Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νεοφυής επιχειρηματικότητα – Τα βήματα για την υιοθέτηση κριτηρίων ESG και η πρόσβαση σε χρηματοδοτήσεις

Στόχος είναι μέχρι το 2029 όλες οι επιχειρήσεις της Ευρώπης, ανεξαρτήτου μεγέθους και προέλευσης τους να ελέγχονται για τις επιπτώσεις τους στο περιβάλλον και τον άνθρωπο, αλλά και να διασφαλίζουν την ορθή χρήση των οικονομικών τους πόρων, ώστε να ανταποκρίνονται σε όποια ρίσκα μπορεί να επιφέρει η κλιματική αλλαγή, ανέφερε η γενική διευθύντρια της Global Sustain Μαρία Τσιαδή, μιλώντας σε ενημερωτική εκδήλωση που διοργάνωσε το Κέντρο Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας «Αρχιμήδης» και η Σχολή Οικονομικών & Πολιτικών Επιστημών του ΕΚΠΑ σε συνεργασία με την Εταιρεία Συμβούλων Βιώσιμης Ανάπτυξης Global Sustain και με την υποστήριξη του Elevate Greece.

Όπως επισήμανε η κ.Τσιαδή, στην Ευρώπη θα προηγηθεί, από το 2024 η υποχρέωση στις μεγάλες και εισηγμένες, να καταθέτουν επίσημα τα στοιχεία τους όσον αφορά το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, την διαχείριση του ανθρώπινου κεφαλαίου τους αλλά και την λειτουργία της διακυβέρνησής τους.

Υπενθυμίζεται ότι η ΕΕ προχώρησε το 2020 στην πρωτοβουλία να δεσμευτεί ότι θα γίνει η πρώτη Κλιματικά Ουδέτερη Ήπειρος έως το 2050, ορίζοντας πως θα διαθέσει περισσότερο από ένα (1) τρισεκατομμύρια ευρώ στην ενίσχυση των επιχειρήσεων που ορίζονται ως πράσινες βάση του κανονισμού EU Taxonomy, στην χρηματοδότηση της καινοτομίας στο πλαίσιο της οποίας εντάσσεται και η νεοφυής επιχειρηματικότητα, της ανάπτυξης νέων δεξιοτήτων του εργαζόμενου πληθυσμού της Ευρώπης.

Στο πλαίσιο αυτό, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα έχουν υιοθετήσει διαδικασίες και απαιτούμενα τέτοια ώστε να διασφαλίσουν ότι τα χρήματα που διατίθενται σε δάνεια και άλλα οικονομικά προϊόντα διασφαλίζουν πως ενισχύεται η μετάβαση σε μια πράσινη οικονομία με χρήση λιγότερων πόρων, υιοθέτηση πρακτικών κυκλικής οικονομίας, χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, αλλά και ότι η μετάβαση αυτή θα γίνει με κέντρο τον άνθρωπο.

Νεοφυής επιχειρηματικότητα και ESG
Η νεοφυής επιχειρηματικότητα (που ήταν και το θέμα της ενημερωτικής εκδήλωσης) θα κληθεί να αντιμετωπίσει εκτός από τις προκλήσεις της ανταγωνιστικότητας και την νομοθετική υποχρεωτικότητα σε κριτήρια που αφορούν το Περιβάλλον, την Κοινωνία και την Διακυβέρνηση (ESG) αλλά και την έκθεση σε όλο και μεγαλύτερες κανονιστικές συμμορφώσεις που αφορούν την λειτουργία τους.

