Connect with us

ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

Η Nova παρουσιάζει νέα πακέτα κινητής, internet & ψυχαγωγίας

Η Nova ενοποιείται με τη Wind και λανσάρει νέα προϊόντα μέσα από ένα μεγαλύτερο δίκτυο καταστημάτων

Η Nova ολοκλήρωσε σήμερα την ενοποίηση της με τη Wind ύστερα από τη συμφωνία εξαγοράς που έλαβε χώρα τον Ιανουάριο του 2022. Η Nova επίσης ανακοίνωσε τα ανανεωμένα προϊόντα για κινητή, σταθερή, internet και ψυχαγωγία.

Η νέα Nova παρουσίασε σήμερα τα προϊόντα κινητής, “Unlimited+”, σχεδιασμένα για να  παρέχουν υπερεπάρκεια δεδομένων, απεριόριστη ομιλία και απεριόριστα μηνύματα. Τα νέα προϊόντα παρέχουν εξαιρετική σχέση ποιότητας-τιμής για κάθε χρήστη κινητής, συμπεριλαμβανομένων των κατόχων καρτοκινητών, καθώς τα νέα συμβόλαια ξεκινούν από μόλις €13. Το πρόγραμμα Unlimited+ σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας εποχής στα συμβόλαια κινητής, που γίνονται πλέον προσιτά σε όλους. Επιπλέον, οι καταναλωτές μπορούν να αποκτήσουν ακόμα περισσότερα για τις τιμές που πληρώνουν σήμερα.

Η Nova ανακοίνωσε επιπλέον τις νέες προσφορές για internet μέσω δικτύου οπτικών ινών  με υψηλές ταχύτητες 500Mbps και 1Gbps στα 26€ και 33€, αντίστοιχα. Οι ταχύτητες αυτές θα είναι διαθέσιμες αποκλειστικά από το δικό της, διαρκώς διευρυνόμενο δίκτυο. Πρόκειται για μια σημαντική εξέλιξη για τη διείσδυση της οπτικής ίνας στα ελληνικά νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις, που θα επιταχύνει την ανάπτυξη των ψηφιακών υποδομών στην χώρα.

Ο Παναγιώτης Γεωργιόπουλος, CEO της Nova, δήλωσε: «Εγκαινιάζουμε ένα νέο κεφάλαιο για τον κλάδο στην Ελλάδα προσφέροντας μέσα από τα νέα μας προϊόντα ό,τι καλύτερο διαθέτει σήμερα η τεχνολογία, σε τιμές που είναι προσιτές σε όλους. Αναγνωρίζουμε ότι αυτό είναι που ζητούν οι πελάτες και απαντάμε σε αυτές τις ανάγκες μέσα από σημαντικές επενδύσεις. Από σήμερα, η απεριόριστη επικοινωνία και οι υψηλές ταχύτητες ακόμα και στο 1Gbps είναι προσιτές, χωρίς ψιλά γράμματα και χρονικούς περιορισμούς. Η νέα Nova τοποθετεί τον πελάτη στο επίκεντρο και αυτή είναι μόνο η αρχή».  

Στο πλαίσιο της δέσμευσης της Nova για τη διάθεση του καλύτερου ψυχαγωγικού περιεχομένου στους πελάτες της, η EON TV ήδη προσφέρει στην ελληνική αγορά πρόσβαση σε κορυφαίο αθλητικό, κινηματογραφικό περιεχόμενο, αλλά και περιεχόμενο για παιδιά, για μια υψηλής ποιότητας εμπειρία.

