Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι οφειλέτες που θέλουν να επανενταχθούν στις ρυθμίσεις των 72 έως 120 δόσεων

Σε λειτουργία είναι από την Παρασκευή 7 Απριλίου η ηλεκτρονική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ, στην οποία μπορούν να υποβάλλουν αίτηση, όλοι εκείνοι που είτε έχασαν τις παλαιές ρυθμίσεις χρεών των 72 έως 120 δόσεις μέσα στην περίοδο της κρίσης, είτε να δημιούργησαν μέσα στην ίδια περίοδο νέες οφειλές, αλλά ωστόσο ήταν συνεπείς στις παλαιές τους υποχρεώσεις.

Πρόκειται ουσιαστικά, όπως αναφέρουν από το υπουργείο Οικονομικών, για την επιβράβευση εκείνων που κράτησαν ζωντανές τις ρυθμίσεις μέσα στην ενεργειακή κρίση ή για την παροχή μίας δεύτερης ευκαιρίας προκειμένου να βάλλουν τις υποχρεώσεις τους σε ρότα για εκείνους που τις έχασαν λόγω αντικειμενικών δυσκολιών.

Έτσι οι οφειλέτες σε Εφορία και Ασφαλιστικά Ταμεία μπορούν στο εξής και για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα να αναβιώσουν τις παλαιές τους ρυθμίσεις ή να ρυθμίσουν νέα χρέη.

Βασική προϋπόθεση προκειμένου να ενεργοποιηθούν οι παλαιές ρυθμίσεις ή να τακτοποιηθούν οφειλές της ενεργειακής κρίσης, αποτελεί η μη ύπαρξη ανοιχτών λογαριασμών του παρελθόντος.

Με βάση την όλη διαδικασία και προκειμένου οι φορολογούμενοι να επανενταχθούν στις ρυθμίσεις είναι να καταβάλλουν δύο δόσεις μαζί.

Ας δούμε τι περιλαμβάνει ο οδικός χάρτης για τις νέες ρυθμίσεις οφειλών:

1. Ποιοι οφειλέτες μπορούν να κάνουν χρήση της πρόβλεψης για αναβίωση των ρυθμίσεων με τις 72 ή 120 δόσεις ;

Όλοι εκείνοι οι οφειλέτες που έχουν χάσει τις ρυθμίσεις οφειλών σε 72 ή 120 δόσεις ή αυτές έγιναν μη εξυπηρετούμενες έως την 1η Φεβρουαρίου 2023.

2. Ποια είναι η βασική προϋπόθεση επανένταξης;

Να καταβάλλουν δύο μηνιαίες δόσεις έως 31 Ιουλίου 2023 την τρέχουσα και μία επιπλέον που αποσβένει παλιές υποχρεώσεις με σειρά παλαιότητας. Ποσά που είναι υπερείσπραξη αποσβένουν παλαιότερες δόσεις με σειρά παλαιότητας.

3. Τι γίνεται με τις δόσεις που έχουν απωλεσθεί;

Οι δόσεις που χάθηκα μεταφέρονται έντοκα στο τέλος της ρύθμισης.

4. Τι άλλο όφελος έχει ο οφειλέτης από την αναβίωση;

Μαζί με την αναβίωση που πραγματοποιείται, ο οφειλέτης να μπορεί να απολαμβάνει και όλα όσα ευεργετήματα την συνοδεύουν π.χ. ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα.

5. Τι άλλες υποχρεώσεις έχει όποιος κάνει αίτηση και προχωρήσει στην αναβίωση χαμένης ρύθμισης;

Όσοι έχουν άλλες αρρύθμιστες οφειλές πέραν αυτών που έχουν εντάξει στις 72 η 120 δόσεις θα πρέπει μέσα σε ένα μήνα από την επικύρωση της αναβίωσης να εντάξουν αυτές τις οφειλές στην πάγια ρύθμιση των 24 ή 48 δόσεων.

