ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Η Κάρπαθος στα 14 μέρη του πλανήτη που προτείνει η Daily Mail για το 2023

Ανάμεσα στους 14 εναλλακτικούς προορισμούς από όλο τον κόσμο που διαθέτουν τη γοητεία του διαφορετικού και ανεξερεύνητου και έχουν «παραβλεφθεί» ή «υποτιμηθεί» από τον μαζικό τουρισμό, εντάχθηκε η Κάρπαθος σύμφωνα με τη Βρετανική εφημερίδα Daily Mail https://www.dailymail.co.uk/travel/article-11810979/The-14-underrated-places-world-named-Time-Plymouth-Burlington.html και την ιστοσελίδα timeout.com.
Σκοπός του άρθρου, όπως αναφέρουν τα δύο δημοφιλή μέσα, είναι να εμπνεύσει τους ταξιδιώτες σχετικά με ποιοτικούς προορισμούς που ξεχωρίζουν για την τοπική κουλτούρα, τη γαστρονομία και τις εμπειρίες που προσφέρουν και θεωρούνται «κρυμμένοι πολύτιμοι λίθοι». Σύμφωνα με τη λίστα, στην Κάρπαθο οι επισκέπτες απολαμβάνουν παρθένες παραλίες, μακριά από την κοσμοσυρροή και την τυποποίηση που έχουν άλλα Ελληνικά νησιά, ενώ γίνεται αναφορά στη μοναδική Όλυμπο. Ο κατάλογος περιλαμβάνει επιπροσθέτως τη Μογγολία, τη λίμνη Μπακαλάρ στο Μεξικό, την Κουένκα του Ισημερινού, τη Σρεμπρένιτσα στη Βοσνία και Εζεργοβίνη, το Πόρτο Ρίκο, το Γκίπσλαντ στην Αυστραλία, το Πλίμουθ, το Βερμόντ, το Τούρκου στη Φινλανδία, το Λομπόκ της Ινδονησίας, τα νησιά Σάο Τομέ και Πρίνσιπε, το Μπρέι της Ιρλανδίας και τη Ζιμπάμπουε. «Η ακατέργαστη ομορφιά της Καρπάθου γοητεύει τους ταξιδιώτες με ειδικά ενδιαφέροντα.
Σε συναντήσεις στο πλαίσιο της μεγαλύτερης διεθνούς έκθεσης τουρισμού, ITB 2023, διαπιστώνεται το έντονο ενδιαφέρον από δημοσιογράφους, bloggers και άλλους ειδικούς σχετικά με ανεξερεύνητους προορισμούς, όπως είναι η Κάρπαθος, με αυθεντικές εμπειρίες χωρίς ορδές μαζικών τουριστών. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως το νησί μας συγκαταλέχθηκε πρόσφατα ανάμεσα στους 25 προτεινόμενους προορισμούς για το 2023, στην ετήσια καθιερωμένη λίστα του National Geographic», δήλωσε ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού του Δήμου Καρπάθου, Μανώλης Παραγυιός.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Προβολή της Τήνου σε Αυστρία και Ηνωμένο Βασίλειο

Ιδιαίτερα δημοφιλής σε νεανικό κοινό και ζευγάρια είναι η Τήνος, σύμφωνα με δημοσιεύματα έγκυρων bloggers από το Ηνωμένο Βασίλειο και την Αυστρία που επισκέφθηκαν το νησί.
Χαρακτηριστικά το βρετανικό wanderlustchloe.com σε αφιέρωμα με τίτλο «15 εκπληκτικά πράγματα να κάνετε στην Τήνο» , επισημαίνει ότι το νησί απευθύνεται στον τύπο ταξιδιώτη, «που λαχταρά πραγματικές και ουσιαστικές εμπειρίες και είναι ένα από τα καλύτερα ελληνικά νησιά για ζευγάρια». Και συμπληρώνει: «Η Τήνος είναι ένα νησί με όμορφα τοπία, υπέροχο φαγητό, ενδιαφέροντα αξιοθέατα και εκπληκτική θέα. Ωστόσο, δεν θα βρείτε μαζικό τουρισμό εδώ. Διατηρεί σε μεγάλο βαθμό την αρχική της γοητεία και τη φυσική ομορφιά της. Λάτρεψα απόλυτα τον χρόνο μου στην Τήνο! Βρήκα ότι εξακολουθεί να προσφέρει όλα όσα θα περιμένατε από διακοπές σε ελληνικό νησί, αλλά με ένα κλάσμα του κόστους». Και το αφιέρωμα εμπλουτισμένο με φωτογραφικό υλικό καταλήγει:
«Έφυγα από το νησί νιώθοντας ότι η Τήνος ήταν κάτι σαν ένα κρυμμένο στολίδι. Αξίζει να γίνει γνωστό καθώς προσφέρει τόσα πολλά!».
