Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ν. Κεραμέως: Η αξιολόγηση κομβικό εργαλείο βελτίωσης των εκπαιδευτικών

Τον βελτιωτικό χαρακτήρα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και τη σημασία της στην προσφερόμενη εκπαιδευτική διαδικασία τονίζει η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, με αφορμή την αρχή της διαδικασίας από την ερχόμενη Δευτέρα.

«Για πρώτη φορά μετά από 41 χρόνια, ξεκινά οριζοντίως η ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών, ένα κομβικό εργαλείο βελτίωσης των εκπαιδευτικών μας, των εφοδίων που προσφέρουμε στα παιδιά μας, της εκπαίδευσης συνολικά», ανέφερε η κα. Κεραμέως και συμπλήρωσε ότι το συγκεκριμένο εργαλείο «χρησιμοποιείται εδώ και αρκετά χρόνια στην πλειονότητα των χωρών της Ευρώπης, με στόχο αμιγώς βελτιωτικό».

Για τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας στην αξιολόγηση, η υπουργός ανέφερε ότι αν και αρχικά υπήρξαν επιφυλάξεις, με την πάροδο του χρόνου «ολοένα και περισσότεροι εκπαιδευτικοί είναι θετικά διακείμενοι». «Εμείς, από την πλευρά μας, ακούσαμε τους προβληματισμούς τους – π.χ. ζήτησαν, εύλογα, να μην αξιολογούνται από έναν μόνο αξιολογητή για λόγους αμεροληψίας, για αυτό και προβλέψαμε τρεις-, ενώ παράλληλα λάβαμε όλα τα μέτρα που διασφαλίζουν την αντικειμενικότητα της διαδικασίας», τόνισε.

Υπογράμμισε, δε, ότι υπουργείο και εκπαιδευτικοί έχουν κοινό στόχο: «οι εκπαιδευτικοί μας να βελτιώνονται, να προοδεύουν και να προσφέρουν διαρκώς περισσότερα και καλύτερα εφόδια στα παιδιά μας για να κάνουν πράξη τα όνειρά τους».

Όπως σημείωσε, η κα. Κεραμέως, η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι ένα από τα τρία -συμπληρωματικά μεταξύ τους- επίπεδα αξιολόγησης στην Εκπαίδευση: αξιολόγηση εκπαιδευτικής μονάδας και εκπαιδευτικού έργου, αξιολόγηση εκπαιδευτικού συστήματος («ελληνική PISA») και αξιολόγηση εκπαιδευτικών. «Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση έχει ξεκινήσει από το 2021 και τώρα ενεργοποιείται και το τρίτο και τελευταίο επίπεδο της αξιολόγησης», ανέφερε.

Ως προς τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, η κα. Κεραμέως εξήγησε ότι για τις περιπτώσεις που τα αποτελέσματα είναι θετικά, θα αναγνωρίζεται και επιβραβεύεται το εκπαιδευτικό έργο και ο εν λόγω εκπαιδευτικός λαμβάνει επιπλέον μόρια τα οποία μπορεί να αξιοποιήσει για την επιλογή του σε θέση ευθύνης. Όπου η απόδοση κριθεί μη ικανοποιητική, προβλέπεται υποχρεωτική επιμόρφωση.

Τέλος, σχετικά με τη διαδικασία, η υπουργός ανέφερε: «την ερχόμενη εβδομάδα θα πραγματοποιηθούν ειδικές επιμορφωτικές συνεδρίες στους Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και στους νέους Συμβούλους Εκπαίδευσης, οι οποίοι και είναι ανάμεσα στους αξιολογητές (μαζί με τους Διευθυντές Σχολείων), εν συνεχεία θα ανοίξει η ειδική πλατφόρμα που έχει σχεδιαστεί για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών και θα ακολουθήσουν οι κατ’ ιδίαν συναντήσεις αξιολογητών και εκπαιδευτικών, καθώς και οι δια ζώσης παρακολουθήσεις στις τάξεις».

Ακολουθεί αναλυτικά η συνέντευξη που παραχώρησε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και την Αθηνά Καστρινάκη.

