ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου με απόλυτη ασφάλεια έως το τέλος Μαρτίου – Αποπεράτωση του τεχνολογικού εξοπλισμού το συντομότερο

Κατά την έναρξη της συνέντευξης Τύπου ο υπουργός Επικρατείας και Μεταφορών-Υποδομών, Γιώργος Γεραπετρίτης, εξέφρασε την οδύνη και τον σπαραγμό του, όπως χαρακτηριστικά είπε, για την «πρωτοφανή εθνική τραγωδία που μας σημάδεψε όλους». «Η οδύνη θα πρέπει να βρει κάθαρση», πρόσθεσε. Προλογίζοντας τον υπουργό Επικρατείας, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, απέκλεισε κάθε ιδέα για συγκάλυψη, συμψηφισμό και ανούσια κομματική αντιπαράθεση.
Η ευθύνη που αναλογεί στην κυβέρνηση έχει αναληφθεί, τόνισε ο Γ. Γεραπετρίτης. «Οφείλω και πάλι να ζητήσω συγγνώμη εκ μέρους της κυβέρνησης και εμού προσωπικά απέναντι στις οικογένειες των θυμάτων, σε όλους τους Έλληνες πολίτες για το ότι δεν μπορέσαμε να αποτρέψουμε αυτό το απίστευτο δυστύχημα. Η συγγνώμη είναι εντελώς ειλικρινής, δεν είναι προσχηματική και δεν προσπαθεί να αποσείσει οποιαδήποτε πραγματική ευθύνη», πρόσθεσε. Ο υπουργός Επικρατείας και Μεταφορών-Υποδομών, εξ αρχής ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει καμία διάθεση κυβερνητικής παρέμβαση αφενός στη δικαστική έρευνα αφετέρου στη διοικητική έρευνα που θα διεξαγάγει ομάδα τεχνοκρατών. Όπως συμπλήρωσε, δεν είναι ώρα για αντιπαράθεση.
Τόνισε πως ανεξαρτήτων των λαθών σε ανθρώπινο επίπεδο, εάν είχαμε ένα πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης στη χώρα το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί. Και με αυτόν τον τρόπο έθεσε το ζήτημα ολοκλήρωσης των έργων που συνδέονται με τη λειτουργία του σιδηροδρόμου. Παράλληλα, ο κ. Γεραπετρίτης ευχαρίστησε όλους όσοι ενεπλάκησαν στην αντιμετώπιση των συνεπειών της τραγωδίας από την πρώτη στιγμή.
Αναφερόμενος στην έλλειψη προσωπικού αναγνώρισε το πρόβλημα και έκανε λόγο για σημαντική μείωση προσωπικού την τελευταία 15ετία. Παράλληλα, μίλησε και για τις προσπάθειες αναπλήρωσης των κενών από την παρούσα κυβέρνηση. Σύμφωνα με τον ίδιο, προσελήφθησαν περί τα 200 άτομα με δελτίο παροχής υπηρεσιών, σταθμάρχες, κλειδούχοι και τεχνικοί, ενώ για πρώτη φορά δρομολογήθηκε η πρόσληψη μόνιμων εργαζομένων. Το 2021 έγινε διαγωνισμός για την πρόσληψη 117 ατόμων, εκ των οποίων 36 είναι σταθμάρχες. Και το 2022 πρόσληψη ακόμη 100 μονίμων.
Εντολή πρωθυπουργού για αποπεράτωση της σύμβασης τεχνολογικού εξοπλισμού των σιδηροδρόμων το ταχύτερο δυνατό
Διαβεβαίωσε ότι θα γίνουν όλες οι αναγκαίες ενέργειες για να προχωρήσει με ταχύτατους ρυθμούς η σύμβαση για τον τεχνολογικό εξοπλισμό των ελληνικών σιδηροδρόμων. Για αυτό, όπως έκανε γνωστό, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, επικοινώνησε με τον διευθύνοντα σύμβουλο της μητρικής εταιρείας Alstom (Γαλλίας). Έδωσε, δε, σαφή εντολή για την αποπεράτωση του έργου το ταχύτερο δυνατόν. Αίτημα στο οποίο η γαλλική εταιρεία επέδειξε πλήρη κατανόηση. Εξάλλου, ο υπουργός δεσμεύτηκε να παρουσιάσει σύντομα το χρονοδιάγραμμα και πρόσθεσε ότι ο ίδιος θα βρίσκεται πάνω από την υλοποίηση του έργου.