Ο Νίκος Σταθόπουλος, Πρόεδρος του ΔΣ της Nova και Πρόεδρος της BC Partners, δήλωσε: «Σήμερα, γίνεται πράξη ένα ορόσημο για τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών και των media στην Ελλάδα. Πιστέψαμε από την πρώτη στιγμή στο εγχείρημα της συνένωσης NovaWind, διαμορφώνοντας έναν ισχυρό και διαφορετικό πάροχο που θα συμβάλει ουσιαστικά στις προοπτικές ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας αξιοποιώντας επενδύσεις σε υποδομές δικτύου, σε περιεχόμενο, στην τεχνολογία και σε καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες. Η νέα Nova είναι εδώ ως απόδειξη του τρόπου με τον οποίο ένα τολμηρό όραμα μπορεί να υποστηρίξει συνολικά τις δυνατότητες ανάπτυξης της Ελλάδας».

Με εφόδιο την επένδυση της United Group στην Ελλάδα, αλλά και την εμπειρία της στον κλάδο των Τηλεπικοινωνιών σε διεθνείς αγορές, η Nova επενδύει τόσο στην διαπροσωπική επαφή όσο και στην ψηφιακή εμπειρία. Μεγαλώνει το δίκτυο καταστημάτων της, που θα περιλαμβάνει σχεδόν 300 σημεία, και εγκαινιάζει ένα ολοκαίνουριο website. Με μία από τις μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής στην Ελλάδα και εικοσιτετράωρη εξυπηρέτηση, η Nova βρίσκεται στο πλευρό των πελατών της.

Σχετικά με τη Nova

Η Νova είναι ο πάροχος που έφερε πρώτη στην Ελλάδα το Internet, την κινητή τηλεφωνία και την συνδρομητική τηλεόραση. Είναι μέλος του United Group και είναι ο πάροχος που προέρχεται από την ενοποίηση της Nova με την Wind. Προσφέρει ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών με 5 εκατομμύρια χρήστες κινητής, σταθερής, internet και συνδρομητικής τηλεόρασης. Η Nova με την μακρά κληρονομιά καινοτομίας ενισχύεται από τη διεθνή εμπειρία, την τεχνογνωσία και το επενδυτικό σχέδιο της United Group για την Ελλάδα.

Σχετικά με την United Group

Η United Group με έδρα την Ολλανδία είναι η κορυφαία εταιρεία τηλεπικοινωνιών και μέσων ενημέρωσης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Δραστηριοποιείται σε οκτώ χώρες, έχει 15 εκατομμύρια χρήστες και περισσότερους από 15.500 εργαζόμενους και τα ετήσια έσοδα της αγγίζουν τα 2,5 δισ. ευρώ. Η United Group έχει την ευρύτερη κάλυψη δικτύου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και προσφέρει στους πελάτες κορυφαίο τηλεοπτικό περιεχόμενο από όλο τον κόσμο. Σημαντικές επενδύσεις σε ψηφιακές υποδομές, περιεχόμενο και τεχνολογία διασφαλίζουν την ελκυστικότητα των προϊόντων που παρέχει στους πελάτες. Η United Group ανήκει κατά πλειοψηφία στην BC Partners, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες επενδύσεων παγκοσμίως, από τον Μάρτιο του 2019. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε το https://united.group 

Continue Reading
Advertisement

ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

Ρωμάνος: Πώς το άνοιγμα του Εμπορικού Λιμένα Πατρών έφερε νέες μεγάλες προοπτικές

Το σφρίγος, η μακρά εμπειρία και η αξιοπιστία στη ναυτιλιακή αγορά αποδείχθηκαν όπλα ικανά , ώστε η Romanos να συμβάλει μοναδικά σε κάτι που φάνταζε σχεδόν αδύνατον: Να ανοίξει το Εμπορικό Τμήμα στο Νέο Λιμένα Πατρών και μάλιστα με μια νέα γραμμή που σύντομα συμπληρώνει τέσσερα χρόνια ζωής.

