Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ο τουρισμός θα φέρει ισχυρό εισόδημα και το 2023

“Δεν νομίζω ότι πλέον αμφισβητεί κανείς πως το 2022 ήταν μια εξαιρετική χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό. Αυτό άλλωστε καταδεικνύουν και τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος και της ΕΛΣΤΑΤ, με τις αφίξεις και τα ταξιδιωτικά έσοδα να προσεγγίζουν, ή ακόμα και να ξεπερνούν σε πολλούς προορισμούς, τα αντίστοιχα του 2019”. Αυτό τονίζει μεταξύ άλλων σε συνέντευξη του στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας και με το βλέμμα στραμμένο στην νέα τουριστική σαιζόν αναφέρει ότι υπάρχουν όλα τα εχέγγυα για περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη το 2023. “Ο τουρισμός θα φέρει και το 2023 ισχυρό εισόδημα”, επισημαίνει χαρακτηριστικά ο κ. υπουργός.
Εστιάζοντας στα οικονομικά μεγέθη του 2023 ο κ. υπουργός επισημαίνει ότι καταφέραμε να αγγίξουμε τις επιδόσεις της προ πανδημίας περιόδου. Μάλιστα σε ό,τι αφορά τα ταξιδιωτικά έσοδα επισημαίνει ότι αυτά θα κινηθούν περίπου στα 18 δισ. ευρώ, ξεπερνώντας κατά 3 δισ. τον στόχο του περυσινού προϋπολογισμού. Αυτό το υπερπλεόνασμα από τον τουρισμό θα μοιραστεί στην κοινωνία, στις ευπαθείς ομάδες, σε όσους δεν έχουν ή δεν μπορούν, επισημαίνει χαρακτηριστικά.
Σε ερώτηση αν οι εκλογές μπορεί  να παγώσουν δράσεις του υπουργείου Τουρισμού, ο υπουργός Τουρισμού είναι ξεκάθαρος: “Δεν πρόκειται να παγώσει καμία δράση λόγω των επικείμενων εκλογών. Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε μεθοδικά και με προσήλωση, μακριά από τοξικότητες και φαινόμενα που δηλητηριάζουν την πολιτική ζωή”.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του υπουργού Τουρισμού στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και τον δημοσιογράφο Κώστα Χαλκιαδάκη:


Ερ. Πως σχολιάζετε την εξέλιξη της εφετινής τουριστικής χρονιάς;  Σε τι επίπεδα αφίξεων και εσόδων θα κλείσει η φετινή χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό;  Ποιες αγορές πρωταγωνίστησαν εφέτος;