Για το θέμα της επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου, ο υπυργός Επικρατείας και Μεταφορών-Υποδομών, Γ. Γεραπετρίτης ανέφερε πως είναι σημαντικό να μπορέσει να ξεκινήσει εκ νέου, να μην περιμένουμε, δηλαδή, την ολοκλήρωση της τεχνολογικής αναβάθμισης. Όπως εξήγησε, θα πρέπει να στηρίξουμε την εμπιστοσύνη του κοινού απέναντι στον σιδηρόδρομο.
Ταυτόχρονα, όμως, διευκρίνισε, και έως ότου ολοκληρωθεί η τεχνολογική αναβάθμιση, η επανεκκίνηση θα γίνει μόνο υπό όρους απόλυτης ασφάλειας. «Θα αναβαθμίσουμε σημαντικά το επίπεδο ασφάλειας» και θα περιλαμβάνει υποχρεωτικώς δύο σταθμάρχες σε κάθε σταθμό, τόνισε ο κ. Γεραπετρίτης. Από την άλλη πλευρά, μπορεί να υπάρξει μείωση του μεταφορικού έργου, καθώς μόνο έτσι μπορεί να εξασφαλισθεί επαρκής αριθμός σταθμαρχών. Στο πλαίσιο των αλλαγών, πάντα στην πρώτη φάση, θα υπάρξει ένας καλύτερος συντονισμός στο πλαίσιο των σημερινών τεχνολογικών δυνατοτήτων, σύμφωνα με τον υπουργό.
Ανέφερε ότι αυξάνεται ο προϋπολογισμός για τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Όπως σημείωσε, πριν το δυστύχημα στα Τέμπη είχε εγγραφεί στο ελληνικό πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης ποσό 185 εκατ. για την αναβάθμιση των δομών. Επίσης, ο κ. Γεραπετρίτης εξήρε τη στάση των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο, οι οποίοι είναι διατεθειμένοι να κάνουν ό,τι περνά από το χέρι τους για την αναβάθμιση των μέτρων ασφαλείας. Υπογράμμισε, ακόμη, το σκέλος της εκπαίδευσης του προσωπικού. Θα υπάρξει, δε, όπως τόνισε, αυστηρότερο πλαίσιο για τις καταστροφές και κλοπές στο δίκτυο του σιδηροδρόμου.
Μιλώντας για τις αντιδράσεις και τα αισθήματα της ελληνικής κοινωνίας, κατά τη διάρκεια της σημερινής συνέντευξης Τύπου, ο υπουργίος Επικρατείας και Μεταφορών-Υποδομών, Γιώργος Γεραπετρίτης, τόνισε: «Τελώ σε ένα σοκ, κατανοώ τον συλλογικό πόνο που έχει προκαλέσει στην κοινωνία το συγκεκριμένο δυστύχημα, για τον άδικο χαρακτήρα του, για τη σκέψη ότι σε μια τέτοια εποχή που η τεχνολογία βρίσκεται στο απόγειό της στην 4η Βιομηχανική Επανάσταση, δυστυχώς να γινόμαστε μάρτυρες καταστάσεων που δεν συνάδουν με τη σημερινή εποχή. Ο αδικός χαμός των ανθρώπων θα μας συνοδεύει πάντα. Κατανοώ τον θυμό και τις αντιδράσεις, είναι πάρα πολύ εύλογες αυτές».
Στη συνέχεια, ο κ. Γεραπετρίτης διαβεβαίωσε τους Έλληνες πολίτες: «Σε ό,τι αφορά την κυβέρνηση και εμένα προσωπικά, θα παραμείνω στη θέση αυτή με ένα καθήκον που αντιλαμβάνομαι ως ιερό. Να έλθουν απολύτως στην επιφάνεια, πλήρως, διαφανώς, με λογοδοσία τακτική, τα αίτια που προκάλεσαν την καταστροφή, όποια και αν είναι αυτά. Κάνοντας και τη δική μας κριτική για το τι ενδεχομένως δεν πράξαμε ενόσω οφείλαμε. Η έρευνα θα πάει μέχρι τέλους».