Η Romanos Ναυτιλιακά Πρακτορεία στην ουσία ξεκινά το 1947 με τον Ανδρέα Ρωμάνο. Ο Ανδρέας Ρωμάνος μιλώντας δυο γλώσσες και με παιδεία, κέρδισε τον καθολικό σεβασμό στον χώρο. Έγινε ένας μικρός μύθος αφού ξεκίνησε ως office boy για εξελίχθηκε σε έναν δάσκαλο στη ναυτιλιακή πρακτόρευση με δικό του Γραφείο. Όλα αυτά σε ένα Λιμάνι με έντονη εξαγωγική – εμπορική δραστηριότητα.

Ο Ανδρέας Ρωμάνος έμελλε να δει τον υιό του Σπύρο να συνεχίζει ότι οραματίστηκε. Το Ναυτιλιακό Γραφείο πορεύεται από το 1986 με τον Σπύρο Ρωμάνο στο τιμόνι. Η εταιρεία γίνεται γρήγορα η πλέον εξειδικευμένη στην διαχείριση δεξαμενοπλοίων. Μέχρι και σήμερα είναι ο κυρίαρχος της σχετικής δραστηριότητας. Παράλληλα μέσα από την ποιότητα των υπηρεσιών, τις υγιείς συμφωνίες και  την φρεσκάδα στην λειτουργία της, κερδίζει μόνιμες  συνεργασίες – εκπροσωπήσεις, όπως με την Τσαβλίρης Ναυτιλιακή, μια κορυφαία εταιρεία παγκοσμίως στις διασώσεις πλοίων και στην ρυμούλκηση τους.

Κορυφαία στιγμή και ένδειξη της δυναμικής της Romanos είναι το άνοιγμα του Εμπορικού Τμήματος στο Νέο Λιμένα Πατρών το 2018. Η εταιρεία εργαζόταν συστηματικά στο παλαιό Λιμάνι εξυπηρετώντας κρουαζιερόπλοια, συμβατικά πλοία και δεξαμενόπλοια. δεν υπήρχε όμως η δυνατότητα για εξυπηρέτηση γραμμής κοντέινερς.

Χρειάστηκαν 18 ολόκληροι μήνες στενής συνεργασίας της Romαnos με τα στελέχη του ΟΛΠΑ και κατάθεση πλήθους προτάσεων που έλυναν γραφειοκρατικά και άλλα προβλήματα, για να φτάσουμε στις 24 Ιουλίου να έχουμε την πρώτη άφιξη πλοίου με κοντέινερ στο νέο Λιμάνι. Ακόμη εξαιρετική υπήρξε η συνεργασία με τον Σύλλογο Φορτοεκφορτωτών.

Η Romanos θα καταφέρει:

α) Να ανοίξει για πρώτη φορά γραμμή με την Τουρκία (και στη συνέχεια προς και από Ευρώπη).

β) Να οργανωθεί υπερσύγχρονος χώρος εντός του Λιμένα (ενοικιαζόμενος από την Romanos), με σύγχρονα μηχανήματα, Τελωνείο, υψηλή επίβλεψη του έργου με ιδιωτική security, μοντέρνα γραφεία και ένα πλήθος μικρών κα μεγάλων υποδομών που κατέστησαν το Νέο Λιμάνι Πάτρας ελκυστικό για την μεταφορά κοντέινερς όπως σύντομα θα αποδειχθεί με αύξηση της κίνησης και νέες συνεργασίες.

γ) Να δημιουργηθούν οι πρώτες σημαντικές υποδομές, για την αναμενόμενη έλευση της γραμμής του εμπορικού τρένου

Η νέα αυτή δραστηριότητα πρόσθεσε δεκάδες θέσεις εργασίας, αύξησε τα έσοδα του ΟΛΠΑ ενώ επικύρωσε τις υψηλές ικανότητες της Romanos που δείχνει ότι μπορεί να ανοίγει και νέους δρόμους. Επιπλέον κατέστησε το νέο Λιμένα Πατρών σημαντικό κόμβο στον κλάδο των Διεθνών Μεταφορών.

