Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Β. Κικίλιας: Οι πρωταθλητές της χρονιάς βγαίνουν τον Γενάρη-Σύσκεψη με την ηγεσία του ΕΟΤ για τη στρατηγική του ελληνικού τουρισμού του 2023

«Οι πρωταθλητές της χρονιάς βγαίνουν τον Γενάρη» δήλωσε ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στον ΕΟΤ, με τη συμμετοχή της προέδρου του ΕΟΤ, Άντζελας Γκερέκου και του γενικού γραμματέα του Οργανισμού, Δημήτρη Φραγκάκη, στο πλαίσιο της οποίας παρουσιάστηκε η στρατηγική του 2023 για τον τουρισμό.
Κεντρικός άξονας της στρατηγικής είναι η προβολή της Ελλάδας ως ενός ιδανικού τουριστικού προορισμού όλες τις εποχές του χρόνου. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κικίλιας, η καμπάνια είναι διαρκής, 12 μήνες τον χρόνο, αφορά και τον χειμερινό τουρισμό, ενώ σημείωσε ότι το καλοκαιρινό προϊόν θα ξεκινήσει να προβάλλεται νωρίς την άνοιξη και, συγκεκριμένα, από την 1η Μαρτίου. «Η τουριστική περίοδος δεν σταματά και η θερινή περίοδος θα αρχίσει τον Μάρτιο για την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, τα νησιά, αλλά και τους ηπειρωτικούς προορισμούς» υπογράμμισε ο υπουργός Τουρισμού και τόνισε επίσης ότι στόχος είναι να αναδειχθούν και άλλες πόλεις, πέραν από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, ως προορισμοί city break.
Εκφράζοντας την αισιοδοξία του για τη χρονιά που μόλις ξεκίνησε, ο κ. Κικίλιας σχολίασε ότι τα αποτελέσματα για τον ελληνικό τουρισμό το 2022 ήταν εξαιρετικά (τα έσοδα από τον τουρισμό ξεπέρασαν κατά 3 δισ. ευρώ το στόχο του περυσινού προϋπολογισμού), παρά τις αντίξοες συνθήκες και, στο σημείο αυτό, ευχαρίστησε τόσο την πρόεδρο του ΕΟΤ, Άντζελα Γκερέκου και τον γενικό γραμματέα του Οργανισμού, Δημήτρη Φραγκάκη, όσο και τους εργαζόμενους του ΕΟΤ, για την εξαιρετική προσπάθεια που κατέβαλαν. Σύμφωνα με τον υπουργό Τουρισμού, το θετικό αποτέλεσμα, που καταγράφηκε, σημαίνει σημαντική στήριξη για την κοινωνία, την οικονομία, αλλά και για τη μέση ελληνική οικογένεια.
Η κ. Γκερέκου εξέφρασε την ικανοποίησή της για την πορεία του τουρισμού στην Ελλάδα την προηγούμενη χρονιά και απέδωσε τα εξαιρετικά αποτελέσματα στη συνεργασία, στο συντονισμό και στη συλλογική προσπάθεια. «Δεν επαναπαυόμαστε και συνεχίζουμε με αισιοδοξία και τη νέα χρονιά» συμπλήρωσε η κ. Γκερέκου και είπε ότι η εθνική πύλη προβολής της χώρας μας, που είναι ο ΕΟΤ, ενδυναμώθηκε τα τελευταία 3,5 χρόνια και συνεχίζει να ενδυναμώνεται.
«Για τον ΕΟΤ, η Ελλάδα είναι ένας τουριστικός προορισμός 12 μηνών και αυτή είναι η νέα στρατηγική του υπουργού, Βασίλη Κικίλια και του υπουργείου Τουρισμού συνολικά. Αυτή τη στρατηγική υλοποιούμε, κάνοντας καμπάνιες όλο τον χρόνο στο εξωτερικό και για τον χειμερινό τουρισμό και για τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού και για το καλοκαιρινό μας προϊόν, που είναι η ναυαρχίδα μας. Το 2023 μας βρίσκει ακόμα πιο δυνατούς ως τουριστικό προϊόν και ο ΕΟΤ εδώ και μήνες έχει προετοιμάσει τη στρατηγική του και την καμπάνια προβολής του» δήλωσε, από την πλευρά του, ο κ. Φραγκάκης.
Παράλληλα, ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ τόνισε ότι αναπόσπαστο μέρος της στρατηγικής είναι η συνεργασία με μεγάλες αεροπορικές εταιρείες και tour operators. «Συνεχίζουμε την προσπάθεια, η οποία φέρνει ήδη αποτελέσματα και στο κομμάτι της επιμήκυνσης της σεζόν και στην αύξηση των αφίξεων και των εσόδων για την ελληνική κοινωνία και οικονομία» ανέφερε ο κ. Φραγκάκης.
Γ.Μπ.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μαγνησία: Οι εικόνες που έπληξαν τον τουρισμό και οι νέες καμπάνιες για την αναστροφή του κλίματος

