Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Συνέντευξη του Jose Antonio Vidal προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου GWTO H Ελλάδα είναι ένας από τους πλέον υποσχόμενους οινοτουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως

H Ελλάδα είναι ένας από τους πιο υποσχόμενους και ανερχόμενους οινοτουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως σημειώνει σε συνέντευξη του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο José Antonio Vidal ιδρυτής – πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Παγκοσμίου Οργανισμού Οινοτουρισμού (GWTO) τονίζοντας ότι η χώρα μας διαθέτει περισσότερες από 300 ποικιλίες δικών της σταφυλιών και αμπελώνες 150.000 εκταρίων περίπου.  Μάλιστα ο κ. Vidal κάνει λόγο για 4 περιοχές που ξεχωρίζουν στο ελληνικό οινικό περιβάλλον και αναφέρει τις εξής: 
1. Βόρεια: Ήπειρος, Μακεδονία και Θράκη
2. Νησιά του Αιγαίου: Σαντορίνη, Σάμος και Λήμνος
3. Στερεά Ελλάδα: Στερεά Ελλάδα, Θεσσαλία και Αττική
4. Νότια Ελλάδα: Κρήτη, Πελοπόννησος και Κεφαλονιά
    Στο μεταξύ  για την περαιτέρω ανάπτυξη του οινικού τουρισμού στην Ελλάδα ο  José Antonio Vidal συνιστά την δημιουργία “επώνυμων περιοχών” (destinaition Brands), όπως και ένταση των επικοινωνιακών εκστρατειών της χώρας γύρω από τον οινοτουρισμό, μέσω των εκδηλώσεων του Παγκοσμίου Οργανισμού Οινοτουρισμού. Σε κάθε περίπτωση ο κ.Vidal προτείνει τη δημιουργία Ελληνικού Οινοτουριστικού Συνδέσμου. Ο GWTO, όπως εξηγεί,  συμβουλεύει για το συνεταιριστικό μοντέλο που απαιτείται σε κάθε περίσταση,  σύμφωνα πάντα με τις ιστορίες επιτυχίας που έχουν πετύχει  άλλες χώρες.  Στην συνέντευξη του ο πρόεδρος του Παγκοσμίου Οργανισμού Οινοτουρισμού δίνει το στίγμα του οινοτουρισμού στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία και γενικότερα τι αναζητάει ο ταξιδιώτης που ενδιαφέρεται για την κουλτούρα του κρασιού.
Ακολουθεί η συνέντευξη του José Antonio Vidal στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και τον δημοσιογράφο Κ. Χ. Χαλκιαδάκη.

– Τι σημαίνει ο οινοτουρισμός για την παγκόσμια τουριστική βιομηχανία;
Ο οινοτουρισμός είναι ένας ταχέως αναπτυσσόμενος τομέας, που πρόκειται να γίνει σημαντικός μοχλός επιχειρηματικής δραστηριότητας, που επικεντρώνεται στην ανάπτυξη χωρίς αποκλεισμούς στον οικονομικό και κοινωνικό τομέα. Ο οινοτουρισμός συνεισφέρει:
 –  στην  δημιουργία πλούτου: ανθρώπινο κεφάλαιο και ποιότητα ζωής,
– στην διατήρηση της υλικής και άυλης κληρονομιάς,
– στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα,
– στην βελτίωση του επιχειρηματικού δυναμικού: ποιότητα και ανταγωνιστικότητα, καινοτομία, δημιουργία συνεργειών και θεσμικά πλαίσια για συμμετοχική διακυβέρνηση.

– Ποια είναι η παγκόσμια αγορά οινοτουρισμού;
Τα τελευταία χρόνια, ο τουρισμός και το κρασί έχουν δημιουργήσει μια συμβιωτική σχέση από την οποία ενδυναμώνονται τόσο οι οινοπαραγωγοί όσο και η τουριστική δραστηριότητα. Είναι χαρακτηριστικό ότι  οι τουρίστες ταξιδεύουν σε οινικούς προορισμούς για να γνωρίσουν την κουλτούρα του κρασιού και την ίδια στιγμή οι οινικές επιχειρήσεις προβάλλουν τα προϊόντα τους.