ΣΠΥΡΟΣ ΡΩΜΝΑΝΟΣ – ΔΗΛΩΣΗ

“Η Πάτρα δεν έχει συνειδητοποιήσει τις μεγάλες δυνατότητες του Λιμένα της, παρά το γεγονός ότι στο παρελθόν σχεδόν ολόκληρη η οικονομική ζωή της στηρίχθηκε σε αυτό. Δεκάδες βιομηχανίες εγκαταστάθηκαν εδώ, η Πάτρα έγινε εμπορικός κόμβος και Πύλη προς τη Δύση, ενώ ξεκίνησε και η επιβατική γραμμή με την Ιταλία όπου κυριάρχησαν ελληνικές εταιρείες. Χιλιάδες οι εργαζόμενοι σε όλους τους κλάδους.

Το Λιμάνι είναι πάντα η Πόρτα του σπιτιού μας και σήμερα, σε μια εποχή μεγάλων προκλήσεων και στις Μεταφορές, έχει σίγουρα περίοπτη θέση, στον διεθνή χάρτη. Η στρατηγική της θέση ανάμεσα σε Ασία και Ευρώπη ακόμα και Αφρική της δίνει μεγάλα πλεονεκτήματα.

Τι πρέπει να γίνει; Να συνυπάρξει το Λιμάνι αρμονικά με την πόλη. Τότε, θα εκδηλωθούν όλες εκείνες οι ενέργειες που θα το αναδείξουν και θα φέρουν κι άλλες δραστηριότητες”.

 

Continue Reading

ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

Τόκυο 2024: Με το απόλυτο 10 στα 10 στην Ιαπωνία οι ελαιώνες Σακελλαρόπουλου

Μια πολύ μεγάλη διάκριση υψηλού κύρους για Έλληνα ελαιοπαραγωγό με δέκα (10) κορυφαίες βραβεύσεις, σημειώθηκε στην Ιαπωνία, για τους βιολογικούς ελαιώνες Σακελλαρόπουλου, στον φημισμένο διεθνή διαγωνισμό ελαιολάδων της Ιαπωνίας, JAPAN Olive Oil Prize Competition 2024.

Πραγματοποιήθηκε στην πόλη του Τόκυο, από τις 3 έως τις 6 Ιουνίου 2024. Ο συγκεκριμένος διεθνής διαγωνισμός θεωρείται παγκοσμίως από τους πιο επαγγελματικούς διαγωνισμούς ελαιολάδων γιατί εφαρμόζει πολύ αυστηρά standards αξιολόγησης, βασιζόμενος στις γευσιγνωστικές μεθόδους που ορίζει το Διεθνές Συμβούλιο Ελαιολάδου.

Κατατάσσεται σε υψηλή θέση στην παγκόσμια κατάταξη EVOOWR και η γευσιγνωστική δοκιμή των ελαιολάδων στον JAPAN Olive Oil Prize Competition 2024, γίνεται από ειδικούς γευσιγνώστες ελαιολάδου (expert panel tasters) διεθνούς κύρους, με την μέθοδο της τυφλής γευσιγνωσίας (blind tasting).

Για το 2024 συμμετείχαν 550 ελαιόλαδα περίπου από 23 ελαιοπαραγωγικές χώρες όπως Ισπανία, Κροατία, Ελλάδα, Ιταλία, Πορτογαλία, Τυνησία, Η.Π.Α, Τουρκία, Ισραήλ και άλλες, με πολύ υψηλό επίπεδο ποιότητας.

Οι βιολογικοί ελαιώνες Σακελλαρόπουλου, τιμήθηκαν με δέκα (10) εξαιρετικά υψηλές βραβεύσεις και στα δέκα (10) δείγματα εξαιρετικών παρθένων και gourmet ελαιολάδων τους με τα οποία συμμετείχαν στο διεθνή διαγωνισμό της Ιαπωνίας, σημειώνοντας το απόλυτο ποσοστό του 100 %, και συγκεκριμένα :

  • Με 5 χρυσά και 5 ασημένια βραβεία αλλά και βαθμολογίες που έφτασαν και το 95 %, κατατάσσονται στα καλύτερα ελαιόλαδα Best Olive Oils του JOOP 2024.

