Αποκαλυπτικός είναι ο εκπαιδευτής μηχανοδηγών, Νίκος Τσουρίδης, σχετικά με τις συνθήκες που επικρατούν στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και οδήγησαν στην φονική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, ενώ για ακόμη μια φορά τονίζει ότι ο σταθμάρχης Λάρισας δεν είχε καμία εμπειρία και δεν θα έπρεπε να τον τοποθετήσουν σε αυτό την κρίσιμη θέση.
Συγκεκριμένα, ο Νίκος Τσουρίδης μιλώντας στην τηλεόραση του Mega, σχολίασε τα τελευταία ηχητικά ντοκουμέντα που είδαν το φως της δημοσιότητας από τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη: «Τα βίντεο τα είδα σήμερα το πρωί. Η παλινδρόμηση που έκανε η αμαξοστοιχία είναι γιατί είχε μπει σε λάθος γραμμή. Άκουσα τον σταθμάρχη, που ήταν τελείως άπειρος και δεν έπρεπε να είναι εκεί πέρα, να λέει ότι “φλασάρει το κλειδί”. Αυτό τι σημαίνει, ότι δε λειτουργούν οι αιχμές, δεν είναι σίγουρος ότι οι αιχμές δουλεύουν κανονικά και μπορεί να τις πάει δεξιά ή αριστερά. Αυτή η αλλαγή γίνεται ηλεκτρονικά μέσα από τον πίνακα του σταθμού. Εάν υπάρχει βλάβη, πάει κάποιος και το σταθεροποιεί ή στέλνει τον κλειδούχο με το σύστημα ασφάλειας πάει και το αποσυνδέει και το γυρίζει χειροκίνητα».
«Αυτός ήταν σε σύγχυση ο άνθρωπος, ήταν στον σταθμό έβλεπε την κονσόλα και δεν ήξερε τι του γινόταν με την απειρία του. Είχε τύχει και το άλλο το συμβάν νωρίτερα και είχε πελαγώσει. Ό,τι και να έβλεπε εκείνη τη στιγμή στον πίνακα, νόμιζε ότι καλώς το έχει κάνει, δεν λειτουργούσε το μυαλό του. Ο συγκεκριμένος σταθμάρχης δεν θα έπρεπε να έχει πατήσει το πόδι του καθόλου στον σταθμό αυτόν, για να κάνει οποιαδήποτε υπηρεσία υπευθύνου. Οι παλιοί σταθμάρχες που είχαμε συνεργαστεί, δεν πάταγαν το πόδι τους στην Λάρισα εάν δεν είχαν προϋπηρεσία 4-5 χρόνια, για να αναλάβουμε καθήκοντα υπευθύνου» είπε.
«Οι εταιρείες μεταξύ τους δεν τα πάνε και καλά»
«Στις βάρδιες πρέπει να είναι οπωσδήποτε 2. Παλιά θυμάμαι ήταν στις βάρδιες ο κεντρικός σταθμάρχης, ο σταθμάρχης κυκλοφορίας, ο βοηθός και ένας βοηθός και από πάνω ο επιθεωρητής. Κανονικά η βάρδια είναι 2-10 δεν ξέρω εάν τους έγραφαν υπερωρίες και έπρεπε να είναι μέχρι τις 11 η ώρα», συμπλήρωσε ο κ. Τσουρίδης.
Για το κλειδί που «φλάσαρε» είπε: «ήταν ανάποδα το κλειδί. Γι΄αυτό ο προϊστάμενος του λέει “πες μου για να ενημερώσω”, εννοεί τους Ιταλούς, την Hellenic Train. Το προσωπικό που είναι στις αμαξοστοιχίες είναι σε άλλη εταιρεία και ο σταθμάρχης σε άλλη εταιρεία (στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ). Οι εταιρείες μεταξύ τους δεν τα πάνε και καλά. Έχουν καταλάβει οι άλλοι ότι έχει κάνει κάτι στραβά και του μιλάνε. Αυτός λέει ότι του φλάσαρε το κλειδί. Το φλασάρει σημαίνει ότι οι ενδείξεις πάνω, αν αναβοσβήνει και δεν είναι σίγουρος εάν έχουν ασφαλίσει ή όχι οι αιχμές».
