ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Ελληνικές “startups” συνδέονται με την τουριστική βιομηχανία και μετατρέπονται σε εταιρίες με παγκόσμια προοπτική
Σε μοναδικό εργαλείο εξωστρέφειας και σύνδεσης των νεοφυών καινοτόμων επιχειρήσεων με την τουριστική οικονομία έχει εξελιχθεί η δράση του ΞΕΕ, που αφορά την αναβάθμιση τεχνολογικών νεοφυών επιχειρήσεων τουρισμού δημιουργώντας μια πλατφόρμα όπου νέες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες, startup, μετατρέπονται σε εταιρίες με παγκόσμια προοπτική και αντίκτυπο.
Ο CapsuleT Travel & Hospitality Accelerator – μια πρωτοβουλία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος – είναι ο μοναδικός επιταχυντής στην Ελλάδα που επικεντρώνεται αποκλειστικά στην αναβάθμιση τεχνολογικών νεοφυών επιχειρήσεων τουρισμού. Μέσα από τα δύο δωρεάν Προγράμματά «Επιτάχυνσης» & «Διαγωνισμό Ιδεών», καθώς και άλλες δράσεις ενημέρωσης και διασύνδεσης εντός και εκτός Ελλάδος, επιδιώκει να χτίσει ένα καινοτόμο οικοσύστημα, προσφέροντας στις startups τουρισμού ευκαιρίες ανάπτυξης, όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Κατερίνα Σαριδάκη, Διευθύντρια CapsuleT Travel & Hospitality Accelerator.
Σε 3 χρόνια 79 νεοφυείς επιχειρήσεις απέκτησαν 345 συνεργάτες και 884 νέους πελάτες
Στα τρία χρόνια λειτουργίας του έχει διοργανώσει επιτυχώς 5 κύκλους Επιτάχυνσης και 3 νεανικούς Διαγωνισμούς Ιδεών, τους οποίους ολοκλήρωσαν 79 νεοφυείς επιχειρήσεις με 193 ιδρυτικά μέλη. Από τον Απρίλιο 2019 μέχρι τον Σεπτέμβριο 2022 οι startups που μπήκαν στα προγράμματα του επιταχυντή έχουν καταφέρει να υλοποιήσουν συνολικά 39 pivots, (δηλ. να προσαρμόσουν το προϊόν/υπηρεσία τους στις νέες ανάγκες της αγοράς), να πραγματοποιήσουν 239 πιλοτικά σε ξενοδοχεία και άλλες τουριστικές επιχειρήσεις, να αποκτήσουν 345 συνεργάτες και 884 νέους πελάτες από την ελληνική τουριστική αγορά.
Κ.Σαριδάκη: Σε 5 μήνες οι Start Ups εξελίσσουν το προϊόν τους
“Για εμάς στον CapsuleT είναι σημαντικό να βλέπουμε τις ομάδες που εντάσσονται στο πρόγραμμά μας να εξελίσσονται, κι αυτό είναι εμφανές όπως μας αναφέρουν άλλωστε τόσο οι ίδιες οι ομάδες όσο και τα μέλη της κοινότητάς μας όταν συγκρίνουν την πρώτη μέρα ένταξής τους στο πρόγραμμα και την τελευταία τους παρουσίαση επί σκηνής στην Τελετή Λήξης και Απονομής”, αναφέρει η κυρία Σαριδάκη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Μέσα σε 5 μήνες οι εταιρείες πετυχαίνουν – ανεξάρτητα αν κέρδισαν κάποια πρώτη θέση ή όχι – να εξελίξουν το προϊόν τους σύμφωνα με τις ανάγκες και τάσεις της αγοράς, να ενισχύσουν τις γνώσεις των μελών τους, να βελτιώσουν την ομάδα τους, να θέσουν κατάλληλα KPIs, να χτίσουν σε πιο γερά θεμέλια την επιχειρηματικής τους πρόταση.
