Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ν. Κεραμέως: Η αξιολόγηση κομβικό εργαλείο βελτίωσης των εκπαιδευτικών

Τον βελτιωτικό χαρακτήρα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και τη σημασία της στην προσφερόμενη εκπαιδευτική διαδικασία τονίζει η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, με αφορμή την αρχή της διαδικασίας από την ερχόμενη Δευτέρα.

«Για πρώτη φορά μετά από 41 χρόνια, ξεκινά οριζοντίως η ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών, ένα κομβικό εργαλείο βελτίωσης των εκπαιδευτικών μας, των εφοδίων που προσφέρουμε στα παιδιά μας, της εκπαίδευσης συνολικά», ανέφερε η κα. Κεραμέως και συμπλήρωσε ότι το συγκεκριμένο εργαλείο «χρησιμοποιείται εδώ και αρκετά χρόνια στην πλειονότητα των χωρών της Ευρώπης, με στόχο αμιγώς βελτιωτικό».

Για τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας στην αξιολόγηση, η υπουργός ανέφερε ότι αν και αρχικά υπήρξαν επιφυλάξεις, με την πάροδο του χρόνου «ολοένα και περισσότεροι εκπαιδευτικοί είναι θετικά διακείμενοι». «Εμείς, από την πλευρά μας, ακούσαμε τους προβληματισμούς τους – π.χ. ζήτησαν, εύλογα, να μην αξιολογούνται από έναν μόνο αξιολογητή για λόγους αμεροληψίας, για αυτό και προβλέψαμε τρεις-, ενώ παράλληλα λάβαμε όλα τα μέτρα που διασφαλίζουν την αντικειμενικότητα της διαδικασίας», τόνισε.

Υπογράμμισε, δε, ότι υπουργείο και εκπαιδευτικοί έχουν κοινό στόχο: «οι εκπαιδευτικοί μας να βελτιώνονται, να προοδεύουν και να προσφέρουν διαρκώς περισσότερα και καλύτερα εφόδια στα παιδιά μας για να κάνουν πράξη τα όνειρά τους».

Όπως σημείωσε, η κα. Κεραμέως, η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι ένα από τα τρία -συμπληρωματικά μεταξύ τους- επίπεδα αξιολόγησης στην Εκπαίδευση: αξιολόγηση εκπαιδευτικής μονάδας και εκπαιδευτικού έργου, αξιολόγηση εκπαιδευτικού συστήματος («ελληνική PISA») και αξιολόγηση εκπαιδευτικών. «Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση έχει ξεκινήσει από το 2021 και τώρα ενεργοποιείται και το τρίτο και τελευταίο επίπεδο της αξιολόγησης», ανέφερε.

Ως προς τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, η κα. Κεραμέως εξήγησε ότι για τις περιπτώσεις που τα αποτελέσματα είναι θετικά, θα αναγνωρίζεται και επιβραβεύεται το εκπαιδευτικό έργο και ο εν λόγω εκπαιδευτικός λαμβάνει επιπλέον μόρια τα οποία μπορεί να αξιοποιήσει για την επιλογή του σε θέση ευθύνης. Όπου η απόδοση κριθεί μη ικανοποιητική, προβλέπεται υποχρεωτική επιμόρφωση.

Τέλος, σχετικά με τη διαδικασία, η υπουργός ανέφερε: «την ερχόμενη εβδομάδα θα πραγματοποιηθούν ειδικές επιμορφωτικές συνεδρίες στους Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και στους νέους Συμβούλους Εκπαίδευσης, οι οποίοι και είναι ανάμεσα στους αξιολογητές (μαζί με τους Διευθυντές Σχολείων), εν συνεχεία θα ανοίξει η ειδική πλατφόρμα που έχει σχεδιαστεί για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών και θα ακολουθήσουν οι κατ’ ιδίαν συναντήσεις αξιολογητών και εκπαιδευτικών, καθώς και οι δια ζώσης παρακολουθήσεις στις τάξεις».

Ακολουθεί αναλυτικά η συνέντευξη που παραχώρησε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και την Αθηνά Καστρινάκη.