– Τι αναζητά ο ταξιδιώτης του οινοτουρισμού; 
Ο ταξιδιώτης του οινοτουρισμού εστιάζει στο να αποσυνδεθεί από την ρουτίνα της καθημερινότητας, να ζήσει διαφορετικές εμπειρίες και να περάσει υπέροχα, στοιχεία που αναμφίβολα ο οινοτουρισμός προσφέρει. Στο σημείο αυτό ο GWTO συνεργάζεται με μια διεθνή ομάδα εμπειρογνωμόνων για την οικονομική παρατήρηση των στοιχείων του παγκοσμίου οινικού τουρισμού.
– Ποιες είναι οι παγκόσμιες τάσεις που υπαγορεύουν την ανάπτυξη του οινοτουρισμού στις χώρες;
Η ταυτοποίηση, η γνώση και η χρήση των τουριστικών πόρων πρέπει να γίνει η σημαντικότερη στρατηγική ενός τουριστικού προορισμού και των εταιρειών που τον αποτελούν. Μία από τις πιο σημαντικές τάσεις που ενθαρρύνουν τους οινοτουρίστες να επιλέξουν τον προορισμό είναι η βιωσιμότητα και η δέσμευση  στις αρχές της αειφορίας. 

– Ποιοι προορισμοί είναι κορυφαίοι σε παγκόσμια κλίμακα;
Μπορούμε να πούμε ότι υπάρχουν δύο σαφώς διαφοροποιημένα μοντέλα οινοτουριστικών προτάσεων:
α) το μοντέλο θέρετρου ή  αυτό του θεματικού πάρκου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι ΗΠΑ, Νότια Αφρική, Ωκεανία, όπου εκεί αναδείχθηκαν εταιρίες κρασιού που εστίασαν στον τουρισμό και προσέφεραν υπηρεσίες φιλοξενίας υψηλού επιπέδου.
β) το μοντέλο που επικεντρώνεται στην επίσκεψη στα οινοποιεία. Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία , Πορτογαλία, Αργεντινή, Χιλή ξεχωρίζουν για τα επισκέψιμα οινοποιία τους. Κάθε επίσκεψη σε αυτά ο επισκέπτης βιώνει μια παλέτα εμπειριών, που περιλαμβάνει γαστρονομία, γνώση της περιοχής κλπ.

– Ποια είναι η θέση της Ελλάδας στον παγκόσμιο χάρτη του οινοτουρισμού; Πώς βλέπετε την Ελλάδα ως οινοτουριστικό προορισμό;
Η Ελλάδα είναι ένας από τους πιο πολλά υποσχόμενους οινοτουριστικούς προορισμούς εξαιτίας όλων αυτών που η χώρα πρεσβεύει  όσον αφορά τον πολιτισμό και τη φύση.
Ο GWTO προτείνει τη δημιουργία Ελληνικού Οινοτουριστικού Συνδέσμου. Ο GWTO συμβουλεύει για το συνεταιριστικό μοντέλο σύμφωνα με ιστορίες επιτυχίας από άλλες χώρες. Το να είσαι πλήρες μέλος του GWTO σημαίνει να είσαι μέλος του ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΟΙΝΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ, που αποτελείται από δημόσιους φορείς, τον ιδιωτικό τομέα και  ακαδημαϊκά ιδρύματα.
Από την άλλη, και αυτό δεν είναι δευτερεύον ζήτημα, η επαγγελματική εκπαίδευση πρέπει να είναι μια διαρκής δέσμευση. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Ακαδημία GWTO προσφέρει προγράμματα κατάρτισης που δημιουργούνται από κοινού με εθνικά και διεθνή ακαδημαϊκά ιδρύματα.