Παρουσίαση μοντέλου δημιουργίας στρατηγικής ESG
Προκειμένου μια επιχείρηση να ανταποκριθεί επαρκώς στα νέα δεδομένα της αγοράς, είναι απαραίτητο να προσαρμόσει το επιχειρηματικό της μοντέλο εντάσσοντας εκτός από την κερδοφορία της, την περιβαλλοντική και κοινωνική της δράση. Ειδικότερα, όπως ανέφερε η κ.Τσιαδή, προκειμένου να ετοιμάσει μια επιχείρηση ένα μοντέλο στρατηγικής βασισμένο στα κριτήρια του ESG χρειάζεται να ακολουθήσει τα παρακάτω βήματα:
    – Να αναγνωρίσει τα ενδιαφερόμενά της μέρη, τα κοινά δηλαδή εκείνα που επηρεάζουν και επηρεάζονται από την λειτουργία της.
    – Να ορίσει τα σημαντικά εκείνα θέματα που, είτε μπορεί να επιβαρύνουν την δραστηριότητά της, είτε να επιβαρύνονται από την λειτουργία της.
    – Να ορίσει τους στόχους και τις δράσεις που θα υιοθετήσει για την επίτευξή τους, προκειμένου να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τις όποιες πιθανές αρνητικές επιπτώσεις αλλά και να βρει τρόπους να βελτιώσει την απόδοσή της, προσφέροντας περισσότερα στο περιβάλλον και την κοινωνία.

Αρκετές επιχειρήσεις προχωρούν και σε καταγραφή των αποτελεσμάτων αυτής της στρατηγικής, εκπονώντας Απολογισμούς Βιώσιμης Ανάπτυξης, περιγραφικούς ή αρκετά εκτεταμένους. Αυτό έχει δημιουργήσει μια προσδοκία από τους χρηματοδότες να μπορούν εύκολα να βρίσκουν την πληροφορία αυτή στα επίσημα website των επιχειρήσεων. Και αυτό ισχύει όλο και περισσότερο και για τις νεοφυής επιχειρήσεις, πρόσθεσε η γενική διευθύντρια της Global Sustain.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Kοινωνικός Τουρισμός 2024 – 2025: Τα νέα κριτήρια μοριοδότησης των δικαιούχων

Αντίστροφη μέτρηση μετρά για τη δημοσίευση της κοινής υπουργικής απόφασης για το νέο πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού για την περίοδο 2024 – 2025, αρχής γενομένης από αυτό το καλοκαίρι.

Τα βασικά σημεία της εν λόγω ΚΥΑ αποκάλυψε χθες το newsit.gr σε ο,τι έχει κυρίως να κάνει με το ύψος της επιδότησης στους 300.000 ωφελούμενους και δικαιούχους του κοινωνικού τουρισμού από το φετινό καλοκαίρι μέρχι τον Ιούνιο του 2025.

Νεότερες πληροφορίες διευκρινίζουν ακριβώς τα κριτήρια της μοριοδότησης.

Σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές του newsit.gr, τα κριτήρια της μοριοδότησης θα έχουν ως εξής:

– Ιδιότητα ΑμεΑ σε ποσοστό 50% και άνω: 50 μόρια

– Ιδιότητα μονογονέα: 10 μόρια

– Αριθμός ανηλίκων τέκνων (ηλικίας έως 18 μηνών): 15 μόρια για κάθε τέκνο

Κρίσιμος χρόνος συνδρομής των παραπάνω κριτηρίων είναι ο χρόνος λήξης της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων συμμετοχής στη δημόσια πρόσκληση.

– Ύψος ετήσιου συνολικού οικογενειακού εισοδήματος, ανεξαρτήτως από την πηγή της προέλευσής του, πραγματικού και τεκμαρτού, του φορολογικού έτους 2022, ως εξής:

-έως 10.000,99 ευρώ: 30 μόρια

– από 10.001,0 έως 20.000,99 ευρώ: 20 μόρια,

– Από 20.001,00 έως 30.000,000 ευρώ: 10 μόρια.

-Νέος δικαιούχος ή δικαιούχος που συμμετείχε αλλά δεν επελέγη λόγω μοριοδότησης στα προγράμματα κοινωνικού τουρισμού περιόδων 2022 – 2023 και 2023 – 2024 της ΔΥΠΑ: 20 μόρια.

Επιλεγόμενοι από τη διαδικασία μοριοδότησης είναι εκείνοι οι δικαιούχοι που συγκεντρώνουν τη μέγιστη βαθμολογία μέχρι πληρώσεως αθροιστικά με τους ωφελούμενους του προβλεπόμενου αριθμού.

