Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Β. Κικίλιας: Το 2023 σπάμε τα «κοντέρ» στον τουρισμό

«Το 2022 ήταν μία χρονιά ρεκόρ με έσοδα 17,6 δισ.- 2,6 δισ. πάνω από τον προϋπολογισμό- με 20% αύξηση της κρουαζιέρας και του οδικού τουρισμού και ρεκόρ απευθείας πτήσεων. Το 2023 θα σπάσουμε τα κοντέρ όσον αφορά τη μέση δαπάνη ανά ταξιδιώτη, καθώς αναμένεται αύξηση 20% σε σχέση με πέρυσι, με σημαντικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία». Αυτό δήλωσε ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας στο 8o Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, που πραγματοποιείται στους Δελφούς 26-29 Απριλίου και τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, κ. Κατερίνας Σακελλαροπούλου. Μάλιστα, ο κ. Κικίλιας εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι «τίποτα δεν μπορεί να διαταράξει το τουριστικό προϊόν της χώρας», καθώς όπως είπε, πλέον «είμαστε ένα πολύ ισχυρό παγκόσμιο brand».
Σύμφωνα με τον υπουργό, «το μεγαλύτερο στοίχημα της επόμενης τετραετίας είναι τα έργα υποδομής για τον τουρισμό», ενώ πρόβλημα που πρόκειται να αντιμεωπιστεί είναι ο κατακερματισμός και η πολυδιάσπαση κλάδων και αρμοδιοτήτων του τουρισμού σε διάφορα υπουργεία, υπενθυμίζοντας ότι ο πρωθυπουργός έκανε λόγο για τη δημιουργία μίας fast track πλατφόρμας που θα ενώνει όλες τις κρίσιμες υποδομές.
Όπως έκανε γνωστό, στην Αθήνα και στην Αττική δε σταμάτησε καθ΄ όλη τη διάρκεια του χρόνου να υπάρχει τουριστικό προϊόν το 2022 και το 2023 και πρόσθεσε ότι όλοι οι μεγάλοι οίκοι επενδύουν στη χώρα.
Έκανε λόγο για την προστιθέμενη αξία από την κρουαζιέρα, αλλά και τις πολλές επιλογές εναλλακτικών τουριστικών προορισμών. Όπως ανέφερε χαρακτηρισικά ο κ. Κικίλιας: «Πλέον ο τουρισμός δεν είναι εποχικός στη χώρα, είναι φτιαγμένος στρατηγικά για να διαρκεί όλο και περισσότερο, να είναι όλο και πιο ποιοτικός και να αφήνει όλο και περισσότερο εισόδημα στους Έλληνες».
Πλέον, σύμφωνα με τον υπουργό, στα κέρδη και στα έσοδα από τον τουρισμό συμμετέχουν όλο και περισσότεροι Έλληνες, καθώς 280.000 τουριστικές επιχειρήσεις συνδέονται με τον τουρισμό, ενώ και ο ΕΟΤ κάνει καμπάνια 12 μήνες το χρόνο για αγορές στην Ελλάδα.