– Ποιες περιοχές της Ελλάδας βλέπετε να πρωτοστατούν σε αυτόν τον τομέα;
Η Ελλάδα, με περισσότερες από 300 ποικιλίες δικών της σταφυλιών, έχει αμπελώνες περίπου 1,5 εκατομμύρια στρέμματα, αναδεικνύονται 4 περιοχές:
1. Βόρεια: Ήπειρος, Μακεδονία και Θράκη
2. Νησιά του Αιγαίου: Σαντορίνη, Σάμος και Λήμνος
3. Στερεά Ελλάδα: Στερεά Ελλάδα, Θεσσαλία και Αττική
4. Νότια Ελλάδα: Κρήτη, Πελοπόννησος και Κεφαλονιά
Όλες οι παραπάνω περιοχές είναι πραγματικά προικισμένες με τουριστικούς πόρους.

– Τι θα προτείνατε προς τους ελληνικούς τουριστικούς φορείς;
Ο GWTO συνιστά τη δημιουργία “επώνυμων προορισμών” (Destination Brands) που θα διακρίνονται για την οινική τους δράση. Μάλιστα η ανάδειξη αυτών θα πρέπει να γίνει σε συνεννόηση με τους ειδικούς του GWTO. Την ίδια στιγμή θα πρέπει να υπάρξουν και εντατικές επικοινωνιακές εκστρατείες μέσω των εκδηλώσεων του GWTO

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σημείο αναφοράς στη Σκιάθο το σπίτι-μουσείο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη

Λίγα μόλις βήματα μακριά από το πολύβουο λιμάνι της Σκιάθου και στην καρδιά του πιο κοσμοπολίτικου σημείου της Χώρας, ένα μικρό δρομάκι προς τα δεξιά οδηγεί στην όμορφη μικρή πλατεία στο μέσο της οποίας, ένα μεγάλο δέντρο χαρίζει απλόχερα τη δροσερή σκιά του στους επισκέπτες του κατάλευκου σπιτιού που περιμένουν να μπουν μέσα και να θαυμάσουν τα υπάρχοντα-εκθέματα του αγίου της ελληνικής λογοτεχνίας, του σπουδαίου Σκιαθίτη Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.

    Με απλά λόγια, όπως ήταν άλλωστε και όλη η ζωή του μεγάλου λογοτέχνη Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, είναι το σπίτι-μουσείο που έζησε στην πατρίδα του τα τελευταία χρόνια της ζωής του.

    Το σπίτι του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη από το 1954 πέρασε στον Δήμο Σκιάθου και κι από το 1965 χαρακτηρίστηκε από το υπουργείο Πολιτισμού ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο που χρειάζεται ειδική κρατική προστασία, ενώ το 1990 πραγματοποιήθηκαν εργασίες επισκευής και στερέωσης του κτιρίου.

    Το υπέροχο διώροφο σπίτι που είναι κλασικό δείγμα σκιαθίτικης λαϊκής αρχιτεκτονικής, χτίστηκε το 1860 από τον πατέρα του μεγάλου λογοτέχνη, τον ιερωμένο Αδαμάντιο όπως μπορεί να διακρίνει ο κάθε επισκέπτης, στην εντοιχισμένη από τότε επιγραφή στην είσοδο του σπιτιού.

    Ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης που γεννήθηκε στις 4 Μαρτίου 1851 στη Χώρα και πέθανε στον τόπο που γεννήθηκε το 1911 είχε μία εξαιρετικά λιτή ζωή ακόμη και στην Αθήνα όπου έζησε ένα μεγάλο μέρος της ζωής του. Είχε πέρα από το σπουδαίο συγγραφικό του έργο να επιδείξει και μία πρωτόγνωρη λιτότητα και στην καθημερινότητά του, ενώ ήταν και βαθιά θρησκευόμενος, κάτι που φαίνεται αποτυπωμένο και στο εσωτερικό του σπιτιού.