Το Wanderlust Chloe θεωρείται από τα κορυφαία ταξιδιωτικά διαδικτυακά Μέσα του Ηνωμένου Βασιλείου και απευθύνεται στον ταξιδιώτη 25-44 ετών, «ο οποίος έχει πάθος για διασκέδαση, φαγητό, στυλ, περιπέτεια και αξέχαστες στιγμές… με μια νότα πολυτέλειας». https://www.wanderlustchloe.com/tinos-things-to-do-greece/
Ύμνους για το κυκλαδίτικο νησί επιφυλάσσει και το αυστριακό worldoflina.com, ένας ακόμα νεανικός ταξιδιωτικός οδηγός που κατέταξε τη «Μούσα του Αιγαίου» ως «ένα από τα πιο όμορφα μέρη της Ελλάδας με άδειες αμμουδιές, γραφικά χωριουδάκια και τους πιο φιλικούς και εγκάρδιους ανθρώπους όλων των εποχών».
Η Alina μια νεαρή Αυστριακή blogger φιλοξενήθηκε και εκείνη, όπως η Βρετανή Chloe, στο νησί και γράφει :
«Καλώς ήρθατε στην Τήνο! Η Τήνος είναι ένα από τα λιγότερο τουριστικά και πιο ήσυχα ελληνικά νησιά. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει τίποτα σπουδαίο να κάνετε! Το αντίθετο: Το νησί είναι γεμάτο ενδιαφέροντα μέρη που περιμένουν να τα ανακαλύψουν οι επισκέπτες. Δεν είναι ένα νησί για πάρτι αλλά εξακολουθεί να είναι ελκυστικό για τους νεότερους χάρη στη μοντέρνα παραλία και τα κοκτέιλ μπαρ». https://worldoflina.com/holidays-on-tinos-a-quiet-authentic-greek-island/
Με αφορμή τα δύο σημαντικά δημοσιεύματα, ο Δήμαρχος Τήνου Γιάννης Σιώτος δήλωσε : « Είναι σημαντικό που η Τήνος διευρύνει τους ορίζοντές της στη διεκδίκηση όλο και μεγαλύτερου μεριδίου αγοράς. Το πετυχαίνουμε με μελέτη και σύστημα και, όπως αποδεικνύεται το καταφέρνουμε. Και αυτή μας την επιτυχία την οφείλουμε και στους συνεπείς επαγγελματίες του νησιού μας που συνδράμουν με κάθε δυνατότητα στην προβολή του νησιού μας».
ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Τα ταξίδια κινήτρων και τα επαγγελματικά ταξίδια μπορούν να εκτοξεύσουν τους “μικρούς” προορισμούς

Τουρισμός όλο τον χρόνο, υψηλού οικονομικού επιπέδου ταξίδια, άνθρωποι που γνωρίζουν τον προορισμό και είτε επανέρχονται ιδιωτικά, είτε μιλούν για αυτόν λειτουργώντας ως “ πρεσβευτές”, αναδεικνύοντας τον από “ στόμα σε στόμα” (word of mouth) είναι μόνο μερικά από τα πλεονεκτήματα της βιομηχανίας MICE (Meetings, Incentives, Conferences & Exhibitions) σε ό,τι αφορά την τουριστική ανάπτυξη.
Ωστόσο, μπορεί η προσοχή όλων όταν γίνεται λόγος για MICE τουρισμό, να στρέφεται και να επικεντρώνεται στα συνέδρια αλλά ένα σημαντικό κομμάτι του είναι τα επαγγελματικά ταξίδια και τα ταξίδια κινήτρων (Incentive and Corporate), τα οποία όπως επισημαίνουν οι άνθρωποι που ασχολούνται με τον συγκεκριμένο κλάδο μπορούν να βοηθήσουν την ανάδειξη μικρότερων πόλεων και γενικότερα προορισμών, αρκεί ο ίδιος ο κόσμος, κυρίως οι επαγγελματίες, να αντιληφθούν τη σημασία αυτής της μερίδας τουριστών.