ΕΡ: Γιατί θεωρείτε σημαντική την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών; Αν είναι όντως, γιατί δεν λειτούργησε νωρίτερα;

ΑΠ: Για πρώτη φορά μετά από 41 χρόνια, ξεκινά οριζοντίως η ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών, ένα κομβικό εργαλείο βελτίωσης των εκπαιδευτικών μας, των εφοδίων που προσφέρουμε στα παιδιά μας, της εκπαίδευσης συνολικά. Είναι ένα εργαλείο το οποίο χρησιμοποιείται εδώ και αρκετά χρόνια στην πλειονότητα των χωρών της Ευρώπης, με στόχο αμιγώς βελτιωτικό, αλλά ως σήμερα δεν εφαρμοζόταν στη χώρα μας. Η αξιολόγηση συνολικά στην εκπαίδευση διαρθρώνεται σε τρία επίπεδα.

Το πρώτο είναι η αξιολόγηση εκπαιδευτικής μονάδας και εκπαιδευτικού έργου. Βρισκόμαστε ήδη στη δεύτερη χρονιά υλοποίησης, αφού ολοκληρώθηκε η πρώτη εφαρμογή της κατά το σχολικό έτος 2021-2022, με σχεδόν απόλυτη συμμετοχή των σχολείων, της τάξης του 99%.

Το δεύτερο είναι η αξιολόγηση εκπαιδευτικού συστήματος, η «ελληνική PISA», ποια είναι δηλαδή τα δυνατά σημεία και ποιες οι αδυναμίες του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Και εδώ ολοκληρώθηκε ήδη ο πρώτος κύκλος -και προετοιμάζεται ο δεύτερος- των Εθνικών Εξετάσεων Διαγνωστικού Χαρακτήρα που διενεργήθηκαν στις 18 Μαΐου 2022, οι οποίες αποτυπώνουν το βαθμό ανταπόκρισης των μαθητών στις εξεταζόμενες γνώσεις και δεξιότητες, σύμφωνα με τους στόχους που θέτουν τα ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών, σε 554 Σχολεία, Δημοτικά (ΣΤ’τάξη) και Γυμνάσια (Γ’ τάξη), όλων των τύπων όλης της χώρας, με τη συμμετοχή 11.411 μαθητών.

Το τρίτο επίπεδο αφορά στην ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, που ξεκινάει την επόμενη εβδομάδα, ενός της φετινής σχολικής χρονιάς όπως είχαμε δεσμευθεί.

Τα τρία αυτά επίπεδα είναι συμπληρωματικά, αποτελώντας ένα συνεκτικό τρίπτυχο με κοινή στόχευση. Συνεπώς η αξιολόγηση στην εκπαίδευση έχει ξεκινήσει από το 2021 και τώρα ενεργοποιείται και το τρίτο και τελευταίο επίπεδο της αξιολόγησης.

ΕΡ: Τι αναμένετε να βγει από τη διαδικασία;

ΑΠ: Η αξιολόγηση έχει καθαρά βελτιωτικό χαρακτήρα. Για τις περιπτώσεις που τα αποτελέσματα είναι θετικά, αναγνωρίζεται και επιβραβεύεται το εκπαιδευτικό έργο και ο εν λόγω εκπαιδευτικός λαμβάνει επιπλέον μόρια τα οποία μπορεί να αξιοποιήσει για την επιλογή του σε θέση ευθύνης, π.χ. για να γίνει Διευθυντής Σχολείου, Διευθυντής Εκπαίδευσης, Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης, συνεπώς για να ανέλθει στην ιεραρχία της εκπαίδευσης, ανέλιξη που συνεπάγεται και υψηλότερες αποδοχές. Αντίστοιχα, όπου η απόδοση κριθεί μη ικανοποιητική, προβλέπεται υποχρεωτική επιμόρφωση. Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι η αξιολόγηση εστιάζει σε δύο βασικούς άξονες: ο πρώτος αφορά στο γνωστικό αντικείμενο, για παράδειγμα η διδασκαλία των μαθηματικών μέσα στην τάξη είναι ορθή και πλήρης; Ο δεύτερος άξονας αφορά στην παιδαγωγική προσέγγιση, φερ’ ειπείν μπορεί κάποιος να είναι εξαιρετικά καλός επιστήμονας μαθηματικών, ωστόσο να υπολείπεται σημαντικά σε μεταδοτικότητα. Και τα δύο αυτά στοιχεία είναι σημαντικά και αξιολογούνται.

