καθώς αυξάνεται το ποσοστό των Ελλήνων που επιλέγουν να ταξιδέψουν με αυτοκίνητο εντός Ελλάδας και να επιλέξουν κάποιον ηπειρωτικό προορισμό.
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ) Γρηγόρης Τάσιος, ο οδικός τουρισμός παρουσιάζει μια αξιόλογη κινητικότητα και οι Ρουμάνοι φαίνεται να πρωταγωνιστούν. Ωστόσο, τα προβλήματα λόγω του πληθωρισμού είναι υπαρκτά, ενώ ένα ακόμη σημείο που αξίζει να αναφερθεί είναι πως η σεζόν φέτος μειώθηκε στις 80 από τις 100 μέρες που ήταν πέρυσι και το 2019, τόσο λόγω των πληθωριστικών πιέσεων που δέχονται οι εν δυνάμει ταξιδιώτες στις χώρες τους, όσο και λόγω των κακών καιρικών συνθηκών που επικράτησαν στη χώρα μας στην αρχή της σεζόν. 
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ (Ινστιτούτο Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων) σε ό,τι αφορά τον εισερχόμενο οδικό τουρισμό, την περίοδο Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου 2022 καταγράφηκαν 8,0 εκατ. διεθνείς οδικές αφίξεις, έναντι 12,3 εκατ. της περιόδου Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου 2019.
«Αν και ακόμη δεν έχουμε επίσημα στοιχεία, φαίνεται πως η κίνηση σε ό,τι αφορά τους Ρουμάνους, βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, σύμφωνα με τους επαγγελματίες. Οι Ρουμάνοι είναι η πρώτη αγορά σε δαπάνη και αυτό είναι πολύ σημαντικό να αναφερθεί ενώ οι top προορισμοί που επιλέγουν είναι η Θάσος, η Πιερία και η Χαλκιδική», αναφέρει ο Γιώργος Σταφυλάκης, προϊστάμενος Γραφείου ΕΟΤ Ρουμανίας και Βουλγαρίας. «Πλέον όμως, και χάρη στα δικά μας ταξίδια εξοικείωσης που υλοποιούμε σε όλη την Ελλάδα, οι Ρουμάνοι κατευθύνονται και σε άλλα μέρη, πιο νότια, όπως η Εύβοια και το Ιόνιο», συμπληρώνει. 
Όπως αναφέρει ο ίδιος, οι Ρουμάνοι που ήρθαν στη χώρα μας το 2022 άγγιξαν τους 1.478.000, αριθμός που υπερκάλυψε τα μεγέθη του 2019, εκ των οποίων ένα ποσοστό της τάξεως 70 με 80% κινήθηκε οδικώς. 
Μια ακόμη αγορά που παραδοσιακά επιλέγει την Ελλάδα είναι οι Σέρβοι. Όπως αναφέρει μιλώντας στο Αθηναϊκο και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο προϊστάμενος του γραφείου ΕΟΤ Σερβίας, Σλοβενίας και Κροατίας Γιώργος Κακούτης, ο αριθμός των Σέρβων που ταξίδεψαν στην Ελλάδα πέρσι ήταν περίπου 900.000, ενώ φέτος αναμένεται να αγγίξει το ένα εκατομμύριο. « Όσον αφορά τους κορυφαίους προορισμούς για τους Σέρβους, σε αυτούς συγκαταλέγονται η Χαλκιδική, η Πιερία, η Κέρκυρα, η Σκιάθος, τα ελληνικά νησιά και τα μεγάλα αστικά κέντρα (Αθήνα και Θεσσαλονίκη), ενώ έχουν πλέον την τάση να ανακαλύπτουν νέους προορισμούς, όπως το Πήλιο και η Πελοπόννησος», σημειώνει ο κ.Κακούτης.