Ρύθμιση με 36 ή 72 δόσεις

6. Ποιοι μπορούν να ενταχθούν στην ρύθμιση με τις 36 ή 72 δόσεις;

Μπορούν να ενταχθούν σε αυτήν οι οφειλές που έγιναν ληξιπρόθεσμες μετά την 1η Νοεμβρίου του 2021 και έως την 1η Φεβρουαρίου του 2023.

7. Ποιο θα είναι το επιτόκιο;

Για τις 36 δόσεις το επιτόκιο θα είναι 4,37%, ενώ για τις 72 δόσεις 5,87%, για όσους είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους η είχαν ρυθμισμένες οφειλές την 1η Νοεμβρίου του 2021 και συνέχισαν να τις εξυπηρετούν.

8. Ποιο είναι το ελάχιστο ποσό της δόσης;

Το ελάχιστο ποσό της μηνιαίας δόσης θα ανέρχεται σε 30 ευρώ και με την ένταξη των σοφειλών στην νέα ρύθμιση των 36 ή 72 δόσεων, θα ισχύσουν ευεργετήματα που είχε και η ρύθμιση των 120 δόσεων όπως η αποδέσμευση των τραπεζικών λογαριασμών.

9. Υπάρχει κάποια άλλη ευεργετική πρόβλεψη;

Ναι. Όσοι δημιούργησαν ληξιπρόθεσμες οφειλές στο χρονικό διάστημα από την 1η Νοεμβρίου του 2021 έως και την 1η Φεβρουαρίου του 2023 και τις έχουν ήδη εντάξει στην πάγια ρύθμιση των 24 ή 48 δόσεων, έχουν τη δυνατότητα να τις μεταφέρουν στην νέα ρύθμιση των 72 δόσεων. Επίσης οι οφειλέτες που την 1η Νοεμβρίου του 2021 έχουν ρυθμισμένες οφειλές στην πάγια ρύθμιση των 24 ή 48 δόσεων την οποία απώλεσαν και τους βεβαιώθηκαν οφειλές μετά την 1η Νοεμβρίου του 2021, τις νέες αυτές οφειλές μπορούν να τις εντάξουν στις 36 ή 72 δόσεις

Ενδεικτικά παραδείγματα

* Αν κάποιος είχε ληξιπρόθεσμες οφειλές από το Νοέμβριο του 2021 και μετά που ήταν ενταγμένες στην πάγια ρύθμιση των 24 ή 48 δόσεων, αυτές μπορούν να ενταχθούν στη ρύθμιση των 72 δόσεων.

* Ρυθμισμένη οφειλή την 1η Νοεμβρίου 2021 με βάση την πάγια ρύθμιση των 24 δόσεων, η οποία χάθηκε τον Μάρτιο του 2022 και Παράλληλα βεβαιώθηκαν νέα χρέη τον Απρίλιο του 2022. Τα νέα χρέη εντάσσονται στη νέα ρύθμιση των 72 δόσεων, ενώ οι οφειλές της πάγιας ρύθμισης που χάθηκε επανεντάσσονται σε νέα πάγια ρύθμιση 24 δόσεων.

* Κάποιος που απέκτησε ληξιπρόθεσμες οφειλές στο διάστημα από το Νοέμβριο του 2021 μέχρι το Φεβρουάριο του 2023, μπορεί να εντάξει στη ρύθμιση των 72 δόσεων και αυτό διότι την 1η Νοεμβρίου 2021 δεν είχε ληξιπρόθεσμες ή αρρύθμιστες οφειλές.

* Στην περίπτωση που φορολογούμενος δημιούργησε ληξιπρόθεσμες οφειλές από το Νοέμβριο του 2021 και μετά, τις οποίες και ενέταξε στην πάγια ρύθμιση των 24 ή 48 δόσεων, μπορεί πλέον να τις εντάξει στη ρύθμιση των 72 δόσεων.

