Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Η Μικρή Γοργόνα και άλλες οκτώ ταινίες από σήμερα στα σινεμά

Πέμπτη σήμερα (25.05.2023) και νέες ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά.

Πρεμιέρα κάνουν από απόψε η ταινία «Στα Άκρα», ένα το κοινωνικό θρίλερ επιβίωσης του Ισπανού Χουάν Μπότο και η μεταφορά στη μεγάλη οθόνη του παραμυθιού του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν «Η Μικρή Γοργόνα», διά χειρός Ρομπ Μάρσαλ.

Συνολικά οκτώ ταινίες «βγαίνουν» σήμερα στις κινηματογραφικές αίθουσες.

Στα Άκρα (On the Fringe)

Κοινωνικό δράμα, ισπανικής και βελγικής παραγωγής του 2022, σε σκηνοθεσία Χουάν Ντιέγκο Μπότο, με τους Λουίς Τοσάρ, Πενέλοπε Κρουζ, Αντέλφα Κάλβο, Κριστιάν Τσέκα κα.

Κοινωνικό δράμα, που ο ρεαλισμός του συγκλονίζει και μετατρέπεται σε ένα θρίλερ επιβίωσης, αν και αφορά μια ιστορία καθημερινή, ένα καυτό ζήτημα που απασχολεί όλο και μεγαλύτερα κομμάτια του πληθυσμού σε πολλά σημεία του πλανήτη και ιδίως, στην Ευρώπη.

Πρόκειται για το σκηνοθετικό και αρκούντως ενθαρρυντικό, ντεμπούτο του Χουάν Ντιέγκο Μπότο, με το οποίο αποτίει φόρο τιμής στο κίνημα κατά των εξώσεων και το δικαίωμα στη στέγαση, που ξεκίνησε στη Βαρκελώνη το 2009 και που έλαβε παγκόσμιες διαστάσεις. Μια ταινία που έκανε πρεμιέρα στο τμήμα Οριζόντων του φεστιβάλ Βενετίας πέρσι και είχε μια πετυχημένη πορεία στη συνέχεια.

Η περιθωριοποίηση μεγάλων τμημάτων της κοινωνίας, τόσο στην Ισπανία όσο και σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, ήρθε με το σοκαριστικό χτύπημα των θεμέλιων της βάσης της ζωής, που είναι ένα πιάτο φαΐ κι ένα κεραμίδι πάνω από το κεφάλι. Τα τραγικά αποτελέσματα των επιλογών, ενός επιθετικού ακραίου καπιταλισμού, που θεωρεί το δικαίωμα στη στέγαση υπερβολικό προνόμιο, όπως καταγγέλλει, αλλά με έναν ξεχωριστό τρόπο, η ταινία.

Η κερδοσκοπία, τα ανάλγητα προγράμματα διάσωσης των σπιτιών και οι ιδιωτικοποιήσεις που ακολουθήθηκαν, πολλές φορές έμειναν στο περιθώριο, εξαφανίστηκαν από τη δημόσια εικόνα. Μόνο στην Ισπανία πάνω 400.000 σπίτια βγήκαν στο σφυρί τα τελευταία δέκα χρόνια. Πίσω από τον εντυπωσιακό αριθμό βρίσκονται οικογένειες που διαλύθηκαν, κατεστραμμένοι άνθρωποι, παιδιά με βαριά ψυχικά τραύματα.

Αυτό καταγράφει με την κάμερά του ο Μπότο. Και μαζί, τους χιλιάδες ανθρώπους που έδωσαν μάχες, στάθηκαν αλληλέγγυοι στους πληγέντες. Ένας απ’ αυτούς είναι και ο κεντρικός ήρωας της ταινίας, που δίνει καθημερινές μάχες για τη σωτηρία των σπιτιών, αλλά τώρα θα πρέπει να κάνει ότι μπορεί μέσα σε ένα 24ώρο για να βρει την κόρη μίας μετανάστριας που πήραν οι αρχές με την αιτιολογία της αμέλειας.

Παράλληλα, ο ίδιος αντιμετωπίζει τα δικά του οικογενειακά προβλήματα, καθώς η σύζυγός του θεωρεί ότι την παραμελεί, τρέχοντας διαρκώς για τους «άλλους», ενώ ο έφηβος θετός γιος του, αντιδρά στα πάντα. Όμως, η περιπέτεια που θα ζήσουν μαζί, τη διάσωση του παιδιού από τις διαλυμένες κοινωνικές δομές και τη σωτηρία του σπιτιού μιας αγωνίστριας φτωχής μάνας, θα τους φέρει ανέλπιστα κοντά, καθώς το παιδί θα συνειδητοποιήσει ότι δεν μπορεί να κλείνει τα μάτια σε αυτό που συμβαίνει.

Ο πρωτοεμφανιζόμενος Μπότο, αποφεύγοντας τις ευκολίες για ένα δακρύβρεχτο δράμα και δουλεύοντας με ακρίβεια πάνω στους χαρακτήρες, θα αφηγηθεί δεξιοτεχνικά και ψυχωμένα την ιστορία του, θα αναπτύξει με μέτρο και οργανικά το αίσθημα της απόγνωσης, θα βάλει στο επίκεντρο την ευθύνη που έχει το άτομο.

