Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εφορία: Αλλάζουν οι έλεγχοι της ΑΑΔΕ – Αυξάνεται η πίεση στη φοροδιαφυγή

Αναμένεται να αυξηθεί η πίεση απέναντι στην φοροδιαφυγή, αφού σύστημα ελέγχου της ΑΑΔΕ και ενισχύεται και εκσυγχρονίζεται. Ήδη στην «μάχη» ρίχνονται έξι νέα Ελεγκτικά Κέντρα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Χθες (31.01.2023), εγκαινιάστηκαν τα Ελεγκτικά Κέντρα σε Μοσχάτο, Κεραμικό, και Χαλάνδρι ενώ δουλειά έχουν ήδη πιάσει οι εφοριακοί στα Ελεγκτικά Κέντρα του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.

Βασική επιδίωξη είναι να τρέξουν παλιές μεγάλες υποθέσεις που λιμνάζουν, όπως επίσης και να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι. Με την εφαρμογή point system οι 820 υπάλληλοι των ελεγκτικών κέντρων θα συντάσσουν λίστα με υποθέσεις που λιμνάζουν στις εφορίες και θα ελεγχθούν κατά προτεραιότητα ενώ για την ενίσχυση της διαφάνειας και την αποφυγή φαινομένων ύποπτων συναλλαγών καθιερώνονται νέοι κανόνες στα ραντεβού των εφοριακών με πολίτες. Οι συναντήσεις θα κλείνονται ψηφιακά μέσω της εφαρμογής της ΑΑΔΕ «Τα ραντεβού μου».

Οι συναντήσεις των φορολογούμενων με τους ελεγκτές των νέων Ελεγκτικών Κέντρων πραγματοποιούνται σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους και όχι στα γραφεία των ελεγκτών και των Προϊσταμένων τους. Ο υπάλληλος θα πηγαίνει απ’ το γραφείο του για να τον συναντήσει τον ελεγχόμενο φορολογούμενο, μόνο με ένα tablet στα χέρια.

Στα εγκαίνια που πραγματοποιήθηκαν χθες παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών στο Μοσχάτο, δόθηκε το στίγμα της επόμενης ημέρας που είναι η άμεση βελτίωση του πλαισίου των φορολογικών ελέγχων με νέους κανόνες διαφάνειας.

Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, «όσο μειώνεται η φοροδιαφυγή τόσο περισσότεροι φόροι θα επιστρέφονται στην κοινωνία» ενώ ο διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής εξέφρασε την βούληση για εμπέδωση της φορολογικής συμμόρφωσης και διαφάνειας.

Οι «ράμπο» των ελεγκτικών κέντρων θα διενεργούν ελέγχους για τον εντοπισμό αδήλωτων εισοδημάτων και περιουσιακών στοιχείων και θα βεβαιώνουν φόρους, τέλη, εισφορές και πρόστιμα που θα αναλαμβάνουν να εισπράξουν τα Εισπρακτικά Κέντρα. Παράλληλα θα περνούν από «κόσκινο» τις πληροφορίες για χιλιάδες φορολογικές υποθέσεις που υπήρχαν στα συρτάρια των εφοριών της Αττικής και της Θεσσαλονίκης.

Τα Ελεγκτικά Κέντρα θα βαθμολογούν ανάλογα με το φορολογικό ενδιαφέρον τα δελτία από καταγγελίες και ελέγχους που δεν ολοκληρώθηκαν και δεν συντάχθηκε έκθεση ελέγχου και θα καταρτίζουν λίστα με τις υποθέσεις που θα βρεθούν στο στόχαστρο. Με βάση την κλίμακα, ο βαθμός 0 αφορά υποθέσεις χωρίς ενδιαφέρον, το 1 υποθέσεις απλού η μικρού ενδιαφέροντος, το 2 υποθέσεις με σημαντικό ενδιαφέρον ενώ ο βαθμός 3 θα σημαίνει άμεση και ταχεία επέμβαση από το ελεγκτικό μηχανισμό.

Με βάση τις εντολές που έχουν δοθεί προτεραιότητα θα δοθεί σε υποθέσεις που παραγράφονται στο τέλος του έτους, εμβάσματα άνω των 100.000 ευρώ της περιόδου 2016-2021 και μεταβιβάσεις ακινήτων μεγάλης αξίας.