* Αν κάποιος την 1η Νοεμβρίου του 2021 είχε οφειλές που είχαν ενταχθεί πάγια ρύθμιση των 24 δόσεων και εν συνεχεία η ρύθμιση χάθηκε τον Μάρτιο του 2022 και εν συνεχεία βεβαιώθηκαν νέα χρέη τον Απρίλιο του 2022, μπορεί πλέον να τα εντάξει στη νέα ρύθμιση των 72 δόσεων. Ο εν λόγω οφειλέτης έχει την υποχρέωση να εντάξει τις οφειλές της πάγιας ρύθμισης των 24 δόσεων που χάθηκε σε νέα πάγια ρύθμιση των 24 δόσεων, μέσα σε ένα μήνα από την στιγμή ένταξης στη νέα ρύθμιση των 72 δόσεων.

ΑΠΕ ΜΠΕ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Kοινωνικός Τουρισμός 2024 – 2025: Τα νέα κριτήρια μοριοδότησης των δικαιούχων

Αντίστροφη μέτρηση μετρά για τη δημοσίευση της κοινής υπουργικής απόφασης για το νέο πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού για την περίοδο 2024 – 2025, αρχής γενομένης από αυτό το καλοκαίρι.

Τα βασικά σημεία της εν λόγω ΚΥΑ αποκάλυψε χθες το newsit.gr σε ο,τι έχει κυρίως να κάνει με το ύψος της επιδότησης στους 300.000 ωφελούμενους και δικαιούχους του κοινωνικού τουρισμού από το φετινό καλοκαίρι μέρχι τον Ιούνιο του 2025.

Νεότερες πληροφορίες διευκρινίζουν ακριβώς τα κριτήρια της μοριοδότησης.

Σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές του newsit.gr, τα κριτήρια της μοριοδότησης θα έχουν ως εξής:

– Ιδιότητα ΑμεΑ σε ποσοστό 50% και άνω: 50 μόρια

– Ιδιότητα μονογονέα: 10 μόρια

– Αριθμός ανηλίκων τέκνων (ηλικίας έως 18 μηνών): 15 μόρια για κάθε τέκνο

Κρίσιμος χρόνος συνδρομής των παραπάνω κριτηρίων είναι ο χρόνος λήξης της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων συμμετοχής στη δημόσια πρόσκληση.

– Ύψος ετήσιου συνολικού οικογενειακού εισοδήματος, ανεξαρτήτως από την πηγή της προέλευσής του, πραγματικού και τεκμαρτού, του φορολογικού έτους 2022, ως εξής:

-έως 10.000,99 ευρώ: 30 μόρια

– από 10.001,0 έως 20.000,99 ευρώ: 20 μόρια,

– Από 20.001,00 έως 30.000,000 ευρώ: 10 μόρια.

-Νέος δικαιούχος ή δικαιούχος που συμμετείχε αλλά δεν επελέγη λόγω μοριοδότησης στα προγράμματα κοινωνικού τουρισμού περιόδων 2022 – 2023 και 2023 – 2024 της ΔΥΠΑ: 20 μόρια.

Επιλεγόμενοι από τη διαδικασία μοριοδότησης είναι εκείνοι οι δικαιούχοι που συγκεντρώνουν τη μέγιστη βαθμολογία μέχρι πληρώσεως αθροιστικά με τους ωφελούμενους του προβλεπόμενου αριθμού.

Μετά τη μοριοδότηση οι δικαιούχοι κατατάσσονται σε προσωρινό Μητρώο Δικαιούχων – Ωφελουμένων, στο οποίο αναγράφονται:

– Ο κωδικός αριθμός της αίτησης συμμετοχής τους, τα τέσσερα τελευταία ψηφία του ΑΦΜ και τα τέσσερα τελευταία ψηφία του ΑΜΚΑ

– Τα τέσσερα τελευταία ψηφία του ΑΜΚΑ των ωφελουμένων μελών ανά δικαιούχο

– Τα μόρια που αντιστοιχούν σε καθένα από τα κριτήρια μοριοδότησης, ο συνολικός αριθμός μορίων, η σειρά κατάταξης των δικαιούχων με βάση τη συνολική μοριοδότηση των κριτηρίων. Ο αριθμός κατάταξης των ωφελουμένων είναι ίδιος με τον αριθμό κατάταξης των δικαιούχων.