Ταυτόχρονα, συνεχώς ανεβάζει στροφές, αυξάνει την ένταση και την αγωνία, το φιλμ του μεταβάλλεται σε ένα θρίλερ, που θα μπορούσε να έχει ως θέμα μια ληστεία, όπως είναι και η αρπαγή ενός σπιτιού.

Μια ταινία, που καταφέρνει και να συγκινήσει με την αυθεντικότητα της ανθρωπιάς της και τη συμβολή των υπέροχων πρωταγωνιστών Λουίς Τοσάρ και Πενέλοπε Κρουζ, η οποία συνεχίζει να δείχνει την ευαισθησία της για τα κοινωνικά προβλήματα, ενώ θα μπορούσε να βολτάρει στα πλατό του Χόλιγουντ, παριστάνοντας τον «μελαχρινό πικάντικο πειρασμό» και να βγάζει εκατομμύρια.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Μια αντίστροφη μέτρηση για τρεις διαπλεκόμενους χαρακτήρες που προσπαθούν να μην καταρρεύσουν και να περάσουν 24 ζωτικές ώρες που θα αλλάξουν τη ζωή τους.

https://youtube.com/watch?v=zrpJgIjK4B0%3Ffeature%3Doembed

Η Μικρή Γοργόνα (The Little Mermaid)

Μιούζικαλ φαντασίας, αμερικάνικης παραγωγής του 2023, σε σκηνοθεσία Ρομπ Μάρσαλ, με τους Χέιλ Μπέιλι, Τζόνα Χάουερ-Κινγ, Νταβίντ Ντιγκς, Μελίσα ΜακΚάρθι, Χαβιέρ Μπαρδέμ κα.

Χαριτωμένη διασκευή, σε live action της κλασικής ταινίας κινουμένων σχεδίων της Disney, από τον έμπειρο Ρομπ Μάρσαλ («Σικάγο», «Οι Πειρατές της Καραϊβικής: Σε Άγνωστα Νερά», «Η Μαίρη Πόπινς Επιστρέφει») και σε σενάριο του ιδίου και του Ντέιβιντ Μαγκί («Η Ζωή του Πι»).

Έτσι, το φημισμένο παραμύθι που έγραψε ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν το 1837 επανέρχεται στη μεγάλη οθόνη, αυτή τη φορά με μια πιο σύγχρονη ματιά, αναδεικνύοντας τη γυναικεία θέληση για ανεξαρτησία.

Η Άριελ, μια ζωηρή γοργόνα, που διψά για περιπέτεια, λαχταρά να μάθει περισσότερα για τον κόσμο έξω από τη θάλασσα και ερωτεύεται τον πρίγκιπα Έρικ. Αυτό, όμως απαγορεύεται στις γοργόνες, κάτι που θα αναγκάσει την Άριελ να κάνει μία συμφωνία με την κακιά μάγισσα της θάλασσας Ούρσουλα, για να ακολουθήσει την καρδιά της. Μια συμφωνία που θα βάλει σε κίνδυνο την ίδια και το στέμμα του πατέρα της, βασιλιά Τρίτωνα.

Το έξοχο παραμύθι για τη δύναμη της αγάπης, εδώ παίρνει διαστάσεις γυναικείας χειραφέτησης, ενώ αξιοπρόσεκτη είναι και η τοποθέτηση στον ρόλο της Άριελ μίας αφροαμερικανίδας, της ανερχόμενης 23χρονης τραγουδίστριας της ποπ και της μαύρης μουσικής Χέιλ Μπέιλι. Μια επιλογή, που δεν επηρεάζει τον μύθο και μεταδίδει την πεποίθηση ότι το παραμύθι ανήκει σε όλους και ιδιαιτέρως στους πιο καταπιεσμένους, όπως είναι οι αφροαμερικάνοι. Βεβαίως, κάποιος μπορεί να ισχυριστεί ότι πίσω από την επιλογή της Μπέιλι, βρίσκονται και οι υπολογισμοί για την εμπορική επιτυχία της ταινίας.

Το φιλμ του Μάρσαλ, που τραβά λίγο περισσότερο απ’ όσο θα έπρεπε φτάνοντας τα 135 λεπτά, διαθέτει όλα τα στοιχεία του παραμυθιού, ενώ ταυτόχρονα δίνει μία αίσθηση ανανέωσης, η δουλειά που έχει γίνει στα γραφικά και στη φωτογραφία είναι ικανοποιητική, τα τραγούδια και η μουσική του Άλαν Μένκεν συμβάλουν στην ατμόσφαιρα και απευθύνονται κατά κύριο λόγο στις νεαρές ηλικίες, ενώ η μεταγλώττιση είναι ελαφρώς κατώτερη από την αυθεντική εκτέλεση.

