Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ταινίες Πρώτης Προβολής: Πλήθος από πρεμιέρες και οσκαρικά πνεύματα

Δύο ταινίες, υποψήφιες για Όσκαρ, «Τα Πνεύματα του Ινίσεριν», του Μάρτιν ΜακΝτόνα, που χτυπούν εννέα χρυσά αγαλματίδια και «Γυναικείες Κουβέντες», της Σάρα Πόλεϊ, μπορούν να βρουν απόψε οι κινηματογραφόφιλοι ανάμεσα στις οχτώ νέες ταινίες. Έτσι κι ενώ καραδοκεί το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας, όπου πάντα παρουσιάζεται μία πτώση εισιτηρίων, ακόμη έξι ταινίες διεκδικούν το κοινό, με το ντοκιμαντέρ «Το Πιο Όμορφο Αγόρι του Κόσμου» να ξεχωρίζει.

   Τα Πνεύματα του Ινίσεριν

   (“The Banshees of Inisherin”) Δραματική ταινία, βρετανικής και αμερικάνικης παραγωγής του 2022, σε σκηνοθεσία Μάρτιν ΜακΝτόνα, με τους Κόλιν Φάρελ, Μπρένταν Κλίσον, Κέρι Κόντον, Πατ Σορτ, Γκάρι Λίντον κα.

   Ο Ιρλανδός Μάρτιν ΜακΝτόνα είναι από τους σκηνοθέτες που αξίζει η αναμονή για τις ταινίες του. Πριν από πέντε χρόνια μάς χάρισε το εξαιρετικό «Οι Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι» με την εκπληκτική Φράνσις ΜακΝτόρμαντ και τον ακόμη καλύτερο, Σαμ Ρόκγουελ. Τώρα, μας παρουσιάζει την ιλαροτραγωδία «Τα Πνεύματα του Ινίσεριν», με τους Κόλιν Φάρελ και Μπρένταν Κλίσον, που επανένωσε ως πρωταγωνιστικό ζευγάρι, από το μακρινό 2008 και το δικό του φιλμ «Αποστολή στη Μπριζ».

   Στην τελευταία του ταινία, υποψήφια για εννέα Όσκαρ (Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Α και Β Ανδρικού Ρόλου, Β Γυναικείου Ρόλου, Πρωτότυπου Σεναρίου, Μοντάζ και Πρωτότυπης Μουσικής), σχοινοβατεί ανάμεσα στη λαϊκή κωμωδία, στο υπαρξιακό δράμα και στην παραδοσιακή ιρλανδική κουλτούρα, δημιουργώντας ένα προσωπικό ύφος, πάντα, λοξής ματιάς, φτιάχνοντας ένα ιδιότυπο πορτρέτο μίας μικρής σχετικά απομονωμένης κοινότητας και μέσα από αυτό εξερευνά την ψυχολογία ενός λαού, που η φουρτουνιασμένη παγωμένη θάλασσα αδυνατεί να σβήσει τη φλόγα που έχει μέσα του.

   Η ιστορία, τοποθετημένη, πριν από έναν αιώνα, σε ένα φανταστικό απομονωμένο νησί, το Ινίσεριν, κοντά στις ακτές της Ιρλανδίας, ξεκινά από την απόφαση του Κολμ να διακόψει τις σχέσεις του με τον αλαφροΐσκιωτο στενό φίλο του Πάντρικ, που δεν μπορεί να το χωνέψει και θα αρχίσει να αναζητά τον λόγο της απόφασης αυτής. Ο Κολμ, αποφασισμένος, του λέει ότι δεν θέλει να χάνει τον χρόνο του με άσκοπες κουβέντες, προτιμώντας να περάσει το υπόλοιπο της ζωής του συνθέτοντας μουσική, θέλοντας να αφήσει πίσω του κάτι για το οποίο θα τον θυμούνται. Μάλιστα, φτάνοντας στα άκρα, θα τον απειλήσει ότι κάθε φορά που τον πλησιάζει για να του μιλήσει ή να τον πείσει να τα ξαναβρούν, αυτός θα κόβει με ένα κλαδευτήρι ένα δάχτυλο του χεριού του, μια απειλή που θα κάνει πράξη. Μία κίνηση που θα αναστατώσει ολόκληρο το χωριό και θα επηρεάσει καθοριστικά τη ζωή των κεντρικών ηρώων.

   Το φιλμ, ξεκινά απολαυστικά, ως μία κατάμαυρη σαρδόνια κωμωδία, χτίζει μεθοδικά την ατμόσφαιρα ενός χωριού, των ανθρώπων του, τις προκαταλήψεις και τα μικρά και ταπεινά ένστικτα που στοιχειώνουν τη ζωή τους, ενώ την ίδια στιγμή απέναντι, όχι και τόσο μακριά, μαίνεται ένας αιματηρός εμφύλιος. Αυτός όμως εστιάζει σε έναν διαφορετικό εμφύλιο, δυο πεισματάρηδων και πληγωμένων ανθρώπων, που δείχνουν αιχμάλωτοι του εγωισμού τους και του αγύριστου μυαλού τους. Έναν μικρό εμφύλιο, που μπορεί η διάστασή του να οριοθετείται σε ένα ψαροχώρι, αλλά θα είναι ακόμη ένας λόγος για να χαθεί η απαραίτητη συνύπαρξη σε έναν μικρό τόπο, ένας ακόμη λόγος για να συνεχίσει να ερημώνει, να διώχνει τους ανθρώπους του.

   Όσο, όμως, προχωρά η ταινία, τόσο βυθίζεται στο υπαρξιακό δράμα, οι χιουμοριστικές καταστάσεις δίνουν τη θέση τους στην τραγωδία. Ο ΜακΝτόνα είναι αδύνατο να διατηρήσει ζεστό το πνευματώδες αρχικό θέμα του, υποχωρώντας στο οδυνηρό. Αυτός ίσως είναι και ο λόγος που η ταινία του χάνει ορισμένους πόντους. Αν κατάφερνε, μέσα από την τραγωδία να κρατήσει το αρχικό χιούμορ, τις κωμικές καταστάσεις, ίσως να μιλάγαμε για την ταινία της χρονιάς. Ωστόσο, πέρα από ορισμένες δυνατές παρατηρήσεις και προβληματισμούς του ΜακΝτόνα, για τη ζωή, τον άνθρωπο, την υστεροφημία, την απλότητα, τη γυναικεία θέση, σε μια μικρή κοινωνία, φαίνεται ότι η κωμωδία – ακόμη και μέσα από την τραγικότητά της – είναι ένα είδος πολύ δύσκολο, ακόμη και γι’ αυτόν.