Μετά τη μοριοδότηση οι δικαιούχοι κατατάσσονται σε προσωρινό Μητρώο Δικαιούχων – Ωφελουμένων, στο οποίο αναγράφονται:

– Ο κωδικός αριθμός της αίτησης συμμετοχής τους, τα τέσσερα τελευταία ψηφία του ΑΦΜ και τα τέσσερα τελευταία ψηφία του ΑΜΚΑ

– Τα τέσσερα τελευταία ψηφία του ΑΜΚΑ των ωφελουμένων μελών ανά δικαιούχο

– Τα μόρια που αντιστοιχούν σε καθένα από τα κριτήρια μοριοδότησης, ο συνολικός αριθμός μορίων, η σειρά κατάταξης των δικαιούχων με βάση τη συνολική μοριοδότηση των κριτηρίων. Ο αριθμός κατάταξης των ωφελουμένων είναι ίδιος με τον αριθμό κατάταξης των δικαιούχων.

– Ένδειξη για την έκδοση της επιταγής κοινωνικού τουρισμού για τους επιλεγόμενους δικαιούχους και τους ωφελούμενους αυτών που πληρούν τις προϋποθέσεις.

Για τους υποψηφίους που δεν πληρούν ή που δεν αποδεικνύεται ότι πληρούν τις προβλεπόμενες προϋποθέσεις, όπως αυτές εξειδικεύονται από τη δημόσια πρόσκληση, συντάσσεται προσωρινός πίνακας αποκλειομένων, με αναφορά του λόγου αποκλεισμού τους.

Μέλη που δηλώθηκαν ως ωφελούμενα στην αίτηση, χωρίς να πληρούν τις προϋποθέσεις, δεν θα ληφθούν υπόψιν κατά την κατάρτιση του προσωρινού μητρώου δικαιούχων – ωφελουμένων, αλλά θα συμπεριληφθούν σε ξεχωριστό μητρώο αποκλειόμενων μελών.

Το προσωρινό μητρώο δικαιούχων – ωφελουμένων και οι προσωρινοί πίνακες αποκλειόμενων αιτούντων και μελών αναρτώνται στον ιστότοπο της ΔΥΠΑ.

NEWSIT

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΛΣΤΑΤ: Έσπασε το «φράγμα» των 3 εκατομμυρίων οικονομικά μη ενεργών πολιτών στην Ελλάδα

Έσπασε το Μάρτιο για πρώτη φορά το «φράγμα» των 3 εκατομμυρίων οικονομικά μη ενεργών πολιτών (συνταξιούχοι κλπ.), σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Οικονομικά μη ενεργοί είναι τα άτομα που δε χαρακτηρίζονται απασχολούμενοι ή άνεργοι, δηλαδή κατά βάση οι συνταξιούχοι και ανήλθαν στους 2.966.414.

Παράλληλα, προμημονιακά επίπεδα έπεσε το πλήθος των ανέργων σύμφωνα με όσα προκύπτουν από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το Μάρτιο του 2024.

Συγκεκριμένα, βάσει των μετρήσεων της ΕΛΣΤΑΤ, οι άνεργοι έπεσαν στους 492.867 το Μάρτιο του 2024.

Μία αναδρομή στα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ τα προηγούμενα χρόνια και πιο συγκεκριμένα το Μάρτιο του 2010 (δηλαδή δύο μήνες πριν ψηφιστεί το πρώτο Μνημόνιο) δείχνει πως οι άνεργοι ανερχόνταν σε 576.399 ενώ το Μάρτιο του 2009 (δηλαδή δεκατέσσερις μήνες πριν το πρώτο Μνημόνιο) ανερχόνταν σε 446.559.

Παράλληλα, οι απασχολούμενοι το Μάρτιο του 2024 (4.325.848 ) είναι περισσότεροι από οποιονδήποτε αντίστοιχο μήνα μετά το 2010.

Εξαιρετικά κρίσιμο είναι και ένα ακόμα στοιχείο: το πλήθος του εργατικού δυναμικού, δηλαδή των άθροισμα των απασχολούμενων και ανέργων. Το Μάρτιο του 2024, ανήλθε στους 4.818.715. Πρόκειται για το υψηλότερο πλήθος μετά το Μάρτιο του 2013.