Γλυκύτατη και γεμάτη ζωντάνια η Χέιλ Μπέιλι, επαρκέστατες οι ερμηνείες του υπόλοιπου καστ, ενώ τον ρόλο του βασιλιά Τρίτωνα κρατά ο επιβλητικός Χαβιέρ Μπαρδέμ.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Η μικρότερη από τις κόρες του Βασιλιά Τρίτωνα και η πιο τολμηρή, η ζωηρή νεαρή γοργόνα Άριελ, λαχταράει να μάθει περισσότερα για τον κόσμο πέρα από τη θάλασσα κι ενώ επισκέπτεται την επιφάνεια, ερωτεύεται τον γεμάτο ζωντάνια Πρίγκιπα Έρικ. Παρόλο που οι γοργόνες απαγορεύεται να αλληλεπιδρούν με τους ανθρώπους, η Άριελ πρέπει να ακολουθήσει την καρδιά της. Κάνει συμφωνία με την κακιά μάγισσα της θάλασσας Ούρσουλα, αλλά τελικά βάζει τη ζωή της – και το στέμμα του πατέρα της – σε κίνδυνο.

https://youtube.com/watch?v=f1PN8lMFNrI%3Ffeature%3Doembed

Απίστευτο κι Όμως Αληθινό (Incroyable mais Vrai)

Κωμωδία, γαλλικής και βελγικής παραγωγής του 2022, σε σκηνοθεσία Κουεντίν Ντουπιέ, με τους Αλέν Σαμπά, Λέα Ντρικέρ, Μπενουά Μαζιμέλ κα.

Περίεργη σκωπτική κωμωδία από τον Παριζιάνο ιδιοσυγκρασιακό σκηνοθέτη Κουεντίν Ντουπιέ, που έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Βερολίνου.

Ένα σύντομης διάρκειας φιλμ (70 λεπτών), μια ιδιότυπη σουρεαλιστική κωμωδία, απ’ έναν σκηνοθέτη που αρέσκεται να αφηγείται παράξενες εξωπραγματικές ιστορίες και στοχεύει περισσότερο στο κωμικό υπονοούμενο, παρά στα όσα διαδραματίζονται στην οθόνη.

Το στόρι, που υπογράφει ο ίδιος ο Ντουπιέ, αφορά ένα μεσήλικο ζευγάρι, που μετακομίζει σε ένα ωραίο σπίτι και σε ένα ήσυχο προάστιο, με τον μεσίτη να τους λέει ότι έχει ένα έξτρα κομφόρ, μια καταπακτή, που παίζει με τον χρόνο και χαρίζει νεότητα.

Ο Ντουπιέ μιλά με έναν δικό του τρόπο για τις ανθρώπινες σχέσεις, την παρακμή ενός ζευγαριού, καυτηριάζει τη θέληση για την αιώνια νεότητα, τη βαρύτητα που δίνουν κάποιοι στο φαίνεσθαι, χωρίς να προκαλεί το ξεκαρδιστικό γέλιο, αλλά ένα διαρκές μελαγχολικό μειδίαμα, εκτός από τη σουρεάλ και συνάμα αληθοφανή εκμυστήρευση ενός φίλου του ζεύγους, για το ηλεκτρονικό πέος που του τοποθέτησαν στην Ιαπωνία και τις περιπέτειες που είχε με αυτό.

Μια ταινία, που έχει τη χάρη της και σίγουρα δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη, αλλά και αδυναμίες στην αφήγηση έχει και είναι φανερό ότι απευθύνεται κυρίως στο ενήλικο κοινό και γιατί όχι, στη δεξαμενή των μεσήλικων.

Το πρωταγωνιστικό δίδυμο των Μανουέλ Σαμπά και Λεά Ντρικέρ δεν αποκτά ποτέ την απαραίτητη χημεία, ενώ εμφανώς ξεχωρίζει ο Μπενουά Μαζιμέλ.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Ο Αλέν και η Μαρί μετακομίζουν σε ένα ήσυχο προάστιο. Στα έγκατα του νέου τους σπιτιού, βαθιά στο κελάρι, μια μυστηριώδης καταπακτή θα ανατρέψει τη ζωή τους.

https://youtube.com/watch?v=yv3880KEEsw%3Ffeature%3Doembed

Η Μέθοδος Κομπρομάτ (Kompromat)

Θρίλερ, γαλλικής παραγωγής του 2022, σε σκηνοθεσία Ζερόμ Σαλ, με τους Ζιλ Λελούς, Τζοάνα Κούλιγκ, Αλεξέι Γκορμπούνοφ, Ελίσα Λασόφσκι, Ιγκόρ Τζιτζίκιν κα.

Ψυχροπολεμικό θρίλερ, γαλλικής απόδοσης, από τον σχετικά αδιάφορο σκηνοθέτη Ζερόμ Σαλ («Το Ακρωτήρι της Βίας», «Η Οδύσσεια»), που βασίζεται σε μία αληθινή ιστορία. Η παραγωγή, ωστόσο, δεν κατάφερε να εξασφαλίσει την αυτοβιογραφία του Γιοάν Μπαρμπερό και αποφάσισε να μεταφέρει χαλαρά ορισμένα γεγονότα της αληθινής ιστορίας και το κυριότερο να μετατρέψει έναν καφκικό εφιάλτη σε ένα αγωνιώδες αλλά προσχηματικό και παρωχημένο θρίλερ δράσης.