Ο κ. Κικίλιας επανέλαβε ότι το 25% του ΑΕΠ της χώρας συνδέεται έμεσα ή άμεσα με τον τουρισμό και υπενθύμισε ότι διατέθηκαν 105 εκατομμύρια ευρώ στον κοινωνικό τουρισμό, ποσό που επέτρεψε σε χιλιάδες Έλληνες να κάνουν αξιοπρεπείς διακοπές σε όλη την Ελλάδα.
Όσον αφορά τις θέσεις και τις συνθήκες εργασίας, ο κ. Κικίλιας χαιρέτισε τη συμφωνία μεταξύ επιχειρηματιών και εργαζομένων για Κλαδικές Συμβάσεις Εργασίας, που προβλέπει αυξήσεις, ενώ προέτρεψε τους επιχειρηματίες για την παροχή καλών μισθών στους εργαζόμενους, τονίζοντας παράλληλα ότι πρέπει να παταχθεί η «μαύρη» εργασία.
Όσον αφορά τις πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης, τις χαρακτήρισε ως «σωτηρία» για πολλούς πολίτες, ωστόσο επεσήμανε ότι «όσοι μπαίνουν στον μανδύα αυτών των ανθρώπων και προσφέρουν στην ουσία ξενοδοχειακές υπηρεσίες με δεκάδες καταλύματα είναι πρόβλημα για εμάς» και εξήγγειλε ότι θα ληφθούν μέτρα για την αντιμετώπιση του φαινομένου.
Επιπλέον, ο υπουργός επεσήμανε ότι «είμαστε πάντα υπέρ της άποψης ότι πρέπει να μειώνεται η φορολογία και να διαμορφώνουμε επενδυτικές και αναπτυξιακές συνθήκες» και πρόσθεσε ότι «οι εταίροι μας που στρατηγικά κερδίζουν από τον τουρσιμό έχουν εκπονήσει υψηλού επιπέδου μελέτες, προκειμένου να διατηρήσουμε την ταυτότητα του τουριστικού προϊόντος».
Ο κ. Κικίλιας εξήγγειλε φορολογικά και αναπτυξιακά κίνητρα για παραδοσιακά ταβερνάκια σε ορεινούς ή παραθαλάσσιους προορισμούς, προκειμένου να διατηρηθεί η ταυτότητα του τόπου και αναφέρθηκε στο τεράστιο success story της Ηπείρου.
Με αφορμή τα φαινόμενα αυθαιρεσιών στο νησί της Μυκόνου, ο υπουργός Τουρισμού τόνισε ότι πλέον αποδεικνύεται πως η κοινωνία και οι πολίτες είναι πολύ ώριμοι να αφομοιώσουν και να επικροτήσουν το γεγονός ότι υπάρχουν κανόνες και νόμοι για όλους. Νόμοι για τους ισχυρούς και τους μη ισχυρούς, για τους πολλούς και τους λίγους και αυτό πρέπει να ξεκινάει από τους ισχυρούς, γιατί έτσι αποδεικνύεται ότι κανείς δεν είναι πάνω από τον νόμο, ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η σχετική με το DEF VIII ειδησεογραφία βρίσκεται συγκεντρωμένη στο micro site www.amna.gr/delphi-VIII όπου γίνεται ζωντανή μετάδοση του DELPHI ECONOMIC FORUM VIII. Φωτογραφικό περιεχόμενο διατίθεται στη διεύθυνση: www.amna.gr/pr-photo