«Να λειτουργήσει ξανά το γραφείο του ρυθμιστή»
«Οι μηχανοδηγοί πρέπει να είναι ψύχραιμοι, γι’ αυτό και περνάνε και ψυχομετρικές εξετάσεις. Να σας πω για την δουλειά του ρυθμιστή. Μέχρι το 2020, υπήρχε στην Καρόλου στον 3ο όροφο, ένα γραφείο, ο ρυθμιστής. Εκεί ήταν ένας σταθμάρχης, ο προϊστάμενος των μηχανοδηγών και έλεγχαν επί 24ώρου βάσεως 365 μέρες τον χρόνο, την κυκλοφορία. Αυτό σταμάτησε να λειτουργεί, υπολειτουργεί γιατί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ απέσυρε τους μηχανοδηγούς, τους προϊσταμένους που ήταν εκεί πέρα, θα έκανε δικό της συντονιστικό κέντρο στη Συγγρού και από εκεί και πέρα δεν ξέρω τι έγινε. Επιβάλλεται το συγκεκριμένο γραφείο να επαναλειτουργήσει πάση θυσία», σημείωσε.
«Υπήρχαν τηλέφωνα και ραδιοτηλέφωνα που απευθείας μιλούσαμε με όλους τους σταθμούς. Είχαμε έναν πίνακα στον τοιχίο και γράφαμε κάθε λεπτομέρεια από τα δρομολόγια. Δεν υπήρχε ηλεκτρονικό σύστημα, ξέραμε όμως ανά πάσα ώρα και στιγμή και το παρακολουθήσαμε. Η τηλεδιοίκηση θα εξάλειφε όλα τα λάθη», κατέληξε ο κ. Τσουρίδης.
Η πολύωρη καθιστική ζωή μπορεί να βλάψει την υγεία της καρδιάς
Ακόμη και όσοι ασκούνται τακτικά δεν έχουν αυξημένο κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας και καρδιαγγειακού θανάτου ως αποτέλεσμα δέκα ή περισσότερων ωρών καθιστικής συμπεριφοράς την ημέρα. Αυτή η διαπιστώνει έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό του Αμερικανικού Κολεγίου Καρδιολογίας JACC και παρουσιάστηκε στο συνέδριο της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας.
Οι ερευνητές μελέτησαν δεδομένα από τη βρετανική τράπεζα δεδομένων υγείας UK Biobank για σχεδόν 90.000 άνδρες και γυναίκες, με μέσο όρο ηλικίας 62 ετών. Οι συμμετέχοντες υπέβαλαν δεδομένα από ένα επιταχυνσιόμετρο που φορούσαν στον καρπό για να καταγράψουν την κίνηση τους επί επτά ημέρες. Ο μέσος χρόνος καθιστικής συμπεριφοράς την ημέρα ήταν 9,4 ώρες.
Έπειτα από μια μέση παρακολούθηση οκτώ ετών, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι περισσότερες από 10,6 ώρες καθιστικής συμπεριφοράς την ημέρα συνδέθηκαν σημαντικά με μελλοντική καρδιακή ανεπάρκεια και καρδιαγγειακό θάνατο. Αντίθετα, ο κίνδυνος κολπικής μαρμαρυγής και εμφράγματος του μυοκαρδίου αυξήθηκε σταθερά με την πάροδο του χρόνου χωρίς σημαντικές μεταβολές.
Για τους συμμετέχοντες στη μελέτη που πληρούσαν τα συνιστώμενα επίπεδα άσκησης των 150 λεπτών μέτριας έως έντονης σωματικής δραστηριότητας την εβδομάδα, η επίδραση της καθιστικής συμπεριφοράς στους κινδύνους κολπικής μαρμαρυγής και εμφράγματος του μυοκαρδίου μειώθηκαν σημαντικά. Ωστόσο, και σε αυτούς εντοπίστηκε ότι οι επιδράσεις στον υψηλότερο κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας και θνησιμότητας παρέμειναν εμφανείς.