   Η ατάκα του Κολμ «κανείς δεν θυμάται κάποιον μόνο και μόνο επειδή ήταν καλός άνθρωπος, ποιος θυμάται έναν καλό άνθρωπο που έζησε πριν από δυο αιώνες;», είναι και το ζουμί σχεδόν όλης της ταινίας. Αλήθεια, ποιος μουσουργός θα έγραφε για μία αθάνατη αγάπη, έναν ηρωισμό, τη φιλία κλπ, αν δεν υπήρχαν καλοί άνθρωποι;

   Πάντως, η ταινία του ΜακΝτόνα, αξίζει τον σεβασμό και την προσοχή μας, έχει τεράστιο ενδιαφέρον και φυσικά δυο αξιοζήλευτες ερμηνείες, του Κόλιν Φάρελ και του Μπρένταν Κλίσον, ενώ και οι δεύτεροι λεπτοδουλεμένοι χαρακτήρες είναι υψηλού επιπέδου, όπως και η μουσική του Κάρτερ Μπάρνγουελ και η φωτογραφία του Μπεν Ντέιβις.

   ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Η μακροχρόνια φιλία ανάμεσα στον Πάντρικ και τον Κολμ διαλύεται ξαφνικά όταν το αποφασίζει δεύτερος. Ο έκπληκτος Πάντρικ, με τη βοήθεια της αδελφής του και του νεαρού Ντόμινικ, προσπαθεί να διορθώσει τη σχέση και αρνείται να συμφιλιωθεί με την ιδέα της απόρριψης. Όμως, αυτές οι επανειλημμένες απόπειρες εντείνουν την αρνητική στάση του φίλου του. Όταν ο απεγνωσμένος πια Κολμ δίνει τελεσίγραφο, η κατάσταση κλιμακώνεται με επεισοδιακό τρόπο.

   Γυναικείες Κουβέντες

   (“Women Talking”) Δραματική ταινία, αμερικάνικης παραγωγής του 2022, σε σκηνοθεσία Σάρα Πόλεϊ, με τους Ρούνι Μάρα, Κλερ Φόι, Τζέσι Μπάκλεϊ, Τζούντι Αϊβι, Έμιλι Μίτσελ, Φράνσις ΜακΝτόρμαντ κα.

   Η Σάρα Πόλεϊ, που έχει περιπλανηθεί θεματικά και στιλιστικά στη σχετικά μικρή της κινηματογραφική πορεία, έχει ένα άνισο έργο πίσω της, αλλά σίγουρα όχι αδιάφορο. Έπειτα από δέκα χρόνια απουσίας, μπαίνει με θάρρος, για μία ακόμη φορά, σε έναν παράξενο κόσμο, αυτόν της απομονωμένης αίρεσης των Μενονιτών, με τις προτεσταντικές ρίζες, διασκευάζοντας το ομώνυμο βιβλίο της Μίριαμ Τόους, που με τη σειρά της είχε βασιστεί σε κάποια πραγματικά γεγονότα.

   Η ταινία της, που βρέθηκε ανάμεσα στις υποψηφιότητες για Όσκαρ (Καλύτερης Ταινίας και Καλύτερου Διασκευασμένου Σεναρίου) κι έχοντας στην παραγωγή και την Φράνσις ΜακΝτόρμαντ, έχει ευγενικές προθέσεις, καθώς αναφέρεται στις γυναίκες της αίρεσης, που ζουν απομονωμένες κάπου στη Βολιβία και πολλές απ’ αυτές είναι θύματα βιασμού από άνδρες μέλη της κοινότητας, μετά από νάρκωση και πρέπει να λάβουν αποφάσεις για το μέλλον το δικό τους και των παιδιών τους.

   Αν και το προφανές θα ήταν μια ταινία εκδίκησης, η Πόλεϊ εστιάζει στην προστασία των γυναικών και των παιδιών τους, στη διαφορά μεταξύ της φυγής και της πάλης για έναν καλύτερο κόσμο. Και μαζί στη δύναμη που αποκτούν όταν ενώνουν τη φωνή τους, μέσα από την πίστη και τη θέληση. Η Καναδή σκηνοθέτις έχει το δικό της λόγο και τη δική της άποψη, πέρα από κάποιες μπεργκμανικές επιρροές και δεν διστάζει να μιλήσει για πολλά, αλλά κυρίως θα εστιάσει στη γυναικεία θέληση αλλά και με μια ουτοπική διάθεση, στην πίστη της για έναν καλύτερο κόσμο.

   Τα εσωτερικά γυρίσματα σε ασπρόμαυρο, με ελαφρές αποχρώσεις, εν αντιθέσει με τα εξωτερικά που αντιπροσωπεύουν και τον έξω κόσμο, προσθέτουν στο φιλμ γοητεία, αλλά και μία δόση ψυχρότητας, ενώ οι δραματικές κορυφώσεις δεν είναι υπερβολικές, δεν πλακώνουν το σκεπτικό της, το διακύβευμα μιας αναμέτρησης στην οποία οι αμνοί θα δείξουν τη δύναμή τους στους λύκους.

   Εκεί που η ταινία της υστερεί είναι στους διαλόγους που δείχνουν σαν διαλέξεις πανεπιστημιακών σε αμφιθέατρο, χάνουν την αυθεντικότητα τους, με δεδομένο ότι πρόκειται για γυναίκες που έχουν ελάχιστη εκπαίδευση.

   Το εξαιρετικό και πολυπρόσωπο γυναικείο καστ, από Ρούνι Μάρα, Κλερ Φόι και Τζέσι Μπάκλεϊ, μέχρι Φράνσις ΜακΝτόρμαντ, που από μόνο του θα μπορούσε να ελκύσει το κοινό, δείχνει πλήρως εγκλιματισμένο στο περίεργο περιβάλλον μίας απομονωμένης αίρεσης και τις περισσότερες φορές βάζει τα δυνατά του για να ξεφύγει από τη θεατρικότητα ορισμένων σκηνών.

   ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ…. Το 2010, οι γυναίκες μιας απομονωμένης θρησκευτικής κοινότητας παλεύουν να συμβιβάσουν την πραγματικότητά τους με την πίστη τους. Παρόλο που πολλές διαφωνούν μεταξύ τους σε βασικά πράγματα, πρέπει να αποφασίσουν πώς θα μπορούσαν να προχωρήσουν μαζί, για να χτίσουν έναν καλύτερο κόσμο για τις ίδιες και τα παιδιά τους.

   Το Πιο Όμορφο Αγόρι του Κόσμου

   (“The Most Beautiful Boy in the World”) Ντοκιμαντέρ, σουηδικής παραγωγής του 2021, σε σκηνοθεσία Κριστίνα Λίνστρομ και Κρίστιαν Πέτρι.

   Αξίζει να θυσιαστεί ένα 15χρονο αγόρι – ακόμη και αν είναι «το πιο όμορφο του κόσμου» – για τον κινηματογράφο; Η απάντηση έρχεται από το τολμηρό ντοκιμαντέρ της Κριστίνα Λίνστρομ και του Κρίστιαν Πέτρι, που φωτίζει καθοριστικές αιτίες για την κάθετη και επώδυνη πτώση ενός νεαρού ηθοποιού, περισσότερο και από την αστραπιαία άνοδό του στο κινηματογραφικό σύμπαν. Από τα λαμπερά σύννεφα της δόξας και της αναγνωρισιμότητας, σε μία αχλή χωρίς τον μύθο, μόνο διαπεραστικό ψύχος, τραύματα και απομόνωση.

   Η ιστορία αφορά την επιλογή ενός 15χρονου από τον Λουκίνο Βισκόντι, για το αξέχαστο φιλμ «Θάνατος στη Βενετία», ενός σωστού αγγέλου, που θα κλέψει την καρδιά και τη σκέψη του πρωταγωνιστή Ντερκ Μπόγκαρντ. Ο Βισκόντι είχε ταξιδέψει μέχρι τη Σουηδία για να βρει το νεαρό αγόρι για τον ρόλο του νεαρού Τάτζιο, τον οποίο αφού τον επέλεξε για τα απαιτητικά γυρίσματα, θα τον αναδείξει, αμέσως μετά την πρεμιέρα της ταινίας στο Φεστιβάλ των Καννών, στο «πιο όμορφο αγόρι στον κόσμο», εκτινάσσοντας τη φήμη του 15χρονου σε τέτοια ύψη, που οι ακτίνες του ήλιου τον έκαψαν χειρότερα και από τους προβολείς του κινηματογραφικού πλατό.

   Το ντοκιμαντέρ των Λίνστρομ και Πέτρι, θα μας πάει πίσω στον χρόνο, συνδυάζοντας το αρχειακό υλικό με εικόνες και σκέψεις ή αφηγήσεις του παρόντος, αναδεικνύοντας την περίπλοκη παιδική του οικογενειακή ζωή, την τραγική εξαφάνιση της μητέρας του, την τραυματική σχέση με την γιαγιά του, τις αρρώστιες και τις βαθιές πληγές, από την απίστευτη αναγνωρισιμότητά του. Και βεβαίως την εκμετάλλευσή του από το κινηματογραφικό κύκλωμα και από έναν κύκλο πλούσιων ομοφυλόφιλων που του παρείχαν τα πάντα εκτός από τα όσα θέλει ένα αγόρι, ένα παιδί της ηλικίας του.

   Σήμερα, ο 65χρονος Άντρεσεν, με τη βιβλική του μορφή, ζει στα όρια του περιθωρίου, λαβωμένος με τραύματα που δεν μπορεί να επουλώσει ούτε με τη σύντροφό του ή την αγάπη της κόρης του και πολύ περισσότερο ούτε με τη βοήθεια του αλκοόλ.

   Παρά ταύτα και την απόσταση των 50 χρόνων από τότε, δεν απελευθερώνονται όλες οι πληροφορίες της ιστορίας, αφήνοντας πολλές απ’ αυτές στα σκοτάδια, ενώ ταυτόχρονα μάλλον είναι αχρείαστο το άπλωμα συμβάντων που δεν φωτίζουν περισσότερο την ιστορία ενός βασανισμένου ανθρώπου.

   Ωστόσο, η ωμότητα και ορισμένες φορές η τόλμη των δημιουργών του ντοκιμαντέρ για τις καταστροφικές συνέπειες της απρόσμενης φήμης, που δεν μπόρεσαν να διαχειριστούν ηθοποιοί με χιλιόμετρα εμφανίσεων στο σελιλόιντ, πόσο δε μάλλον ένα παιδί, αλλά και την αδηφάγα εκμετάλλευση της ομορφιάς από ανθρώπους με ισχύ, είναι καθοριστική για την αποτελεσματικότητα της ταινίας. Ο Άντρεσεν χρησιμοποιήθηκε σαν ένα σπάνιο απόκτημα, ένα περίτεχνο μπιμπελό, μέχρι να μπει στο ράφι.

   Ένα ντοκιμαντέρ με αρκετό ενδιαφέρον, παρά τις όποιες ενστάσεις, που κλείνει εμπνευσμένα και με μια ταιριαστή θλίψη, δείχνοντας τον μεσήλικα Άντρεσεν στην ίδια παραλία της Βενετίας, που ήταν λουσμένος από το φως πριν από 50 χρόνια, να μεταφέρει το γερασμένο, σκεβρωμένο σαρκίο του στην καταχνιά.

   Μικρή μου Σολάνζ

   (“Petite Solange”) Δραματική ταινία, γαλλικής παραγωγής του 2021, σε σκηνοθεσία Αξέλ Ροπέρ, με τους Τζέιντ Σπρίνγκερ, Λέα Ντρικέρ, Φιλίπ Κατρίν, Κλοέ Άστορ, Γκρεγκόρ Μοντανά κα.

   Φεστιβαλική, χαμηλού προϋπολογισμού, ταινία, που έχει την απαιτούμενη τρυφερότητα και ευαίσθητη ματιά, για το θέμα της, αλλά και περιορισμένες δυνατότητες για να τραβήξει το ενδιαφέρον του θεατή.