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μαγνησία: Οι εικόνες που έπληξαν τον τουρισμό και οι νέες καμπάνιες για την αναστροφή του κλίματος

Η παραλία του Βόλου, τα τσιπουράδικα, τα σοκάκια της Παλιάς πόλης, το μυθικό βουνό των Κενταύρων το γραφικό Πήλιο… ολόκληρη η Μαγνησία είναι ένας τόπος που συγκεντρώνει δεκάδες λόγους να τον επισκεφθεί κανείς κι όμως, στον απολογισμό αυτής της χρονιάς τα νούμερα θα σημειώσουν πτώση. Τι δεν πήγε καλά φέτος; Μετά τις φυσικές καταστροφές που έπληξαν την Θεσσαλία πέρσι, στο τέλος του καλοκαιριού ήρθε να προστεθεί ένας ακόμη «πονοκέφαλος»: Οι εικόνες με τα νεκρά ψάρια σε ορισμένες παραλίες της περιοχής προς το τέλος του Αυγούστου, έδωσαν ακόμη ένα «χτύπημα» στην τουριστική κίνηση, το οποίο όπως λένε οι επαγγελματίες του κλάδου έγινε γενικευμένα.
«Πολλές φορές ο τρόπος που μεταδίδεται η πληροφορία και εκείνο που περνάει προς τα έξω προκαλεί μεγαλύτερη ζημιά από ό,τι φανταζόμαστε. Όταν βγαίνουμε και λέμε “ψόφια ψάρια στον Βόλο” πιάνει όλη τη Μαγνησία, με αποτέλεσμα να έχουμε ακυρώσεις μέχρι και στο ανατολικό Πήλιο που είναι 55 χλμ μακριά και βλέπει στο Αιγαίο», επισημαίνει μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Γιώργος Ζαφείρης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας και μέλος του ΔΣ του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Έτσι, παρόλο που ο Ιούλιος και ο Αύγουστος παρουσίασαν μια εξαιρετική άνοδο σε σχέση με πέρσι και οι επιχειρήσεις του κλάδου δούλεψαν πολύ καλά, στο σύνολο η χρονιά θα κλείσει σημειώνοντας πτώση.
Αυτό το κλίμα ή καλύτερα την εικόνα που έχει δημιουργηθεί επιθυμούν και προσπαθούν να αντιστρέψουν οι φορείς με νέες καμπάνιες για την τουριστική προβολή και προώθηση του προορισμού.
Κάτι παρόμοιο έγινε και πέρσι τον χειμώνα, καθώς οι τουριστικές επιχειρήσεις ήταν έτοιμες να φιλοξενήσουν τους επισκέπτες τα Χριστούγεννα αλλά έπρεπε να αλλάξει η εικόνα που είχε δημιουργηθεί στον κόσμο, σύμφωνα με τον κ.Ζαφείρη.
«Εμείς περιμένουμε σε συνεργασία με τον ΕΟΤ και την Περιφέρεια Θεσσαλίας αλλά και μέσω ενός κονδυλίου που έχει προαναγγελθεί για την προβολή της Θεσσαλίας, να προχωρήσουμε σε μια ολοκληρωμένη καμπάνια για την περιοχή ενώ στο μεταξύ έχουμε προγραμματίσει και τη συμμετοχή μας σε εκθέσεις τουρισμού εντός και εκτός Ελλάδας», σημειώνει ο κΖαφείρης.
Το μεγαλύτερο πλήγμα στον τουρισμό δόθηκε με την ακύρωση των συνεδρίων και των σχολικών εκδρομών μετά τα ακραία καιρικά φαινόμενα και τις καταστροφές που σημειώθηκαν. Παρόλο που η Μαγνησία επανήλθε, το κακό είχε ήδη γίνει και τα ταξίδια είχαν ήδη ακυρωθεί.
«Πέρσι τον χειμώνα, παρότι στις γιορτές των Χριστουγέννων οι πληρότητες ήταν πολύ υψηλές, ο χειμερινός τουρισμός συνολικά μειώθηκε κατά τουλάχιστον 40% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Μόνον οι σχολικές εκδρομές που ακυρώθηκαν άγγιξαν σε ποσοστό το 70%», αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας. Τώρα το επόμενο στοίχημα είναι τα Χριστούγεννα και φυσικά οι εκδρομές και τα συνέδρια που κλείνουν από νωρίς.
Νικόλ Καζαντζίδου

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

National Geographic: Προβολή της Μήλου στις διεθνείς αγορές

Στα γεωλογικά, αρχαιολογικά, ιστορικά και μορφολογικά ενδιαφέροντα της Μήλου αναφέρεται δημοσίευμα του National Geographic με ιδιαίτερη έμφαση στο Αρχαίο Θέατρο, τις Κατακόμβες, την Αφροδίτη και τα ευρήματα στην Φυλακωπή σημειώνοντας ότι στο νησί “υπάρχουν όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου. Σε όλη τη βραχώδη ακτογραμμή, θα δείτε όλα τα διαφορετικά χρώματα. Το πράσινο είναι μπεντονίτης, το κόκκινο είναι οξείδιο του σιδήρου, το μπλε είναι αμέθυστος”. Και συμπληρώνει:”Η Μήλος προσφέρει εκπληκτικά τοπία παρόμοια με τη Σαντορίνη αλλά χωρίς πολυκοσμία. Γνωστή για την ηφαιστειακή ιστορία της, διαθέτει μια παλέτα από πολύχρωμους βράχους και πάνω από 70 παρθένες παραλίες, όπως το Σαρακίνικο ,το Κλέφτικο, τον Γέρακα , τη Φυριπλάκα και το Αμμουδαράκι. Το αφιέρωμα περιγράφει και τα γοητευτικά χωριά του νησιού, όπως ο Αδάμαντας, η Πλάκα, το Κλήμα, τα Μανδράκια και τα Πολλώνια, “όπου οι επισκέπτες μπορούν να εξερευνήσουν τον παραδοσιακό ελληνικό πολιτισμό”. Και συμπληρώνει :” Είναι ένας ιδανικός προορισμός για ταξιδιώτες που αναζητούν μια πιο ήρεμη και αυθεντική ελληνική νησιωτική εμπειρία”.
Το αφιέρωμα δημοσιεύθηκε στις 29 Αυγούστου και υπογράφεται από την Elizabeth Warkentin.