Δεν νομίζω ότι πλέον αμφισβητεί κανείς πως το 2022 ήταν μια εξαιρετική χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό. Αυτό άλλωστε το καταδεικνύουν και τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος και της ΕΛ.ΣΤΑΤ, με τις αφίξεις και τα ταξιδιωτικά έσοδα να προσεγγίζουν, ή ακόμα και να ξεπερνούν σε πολλούς προορισμούς, τα αντίστοιχα του 2019. Παρότι η χώρα ήταν κλειστή τους πρώτους μήνες λόγω της παραλλαγής “Όμικρόν”, στη συνέχεια ξέσπασε ο πόλεμος στην καρδιά της Ευρώπης με αποτέλεσμα τα πάντα να “παγώσουν”, ακολούθησε ενεργειακή κρίση, ακρίβεια, πληθωρισμός και είχαμε κλειστές τις πολύ σημαντικές αγορές της Ρωσίας και της Κίνας, καταφέραμε να αγγίξουμε τις επιδόσεις της προ πανδημίας περιόδου.
Αυτό δεν ήταν κάτι εύκολο, ούτε δεδομένο και αποδεικνύεται όταν συγκρινόμαστε με άλλες χώρες: Σύμφωνα με τη Eurostat, η Ελλάδα κατέγραψε τη  τουριστική περίοδο του ‘22 τη μεγαλύτερη ανάκαμψη στην Ε.Ε. στις εμπορικές πτήσεις, ενώ ήταν η μοναδική χώρα που καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν παρουσίαζε αύξηση πτήσεων σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019.  Και τα στοιχεία του Βαρόμετρου του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, όμως, δείχνουν ότι το 2022 ο τουριστικός κλάδος μπόρεσε να καλύψει μόνο το 60% των επιπέδων της προ-Covid περιόδου.
Κύριε Χαλκιαδάκη, το 2022 εργαστήκαμε σκληρά, κόντρα σε όλες τις αντιξοότητες, και μπορέσαμε να φέρουμε στη χώρα περίπου 18 δισ. ευρώ ταξιδιωτικά έσοδα, ξεπερνώντας κατά 3 δισ. τον στόχο του περυσινού προϋπολογισμού. Αυτό το υπερπλεόνασμα από τον τουρισμό θα μοιραστεί στην κοινωνία, στις ευπαθείς ομάδες, σε όσους δεν έχουν, ή δεν μπορούν. Οι τζίροι σε καταλύματα και εστίαση εκτοξεύθηκαν, “ζεστό χρήμα” μπήκε στα ταμεία των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, ενισχύθηκαν οι τοπικές οικονομίες, στηρίχθηκε η μέση ελληνική οικογένεια. Αυτός ήταν ο πρωταρχικός στόχος που έθεσα τον Σεπτέμβριο  του 2021 όταν ανέλαβα το υπουργείο Τουρισμού και με χαρά τώρα βλέπω ότι οι κόποι όλων μας- της κυβέρνησης, του Υπουργείου, του ΕΟΤ, της περιφερειακής και τοπικής αυτοδιοίκησης, των ΣΕΤΕ, ΞΕΕ, ΠΟΞ, HATTA, της Marketing Greece και φυσικά των εργαζόμενων στον τουρισμό- απέδωσαν καρπούς και συνεχίζουν να δίνουν: Όπως βλέπετε, ακόμα και στην καρδιά του χειμώνα, εξακολουθούμε να έχουμε ταξιδιωτικές ροές, ενώ αυτές τις ημέρες δένουν στα λιμάνια μας τα τελευταία κρουαζιερόπλοια. Αυτό δεν έχει ξανασυμβεί.

Ερ. Σε έναν απολογισμό πεπραγμένων του υπουργείου Τουρισμού, τι είναι αυτό που θα προτάσσατε για εφέτος;

Είναι ένα πλέγμα παρεμβάσεων και πρωτοβουλιών που αλληλοσυμπληρούμενα έφεραν αυτό το αποτέλεσμα: Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου η οποία ξεκίνησε νωρίτερα από ποτέ και επεκτάθηκε μέχρι το τέλος του έτους, προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος με συμμετοχή της Ελλάδας σε διεθνείς εκθέσεις και με στοχευμένες καμπάνιες του ΕΟΤ για 12μηνο τουρισμό και citybreak, ανάπτυξη της κρουαζιέρας με αύξηση του home-porting και 5000 calls στα ελληνικά λιμάνια, ανοίγματα σε νέες αγορές και στρατηγικές συμφωνίες, όπως αυτή με τις αμερικανικές αερογραμμές για 63 απευθείας πτήσεις/εβδομάδα από τις ΗΠΑ στο “Ελ. Βενιζέλος”, αναπλήρωση του κενού των Ρώσων και των Ουκρανών τουριστών με ταξιδιώτες από τις χώρες των Βαλκανίων. Επιπλέον, “φωτίσαμε” νέους, λιγότερους δημοφιλείς προορισμούς έτσι ώστε να επωφεληθούν από τον τουρισμό όσο το δυνατόν περισσότερες περιοχές της χώρας και προχωρήσαμε σε συμφωνίες και δράσεις με στόχο την πράσινη και μπλε ανάπτυξη.

Ερ. Ποιες είναι οι προκλήσεις της επόμενης χρονιάς για τον ελληνικό τουρισμό;