ΕΡ: Γιατί θεωρείτε σημαντική την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών; Αν είναι όντως, γιατί δεν λειτούργησε νωρίτερα;

ΑΠ: Για πρώτη φορά μετά από 41 χρόνια, ξεκινά οριζοντίως η ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών, ένα κομβικό εργαλείο βελτίωσης των εκπαιδευτικών μας, των εφοδίων που προσφέρουμε στα παιδιά μας, της εκπαίδευσης συνολικά. Είναι ένα εργαλείο το οποίο χρησιμοποιείται εδώ και αρκετά χρόνια στην πλειονότητα των χωρών της Ευρώπης, με στόχο αμιγώς βελτιωτικό, αλλά ως σήμερα δεν εφαρμοζόταν στη χώρα μας. Η αξιολόγηση συνολικά στην εκπαίδευση διαρθρώνεται σε τρία επίπεδα.

Το πρώτο είναι η αξιολόγηση εκπαιδευτικής μονάδας και εκπαιδευτικού έργου. Βρισκόμαστε ήδη στη δεύτερη χρονιά υλοποίησης, αφού ολοκληρώθηκε η πρώτη εφαρμογή της κατά το σχολικό έτος 2021-2022, με σχεδόν απόλυτη συμμετοχή των σχολείων, της τάξης του 99%.

Το δεύτερο είναι η αξιολόγηση εκπαιδευτικού συστήματος, η «ελληνική PISA», ποια είναι δηλαδή τα δυνατά σημεία και ποιες οι αδυναμίες του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Και εδώ ολοκληρώθηκε ήδη ο πρώτος κύκλος -και προετοιμάζεται ο δεύτερος- των Εθνικών Εξετάσεων Διαγνωστικού Χαρακτήρα που διενεργήθηκαν στις 18 Μαΐου 2022, οι οποίες αποτυπώνουν το βαθμό ανταπόκρισης των μαθητών στις εξεταζόμενες γνώσεις και δεξιότητες, σύμφωνα με τους στόχους που θέτουν τα ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών, σε 554 Σχολεία, Δημοτικά (ΣΤ’τάξη) και Γυμνάσια (Γ’ τάξη), όλων των τύπων όλης της χώρας, με τη συμμετοχή 11.411 μαθητών.

Το τρίτο επίπεδο αφορά στην ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, που ξεκινάει την επόμενη εβδομάδα, ενός της φετινής σχολικής χρονιάς όπως είχαμε δεσμευθεί.

Τα τρία αυτά επίπεδα είναι συμπληρωματικά, αποτελώντας ένα συνεκτικό τρίπτυχο με κοινή στόχευση. Συνεπώς η αξιολόγηση στην εκπαίδευση έχει ξεκινήσει από το 2021 και τώρα ενεργοποιείται και το τρίτο και τελευταίο επίπεδο της αξιολόγησης.

ΕΡ: Τι αναμένετε να βγει από τη διαδικασία;

ΑΠ: Η αξιολόγηση έχει καθαρά βελτιωτικό χαρακτήρα. Για τις περιπτώσεις που τα αποτελέσματα είναι θετικά, αναγνωρίζεται και επιβραβεύεται το εκπαιδευτικό έργο και ο εν λόγω εκπαιδευτικός λαμβάνει επιπλέον μόρια τα οποία μπορεί να αξιοποιήσει για την επιλογή του σε θέση ευθύνης, π.χ. για να γίνει Διευθυντής Σχολείου, Διευθυντής Εκπαίδευσης, Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης, συνεπώς για να ανέλθει στην ιεραρχία της εκπαίδευσης, ανέλιξη που συνεπάγεται και υψηλότερες αποδοχές. Αντίστοιχα, όπου η απόδοση κριθεί μη ικανοποιητική, προβλέπεται υποχρεωτική επιμόρφωση. Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι η αξιολόγηση εστιάζει σε δύο βασικούς άξονες: ο πρώτος αφορά στο γνωστικό αντικείμενο, για παράδειγμα η διδασκαλία των μαθηματικών μέσα στην τάξη είναι ορθή και πλήρης; Ο δεύτερος άξονας αφορά στην παιδαγωγική προσέγγιση, φερ’ ειπείν μπορεί κάποιος να είναι εξαιρετικά καλός επιστήμονας μαθηματικών, ωστόσο να υπολείπεται σημαντικά σε μεταδοτικότητα. Και τα δύο αυτά στοιχεία είναι σημαντικά και αξιολογούνται.

ΕΡ: Υπάρχει ημερομηνία έναρξης και λήξης της αξιολόγησης;

ΑΠ: Την ερχόμενη εβδομάδα θα πραγματοποιηθούν ειδικές επιμορφωτικές συνεδρίες στους Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και στους νέους Συμβούλους Εκπαίδευσης, οι οποίοι και είναι ανάμεσα στους αξιολογητές (μαζί με τους Διευθυντές Σχολείων), εν συνεχεία θα ανοίξει η ειδική πλατφόρμα που έχει σχεδιαστεί για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών και θα ακολουθήσουν οι κατ’ ιδίαν συναντήσεις αξιολογητών και εκπαιδευτικών, καθώς και οι δια ζώσης παρακολουθήσεις στις τάξεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι η αξιολόγηση είναι μία συνεχής διαδικασία και θα διενεργείται σε τακτά χρονικά διαστήματα.