Στην αποκάλυψη ότι «το κέντρο τοπικής τηλε-διοίκησης Λάρισας το μοιραίο βράδυ λειτουργούσε κανονικά» προχώρησε ο υπουργός Επικρατείας και Μεταφορών-Υποδομών, με την ταυτόχρονη επισήμανση ότι «θα μπορούσε να είχε υπάρξει αυτόματη χάραξη της πορείας που θα προλάμβανε το δυστύχημα. Ουδέποτε ήταν εκτός λειτουργίας εκείνη την κρίσιμη βραδιά. Πράγματι, το συγκεκριμένο κέντρο είχε μεγάλες δυσκολίες διαχρονικά». Σε αυτό το σημείο, ο υπουργός επικαλέσθηκε δύο μεγάλες πυρκαγιές που το είχαν θέσει εκτός λειτουργίας. Όμως, κατέληξε, «πλήρως λειτουργούσε από τον Νοέμβριο του 2022».
Νωρίτερα, ο κ. Γεραπετρίτης είχε σημειώσει ότι σύστημα τηλε-ειδοποίησης δεν υφίστατο ποτέ και για αυτόν τον λόγο προχωρά η αναβάθμισή του. Ετούτη τη στιγμή έχει αναπτυχθεί το έργο στο 70% -η παράδοση είναι στο 90%- δυστυχώς στο συγκεκριμένο σημείο, Λάρισα-Πλατύ, δεν έχει αναπτυχθεί το έργο, όπως συμπλήρωσε.
«Η επιθυμία μας είναι ο σιδηρόδρομος να επανεκκινήσει στο συντομότερο δυνατό χρόνο, όμως να έχουμε εξασφαλίσει πριν τις αναγκαίες προϋποθέσεις. Όταν λέω αναγκαίο χρόνο, θα το δούμε προφανώς με όλους τους φορείς. Η επιθυμία μας είναι τον συντομότερο δυνατό χρόνο, ενδεχομένως και ως το τέλος του μήνα», πρόσθεσε ο κ. Γεραπετρίτης, διευκρινίζοντας πως όταν αναφέρεται σε μείωση μεταφορικού έργου, αυτό παραπέμπει σε μείωση συρμών-δρομολογίων ή μείωση σταθμών.
Το «γιατί» του δυστυχήματος θα το αξιολογήσει πρώτα και πάνω από όλα η ποινική δικαιοσύνη, που έχει επιληφθεί σε πολύ υψηλό επίπεδο
Ο κ. Γιώργος Γεραπετρίτης, απαντώντας στην ερώτηση του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, όσον αφορά το «γιατί» του δυστυχήματος, σημείωσε: «Είναι κάτι που υπερβαίνει και τον δικό μου ρόλο. Το “γιατί” θα το αξιολογήσει πρώτα και πάνω από όλα η ποινική δικαιοσύνη, που έχει επιληφθεί σε πολύ υψηλό επίπεδο. Από την άλλη πλευρά θα υπάρχει και η διοικητική διερεύνηση που θα δώσει τις απαντήσεις».
Ο κ. Γεραπετρίτης επικαλέστηκε τη «σαφή δήλωση του πρωθυπουργού, ο οποίος έδωσε το πλαίσιο. Δεν πρόκειται να κρυφτούμε πίσω από το ανθρώπινο λάθος. Θα ψάξουμε το ζήτημα μέχρις εσχάτων».
Κληθείς να διευκρινίσει τον τελικό αριθμό των θυμάτων στα Τέμπη ο υπουργός Μεταφορών ανέφερε πως είναι 55 οι νεκροί που έχουν ταυτοποιηθεί, ενώ υπάρχουν και άλλοι δύο νεκροί που ακόμη δεν έχουν ακόμη ταυτοποιηθεί. Επιπλέον, σύμφωνα με τον υπουργό, υπάρχουν επτά άνθρωποι που νοσηλεύονται σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας.