Ο βιώσιμος τουρισμός είναι η μεγάλη πρόκληση για το 2023, εκεί θα εστιάσουμε εφέτος, αν και όπως σας είπα, ήδη τα πρώτα βήματα έχουν γίνει: Mε  το “Rhodes Co-Lab” στη Ρόδο, το “ASTYBUS” στην Αστυπάλαια, το “Just Go Zero” στην Τήλο, το “Gr-eco Islands” στη Χάλκη, το “Aegean Neorion Innovation Center” στη Σύρο, και με το “Naxos Smart Island” στη Νάξο. Τον Νοέμβριο υπογράψαμε στο Λονδίνο μαζί με τον ΕΟΤ Σύμφωνο Συνεργασίας με τον Οργανισμό Common Seas για τη μείωση των πλαστικών μίας χρήσης στις ξενοδοχειακές μονάδες και στα καταλύματα της χώρας με την εφαρμογή του πρωτοποριακού, ψηφιακού προγράμματος PlasTICK. Ταυτόχρονα, συνεχίζεται η συνεργασία μας με τη Google που περιλαμβάνει την εκπαίδευση πάνω από 2.000 ξενοδόχων και τη δημιουργία εκπαιδευτικού προγράμματος για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε συνεργασία και με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Αειφόρου Τουρισμού. Επιπλέον,
Το 2023 θα αξιοποιήσουμε πόρους από το RRF, προχωρώντας στην κατασκευή έργων και υποδομών με στόχο τη μετάβαση στην κυκλική οικονομία και με έμφαση στη διαχείριση αποβλήτων και υδάτινων πόρων, την ηλεκτροκίνηση και τη βιώσιμη αστική κινητικότητα, την αποσυμφόρηση των χερσαίων πυλών εισόδου, των αεροδρομίων και των λιμανιών, την ενεργειακή αναβάθμιση, τη στροφή σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την προστασία της βιοποικιλότητας.

Ερ. Πώς θα κινηθεί επικοινωνιακά η Ελλάδα για να εξασφαλίσει μια επιτυχημένη χρονιά το 2023; Υπάρχουν δείγματα ικανά να χαρτογραφήσουν την εξέλιξη της;

Η εφετινή επιτυχία, κύριε Χαλκιαδάκη, έθεσε πολύ ισχυρές βάσεις. To brand “Ελλάδα” είναι νούμερο 5 στον κόσμο, η χώρα μας αποτελεί τον πιο ασφαλή προορισμό στην Ευρώπη, διεθνείς κολοσσοί εμπιστεύονται τη χώρα μας η οποία βιώνει μια πραγματική “επενδυτική άνοιξη”. Επομένως υπάρχουν όλα τα εχέγγυα για περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη. Προσέξτε όμως: Όπως σας ανέφερα και προηγουμένως, στον τουρισμό πλέον τίποτα δεν είναι δεδομένο και η επιτυχία δεν έρχεται αυτόματα. Χρειάζεται σκληρή και ομαδική δουλειά μήνες πριν την έναρξη της σεζόν, σοβαρή και προσεκτικά μελετημένη στρατηγική, και γρήγορα αντανακλαστικά για την αποτελεσματική αντιμετώπιση κρίσεων οι οποίες συνεχίζονται σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ερ. Υπάρχει φόβος εν όψει εκλογών να παγώσουν δράσεις του υπουργείου Τουρισμού, ικανές να επηρεάσουν αρνητικά την εξέλιξη της τουριστικής χρονιά του 2023;

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, αποδεικνύοντας συνέπεια, οδηγεί τη χώρα σε εκλογές, εξαντλώντας την 4ετία. Δεν πρόκειται να παγώσει καμία δράση λόγω των επικείμενων εκλογών. Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε μεθοδικά και με προσήλωση, μακριά από τοξικότητες και φαινόμενα που δηλητηριάζουν την πολιτική ζωή. Την ύψιστη στιγμή της Δημοκρατίας, την ώρα της κάλπης, οι πολίτες θα κρίνουν τη συνέπεια και την αξιοπιστία μας και θα μας εμπιστευτούν για να συνεχίσουμε το έργο μας και τα επόμενα 4 χρόνια, με γνώμονα την ανάπτυξη, την πρόοδο, την ασφάλεια και κυρίως τη μέριμνα για όλους τους πολίτες της χώρας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σαββατοκύριακο στην Κέα: Σούπερ απόδραση 2 ώρες από την Αθήνα

Η Κέα (Τζια) αποτελεί ιδανική επιλογή για εκείνους που θέλουν να αποδράσουν αυτή την περίοδο από το κλεινόν άστυ σε έναν κοντινό νησιωτικό προορισμό.

Το όμορφο Κυκλαδονήσι απέχει περίπου 1 ώρα με το πλοίο από την Αττική και αυτό είναι το μεγάλο του ατού που το καθιστά δημοφιλή προορισμό για σύντομες αποδράσεις.

Το δυτικότερο κατοικημένο νησί των Κυκλάδων, λοιπόν, χαρακτηρίζεται για την κοσμοπολίτικη ατμόσφαιρά του, για τις πανέμορφες παραλίες και μία γραφική Χώρα.