   Ένα δράμα απότομης ενηλικίωσης, καθώς μέσα από τα μάτια μιας δεκατετράχρονης ξετυλίγεται η αποξένωση των γονιών της, μέχρι τους καυγάδες και το διαζύγιο. Ένα κορίτσι που ζούσε μέσα στην οικογενειακή θαλπωρή και ξαφνικά βλέπει να χάνεται το έδαφος κάτω από τα πόδια του και πρέπει να μεγαλώσει απότομα για να αντιμετωπίσει τον σκληρό κόσμο των μεγάλων.

   Η Αξέλ Ροπέρ, πρώην ηθοποιός, σκηνοθετεί ακόμη ένα οικογενειακό δράμα, σε δικό της σενάριο, βάζοντας στο επίκεντρο μία γαλλική καλοστεκούμενη οικογένεια που θα περάσει τη δική της ταραχή, με το διαζύγιο των γονιών και τις επιπτώσεις που έχει στη μικρότερη κόρη της οικογένειας, μία καλοσυνάτη και γεμάτη ζωντάνια έφηβη. Η Ροπέρ τοποθετεί την ιστορία της στη δεκαετία του ’70, βάζοντας και μια πινελιά νοσταλγίας, που από τη μία φορτίζει περισσότερο τα συναισθήματα και από την άλλη αποφεύγει τις δυσκολίες με τις νέες τεχνολογίες και την περαιτέρω σκληράδα της εποχής.

   Η ταινία ξεκινά με μία αργόσυρτη αφήγηση, που κρύβει υπαινιγμούς και την υποβόσκουσα ένταση μεταξύ των γονιών και συνεχίζει με λίγη περισσότερη ζωντάνια, αλλά πάντα με απαλότητα, δίχως ακρότητες, εστιάζοντας σε καθημερινά ζητήματα, μιας συνηθισμένης, ειδικά σήμερα, οικογένειας υπό διάλυση.

   Ωστόσο, η ταινία αν και αρκετά σύντομη, μόλις 85 λεπτών, έχει στιγμές που πλατειάζει, οι επαναλήψεις περιστατικών κουράζουν, τα γυρίσματα σε κλειστούς χώρους κάνουν τους χαρακτήρες να ασφυκτιούν και η διάλυση της οικογένειας αρχίζει να μοιάζει με φυσικό φαινόμενο.

   Εκεί, όμως, που κερδίζει το φιλμ είναι στην ατμόσφαιρα της εποχής, η οποία πλημμυρίζει από μουσικές του ’70 και από την μινιμαλιστική, σχεδόν αφοπλιστική, ερμηνεία της νεαρής Τζέιντ Σπρίνγκερ, που θα καταλάβει ότι η ενηλικίωση δεν είναι κατάκτηση, αλλά ένας διαρκής αγώνας.

   ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… H Σολάνζ είναι 13 χρόνων, περίεργη για τα πάντα και γεμάτη ζωή, αν και υπερβολικά συναισθηματική. Λατρεύει τους γονείς της κι όταν αυτοί αρχίζουν να απομακρύνονται και να τσακώνονται, το ενδεχόμενο ενός διαζυγίου τη συγκλονίζει και ο κόσμος της αρχίζει να καταρρέει. Για να κρατήσει την οικογένειά της ενωμένη, θα παλέψει και θα υποφέρει…

   Missing

   (“Missing”) Θρίλερ, αμερικάνικης παραγωγής του 2023, σε σκηνοθεσία Γουίλ Μέρικ και Νικ Τζόνσον, με τους Στορμ Ράιντ, Χοακίμ ντε Αλμέιντα, Κεν Λιούνγκ, Εϊμι Λάντεκερ, Ντάνειλ Χένεϊ κα.

   Έχει το ενδιαφέρον του αυτό το ψηφιακό θρίλερ, από τους δημιουργούς του «Searching» και σε σκηνοθεσία του Γουίλ Μέρικ. Μια ακόμη ταινία, λοιπόν, ιδωμένη μέσα από την οθόνη ενός υπολογιστή ή ένα «έξυπνο» τηλέφωνο και κατασκευασμένη σχεδόν εξολοκλήρου από ψηφιακά καλούδια.

   Η ιστορία θέλει τη μητέρα της μιας έφηβης να εξαφανίζεται όταν πηγαίνει για διακοπές στην Κολομβία με τον νέο σύντροφό της και την κόρη της εγκλωβισμένη στο δωμάτιό της και μη έχοντας καμία βοήθεια, να χρησιμοποιεί όλες τις τελευταίες τεχνολογικές δυνατότητες για να την βρει. Όσο όμως ψάχνει τόσο της γεννιούνται νέα ερωτηματικά για τη μητέρα της και σιγά σιγά συνειδητοποιεί ότι μάλλον δεν τη γνωρίζει, όπως νόμιζε.

   Από τη μια η τεχνολογική δύναμη, αυτός ο απέραντος ψηφιακός περίπλοκος κόσμος και από την άλλη το καυτό ερώτημα για το πόσο γνωρίζουμε τους κοντινούς μας ανθρώπους, με τα κρυμμένα τους μυστικά.

   Η αγωνία κλιμακώνεται και κρατιέται σε υψηλά επίπεδα, ενώ παρά την ψηφιακή καταιγίδα το ανθρώπινο στοιχείο είναι αυτό που κερδίζει τις εντυπώσεις. Βεβαίως, όσοι είναι απόλυτα εξοικειωμένοι με τη νέα τεχνολογία θα βρεθούν σε ένα οικείο περιβάλλον, εν αντιθέσει με τους υπόλοιπους που θα δυσανασχετήσουν και ίσως αποκτήσουν και μια ζαλάδα.

   Όσο για τις ερμηνείες, καλό το νέο τηλέφωνο και ακόμη καλύτερο το λάπτοπ νέας γενιάς…

   ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Όταν η μητέρα της Τζουν εξαφανίζεται ενώ κάνει διακοπές με τον νέο της σύντροφο, η Τζουν την αναζητά παντού. Εγκλωβισμένη μίλια μακρυά στο Λος Άντζελες και με τις προσπάθειές της να παρεμποδίζονται από τη διεθνή γραφειοκρατία, χρησιμοποιεί όλη την τελευταία τεχνολογία που έχει στα χέρια της για να καταφέρει να τη βρει πριν είναι πολύ αργά. Καθώς σκάβει βαθύτερα, τα ψηφιακά στοιχεία δημιουργούν περισσότερες ερωτήσεις παρά απαντήσεις…

   Προβάλλονται ακόμη οι ταινίες:

   Θολή Γραμμή

   Ελληνικό δράμα, παραγωγής του 2022, σε σκηνοθεσία του Μένιου Καραγιάννη, που φαίνεται ότι περνά οριστικά στη μυθοπλασία, μετά από τη μακρά περίοδό του στο σινεμά τεκμηρίωσης («Το Άλογο που Είμαι», «Η Μουσική των Πραγμάτων»). Πειραματισμοί, αφηγηματικοί ακροβατισμοί και δυσνόητες καταστάσεις, με ένα σενάριο που ακολουθεί τις κατακερματισμένες σκέψεις των ηρώων και την ιδιαίτερη ιστορία αγάπης δυο νέων. Πρωταγωνιστούν Ηλιάνα Μαυρομάτη και Όμηρος Πουλάκης.