Η παραλία του Βόλου, τα τσιπουράδικα, τα σοκάκια της Παλιάς πόλης, το μυθικό βουνό των Κενταύρων το γραφικό Πήλιο… ολόκληρη η Μαγνησία είναι ένας τόπος που συγκεντρώνει δεκάδες λόγους να τον επισκεφθεί κανείς κι όμως, στον απολογισμό αυτής της χρονιάς τα νούμερα θα σημειώσουν πτώση. Τι δεν πήγε καλά φέτος; Μετά τις φυσικές καταστροφές που έπληξαν την Θεσσαλία πέρσι, στο τέλος του καλοκαιριού ήρθε να προστεθεί ένας ακόμη «πονοκέφαλος»: Οι εικόνες με τα νεκρά ψάρια σε ορισμένες παραλίες της περιοχής προς το τέλος του Αυγούστου, έδωσαν ακόμη ένα «χτύπημα» στην τουριστική κίνηση, το οποίο όπως λένε οι επαγγελματίες του κλάδου έγινε γενικευμένα.
«Πολλές φορές ο τρόπος που μεταδίδεται η πληροφορία και εκείνο που περνάει προς τα έξω προκαλεί μεγαλύτερη ζημιά από ό,τι φανταζόμαστε. Όταν βγαίνουμε και λέμε “ψόφια ψάρια στον Βόλο” πιάνει όλη τη Μαγνησία, με αποτέλεσμα να έχουμε ακυρώσεις μέχρι και στο ανατολικό Πήλιο που είναι 55 χλμ μακριά και βλέπει στο Αιγαίο», επισημαίνει μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Γιώργος Ζαφείρης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας και μέλος του ΔΣ του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Έτσι, παρόλο που ο Ιούλιος και ο Αύγουστος παρουσίασαν μια εξαιρετική άνοδο σε σχέση με πέρσι και οι επιχειρήσεις του κλάδου δούλεψαν πολύ καλά, στο σύνολο η χρονιά θα κλείσει σημειώνοντας πτώση.
Αυτό το κλίμα ή καλύτερα την εικόνα που έχει δημιουργηθεί επιθυμούν και προσπαθούν να αντιστρέψουν οι φορείς με νέες καμπάνιες για την τουριστική προβολή και προώθηση του προορισμού.
Κάτι παρόμοιο έγινε και πέρσι τον χειμώνα, καθώς οι τουριστικές επιχειρήσεις ήταν έτοιμες να φιλοξενήσουν τους επισκέπτες τα Χριστούγεννα αλλά έπρεπε να αλλάξει η εικόνα που είχε δημιουργηθεί στον κόσμο, σύμφωνα με τον κ.Ζαφείρη.
«Εμείς περιμένουμε σε συνεργασία με τον ΕΟΤ και την Περιφέρεια Θεσσαλίας αλλά και μέσω ενός κονδυλίου που έχει προαναγγελθεί για την προβολή της Θεσσαλίας, να προχωρήσουμε σε μια ολοκληρωμένη καμπάνια για την περιοχή ενώ στο μεταξύ έχουμε προγραμματίσει και τη συμμετοχή μας σε εκθέσεις τουρισμού εντός και εκτός Ελλάδας», σημειώνει ο κΖαφείρης.
Το μεγαλύτερο πλήγμα στον τουρισμό δόθηκε με την ακύρωση των συνεδρίων και των σχολικών εκδρομών μετά τα ακραία καιρικά φαινόμενα και τις καταστροφές που σημειώθηκαν. Παρόλο που η Μαγνησία επανήλθε, το κακό είχε ήδη γίνει και τα ταξίδια είχαν ήδη ακυρωθεί.
«Πέρσι τον χειμώνα, παρότι στις γιορτές των Χριστουγέννων οι πληρότητες ήταν πολύ υψηλές, ο χειμερινός τουρισμός συνολικά μειώθηκε κατά τουλάχιστον 40% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Μόνον οι σχολικές εκδρομές που ακυρώθηκαν άγγιξαν σε ποσοστό το 70%», αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας. Τώρα το επόμενο στοίχημα είναι τα Χριστούγεννα και φυσικά οι εκδρομές και τα συνέδρια που κλείνουν από νωρίς.
Νικόλ Καζαντζίδου