Το στόρι θέλει έναν αφοσιωμένο Γάλλο διπλωμάτη, να τοποθετείται στο παγωμένο Ιρκούτσκ, ως επικεφαλής μιας γαλλικής εταιρίας της Σιβηρίας, έχοντας προβλήματα με τον γάμο του, να βρίσκεται κατηγορούμενος από τις τοπικές αρχές για ένα σοβαρό έγκλημα (κακοποίηση του παιδιού του και παιδική πορνογραφία), έχοντας δώσει ενοχοποιητική κατάθεση και η ίδια του η σύζυγος, που έχει διαφύγει στη Γαλλία. Γρήγορα συνειδητοποιεί ότι πρόκειται για μια στημένη υπόθεση από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Ασφαλείας της Ρωσίας και έχει μόνο μία επιλογή, να δραπετεύσει και μία μοναδική βοήθεια, από μία νεαρή Ρωσίδα.

Για τη γαλλική παράδοση, το φιλμ έχει μάλλον μια υπερβολική δόση αμερικάνικης επιρροής, ένα ψυχροπολεμικό μένος, καθώς οι χαρακτήρες των Ρώσων αξιωματούχων είναι τόσο κακοί και μονοδιάστατοι που φτάνουν στα όρια της καρικατούρας. Ο Σαλ, αντί να αναδείξει τους μηχανισμούς κυβερνητικής καταστολής, που παρατηρούνται σε κάθε γωνιά της γης, στήνει ένα, ως ένα σημείο αγωνιώδες, κοινότυπο όμως, θρίλερ, με εξωφρενικές καταστάσεις (ο ήρωας ξεφεύγει από τις πανίσχυρες μυστικές ρωσικές υπηρεσίες διασχίζοντας τη μισή Ρωσία είτε ως επιβάτης λεωφορείου, είτε ως συνεπιβάτης στο αυτοκίνητο ενός κληρικού και στο τέλος βγαίνοντας ζωντανός από ένα άγριο δάσος με λύκους μέσα στα μαύρα σκοτάδια!), ενώ η κριτική που ασκεί στη συντηρητική ρωσική κοινωνία, μοιάζει με χλιαρό ανέκδοτο.

Ο πάντα καλός Ζιλ Λελούς, προσπαθεί να είναι ο χιτσκοκικός ήρωας, σύμφωνα με τον Τριφό, «ένας αθώος σε έναν ένοχο κόσμο», αλλά μάταια, καθώς η ιστορία μπάζει απ’ όλες τις μπάντες, οι καταστάσεις αγγίζουν τη φαιδρότητα και οι «ένοχοι» αθωώνονται λόγω βλακείας.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… O Ματιέ, ένας ασυνήθιστος και αφοσιωμένος διπλωμάτης δέχεται μια απόσπαση στο Ιρκούτσκ ως επικεφαλής μιας εταιρείας στη Σιβηρία. Ελπίζει ότι η αλλαγή αυτή θα είναι καλή για την οικογένειά του και τον γάμο του. Σύντομα όμως, οι επιλογές του τον φέρνουν σε αντίθεση με τις τοπικές αρχές. Ξαφνικά βρίσκεται κατηγορούμενος για ένα τρομερό έγκλημα και πολύ σύντομα συνειδητοποιεί ότι η υπόθεση είναι κατασκευασμένη. Η υπεράσπιση του εαυτού του είναι αδύνατη, οι γαλλικές αρχές δεν μπορούν να τον βοηθήσουν και έχει μόνο μία επιλογή, να δραπετεύσει.

Kandahar: Σημείο Διαφυγής (Kandahar)

Περιπέτεια, αμερικάνικης παραγωγής του 2023, σε σκηνοθεσία Ρικ Ρόμαν Βο, με τους Τζέραρντ Μπάτλερ, Νέιβιντ Νέγκαμπαν, Αλί Φαζάλ, Νίνα Τουσάντ-Γουάιτ κα.

Τι να περιμένει κανείς από τον σκηνοθέτη Ρικ Ρόμαν Βο και τον τυποποιημένο σταρ δυναμικών περιπετειών Τζέραρντ Μπάτλερ, σε ακόμη μία ταινία τους;

Όχι και πολλά, καθώς στη νέα τους περιπέτεια τερατώδους δράσης, μεταφέρουν το «πνεύμα» του «Φύλακα Άγγελου» στο Αφγανιστάν, με ένα σχετικά παρόμοιο στόρι, με αυτό που είδαμε πριν λίγες ημέρες στην τελευταία ταινία «Άρρηκτος Δεσμός».