Ο κ. Γεραπετρίτης, κάνοντας την ιστορική αναδρομή για το σύστημα τηλεδιοίκησης, έγκαιρης προειδοποίησης κ.λπ., σημείωσε ότι η σύμβαση, η οποία ξεκίνησε στο τέλος του 2014, αναπτύχθηκε έως το 2017 μερικώς. Είχε υπάρξει παράδοση του 32% του παραδοτέου, στο οποίο δυστυχώς, όμως, «υπήρχαν σοβαρότατα σφάλματα, κατ’ αποτέλεσμα ένα ποσοστό όχι πάνω από 18% ήταν αυτό που ήταν γνήσια λειτουργικό τα δύο αυτά χρόνια. Το υπόλοιπο χρειαζόταν να ανακατασκευασθεί. Το 2017 σταματά στην πραγματικότητα η εφαρμογή της σύμβασης γιατί προέκυψαν σοβαρότατα λάθη στην εφαρμογή».
Ακολούθως, η αρμόδια αρχή δημοσιονομικού ελέγχου για ευρωπαϊκούς πόρους διαπιστώνει σοβαρά σφάλματα, διακόπτεται η υλοποίηση της σύμβασης και «από το 2017 ως το 2019 δεν έχουμε καμία απολύτως παράδοση. Τον Νοέμβριο του 2019 αλλάζει η διοίκηση στην ΕΡΓΟΣΕ, που είναι ο φορέας υλοποίησης του έργου, και από τότε «γίνεται μία προσπάθεια ανάταξης της σύμβασης».
Ν. Παπαδημητρίου
ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Εκλογές 2023: Η ημερομηνία – ορόσημο για τον Μητσοτάκη – Όλα ανοικτά μέχρι την τελευταία στιγμή από Καραμανλή

Η 7η Απριλίου είναι ημερομηνία – ορόσημο για τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Ως εκείνη την ημέρα που κλείνει η Βουλή για τις πασχαλινές διακοπές, τρέχει η κυβέρνηση να δρομολογήσει τον άμεσο σχεδιασμό που έχει εκπονήσει, και ανακοίνωσε χθες ο Γιώργος Γεραπετρίτης, για την επανεκκίνηση των τρένων με το νέο πλαίσιο ασφάλειας.
«Δεν έχουμε πολύ χρόνο στη διάθεσή μας και νομίζω ότι πρέπει όλοι να υπερβάλλουμε τους εαυτούς μας…» το μήνυμα του Πρωθυπουργού στη συνάντηση που είχε χθες στο Μέγαρο Μαξίμου με τον νέο υφυπουργό Μεταφορών κ. Γεραπετρίτη και τις διοικήσεις του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ και της Hellenic Train, όπου συμφωνήθηκε τα τρένα να μπουν σταδιακά, από τις 22 Μαρτίου ως τις 11 Απριλίου, ξανά στις ράγες.
Παράλληλα ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει ζητήσει να ολοκληρωθεί άμεσα το πόρισμα των Ευρωπαίων Εμπειρογνωμόνων για τα αίτια της τραγωδίας των Τεμπών, το οποίο θα περιλαμβάνει και τις προτάσεις τους για τον εκσυγχρονισμό του Ελληνικού σιδηρόδρομου στα ευρωπαϊκά πρότυπα.
Ως τις εκλογές, οι οποίες με τα σημερινά δεδομένα, αναμένεται να διεξαχθούν στις 21 Μαΐου, ο Πρωθυπουργός θέλει να είναι έτοιμο και το μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο σχέδιο για την ανάταξη του σιδηροδρόμου, την οποία χαρακτηρίζει «προσωπικό στοίχημα», ενώ έχει δεσμευτεί ότι ως τα τέλη του Σεπτεμβρίου θα έχει ολοκληρωθεί και παραδοθεί το έργο της τηλεδιοίκησης και της φωτοσήμανσης στο σύνολο του.