   Το Παιχνίδι των 100 Κεριών

   (“The 100 Candles Games”) Νεοζηλανδική ανθολογία τρόμου, παραγωγής του 2020, την οποία υπογράφουν επτά σκηνοθέτες – όσα και τα θανάσιμα αμαρτήματα. Η χαρά του φανατικού των ταινιών τρόμου, αφού σε 100 λεπτά συμπυκνώνονται και ζωντανεύουν όλοι οι εφιάλτες του είδους, αν και υπάρχει η αίσθηση ότι όλα όσα διαδραματίζονται στη μεγάλη οθόνη, μάλλον κάπου τα έχουμε ξαναδεί.

   Αργοναύτες: Η Οργή του Ποσειδώνα

   (“Argonuts”) Χαριτωμένο και καλοσχεδιασμένο γαλλικό παιδικό animation, φετινής παραγωγής, από τους Νταβίντ Αλό, Ερίκ Τοστί και Ζαν Φρανσουά Τοστί. Η ελληνική μυθολογία σε μια διαφορετική αλλά γοητευτική ανάγνωση, με έναν γάτο κι έναν ποντικό να τα βάζουν με τον οργισμένο Ποσειδώνα. Η ταινία προβάλλεται μεταγλωττισμένη στα ελληνικά με τις φωνές των Αλεξάνδρα Λέρτα, Άγγελου Λιάγκου, Γιάννη Στεφόπουλου, Χρήστου Θάνου, Βασίλη Μήλιου κα.

   (Φωτογραφία από την ταινία «Τα Πνεύματα του Ινίσεριν»)

   Χάρης Αναγνωστάκης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ταινίες Πρώτης Προβολής: Ωδή στους κασκαντέρ, αραχνοφοβία και λυρικός Παρατζάνοφ

Η εντυπωσιακή υποδοχή του κοινού στην ταινία τρόμου των Unboxholics, «Μην Ανοίγεις την Πόρτα», σημειώνοντας μία, πέρα του αναμενόμενου, επιτυχία στα ταμεία των 115 κινηματογράφων που προβλήθηκε, πιάνοντας πάνω από 27.000 εισιτήρια την πρώτη μέρα προβολής της – κάτι που αναμένεται να συνεχιστεί και τις επόμενες ημέρες λόγω των προπωλήσεων – προσγειώνει απότομα τις πρεμιέρες της πρώτης εβδομάδας του Μαΐου σε τέσσερις. Με δεδομένο και την έξοδο του Πάσχα, δυο είναι από τις καινούργιες ταινίες που μπορούν να συναγωνιστούν το ελληνικό horror, «Ο Κασκαντέρ» με τον Ράιαν Γκόσλινκ και το παιδικό animation «Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα». Το ενδιαφέρον της έχει όμως και η γαλλική ταινία τρόμου «Στον Ιστό του Τρόμου», ενώ για τους φανατικούς σινεφίλ υπάρχει και η επανέκδοση του λυρικού αριστουργήματος «Το Χρώμα του Ροδιού», του φημισμένου Σεργκέι Παρατζάνοφ.

   Ο Κασκαντέρ

   (“The Fall Guy”) Κωμική περιπέτεια, αμερικάνικης παραγωγής του 2024, σε σκηνοθεσία Ντέιβιντ Λιτς, με τους Ράιαν Γκόσλινγκ, Έμιλι Μπλαντ, Άαρον Τέιλορ Τζόνσον, Χάνα Γουάντινγκχαμ, Γουίνστον Ντιουκ, Λι Μέιτζορς, Στέφανι Σου κα.

   Αυθεντική χολιγουντιανή – με την καλή έννοια – διασκέδαση και μαζί μία ωδή στους επαγγελματίες κασκαντέρ από τον Ντέιβιντ Λιτς, του αλλόκοτου «Bullet Train» και του κατασκοπικού «Atomic Blonde», ενός σκηνοθέτη ταινιών δράσης και για είκοσι χρόνια με προϋπηρεσία ως κασκαντέρ.

   Ταινία που βασίζεται στην καλτ ομότιτλη τηλεοπτική σειρά της δεκαετίας του ’80 με πρωταγωνιστή τον Λι Μέιτζορς, ο οποίος κρατά εδώ ένα μικρό ρόλο τιμής ένεκεν, ενώ είναι φανερό ότι όλοι οι συντελεστές, αν μη τι άλλο, το γλεντούν με την ψυχή τους.

   Ένα εκρηκτικό μπλογκμπάστερ και συνάμα ευγενικών προθέσεων φιλμ, στην επιτυχία του οποίου συμβάλλουν και ο σκηνοθέτης, που γνωρίζει πολύ καλά την ψυχολογία του κεντρικού πρωταγωνιστή και η πλούσια παραγωγή, που δεν φείδεται προκειμένου να καλύψει εντυπωσιακά και πειστικά τις σκηνές δράσης, καθώς και οι ηθοποιοί και ειδικά ο Ράιαν Γκόσλινγκ, που μπαίνει στο πετσί του ήρωα, όπως και ο Μπραντ Πιτ στην ταινία του Κουέντιν Ταραντίνο «Κάποτε στο Χόλιγουντ».