Ειδικότερα, οι 10 μεγάλες βραβεύσεις στα βιολογικά gourmet ελαιόλαδα των ελαιώνων Σακελλαρόπουλου στο Τόκυο της Ιαπωνίας για το 2024 είναι:

FYLLIKON First Harvest  Χρυσό Βραβείο

AGOURELAIO Early Harvest evoo  Χρυσό Βραβείο

PLUS HEALTH GREEN EVOO  Χρυσό Βραβείο

SYLLEKTIKON Gourmet evoo  Χρυσό Βραβείο

Flavored Gourmet ENIGMA  Χρυσό Βραβείο

MASTERPIECE Blend evoo  Ασημένιο Βραβείο

ARMONIA Βιολογικό – Ασημένιο βραβείο

TREASURE Blend evoo – Ασημένιο Βραβείο

OLEOASTRON Gourmet Evoo – Ασημένιο Βραβείο

ENSTAGMA Saffran & Sage evoo – Ασημένιο βραβείο

Οι βραβεύσεις αυτές στο Τόκυο της Ιαπωνίας για το 2024, αποτελούν μία ακόμα μεγάλη διάκριση για τους βιολογικούς ελαιώνες Σακελλαρόπουλου από την Σπάρτη Λακωνίας γιατί, βάσει των αξιολογήσεων από τους εξειδικευμένους κριτές – γευσιγνώστες, τα καινοτομικά και περιορισμένης παραγωγής ελαιόλαδα αυτά ξεχώρισαν και αναγνωρίστηκαν για μια ακόμη φορά σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ταυτόχρονα οι δέκα (10)  μεγάλες αυτές διεθνείς βραβεύσεις στον JAPAN Olive Oil Prize Competition 2024, συμπληρώνουν τον μοναδικό αριθμό των 929 διεθνών βραβεύσεων για τους βιολογικούς ελαιώνες Σακελλαρόπουλου , ένας αριθμός που αποτελεί παγκόσμιο ρεκόρ που εξελίσσεται.

Παράλληλα αποτελεί ιδιαίτερη χαρά και τιμή τα βιολογικά, Single Estate ελαιοπροϊόντα των βιολογικών ελαιώνων Σακελλαρόπουλου από την Σπάρτη Λακωνίας, να αναγνωρίζονται στους μεγαλύτερους παγκόσμιους διαγωνισμούς για την υψηλή ποιότητα τους, για την καινοτομία στην παραγωγή τους, την μοναδική γεύση και τους υπέροχους συνδυασμούς τους, ενώ παράλληλα να θεωρούνται από τα κορυφαία διεθνώς.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

Η Τεχνητή Νοημοσύνη επιφέρει επαναστατικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της ναυτιλίας – ΑΙ στο επίκεντρο των Ποσειδωνίων 2024

Η ναυτιλιακή βιομηχανία, που συχνά θεωρείται συντηρητική και μετρημένη στον τρόπο με τον οποίο ενσωματώνει την τεχνολογία στη λειτουργία της, βρίσκεται στο κατώφλι μιας εποχής μετασχηματισμού, με την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) να αναδεικνύεται σε κεντρικό παίκτη. Οι απόψεις που καταθέτουν εκθέτες της ναυτιλιακής έκθεσης Ποσειδώνια αποκαλύπτουν ένα νέο τοπίο, μέσα στο οποίο οι ηγέτες του κλάδου ευθυγραμμίζονται στρατηγικά με τη δυναμική άνοδο της AI και κινούνται ήδη προς την υιοθέτησή της.