Το διακύβευμα της κάλπης
«Να γνωρίζετε ότι δεν πρόκειται να αντιμετωπίσω το θέμα αυτό ως πεδίο κομματικής αντιπαράθεσης. Ο αντίπαλός μας και εδώ, είναι το βαθύ κράτος του αναχρονισμού, το οποίο δυστυχώς στους σιδηροδρόμους μας έχει εκδηλωθεί με μεγαλύτερη ένταση ενδεχομένως απ’ ό,τι σε άλλους τομείς της δημόσιας διοίκησης. Πρέπει να καταπολεμήσουμε τις νησίδες εκείνες που αντιστέκονται στον εκσυγχρονισμό. Πρέπει να καταπολεμήσουμε -και το λέω ευθέως- και το δικό μας κακό εαυτό» δήλωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Η δήλωση του Πρωθυπουργού ουσιαστικά είναι στη γραμμή του νέου διακυβεύματος της κυβέρνησης στο δρόμο προς της κάλπες, το οποίο συμπυκνώνεται στα ερώτημα: «ποιος μπορεί να αλλάξει το κράτος;».
Στη Βουλή ο Καραμανλής και όλοι οι υπουργοί που χειρίστηκαν στην αμαρτωλή σύμβαση «717»
Μπροστά στη συνεχή στοχοποίηση από την πλευρά της αντιπολίτευσης για την απουσία απαντήσεων από τον παραιτηθέντα υπουργό Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, κι ενώ και οι πολίτες ζητούν απαντήσεις, η κυβέρνηση δρομολόγησε την παρουσία του στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας την ερχόμενη Δευτέρα.
Στο αίτημα της προς τον Πρόεδρο της Βουλή για τη σύγκλιση της Επιτροπής, η Ν.Δ. καλεί σε ακρόαση τους υπουργούς Μεταφορών μέχρι και την συγκυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου, δηλαδή τον κ. Καραμανλή και τον διάδοχο του Γιώργο Γεραπετρίτη, τον Χρήστο Σπίρτζη (ΣΥΡΙΖΑ) και τον Μιχάλη Χρυσοχοίδη προκειμένου να ενημερώσουν για την πορεία και εκτέλεση της αμαρτωλής σύμβασης «717» για την εγκατάσταση του συστήματος τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης.
«Γρίφος» η υποψηφιότητα Καραμανλή
Παράλληλα ο Κώστας Καραμανλής σχεδιάζεται να δώσει μια σειρά συνεντεύξεων το επόμενο διάστημα. ενώ το θέμα της υποψηφιότητας του ή όχι, στις επερχόμενες εκλογές, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να μείνει ανοιχτό ως την προκήρυξη τους από τον Πρωθυπουργό.
Ως τότε θα υπάρχει σαφής εικόνα από τις δημοσκοπήσεις για τον πολιτικό αντίκτυπο και τη γνώμη των πολιτών για την συμμετοχή του στα ψηφοδέλτια.
Το βλέμμα όμως είναι στραμμένο και στους… Καραμανλικούς ψηφοφόρους.
Την απόφαση του Πρωθυπουργού θα βαρύνει και το γεγονός ότι αν αποσυρθεί ο Σερραίος πολιτικός από την εκλογική κούρσα θα πρόκειται για την δεύτερη απουσία από την οικογένεια Καραμανλή από τα «γαλάζια» ψηφοδέλτια στη Βόρεια Ελλάδα. Περιοχή, όπου η Ν.Δ. καταγράφει δημοσκοπική φθορά, εν αντιθέσει με την Ελληνική Λύση του Κυριάκου Βελόπουλου που αποτυπώνεται να ενισχύει τα ποσοστά της.
NEWSIT
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Φωτεινή Πιπιλή: Ο Κώστας Καραμανλής να μας διευκολύνει και να μην είναι υποψήφιος στις εκλογές

Πληθαίνουν οι εσωκομματικές αντιδράσεις για την συμμετοχή του πρώην υπουργού Υποδομών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, στα ψηφοδέλτια της Νέας Δημοκρατίας μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. Για την υποψηφιότητα Καραμανλή τοποθετήθηκε και η Φωτεινή Πιπιλή.
Η βουλευτής της ΝΔ, Φωτεινή Πιπιλή, μιλώντας στον ΑΝΤ1, «άδειασε» τον Κώστα Καραμανλή λέγοντας χαρακτηριστικά: «Να μας διευκολύνει ο Κώστας Καραμανλής και να μην είναι υποψήφιος στις εκλογές».