ΕΡ: Υπάρχει ημερομηνία έναρξης και λήξης της αξιολόγησης;

ΑΠ: Την ερχόμενη εβδομάδα θα πραγματοποιηθούν ειδικές επιμορφωτικές συνεδρίες στους Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και στους νέους Συμβούλους Εκπαίδευσης, οι οποίοι και είναι ανάμεσα στους αξιολογητές (μαζί με τους Διευθυντές Σχολείων), εν συνεχεία θα ανοίξει η ειδική πλατφόρμα που έχει σχεδιαστεί για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών και θα ακολουθήσουν οι κατ’ ιδίαν συναντήσεις αξιολογητών και εκπαιδευτικών, καθώς και οι δια ζώσης παρακολουθήσεις στις τάξεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι η αξιολόγηση είναι μία συνεχής διαδικασία και θα διενεργείται σε τακτά χρονικά διαστήματα.

ΕΡ: Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης εν γένει πώς αξιοποιούνται και από ποιους;

ΑΠ: Ήδη αξιοποιούνται τα αποτελέσματα της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συστήματος που ξεκίνησαν πριν από 1,5 χρόνο. Θα σας αναφέρω δύο ενδεικτικά παραδείγματα.

Ως προς την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, πριν από λίγο καιρό επισκέφθηκα ένα σχολείο στην επαρχία, το οποίο διαπίστωσε, μέσω αυτής της ανατροφοδοτικής διαδικασίας, ότι υπάρχουν μεγάλα περιθώρια βελτίωσης ως προς την εξωστρέφεια του σχολείου, επί της οποίας δεν είχε αναλάβει δράσεις. Για πρώτη φορά φέτος, λοιπόν, το σχολείο και οι μαθητές του συμμετέχουν σε ευρωπαϊκά προγράμματα.

Ως προς την αξιολόγηση εκπαιδευτικού συστήματος, τη λεγόμενη ελληνική PISA, διαπιστώθηκαν συγκεκριμένες ανάγκες στο Γυμνάσιο και σε ζητήματα γλωσσικών δεξιοτήτων και μαθηματικών. Κατόπιν αυτού, έχουν επέλθει βελτιώσεις στα αντίστοιχα νέα Προγράμματα Σπουδών, τα οποία βρίσκονται σε πιλοτική εφαρμογή, προ της εισαγωγής τους σε όλα τα σχολεία της χώρας.

Τα συμπεράσματα της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών θα αξιοποιηθούν, όπως είπαμε, για την επιβράβευση όσων σημειώνουν θετικά αποτελέσματα, καθώς και για την επιμόρφωση όσων διαπιστωθεί ότι χρήζουν βελτίωσης.

ΕΡ: Εκτιμάτε ότι η διαδικασία θα αγκαλιαστεί ή θα πολεμηθεί από την εκπαιδευτική κοινότητα;