Οι βασικοί οικισμοί της Κέας ή Τζιας, είναι η Ιουλίδα, στην ουσία η Χώρα και το πιο γραφικό κομμάτι του νησιού, το παραθαλάσσιο Βουρκάρι και το λιμάνι της η Κορησσία.

Η Ιουλίδα αποτελεί τον πιο γραφικό οικισμό του νησιού. Είναι αμφιθεατρικά χτισμένη στις πλαγιές δύο λόφων κι έχει δημιουργηθεί πάνω στα ερείπια αρχαίας πόλης.

Η κυκλαδίτικη αρχιτεκτονική της σε συνδυασμό με τα παραδοσιακά καλντερίμια και το άπλετο φως του ήλιου, καθώς και η απρόσκοπτη θέα στα νερά του Αιγαίου, αποτελούν τα βασικά χαρακτηριστικά που κάνουν την Ιουλίδα αγαπημένη επιλογή των ταξιδιωτών.

Διαβάστε περισσότερα στο exploringgreece.tv.

NEWSIT

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σημείο αναφοράς στη Σκιάθο το σπίτι-μουσείο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη

Λίγα μόλις βήματα μακριά από το πολύβουο λιμάνι της Σκιάθου και στην καρδιά του πιο κοσμοπολίτικου σημείου της Χώρας, ένα μικρό δρομάκι προς τα δεξιά οδηγεί στην όμορφη μικρή πλατεία στο μέσο της οποίας, ένα μεγάλο δέντρο χαρίζει απλόχερα τη δροσερή σκιά του στους επισκέπτες του κατάλευκου σπιτιού που περιμένουν να μπουν μέσα και να θαυμάσουν τα υπάρχοντα-εκθέματα του αγίου της ελληνικής λογοτεχνίας, του σπουδαίου Σκιαθίτη Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.

    Με απλά λόγια, όπως ήταν άλλωστε και όλη η ζωή του μεγάλου λογοτέχνη Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, είναι το σπίτι-μουσείο που έζησε στην πατρίδα του τα τελευταία χρόνια της ζωής του.

    Το σπίτι του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη από το 1954 πέρασε στον Δήμο Σκιάθου και κι από το 1965 χαρακτηρίστηκε από το υπουργείο Πολιτισμού ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο που χρειάζεται ειδική κρατική προστασία, ενώ το 1990 πραγματοποιήθηκαν εργασίες επισκευής και στερέωσης του κτιρίου.

    Το υπέροχο διώροφο σπίτι που είναι κλασικό δείγμα σκιαθίτικης λαϊκής αρχιτεκτονικής, χτίστηκε το 1860 από τον πατέρα του μεγάλου λογοτέχνη, τον ιερωμένο Αδαμάντιο όπως μπορεί να διακρίνει ο κάθε επισκέπτης, στην εντοιχισμένη από τότε επιγραφή στην είσοδο του σπιτιού.

    Ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης που γεννήθηκε στις 4 Μαρτίου 1851 στη Χώρα και πέθανε στον τόπο που γεννήθηκε το 1911 είχε μία εξαιρετικά λιτή ζωή ακόμη και στην Αθήνα όπου έζησε ένα μεγάλο μέρος της ζωής του. Είχε πέρα από το σπουδαίο συγγραφικό του έργο να επιδείξει και μία πρωτόγνωρη λιτότητα και στην καθημερινότητά του, ενώ ήταν και βαθιά θρησκευόμενος, κάτι που φαίνεται αποτυπωμένο και στο εσωτερικό του σπιτιού.

    Μια εξωτερική ξύλινη σκάλα στην ανατολική πλευρά οδηγεί τους επισκέπτες στο εσωτερικό του σπιτιού που είναι διώροφο, με ανώγι και κατώγι, ενώ στο ανώγι, μια στενόμακρη είσοδος οδηγεί σε τρία δωμάτια.

    Το ανώγι, δηλαδή ο πρώτος όροφος διατηρείται αυτούσιος με τα αυθεντικά του έπιπλα, αντικείμενα της εποχής και πολλά από τα προσωπικά του αντικείμενα, όπως το μελανοδοχείο του, το σεντούκι του και το κρεβάτι του, ενώ στο σαλόνι με το παραδοσιακό τζάκι και τα αυθεντικά έπιπλα, ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης πέρασε τα τελευταία του χρόνια πριν πεθάνει από πνευμονία.