Σύμφωνα με τον Θεόδωρο Βώκο, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εκθέσεις Ποσειδώνια Α.Ε., η ζήτηση εκθεσιακού χώρου από εταιρείες προηγμένης τεχνολογίας και καινοτομίας που παρέχουν υπηρεσίες στη ναυτιλιακή βιομηχανία έχει αυξηθεί σημαντικά στα φετινά Ποσειδώνια, που θα πραγματοποιηθούν στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo της Αθήνας από τις 3 έως τις 7 Ιουνίου.

Όπως αναφέρει ο κ. Βώκος, «μία διεξοδική μελέτη για το μέλλον της Τεχνητής Νοημοσύνης στον ναυτιλιακό τομέα, με τίτλο ‘Out of the box’, η οποία εκπονήθηκε από το Lloyd’s Register και την εταιρεία συμβούλων ναυτιλιακής καινοτομίας Thetius, δείχνει ότι η αγορά συστημάτων ΑΙ και αυτονομίας στη ναυτιλιακή βιομηχανία αναμένεται να αγγίξει σε συνολική αξία τα 5 δισ. δολάρια έως το 2028. Σύμφωνα με τη μελέτη, σήμερα υπάρχουν ήδη 276 ενεργές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης για τη ναυτιλία. Η μελέτη υπογραμμίζει τη σημασία της προδραστικής επένδυσης από τους ναυτιλιακούς οργανισμούς για την ενίσχυση της κατανόησης της Τεχνητής Νοημοσύνης σε διάφορα επίπεδα. Ταυτόχρονα, προτείνει να δοθεί έμφαση σε πρωτοβουλίες εκπαίδευσης και κατάρτισης του εργατικού δυναμικού, που θα ενισχύσουν την ευαισθητοποίηση γύρω από μέτρα ασφαλείας και κανονισμούς που σχετίζονται με προηγμένες τεχνολογίες στον τομέα της ναυτιλίας».

Η EMMIS MARINE S.A., κατασκευαστής συστημάτων ηλεκτρικής τροφοδοσίας, ελέγχου και ποιότητας ισχύος, εντοπίζει μια ευρύτερη αλλαγή κλίματος στον κλάδο. Ο Ανδρέας Μισερλής, Ιδιοκτήτης & Διευθύνων Σύμβουλος, δίνει έμφαση στην τεχνολογικά προηγμένη κατάσταση του κλάδου, όπου η Τεχνητή Νοημοσύνη αναγνωρίζεται ως ζωτικής σημασίας για την αντιμετώπιση των σύγχρονων προκλήσεων. Ο κ. Μισερλής διατυπώνει μια προδραστική θέση, που ευθυγραμμίζει την τεχνολογία με τις ανάγκες του κλάδου ενσωματώνοντας την Τεχνητή Νοημοσύνη στην έρευνα και την ανάπτυξη. «Η Τεχνητή Νοημοσύνη βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της κάλυψης των τεχνολογικών απαιτήσεων της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Η δέσμευσή μας να ενσωματώσουμε την ΑΙ στο τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης και στις γραμμές παραγωγής μας, αντανακλά την προδραστική προσέγγισή μας προκειμένου να παραμείνουμε μπροστά στην εποχή του ψηφιακού μετασχηματισμού», εξηγεί.

Συνολικά, ο κατασκευαστικός κλάδος της ναυτιλίας προβλέπει ταχεία υιοθέτηση της Τεχνητής Νοημοσύνης, όπως φαίνεται και από την εταιρεία Captain Nemo. Η έμφαση που δίνει στην ανάλυση δεδομένων και στην ανάπτυξη έργων αντικατοπτρίζει την αναγνώριση των δυνατοτήτων της Τεχνητής Νοημοσύνης να βελτιστοποιήσει τις διαδικασίες και να δώσει ώθηση στην καινοτομία. «Με τα πρώτα έργα Τεχνητής Νοημοσύνης να βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη, προσβλέπουμε στην ενσωμάτωσή της στην ανάλυση δεδομένων, στην αυτοματοποίηση προτύπων και στην ανάπτυξη νέων έργων στον κλάδο των ναυτιλιακών κατασκευών», δήλωσε ο Μερκούρης Πανουτσόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας που ετοιμάζεται για την τρίτη συνεχόμενη συμμετοχή της στα Ποσειδώνια.