ΑΠ: Είναι γεγονός ότι, αρχικά, ένα μέρος της εκπαιδευτικής κοινότητας ήταν επιφυλακτικό ως προς την αξιολόγηση. Ωστόσο, με την πάροδο του χρόνου, συναντάμε ολοένα και περισσότερους εκπαιδευτικούς οι οποίοι είναι θετικά διακείμενοι, αντιλαμβανόμενοι ότι ο στόχος της αξιολόγησης είναι καθαρά βελτιωτικός. Εμείς, από την πλευρά μας, ακούσαμε τους προβληματισμούς τους – π.χ. ζήτησαν, εύλογα, να μην αξιολογούνται από έναν μόνο αξιολογητή για λόγους αμεροληψίας, για αυτό και προβλέψαμε τρεις-, ενώ παράλληλα λάβαμε όλα τα μέτρα που διασφαλίζουν την αντικειμενικότητα της διαδικασίας. Ενδεικτικά, προβλέψαμε ότι η αξιολογική έκθεση των αξιολογητών είναι υποχρεωτικά τεκμηριωμένη και, αφού καταχωριστεί στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή, γνωστοποιείται στον αξιολογούμενο, ενώ προβλέπεται και ειδική διαδικασία ένστασης. Ο στόχος είναι κοινός: οι εκπαιδευτικοί μας να βελτιώνονται, να προοδεύουν και να προσφέρουν διαρκώς περισσότερα και καλύτερα εφόδια στα παιδιά μας για να κάνουν πράξη τα όνειρά τους.

Αθηνά Καστρινάκη

ΑΠΕ ΜΠΕ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σε Ημαθία και Πέλλα περιοδεύει σήμερα ο πρωθυπουργός

Σε Ημαθία και Πέλλα περιοδεύει σήμερα ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.

Διαβάστε επίσης: Κυρ. Μητσοτάκης: Δεν υπάρχει χριστιανόμετρο και ο πατριωτισμός φαίνεται στην πράξη και όχι στα λόγια

O Κυριάκος Μητσοτάκης θα παραστεί στην παρουσίαση του «Ψηφιακού Σχολείου» από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, στο ημερήσιο Γυμνάσιο με λυκειακές τάξεις Ριζωμάτων Ημαθίας. Στις 11:30 ο πρωθυπουργός θα συναντηθεί με πολίτες στη Βέροια.

Εν συνέχεια, ο κ. Μητσοτάκης θα επισκεφθεί το υπό κατασκευή Κέντρο Διημέρευσης Ημερήσιας Φροντίδας ΑμεΑ «Τα Παιδιά της ‘Ανοιξης» στην Πατρίδα Ημαθίας και την Εύξεινο Λέσχη Ποντίων Νάουσας.

Τέλος στις 18:00 ο πρωθυπουργός θα επισκεφθεί τα Γιαννιτσά.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κυριάκος Μητσοτάκης: «Τα θαλάσσια πάρκα δεν αφορούν την Τουρκία – Δεν θα κυρώσουμε τα μνημόνια για τις Πρέσπες»

Μία εφ΄όλης της ύλης συνέντευξη, με πολλαπλά μηνύματα σε Τουρκία, Βόρεια Μακεδονία αλλά και αξιωματική αντιπολίτευση, παραχώρησε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης το πρωί της Πέμπτης (16.05.24) στον ΣΚΑΪ, ανοίγοντας τη «βεντάλια» όλων των «καυτών» ζητημάτων στο δρόμο για τις ευρωεκλογές.

Πρόκειται για την πρώτη συνέντευξη του Κυριάκου Μητσοτάκη μετά την επίσκεψή του στην Άγκυρα και τη συνάντησή του με τον Τούρκο πρόεδρο Ταγίπ Ερντογάν.

https://www.facebook.com/plugins/video.php?height=314&href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fkyriakosmitsotakis%2Fvideos%2F1478442876363265%2F&show_text=false&width=560&t=0 

«Συνεργαζόμαστε καλά με την Τουρκία ως προς το μεταναστευτικό, είναι εξαιρετικά μειωμένες οι μεταναστευτικές ροές», είπε, ξεκινώντας τη συνέντευξη ο πρωθυπουργός.

«Αντιμετωπίζουμε την Τουρκία με αυτοπεποίθηση, με αυστηρά οριοθετημένες τις κόκκινες γραμμές, έχουμε ενισχύσει τις Ένοπλες Δυνάμεις. Παρά τις μεγάλες διαφορές μας, μπορούμε να συμφωνούμε ότι διαφωνούμε πολιτισμένα. Τα θαλάσσια πάρκα δεν αφορούν την Τουρκία», τόνισε μεταξύ άλλων ο πρωθυπουργός. 