Εκτός από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, η Μύκονος είναι επίσης ένας προορισμός που επενδύει σε αυτόν το κομμάτι του MICE τουρισμού, καθώς φέρνει κόσμο στο νησί εκτός σεζόν, σε καλά επίπεδα κινείται η Ρόδος και η Καλαμάτα με το Costa Navarino αλλά μεγάλη δυναμική και προοπτικές ανάπτυξης έχουν και τα Ιωάννινα, η Καβάλα και η Αλεξανδρούπολη.
Σε ένα ταξίδι Incentive ή corporate, τα στελέχη μιας εταιρείας για παράδειγμα μπορεί να χρειάζονται μια αίθουσα για να κάνουν ορισμένα meetings και στη συνέχεια να ζήσουν την εμπειρία του ράφτινγκ στον Βοϊδομάτη ή τον Νέστο, ως μέρος ενός μιας συνολικής διαδικασίας που απαιτούν αυτού του είδους τα ταξίδια.
Την ίδια ώρα οι εταιρείες αναζητούν νέες ιδέες και τόπους που μπορούν να συνδυάσουν πολλές δραστηριότητες και αυτό ανοίγει ένα μεγάλο “ παράθυρο ευκαιρίας” για τους μικρότερους προορισμούς που θέλουν να προσελκύσουν επισκέπτες, όπως επισημαίνει μιλώντας στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η Ελένη Σωτηρίου, Γενική Διευθύντρια του Thessaloniki Convention Bureau (TCB), του Γραφείου Προσέλκυσης Συνεδρίων για τη Θεσσαλονίκη.
«Ένας νεοεισερχόμενος προορισμός είναι πιο δύσκολο να ανταποκριθεί καθαρά στο συνέδριο αλλά υπάρχει κι ένα άλλο κομμάτι της συγκεκριμένης αγοράς, που είναι τα λεγόμενα Insetives and corporate ταξίδια, όπως λέγονται, δηλαδή τα ταξίδια κινήτρων και τα άλλα επαγγελματικά ταξίδια που αφορούν συνήθως μικρότερες ομάδες που μπορεί να είναι από 20 μέχρι 200 άτομα για παράδειγμα, με συγκεκριμένες ανάγκες, που επικεντρώνονται περισσότερο στη γνωριμία με τον προορισμό. Δηλαδή έχουν συνήθως ένα κομμάτι που αφορά την εταιρική συνάντηση και στη συνέχεια δραστηριότητες στη φύση, που θα κάνουν το λεγόμενο bonding κτλ. Οπότε εκεί φυσικά οι μικρότεροι προορισμοί είναι επιλέξιμοι, διότι διευκολύνουν αυτές τις διαδικασίες, καθώς είναι πιο δύσκολο σε μια μεγάλη πόλη να κάνεις τέτοια πράγματα.
Επίσης, οι μικρότεροι προορισμοί έχουν ανεπτυγμένο αυτό το κομμάτι που σχετίζεται και με τον leisure τουρισμό και είναι πιο εύκολο να το αναπτύξουν, πριν φτάσουμε στις υποδομές των συνεδριακών κέντρων και όλα τα σχετικά», σημειώνει η κ.Σωτηρίου και προσθέτει: «Τα περισσότερα από αυτά τα ταξίδια έχουν συνήθως υψηλό μπάτζετ, δηλαδή για παράδειγμα μπορεί μια τράπεζα να διοργανώσει ένα ταξίδι για τους διευθυντές της, οπότε εκεί μιλάμε για άλλα μεγέθη. Είναι μια αγορά που μπορεί κάποιος προορισμός να προσεγγίσει και να το κάνει με τα δικά του συγκριτικά πλεονεκτήματα που έχει να προσφέρει. Υπάρχει μεγάλη ανάγκη, και είναι μια αγορά που επανέκαμψε πιο γρήγορα μετά την πανδημία γιατί αφορά ταξίδια μικρότερων ομάδων. Επίσης, είναι μια αγορά που πλέον έχει περιορίσει τα ταξίδια εντός Ευρώπης, γιατί οι πτήσεις είναι μικρότερης διάρκειας, το οικονομικό ρίσκο μειώνεται και οι συμμετέχοντες νοιώθουν μεγαλύτερη ασφάλεια. Υπάρχει δηλαδή ένα παράθυρο ευκαιρίας». Εκείνο που πρέπει να κάνουν οι προορισμοί από την πλευρά τους, σύμφωνα με την διευθύντρια του TCB, είναι «να αναπτύξουν την εξωστρέφεια, να συμμετέχουν στις εκθέσεις, να καταλάβουν πώς κινείται η αγορά, ο ανταγωνισμός και να καταλάβουν και οι ίδιοι πώς πρέπει να κινηθούν».