https://www.nationalgeographic.com/travel/article/milos-santorini-greece-alternative

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Grecotel ενεργός υποστηρικτής δράσεων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής

Η Grecotel ενώνει τη φωνή της με την επιστημονική κοινότητα και όσους φροντίζουν να παραδώσουν στην επόμενη γενιά ένα πλανήτη απαλλαγμένο από τα φαινόμενα της κλιματικής αλλαγής και καλωσορίζει στο Ρέθυμνο το τριήμερο οικολογικό συμπόσιο «ΓΗ: Ένας Βιώσιμος Πλανήτης για όλους – Κάλεσμα για Δράση – Η αλλαγή είναι εφικτή»,  οι εργασίες του οποίου ξεκίνησαν σήμερα 10 και θα διαρκέσουν έως τις 12 Σεπτεμβρίου 2024. Διοργανωτές του συμποσίου η Ιερά Μητρόπολη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου, το Πανεπιστήμιο Κρήτης, το Εθνικό Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας και η Περιφέρεια Κρήτης.

Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, η ανάδειξη της Grecotel ως “Μέγα Χορηγού” του συμποσίου στο Ρέθυμνο,  σηματοδοτεί τις προθέσεις του ξενοδοχειακού οργανισμού,  να στρέψει το βλέμμα στις τοπικές κοινωνίες, που με την παρακίνηση και την ενημέρωση μπορούν να σταθούν απέναντι στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής. H κλιματική αλλαγή απαιτεί συνέργειες αλλά και στήριξη της ακαδημαϊκής κοινότητας και του επιστημονικού προσωπικού της χώρας. Η Grecotel αναγνωρίζοντας το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει, “δηλώνει” ενεργός υποστηρικτής πρωτοβουλιών που μπορούν να καταστήσουν μια ουσιαστική αλλαγή εφικτή και στο μέτωπο της κλιματικής αλλαγής.

Η Grecotel είναι μεταξύ άλλων μέλος του UN Global Compact Network Greece. Το Οικουμενικό Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών (UN Global Compact) είναι μια εθελοντική πρωτοβουλία, που βασίζεται στη δέσμευση των επιχειρήσεων για εφαρμογή Οικουμενικών Αρχών βιωσιμότητας και ανάληψη δράσεων υποστήριξης των στόχων των Ηνωμένων Εθνών.

Οι εργασίες του Συμποσίου, που τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου,  θα πραγματοποιηθούν στους χώρους της Ιεράς Μητροπόλεως (ανάμεσά τους και η Μονή Αρκαδίου), του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Παλαιοντολογικού Μουσείου Ρεθύμνου, παράρτημα του Εθνικού Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, πρόεδρος του οποίου είναι η Φαλή Βογιατζάκη, η ακούραστη οραματίστρια για την προστασία του περιβάλλοντος στην Ελλάδα και ψυχή και αυτής της διοργάνωσης.

Με περισσότερα από 2.000 διεθνή βραβεία και διακρίσεις που έχει λάβει ο όμιλος Δασκαλαντωνάκη-Grecotel, αναγνωρίζεται σήμερα ως ο ηγέτης της ξενοδοχειακής αγοράς, ο μεγαλύτερος ελληνικός τουριστικός όμιλος και μία από τις πλέον δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις.  Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της ICAP (Κλαδική Μελέτη για Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις, Νοέμβριος 2023), ο όμιλος κατέχει την πρώτη θέση με μερίδιο 4,5% βάσει αξίας και 3,5% βάσει συνόλου κλινών για τα ξενοδοχεία πολυτελείας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