   Ο Κολτ είναι ένας κασκαντέρ, και όπως συμβαίνει σε όλους τους συναδέλφους του, τον ανατινάζουν, τον πυροβολούν, τον χτυπάνε με αυτοκίνητα, τον ρίχνουν από παράθυρα και τον πετάνε από δυσθεώρητα ύψη, για τη διασκέδαση του κοινού. Έχοντας επιβιώσει από ένα ατύχημα, που παραλίγο να του κοστίσει την καριέρα του, αυτός ο ήρωας – εργάτης του σινεμά και που σκέφτεται να αποσυρθεί, καλείται να εντοπίσει έναν αγνοούμενο κινηματογραφικό αστέρα, που ντουμπλάρει στις επικίνδυνες σκηνές της ταινίας, να λύσει μια σκοτεινή υπόθεση συνωμοσίας και να κερδίσει ξανά τον έρωτα της ζωής του, ενώ συνεχίζει να εργάζεται σαν κασκαντέρ.

   Γοητευτική κωμική περιπέτεια, μια σωστή γιορτή των μπλογκμπάστερ και των ψευδαισθήσεων του σινεμά, αλλά και ένα μεγάλο «ευχαριστώ» προς όλους αυτούς τους ανώνυμους εργάτες της κινηματογραφικής βιομηχανίας και ειδικά για τους υποτιμημένους κασκαντέρ. Είναι όμως και μια απολαυστική περιπέτεια δράσης, άψογα κουρδισμένη, χειμαρρώδους ροής και προσεγμένης αφήγησης, με τις καλοδεχούμενες σινεφιλικές αναφορές.

   Ο Λιτς, προσφέρει μία απολαυστική έκθεση από τα βασικά κόλπα των κασκαντέρ, όπως τα πυροτεχνήματα, τις φωτιές, τα εκπαιδευμένα σκυλιά, τα περίφημα κυνηγητά αυτοκινήτων, με τα ατυχήματα που κόβουν την ανάσα, τα εικονικά όπλα, τις χορογραφίες μάχης, τις τούμπες στο κενό και άλλα πολλά, φτάνοντας στα όρια της παρωδίας και ταυτόχρονα τοποθετώντας τους χαρακτήρες στο σημείο που πρέπει και με την κατάλληλη ψυχοσύνθεση, ενώ παραπέμπει και σε πολλές γνωστές ταινίες δράσης.

   Και είναι τόσο προσηλωμένος στο θέμα του και στον ήρωά του ο Λιτς, που ξεφεύγει από τη γνωστή αυταρέσκεια που τον διακρίνει, για να αποθεώσει τα υπέροχα ακροβατικά και τις επικίνδυνες σκηνές των αφανών ηρώων – κασκαντέρ, ακόμη και εις βάρος της πλοκής, που χρησιμοποιείται περισσότερο ως πρόσχημα, για την ανάδειξη του πυρήνα του θέματός του που δεν είναι άλλο από τους ανθρώπους που πέφτουν στη φωτιά από ύψη που προκαλούν ίλιγγο, μόνο και μόνο για να έχουν οι σκηνοθέτες δυο πλάνα, προς εντυπωσιασμό του κοινού.

   Και όλα αυτά χωρίς να χάνει η ταινία το χιούμορ της ή να ξεπέφτει σε χοντράδες ή εξυπνάδες, που θα ευχαριστήσουν τα ταπεινά ένστικτα του κοινού μίας υπερπαραγωγής, αλλά αντιμετωπίζοντας τους ταπεινούς εργάτες της βιομηχανίας του θεάματος, όπως τους αρμόζει, ως απαραίτητους για να βγει το τελικό αποτέλεσμα.

   Ο Ράιαν Γκόσλινγκ, ως νέος καθιερωμένος ποπ σταρ, θα βάλει όλο το κέφι του και τη γοητεία του σε πλήρη εφαρμογή, μεταδίδει όλη την αγάπη του προς τους κασκαντέρ, ενώ αποκτά και την πρέπουσα χημεία με την Έμιλι Μπλαντ, η οποία βάζει τη γυναικεία πινελιά και τον ρομαντισμό.

   ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Έχοντας επιβιώσει από ένα ατύχημα που παραλίγο να του κοστίσει την καριέρα του, ένας κασκαντέρ πρέπει να εντοπίσει έναν αγνοούμενο κινηματογραφικό αστέρα, να λύσει μία σκοτεινή υπόθεση συνωμοσίας και να κερδίσει ξανά τον έρωτα της ζωής του.

   Στον Ιστό του Τρόμου

   (“Infested”) Ταινία τρόμου, γαλλικής παραγωγής του 2023, σε σκηνοθεσία Σεμπαστιάν Βανιτσέκ, με τους Τεό Κρίστιν, Σοφία Λεσάφρ, Ζερόμ Νιλ, Λίζα Νιαρκό, Φίνεγκαν Όλντφιλντ κα.

   Οι ταινίες τρόμου είναι το πιο δημοφιλές κινηματογραφικό είδος, ίσως μαζί με τα παιδικά animation, καθώς η παραγωγή τους, πολλές φορές ιδιαιτέρως οικονομική, μπορεί να φέρει εύκολο κέρδος, με δεδομένο ότι υπάρχει ένα φανατικό ευρύ κοινό που δύσκολα χάνει ταινία. Οι περισσότερες είναι του σωρού, ενώ ελάχιστες είναι αυτές που πραγματικά αξίζουν και μπορούν να σταθούν και στο κοινό που δεν ελκύεται από τον τρόμο.

   Η ταινία του πρωτοεμφανιζόμενου νεαρού σκηνοθέτη Σεμπαστιάν Βανιτσέκ, μία αραχνοφοβία αλά γαλλικά, βρίσκεται σίγουρα μακριά από τις πρώτες κι έχει το ενδιαφέρον της. Ο Βανιτσέκ, ωστόσο, παρότι δείχνει ότι έχει την κινηματογραφική ματιά, το ταλέντο και την όρεξη, πρέπει να διανύσει αρκετή απόσταση ακόμη για να ενταχθεί στους ολοκληρωμένους σκηνοθέτες, που η υπογραφή του θα είναι αρκετή για να σπεύσουμε.

   Ο Βανιτσέκ, στήνει ένα κλειστοφοβικό και σκοτεινό φιλμ τρόμου, εγκλωβίζοντας τους χαρακτήρες της ιστορίας του στον ιστό της αράχνης και ταυτόχρονα επιχειρεί να αναδείξει τον αλληγορικό χαρακτήρα της ταινίας του, για την ξενοφοβία στη Γαλλία, την μη αποδοχή των αραβόφωνων και γενικότερα τη δεύτερη γενιά μεταναστών, όπως και ένα κοινωνικό σχόλιο για τα τεράστια τσιμεντένια συγκροτήματα κατοικιών στα υποβαθμισμένα προάστια του Παρισιού, όπου πλέον η εγκληματικότητα συναντά το περιθώριο και μια γενιά που είναι έτοιμη να εκραγεί.