Οι ερευνητές σημειώνουν ότι η αντικατάσταση μόλις 30 λεπτών υπερβολικού χρόνου καθιστικής ζωής κάθε μέρα με κάθε είδος σωματικής δραστηριότητας μπορεί να μειώσει τους κινδύνους για την υγεία της καρδιάς. Στη μελέτη, η προσθήκη μέτριας έως έντονης δραστηριότητας μείωσε τον κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας κατά 15% και καρδιαγγειακή θνησιμότητα κατά 10%, ενώ ακόμη και η ελαφριά δραστηριότητα έκανε τη διαφορά, μειώνοντας τον κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας κατά 6% και θνησιμότητας κατά 9%.
Οι ερευνητές επισημαίνουν αρκετούς περιορισμούς στη μελέτη, όπως ότι τα επιταχυνσιόμετρα που φοριούνται στον καρπό είναι τελεία στην ανίχνευση της στάσης του σώματος και ως εκ τούτου μπορεί να κατατάξουν λανθασμένα τον χρόνο ορθοστασίας ως χρόνο καθαρής ζωής.
Κολωνός: Την ενοχή των 14 από τους 17 κατηγορούμενους πρότεινε η εισαγγελέας για την υπόθεση της 12χρονης
Σε εξέλιξη βρίσκεται η δεύτερη δίκη για την υπόθεση της 12χρονης από τον Κολωνό και μπαίνει στην τελική ευθεία με το δικαστήριο να συνεδριάζει κεκλεισμένων των θυρών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η εισαγγελέας της έδρας εισηγήθηκε να καταδικαστούν οι 14 εκ των 17 κατηγορούμενων που κάθονται στο εδώλιο του δικαστηρίου για την υπόθεση της 12χρονης στον Κολωνό.
Η εισαγγελική λειτουργός ζήτησε να κριθούν ένοχοι οι κατηγορούμενοι για το αδίκημα των γενετήσιων πράξεων με ανήλικη έναντι αμοιβής ενώ για ένα εξ αυτών ζήτησε να κριθεί ένοχος και για παιδική πορνογραφία.
Για τους υπόλοιπους τρεις ζήτησε να αθωωθούν λόγω αμφιβολιών.
Συνολικά στο εδώλιο είχαν παραπεμφθεί 18 κατηγορούμενοι ωστόσο ο ένας μέχρι να αρχίσει η ακροαματική διαδικασία απεβίωσε.
Η πρώτη δίκη για αυτή τη δυσώδη υπόθεση ολοκληρώθηκε τον Απρίλιο του 2024 με το Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο Αθηνών να επιβάλει στον βασικό κατηγορούμενο, καταστηματάρχη από τον Κολωνό, την ποινή της ισόβιας κάθειρξης για τον βιασμό του ανήλικου κοριτσιού και επιπλέον 27 χρόνια για άλλα αδικήματα μεταξύ των οποίων και για μαστροπεία.
Βάσει της δικαστικής απόφασης, στη φυλακή οδηγήθηκαν μόνο ο Ηλίας Μίχος και ένας ακόμη συγκατηγορούμενος του, ο αποκαλούμενος «Μιχάλης», προκειμένου να εκτίσουν τις ποινές τους ενώ οι υπόλοιποι αφέθηκαν ελεύθεροι μέχρι την έκδοση ετυμηγορίας σε δεύτερο βαθμό.
Καιρός: Ανεβαίνει από αύριο η θερμοκρασία – 22 βαθμοί Κελσίου και βροχές το Σαββατοκύριακο
Αλλάζει και πάλι το σκηνικό του καιρού από αύριο, καθώς το τσουχτερό κρύο υποχωρεί και η θερμοκρασία αναμένεται να αυξηθεί σταδιακά.
Το προσεχές Σαββατοκύριακο (30.11.24-01.12.24) ο Δεκέμβριος αναμένεται να κάνει ποδαρικό με βροχερό καιρό, αλλά με θερμοκρασίες ακόμη και 22 βαθμούς Κελσίου στην Αθήνα.