ΕΡ: Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης εν γένει πώς αξιοποιούνται και από ποιους;

ΑΠ: Ήδη αξιοποιούνται τα αποτελέσματα της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συστήματος που ξεκίνησαν πριν από 1,5 χρόνο. Θα σας αναφέρω δύο ενδεικτικά παραδείγματα.

Ως προς την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, πριν από λίγο καιρό επισκέφθηκα ένα σχολείο στην επαρχία, το οποίο διαπίστωσε, μέσω αυτής της ανατροφοδοτικής διαδικασίας, ότι υπάρχουν μεγάλα περιθώρια βελτίωσης ως προς την εξωστρέφεια του σχολείου, επί της οποίας δεν είχε αναλάβει δράσεις. Για πρώτη φορά φέτος, λοιπόν, το σχολείο και οι μαθητές του συμμετέχουν σε ευρωπαϊκά προγράμματα.

Ως προς την αξιολόγηση εκπαιδευτικού συστήματος, τη λεγόμενη ελληνική PISA, διαπιστώθηκαν συγκεκριμένες ανάγκες στο Γυμνάσιο και σε ζητήματα γλωσσικών δεξιοτήτων και μαθηματικών. Κατόπιν αυτού, έχουν επέλθει βελτιώσεις στα αντίστοιχα νέα Προγράμματα Σπουδών, τα οποία βρίσκονται σε πιλοτική εφαρμογή, προ της εισαγωγής τους σε όλα τα σχολεία της χώρας.

Τα συμπεράσματα της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών θα αξιοποιηθούν, όπως είπαμε, για την επιβράβευση όσων σημειώνουν θετικά αποτελέσματα, καθώς και για την επιμόρφωση όσων διαπιστωθεί ότι χρήζουν βελτίωσης.

ΕΡ: Εκτιμάτε ότι η διαδικασία θα αγκαλιαστεί ή θα πολεμηθεί από την εκπαιδευτική κοινότητα;

ΑΠ: Είναι γεγονός ότι, αρχικά, ένα μέρος της εκπαιδευτικής κοινότητας ήταν επιφυλακτικό ως προς την αξιολόγηση. Ωστόσο, με την πάροδο του χρόνου, συναντάμε ολοένα και περισσότερους εκπαιδευτικούς οι οποίοι είναι θετικά διακείμενοι, αντιλαμβανόμενοι ότι ο στόχος της αξιολόγησης είναι καθαρά βελτιωτικός. Εμείς, από την πλευρά μας, ακούσαμε τους προβληματισμούς τους – π.χ. ζήτησαν, εύλογα, να μην αξιολογούνται από έναν μόνο αξιολογητή για λόγους αμεροληψίας, για αυτό και προβλέψαμε τρεις-, ενώ παράλληλα λάβαμε όλα τα μέτρα που διασφαλίζουν την αντικειμενικότητα της διαδικασίας. Ενδεικτικά, προβλέψαμε ότι η αξιολογική έκθεση των αξιολογητών είναι υποχρεωτικά τεκμηριωμένη και, αφού καταχωριστεί στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή, γνωστοποιείται στον αξιολογούμενο, ενώ προβλέπεται και ειδική διαδικασία ένστασης. Ο στόχος είναι κοινός: οι εκπαιδευτικοί μας να βελτιώνονται, να προοδεύουν και να προσφέρουν διαρκώς περισσότερα και καλύτερα εφόδια στα παιδιά μας για να κάνουν πράξη τα όνειρά τους.

Αθηνά Καστρινάκη

ΑΠΕ ΜΠΕ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ανεξαρτητοποιήθηκαν Θεοδώρα Τζάκρη και Γιώτα Πούλου από τον ΣΥΡΙΖΑ – Αξιωματική αντιπολίτευση το ΠΑΣΟΚ

Τη θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης χάνει και επίσημα ο ΣΥΡΙΖΑ, καθώς μένει με 29 βουλευτές, μετά την ανεξαρτητοποίηση της Θεοδώρας Τζάκρη και της Γιώτας Πουλου.