«Για το θαλάσσιο πάρκο Αλοννήσου, πήραμε την άδεια κανενός; Αν κάνουμε θαλάσσιο πάρκο στις Κυκλάδες θα πάρουμε την άδεια κανενός; Η Ελλάδα ως προς την άσκηση εθνικής κυριαρχίας δεν ζητά την άδεια κανενός», υπογράμμισε.

«Προσερχόμαστε σε αυτές τις συζητήσεις με αυστηρά οριοθετημένη την εθνική μας γραμμή. Οι θάλασσές μας είναι ο μεγάλος μας πλούτος. Το να βάλουμε περιορισμούς σε συνεννόηση με τους ψαράδες μας θα έχει οικονομικό και περιβαλλοντικό όφελος», συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός.

https://player.glomex.com/integration/1/iframe-player.html?integrationId=eexbs14jwkobpkx&playlistId=v-d1atuy9mtp09

Αναφορικά δε με τις δηλώσεις του Χακάν Φιντάν, σημείωσε ότι «κάποια πράγματα λέγονται γιατί η Τουρκία αισθάνεται ότι πρέπει να πει κάποιες θέσεις που δεν έχουν αλλάξει». «Δεν έχω καμία αυταπάτη ότι η Τουρκία έχει αλλάξει τις θέσεις της σχετικά με το Αιγαίο», επεσήμανε. 

Σχετικά με την κριτική της αξιωματικής αντιπολίτευσης ως προς τη στρατηγική της κυβέρνησης στα ελληνοτουρκικά, είπε ότι «έχω μπλεχτεί με τις θέσεις της κεντροαριστεράς που ήταν πάντα υπέρμαχος της ελληνοτουρκικής προσέγγισης. Ζημιώθηκε η χώρα με την επίσκεψη αυτή; Εγώ καταλαβαίνω την όποια δημοσκοπική πίεση αλλά η εξωτερική πολιτική θέλει σοβαρότητα. Το 2024 δεν έχει σχέση με το 2019 με πρόχειρες και υπερφίαλες τοποθετήσεις εξωτερική πολιτική δεν γίνεται». 

https://player.glomex.com/integration/1/iframe-player.html?integrationId=eexbs14jwkobpkx&playlistId=v-d1audjs0t8cx

Για την πρόκληση της νέας πρόεδρου της Βόρειας Μακεδονίας, που αποκάλεσε τη χώρα της «Μακεδονία», προκαλώντας οργή και σάλο, ο κ. Μητσοτάκης τόνισε αναφερόμενος στο αίτημα του ΣΥΡΙΖΑ ότι «ο κ. Κασσελάκης υιοθετεί τις χειρότερες συνήθειες του προκατόχου του», κάνοντας λόγο για «παραλογισμό».

Εξέπεμψε δε αυστηρά και ξεκάθαρα μηνύματα προς τη Βόρεια Μακεδονία, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Προειδοποίησα με μία σαφή μου δήλωση ότι οποιαδήποτε απόκλιση από τη Συμφωνία των Πρεσπών, θα έχει σοβαρές συνέπειες στις σχέσεις μας με τη Βόρεια Μακεδονία. 

https://player.glomex.com/integration/1/iframe-player.html?integrationId=eexbs14jwkobpkx&playlistId=v-d1aul60bijwp

Δεν θα κυρώσουμε τα μνημόνια, όσο δεν είμαστε απολύτως πεπεισμένοι ότι η άλλη πλευρά δεν συμμορφώνεται».

Στη συνέχεια, κι αναφερόμενος στον μεγάλο «βραχνά» των Ελλήνων, την ακρίβεια, ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι «οι μισθοί θα αυξάνονται, ακόμη κι αν η ακρίβεια δεν υποχωρεί» και περνώντας στην αντεπίθεση, τόνισε ότι «το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ ισοδυναμεί με χρεοκοπία της χώρας».  