Η περιοχή της Θράκης που βασίζεται στο μεγαλύτερο ποσοστό της στον οδικό τουρισμό, δέχεται κυρίως τουρίστες από τη γειτονική Βουλγαρία και Τουρκία, ακόμη και για city break, αλλά και από την Ρουμανία. «Το ποσοστό των εισερχόμενων τουριστών που έρχεται στη χώρα μας οδικώς είναι μεγαλύτερο από 70% και παρά τον πληθωρισμό η περιοχή φέτος παρουσιάζει υψηλή τουριστική κίνηση. Η Αλεξανδρούπολη είναι γεμάτη και οι τουρίστες διαχέονται σε άλλες πόλεις όπως η Κομοτηνή και η Ξάνθη. Αξίζει να αναφέρουμε ωστόσο ότι κρατάμε τις τιμές σε λογικά επίπεδα και αυτό μας καθιστά έναν ανταγωνιστικό προορισμό», επισημαίνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ξενοδόχων Θράκης Απόστολος Παλακίδης. «Σε ό,τι αφορά τον οδικό τουρισμό, που για εμάς είναι εξαιρετικά σημαντικός, εκείνο που αναμένουμε είναι να γίνουν τα έργα υποδομών στον τελωνιακό σταθμό των Κήπων, για να υπάρχει πιο εύκολη ροή για τον κόσμο και να επιτραπεί η διέλευση τουριστικών λεωφορείων από τον σταθμό της Νυμφαίας για να μπορούν να περνάνε από Ξάνθη, Κομοτηνή και να φεύγουν από Προμαχώνα, να κάνουν δηλαδή αυτό το round trip που θα βοηθούσε πολύ στην τουριστική κίνηση», προσθέτει. 
«Σε ό,τι αφορά τους Βούλγαρους τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας δείχνουν σημαντική μείωση το 2022 σε σχέση με το 2019, η οποία αποδίδεται τόσο στον πόλεμο στην Ουκρανία, στην αύξηση του ενεργειακού κόστους και του κόστους ζωής αλλά και στην πανδημία. Ωστόσο, από τα στοιχεία που παίρνουμε από τη Βουλγαρία φαίνεται πως δεν υπάρχει σημαντική μείωση το 2022 συγκριτικά με το 2019 αλλά ο αριθμός των ταξιδιωτών συνολικά παρουσιάζεται μικρότερος, προφανώς γιατί χρησιμοποιούν άλλη μεθοδολογία. Αυτό πάντως που φαίνεται μέχρι στιγμής είναι ότι ο αριθμός των Βουλγάρων που έρχονται στην Ελλάδα έχει αυξηθεί σε σχέση με πέρσι», επισημαίνει ο κ.Σταφυλάκης. 
Οδικώς και εντός Ελλάδας 
Την προτίμησή τους στο ΙΧ φαίνεται ότι δείχνουν και οι Έλληνες και κυρίως οι οικογένειες, που -όπως αναφέρει ο Αλέξανδρος Αγγελόπουλος μέλος του ΔΣ του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος- προκειμένου να αποφύγουν το κόστος της επιβάρυνσης από τα ακτοπλοϊκά επιλέγουν να κινηθούν οδικώς. «Υπάρχει μια ροή αυξημένη στην Πελοπόννησο οδικώς από Αθήνα και τα μεγάλα αστικά κέντρα αλλά και μια πτώση στα αεροπορικά. Σε ό,τι αφορά τα ξενοδοχεία οι διανυκτερεύσεις είναι μειωμένες ενώ οι αφίξεις έχουν αυξηθεί. Δεν πάμε άσχημα αλλά σαφέστατα λόγω του πιεσμένου εισοδήματος και λόγω του αυξημένου κόστους (είτε αεροπορικού είτε ακτοπλοϊκού) βρίσκει κανείς τη χρυσή τομή, που για τον Αθηναίο ή και οποιονδήποτε μένει σε ένα αστικό περιβάλλον, είναι ο οδικός τουρισμός κατά προτεραιότητα, χωρίς βέβαια να αποκλείεται η νησιωτική χώρα». Εκτός από τους Έλληνες, οδικώς έρχονται και οι ταξιδιώτες από το λιμάνι της Πάτρας και της Ηγουμενίτσα. Ωστόσο, όπως αναφέρει ο κ.Αγγελόπουλος, δεν έχει γίνει κάποια σημαντική προσπάθεια για να προβληθεί η δυνατότητα να έρθει κάποιος στη χώρα μας μέσω της Ανκόνα. 
Νικόλ Καζαντζίδου