Όμως, η εφαρμογή της Τεχνητής Νοημοσύνης δεν περιορίζεται μόνο στον κατασκευαστικό τομέα, αλλά υιοθετείται με γρήγορους ρυθμούς και από τους τομείς των υπηρεσιών.

Σύμφωνα με το Bureau Veritas, «η Τεχνητή Νοημοσύνη υιοθετείται ήδη από τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Οι επενδύσεις στην ΑΙ δεν αφήνουν καμία αμφιβολία ότι γίνεται βασικός παράγοντας στην ψηφιοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας, προσφέροντας οφέλη όπως μειωμένο κόστος, λιγότερους κινδύνους, μειωμένες εκπομπές αερίων, βελτιωμένες προβλέψεις και ταχύτερες παραδόσεις μέσω βελτιστοποιημένων διαδρομών. Ως νηογνώμονας χρησιμοποιούμε την ΑΙ ως μέσο για να κάνουμε την εργασία μας – και τη ναυτιλία – ασφαλέστερη και αποτελεσματικότερη», δήλωσε ο Laurent Henges, Αντιπρόεδρος Ψηφιακών Λύσεων και Μετασχηματισμού. Ως νηογνώμονας, το BV αξιοποιεί δεδομένα και την Τεχνητή Νοημοσύνη για να βελτιστοποιήσει τους τρόπους λειτουργίας και τις υπηρεσίες προς τους πελάτες της. Πιο συγκεκριμένα, η Τεχνητή Νοημοσύνη μειώνει την ανάγκη για φυσικές επιθεωρήσεις σε ένα πλοίο, καθώς τις υποκαθιστά με απομακρυσμένες και ψηφιακώς υποστηριζόμενες επιθεωρήσεις, αξιοποιώντας δεδομένα για τη δημιουργία βελτιστοποιημένων προγνωστικών μοντέλων επιθεώρησης, συνδυάζοντας τεχνικές εξαγωγής δεδομένων όπως το OCR με Robotics Process Automation για ενίσχυση της αποτελεσματικότητας διαδικασιών, και ενεργοποιώντας το Generative AI (LLM Large Language Model), άρα δημιουργώντας chatbot, τα οποία βοηθούν να απαντώνται τεχνικά ερωτήματα πελατών και να παρέχουν ταχύτερη και καλύτερη εξυπηρέτηση.

Η Verifavia, εταιρεία που ειδικεύεται σε υπηρεσίες ναυτιλιακών επιθεωρήσεων και ελέγχων, ήδη εξετάζει τις ευκαιρίες που δημιουργεί η Τεχνητή Νοημοσύνη. Η εταιρεία πιστεύει ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη φέρνει συναρπαστικές δυνατότητες στη ναυτιλία, βελτιώνοντας την πλοήγηση, την προληπτική συντήρηση και τη συμμόρφωση. Συγκεκριμένα, η εταιρεία δίνει έμφαση στην υπεύθυνη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης, ενσωματώνοντας τη βιωσιμότητα στο αφήγημά της. «Στη Verifavia, χρησιμοποιούμε την Τεχνητή Νοημοσύνη εκεί που έχει μεγαλύτερη σημασία, ιδιαίτερα στη βελτιστοποίηση των ταξιδιών, στη βελτίωση της ποιότητας δεδομένων και στη διαφάνεια της αγοράς άνθρακα. Στηρίζουμε την υπεύθυνη Τεχνητή Νοημοσύνη, διασφαλίζοντας ότι οι λύσεις μας συμβάλλουν σε ένα βιώσιμο μέλλον», δήλωσε ο Nicolas Duchene, Πρόεδρος.