Όταν αποκαλύπτεται η ταυτότητα ενός πράκτορα της CIA στο Αφγανιστάν και η μυστική του αποστολή, θα έχει 30 ώρες για να δραπετεύσει και θα χρειαστεί τη βοήθεια του διερμηνέα του, του οποίου σκότωσαν το παιδί οι Ταλιμπάν.

Μπορεί οι αμερικάνικες δυνάμεις να έφυγαν κακήν κακώς από το Αφγανιστάν πριν από δυο χρόνια, αλλά φαίνεται ότι ο πόλεμος συνεχίζεται, τουλάχιστον, κινηματογραφικά και δίνει την ευκαιρία για μία θεαματική ρεβάνς.

Τα κυνηγητά, οι πυροβολισμοί, οι εκρήξεις, οι θεαματικές μάχες και οι παλικαριές συνεχίζονται αμείωτα, για την προστασία του πλανήτη από τους «βάρβαρους», όπως και τα κλισέ και οι σχηματικές δραματικές ευκολίες για τη σχέση του Αμερικάνου ήρωα με τον Αφγανό διερμηνέα, που νιώθει προδομένος από την υπερδύναμη.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Όταν η ταυτότητα ενός πράκτορα της CIA αποκαλύπτεται μαζί με την μυστική του αποστολή, θα δώσει μάχη με το χρόνο προκειμένου να δραπετεύσει προτού τον εντοπίσουν οι ειδικές δυνάμεις του Αφγανιστάν. Για να τα καταφέρει, θα χρειαστεί τη βοήθεια του διερμηνέα του, ο οποίος μπορεί να έχασε τον γιο του από τους Ταλιμπάν, αλλά κατηγορεί τις δυτικές δυνάμεις για τη συνέχιση του αιματοκυλίσματος.

https://youtube.com/watch?v=Ra7nn2WCVjE%3Ffeature%3Doembed

Μπάσταρδα

Δραματική ταινία, ελληνικής παραγωγής του 2022, σε σκηνοθεσία Νίκου Πάστρα, με τους Ναταλία Σουίφτ, Ζαχαρίας Γουέλα, Αφροδίτη Καποκάκη, Εριφύλη Κιτζόγλου, Χριστίνα Κυπραίου κα.

Το αξιοσημείωτο ντεμπούτο του Νίκου Πάστρα, βραβευμένου μοντέρ, εικονογράφου, γραφίστα και πολλά άλλα, που συνοδεύτηκε με τον Αργυρό Αλέξανδρο στο τμήμα Film Forward του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και δυο υποψηφιότητες Ίρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, αυτές των πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη και για τη μουσική του Τζίμη Πολιούδη.

Ο Πάστρας, μαζί με δέκα αποφοίτους της Δραματικής Σχολής του Ωδείου Αθηνών, που έβαλαν όλοι απ’ τις οικονομίες τους για να γυριστεί η ταινία χαμηλού προϋπολογισμού – ακόμη και για τα ελληνικά δεδομένα και που πρωταγωνιστούν στην ταινία, θα επιχειρήσει να κάνει μια ωδή στη νεότητα και σε όλες τις εκφάνσεις της. Από την οργή και την αμφισβήτηση των πάντων και σίγουρα τον κόσμο των γονιών τους, μέχρι τον ελεύθερο έρωτα, τις καταχρήσεις, την άρνηση της ενηλικίωσης και την πλάκα.

Τα «μπάσταρδα», πέντε αγόρια και πέντε κορίτσια, μακριά από τα θέλω των γονιών τους, ζουν σαν να μην υπάρχει αύριο, σε ένα απομονωμένο σπίτι στην εξοχή, κάνοντας ό,τι τους γουστάρει, αλλά μέχρι να αρχίσουν οι τριγμοί ανάμεσά τους.

Πειραματισμός, φρεσκάδα, φαντασία, στιγμές ξεφαντώματος, με τα παιδιά να δείχνουν τη φυσικότητά τους, να μιλούν και να κινούνται όπως πολλοί νέοι δίπλα μας, αλλά και αφηγηματικές παραδοξολογίες, κομμάτια ερασιτεχνισμού, σκηνές αμηχανίας και ανολοκλήρωτους χαρακτήρες.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Πέντε αγόρια και πέντε κορίτσια, γύρω στα 20, μακριά από τους κανόνες μιας ασφυκτικής κοινωνίας, φτιάχνουν μια δική τους, κομμένη και ραμμένη στα δικά τους μέτρα. Κάνουν κατάληψη σε ένα μεγάλο απομονωμένο σπίτι στην εξοχή και αποφασίζουν να ζήσουν εκεί, με ό,τι έχουν ως εφόδια, παρακολουθώντας σε βάρδιες αν κάποιος ξένος πλησιάσει και διαταράξει την ηρεμία της νέας τους ζωής.