Σημειώνεται πως το βράδυ της Πέμπτης και ο βουλευτής της ΝΔ, Μπάμπης Παπαδημητρίου, τοποθετήθηκε για το θέμα, λέγοντας πως ο πρώην υπουργός Υποδομών πρέπει να είναι σε πολύ άσχημη ψυχολογική κατάσταση και ότι δεν μπορεί να πάρει την απόφαση και γι’ αυτό είπε να τον βοηθήσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Νομίζω ότι για τον ίδιο πρώτα από όλα θα είναι καλύτερο, θα είναι πιο ήσυχος με την συνείδησή του. Νομίζω – και τον καταλαβαίνω ότι πρέπει να είναι χώμα – αν δεν μπορεί να πάρει την απόφαση, πρέπει να τον βοηθήσει ο πρωθυπουργός», ανέφερε ο Μπάμπης Παπαδημητρίου.
NEWSIT
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Εκλογές: Το οριστικό «όχι» Μητσοτάκη πριν το Πάσχα και γιατί προκρίνεται ο Μάιος

Με τη φράση «τώρα ή ποτέ» ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας στο Υπουργικό Συμβούλιο, «ξεδίπλωσε» το πολιτικό διακύβευμα στο δρόμο προς τις εκλογές, στη σκιά του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη.
«Και η δική μας απάντηση είναι τώρα, και μάλιστα προσπαθώντας περισσότερο και με μεγαλύτερο πείσμα. Πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά, ξεκινώντας άμεσα» πρόσθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, κάνοντας σαφές ότι στην προμετωπίδα της εκστρατείας προς της εκλογές θα είναι η… «ανασύσταση» του κράτους, «ο πόλεμος με το σκοτεινό κράτος του αναχρονισμού», όπως σημείωσε χαρακτηριστικά.
«Αναλαμβάνω την ευθύνη»
Νωρίτερα ο κ. Μητσοτάκης, ο οποίος ανέλαβε την ευθύνη για το τραγικό δυστύχημα – καλώντας παράλληλα και τις προηγούμενες κυβερνήσεις να αναγνωρίσουν από κοινού και με θάρρος ότι… «φταίνε» για την καθυστέρηση της υλοποίησης του έργου της τηλεδιοίκησης στα σιδηρόδρομο – άφησε αιχμές και κατά συντεχνιών… Τις καταλόγισε ότι «εμπόδιζαν κάθε αξιολόγηση του προσωπικού των τρένων» και μίλησε για ένα κράτος που «παραμένει βαθύ» και δομημένο πάνω σε «κατεστημένες νοοτροπίες» αλλά και «ανεύθυνες συμπεριφορές».
«Είναι το προβληματικό κράτος το οποίο σας ζητώ να ανατρέψουμε και θα το ανατρέψουμε, σε όποιον τομέα και αυτό εκδηλώνεται, όσα εμπόδια και αν συναντήσουμε” τόνισε. “Δεν έκανα πίσω τότε, δεν θα κάνω πίσω τώρα» πρόσθεσε.
Τηλεδιοίκηση ως το τέλος του καλοκαιριού
Η κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός αναγνωρίζουν ως απόλυτα δικαιολογημένη την οργή και τον θυμό των πολιτών και δεσμεύτηκε ότι ως το τέλος του καλοκαιριού το έργο της φωτοσήμανσης και της τηλεδιοίκησης θα έχει παραδοθεί ώστε να μην ξαναζήσει άλλη τραγωδία.
«Όχι εκλογές πριν από το Πάσχα»
Μέσα σε αυτό το κλίμα ήταν ξεκάθαρο από την πρώτη ημέρα του τραγικού δυστυχήματος ότι ο εκλογικός σχεδιασμός επιβάλλεται να αλλάξει.
Χθες, στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έκλεισε κάθε συζήτηση για εκλογές πριν από το Πάσχα και έδωσε συγκεκριμένες οδηγίες στους υπουργούς του.
Ζήτησε να είναι όλοι παρόντες στο δημόσιο διάλογο, αλλά με ενσυναίσθηση, όπως είπε, χωρίς κανένα συμψηφισμό ευθυνών, με ειλικρίνεια και αλήθεια, με στόχο την πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης, ενώ προανήγγειλε ότι την επόμενη εβδομάδα θα ανακοινωθεί η στήριξη στις οικογένειες των θυμάτων “με σεμνό τρόπο”.