Σημειώνεται πως τη θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης παίρνει πλέον το ΠΑΣΟΚ. Τόσο η Θεοδώρα Τζάκρη όσο και η Γιώτα Πούλου απέστειλαν ταυτόχρονα το πρωί της Πέμπτης (21.11.2024) επιστολές ανεξαρτητοποίησης στον πρόεδρο της Βουλής, προσπαθώντας με αυτό τον τρόπο να περιορίσουν την κριτική ότι φέρουν την ευθύνη πως «έριξαν» τον ΣΥΡΙΖΑ από τη θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Το ΠΑΣΟΚ με 31 βουλευτές γίνεται το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης και ο ΣΥΡΙΖΑ εντάσσεται στα κόμματα της ελάσσονος αντιπολίτευσης.

Η Θεοδώρα Τζάκρη αναφέρει στην επιστολή της: «Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε της Βουλής των Ελλήνων. Με την παρούσα επιστολή μου σας γνωστοποιώ την αποχώρησή μου από την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Εφεξής θα είμαι ανεξάρτητη βουλευτής Πέλλας στο Ελληνικό Κοινοβούλιο. Με τιμή, Θεοδώρα Τζάκρη».

Με πανομοιότυπη επιστολή ανεξαρτητοποιήθηκε και η Γιώτα Πούλου: «Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε της Βουλής των Ελλήνων, Με την παρούσα επιστολή μου σας γνωστοποιώ την αποχώρησή μου από την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Εφεξής θα είμαι ανεξάρτητη βουλευτής Βοιωτίας στο Ελληνικό Κοινοβούλιο. Με τιμή, Γιώτα Πούλου».

Το πρωί της Πέμπτης η Θεοδώρα Τζάκρη είχε ανακοινώσει ότι θα αποχωρήσει από τον ΣΥΡΙΖΑ το… Σάββατο.

Σημειώνεται πως οι πρώην βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και πλέον ανεξάρτητοι, Θεοδώρα Τζάκρη, Ραλλία Χρηστίδου, Κυριακή Μάλαμα και Γιώτα Πούλου αναμένεται να ενταχθούν στο νέο κόμμα του Στέφανου Κασσελάκη.

NEWSIT

Ανεξαρτητοποιήθηκαν Θεοδώρα Τζάκρη και Γιώτα Πούλου από τον ΣΥΡΙΖΑ – Αξιωματική αντιπολίτευση το ΠΑΣΟΚ

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Νίκος Δένδιας: Πάμε σε κλείσιμο 137 στρατοπέδων μέχρι το 2025 – Κάθε μονάδα θα έχει τη δυνατότητα αντι-drone

Για τη νέα δομή των Ενόπλων Δυνάμεων για το διάστημα 2024 – 2035 μίλησε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Επιτροπής Εξωτερικών και Άμυνας της Βουλής, το πρωί της Πέμπτης (14.11.24).

Ο Νίκος Δένδιας αναφέρθηκε στα εξοπλιστικά προγράμματα που θα ενισχύσουν και θα αναβαθμίσουν τις επιχειρησιακές δυνατότητες των Ενόπλων Δυνάμεων.

Αρχικά, ο Νίκος Δένδιας δήλωσε ότι θα μεταρρυθμιστεί η Εθνοφυλακή, η εφεδρεία και η στρατιωτική θητεία, ενώ υπογράμμισε ότι συγχωνευτούν και κατ’ επέκταση θα κλείσουν στρατόπεδα στην ελληνική επικράτεια, παρουσιάζοντας αριθμητικά στοιχεία λέγοντας χαρακτηριστικά: «Αυτή τη στιγμή υπάρχουν μονάδες στον Έβρο με πληρότητα κάτω από 30% και μονάδα στην Πελοπόννησο με 130%. Δεν έχει λογική να έχουμε 800 και στρατόπεδα, περισσότερα και από τις ΗΠΑ. Χρειάζομαι βοήθεια ξέρω τι είναι να κλείνουν στρατό. Πάμε σε κλείσιμο 137 στρατοπέδων και αυτό να τελειώσει μέχρι το 2025. Το κάνουμε γιατί δεν έχουμε χρήματα να κλείσουμε άλλα 250».

Παράλληλα, τόνισε ότι θα καταργηθούν περισσότεροι από 30 σχηματισμοί και θα ενοποιηθούν άλλοι, επισημαίνοντας πως πλέον οι Ένοπλες Δυνάμεις πρέπει να εκσυγχρονιστούν.

«Πρέπει να μπούμε στην εποχή των drones, κάθε μονάδα θα έχει τη δυνατότητα αντι-drone», ανέφερε.