Ειδικότερα οι έλεγχοι θα επικεντρωθούν:

  • Σε φυσικά πρόσωπα που ασκούν ή δεν ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα εφόσον πληρούν οποιοδήποτε από τα παρακάτω κριτήρια:

α) Η αξία ακίνητης περιουσίας του φορολογουμένου, του/της συζύγου και των προστατευόμενων τέκνων αυτού, όπως υπολογίζεται στην ηλεκτρονική εφαρμογή του Περιουσιολογίου της ΑΑΔΕ ανέρχεται αθροιστικά, από την 01/01/2015 και μετά τουλάχιστον σε ένα έτος, στο ποσό του 1.000.000 ευρώ και έως του ποσού του 1.500.000 ευρώ.

β) Η ετήσια τεκμαρτή δαπάνη διαβίωσης, που προκύπτει από τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος είναι ποσού 100.000 έως 150.000 ευρώ.

γ) Τα ποσά δαπανών (τεκμηρίων) απόκτησης περιουσιακών στοιχείων ανέρχονται σε 200.000 έως 400.000 ευρώ.

δ) Απέστειλαν στο εξωτερικό χρηματικά εμβάσματα συνολικού ύψους από 100.000 έως 200.000 ευρώ, σε τουλάχιστον ένα έτος όπως εντοπίζονται από τα στοιχεία που διαβιβάζονται στην ΑΑΔΕ, από πιστωτικά, χρηματοδοτικά ιδρύματα, ιδρύματα πληρωμών και εταιρίες παροχής επενδυτικών υπηρεσιών και από τα στοιχεία των συνδικαιούχων των λογαριασμών χρέωσης για την αποστολή του εμβάσματος.

  • Σε υποθέσεις φόρου μεταβίβασης ακινήτων, φορολογίας κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών και κερδών από τυχερά παίγνια, οι οποίες εξειδικεύονται με αποφάσεις της ΑΑΔΕ.
  • Σε επανέλεγχο ή έλεγχο σε φορολογικές υποθέσεις που ενώ έχουν ελεγχθεί και περαιωθεί, έχουν προκύψει νέα συμπληρωματικά στοιχεία ή πληροφορίες ή στοιχεία βάσει της αμοιβαίας διοικητικής συνδρομής από φορολογικές ή τελωνειακές αρχές άλλων Κρατών-Μελών της Ε.Ε. ή τρίτων χωρών.

Επίσης τα Ελεγκτικά Κέντρα θα προχωρούν σε επιτόπιους ελέγχους σε φορολογούμενους που ασκούν δραστηριότητα ή διακινούν αγαθά προκειμένου να διαπιστώνουν τη τήρηση των φορολογικών υποχρεώσεων και των βιβλίων καθώς και την έκδοση των φορολογικών παραστατικών.

NEWSIT

Continue Reading
Advertisement

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Kοινωνικός Τουρισμός 2024 – 2025: Τα νέα κριτήρια μοριοδότησης των δικαιούχων

Αντίστροφη μέτρηση μετρά για τη δημοσίευση της κοινής υπουργικής απόφασης για το νέο πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού για την περίοδο 2024 – 2025, αρχής γενομένης από αυτό το καλοκαίρι.

Τα βασικά σημεία της εν λόγω ΚΥΑ αποκάλυψε χθες το newsit.gr σε ο,τι έχει κυρίως να κάνει με το ύψος της επιδότησης στους 300.000 ωφελούμενους και δικαιούχους του κοινωνικού τουρισμού από το φετινό καλοκαίρι μέρχι τον Ιούνιο του 2025.

Νεότερες πληροφορίες διευκρινίζουν ακριβώς τα κριτήρια της μοριοδότησης.

Σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές του newsit.gr, τα κριτήρια της μοριοδότησης θα έχουν ως εξής:

– Ιδιότητα ΑμεΑ σε ποσοστό 50% και άνω: 50 μόρια

– Ιδιότητα μονογονέα: 10 μόρια

– Αριθμός ανηλίκων τέκνων (ηλικίας έως 18 μηνών): 15 μόρια για κάθε τέκνο

Κρίσιμος χρόνος συνδρομής των παραπάνω κριτηρίων είναι ο χρόνος λήξης της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων συμμετοχής στη δημόσια πρόσκληση.

– Ύψος ετήσιου συνολικού οικογενειακού εισοδήματος, ανεξαρτήτως από την πηγή της προέλευσής του, πραγματικού και τεκμαρτού, του φορολογικού έτους 2022, ως εξής:

-έως 10.000,99 ευρώ: 30 μόρια

– από 10.001,0 έως 20.000,99 ευρώ: 20 μόρια,

– Από 20.001,00 έως 30.000,000 ευρώ: 10 μόρια.

-Νέος δικαιούχος ή δικαιούχος που συμμετείχε αλλά δεν επελέγη λόγω μοριοδότησης στα προγράμματα κοινωνικού τουρισμού περιόδων 2022 – 2023 και 2023 – 2024 της ΔΥΠΑ: 20 μόρια.