Επί της ουσίας, ο Πρωθυπουργός έδειξε μετάθεση των εκλογών με ορίζοντα ως την 21η Μαΐου. Αυτή είναι η καταληκτική ημερομηνία του εκλογικού σχεδιασμού.
Στελέχη της κυβέρνησης δεν αποκλείουν και την 23η ή τις 30 Απριλίου για τις πρώτες κάλπες της απλής αναλογικής. Ωστόσο, η κυρίαρχη άποψη είναι ότι η εκλογική μάχη θα πρέπει να έχει μεγαλύτερη χρονική απόσταση από την εθνική τραγωδία και επιμένουν ότι η καταλληλότερη ημερομηνία είναι η 21 Μαΐου, χωρίς να αποκλείουν και την Κυριακή 14 Μαΐου, με τις δεύτερες κάλπες να στήνονται στις 2 Ιουλίου, μετά το πέρας των πανελλαδικών εξετάσεων.
Γιατί προκρίνεται ο Μάιος;
Ένας ακόμη λόγος που προκρίνεται ο Μάιος για τις εκλογές είναι ότι, επιπλέον, η χρονική απόσταση από το σιδηροδρομικό δυστύχημα θα αφήσει χώρο για να μπορέσει η κυβέρνηση να
αναπτύξει την προγραμματική της ατζέντα για την επόμενη τετραετία και να αναδείξει τα πεπραγμένα της, εν μέσω πολλαπλών κρίσεων, σε όλους τους τομείς της.
Με το βλέμμα στραμμένο στις δημοσκοπήσεις
Τα πρώτα δείγματα από τις μετρήσεις της κοινής γνώμης, στη σκιά του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη, δεν είναι ενθαρρυντικά και με «αγωνία» στο Μέγαρο Μαξίμου αναμένουν τα ευρήματα των δημοσκοπήσεων που θα δημοσιοποιηθούν το Σαββατοκύριακο.
Η προσδοκία στο κυβερνητικό επιτελείο είναι ότι οι πολίτες συν τω χρόνω θα αναγνωρίσουν ότι η κυβέρνηση αντέδρασε με ειλικρίνεια, ανέλαβε την πολιτική ευθύνη, στηρίζει τις οικογένειες των θυμάτων και των τραυματιών και «τρέχει» με ταχείς ρυθμούς τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, ώστε η χώρα να μην ξαναζήσει άλλη τραγωδία.
NEWSIT
-
ΕΛΛΑΔΑ2 ημέρες ago
Τέμπη: Σημάδια βελτίωσης του 20χρονου Γεράσιμου που χαροπαλεύει μετά την εθνική τραγωδία
-
ΕΛΛΑΔΑ7 ημέρες ago
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη – Συγκινεί η αδελφή της Ιφιγένειας: «Θα δώσω στο μωρό μου, το όνομά της»
-
ΕΛΛΑΔΑ6 ημέρες ago
Μίμης Παπαϊωάννου: Σε λαϊκό προσκύνημα η σορός του θρύλου της ΑΕΚ στο πλάι της «OPAP Arena»
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ11 ώρες ago
Επαναπατρίζονται 29 πολύτιμες αρχαιότητες στην Ελλάδα
-
ΕΛΛΑΔΑ3 ημέρες ago
Ξάνθη: Συνελήφθησαν οι δυο γιοι και ο γαμπρός του 37χρονου δολοφόνου του 45χρονου
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ6 ημέρες ago
Έφυγε από τη ζωή ο Ντέβιντ Λίντλεϊ – Ρόκερ, «μουσικός των μουσικών» και βιρτουόζος στο μπουζούκι
-
ΕΛΛΑΔΑ1 ημέρα ago
Αλλαγή ώρας 2023: Την Κυριακή (26/03) γυρίζουμε τα ρολόγια μας μία ώρα μπροστά
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ3 ημέρες ago
Τα ταξίδια κινήτρων και τα επαγγελματικά ταξίδια μπορούν να εκτοξεύσουν τους “μικρούς” προορισμούς