    Μια εξωτερική ξύλινη σκάλα στην ανατολική πλευρά οδηγεί τους επισκέπτες στο εσωτερικό του σπιτιού που είναι διώροφο, με ανώγι και κατώγι, ενώ στο ανώγι, μια στενόμακρη είσοδος οδηγεί σε τρία δωμάτια.

    Το ανώγι, δηλαδή ο πρώτος όροφος διατηρείται αυτούσιος με τα αυθεντικά του έπιπλα, αντικείμενα της εποχής και πολλά από τα προσωπικά του αντικείμενα, όπως το μελανοδοχείο του, το σεντούκι του και το κρεβάτι του, ενώ στο σαλόνι με το παραδοσιακό τζάκι και τα αυθεντικά έπιπλα, ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης πέρασε τα τελευταία του χρόνια πριν πεθάνει από πνευμονία.

    Στα δεξιά της εισόδου, υπάρχει ένα μικρό σχετικά δωμάτιο, όπου υπάρχουν τα βιβλία και τα θρησκευτικά άμφια του πατέρα του συγγραφέα, του παπα Αδαμάντιου. Το μικρό αυτό δωμάτιο διαθέτει μόνο ένα παράθυρο, ένα κρεβάτι και ένα ντουλάπι χωμένο στον τοίχο, μοιάζοντας περισσότερο με κελί μοναχού. Αυτό τον χώρο ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης το χρησιμοποίησε αργότερα όταν πια είχε επιδεινωθεί πολύ η υγεία του τόσο ως γραφείο όσο και σαν υπνοδωμάτιο.

    Το σαλόνι του σπιτιού με τους χρωματικούς ρόμβους στο ταβάνι, βρίσκεται ακριβώς απέναντι από την είσοδο και στα αριστερά υπάρχει το τζάκι, που ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης αγαπούσε πολύ σαν χώρο. Πάνω από το τζάκι, δύο μικρά ράφια έχουν ακόμη τις κούπες και τα φλιτζάνια με τα νησιώτικα αυθεντικά σχέδια, που χρησιμοποιούσε ο μεγάλος συγγραφέας.

    Μία εσωτερική ξύλινη σκάλα οδηγεί στην αυλή και στο ισόγειο του σπιτιού, το οποίο χρησιμοποιούνταν από την οικογένεια ως αποθηκευτικός χώρος. Σήμερα, λειτουργεί ως εκθεσιακός χώρος παλαιών και νέων εκδόσεων του Σκιαθίτη συγγραφέα.

    Ο δήμαρχος Σκιάθου Θοδωρής Τζούμας μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ δήλωσε ότι «για μας, για το νησί μας, για τον Πολιτισμό μας, η ανάδειξη του σπιτιού του Αλεξάνδρου Παπαδιαμάντη είναι κορυφαίας σημασίας. Είναι τοπόσημο για τον τόπο μας και μια ολοζώντανη ιστορία που οφείλουμε να την μεταλαμπαδεύσουμε στους επισκέπτες της Σκιάθου και στους νεότερους. Για το νησί, το όνομα Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης είναι ιερό και αξεπέραστο. Τιμούμε στο μέγιστο δυνατό, τον σπουδαίο λογοτέχνη που αποτελεί σημαία για το νησί μας».

    Αξίζει να σημειωθεί ότι το έμβλημα του δήμου Σκιάθου είναι το πρόσωπο του μεγάλου μας συγγραφέα, η πιο σημαντική οδός του νησιού φέρει το όνομά του αλλά και το διεθνές αεροδρόμιο της Σκιάθου ονομάζεται «Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης».

 Η. Παπαδημητρίου

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τουρισμός: Οι Γερμανοί προτιμούν περισσότερο την Τουρκία σε σχέση με την Ελλάδα για τις διακοπές τους

Υψηλότερο ποσοστό των Γερμανών προτιμούν την Τουρκία σε σχέση με την Ελλάδα για τις διακοπές τους, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Γερμανικής Τουριστικής Ανάλυσης (Deutsche Tourismusanalyse 2024), η οποία δημοσιεύτηκε προχθές (16.04.24).