Επιλεγόμενοι από τη διαδικασία μοριοδότησης είναι εκείνοι οι δικαιούχοι που συγκεντρώνουν τη μέγιστη βαθμολογία μέχρι πληρώσεως αθροιστικά με τους ωφελούμενους του προβλεπόμενου αριθμού.

Μετά τη μοριοδότηση οι δικαιούχοι κατατάσσονται σε προσωρινό Μητρώο Δικαιούχων – Ωφελουμένων, στο οποίο αναγράφονται:

– Ο κωδικός αριθμός της αίτησης συμμετοχής τους, τα τέσσερα τελευταία ψηφία του ΑΦΜ και τα τέσσερα τελευταία ψηφία του ΑΜΚΑ

– Τα τέσσερα τελευταία ψηφία του ΑΜΚΑ των ωφελουμένων μελών ανά δικαιούχο

– Τα μόρια που αντιστοιχούν σε καθένα από τα κριτήρια μοριοδότησης, ο συνολικός αριθμός μορίων, η σειρά κατάταξης των δικαιούχων με βάση τη συνολική μοριοδότηση των κριτηρίων. Ο αριθμός κατάταξης των ωφελουμένων είναι ίδιος με τον αριθμό κατάταξης των δικαιούχων.

– Ένδειξη για την έκδοση της επιταγής κοινωνικού τουρισμού για τους επιλεγόμενους δικαιούχους και τους ωφελούμενους αυτών που πληρούν τις προϋποθέσεις.

Για τους υποψηφίους που δεν πληρούν ή που δεν αποδεικνύεται ότι πληρούν τις προβλεπόμενες προϋποθέσεις, όπως αυτές εξειδικεύονται από τη δημόσια πρόσκληση, συντάσσεται προσωρινός πίνακας αποκλειομένων, με αναφορά του λόγου αποκλεισμού τους.

Μέλη που δηλώθηκαν ως ωφελούμενα στην αίτηση, χωρίς να πληρούν τις προϋποθέσεις, δεν θα ληφθούν υπόψιν κατά την κατάρτιση του προσωρινού μητρώου δικαιούχων – ωφελουμένων, αλλά θα συμπεριληφθούν σε ξεχωριστό μητρώο αποκλειόμενων μελών.

Το προσωρινό μητρώο δικαιούχων – ωφελουμένων και οι προσωρινοί πίνακες αποκλειόμενων αιτούντων και μελών αναρτώνται στον ιστότοπο της ΔΥΠΑ.

NEWSIT

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΛΣΤΑΤ: Έσπασε το «φράγμα» των 3 εκατομμυρίων οικονομικά μη ενεργών πολιτών στην Ελλάδα

Έσπασε το Μάρτιο για πρώτη φορά το «φράγμα» των 3 εκατομμυρίων οικονομικά μη ενεργών πολιτών (συνταξιούχοι κλπ.), σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Οικονομικά μη ενεργοί είναι τα άτομα που δε χαρακτηρίζονται απασχολούμενοι ή άνεργοι, δηλαδή κατά βάση οι συνταξιούχοι και ανήλθαν στους 2.966.414.

Παράλληλα, προμημονιακά επίπεδα έπεσε το πλήθος των ανέργων σύμφωνα με όσα προκύπτουν από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το Μάρτιο του 2024.

Συγκεκριμένα, βάσει των μετρήσεων της ΕΛΣΤΑΤ, οι άνεργοι έπεσαν στους 492.867 το Μάρτιο του 2024.

Μία αναδρομή στα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ τα προηγούμενα χρόνια και πιο συγκεκριμένα το Μάρτιο του 2010 (δηλαδή δύο μήνες πριν ψηφιστεί το πρώτο Μνημόνιο) δείχνει πως οι άνεργοι ανερχόνταν σε 576.399 ενώ το Μάρτιο του 2009 (δηλαδή δεκατέσσερις μήνες πριν το πρώτο Μνημόνιο) ανερχόνταν σε 446.559.

Παράλληλα, οι απασχολούμενοι το Μάρτιο του 2024 (4.325.848 ) είναι περισσότεροι από οποιονδήποτε αντίστοιχο μήνα μετά το 2010.

Εξαιρετικά κρίσιμο είναι και ένα ακόμα στοιχείο: το πλήθος του εργατικού δυναμικού, δηλαδή των άθροισμα των απασχολούμενων και ανέργων. Το Μάρτιο του 2024, ανήλθε στους 4.818.715. Πρόκειται για το υψηλότερο πλήθος μετά το Μάρτιο του 2013.