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

National Geographic: Προβολή της Μήλου στις διεθνείς αγορές

Στα γεωλογικά, αρχαιολογικά, ιστορικά και μορφολογικά ενδιαφέροντα της Μήλου αναφέρεται δημοσίευμα του National Geographic με ιδιαίτερη έμφαση στο Αρχαίο Θέατρο, τις Κατακόμβες, την Αφροδίτη και τα ευρήματα στην Φυλακωπή σημειώνοντας ότι στο νησί “υπάρχουν όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου. Σε όλη τη βραχώδη ακτογραμμή, θα δείτε όλα τα διαφορετικά χρώματα. Το πράσινο είναι μπεντονίτης, το κόκκινο είναι οξείδιο του σιδήρου, το μπλε είναι αμέθυστος”. Και συμπληρώνει:”Η Μήλος προσφέρει εκπληκτικά τοπία παρόμοια με τη Σαντορίνη αλλά χωρίς πολυκοσμία. Γνωστή για την ηφαιστειακή ιστορία της, διαθέτει μια παλέτα από πολύχρωμους βράχους και πάνω από 70 παρθένες παραλίες, όπως το Σαρακίνικο ,το Κλέφτικο, τον Γέρακα , τη Φυριπλάκα και το Αμμουδαράκι. Το αφιέρωμα περιγράφει και τα γοητευτικά χωριά του νησιού, όπως ο Αδάμαντας, η Πλάκα, το Κλήμα, τα Μανδράκια και τα Πολλώνια, “όπου οι επισκέπτες μπορούν να εξερευνήσουν τον παραδοσιακό ελληνικό πολιτισμό”. Και συμπληρώνει :” Είναι ένας ιδανικός προορισμός για ταξιδιώτες που αναζητούν μια πιο ήρεμη και αυθεντική ελληνική νησιωτική εμπειρία”.
Το αφιέρωμα δημοσιεύθηκε στις 29 Αυγούστου και υπογράφεται από την Elizabeth Warkentin.

https://www.nationalgeographic.com/travel/article/milos-santorini-greece-alternative

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Grecotel ενεργός υποστηρικτής δράσεων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής

Η Grecotel ενώνει τη φωνή της με την επιστημονική κοινότητα και όσους φροντίζουν να παραδώσουν στην επόμενη γενιά ένα πλανήτη απαλλαγμένο από τα φαινόμενα της κλιματικής αλλαγής και καλωσορίζει στο Ρέθυμνο το τριήμερο οικολογικό συμπόσιο «ΓΗ: Ένας Βιώσιμος Πλανήτης για όλους – Κάλεσμα για Δράση – Η αλλαγή είναι εφικτή»,  οι εργασίες του οποίου ξεκίνησαν σήμερα 10 και θα διαρκέσουν έως τις 12 Σεπτεμβρίου 2024. Διοργανωτές του συμποσίου η Ιερά Μητρόπολη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου, το Πανεπιστήμιο Κρήτης, το Εθνικό Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας και η Περιφέρεια Κρήτης.

Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, η ανάδειξη της Grecotel ως “Μέγα Χορηγού” του συμποσίου στο Ρέθυμνο,  σηματοδοτεί τις προθέσεις του ξενοδοχειακού οργανισμού,  να στρέψει το βλέμμα στις τοπικές κοινωνίες, που με την παρακίνηση και την ενημέρωση μπορούν να σταθούν απέναντι στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής. H κλιματική αλλαγή απαιτεί συνέργειες αλλά και στήριξη της ακαδημαϊκής κοινότητας και του επιστημονικού προσωπικού της χώρας. Η Grecotel αναγνωρίζοντας το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει, “δηλώνει” ενεργός υποστηρικτής πρωτοβουλιών που μπορούν να καταστήσουν μια ουσιαστική αλλαγή εφικτή και στο μέτωπο της κλιματικής αλλαγής.

Η Grecotel είναι μεταξύ άλλων μέλος του UN Global Compact Network Greece. Το Οικουμενικό Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών (UN Global Compact) είναι μια εθελοντική πρωτοβουλία, που βασίζεται στη δέσμευση των επιχειρήσεων για εφαρμογή Οικουμενικών Αρχών βιωσιμότητας και ανάληψη δράσεων υποστήριξης των στόχων των Ηνωμένων Εθνών.

Οι εργασίες του Συμποσίου, που τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου,  θα πραγματοποιηθούν στους χώρους της Ιεράς Μητροπόλεως (ανάμεσά τους και η Μονή Αρκαδίου), του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Παλαιοντολογικού Μουσείου Ρεθύμνου, παράρτημα του Εθνικού Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, πρόεδρος του οποίου είναι η Φαλή Βογιατζάκη, η ακούραστη οραματίστρια για την προστασία του περιβάλλοντος στην Ελλάδα και ψυχή και αυτής της διοργάνωσης.

Με περισσότερα από 2.000 διεθνή βραβεία και διακρίσεις που έχει λάβει ο όμιλος Δασκαλαντωνάκη-Grecotel, αναγνωρίζεται σήμερα ως ο ηγέτης της ξενοδοχειακής αγοράς, ο μεγαλύτερος ελληνικός τουριστικός όμιλος και μία από τις πλέον δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις.  Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της ICAP (Κλαδική Μελέτη για Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις, Νοέμβριος 2023), ο όμιλος κατέχει την πρώτη θέση με μερίδιο 4,5% βάσει αξίας και 3,5% βάσει συνόλου κλινών για τα ξενοδοχεία πολυτελείας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