https://youtube.com/watch?v=n74LXWDh2_E%3Ffeature%3Doembed

Προβάλλονται ακόμη οι ταινίες

Η Ζωγραφιά του Θεού

Ελληνική κωμωδία, με ιδιαίτερες ευαισθησίες, για τα παιδιά με αναπηρία, αλλά και την αντιμετώπισή τους από την οικογένειά τους και την κοινωνία, σε σκηνοθεσία του Γιάννη Καλογερόπουλου. Ο αιφνίδιος θάνατος της μητέρας τους ξαναφέρνει τον Δημήτρη στην Ελλάδα. Σκοπός του να βάλει την ανάπηρη αδελφή του σε ίδρυμα και να ζήσει ευτυχισμένος με τη σύντροφο του στο πατρικό. Μέσα από συνεχόμενες κωμικές ανατροπές η κοσμοθεωρία του αλλάζει. Πρωταγωνιστούν οι Ιάκωβος Μυλωνάς, Νανά Τζαβάρα, Έυη Καραδήμα, Στεφανία Γκουρνέλου κα.

https://youtube.com/watch?v=DoS0XnmK4wY%3Ffeature%3Doembed

Ο Αθώος (L’Ιnnocente)

Δραματική ιταλική ταινία, που γύρισε το 1976 ο μέγας Λουκίνο Βισκόντι, βασισμένος στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Γκαμπριέλε Ντ’ Ανούντσιο. Πρόκειται για το κύκνειο άσμα του «Κόκκινου Βαρώνου», για την απατηλή λάμψη και την παρακμή της ιταλικής αριστοκρατίας, που συνοδεύεται από την αλαζονεία της εξουσίας και το αδιέξοδο ενός κτητικού ερωτικού πάθους. Στη Ρώμη του 1891, ο αριστοκράτης Τούλιο ζητά από τη σύζυγό του κατανόηση για τις συζυγικές του απιστίες. Όταν διαπιστώνει, όμως, ότι η σύζυγός του φλερτάρει με έναν συγγραφέα, αρχίζει να ζηλεύει παθολογικά και θα κάνει τα πάντα για να την κάνει και πάλι δική του. Για μια ακόμη φορά, υπέροχος ο γοητευτικότατος Τζιανκάρλο Τζανίνι, ενώ η ερωτική αύρα της Λάουρα Αντονέλι αξιομνημόνευτη.

https://youtube.com/watch?v=MVRP3zfr7d8%3Ffeature%3Doembed

NEWSIT

Continue Reading
Advertisement

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Πρόσκληση σε ανοιχτή φιλανθρωπική εκδήλωσηκαι παρουσίαση βιβλίου από την Film School “Hollywood Studio Thessaloniki”

Τη Δευτέρα, 1 Απριλίου στις 20.00 θα πραγματοποιηθεί φιλανθρωπική εκδήλωση στη Hollywood Studio Thessaloniki (Εγνατία 45).Θα παρουσιαστεί το βιβλίο “Ήθος- Πάθος- Λόγος, το αρχαίο μυστικό της επιτυχίας” σε ένα διαδραστικό σεμινάριο με ελεύθερη είσοδο.Όλα τα έσοδα της βραδιάς από το βιβλίο θα διατεθούν στο Σπίτι του Ηθοποιού, του οποίου η πρόεδρος, κα Άννα Φόνσου, θα παραβρεθεί στην εκδήλωση.Η παρουσίαση:Ο συγγραφέας, Λεωνίδας Γαλάνης, θα μας φέρει σε επαφή με το αρχαίο μυστικό της επιτυχίας και της ευδαιμονίας μέσα από μία καθηλωτική και απολαυστική παρουσίαση.Το βιβλίο:Το «Ήθος Πάθος Λόγος» εξερευνά το μυστικό της επιτυχίας από την αρχαιότητα μέχρι το… διάστημα.«Από τον Σοπενάουερ μέχρι τον Μπρους Λι. Από τη μουσική βιομηχανία μέχρι την άγρια ζούγκλα. Από τον Μέγα Αλέξανδρο μέχρι… τον Μπάμπη. Το μυστικό, που ήταν κρυμμένο σε ένα εγχειρίδιο ρητορικής, ήρθε η ώρα να αποκαλυφθεί.»Έχοντας ως βάση μια αληθινή ιστορία 2.400 ετών, εκείνη του απλού στρατιώτη, παρελαύνουν αναφορές στη φιλοσοφία και τη δράση του Αριστοτέλη, του Πλάτωνα, του Σωκράτη, του Μεγάλου Αλεξάνδρου, του Πλουτάρχου και πολλών άλλων, και μας οδηγούν σε νεότερους, όπως τον Τσιαλντίνι, τον Κόβεϊ, τους… Extreme.Με απλό, ευχάριστο και ελαφρώς χιουμοριστικό τρόπο μεταφέρεται το μυστικό στον αναγνώστη, ώστε να είναι σε θέση να το εφαρμόσει άμεσα και εύκολα για την κατάκτηση της επιτυχίας και της ευδαιμονίας. Ένα βιβλίο που «δεν γνωρίζει ηλικίες» και μπορεί να φανεί χρήσιμο σε όλους.Ο συγγραφέας:Ο Λεωνίδας Γαλάνης έχει εκπαιδεύσει εκατοντάδες επαγγελματίες και στελέχη επιχειρήσεων ως εκπαιδευτής management, πωλήσεων και marketing. Διατέλεσε στέλεχος σε πολλές εταιρείες και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.Η Hollywood Studio ThessalonikiΗ Film School “Hollywood Studio Thessaloniki” (H.S.T), είναι η πρώτη ιδιωτική σχολή κινηματογράφου και τηλεόρασης που ιδρύεται στη Θεσσαλονίκη, μετά από 20 χρόνια.Σκοπός της Σχολής “H.S.T” είναι να εκπαιδεύει τους σπουδαστές σε όλες τις ειδικότητες που αφορούν τον κινηματογράφο και την τηλεόραση.Πληροφορίες
HOLLYWOOD STUDIO THESSALONIKI