   Το στόρι, τοποθετεί σε μία τεράστια πολυκατοικία στα προάστια του Παρισιού έναν εργατικό νεαρό, τον Κάλεμπ, που πουλά αθλητικά παπούτσια στη μαύρη αγορά κι έχει αδυναμία στα μικρά εξωτικά ζώα και ζωύφια, η συλλογή των οποίων είναι παράνομη. Το τελευταίο του απόκτημα είναι μία αράχνη, που εν αγνοία του, μεταφέρθηκε λαθραία από μια έρημο της Μέσης Ανατολής και είναι ιδιαιτέρως επικίνδυνη για τον άνθρωπο. Η αράχνη θα χρειαστεί μόλις μία στιγμή για να δραπετεύσει και να μετατρέψει ολόκληρο το κτίριο σε μια φριχτή παγίδα θανάτου. Την ίδια ώρα η αστυνομία σφραγίζει το κτίριο, εγκλωβίζοντας τους κατοίκους. Ο μόνος τρόπος για να επιβιώσουν είναι η αναζήτηση ενός σημείου διαφυγής.

   Ο Βανιτσέκ δεν πρωτοτυπεί ιδιαίτερα, όμως, βρίσκει έναν αποτελεσματικό βηματισμό, με ρυθμό και σωστή κλιμάκωση της αγωνίας, αποφεύγοντας τις υπερβολικά φρικιαστικές εικόνες και προτείνοντας περισσότερο τις ανατριχίλες που προκαλεί στους περισσότερους η παρουσία των αραχνών και ειδικά σε ένα κλειστοφοβικό σκηνικό. Η μικρή ιστορία για τους πανικόβλητους χαρακτήρες της ταινίας, με τους καυγάδες ανάμεσα στον Κάλεμπ και την αδελφή του και τον καλύτερο φίλο του, δείχνουν μία αυθεντικότητα και μεταφέρουν το κλίμα που επικρατεί στα τσιμεντένια παρισινά γκέτο, ενώ το σασπένς αυξάνεται συνεχώς από τα κομψά και μετρημένα εφέ, τη σκοτεινή διεύθυνση φωτογραφίας και τον ευγενικό χαρακτήρα του πρωταγωνιστή.

   Όταν οι αστυνομικές δυνάμεις αποκλείουν το κτίριο και μπλοκάρουν τους ήρωες εντός μίας αραχνοΰφαντης παγίδας θανάτου θα έρθει και το ανεπαίσθητο και ίσως διφορούμενο κοινωνικό σχόλιο για τους μετανάστες στο Παρίσι, ενώ παράλληλα κλιμακώνεται η αγωνία για τη διάσωση των ηρώων.

   Οι νεαροί πρωτόβγαλτοι ηθοποιοί που πρωταγωνιστούν είναι ορεξάτοι και μεταφέρουν την απαραίτητη ένταση και το κλίμα ανησυχίας, αν και τελικά οι αράχνες είναι αυτές που κερδίζουν την αναγνώριση και τον τρόμο μας.

   ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Ο Καλέμπ, ένας μοναχικός νεαρός άντρας με αδυναμία στα εξωτικά ζώα, φέρνει στο διαμέρισμα του μια δηλητηριώδη αράχνη που ανήκει σε ένα σπάνιο και πολύ επικίνδυνο είδος. Η αράχνη θα χρειαστεί μόλις μια στιγμή για να δραπετεύσει και να μετατρέψει ολόκληρο το κτίριο σε μια φριχτή παγίδα θανάτου.

   Προβάλλονται ακόμη οι ταινίες:

   Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

   (“The Garfield Movie”) Αρκετά διασκεδαστική παιδική ταινία κινουμένων σχεδίων, αμερικάνικης παραγωγής του 2024, σε σκηνοθεσία του έμπειρου και εξειδικευμένου στο animation Μαρκ Ντίταλ («Ο Αυτοκράτορας έχει Κέφια»). Το φιλμ, που βασίζεται στο γνωστό κόμικ με ήρωα τον Γκάρφιλντ, είναι κεφάτο, διαθέτει έξυπνες ατάκες και αρκετή πλάκα, για τον τεμπελάκο και φαταούλα γατούλη.

   Μετά από μια αναπάντεχη συνάντηση με τον εξαφανισμένο εδώ και καιρό πατέρα του -έναν απεριποίητο γάτο του δρόμου με το όνομα Βικ-, ο Γκάρφιλντ και ο σκυλοφίλος του, Όντι, αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την άνετη ζωή τους στο υπέροχο σπιτικό τους και να ακολουθήσουν τον Βικ σε μια ξεκαρδιστική, ριψοκίνδυνη ληστεία.

   Η ταινία, που θα ευχαριστηθεί η πιτσιρίκαρία, αλλά θα ξεσκάσει και τους μεγαλύτερους, προβάλλεται μεταγλωττισμένη στα ελληνικά, με τις φωνές των Κωνσταντίνου Λάγκου (Γκάρφιλντ), Βασίλη Μήλιου, Κώστα Τερζάκη, Σοφία Τσάκα, Κωνσταντίνου Ρεπάνη, Στεφανία Φιλιάδη κα.

   Το Χρώμα του Ροδιού

   (“Sayat Nova”) Το αριστούργημα που γύρισε ο φημισμένος σοβιετικός σκηνοθέτης Σεργκέι Παρατζάνοφ το 1968 και που αναστάτωσε κοινό και κριτικούς με τις ποιητικές απίστευτης αρμονίας και σύνθεσης λυρικές εικόνες του. Για 75 αξιομνημόνευτα λεπτά, με σταθερή κάμερα, χωρίς διαλόγους, μαγικές εικόνες – νοηματικά αυτοδύναμες και χωρισμένη σε οχτώ ενότητες, η θρυλική ταινία, που αποκαταστάθηκε το 2014 από τον Μάρτιν Σκορσέζε και την Cineteca di Bologna, αφηγείται τη βιογραφία του Γεωργιανού τροβαδούρου Σαγιάτ Νόβα (1712-1795) από τα παιδικά του χρόνια και την ανακάλυψη του έρωτα, έως την είσοδό του σε μοναστήρι και τον θάνατό του. Κλασική αξία, που αξίζει να ανακαλύψουν και οι νεότεροι σινεφίλ.