NEWSIT

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παράθυρο για «ιδιωτικοποίηση» του νέου επικουρικού ταμείου – Τι θα σημάνει για ασφαλισμένους και αγορές

Παράθυρο για «ιδιωτικοποίηση» του Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης (ΤΕΚΑ) με συνέπειες τόσο για τα αποθεματικά των ασφαλισμένων όσο και της αγοράς κεφαλαίων αφήνει επικείμενη εξαγγελία για “αυτόνομη επενδυτική λειτουργία”, σύμφωνα με παράγοντες της κοινωνικής ασφάλισης με γνώση του θέματος με τις οποίες ήλθε σε επαφή το newsit.gr.

Υπενθυμίζεται πως χθες (12.5.2024) ο Υφυπουργός Εργασίας, Πάνος Τσακλόγλου δήλωσε πως «στο ΤΕΚΑ έχουν ήδη εγγραφεί πάνω από 350.000 άτομα τα οποία έχουν εγγραφεί και σχεδόν 150.000 επιχειρήσεις που τους απασχολούν, ενώ τα υπό διαχείριση κεφάλαια είναι ακόμα σχετικά χαμηλά, περίπου 140 εκατ. ευρώ – ποσό που αυξάνει με γοργούς ρυθμούς». «Αυτή τη στιγμή προετοιμάζεται το default χαρτοφυλάκιο για τους ασφαλισμένους του ΤΕΚΑ και χρειάζεται μια νομοθετική ρύθμιση που θα φέρουμε σύντομα στη Βουλή για να μεταφερθούν τα κεφάλαια του Ταμείου από το Κοινό Κεφάλαιο της Τράπεζας της Ελλάδος και να ξεκινήσει η αυτόνομη επενδυτική λειτουργία του ΤΕΚΑ», σημείωσε.

Αξιόπιστες πηγές του newsit.gr αναφέρουν πως κάτι τέτοιο θα μπορούσε να σημαίνει -αν όχι την έξοδο του ΤΕΚΑ από το καθεστώς του Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου (πράγμα το οποίο θεωρείται από τις ίδιες πηγές εξαιρετικά δύσκολο)- την ρητή εξαίρεση του, όπως για παράδειγμα με το Enterprise Greece.

Σε αυτή την περίπτωση, το ΤΕΚΑ θα έμενε μεν υπό την εποπτεία του Δημοσίου (και θα παρέμεναν οι εγγυήσεις του Δημοσίου για το ύψος των μελλοντικών επικουρικών συντάξεων), πλην όμως θα λειτουργούσε σαν ιδιωτικός φορέας σε σχέση με το καθεστώς προσλήψεων, αμοιβών και επενδύσεων αποθεματικών.

Συγκεκριμένα, μία τέτοια ενδεχόμενη εν μέρει «ιδιωτικοποίηση» του ΤΕΚΑ θα έφερνε τις εξής συνέπειες.

  1. Την «αποδέσμευση» των ρευστών διαθεσίμων του ΤΕΚΑ από την Τράπεζα της Ελλάδας, στην οποία είναι υποχρεωμένο ως φορέας της γενικής κυβέρνησης να τα αποταμιεύει.
  2. Την δυνατότητα επένδυσης των αποταμιεύσεων του ΤΕΚΑ (από τις εισφορές των ασφαλισμένων και των εργοδοτών) έως και του 100% σε μετοχές και ομόλογα. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν στο newsit.gr πως το πιθανότερο με βάση τις διεθνείς καλύτερες πρακτικές – σενάριο προβλέπει επένδυση του 60% των αποθεματικών σε μετοχές (το μεγαλύτερο μέρος των οποίων σε ελληνικές στην περίπτωση του ΤΕΚΑ) και το άλλο 40% σε ομόλογα.
  3. Την πρόσληψη προσωπικού εκτός ΑΣΕΠ και την αμοιβή του εκτός ενιαίου μισθολογίου του Δημοσίου, δηλαδή με όρους ιδιωτικού τομέα.

Αντίθετα, με βάση το υφιστάμενο καθεστώς, το ΤΕΚΑ ως φορέας της γενικής κυβέρνησης είναι υποχρεωμένος να έχει κατατεθειμένο το σύνολο των ρευστών διαθεσίμων του στην ΤτΕ και να επενδύει το 77% αυτών στο Κοινό Κεφάλαιο, σε καταθέσεις και ελληνικά κρατικά ομόλογα, ενώ το 23% μόνο μπορεί να επενδυθεί σε κινητές αξίες.

NEWSIT

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