NEWSIT

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παράθυρο για «ιδιωτικοποίηση» του νέου επικουρικού ταμείου – Τι θα σημάνει για ασφαλισμένους και αγορές

Παράθυρο για «ιδιωτικοποίηση» του Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης (ΤΕΚΑ) με συνέπειες τόσο για τα αποθεματικά των ασφαλισμένων όσο και της αγοράς κεφαλαίων αφήνει επικείμενη εξαγγελία για “αυτόνομη επενδυτική λειτουργία”, σύμφωνα με παράγοντες της κοινωνικής ασφάλισης με γνώση του θέματος με τις οποίες ήλθε σε επαφή το newsit.gr.

Υπενθυμίζεται πως χθες (12.5.2024) ο Υφυπουργός Εργασίας, Πάνος Τσακλόγλου δήλωσε πως «στο ΤΕΚΑ έχουν ήδη εγγραφεί πάνω από 350.000 άτομα τα οποία έχουν εγγραφεί και σχεδόν 150.000 επιχειρήσεις που τους απασχολούν, ενώ τα υπό διαχείριση κεφάλαια είναι ακόμα σχετικά χαμηλά, περίπου 140 εκατ. ευρώ – ποσό που αυξάνει με γοργούς ρυθμούς». «Αυτή τη στιγμή προετοιμάζεται το default χαρτοφυλάκιο για τους ασφαλισμένους του ΤΕΚΑ και χρειάζεται μια νομοθετική ρύθμιση που θα φέρουμε σύντομα στη Βουλή για να μεταφερθούν τα κεφάλαια του Ταμείου από το Κοινό Κεφάλαιο της Τράπεζας της Ελλάδος και να ξεκινήσει η αυτόνομη επενδυτική λειτουργία του ΤΕΚΑ», σημείωσε.

Αξιόπιστες πηγές του newsit.gr αναφέρουν πως κάτι τέτοιο θα μπορούσε να σημαίνει -αν όχι την έξοδο του ΤΕΚΑ από το καθεστώς του Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου (πράγμα το οποίο θεωρείται από τις ίδιες πηγές εξαιρετικά δύσκολο)- την ρητή εξαίρεση του, όπως για παράδειγμα με το Enterprise Greece.

Σε αυτή την περίπτωση, το ΤΕΚΑ θα έμενε μεν υπό την εποπτεία του Δημοσίου (και θα παρέμεναν οι εγγυήσεις του Δημοσίου για το ύψος των μελλοντικών επικουρικών συντάξεων), πλην όμως θα λειτουργούσε σαν ιδιωτικός φορέας σε σχέση με το καθεστώς προσλήψεων, αμοιβών και επενδύσεων αποθεματικών.

Συγκεκριμένα, μία τέτοια ενδεχόμενη εν μέρει «ιδιωτικοποίηση» του ΤΕΚΑ θα έφερνε τις εξής συνέπειες.

  1. Την «αποδέσμευση» των ρευστών διαθεσίμων του ΤΕΚΑ από την Τράπεζα της Ελλάδας, στην οποία είναι υποχρεωμένο ως φορέας της γενικής κυβέρνησης να τα αποταμιεύει.
  2. Την δυνατότητα επένδυσης των αποταμιεύσεων του ΤΕΚΑ (από τις εισφορές των ασφαλισμένων και των εργοδοτών) έως και του 100% σε μετοχές και ομόλογα. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν στο newsit.gr πως το πιθανότερο με βάση τις διεθνείς καλύτερες πρακτικές – σενάριο προβλέπει επένδυση του 60% των αποθεματικών σε μετοχές (το μεγαλύτερο μέρος των οποίων σε ελληνικές στην περίπτωση του ΤΕΚΑ) και το άλλο 40% σε ομόλογα.
  3. Την πρόσληψη προσωπικού εκτός ΑΣΕΠ και την αμοιβή του εκτός ενιαίου μισθολογίου του Δημοσίου, δηλαδή με όρους ιδιωτικού τομέα.

Αντίθετα, με βάση το υφιστάμενο καθεστώς, το ΤΕΚΑ ως φορέας της γενικής κυβέρνησης είναι υποχρεωμένος να έχει κατατεθειμένο το σύνολο των ρευστών διαθεσίμων του στην ΤτΕ και να επενδύει το 77% αυτών στο Κοινό Κεφάλαιο, σε καταθέσεις και ελληνικά κρατικά ομόλογα, ενώ το 23% μόνο μπορεί να επενδυθεί σε κινητές αξίες.

NEWSIT

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