Εγνατία 45, Θεσσαλονίκη
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 
2310 500 134
Ημέρα και ώρα παρουσίασης βιβλίου:
Δευτέρα, 1 Απριλίου στις 20:00
Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

“Το χέρι” της Έφης Βετουλάκη στο Θέατρο Αθήναιον
Το Κινηματοθέατρο Αθήναιον παρουσιάζει ένα θεατρικό έργο, που πραγματεύεται την ενδοοικογενειακή βία μέσα από το πρίσμα του Θύτη

Υπόθεση:

Στο αμφιθέατρο ενός Πανεπιστημίου, υποψήφιοι ψυχίατροι πρόκειται να παρακολουθήσουν μια συνεδρία της καθηγήτριάς τους με έναν επικίνδυνο γυναικοκτόνο. Κατά τη διάρκεια της συνεδρίας ο δολοφόνος ξετυλίγει το κουβάρι της ζωής του, τις πεποιθήσεις του και τα στερεότυπα που έχουν κτιστεί μέσα του από την παιδική του ηλικία. Ο θεατής διαπιστώνει ότι πολλές φορές ταυτίζεται ιδεολογικά με τον δολοφόνο. Η πλοκή εξελίσσεται με τέτοιο τρόπο, ώστε o θεατής να αναζητήσει το δικό του μερίδιο ευθύνης στη δημιουργία λανθασμένων στερεότυπων. Ποιος είναι τελικά ο θύτης;

Μορφές βίας που θίγει το έργο: Σχολικό Μπούλιγκ, συναίνεση στην ερωτική πράξη, λεκτική-σωματική-ψυχολογική-οικονομική-εργασιακή βία, την βία στα τραγούδια, βία κατά των ζώων, παιδική κακοποίηση.  

Η παράσταση δεν είναι κατάλληλη για παιδιά ηλικίας κάτω των 12 ετών. 

Συντελεστές
Κείμενο-μουσική:

Έφη Βετουλάκη
Παίζουν και σκηνοθετούν:
Νίκος Ζώκας (γυναικοκτόνος)
Μαρία Ιωαννίδου (καθηγήτρια Ψυχιατρικής)
Πιάνο:
Χριστίνα Βετουλάκη
Ηχογράφηση:
Δημήτρης Αδάμ
Ενδυματολόγος:
Καλλιόπη Ιωαννίδου
Φωτογραφία:
Κατερίνα Ναλμπάντη
Αφίσα:
ΔΙΕΚ Ευόσμου – Τμήμα Γραφιστικής: Στυλιανή Μουτάφη, Δημήτρης Μπιτζένης
Επικοινωνία / Δημόσιες Σχέσεις:
Έρη Χριστοφορίδου

Πληροφορίες:
Κινηματοθέατρο Αθήναιον 

(Βασιλίσσης Όλγας 35, Θεσσαλονίκη)
Κρατήσεις θέσεων:
6906467283
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Δευτέρα, 25 Μαρτίου στις 20:00
Τετάρτη, 27 Μαρτίου στις 20:00
***
Δευτέρα, 1 Απριλίου στις 20:00
Τετάρτη, 3 Απριλίου στις 20:00
Τιμές εισιτηρίων: 
Γενική είσοδο: €10.00
Προπώληση εισιτηρίων: Στο ταμείο του Θεάτρου, στην more και στην goldmall
Πραγματοποιούνται παραστάσεις σε σχολεία και συλλόγους κατόπιν συνεννόησης στα τηλ: 6951761369 & 6972696055
 







Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Πανελλαδική πρεμιέρα για την ταινία“Dolls of Dresden”: Οι κούκλες της Δρέσδηςτου Αλέξη Τσάφαστο Κινηματοθέατρο Αθήναιον Θεσσαλονίκης