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μαγνησία: Οι εικόνες που έπληξαν τον τουρισμό και οι νέες καμπάνιες για την αναστροφή του κλίματος

Η παραλία του Βόλου, τα τσιπουράδικα, τα σοκάκια της Παλιάς πόλης, το μυθικό βουνό των Κενταύρων το γραφικό Πήλιο… ολόκληρη η Μαγνησία είναι ένας τόπος που συγκεντρώνει δεκάδες λόγους να τον επισκεφθεί κανείς κι όμως, στον απολογισμό αυτής της χρονιάς τα νούμερα θα σημειώσουν πτώση. Τι δεν πήγε καλά φέτος; Μετά τις φυσικές καταστροφές που έπληξαν την Θεσσαλία πέρσι, στο τέλος του καλοκαιριού ήρθε να προστεθεί ένας ακόμη «πονοκέφαλος»: Οι εικόνες με τα νεκρά ψάρια σε ορισμένες παραλίες της περιοχής προς το τέλος του Αυγούστου, έδωσαν ακόμη ένα «χτύπημα» στην τουριστική κίνηση, το οποίο όπως λένε οι επαγγελματίες του κλάδου έγινε γενικευμένα.
«Πολλές φορές ο τρόπος που μεταδίδεται η πληροφορία και εκείνο που περνάει προς τα έξω προκαλεί μεγαλύτερη ζημιά από ό,τι φανταζόμαστε. Όταν βγαίνουμε και λέμε “ψόφια ψάρια στον Βόλο” πιάνει όλη τη Μαγνησία, με αποτέλεσμα να έχουμε ακυρώσεις μέχρι και στο ανατολικό Πήλιο που είναι 55 χλμ μακριά και βλέπει στο Αιγαίο», επισημαίνει μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Γιώργος Ζαφείρης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας και μέλος του ΔΣ του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Έτσι, παρόλο που ο Ιούλιος και ο Αύγουστος παρουσίασαν μια εξαιρετική άνοδο σε σχέση με πέρσι και οι επιχειρήσεις του κλάδου δούλεψαν πολύ καλά, στο σύνολο η χρονιά θα κλείσει σημειώνοντας πτώση.
Αυτό το κλίμα ή καλύτερα την εικόνα που έχει δημιουργηθεί επιθυμούν και προσπαθούν να αντιστρέψουν οι φορείς με νέες καμπάνιες για την τουριστική προβολή και προώθηση του προορισμού.
Κάτι παρόμοιο έγινε και πέρσι τον χειμώνα, καθώς οι τουριστικές επιχειρήσεις ήταν έτοιμες να φιλοξενήσουν τους επισκέπτες τα Χριστούγεννα αλλά έπρεπε να αλλάξει η εικόνα που είχε δημιουργηθεί στον κόσμο, σύμφωνα με τον κ.Ζαφείρη.
«Εμείς περιμένουμε σε συνεργασία με τον ΕΟΤ και την Περιφέρεια Θεσσαλίας αλλά και μέσω ενός κονδυλίου που έχει προαναγγελθεί για την προβολή της Θεσσαλίας, να προχωρήσουμε σε μια ολοκληρωμένη καμπάνια για την περιοχή ενώ στο μεταξύ έχουμε προγραμματίσει και τη συμμετοχή μας σε εκθέσεις τουρισμού εντός και εκτός Ελλάδας», σημειώνει ο κΖαφείρης.
Το μεγαλύτερο πλήγμα στον τουρισμό δόθηκε με την ακύρωση των συνεδρίων και των σχολικών εκδρομών μετά τα ακραία καιρικά φαινόμενα και τις καταστροφές που σημειώθηκαν. Παρόλο που η Μαγνησία επανήλθε, το κακό είχε ήδη γίνει και τα ταξίδια είχαν ήδη ακυρωθεί.
«Πέρσι τον χειμώνα, παρότι στις γιορτές των Χριστουγέννων οι πληρότητες ήταν πολύ υψηλές, ο χειμερινός τουρισμός συνολικά μειώθηκε κατά τουλάχιστον 40% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Μόνον οι σχολικές εκδρομές που ακυρώθηκαν άγγιξαν σε ποσοστό το 70%», αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας. Τώρα το επόμενο στοίχημα είναι τα Χριστούγεννα και φυσικά οι εκδρομές και τα συνέδρια που κλείνουν από νωρίς.
Νικόλ Καζαντζίδου