Δήλωσε δε ότι η πρώτη παρέμβαση, εφόσον υπάρξει δημοσιονομικός χώρος, θα αφορούν τις μειώσεις εργοδοτικών εισφορών.

https://player.glomex.com/integration/1/iframe-player.html?integrationId=eexbs14jwkobpkx&playlistId=v-d1av45cg6zhl

Για την Ασφάλεια, είπε ότι έχουν γίνει βήματα μπροστά. «Αν κάποιοι φαντάζονταν ότι μπορούν να έρθουν στην Ελλάδα ό,τι και στις ΗΠΑ, να το ξεχάσουν», υπογράμμισε για τις καταλήψεις στα Πανεπιστήμια. «Όποτε χρειαστεί η αστυνομία να παρέμβει, το κάνει αμέσως», τόνισε. 

https://player.glomex.com/integration/1/iframe-player.html?integrationId=eexbs14jwkobpkx&playlistId=v-d1avs9s4f6yh

Για την εγκληματικότητα και τις γυναικοκτονίες, «κάνουμε μεγάλη προσπάθεια, ειδικά με την εκπαίδευση των αστυνομικών μας, για να μπορούν οι γυναίκες να αισθάνονται ασφαλείς. Νομίζω ότι σε πολλές γειτονιές της Αθήνας είναι ήδη αισθητή η παρουσία των αστυνομικών, χρειαζόμαστε μία καλύτερη κατανομή του αστυνομικού δυναμικού της χώρας». 

Για την υπόθεση της δολοφονίας του αστυνομικού Γιώργου Λυγγερίδη, δήλωσε «ας κρατήσουμε ότι μερικές φορές, υπάρχουν στιγμές που ξεχειλίζουν το ποτήρι, η τραγική αυτή στιγμή ήταν η σταγόνα που μας οδήγησε σε ένα αυστηρότερο πλαίσιο και δεν κάνουμε ούτε εκατοστό πίσω».  

https://player.glomex.com/integration/1/iframe-player.html?integrationId=eexbs14jwkobpkx&playlistId=v-d1avv82a3j5d

Για τον πήχη των ευρωεκλογών, είπε ότι στόχος είναι να φτάσουμε στο ποσοστό των προηγούμενων ευρωεκλογών, στο 33%. «Οι ευρωεκλογές έχουν εθνικό πρόσημο, η αντιπολίτευση θέλει να τις μετατρέψει σε ένα δημοψήφισμα κατά της κυβέρνησης», επεσήμανε. 

«Δεν είναι οι ευρωεκλογές η ώρα για δυσαρέσκεια στην κυβερνητική πολιτική», πρόσθεσε. 

Για τα ιδιωτικά ΑΕΙ, αρκέστηκε να πει ότι «σύντομα θα έχουμε ανακοινώσεις, υπάρχει σημαντικό ενδιαφέρον από ξένα πανεπιστήμια να ιδρύσουν παραρτήματα στην Ελλάδα». 

Σχετικά με το σενάριο ανασχηματισμού, είπε ότι «το χαμόγελό μου νομίζω ότι είναι η καλύτερη απάντηση, έχω αποδείξει ότι δεν μου αρέσουν οι διαρκείς αλλαγές στο κυβερνητικό σχήμα». 

Για την εκ νέου υποψηφιότητά του τοπ 2027, δήλωσε ότι «η ΝΔ θέλει να κερδίσει τις εκλογές και το 2027. Αισθάνομαι φρέσκος, με νέες ιδέες, πιο έμπειρος και δημιουργικός». Τόνισε, πάντως, πως «πάμε για εξάντληση της 4ετίας» όσον αφορά το ενδεχόμενο πρόωρων εκλογών. 

«Θέλω να διαφυλάξω την αξιοπιστία των προβλέψεων μου», είπε, κλείνοντας για τον τελικό του Conference. 