Στην παρέμβαση της η κυρία Σαριδάκη εκφράζει την ικανοποίηση της από το γεγονός ότι περισσότερα ξενοδοχεία και ξενοδόχοι αγκαλιάζουν τις startups και την ίδια στιγμή νέες συνεργασίες και συνέργειες με εταιρίες και φυσικά πρόσωπα δημιουργούνται. “Τα παραπάνω, αποτελούν για εμάς ουσιαστικά κομμάτια αναγνώρισης και επιβράβευσης των προσπαθειών μας ως επιταχυντής του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος”, σημειώνει η κυρία Σαριδάκη.
Ποιες είναι οι 3 εταιρείες που διακρίθηκαν στον τελευταίο κύκλο του προγράμματος;
Στον τελευταίο 5ο κύκλο του προγράμματος επιτάχυνσης μεγάλοι νικητές της αναδείχθηκαν οι: Deliverback, Orbito Travel και Cellarhopping, με την τελευταία να λαμβάνει και το βραβείο κοινού.
Deliverback – 1ος νικητής
H Deliverback είναι μια δωρεάν ηλεκτρονική υπηρεσία για τα ξενοδοχεία, τα αεροδρόμια, τα car rentals, τα ferries και τα bnbs, η οποία επιστρέφει τα ξεχασμένα αντικείμενα των πελατών τους εύκολα, οικονομικά και με ασφαλή τρόπο. Με περισσότερα από 1.000 συνεργαζόμενα ξενοδοχεία και παρουσία σε 7 χώρες, η Deliverback χρησιμοποιεί την τεχνολογία για να βελτιώσει την εμπειρία επιστροφής των ξεχασμένων αντικειμένων στους ιδιοκτήτες του, αυξάνοντας τις θετικές κριτικές των επιχειρήσεων που τη χρησιμοποιούν και μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο που δαπανάται από τις ίδιες για τη διαχείριση την αποστολή των απολεσθέντων αντικειμένων.
Orbito Travel – 2ος νικητής
To Orbito Travel είναι το ελληνικό ταξιδιωτικό πρακτορείο αποκλειστικά για ταξιδιώτες με κινητικά προβλήματα. Το Orbito Travel προσφέρει μία ολιστική λύση στην διαδικασία σχεδιασμού και ολοκλήρωσης ενός ταξιδιού, βάσει των εξατομικευμένων αναγκών και προτιμήσεων του κάθε ταξιδιώτη, μέσα από μία διαδικτυακή συναλλαγή. Οι χρήστες επιλέγουν μέσα από τις έξι ακόλουθες κατηγορίες: πώς θα φτάσω, πού θα μείνω, τι θα κάνω, πού θα γευματίσω, πώς θα μετακινούμαι μαζί με έξτρα υπηρεσίες δραστηριοτήτων. Η λειτουργία του Orbito Travel βασίζεται σε τρεις δομικούς πυλώνες: προσβασιμότητα για όλους, αξιοπιστία και διαφάνεια τιμών.
Cellarhopping- 3ος νικητής
Είναι ένα B2B marketplace που συγκεντρώνει υπηρεσίες αποκλειστικά οινοτουρισμού και γαστροτουρισμού και απευθύνεται σε ξενοδοχεία και ταξιδιωτικές εταιρείες. Συνδέει μικρούς και μεσαίους παραγωγούς / προμηθευτές με επαγγελματίες του τουρισμού, οι οποίοι θέλουν να δημιουργήσουν και να προσφέρουν μοναδικές βιώσιμες αγρο-εμπειρίες. Οινοποιεία, αγροφάρμες, ζυθοποιία, ελαιοτριβεία και οποιοσδήποτε μπορεί να προσφέρει θεματική εμπειρία, μπορεί να διαθέτει τις υπηρεσίες του μέσω cellarhopping και να επωφελείται από την αύξησης της επισκεψιμότητας και του εισοδήματος του. Ταυτόχρονα, ενισχύει την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη ασυνήθιστων προορισμών.