   (Φωτογραφία από την ταινία «Ο Κασκαντέρ»)

   Χάρης Αναγνωστάκης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

“Το Μπουφάν της Χάρλεϋ ή Πάλι καλά…” στο Θέατρο Αθήναιον

“Το Μπουφάν της Χάρλεϋ ή Πάλι καλά…”
του Βασίλη Κατσικονούρη

25 και 26 Μαΐου στο Θέατρο Αθήναιον

Μια Θεατρική Παράσταση του “ΘΕΑΤΡΟ52”
σε σκηνοθεσία Ρίτσας Γεωργιάδου

 Το Θέατρο52 παρουσιάζει τον εμβληματικό μονόλογο “Το Μπουφάν της Χάρλεϋ ή Πάλι καλά…” του Βασίλη Κατσικονούρη στο Θέατρο Αθήναιον. Πρόκειται για τον απολογισμό μιας γυναίκας – μάνας, που απευθύνεται στις νεότερες γενιές. 
Είναι η ακύρωση των προσδοκιών της για όσα έζησε και δεν έζησε, καταφεύγοντας στο γλυκόπικρο “πάλι καλά” ως μια τραγική διαπίστωση, αλλά και μια σανίδα σωτηρίας που θα της δώσει δύναμη να προχωρήσει παρακάτω.Ένας μονόλογος ανάμεσα στην κωμωδία και στο δράμα, στον θυμό και στη συγχώρεση, στην τρυφερότητα και στην απόγνωση.
Teaser ΠαράστασηςΠαραγωγή: Θέατρο52Παίζει η Γεωργία Δάρτση
Εύζωνας: Μαρίνα Ψειράκη
Σκηνοθεσία: Ρίτσα Γεωργιάδου
Πρωτότυπη Μουσική Παράστασης: Δημήτρης Μισιρλής
Ποίηση: Άγγελος Σικελιανός
Πιάνο: Σάββας Παυλίδης
Κιθάρες: Δημήτρης Μισιρλής
Τραγούδι: Σταυρούλα Κεσούρη
Βίντεο Εισαγωγής: Βασίλειος Σαρίκος
Φωτογραφίες: Δημήτρης Μισιρλής
Γραφιστική Επιμέλεια: Μαρίνα Ψειράκη
Ηχοληψία: Σταυρούλα Κεσούρη
Σκηνικά: Ζαχαρούλα Βουγιουκλίωτη – Θοδωρής Μανίτσας
Επικοινωνία: Έρη ΧριστοφορίδουΣτο βίντεο της εισαγωγής συμμετέχει η χορεύτρια Κωνσταντίνα Τζηκαλιού.Ευγενική παραχώρηση αξεσουάρ για το βίντεο: “Harley Davidson Thessaloniki”, Κώστας Βάσσος.
Πληροφορίες:
Το Μπουφάν της Χάρλεϋ ή Πάλι καλά…
Κινηματοθέατρο Αθήναιον
Βασ. Όλγας 35
Τηλ. Επικοινωνίας – Πληροφορίες: 
Θέατρο Αθήναιον: 690 646 7283
Θέατρο52: 693 730 4340 
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Σάββατο, 25 Μαΐου στις 21.00
Κυριακή, 26 Μαΐου στις 21:00
Τιμές εισιτηρίων:
Γενική είσοδος: 10.00€
Προπώληση εισιτηρίων: 
Στο ταμείο του Θεάτρου και στην Goldmall.gr
 
Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Εκλεκτοί μουσικοί της ΚΟΑ στο πνεύμα της Εβδομάδας των Παθών με μελωδίες από τη Βιέννη, στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο

Τη Μεγάλη Δευτέρα, 29 Απριλίου, εκλεκτοί μουσικοί της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, μας εισάγουν στο πνεύμα της Εβδομάδας των Παθών με μελωδίες από τη…Βιέννη, στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο.

Το κουαρτέτο εγχόρδων τετART-on (Μόρφω Παπαδημητρίου – βιολί, Κώστας Καραγεωργόπουλος – βιολί, Αλέξανδρος Παπανικολάου – βιόλα,Ήβη Παπαθανασίου – βιολοντσέλο) μας καλεί στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο με ένα πρόγραμμα που συγκινεί.

Ερμηνεύονται έργα συνθετών που έζησαν και έδρασαν στη μουσική πρωτεύουσα της Ευρώπης. Τρεις συνθέτες, τρεις διαφορετικές εποχές, μία πόλη.

Ξεκινώντας από το Τέταρτο Κουαρτέτο Εγχόρδων του Μπετόβεν. Σύνθεση θυελλώδη, γεμάτη ένταση.

Στη συνέχεια, παρουσιάζεται μια εκδοχή του κατανυκτικού κουαρτέτου εγχόρδων Fratres, του 88χρονου σήμερα Εσθονού συνθέτη Άρβο Περτ.

Τέλος, με αφορμή τα 200 χρόνια από τη γέννηση του «συνθέτη του Θεού» Άντον Μπρούκνερ, θα ακουστεί το Κουαρτέτο εγχόρδων του σε ντο ελάσσονα.

Το πρόγραμμα

ΛΟΥΝΤΒΙΧ ΒΑΝ ΜΠΕΤΟΒΕΝ (1770 – 1827)

Κουαρτέτο εγχόρδων αρ.4 σε ντο ελάσσονα, έργο 18 αρ.4

ΑΡΒΟ ΠΕΡΤ (γεν. 1935)

Fratres (εκδοχή για κουαρτέτο εγχόρδων)

ΑΝΤΟΝ ΜΠΡΟΥΚΝΕΡ (1824 – 1896)

Κουαρτέτο εγχόρδων σε ντο ελάσσονα

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ

Κουαρτέτο εγχόρδων τετART-on

Μόρφω Παπαδημητρίου, βιολί

Κώστας Καραγεωργόπουλος, βιολί

Αλέξανδρος Παπανικολάου, βιόλα

Ήβη Παπαθανασίου, βιολοντσέλο

Στις 19:00, μία ώρα πριν την έναρξη της συναυλίας, θα προηγηθεί ξενάγηση στους χώρους του Μουσείου.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