Δείτε το σχετικό απόσπασμα από το 09:30 με 10:30 του βίντεο:

Σε ό,τι αφορά το Πολεμικό Ναυτικό, ο Νίκος Δένδιας είπε ότι θα υπάρξει τεράστια ενίσχυση και ο Στόλος θα α αποκτήσει δυνατότητες που δεν είχε ποτέ στην ιστορία του και αποκτά δυνατότητα αεροπορικής άμυνας στην περιοχή, προκειμένου να προβάλλει την ισχύ του.

Για την Πολεμική Αεροπορία, ο Νίκος Δένδιας υπογράμμισε ότι «ο πτέραρχος Γεωργιάδης έχει προωθήσει ένα πρόγραμμα ομογενοποίησης των τύπων για να φτάσουμε σε μια οροφή 200 αεροσκαφών 4++ και 5ης γενιάς, με τα μαχητικά αεροσκάφη τύπου RafaleF-35 και τα αναβαθμισμένα F-16 Viper.

Ως προς την κυβερνοασφάλεια, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας επισήμανε πως «για να λειτουργήσουμε τα συστήματα πρέπει να πάμε σε δορυφορικές επικοινωνίες κρυμμένες, άρα πρέπει να πάμε σε ελληνικό δορυφόρο και πρέπει να πάμε σε δυνατότητες κυβερνοπολέμου αμυντικές και επιθετικές».

Επίσης, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας διευκρίνισε ότι «στα 10 χρόνια της κρίσης έλειψαν 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ τον χρόνο άρα ένα συνολικό έλλειμμα 20 δισ. Όπου υπάρχει ιδιωτική βοήθεια είναι καλοδεχούμενη. Φέτος θα ξεπεράσουμε τα 20 εκατομμύρια. Η δυνάμει απειλή έχει έναν προϋπολογισμό 40 δισ. ευρώ. Εκτιμούμε ότι θα πάμε σε 2 δισ. εξοικονόμηση σε βάθος 10ετίας από τα λειτουργικά έξοδα και αυτό είναι το απαισιόδοξο σενάριο».

NEWSIT

https://www.newsit.gr/politikh/nikos-dendias-pame-se-kleisimo-137-stratopedon-mexri-to-2025-kathe-monada-tha-exei-ti-dynatotita-anti-drone/4234787/

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Οι δυο κινήσεις Μητσοτάκη στη Βουλή που «έδειξαν» ποιον θεωρεί βασικό του αντίπαλο

Η συζήτηση στη Βουλή για την αντιπυρικη περίοδο φαίνεται να εκπέμπει και πολλά μηνύματα από τον Κυριάκο Μητσοτάκη στους πολιτικούς του αντιπάλους εντός και εκτός.

Όπως σχολιάστηκε από πολλούς, η κίνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη να αποχωρήσει την ώρα που ανέβαινε στο βήμα ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς και η επιστροφή του όταν πήρε τον λόγο ο Νίκος Ανδρουλάκης έδειξε δυο πράγματα: πρώτον, ότι επιλέγει ως βασικό του πολιτικό αντίπαλο τον Νίκο Ανδρουλάκη. Άλλωστε αυτό φάνηκε και στην πρωτολογία του όταν απευθύνθηκε προσωπικά στον Πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ. «Και να πω στον κ. Ανδρουλάκη, αφού τον συγχαρώ για την επανεκλογή του, με αφορμή κάτι το οποίο διάβασα στην ερώτησή σας: δεν είναι άλλοθι, να το ξεκαθαρίσουμε αυτό. Η κλιματική κρίση δεν είναι άλλοθι, είναι μια πραγματικότητα. Είναι μια επίθεση η οποία δεν έχει χρώμα, δεν έχει κόμμα. Είναι ένας κίνδυνος ο οποίος αφορά τους πάντες και απέναντι στην κλιματική κρίση έχουμε χρέος να σταθούμε όλοι ενωμένοι και συντεταγμένοι».

Και δεύτερον: Σε αντίθεση με τον Αντώνη Σαμαρά ο οποίος πρόσφατα αντάλλαξε θερμή χειραψία με τον Νίκο Παππά σε εκδήλωση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν επιθυμεί να έχει σχέσεις με τον καταδικασμένο Πρόεδρο της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ από το Ειδικό Δικαστήριο για τις τηλεοπτικές άδειες.

NEWSIT

Οι δυο κινήσεις Μητσοτάκη στη Βουλή που «έδειξαν» ποιον θεωρεί βασικό του αντίπαλο

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