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

National Geographic: Προβολή της Μήλου στις διεθνείς αγορές

Στα γεωλογικά, αρχαιολογικά, ιστορικά και μορφολογικά ενδιαφέροντα της Μήλου αναφέρεται δημοσίευμα του National Geographic με ιδιαίτερη έμφαση στο Αρχαίο Θέατρο, τις Κατακόμβες, την Αφροδίτη και τα ευρήματα στην Φυλακωπή σημειώνοντας ότι στο νησί “υπάρχουν όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου. Σε όλη τη βραχώδη ακτογραμμή, θα δείτε όλα τα διαφορετικά χρώματα. Το πράσινο είναι μπεντονίτης, το κόκκινο είναι οξείδιο του σιδήρου, το μπλε είναι αμέθυστος”. Και συμπληρώνει:”Η Μήλος προσφέρει εκπληκτικά τοπία παρόμοια με τη Σαντορίνη αλλά χωρίς πολυκοσμία. Γνωστή για την ηφαιστειακή ιστορία της, διαθέτει μια παλέτα από πολύχρωμους βράχους και πάνω από 70 παρθένες παραλίες, όπως το Σαρακίνικο ,το Κλέφτικο, τον Γέρακα , τη Φυριπλάκα και το Αμμουδαράκι. Το αφιέρωμα περιγράφει και τα γοητευτικά χωριά του νησιού, όπως ο Αδάμαντας, η Πλάκα, το Κλήμα, τα Μανδράκια και τα Πολλώνια, “όπου οι επισκέπτες μπορούν να εξερευνήσουν τον παραδοσιακό ελληνικό πολιτισμό”. Και συμπληρώνει :” Είναι ένας ιδανικός προορισμός για ταξιδιώτες που αναζητούν μια πιο ήρεμη και αυθεντική ελληνική νησιωτική εμπειρία”.
Το αφιέρωμα δημοσιεύθηκε στις 29 Αυγούστου και υπογράφεται από την Elizabeth Warkentin.

https://www.nationalgeographic.com/travel/article/milos-santorini-greece-alternative

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Grecotel ενεργός υποστηρικτής δράσεων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής

Η Grecotel ενώνει τη φωνή της με την επιστημονική κοινότητα και όσους φροντίζουν να παραδώσουν στην επόμενη γενιά ένα πλανήτη απαλλαγμένο από τα φαινόμενα της κλιματικής αλλαγής και καλωσορίζει στο Ρέθυμνο το τριήμερο οικολογικό συμπόσιο «ΓΗ: Ένας Βιώσιμος Πλανήτης για όλους – Κάλεσμα για Δράση – Η αλλαγή είναι εφικτή»,  οι εργασίες του οποίου ξεκίνησαν σήμερα 10 και θα διαρκέσουν έως τις 12 Σεπτεμβρίου 2024. Διοργανωτές του συμποσίου η Ιερά Μητρόπολη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου, το Πανεπιστήμιο Κρήτης, το Εθνικό Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας και η Περιφέρεια Κρήτης.

Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, η ανάδειξη της Grecotel ως “Μέγα Χορηγού” του συμποσίου στο Ρέθυμνο,  σηματοδοτεί τις προθέσεις του ξενοδοχειακού οργανισμού,  να στρέψει το βλέμμα στις τοπικές κοινωνίες, που με την παρακίνηση και την ενημέρωση μπορούν να σταθούν απέναντι στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής. H κλιματική αλλαγή απαιτεί συνέργειες αλλά και στήριξη της ακαδημαϊκής κοινότητας και του επιστημονικού προσωπικού της χώρας. Η Grecotel αναγνωρίζοντας το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει, “δηλώνει” ενεργός υποστηρικτής πρωτοβουλιών που μπορούν να καταστήσουν μια ουσιαστική αλλαγή εφικτή και στο μέτωπο της κλιματικής αλλαγής.

Η Grecotel είναι μεταξύ άλλων μέλος του UN Global Compact Network Greece. Το Οικουμενικό Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών (UN Global Compact) είναι μια εθελοντική πρωτοβουλία, που βασίζεται στη δέσμευση των επιχειρήσεων για εφαρμογή Οικουμενικών Αρχών βιωσιμότητας και ανάληψη δράσεων υποστήριξης των στόχων των Ηνωμένων Εθνών.

Οι εργασίες του Συμποσίου, που τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου,  θα πραγματοποιηθούν στους χώρους της Ιεράς Μητροπόλεως (ανάμεσά τους και η Μονή Αρκαδίου), του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Παλαιοντολογικού Μουσείου Ρεθύμνου, παράρτημα του Εθνικού Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, πρόεδρος του οποίου είναι η Φαλή Βογιατζάκη, η ακούραστη οραματίστρια για την προστασία του περιβάλλοντος στην Ελλάδα και ψυχή και αυτής της διοργάνωσης.

Με περισσότερα από 2.000 διεθνή βραβεία και διακρίσεις που έχει λάβει ο όμιλος Δασκαλαντωνάκη-Grecotel, αναγνωρίζεται σήμερα ως ο ηγέτης της ξενοδοχειακής αγοράς, ο μεγαλύτερος ελληνικός τουριστικός όμιλος και μία από τις πλέον δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις.  Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της ICAP (Κλαδική Μελέτη για Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις, Νοέμβριος 2023), ο όμιλος κατέχει την πρώτη θέση με μερίδιο 4,5% βάσει αξίας και 3,5% βάσει συνόλου κλινών για τα ξενοδοχεία πολυτελείας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