    Στα δεξιά της εισόδου, υπάρχει ένα μικρό σχετικά δωμάτιο, όπου υπάρχουν τα βιβλία και τα θρησκευτικά άμφια του πατέρα του συγγραφέα, του παπα Αδαμάντιου. Το μικρό αυτό δωμάτιο διαθέτει μόνο ένα παράθυρο, ένα κρεβάτι και ένα ντουλάπι χωμένο στον τοίχο, μοιάζοντας περισσότερο με κελί μοναχού. Αυτό τον χώρο ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης το χρησιμοποίησε αργότερα όταν πια είχε επιδεινωθεί πολύ η υγεία του τόσο ως γραφείο όσο και σαν υπνοδωμάτιο.

    Το σαλόνι του σπιτιού με τους χρωματικούς ρόμβους στο ταβάνι, βρίσκεται ακριβώς απέναντι από την είσοδο και στα αριστερά υπάρχει το τζάκι, που ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης αγαπούσε πολύ σαν χώρο. Πάνω από το τζάκι, δύο μικρά ράφια έχουν ακόμη τις κούπες και τα φλιτζάνια με τα νησιώτικα αυθεντικά σχέδια, που χρησιμοποιούσε ο μεγάλος συγγραφέας.

    Μία εσωτερική ξύλινη σκάλα οδηγεί στην αυλή και στο ισόγειο του σπιτιού, το οποίο χρησιμοποιούνταν από την οικογένεια ως αποθηκευτικός χώρος. Σήμερα, λειτουργεί ως εκθεσιακός χώρος παλαιών και νέων εκδόσεων του Σκιαθίτη συγγραφέα.

    Ο δήμαρχος Σκιάθου Θοδωρής Τζούμας μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ δήλωσε ότι «για μας, για το νησί μας, για τον Πολιτισμό μας, η ανάδειξη του σπιτιού του Αλεξάνδρου Παπαδιαμάντη είναι κορυφαίας σημασίας. Είναι τοπόσημο για τον τόπο μας και μια ολοζώντανη ιστορία που οφείλουμε να την μεταλαμπαδεύσουμε στους επισκέπτες της Σκιάθου και στους νεότερους. Για το νησί, το όνομα Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης είναι ιερό και αξεπέραστο. Τιμούμε στο μέγιστο δυνατό, τον σπουδαίο λογοτέχνη που αποτελεί σημαία για το νησί μας».

    Αξίζει να σημειωθεί ότι το έμβλημα του δήμου Σκιάθου είναι το πρόσωπο του μεγάλου μας συγγραφέα, η πιο σημαντική οδός του νησιού φέρει το όνομά του αλλά και το διεθνές αεροδρόμιο της Σκιάθου ονομάζεται «Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης».

 Η. Παπαδημητρίου

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τουρισμός: Οι Γερμανοί προτιμούν περισσότερο την Τουρκία σε σχέση με την Ελλάδα για τις διακοπές τους

Υψηλότερο ποσοστό των Γερμανών προτιμούν την Τουρκία σε σχέση με την Ελλάδα για τις διακοπές τους, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Γερμανικής Τουριστικής Ανάλυσης (Deutsche Tourismusanalyse 2024), η οποία δημοσιεύτηκε προχθές (16.04.24).

Συγκεκριμένα, το 3,5% των ερωτηθέντων στη Γερμανία απάντησε πως η Τουρκία είναι η πιο αγαπημένος προορισμός για διακοπές, ενώ το 2,8% απάντησε η Ελλάδα.

Ωστόσο, αναλυτές επισημαίνουν πως η διαφορά αυτή μπορεί να οφείλεται στο πολύ μεγαλύτερο πλήθος των Τούρκων μεταναστών στη Γερμανία σε σχέση με εκείνο των Ελλήνων μεταναστών.

Κατ΄ άλλα, η Ελλάδα αποτελεί τον έκτο πιο αγαπημένο τουριστικό προορισμό των Γερμανών, σύμφωνα με την ίδια έρευνα.

Πρώτος αγαπημένος προορισμός των Γερμανών είναι η χώρα τους (28,2%), έπειτα η Ισπανία (8,4%), ακολουθεί η Ιταλία (5,9%), η Σκανδιναβία (3,8%), η Τουρκία (3,5%), η Ελλάδα (2,8%), η Γαλλία (2,3%), η Αυστρία (1,8%) και τέλος η Κροατία (1,7%).

NEWSIT

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