«Οι μικροί προορισμοί με το Incentive μπορούν να εκτοξευθούν, δυστυχώς όμως δεν το αντιλαμβάνονται. Δεν αντιλαμβάνονται την αξία που μπορεί να δώσουν τέτοια ταξίδια στον προορισμό», επισημαίνει η Μαρία Παπαδάκη, β΄αντιπρόεδρος του Hapco and Des (Hellenic Association of Professional Congress Organizers & Destination Events Specialists – Σύνδεσμος Ελλήνων Επαγγελματιών Εκδηλώσεων και Οργανωτών Συνεδρίων).
«Καταρχήν εμείς ταξιδεύουμε όλο τον χρόνο και διαθέτουμε υψηλού budget τουρίστες ενώ απευθυνόμαστε κυρίως σε 5αστερα και 4αστερα ξενοδοχεία. Στη Μύκονο για παράδειγμα, που όλη την ξέρουν ως high end προορισμό, εμείς δουλεύουμε Μάιο Σεπτέμβριο και Οκτώβριο και σε αυτό βοήθησε το γεγονός ότι οι αεροπορικές επέκτειναν τις πτήσεις και φυσικά ότι υπάρχουν ξενοδοχεία που μπορούν να διαθέσουν 600 δωμάτια και αίθουσες. Τα ταξίδια αυτά είναι μικρής διάρκειας και το budget τους υπολογίζονται στα 2.000 με 2.500 ευρώ το άτομο», σημειώνει η κ.Παπαδάκη.
Όπως αναφέρει, τα Ιωάννινα είναι μια πόλη με μεγάλη δυναμική σε αυτόν τον τομέα γιατί διαθέτουν ξενοδοχεία, αεροδρόμιο και φυσική ομορφιά.
«Όλοι επιζητούν κάτι καινούργιο, διαφορετικό, μια νέα ιδέα. Η Κρήτη επίσης, έχει πολλές δυνατότητες να αναπτύξει και αυτό το κομμάτι του τουρισμού αλλά είναι τόσο προσκολλημένη στο tour operating που δεν μπορεί να αντιληφθεί τη δύναμη του MICE. Ξέρουμε όλοι ότι χρειαζόμαστε καλές αεροπορικές συνδέσεις και συνεδριακά κέντρα για να αναπτύξουμε τον MICE τουρισμό αλλά χρειάζεται και κάτι ακόμη εξίσου σημαντικό: Να εκπαιδεύουμε τους τουριστικούς προορισμούς για να κατανοήσουν τι σημαίνει MICE», επισημαίνει η κ.Παπαδάκη και τονίζει: «Για να γίνει πιο αντιληπτό αυτό, να σας πω ότι για παράδειγμα στη Μύκονο, υπάρχουν ξενοδοχεία που τον Μάιο και τον Ιούνιο το 80% των πελατών τους είναι MICE. Η Ρόδος επίσης είναι ένας προορισμός που αναπτύσσει αυτό το κομμάτι, όπως και το Costa Navarino όπου υπάρχει σύνδεση με τσάρτσερ αλλά μεγάλη δυναμική έχουν και τα Ιωάννινα, όπως επίσης και η Καβάλα και η Αλεξανδρούπολη», προσθέτει η κ.Παπαδάκη.