NEWSIT

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Άγρια κόντρα Μπακογιάννη – ΣΥΡΙΖΑ στη «σκιά» των Πρεσπών: «Να μας κάνει τη χάρη ο Κασσελάκης, εμείς δεν είμαστε ρεμπεσκέδες»

Άγρια κόντρα έχει ξεσπάσει ανάμεσα στην Ντόρα Μπακογιάννη και στον ΣΥΡΙΖΑ στον απόηχο της ωμής πρόκλησης της Γκορντάνα Σιλιάνοφσκα και της πρότασης του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης για την ψήφιση των μνημονίων συνεργασίας με τη Βόρεια Μακεδονία.

Σφοδρά «πυρά» κατά του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης Στέφανου Κασσελάκη εξαπέλυσε η Ντόρα Μπακογιάννη στη σκιά της Συμφωνίας των Πρεσπών και των προκλήσεων της νέας προέδρου της Βόρειας Μακεδονίας Γκορντάνα Σιλιάνοφσκα.

«Εμείς έχουμε αποδείξει πως ξέρουμε να υπερασπιστούμε τα εθνικά συμφέροντα και πότε θα πούμε το μεγάλο ‘’όχι’’. Και το είπαμε, όχι εντός της χώρας, εκτός της χώρας. Ο λαϊκισμός πουλάει, και είναι εύκολος όχι μόνο στην Ελλάδα, στα Βαλκάνια και στον κόσμο. Θέλουμε να είμαστε υπεύθυνοι και χρήσιμοι για τα εθνικά συμφέροντα», τόνισε χαρακτηριστικά η κυρία Μπακογιάννη, μιλώντας στον ΣΚΑΪ το πρωί της Τρίτης (14.05.24).

Και συνέχισε, ρίχνοντας τα «βέλη» της στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ: «Άκουσα και την άλλη βαρύγδουπη δήλωση του κ. Κασσελάκη, ο οποίος μας είπε να φέρουμε αύριο το πρωί τα τρία μνημόνια. Κασσελάκης και εξωτερική πολιτική έννοιες μέχρι στιγμής ασύμβατες. Εύχομαι να μάθει ‘’τι εστί υφαλοκρηπίς’’, έχει ακόμα χρόνο», είπε δηκτικά.

Οι «βολές» δεν σταμάτησαν εκεί, με την κυρία Μπακογιάννη να επισημαίνει: «Ο κ. Γεραπετρίτης έχει πει ότι τα μνημόνια πρέπει να ψηφιστούν, αλλά αν το κάνουμε τώρα, θα δείξουμε περίπου ότι κάτι φοβόμαστε, δεύτερον ότι ετεροπροσδιοριζόμαστε και να μας κάνει τη χάρη ο κ. Κασσελάκης να κάνουμε την εξωτερική πολιτική της Ελλάδος και όχι μια ετεροπροσδιορισμένη εξωτερική πολιτική. Εμείς δεν είμαστε ρεμπεσκέδες».

https://player.glomex.com/integration/1/iframe-player.html?integrationId=eexbs14jwkobpkx&playlistId=v-d1953qi1e4td

«Να κρατήσει τις συμβουλές της για την ίδια»

Η επίθεση δεν έμεινε αναπάντητη από την αξιωματική αντιπολίτευση, με τον ΣΥΡΙΖΑ να εκδίδει ανακοίνωση – απάντηση στην Ντόρα Μπακογιάννη, λέγοντας: «Το ποιοι είναι «ρεμπεσκέδες και ποιοι όχι, το αποκάλυψε η ίδια η κ. Μπακογιάννη, στη συνέντευξή της στον ΣΚΑΪ, όταν παραδέχτηκε την πενταετή, σκόπιμη, κωλυσιεργία της κυβέρνησης και του κόμματος της σε ό,τι αφορά την κύρωση των τριών μνημονίων που απορρέουν από τη Συμφωνία των Πρεσπών».

«Από ‘κει και πέρα, καλά θα κάνει να κρατήσει για την ίδια τις συμβουλές περί χρηστής εξωτερικής πολιτικής και να παροτρύνει το κόμμα της να ασκήσει την αναγκαία αυτοκριτική, ιδίως όταν όλες οι πρόσφατες εξελίξεις τους έχουν εκθέσει στα μάτια ολόκληρης της διεθνούς κοινότητας». 

NEWSIT

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