Σύμφωνα με την πρόβλεψη του Γιάννη Καλλιάνου, από την Παρασκευή και μετά υπάρχει πιθανότητα για βροχές κυρίως στα δυτικά και αργότερα από το Σάββατο οι βροχές ενδέχεται να επεκταθούν και σε υπόλοιπες περιοχές της χώρας.
Πιο αναλυτικά, όπως προβλέπει ο Γιάννης Καλλιάνος σε ανάρτησή του:
«Οι επόμενες ημέρες, από αύριο Τρίτη 26/11 έως και την Πέμπτη 28/11, θα κυλήσουν χωρίς βροχοπτώσεις, ενώ η θερμοκρασία θα παρουσιάσει σταδιακή άνοδο. Μέχρι τα τέλη της εβδομάδας θα φτάσει στα επίπεδα των 20-22°C, με τοπικά ακόμα και λίγο υψηλότερες τιμές στα ανατολικά ηπειρωτικά τμήματα (Ανατολική Στερεά, Εύβοια, Ανατολική Πελοπόννησος αλλά και Βόρεια Κρήτη).
Οι άνεμοι δεν θα δημιουργήσουν προβλήματα στις θαλάσσιες και εναέριες μεταφορές διότι μέχρι την Τετάρτη θα πνέουν βοριάδες 3-5 και τοπικά 6 μποφόρ (στα Δωδεκάνησα), ενώ από την Πέμπτη θα στραφούν σε νοτιάδες, συμβάλλοντας σε περαιτέρω άνοδο της θερμοκρασίας, όπως προανέφερα.
Θα επικρατήσουν μεγάλα διαστήματα ηλιοφάνειας, με ψύχρα βέβαια τις πρώτες πρωινές και βραδινές ώρες στα πεδινά αλλά και παγωνιά στα ορεινά.
Από την Παρασκευή και μετά, υπάρχει πιθανότητα για βροχές κυρίως στα δυτικά και αργότερα από το Σάββατο φαίνεται ότι υπάρχει πιθανότητα να επεκταθούν και σε υπόλοιπες περιοχές της χώρας. Η θερμοκρασία δεν θα παρουσιάσει όμως σημαντική μεταβολή και κατά τη διάρκεια των πιθανών βροχοπτώσεων του προσεχούς Σαββατοκύριακου.
Ενδεικτικές μέγιστες θερμοκρασίες σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας για τις επόμενες ημέρες :
Αθήνα :
Τρίτη : 16°C
Τετάρτη : 19°C
Πέμπτη : 20°C
Παρασκευή : 20°C
Σάββατο : 21-22°C
Θεσσαλονίκη :
Τρίτη : 14°C
Τετάρτη : 18°C
Πέμπτη : 16°C
Παρασκευή : 18°C
Σάββατο : 19°C
Πάτρα :
Τρίτη : 16°C
Τετάρτη : 18°C
Πέμπτη : 18°C
Παρασκευή : 19°C
Σάββατο : 20°C
Ηράκλειο :
Τρίτη : 16°C
Τετάρτη : 20°C
Πέμπτη : 20°C
Παρασκευή : 20°C
Σάββατο : 22°C
Λάρισα :
Τρίτη : 12°C
Τετάρτη : 14°C
Πέμπτη : 16°C
Παρασκευή : 16°C
Σάββατο : 18°C
Ναύπλιο :
Τρίτη : 18°C
Τετάρτη : 20°C
Πέμπτη : 20°C
Παρασκευή : 22°C
Σάββατο : 23-24°C
Τέλος, επειδή έχω ερωτηθεί πολλές φορές τις τελευταίες ημέρες, όπως έχω επανειλημμένα αναφέρει, ο καιρός παρουσιάζει χαοτικό χαρακτήρα ως προς την πρόγνωση του για πέραν των 8-9 ημερών. Η πρώτη μας προσέγγιση για τον καιρό των Χριστουγέννων θα γίνει περίπου στις 15 Δεκεμβρίου, και πάλι με μεγάλες επιφυλάξεις. Εδώ έχουν κατά καιρούς υπάρξει αστοχίες για τον καιρό της επόμενης ημέρας, είναι δυνατόν να δοθεί πρόγνωση για έναν μήνα μετά;
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.Εντάξει