Τέλος, από την Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2023 ξεκίνησε και η υποβολή αιτήσεων για το 4ο Idea Platform του CapsuleT, με την διαδικασία να ολοκληρώνεται την Δευτέρα 20 Μαρτίου 2023. Μάλιστα όσοι θέλουν να δηλώσουν συμμετοχή μπορούν να το κάνουν στον σύνδεσμο: https://www.eventora.com/el/Events/IdeaPlatform4
Κ. Χαλκιαδάκης
ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Μαγνησία: Οι εικόνες που έπληξαν τον τουρισμό και οι νέες καμπάνιες για την αναστροφή του κλίματος
Η παραλία του Βόλου, τα τσιπουράδικα, τα σοκάκια της Παλιάς πόλης, το μυθικό βουνό των Κενταύρων το γραφικό Πήλιο… ολόκληρη η Μαγνησία είναι ένας τόπος που συγκεντρώνει δεκάδες λόγους να τον επισκεφθεί κανείς κι όμως, στον απολογισμό αυτής της χρονιάς τα νούμερα θα σημειώσουν πτώση. Τι δεν πήγε καλά φέτος; Μετά τις φυσικές καταστροφές που έπληξαν την Θεσσαλία πέρσι, στο τέλος του καλοκαιριού ήρθε να προστεθεί ένας ακόμη «πονοκέφαλος»: Οι εικόνες με τα νεκρά ψάρια σε ορισμένες παραλίες της περιοχής προς το τέλος του Αυγούστου, έδωσαν ακόμη ένα «χτύπημα» στην τουριστική κίνηση, το οποίο όπως λένε οι επαγγελματίες του κλάδου έγινε γενικευμένα.
«Πολλές φορές ο τρόπος που μεταδίδεται η πληροφορία και εκείνο που περνάει προς τα έξω προκαλεί μεγαλύτερη ζημιά από ό,τι φανταζόμαστε. Όταν βγαίνουμε και λέμε “ψόφια ψάρια στον Βόλο” πιάνει όλη τη Μαγνησία, με αποτέλεσμα να έχουμε ακυρώσεις μέχρι και στο ανατολικό Πήλιο που είναι 55 χλμ μακριά και βλέπει στο Αιγαίο», επισημαίνει μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Γιώργος Ζαφείρης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας και μέλος του ΔΣ του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Έτσι, παρόλο που ο Ιούλιος και ο Αύγουστος παρουσίασαν μια εξαιρετική άνοδο σε σχέση με πέρσι και οι επιχειρήσεις του κλάδου δούλεψαν πολύ καλά, στο σύνολο η χρονιά θα κλείσει σημειώνοντας πτώση.
Αυτό το κλίμα ή καλύτερα την εικόνα που έχει δημιουργηθεί επιθυμούν και προσπαθούν να αντιστρέψουν οι φορείς με νέες καμπάνιες για την τουριστική προβολή και προώθηση του προορισμού.
Κάτι παρόμοιο έγινε και πέρσι τον χειμώνα, καθώς οι τουριστικές επιχειρήσεις ήταν έτοιμες να φιλοξενήσουν τους επισκέπτες τα Χριστούγεννα αλλά έπρεπε να αλλάξει η εικόνα που είχε δημιουργηθεί στον κόσμο, σύμφωνα με τον κ.Ζαφείρη.
«Εμείς περιμένουμε σε συνεργασία με τον ΕΟΤ και την Περιφέρεια Θεσσαλίας αλλά και μέσω ενός κονδυλίου που έχει προαναγγελθεί για την προβολή της Θεσσαλίας, να προχωρήσουμε σε μια ολοκληρωμένη καμπάνια για την περιοχή ενώ στο μεταξύ έχουμε προγραμματίσει και τη συμμετοχή μας σε εκθέσεις τουρισμού εντός και εκτός Ελλάδας», σημειώνει ο κΖαφείρης.