Κρατικές υπηρεσίες νηολογίου πλοίων, με αντιπροσωπευτικό δείγμα το Ship Register του Σαν Μαρίνο, προβλέπουν ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη θα επισπεύσει τις διοικητικές διαδικασίες και προσβλέπουν στο να βοηθήσει στην επιτάχυνση της εγγραφής πλοίων, αποδεικνύοντας τις πρακτικές εφαρμογές της πέρα από το επιχειρησιακό πλαίσιο. «Η Τεχνητή Νοημοσύνη θα εφαρμοστεί σύντομα για να επιταχύνει τη διαδικασία νηολόγησης πλοίων, φέρνοντας αποτελεσματικότητα στις διοικητικές λειτουργίες στον ναυτιλιακό τομέα», δήλωσε ο Gianluca Tucci, Γενικός Διευθυντής του νέου Νηολογίου, το οποίο θα αξιοποιήσει τη συμμετοχή του στα Ποσειδώνια 2024 για να παρουσιάσει τις υπηρεσίες του.

Η Τεχνητή Νοημοσύνη διαδραματίζει επίσης ρόλο στον τομέα των περιφερειακών υπηρεσιών της ναυτιλιακής βιομηχανίας, βοηθώντας εταιρείες διαχείρισης ταξιδιών ναυτιλιακών εταιρειών, όπως η GMT Greece, στην πρόβλεψη ταξιδιών και διαδρομών για εξοικονόμηση κόστους. Επιπλέον, οι εταιρείες καθαρισμού πλοίων, όπως η Greensea IQ, χρησιμοποιούν ρομπότ εξοπλισμένα με AI για να βελτιώσουν τις αυτοματοποιημένες διαδικασίες καθαρισμού, επιτρέποντας πιο αποτελεσματικές και ταχύτερες υπηρεσίες καθαρισμού κύτους.

Όμως, κάθε επαναστατική αλλαγή πρέπει να προσεγγίζεται με προσοχή, γι’ αυτό εταιρείες όπως η N. Bogdanos Marine Bureau Ltd. φέρνουν μια νηφάλια προσέγγιση για την Τεχνητή Νοημοσύνη στη ναυτιλία. Ο Αδαμάντιος Παπαπέτρος, Αντιπρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος, υπογραμμίζει τη σύνεση του κλάδου, ο οποίος θα περιμένει να δοκιμαστεί περαιτέρω η τεχνολογία AI πριν την υιοθετήσει πλήρως και την εφαρμόσει στα πλοία. «Η ναυτιλία περιμένει ιστορικά αποδεδειγμένα αποτελέσματα πριν υιοθετήσει νέες τεχνολογίες. Εφαρμογές όπως η μη επανδρωμένη πλοήγηση εξακολουθούν να μην εφαρμόζονται, ωστόσο, η έλλειψη ειδικευμένων ναυτικών θα επιταχύνει την εισαγωγή παρόμοιων εφαρμογών», ανέφερε.

Συμπερασματικά, το μέλλον της Τεχνητής Νοημοσύνης στη ναυτιλία φαντάζει δυναμικό και έτοιμο να τη μετασχηματίσει. Καθώς η βιομηχανία οδεύει προς την ψηφιακή ωριμότητα, η Τεχνητή Νοημοσύνη πρόκειται να διαδραματίσει ολοένα και πιο καθοριστικό ρόλο στη βελτιστοποίηση των λειτουργιών, τη διασφάλιση της ασφάλειας και την ώθηση του κλάδου προς ένα βιώσιμο και τεχνολογικά προηγμένο μέλλον. Η ναυτιλιακή έκθεση Ποσειδώνια αναδεικνύει τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης, σηματοδοτώντας την αυγή μιας νέας εποχής στη ναυτιλιακή καινοτομία.

Τα Ποσειδώνια 2024 διοργανώνονται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, με την υποστήριξη του Δήμου Πειραιά και της Επιτροπής Ελληνικής Ναυτιλιακής Συνεργασίας.

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