– Ένδειξη για την έκδοση της επιταγής κοινωνικού τουρισμού για τους επιλεγόμενους δικαιούχους και τους ωφελούμενους αυτών που πληρούν τις προϋποθέσεις.

Για τους υποψηφίους που δεν πληρούν ή που δεν αποδεικνύεται ότι πληρούν τις προβλεπόμενες προϋποθέσεις, όπως αυτές εξειδικεύονται από τη δημόσια πρόσκληση, συντάσσεται προσωρινός πίνακας αποκλειομένων, με αναφορά του λόγου αποκλεισμού τους.

Μέλη που δηλώθηκαν ως ωφελούμενα στην αίτηση, χωρίς να πληρούν τις προϋποθέσεις, δεν θα ληφθούν υπόψιν κατά την κατάρτιση του προσωρινού μητρώου δικαιούχων – ωφελουμένων, αλλά θα συμπεριληφθούν σε ξεχωριστό μητρώο αποκλειόμενων μελών.

Το προσωρινό μητρώο δικαιούχων – ωφελουμένων και οι προσωρινοί πίνακες αποκλειόμενων αιτούντων και μελών αναρτώνται στον ιστότοπο της ΔΥΠΑ.

NEWSIT

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΛΣΤΑΤ: Έσπασε το «φράγμα» των 3 εκατομμυρίων οικονομικά μη ενεργών πολιτών στην Ελλάδα

Έσπασε το Μάρτιο για πρώτη φορά το «φράγμα» των 3 εκατομμυρίων οικονομικά μη ενεργών πολιτών (συνταξιούχοι κλπ.), σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Οικονομικά μη ενεργοί είναι τα άτομα που δε χαρακτηρίζονται απασχολούμενοι ή άνεργοι, δηλαδή κατά βάση οι συνταξιούχοι και ανήλθαν στους 2.966.414.

Παράλληλα, προμημονιακά επίπεδα έπεσε το πλήθος των ανέργων σύμφωνα με όσα προκύπτουν από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το Μάρτιο του 2024.

Συγκεκριμένα, βάσει των μετρήσεων της ΕΛΣΤΑΤ, οι άνεργοι έπεσαν στους 492.867 το Μάρτιο του 2024.

Μία αναδρομή στα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ τα προηγούμενα χρόνια και πιο συγκεκριμένα το Μάρτιο του 2010 (δηλαδή δύο μήνες πριν ψηφιστεί το πρώτο Μνημόνιο) δείχνει πως οι άνεργοι ανερχόνταν σε 576.399 ενώ το Μάρτιο του 2009 (δηλαδή δεκατέσσερις μήνες πριν το πρώτο Μνημόνιο) ανερχόνταν σε 446.559.

Παράλληλα, οι απασχολούμενοι το Μάρτιο του 2024 (4.325.848 ) είναι περισσότεροι από οποιονδήποτε αντίστοιχο μήνα μετά το 2010.

Εξαιρετικά κρίσιμο είναι και ένα ακόμα στοιχείο: το πλήθος του εργατικού δυναμικού, δηλαδή των άθροισμα των απασχολούμενων και ανέργων. Το Μάρτιο του 2024, ανήλθε στους 4.818.715. Πρόκειται για το υψηλότερο πλήθος μετά το Μάρτιο του 2013.

NEWSIT

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παράθυρο για «ιδιωτικοποίηση» του νέου επικουρικού ταμείου – Τι θα σημάνει για ασφαλισμένους και αγορές

Παράθυρο για «ιδιωτικοποίηση» του Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης (ΤΕΚΑ) με συνέπειες τόσο για τα αποθεματικά των ασφαλισμένων όσο και της αγοράς κεφαλαίων αφήνει επικείμενη εξαγγελία για “αυτόνομη επενδυτική λειτουργία”, σύμφωνα με παράγοντες της κοινωνικής ασφάλισης με γνώση του θέματος με τις οποίες ήλθε σε επαφή το newsit.gr.