Συγκεκριμένα, το 3,5% των ερωτηθέντων στη Γερμανία απάντησε πως η Τουρκία είναι η πιο αγαπημένος προορισμός για διακοπές, ενώ το 2,8% απάντησε η Ελλάδα.

Ωστόσο, αναλυτές επισημαίνουν πως η διαφορά αυτή μπορεί να οφείλεται στο πολύ μεγαλύτερο πλήθος των Τούρκων μεταναστών στη Γερμανία σε σχέση με εκείνο των Ελλήνων μεταναστών.

Κατ΄ άλλα, η Ελλάδα αποτελεί τον έκτο πιο αγαπημένο τουριστικό προορισμό των Γερμανών, σύμφωνα με την ίδια έρευνα.

Πρώτος αγαπημένος προορισμός των Γερμανών είναι η χώρα τους (28,2%), έπειτα η Ισπανία (8,4%), ακολουθεί η Ιταλία (5,9%), η Σκανδιναβία (3,8%), η Τουρκία (3,5%), η Ελλάδα (2,8%), η Γαλλία (2,3%), η Αυστρία (1,8%) και τέλος η Κροατία (1,7%).

NEWSIT

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Προβολή των ελληνικών τουριστικών προορισμών στην Ρουμανία από την Choose Greece

Την ευκαιρία να προβληθούν οι ελληνικοί προορισμοί στην Ρουμανία έδωσε η εκδήλωση της Choose Greece, «Be Greek for a day», που έλαβε χώρα τις προηγούμενες ημέρες στο Βουκουρέστι, με στόχο την προώθηση ελληνικών προορισμών στη ρουμανική αγορά,  πάντα στο σταθερό πλαίσιο των ισχυρών δεσμών φιλίας μεταξύ Ελλάδας και Ρουμανίας. Ως επίτιμοι προσκεκλημένοι συμμετείχαν οι μεγαλύτεροι ταξιδιωτικοί πράκτορες από τη Ρουμανία, που έχουν αεροπορικώς Charter σε όλα τα ελληνικά νησιά, αλλά κυρίως στον προορισμό την Κρήτη. 


    H  Ελλάδα παραμένει διαχρονικά άλλωστε, έτσι και εφέτος, πρώτη επιλογή για τους Ρουμάνους τουρίστες. Μάλιστα,  ο Δήμος Βόλου και το Πήλιο ξεκίνησαν την τουριστική του προβολή για το 2024  από τη Ρουμανία  και οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τα νέα στον τουρισμό και για τα πακέτα τουρισμού, που προσφέρουν οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις. Στις συναντήσεις B2B συμμετείχαν πάνω από 100 εκπρόσωποι τουριστικών πρακτορείων της Ρουμανίας και συγκεκριμένα από το Tez Tour, το Christian Tour, το Paralela 45, το Aerotravel, το JoinUp, το Holiday Office, τον Dertour, τη TUI Romania αλλά και από πολλλά άλλα. Από ελληνικής πλευράς ήταν μεταξύ άλλων το Επιμελητήριο Μαγνησίας, η Περιφέρεια Κρήτης, ο Δήμος Χανίων και φυσικά και ο ο διευθυντής του ΕΟΤ Ρουμανίας κ. Γ. Σταφυλάκης.


    Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης έγινε παρουσίαση των στοιχείων για την πολύ μεγάλη αύξηση στις κρατήσεις από Ρουμάνους τουρίστες στο νησί της Κρήτης, στον Δήμο Βόλου και σε άλλους ελληνικούς προορισμούς, καθώς και ένα προωθητικό βίντεο της νέας διαφημιστικής καμπάνιας του ΕΟΤ. Το roadshow συνεχίζεται και τον Απρίλιο 2024 με την διοργάνωση εκδήλωσης στις 11 Απριλίου στο Βελιγράδι.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