Πανελλαδική πρεμιέρα κάνει στο Κινηματοθέατρο Αθήναιον Θεσσαλονίκης την Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024 η ταινία “Dolls of Dresden” του Αλέξη Τσάφα. Μια ταινία για την ερωτική σχέση δύο γυναικών, το δικαίωμα των ομόφυλων ζευγαριών στην τεκνοθεσία, την τέχνη και τον έρωτα, γυρισμένη στη Θεσσαλονίκη και στη Δρέσδη.Μετά το πέρας της προβολής θα πραγματοποιηθεί ανοιχτή συζήτηση με θέμα “Filming in Thessaloniki / from scratch to screen”. Στο πάνελ θα παρευρεθούν ο Δημήτρης Σταμπολής (Διευθυντής Φωτογραφίας), ο Απόστολος Καρακάσης (Πρόεδρος της Σχολής Κινηματογράφου στο ΑΠΘ) και ο Γιώργος Καλομενόπουλος (Παραγωγός, Media Expert). Τη συζήτηση θα συντονίσει ο Νίκος Οικονόμου (Δημοσιογράφος). Περίληψη: Η Άννα είναι μια νέα αντισυμβατική δημοσιογράφος που ζει στη Θεσσαλονίκη. Η γεννημένη στη Δρέσδη Lophilia, είναι μια ζωγράφος που με τον αιρετικό τρόπο ζωής της και την τέχνη της εντυπωσιάζει και προκαλεί. Η τυχαία συνάντηση των δύο γυναικών θα εξελιχθεί σύντομα σε μια βαθιά ερωτική σχέση με την προοπτική δημιουργίας οικογένειας.Την προσέγγιση των δύο γυναικών θα διακόψει ο αιφνίδιος θάνατος της Lophilia. Η Άννα συγκλονισμένη από την απώλεια της φίλης της και γνωρίζοντας πόσο σημαντικό ήταν για τη Lophilia το σώμα της να αποτεφρωθεί, θα αναζητήσει στη Δρέσδη τον πατέρα της για να αποσπάσει την απαραίτητη συγκατάθεση του. Η συγκλονιστική εμπειρία της σύντομης γνωριμίας της με την Lophilia, θα καθορίσει τη μετέπειτα ζωή της Άννας.Συντελεστές:
Σκηνοθεσία: Αλέξης Τσάφας
Σενάριο: Αλεξία Μπεζίκη, Αλέξης Τσάφας
Διεύθυνση φωτογραφίας: Δημήτρης Σταμπολής, Αντώνης Κουνέλλας
Μοντάζ: Σταμάτης Μαγουλάς
Ήχος: Σίμος Λαζαρίδης
Μουσική: Γιάννης Κονσολάκης
Παραγωγή: 2K Entertainment
Παραγωγοί: Γιώργος Καλομενόπουλος
Συμπαραγωγή: EKK, EΡT, ΕΚΟΜΕ, 2K FILMS, TWO THIRTFIVE (2|35), ABENTEUERFILM, The Travelling Cinematographer, NewBorn Filmproduktion
Συμπαραγωγοί: Arndt Schwering Schwering -Sohnrey, Δημήτρης Σταμπολής, Δημήτρης Αργυρίου
Κοστούμια: Πάνος Ζαχαράκης

Σκηνικά: Πηνελόπη Βαλτή
Μακιγιάζ: Σοφία Βουλαλά, Παρασκευή Χουρτσίδου, Steffi Dimitrow
Έτος Παραγωγής: 2023
Διάρκεια: 98′
Επικοινωνία: Κινηματοθέατρο Αθήναιον | Έρη ΧριστοφορίδουΠαίζουν οι Ηθοποιοί: Χριστίνα Σωτηρίου, Αλεξία Μπεζίκη, Γιώργος Γλάστρας, Σωτήρης Ψαλτίδης, Aκύλλας Καραζήσης, Helga Werner, Peter Meinhardt, Carlotta Bähre, Αrndt Schwering-Sohnrey, Aκύλλας ΚαραζήσηςΛίγα λόγια για τον σκηνοθέτηΟ Αλέξης Τσάφας γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε θέατρο και κινηματογράφο. Έχει σκηνοθετήσει τέσσερεις μικρού μήκους ταινίες, τρεις μεγάλου μήκους ταινίες μυθοπλασίας και τρία μεγάλου μήκους δημιουργικά ντοκιμαντέρ. Οι ταινίες αυτές συμμετείχαν σε πολλά διεθνή Φεστιβάλ και έχουν λάβει διάφορες διακρίσεις. Επί σειρά ετών έζησε και εργάστηκε στο Πράσινο Ακρωτήριο όπου δίδαξε κινηματογράφο. Ο Αλέξης Τσάφας είναι μέλος της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.
Φιλμογραφία 

•    2002 Χορεύοντας με τον Ραϊντέλ (ντοκ)
•    2005 The Μusic Cape (ντοκ)
•    2008 Mindelo – traz d’horizonte (ντοκ)
•    2011 A Menina dos Olhos Grandes 
•    2015 Zenaida
•    2023 Dolls of Dresden
Πληροφορίες:
Κινηματοθέατρο Αθήναιον 

(Βασιλίσσης Όλγας 35, Θεσσαλονίκη)
Κρατήσεις θέσεων:
6906467283
Πανελλαδική Πρεμιέρα:
Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024 στις 22:00
Τιμές εισιτηρίων: 
Γενική είσοδο: 

€4.00
Προπώληση εισιτηρίων: 
more.comgoldmall.gr και στο ταμείο του Κινηματοθεάτρου Αθήναιον
Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