Υπενθυμίζεται πως χθες (12.5.2024) ο Υφυπουργός Εργασίας, Πάνος Τσακλόγλου δήλωσε πως «στο ΤΕΚΑ έχουν ήδη εγγραφεί πάνω από 350.000 άτομα τα οποία έχουν εγγραφεί και σχεδόν 150.000 επιχειρήσεις που τους απασχολούν, ενώ τα υπό διαχείριση κεφάλαια είναι ακόμα σχετικά χαμηλά, περίπου 140 εκατ. ευρώ – ποσό που αυξάνει με γοργούς ρυθμούς». «Αυτή τη στιγμή προετοιμάζεται το default χαρτοφυλάκιο για τους ασφαλισμένους του ΤΕΚΑ και χρειάζεται μια νομοθετική ρύθμιση που θα φέρουμε σύντομα στη Βουλή για να μεταφερθούν τα κεφάλαια του Ταμείου από το Κοινό Κεφάλαιο της Τράπεζας της Ελλάδος και να ξεκινήσει η αυτόνομη επενδυτική λειτουργία του ΤΕΚΑ», σημείωσε.

Αξιόπιστες πηγές του newsit.gr αναφέρουν πως κάτι τέτοιο θα μπορούσε να σημαίνει -αν όχι την έξοδο του ΤΕΚΑ από το καθεστώς του Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου (πράγμα το οποίο θεωρείται από τις ίδιες πηγές εξαιρετικά δύσκολο)- την ρητή εξαίρεση του, όπως για παράδειγμα με το Enterprise Greece.

Σε αυτή την περίπτωση, το ΤΕΚΑ θα έμενε μεν υπό την εποπτεία του Δημοσίου (και θα παρέμεναν οι εγγυήσεις του Δημοσίου για το ύψος των μελλοντικών επικουρικών συντάξεων), πλην όμως θα λειτουργούσε σαν ιδιωτικός φορέας σε σχέση με το καθεστώς προσλήψεων, αμοιβών και επενδύσεων αποθεματικών.

Συγκεκριμένα, μία τέτοια ενδεχόμενη εν μέρει «ιδιωτικοποίηση» του ΤΕΚΑ θα έφερνε τις εξής συνέπειες.

  1. Την «αποδέσμευση» των ρευστών διαθεσίμων του ΤΕΚΑ από την Τράπεζα της Ελλάδας, στην οποία είναι υποχρεωμένο ως φορέας της γενικής κυβέρνησης να τα αποταμιεύει.
  2. Την δυνατότητα επένδυσης των αποταμιεύσεων του ΤΕΚΑ (από τις εισφορές των ασφαλισμένων και των εργοδοτών) έως και του 100% σε μετοχές και ομόλογα. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν στο newsit.gr πως το πιθανότερο με βάση τις διεθνείς καλύτερες πρακτικές – σενάριο προβλέπει επένδυση του 60% των αποθεματικών σε μετοχές (το μεγαλύτερο μέρος των οποίων σε ελληνικές στην περίπτωση του ΤΕΚΑ) και το άλλο 40% σε ομόλογα.
  3. Την πρόσληψη προσωπικού εκτός ΑΣΕΠ και την αμοιβή του εκτός ενιαίου μισθολογίου του Δημοσίου, δηλαδή με όρους ιδιωτικού τομέα.

Αντίθετα, με βάση το υφιστάμενο καθεστώς, το ΤΕΚΑ ως φορέας της γενικής κυβέρνησης είναι υποχρεωμένος να έχει κατατεθειμένο το σύνολο των ρευστών διαθεσίμων του στην ΤτΕ και να επενδύει το 77% αυτών στο Κοινό Κεφάλαιο, σε καταθέσεις και ελληνικά κρατικά ομόλογα, ενώ το 23% μόνο μπορεί να επενδυθεί σε κινητές αξίες.

NEWSIT

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