Το μεγαλύτερο πλήγμα στον τουρισμό δόθηκε με την ακύρωση των συνεδρίων και των σχολικών εκδρομών μετά τα ακραία καιρικά φαινόμενα και τις καταστροφές που σημειώθηκαν. Παρόλο που η Μαγνησία επανήλθε, το κακό είχε ήδη γίνει και τα ταξίδια είχαν ήδη ακυρωθεί.
«Πέρσι τον χειμώνα, παρότι στις γιορτές των Χριστουγέννων οι πληρότητες ήταν πολύ υψηλές, ο χειμερινός τουρισμός συνολικά μειώθηκε κατά τουλάχιστον 40% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Μόνον οι σχολικές εκδρομές που ακυρώθηκαν άγγιξαν σε ποσοστό το 70%», αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας. Τώρα το επόμενο στοίχημα είναι τα Χριστούγεννα και φυσικά οι εκδρομές και τα συνέδρια που κλείνουν από νωρίς.
Νικόλ Καζαντζίδου
ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
National Geographic: Προβολή της Μήλου στις διεθνείς αγορές
Στα γεωλογικά, αρχαιολογικά, ιστορικά και μορφολογικά ενδιαφέροντα της Μήλου αναφέρεται δημοσίευμα του National Geographic με ιδιαίτερη έμφαση στο Αρχαίο Θέατρο, τις Κατακόμβες, την Αφροδίτη και τα ευρήματα στην Φυλακωπή σημειώνοντας ότι στο νησί “υπάρχουν όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου. Σε όλη τη βραχώδη ακτογραμμή, θα δείτε όλα τα διαφορετικά χρώματα. Το πράσινο είναι μπεντονίτης, το κόκκινο είναι οξείδιο του σιδήρου, το μπλε είναι αμέθυστος”. Και συμπληρώνει:”Η Μήλος προσφέρει εκπληκτικά τοπία παρόμοια με τη Σαντορίνη αλλά χωρίς πολυκοσμία. Γνωστή για την ηφαιστειακή ιστορία της, διαθέτει μια παλέτα από πολύχρωμους βράχους και πάνω από 70 παρθένες παραλίες, όπως το Σαρακίνικο ,το Κλέφτικο, τον Γέρακα , τη Φυριπλάκα και το Αμμουδαράκι. Το αφιέρωμα περιγράφει και τα γοητευτικά χωριά του νησιού, όπως ο Αδάμαντας, η Πλάκα, το Κλήμα, τα Μανδράκια και τα Πολλώνια, “όπου οι επισκέπτες μπορούν να εξερευνήσουν τον παραδοσιακό ελληνικό πολιτισμό”. Και συμπληρώνει :” Είναι ένας ιδανικός προορισμός για ταξιδιώτες που αναζητούν μια πιο ήρεμη και αυθεντική ελληνική νησιωτική εμπειρία”.
Το αφιέρωμα δημοσιεύθηκε στις 29 Αυγούστου και υπογράφεται από την Elizabeth Warkentin.
https://www.nationalgeographic.com/travel/article/milos-santorini-greece-alternative
ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Η Grecotel ενεργός υποστηρικτής δράσεων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής
Η Grecotel ενώνει τη φωνή της με την επιστημονική κοινότητα και όσους φροντίζουν να παραδώσουν στην επόμενη γενιά ένα πλανήτη απαλλαγμένο από τα φαινόμενα της κλιματικής αλλαγής και καλωσορίζει στο Ρέθυμνο το τριήμερο οικολογικό συμπόσιο «ΓΗ: Ένας Βιώσιμος Πλανήτης για όλους – Κάλεσμα για Δράση – Η αλλαγή είναι εφικτή», οι εργασίες του οποίου ξεκίνησαν σήμερα 10 και θα διαρκέσουν έως τις 12 Σεπτεμβρίου 2024. Διοργανωτές του συμποσίου η Ιερά Μητρόπολη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου, το Πανεπιστήμιο Κρήτης, το Εθνικό Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας και η Περιφέρεια Κρήτης.
Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, η ανάδειξη της Grecotel ως “Μέγα Χορηγού” του συμποσίου στο Ρέθυμνο, σηματοδοτεί τις προθέσεις του ξενοδοχειακού οργανισμού, να στρέψει το βλέμμα στις τοπικές κοινωνίες, που με την παρακίνηση και την ενημέρωση μπορούν να σταθούν απέναντι στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής. H κλιματική αλλαγή απαιτεί συνέργειες αλλά και στήριξη της ακαδημαϊκής κοινότητας και του επιστημονικού προσωπικού της χώρας. Η Grecotel αναγνωρίζοντας το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει, “δηλώνει” ενεργός υποστηρικτής πρωτοβουλιών που μπορούν να καταστήσουν μια ουσιαστική αλλαγή εφικτή και στο μέτωπο της κλιματικής αλλαγής.
Η Grecotel είναι μεταξύ άλλων μέλος του UN Global Compact Network Greece. Το Οικουμενικό Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών (UN Global Compact) είναι μια εθελοντική πρωτοβουλία, που βασίζεται στη δέσμευση των επιχειρήσεων για εφαρμογή Οικουμενικών Αρχών βιωσιμότητας και ανάληψη δράσεων υποστήριξης των στόχων των Ηνωμένων Εθνών.
Οι εργασίες του Συμποσίου, που τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου, θα πραγματοποιηθούν στους χώρους της Ιεράς Μητροπόλεως (ανάμεσά τους και η Μονή Αρκαδίου), του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Παλαιοντολογικού Μουσείου Ρεθύμνου, παράρτημα του Εθνικού Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, πρόεδρος του οποίου είναι η Φαλή Βογιατζάκη, η ακούραστη οραματίστρια για την προστασία του περιβάλλοντος στην Ελλάδα και ψυχή και αυτής της διοργάνωσης.
Με περισσότερα από 2.000 διεθνή βραβεία και διακρίσεις που έχει λάβει ο όμιλος Δασκαλαντωνάκη-Grecotel, αναγνωρίζεται σήμερα ως ο ηγέτης της ξενοδοχειακής αγοράς, ο μεγαλύτερος ελληνικός τουριστικός όμιλος και μία από τις πλέον δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις. Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της ICAP (Κλαδική Μελέτη για Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις, Νοέμβριος 2023), ο όμιλος κατέχει την πρώτη θέση με μερίδιο 4,5% βάσει αξίας και 3,5% βάσει συνόλου κλινών για τα ξενοδοχεία πολυτελείας.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ4 ημέρες ago
Ηλεκτρικό ρεύμα: Στο τραπέζι η ενεργοποίηση του μηχανισμού ανάκτησης εσόδων με στόχο τη στήριξη τιμολογίων
-
ΔΙΕΘΝΗ3 ημέρες ago
Κυρ. Μητσοτάκης: Η επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να μεταμορφώσει τη χώρα μας
-
ΔΙΕΘΝΗ4 ημέρες ago
Πολύνεκροι βομβαρδισμοί του Ισραήλ σε Γάζα και Λίβανο
-
ΕΛΛΑΔΑ4 ημέρες ago
Φιλοθέη: Διαρρήκτες προσπάθησαν να εισβάλουν σε σπίτι Αμερικανού διπλωμάτη
-
ΔΙΕΘΝΗ4 ημέρες ago
Φον ντερ Λάιεν: Το Κίεβο μπορεί να «υπολογίζει» στην ΕΕ μετά τις «φρικτές» επιθέσεις της Ρωσίας
-
ΔΙΕΘΝΗ3 ημέρες ago
Γαλλία – Η τελική κατάθεση της Ζιζέλ Πελικό: Αυτή είναι δίκη δειλών, είμαι ψυχικά εξαντλημένη
-
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ4 ημέρες ago
Ο Τσιτσιπάς παρέμεινε στο Νο 11 του κόσμου
-
ΕΛΛΑΔΑ4 ημέρες ago
Σε 24ωρη απεργία όλα τα ΜΜΕ την Τρίτη