Τα Ιωάννινα ανερχόμενος MICE προορισμός
«Τα Ιωάνιννα έχουν αποκτήσεις καλύτερες υποδομές για Mice tourism. Είναι ένας σημαντικός κλάδος και είναι καλή ευκαιρία να “ πάρουν μπρος” και οι πιο μικρές πόλεις», επισημαίνει ο Γιώργος Λώλης αντιδήμαρχος Τουρισμού του δήμου Ιωαννιτών. «Στα Ιωάννινα έχουμε τρία 5αστερα ξενοδοχεία. Το ένα διαθέτει 13 αίθουσες και μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι περίπου 2000 άτομα, το άλλο 9 αίθουσες και μπορεί να εξυπηρετήσει μέχρι 700 άτομα και ένα τρίτο που διαθέτει 8 αίθουσες και μπορεί να εξυπηρετήσει μέχρι περίπου 1500 άτομα. Φυσικά υπάρχουν και άλλα μικρότερα ξενοδοχεία που μπορούν να φιλοξενήσουν μικρά συνέδρια ενώ βλέπουμε ότι και οι καινούργιες ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις μεριμνούν να έχουν συνεδριακές αίθουσες», σημειώνει ο κ.Λώλης και συμπληρώνει: «Τα Ιωάννινα έχουν αναπτύξει πολύ το συνεδριακό τουρισμό. Έχει τύχει να γίνονται συγχρόνως τρία συνέδρια στην πόλη. Έχουμε επίσης και πολλά ιατρικά συνέδρια και σε αυτό έχει βοηθήσει πολύ και το πανεπιστήμιο. Αυτήν τη στιγμή η πόλη είναι στο peak του εσωτερικού συνεδριακού τουρισμού. Tο επόμενο στάδιο είναι τα διεθνή συνέδρια. Άλλωστε είμαστε ένας μητροπολιτικός κόμβος, απέχουμε πολύ λίγο από θάλασσα και από το βουνό και οι επισκέπτες, όχι μόνο όσοι έρχονται για συνέδρια αλλά και για επαγγελματικά ταξίδια και ταξίδια κινήτρων, μπορούν να κάνουν πολλές δραστηριότητες. Ακόμη υπάρχει ωστόσο, ένας σκεπτικισμός από τους επαγγελματίες αλλά εκτιμώ ότι τα Ιωάννινα θα ανέβουν ακόμη περισσότερο και θα αναπτύξουν και αυτόν τον κλάδο του τουρισμού, που φέρνει κόσμο όλο τον χρόνο στην πόλη».
Νικόλ Καζαντζίδου
ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΕΟΤ: All You Want Is Greece

Ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού είναι ο αρμόδιος φορέας υλοποίησης του marketing plan για τη διεθνή τουριστική προβολή της Ελλάδας. Αποστολή του είναι η οργάνωση, ανάπτυξη και προώθηση του τουριστικού προϊόντος της χώρας, σχεδιάζοντας και υλοποιώντας στρατηγικά σχέδια και δράσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, μέσω των γραφείων του σε 17 χώρες.
Οργανώνει ταξίδια εξοικείωσης, workshops και roadshows σε στοχευμένες αγορές, σε συνεργασία με TO’s ενώ συμμετέχει σε κορυφαίες διεθνείς τουριστικές εκθέσεις για την ανάδειξη του brand Ελλάδα.
Με το μήνυμα «All You Want Is Greece» εστιάζει στην προώθηση δημοφιλών και μη προορισμών και εμπειριών σε όλη τη χώρα υλοποιώντας πρωτοβουλίες που σέβονται την αρχή της αειφόρου ανάπτυξης.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
-
ΕΛΛΑΔΑ2 ημέρες ago
Τέμπη: Σημάδια βελτίωσης του 20χρονου Γεράσιμου που χαροπαλεύει μετά την εθνική τραγωδία
-
ΕΛΛΑΔΑ7 ημέρες ago
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη – Συγκινεί η αδελφή της Ιφιγένειας: «Θα δώσω στο μωρό μου, το όνομά της»
-
ΕΛΛΑΔΑ6 ημέρες ago
Μίμης Παπαϊωάννου: Σε λαϊκό προσκύνημα η σορός του θρύλου της ΑΕΚ στο πλάι της «OPAP Arena»
-
ΕΛΛΑΔΑ3 ημέρες ago
Ξάνθη: Συνελήφθησαν οι δυο γιοι και ο γαμπρός του 37χρονου δολοφόνου του 45χρονου
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ12 ώρες ago
Επαναπατρίζονται 29 πολύτιμες αρχαιότητες στην Ελλάδα
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ6 ημέρες ago
Έφυγε από τη ζωή ο Ντέβιντ Λίντλεϊ – Ρόκερ, «μουσικός των μουσικών» και βιρτουόζος στο μπουζούκι
-
ΕΛΛΑΔΑ2 ημέρες ago
Αλλαγή ώρας 2023: Την Κυριακή (26/03) γυρίζουμε τα ρολόγια μας μία ώρα μπροστά
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ3 ημέρες ago
Τα ταξίδια κινήτρων και τα επαγγελματικά ταξίδια μπορούν να εκτοξεύσουν τους “μικρούς” προορισμούς